Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Transformers Egy *Import - Angol hangot és angol feliratot tartalmaz* (DVD) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
A holnap háborúja - Mozi+, 23:45 |
A merész - Filmbox Premium, 23:50 |
Tigris és Sárkány - Cinemax, 00:15 |
Hajsza egy gyilkos után - Filmbox, 00:15 |
22 Jump Street - A túlkoros osztag - AMC, 00:30 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Jim Carrey (63) |
Denis O'Hare (63) |
Freddy Rodriguez (50) |
Francois Damiens (52) |
Zooey Deschanel (45) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Szólánc melléknevekkel |
Szólánc-angol szavakkal |
Szólánc igékkel |
Örömködő topik - közkívánatra! |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Egymásra nézve |
Makk Károly |
2022-01-31 16:42.05 |
Oké, de ezzel pont nem azt mondtad, hogy ez a egész jobb hanem hogy az első rész SE volt jó. :) |
2022-01-31 13:03.46 |
Közhelyparádé, ez jó! Az elmúlt 15 évben hány egyedi és formabontó film készült Holywoodban? Arról nem beszélve, hogy az volt az első rész, ez meg egy túltolt és kifejezetten bántóan erőltetett folytatás, amiben szinte semmi nem működik, ami az elsőben még igen. De persze amíg két ember lesz, kétféle különböző vélemény is lesz... :) |
2022-01-31 12:37.02 |
Nekem pont azért volt hatalmas csalódás, mert iszonyatosan túltolták ezeket az erőltetett szópárbajokat, bőven meg lehetett unni, túl sok volt belőlük, és míg az elsőben még újdonság volt, itt már csak legyintünk, hogy ugyanazt kell néni most is, csak eltúlozva. De nemcsak én, mások is leírták, hogy nagy csalódás az elsőhöz képest, fura, hogy van, akinek meg ez tetszett jobban... :) |
2022-01-20 01:16.08 |
***SPOILER lehetséges***
Méltánytalanul alulértékelt film. Itt alig kettes fölött van az átlaga, ami teljes nonszensz, az IMDb-n pedig 6,3, de még azt is nagyon kevésnek találom. Ha műfaján belül nézzük, azt kell mondanom, hogy soha nem láttam ennél aranyosabb, bájosabb, cukibb zombis vígjátékot. Már a Fido - Hasznos a zombi a háznál, illetve az Eleven testek is próbálkozott ilyesmivel, de mégsem egészen ez a kategória. Ott a zombik megszelídítéséről, hasznosításáról volt szó, sőt az Eleven testek esetében a folyamat már reverzibilissé vált, itt nem megyünk el azért idáig. Viszont van egy csapat óvodás gyerek, akik végigcukiskodják a filmet, miközben körülöttük, karnyújtásnyi távolságra folyik a zombi-hentelés. Mindezt úgy, hogy az óvónénijük elhiteti velük, hogy csak egy játékban vesznek részt, tehát az egészet valójában nem is kell komolyan venni. Szélsőségesen kiélezett szituáció, eszünkbe juthat Roberto Benigni Az élet szép című alkotása is, ahol egy apa a koncentrációs táborban hiteti el ugyanezt a kisfiával, az ötlet talán onnan lett átemelve. De a film teljesen egyedi, üdítő, sosem látott módon keveri a két stílust, kétféle zsánert. Az ovisok cserfessége, ártatlansága és a zombi-gore olyan szinten üti egymást, hogy az már önmagában is szórakoztatóvá teszi a filmet és kiemeli az átlagból. És akkor még nem említettük Lupita Nyong'o-t, aki remek alakításával a film motorja és lelke, tökéletesen hihetővé és átélhetővé válik általa az egész. Mellete a két férfi főszereplő, Alexander England és Josh Gad legfeljebb a "szükséges rossz" kategória szintjét ütheti meg, előbbinél legalább tapasztalható némi jellemfejlődés a film végére, utóbbi azonban annyira karikatúraszerűen tenyérbemászó, hogy azt kell mondjam, kevesebb több lett volna. Kicsit túltolják a káromkodást is, van akit ez zavarhat, ezért megosztó a film, nyilván nem jön be mindenkinek. Én azonban nagyon jól szórakoztam,és meg fogom még nézni párszor és nem sajnálom tőle a négyest. 7,5/10 |
2022-01-18 03:43.46 |
Teljesen valószerűtlen történet, irritáló szereplők, gagyi párbeszédek, idegesítően szar zene, bugyuta bfejezés - kb ez a mérlege ennek a kis szösszenetnek. Az a fő baj, hogy egyik szereplő sem rokonszenves kicsit se, így nincs kinek drukkolni, az öreg házaspár pont ugyanannyira idegesítő és antipatikus, mint a betörők.
