Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
A holló *Import - Angol hanggal, és angol felirattal* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Káprázatos holdvilág - DUNA TV, 19:46 |
A házibuli - M2, 20:00 |
Szeánsz Velencében - HBO, 20:00 |
Kandahár - Filmbox Premium, 20:00 |
Kincs, ami nincs - RTL Három, 20:45 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Franco Nero (83) |
Vincent Cassel (58) |
Maxwell Caulfield (65) |
Pokorny Lia (53) |
Oded Fehr (54) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Rock zene |
Twister - Vélemények |
Bödőcs Tibor - Vélemények |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
- Filmes Sámánok Rendje - |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Képeslapok a szakadékból |
Emily Blunt |
2009-01-14 14:51.26 |
Nagyon-nagyon szeretem ezt a filmet. Már az is elég lenne, hogy jó ideje e műfaj kiemelkedő alkotásai vonzanak leginkább - és ez bizony talán a legteteje -, hanem Scorsese-filmként is nagyon szeretem, és a Casino mellett a kedvencem tőle. Az egyedi kameramozgások (pl. az elején, amikor Max Cady szabadul a börtönből, és arccal belesétál a kamerába, hogy a redőny-elhúzogatós részről már ne is beszéljünk), az ütős forgatókönyv na és legfőképpen Robert De Niro szenzációs bosszúszomjas gyilkosa kiemeli az átlagfilmek közül, az átlagosan rövid végjáték pedig itt igazi vízi háborúvá fajul. Egyszerűen élvezet újból és újból megnézni. De Niro és Scorsese itt is remek párost alkot - enélkül a film nélkül nem lenne kerek egyikőjük karrierje sem. |
2009-01-13 16:26.34 |
Az első mondatból kihagytam a "jó" szócskát (nem egy jó film). |
2009-01-13 16:25.55 |
Ez sajnos nem egy film, de talán ott csúsztak el, hogy X év után nem mondjuk egy frissítést csináltak a szériához (lásd: Batman), hanem folytatást. Sajnos kicsit gagyi. Viszont nekem tetszett Kevin Spacey. |
2009-01-13 16:10.05 |
Kösz mindent... kedves, hogy törődsz velem. A Titanic-dolognak utánanéztem, és úgy fest, hogy nem a megfelelő magazinokat olvasom. A schumacheres dologról nem tudtam - ezek szerint én vagyok a köz -, de vajon vigyorog-e egy-két stáb, ha kapnak némi pénzt, a filmüket mégis utálják minden sarkon?...
A boxoffice-t köszönöm, azóta is használom. |
2009-01-13 15:57.44 |
Én is tudtam, mert amikor először hallottam a filmről, az abban a válaszban volt, amit a "Ismer valaki még tudathasadásos filmeket?" kérdésemre kaptam. Aztán valahogy a film közben elfelejtettem.:) |
2009-01-12 18:28.07 |
Hopp, már meg is van!... Cheryl Lynn - Got to be real... jól elvagyok itt magammal...:) |
2009-01-12 18:22.01 |
Én konkrétabban azt a számot keresem, amikor Oscar híressé válik, és az újságok címlapján táncol... valahogy rá kell jönnöm, mi az. |
2009-01-12 16:06.17 |
E a film csakugyan elgondolkodtató, és jobb, mint amire számítottam - mert nem naygon ismert (legalábbis az én köreimben), és mert nem kaphattam tanácsot senki olyantól, akinek adtam volna a véleményére. A terroristamozgalom beépülése a hétköznapi életbe elég megrázó és természetesen (sajnos) igaz tény, és úgy vettem észre, hogy Tim Robbinsot nem is akarják igazi gonosznak mutatni, mintsem egy egész gonosz világ szimbóliumának az egyszerű közönség számára - talán ezért nem fektettek nagyon sok időt a jelenkori karakter ábrázolásába. Mindazonáltal nagyon élvezhető film remek alakításokkal - és én nem tudtam előre a csavart a végén. (És az egészben a legjobb az, hogy visszagondolunk az elején a prédikációra arról a terrorista fiúról -és így a végén bezárul a kör.) |