Normálisabb párbeszédekkel és egy jobb szereplőgárdával talán elfogadhatóbb lett volna. 4/10 |
2022-01-17 13:24.12 |
***SPOILER***
A 2016-os Vaksötét az utóbbi évek egyik (ha nem A) legjobb thrillerje volt. Akkor is, ha sokan erővel át akarják szuszakolni a horror műfajába. Szerintem épp elég nagy dicséret az is, ha a maga műfajában elismerjük. Mi sem természetesebb tehát, mint hogy ezt is utolérte az álomgyár végzete, azaz megkapta a maga folytatását. Akinek az első rész tetszett, nyilván ad egy esélyt ennek is. A folytatások alapelve általában: mindenből nagyobbat, többet, akár a végletekig túltolva is. Ez itt is érvényesül. Kérdés, jót tesz-e a filmnek? A legfőbb változtatás a forgatókönyvben érhető tetten: alapjában kicserélték ugyanis a főszereplő jellemét. Az első részben egy kegyetlen, érzelemmentes, hidegvérű gyilkos képe bontakozott ki, aki egy nőt tartott fogva a pincéjében, arra kényszerítve, hogy gyereket szüljön neki az elvett lánya helyett cserébe. A házába betolakodó betörőket pedig kíméletlenül lemészárolta. Az új rész azonban mindezt eliminálja és egy szinte "jóságos nagyapó" jellemrajzára cseréli ki, aki befögad egy kislányt, és sajátjaként neveli, a széltől is óvaja, iskolába sem engedi járni, nem játszhat más gyerekekkel sem. Aztán amikor elrabolják tőle a gyereket, nekiindul és megállíthatatlan terminátorként küzd érte. Stephen Lang ezúttal is belead apait-anyait az alakításába, azonban az öregember aki most már tényleg öreg benyomását kelti, jó karban lévő hatvanas helyett egy rozzant hetvenesét, ezúttal már igencsak emberfeletti képességeket kapott a forgatókönyvíróktól. Olyan sérülésekből áll fel és küzd tovább, mintha mi sem történt volna, amelyek egyenként is maradandóak, de minimum több hetes, vagy hónapos lábadozást vonnának maguk után a valóságban. Ez persze alapjában hiteltelenné teszi az egészet. Már az első részben is az volt a bajom, hogy a szereplőknek meg se kottyantak a verekedések, zuhanások, itt ezt a végletekig túltolták, helyenként már-már önmaga paródiájába fordul át a dolog. Az sem tesz jót feltétlenül neki, hogy míg az első részben végig a saját házában, saját közegében küzdött az öreg, addig itt a film második felében már idegen terepen, nagyobb túlerővel veszi fel a harcot, de úgy, hogy nem csak azt nem lehet róla elhinni, hogy vak, de mintha egyenesen lenne még egy hatodik érzéke is, amellyel előre sejtené, mi a támadók szándéka, és csak várnia kell, amikor lesújthat. Aztán ott van a kislány, aki aranyos, rokonszenves, nem is játszik rosszul, de azt amit itt látunk, elég nehezen hiszem el róla. A támadók pedig ne kerteljünk, totál idiótának vannak beállítva, akikkel a vak öregember játszi könnyedséggel bánik el, minden felfegyverzettségük és létszámbeli fölényük ellenére. Ezzel együtt nézhető film lett ez is, van benne feszültség, amíg nézi, elvan vele az ember, de ha kicsit belegondolunk, azért eléggé nonszensz, amit látunk. Csak nem kellett volna egy kvázi pozitív jellemű szuperhőst csinálni az öregből, mert az első részben még nem ezt a karaktert hozta. A közepest természetesen így is bőven megérdemli a film, de ugyanennyi energiával sokkal jobb is lehetett volna. 6,5/10 |
2022-01-16 21:51.42 |
26 éve indult útjára a Sikoly széria, mely igazi vérfrissítést hozott az akkor már igencsak haldokló slasher műfajába, és meglépte azt, amit korábban egyetlen más horror sem mert: önmagára reflektált, önironikus volt, volt humora, de közben vagány volt és fordulatos, ugyanakkor nem vette túl komolyan saját magát.
Azóta további három folytatása készült el, az utolsó 11 évvel ezelőtt. Én akkor azt gondoltam, hogy ezzel befejezték, nem abajgatják többet ezt a franchise-t, hanem szépen hagyják pihenni. Na de én voltam a naiv, Hollywood egyszerűen nem ismer mértéket, ha folytatásokról van szó. Se szeri, se száma a különböző prequeleknek, sequeleknek, rebootoknak, spin off-oknak és remake-eknek. És most egy új szót is megtanulhattunk a filmből, az pedig a requel, vagyis a reboot és sequel ötvözete, azaz egyszerre folytatás és a széria új alapokra helyezése. Na, ez lenne a Sikoly 5, vagyis szerintem inkább "Sikoly 2.0"-nak kéne nevezni, hiszen egy 'alternatív második rész' ez, amely 25 évvel az első rész után játszódik, nem a negyedik után folytatja a sztorit. Nekem összességében tetszett, fordulatos volt, helyenként kimondottan ötletes, jók voltak a szereplők is, de akármennyire is jól lett összerakva, azért ez akkoris egy újabb börlenyúzás a franchise-ról, ne szépítsük, ez egyszer már ki lett találva, és most szépen az utolsó zöldhasút is kisajtolják belőle, ha a fene fenét eszik, akkor is. De Hát ez Hollywood, ezt eddig is tudtuk... Mégis azt mondom, megérte megcsinálni ezt a részt is, hatalmas kikacsintásokat kapnak a széria kedvelői, de aki nem látta az előző részeket, az is évezheti, sőt annak teljesen újként hathat az egész, hiszen más filmekben ezt a stlíusú önreflexív narratívát nem nagyon láthatta. Visszatérnek persze a régi főszereplőink is, van, aki ugyancsak megöregedve, Courteney Cox-ra rá se lehet ismerni, Neve Campbell azonban elég jól tartja magát. De nem rajutuk van a hangsúly, hanem az új tiniken, rájuk érdemes figyelni. Jenna Ortegát már megjegyztem a Babysitter 2.ből, Mikey Madisonnak a Volt egyszer egy Holywood-ban volt egy kisebb szerepe a végén (itt egy igazi "easter egg"-et kapunk vele a fináléban), Melissa Barrera és Jasmin Savoy Brown nevét azonban csak most fogom megjgyezni, kíváncsi leszek rájuk más filmekben is a jövőben. Szóval mindent összevetve én csak ajánlani tudom ezt a filmet, van benne ötlet, és akik szerették a Sikoly-szériát, azok alighanem örömüket fogják lelni benne, na persze ez sem tetszhet egyformán mindenkinek. Részemről egy szolid négyes mindenképp megvan. 7,5/10 |
2022-01-15 12:52.16 |
Puzsér talán eddigi legjobb írása, minden szavával maradéktalanul egyetértek.
Majka tényleg csak arcoskodi tud, pár rap-szövegen kívül semmit sem tud felmutatni, már feltéve, hogy ő írja azokat egyáltalán (én ebben sem vagyok biztos). Az, hogy egy ilyen irritáló, pökhendi senki senki ma sztár lehet, mi több, tévés személyiség, műsorvezető és zsűritag, a média és a közízlés teljes elnívótlanodásának legegyértelműbb bizonyítéka. |
2022-01-10 04:20.56 |
Értem, amit írsz, valahol igazad is van, de azért ez nem egy történelmi dokumentumfilm, vagy realista dráma, hanem egy időutazós groteszk vígjáték, ráadásul a franciáknak az angolokhoz hasonlóan elég sajátos humoruk van olykor. Nyilvánvaló, hogy a készítők ezt egy fricskának, poénnak szánták, amolyan "ál-polkorrekt" utalásként. A figura annyira nem is szerepel sokat, pár jelenete van csak, engem nem zavart.