2009-01-12 15:24.02 |
Nem rosszabb, csak a mai "hipi-szupi" tehnikák mellett az embernek jobban el kell szánnia magát egy fekete-fehér film megnézésére, mint egy vadiúj színesére. Ha az ember elszokik egy technikától, nehezebb visszaszokni rá. Ez valahogy úgy van, mint ahogy nem mindenki képes csak úgy otthon megnézni egy némafilmet. Nem rosszabb tehát, csak ritkább, és így nehezebb belekezdeni. A Psycho viszont így tökéletes - színekkel csak elrontották volna. |
2009-01-11 20:21.09 |
Igazi ritkaság ez az alkotás, mind filmtörténeti szempontból, hiszen Nicholson ebben az egy gengszterfilmben játszott a Téglán kívül (bár a Keresztapában eredetileg ő lett volna Michael Corleone:)), mind amiatt, mert nem lehet megszerezni kis hazánkban sehol DVD-n, így én is a tévében láttam először. A film voltaképpen paródiája az egész Keresztapának, a rosszabbik és hasztalanabbik oldaláról bemutatva a maffiát (Jack Nicholson csak azért, hogy a Prizziknek kedvezzen, brutálisan megöli élete szerelmét), és azt hiszem, Marlon Brando utánzásaképpen Jack még ki is tömte a felső ajkát valamivel, legalábbis az egész film alatt meg sem mozdítja. Akinek én Oscar-díjat adtam volna, az William Hickey, aki olyan élethűen játszott, hogy neki bármit elhittem volna... minden gyűjtő tapadjon a Magyar Televízióra, hátha megint jön. |
2009-01-11 19:46.22 |
Nem is tudtam, hogy ez csak egy tv-film volt... mert ha az, akkor ez a legjobb mind közül. Nagyon jól végig lehet izgulni, lélegzetet sem lehet venni a folyamatos feszültségtől, és a vége, bár megkönnyebbülnünk kellene, mégis pofonként ér. Kevés filmet szeretek Spielbergtől a közízléskereső kalandfilmjei és sci-fijei miatt, de ez hatalmas alkotás. Ezután ha meglátok egy kamiont, rögtön pánikba esek... |
2009-01-11 19:35.28 |
Ez valójában sem boksz-, sem sportfilm, nem a bunyókon vagy La Motta sztárságán van a hangsúly, hanem azon a személyi hanyatláson, amit kitűnően láthatunk Scorsese más alkotásaiban is, mint például a Casinóban vagy a Nagymenőkben. Arról szól, hogy nem minden az, amit elérünk az életben, ha közben nem élünk teljes és boldog életet, és az az egyébként ritkán használt mondás is érvényesül, hogy: "aki a kicsit nem becsüli, a nagyot nem érdemli." Erről szól a film vgső szakasza is, amit De Niro hihetetlen és lenyűgöző átváltozása kísér. Egyébként ő bármelyik filmben játszott olyan jól, hogy Oscart kapjon. Csak éppen ebben kapta meg. Ha már jelölése van, már jelzi, hogy megérdemelhette... már amennyiben az Akadémia tagjai értenek bármit is a filmművészethez. |
2009-01-11 19:20.09 |
Szerintem nagyon-nagyon vicces volt... már nem amolyan kaki-pisi-humor vagy efféle értelemben, egyszeren csak annyira jól van felépítve az egész történet, hogy a néző rövidesen részesévé válik az egész káosznak. Ha pedig Scorsese többi filmjének drámai komorságát nézzük, ez igenis vígjáték... úgy értem, mi más lehetne? A rendező már minden műfajhoz csinált saját elképzelésű filmet. Ezt nem tudnámmáshová sorolni, még ha nem is egy átlagos meghívomabarátnőmet-pattogatottkukoricátiseszünk film ez. |
2009-01-11 19:11.18 |
Igen, ezt a filmet meg kell érteni. Ami nekem csak kicsit sikerült...:) Voltaképpen ugyanazt a társadalmi kritikát viszi vászonra Scorsese, amit később (lásd: minden egyes későbbi filmje). Robert De Niro meglepően jó volt ahhoz képest, hogy mélyvízbe dobták, Harvey Keitel is nagyon jól játszik. A történet maga pusztán csak betekintés egy világba, korántsem olyan kiforrott és kerek, mint a rendező későbbi alkotásai. Akinek tetszett a Taxisofőr, annak ez is fog. |