A filmmel a fő baj inkább az, hogy az első két rész frenetikus humorát nem tudja hozni, a forgatókönyv gyenge utánérzésnek tűnik azokhoz képest, ráadásul le sincs rendesen zárva a trilógia, hisz nem jutnak vissza a saját korukba. Jean Reno láthatóan kedvetlenül asszisztál ehhez, abszolút főszereplőből szinte mellékszereplővé lett lefokozva, Christian Clavier ugyan itt is elemében van a kettős/hármas szerepben, de rajta is érezni, hogy már eléggé kiöregedett a szerepból, és a poénjai nagyon önismétlőek, unalmasak. Ez a folytatás bizony jócskán megkésett és a forgatókönyve nem lett elég jó. De abszolút nem annyira szörnyű vagy nézhetetlen, hogy egy csillagot érdemeljen, látszik a belefektetett munka, a szinkron pedig szerintem kimondottan jó lett. :) |
2022-01-02 20:36.48 |
Olvastam róla pár dicsérő véleményt, úgyhogy kíváncsi lettem rá, és mivel fent van szinkronosan az egyik videomegosztón, máris megtekintettem.
Háááát... Kicsit azt éreztem, hogy ez a film borotvaélen táncol. Természetesen érezhető a társadalomkritika, azonban a karikatúráig túltolja a maró szatírát, hogy kvázi vígjátéki módon elvegye a dolog élét. Nem biztos, hogy ez a leghelyesebb megoldás, mindenesetre egy közönségbarát, fogyasztható, helyenként szórakoztató, (bár kicsit túl hosszú) film lett a végeredmény, de hogy az év egyik legjobbja-e, hát az már erősen kérdéses. A szereplőgárda az kétségkívül parádés, már-már hatásvadászó módon. A show-t láthatóan Meryl Streep és Cate Blanchett akarja ellopni, hogy melyiküknek sikerül, ízlés kérdése, Streep-től egy ilyen szerep bevállalása már a saját nimbuszának tudatos rombolásával egyenlő szerintem, de persze ő tudja... Nagyon túltolt karikatúrának éreztem Jonah Hill karakterét is, a színészt amúgy se bírom, itt meg olyan pöffeteg módon volt tenyérbemászó, hogy az már majdnem egy pont minuszt érne önmagában is. A többiek hoztak egy szolid átlagot, ahogy az elvárható. Ami miatt az erős hármas-gyenge négyesről végülis felfelé kerekítettem, az a zseniális, stáblista alatti jelenet, az valami frenetikus volt. SPOILER következik! A film egy pontján az Elon Musk/Zukerberg-karikatúra milliárdos közli az elnököt alakító Streep-pel, hogy úgy fog majd meghalni, hogy megeszi egy "bronterog", de hogy az mi, arról nincs információ. Nos, ebből a jelenetből kiderül. :) Vígjáték, dráma, sci-fi, nos, mindhárom műfajban sok ennél jobb filmet láttunk már, talán nem is annyira szerencsés ötvözni őket egyben. Döntse el mindenki maga. 7,5/10 |
2022-01-01 13:48.45 |
"Kristen Wiig nekem nem tetszett, túl szeleburdian mozgott ide-oda, meg sokszor azt vettem rajta észre, hogy olyan semmilyen helyzetekbe lökték bele, amivel nem tudott úgy igazán mit kezdeni."
Ha megnézzük a stáblistát, kiderül, hogy ő maga írta a forgatókönvet is kolléganőjével karöltve, tehát inkább úgy lehetne fogalmazni, hogy "olyan semmilyen helyzetekbe lökte bele saját magát", hiszen magának írta ezt a szerepet, figurát, nyilván a szívügye volt ez a projekt, hiszen még produceri teendőket is vállalt, szóval nem lehet azt mondani, hogy csak úgy a kamera elé lökték, hogy "csinálj, amit akarsz, mi meg majd felvesszük"... :) |
2021-12-30 06:39.41 |
***SPOILER lehetséges!***
Ez a film nem ismer mértéket. Semmiben. Rettentően túltolja a képi világot, az akciót, a humort, a szájbarágós mondanivalót, és az egész film egyszerre végtelenül harsány és már-már kellemetlenül túlzsúfolt lett, pedig van benne ötlet és kreativitás bőven, de valahogy nekem mégis felemás az egész. A főszereplő család erősen emlékeztet Irdatlanékra, de szuperképességek nélkül, a film utolsó harmadában viszont minden átmenet nélkül mégiscsak kvázi "szuperhős-üzemmódba" kapcsolnak, főleg az anyuka, de még az irtó bénácska kutyulinak is megvan a maga funkciója. Ilyen robotlázadásos sztorikat is láttunk már, persze a változatosság kedvéért itt most egy "sértődött" mobiltelefon a főgonosz, talán ez újdonság lehet. A képi világ nekem már néhol idegesítő volt a sok, képernyőre "firkált" mindenféle szirszarral, többlet-információval, amik a lényegről, a történetről és a karakterektől vonják el a figyelmet. Kevesebb több lett volna. Összességében egy nézhető, helyenként szórakoztató, de nagyon erősen túltolt, túlpörgetett filmecske lett ez szerintem. Persze sokan meg biztosan pont ezért fogják szeretni, így kerek a világ... Részemről egy közepest ér. 6/10 |
2021-12-27 14:10.46 |
Nem számoltam, hányszor láttam már, és rögtön elsőre is tetszett, (az olasz eredetit is láttam legalább háromszor), és most, sokadszor újranézve megemeltem ötösre az osztályzatát. Azokkal a filmekkel szoktam így tenni, amik már eleve tetszenek, gyakran újranézem őket és minden megnézéssel egyre jobban tetszenek, magyarán nemhogy megunni nem tudom, hanem egyszerűen elégszer megnézni sem tudom. (Az elmúlt pár évben ilyen volt még a 40 és annyi, illetve a Volt egyszer egy Hollywood is.)
Tényleg ez az egyik legjobb magyar film az utóbbi évekből, és ezen az a tény se változtat, hogy voltaképpen egy remake. Én amúgyis szeretem a remake-eket, a nagy részük jobban is szokott tetszeni az eredetinél, ebből a szempontból az eretnekségig antisznob vagyok... :) A forgatókönyv és a rendezés kiváló, a színészek is jól teljesítenek, és bár továbbra is úgy gondolom, hogy Bata Éva karaktere eléggé el lett rontva az eredeti filmhez képest, illetve Lengyel Tamás a kelleténél jóval irritálóbb figura lett, de ezzel a két kis szeplővel együtt is kiérdemli nálam az 5 csillagot, és most már abszolút a kedvencek közt van a helye. :) 9/10 |
2021-12-26 14:46.39 |
Hát szerintem erre nyugodtan ki lehet már mondani, lassan 55 éves film, és Minden idők 100 legjbb amerikai filmjének listáján a 17. helyet foglalja el. Meglepő, milyen - szintén klasszikusnak számító - filmeket előz meg és mennyivel! Csak pár példa: a Száll a kakukk fészkére a 33., az Annie Hall a 35., a Taxisofőr az 52., a Remény rabjai csak a 72. helyen állt 2007-ben, a Bárányok hallgatnak a 74., a Forrest Gump a 76., a Ponyvaregény a 94., és a "klasszikusok klasszikusa", a Ben Hur épphogy felfért a 100-as lista utolsó helyére! Azt hinné az ember, hogy ezek mind a TOP20-ban vannak - és nem! A Diploma előtt viszont bőven benne van, előkelő helyen. Na persze mint minden lista, ez is szubjektív, de akkoris jelent valamit szerintem... :) |
2021-12-25 12:20.30 |
Ikonikus film, én 1-2 évente újra szoktam nézni, hogy még mindig ugyanolyan jó-e. Nos, jelentem, igen, ez a film egyszerűen nem örgeszik! Ami jó volt benne 1967-ben, az jó most is. Érthetetlen, hogy a 7 Oscar jelölésből (közte mind az 5 nagy kategória!) mindössze egyet, a rendezőit sikerült díjra váltania. Azóta persze már kultfilmmé, klasszikussá nemesedett és bármikor újra megnézhető, ugyanazt az élményt nyújtja ma is. Külön ki kell emelni Simon és Garfunkel zseniális filmzenéjét, nem véletlen, hogy a dalok a filmtől függetlenül is a mai napig slágernek számítanak. Dustin Hoffmann alighanem ezzel a filmmel futott be, Anne Bancroft is emlékezetes (és elég taszító) alakítást nyújt Mrs. Robinson szerepében, Katharine Ross pedig lefegyverzően gyönyörű, és persze jól játszik ő is, bár jóval kevesebbet van a vásznon. (Érdekesség, hogy Hoffmann és Bancroft között mindössze hat év a korkülönbség, a filmben pedig legalább 30-nak tűnik.) A szinkron is kiválóan sikerült, bár Hoffmannak itt még nem Tahi-Tóth László volt a hangja, hanem Fazekas István, de remekül passzol hozzá. Ronyecz Mária hangja pedig tökéletes a 36 éves Bancroft ötvenessé öregítéséhez.