2009-01-11 19:03.32 |
Nem teljesen szokványos ez a film a műfajában, bár a megfelelő elemek itt is megtalálhatóak; Philip Noyce némi kaland-jelleggel is felruházta a sztorit (ezen a sükllyedő hajón szorult férfi küzdelmét értem), Billy Zane pedig rögtön már az első pillanatban is gonosz, esélyünk sincs meglepődni. Talán ezt az adagolást hiányoltam benne, mindazonáltal nagyon izgalmas film, mint mindig, az utolsó húsz perc itt is nagyon izgalmas, Nicole Kidman nagyon szép, és elismerés a forgatókönyvírónak. Talán még Zane háttértörténetét jobban kifejthették volna. |
2009-01-11 18:56.52 |
Engem valahogy szomorúan érintett, talán mert határozottan egy sablonműfajra voltam beállva és azt is vártam minden filmtől, amire a 'thriller' szócska volt ráírva, szóval hogy a remek alakítás, a mély gondolatok és a talán mindenkit megragadó apró könnyes motívumok mellett egy halottat sem lehetett látni. Persze, nem a vértől jó egy film, mégis, talán még a hangulat is drámaibb lett volna, ha a végső fotózós jelentnél elveti a sulykot... a másik szívfájdalmam annak az elemnek az elhagyása volt, amit oly hatásosan szoktak alkalmazni a hasonló filmekben: miszerint az elborult elméjű főszereplő a végén meghal. Bár talán még az se lett volna baj, ha életben marad, ha van előtte egy kis ámokfutás, lehetséges, hogy hatékony lett volna egy Psycho-s befejéz, amikor a végén az őrsön, a hapi meg a szeretője csúnya lemészárlása után maga előtt rakosgatja mániákus rendmániával a semmitmondó, üres fényképeket, közben pedig torzan vigyorog és csorog a nyála... na de mindegy. Így is hatákony, nagyon szép, és Robin Williams talán élete legnagyobbját nyújtja... |
2009-01-11 15:21.42 |
Nyugodtan kijelenthetem, hogy ezért az alkotásért érdemes filmet nézni. Az akkri legprimitívebb technikával Hitchcock olyan maradandó remekművet hozott létre, ami talán a filmtörténelem legjobbja. Én például előítéletekkel kezdtem nézni és nehezn is vettem rá magam, mégpedig azért, mert fekete-fehér - majd rájöttem, hogy ennek a filmnek nincs szüksége arra, hogy színes legyen. Úgy tökéletes, kerek és gyönyrű, ahogy van. Ami pedig még a nagyon jó produkciók közül is kiemeli, az Anthony Perkins hihetetlen alakítása. A film utolsó négy másodpercéért már férfi Oscart érdemelt volna. Ez a film nem fog kimenni a divatból. |
2009-01-11 15:06.43 |
Nagyon jó és állati kemény film! Elkövettem azt a hibát, hogy egyedül néztem meg, és akkor éjszaka félpercenként eszembe jutott a végső-összecsapás jelenet, így nem tudtam igazán nyugodtan aludni... attól nem kell félni, hogy ez a film nem idul be, azt hiszem, minden létező feszültséget belevittek. Michael Douglas elég érdektelen, Glenn Close viszont fantasztikus - ezzel, meg a 101 kiskutyával maradandó gonosz lett...:) |
2009-01-11 14:57.07 |
Jó film, és lassú; mint a műfaj nagy rajongója, úgy éreztem, még több feszültséget vagy erőteljesebb adagolást vártam volna, úgy értem, a halott házikevenc vagy ilyesmi mindig is jól szokott elsülni - mégis, nagyon élvezetes, már csak Rebbeca De Mornay miatt is. A húsz legjobb thriller közt így is benn van. |
2009-01-11 14:52.00 |