Szóval aki még nem látta, feltétlenül pótolja, ez tényleg egy kihagyhatatlan film! 8,5/10 |
2021-12-23 11:27.23 |
A film címe "A szív hídjai", nem pedig Szív hídjai, hogy is nézne ki névelő nélkül... :) Ezért húzhatta alá... :) |
2021-12-23 09:50.45 |
Most vagy kekeckedni akarsz, vagy valamit nagyon félreértettél, mert semmiféle célzás nem volt parancsra, szó sincs semmi ilyesmiről, mindössze a véleményemet írtam le. Többször belémkötöttek már, hogy keveset használom a "szerintem" szót. Nos, egyrészt szerintem elég sűrűn használom, másrészt ha egy fórumon leír valaki valamit, az nyilván az illető saját véleménye, tehát automatikusan utána értendő, hogy "szerintem". Ettől fórum a fórum. Nem hiszem, hogy parancsoló módban írtam volna bármit is, ha félreérthető volt, elnézést. :) |
2021-12-23 09:32.33 |
Persze, a film már a romkomok közt kvázi "klasszikusnak" számít, de nem azért, mert nem készültek jobbak a műfajban az azóta eltelt 31 évben. Hanem mert ez egy tündérmese, és a két sztárral jól el lehetett adni a produkciót. Gere akkor volt karrierje csúcsán, ugyankkor kevés vígjátékban játszott, Roberts meg feltörekvő sztárocska volt, akit én ugyan nem kedvelek, de el kell ismerjem későbbi filmjei fényében, hogy még itt a legelviselhetőbb, legkevésbé irritáló. Később sokkal idegesítóbb lett, viszont semmivel nem lett jobb színésznő, sőt. Itt valahogy passzol rá a szerep, megvan köztük a kémia, Tóth Enikó szinkronhangja pedig rengeteget emel a figurán. Gere-nek érdekes választás volt Kern Andrsát adni, aki azért nagyon más típus, és egyáltalán nem iilyen szerepekben szoktunk meg. Ezzel együtt valahogy az egész egy szerethető filmmé áll össze. Nem váltja meg a világot, de abszolút nézhető, amolyan "első randira való" filmecske. Talán ezért van ennyire túlértékelve. Az igazi nagy klasszikusokhoz azért ne nagyon hasonlítsuk... :)
6,5/10 |
2021-12-21 12:15.31 |
Az előzetes alapján nagyon kíváncsi voltam erre a filmre. Azt sejtettem, hogy nem lesz rossz, de hogy igazán jónak lesz-e nevezhető, az azért kétesélyes volt. Sajnos nem lett az, pedig megvolt benne a lehetőség.