A film alapjául szolgáló könyv szerény véleményem szerint Stephen King pályfutásának irodalmi csúcspontja, már amennyiben az egyszerű borzalmak mellett lelki mélységeket is érint és talán még némi bepillantást is enged saját írói gondolataiba. A forgatókönyv valószínűleg azért lett jóval lightosabb, hogy a fröcsögő vér stb. el ne vonják a figyelmet a sztori lelki borzalmairól. A két főszereplő nagyon erős alakítást nyújt, bár csak mást is észrevennének a Filmakadémiánál, mint Kathy Bates-t; mert bár ő igazán kiérdemelte a díjakat, a műfajban sok mindenki mást elhanyagoltak. Például a Ragyogásban Jack Nicholsont... őt gondolkodás nélkül jelöltem volna. |
2009-01-10 22:15.47 |
Na igen, a Spielberg-dolog tényleg úgy van, a többit meg elhiszem, most nem fogok utánanézni. Az a Titanic-dolog egy amerikai újságban volt a Sötét Lovag kapcsán, amit a szerkesztők a Titanic után a második legnagyobb filmbevételű attrakciónak tartottak nyolcszázhetvenvalahány millával - de ezek szerint nem kéne ennyire ragaszkodnom hozzá. "Amúgy igen kevesen tudják,de anyagi értelemben tulajdonképp szinte minden mozi előbb-utóbb ha nehezen is,de behozza költségeit." - mondtad mellesleg épp te, én csak erre írtam a választ. (Egyébként lehet, hogy az a 900 millió éppen azon az X időn belüli értéket jelzi. Elvégre az újságírók nem várhatnak tizenöt-húsz évet egy film megjelenése után felrikkantva, hogy: "Igen, ez a film végül is nem bukott meg." Visszakanyarodva A rajongóhoz (csak hogy ne vesszen már el maga a film a vélemények tengerében), végsősoron nem is csak az számít, hogy egy film mennyit tömött az alkotók zsebébe, hanem hogy évtizedek múltán is megmarad-e legalább az emléke... ezt a filmet talán túl gyorsan elfelejtették. Amelyik eltűnés viszont számomra a legszívfájdítóbb, az a Csendes terror volt... na de mindegy. Elnézést a lehetséges pontatlanságaim miatt - ez van, ha az ember fiatal, kíváncsi és befolyásolható...:) |
2009-01-10 16:32.39 |
"A csúcsra a Nagymenőkkel kapaszkodott vissza, majd jött egy újabb remake (A rettegés foka, 1991), ami szintén bukot a kasszánál..." részlet az '501 filmrendező' c. könyvből, Martin Scorsese fejezeténél, 464. oldal. A költség-bevétel dologban szerintem már nem az a lényeg, hogy viszakapja-e a stúdió a pénzét, hanem, hogy milyen hamar; kijelölnek X időt, és amelyik azalatt 900 milliót keres, az a Titanic.:) |
2009-01-10 16:22.29 |
Ma mégis megnéztem végre. Hű, de jó, és hű, de eltűnt a köztudatól! Michael Keaton zseniális gonosz, az utolsó húsz perc nagyon ütős. Ennek a pszicho-thriller-lassanbeindulós-elfajulós-gonosztevős műfajnak talán a legkiemelkedőbb alkotása! Adja az ég, hogy kiadják DVD-n. |
2009-01-09 17:50.16 |
Én csak a Hasznos holmikban látam, de ott fantasztikus! Igazi ördög... |
2009-01-09 17:27.01 |
Ejnye... akkor az a könyv lehetett a hibás, amit olvastam. |
2009-01-09 17:25.57 |
Egyetértek, de minek felsorolni minden filmjét? Azzal nem jutunk sehová. Na de ha már megint írok: Farkas, Becéző szavak, Eastwick-i boszorkányok és ersze Batman. |
2009-01-08 18:59.27 |
Ez a legfeleslegesebb topik. Máshol legalább veszekednek VALAMIN, de itt a semmin... |
2009-01-08 18:57.49 |
Jaj, ez most úgy hangzott, mintha gyenge lenne - a Nincs Bocsánat szenzációs film! Megérdemelte az Oscart! |
2009-01-08 18:57.07 |
Egy nagyon-nagyon jó színész túl kevés világraszóló szereppel. De azért a Nincs bocsánatot meg lehet nézni egyszer-kétszer... |
2009-01-08 18:52.36 |
Nagyon tetszett: Dumb és Dumber, A Maszk, Ember a holdon, A 23-as szám, Mindörökké Batman, A Grincs
Nagyon nem tetszett: Én és én meg az Irén, Ace Venturák, Minden6ó A legjobb szerepe az Ember a holdon. A főműve a Maszk. Ez persze csak az én véleményem. Senki ne hallgasson rám. |