Az alapötlet, a helyszín, a miliő teljesen rendben van, ezekből még bármi kisülhetett volna. A sztori kibontásával van elsősorban baj, kusza lett, nem igazán kapunk válaszokat, persze megkapjuk a megnyugatató lezárást, de valami itt mégis hibádzik, félrement. A másik fő bajom a színészvezetéssel volt. Nem magukkal a színészekkel, hiszen ők többnyire már bizonyítottak más filmekben, színházban, hanem amit itt nyújtanak, az mélyen a saját lehetőségük alatt van. Schell Judit karaktere például vétkesen el lett pazarolva, nagyon semmilyen lett, pedig a színésznő igyekszik, hogy valamit kihozzon belőle. Tóth Ildikót, Reviczky Gábort vagy Anger Zsoltot is fájó ennyire rosszul megírt vagy meg nem írt szerepekben látni, egyszerűen mintha nem is ők lennének, és a sort hosszan lehetne folytatni. Ráadásul nem is beszélnek falusiasan, egyáltalán nem érződik, hogy a történet száz évvel ezelőtt egy kis falucskában játszódik, peddig a szentendrei skanzenben forgatták. A két főszereplő viszont szerintem telitalálat. Klem Viktorhoz nagyon passzol a figura, egyet nem értek csak: a film elején elhangzik, hogy német, de a filmben erre semmi nem utal, még csak svábosan sem beszél. Akkor mi jelentősége van a dolognak? A kislányt játszó Hais Fruzsina elképesztően bűbájos jelenség, imádja a kamera, amikor a vásznon van, nem lehet másra figyelni, már-már el is lopja a show-t, kár, hogy színészi játékban még azért nem az igazi, a beszédje néhol kicsit kifejezéstelen, amikor meg nagyon "játszik", akkor meg zavarbaejtően flörtöl a férfi főszereplővel, mintha nem is 10, hanem 20 éves karaktert játszana (amint azt először mondja is). Ezzel együtt remek választás volt, csak a karakter kicsit lehetne hitelesebb, de a páros működik, abszolút elviszik a filmet a vállukon. A látványvilág - hát, én sosem szerettem ezt a fajta elszürkített, monokróm színvilágot, ez a film inkább fekete-fehér, mint színes benyomást kelt, persze, ez nyilván szándékos, de nekem akkor se jön be. A trükkök viszont kifejezetten jók lettek, itt nem érheti szó a ház elejét, a készítők beleadtak apait-anyait, sőt a finélában kicsit még túl is lőttek a célon, de ez legyen a legnagyobb baj, hiszen a műfajban úttörő próbálkozásról beszélünk, és az igyekezet mindenképpen becsülendő. Mindent összevetve egy jó erős közepes nálam bőven megvan, csak kár az elszalasztott lehetőségért, mert egy egészen jó kísértethorror is kisülhetett volna ebből. Így csak próbálkozás marad, de annak mindenképp ígéretes, várom a következő hasonló jellegű hazai filmet, reméljük, az még jobban fog sikerülni! 6,5/10 |
2021-12-20 17:01.11 |
Bár a film Aretha Franklin karrierjének korai szakaszát dolgozza fel, és gyerekkorától az 1972-es gospel-album születéséig terjedő időszakot fogja át, ez valójában mégsem Aretha Franklin filmje.
Ez Jennifer Hudson filmje. Ő a motorja, lelke, ő viszi el a vállán az egészet. Nem véletlen, ugyanis még maga Aretha Franklin választotta ki a szerepre, és alighanem sikerült megtalálni az egyedüli alkalmas személyt a feladatra. Hudson egyszerre énekesnő és színésznő, simán képes egy ilyen filmet elvinni a hátán, és közben amúgy "mellékesen" még a csillagokat is leénekli az égről. Bár maga a soul stílusa nem áll túl közel hozzám, Hudson éneklése, ahogy odateszi magát szívvel-lélekkel, az tényleg lenyűgöző és felemelő egyszerre. Nem is tudom, zenés életrajzi filmben mikor láttam ehhez fogható alakítást, de talán még soha. Mint film, egy megnézést feltétlenül megérdemel, életrajzi filmnek olyan jó átlagosnak mondanám, de a zenei betétek dobnak rajta egy klasszist mindenképpen. Úgyhogy összességében egy gyenge négyest nem sajnálok tőle. Aki szereti az ilyen típusú filmeket, annak kihagyhatatlan. 7,5/10 |
2021-12-20 10:25.37 |
Remek vélemény, a film pozitívumaira koncentráltál, amelyek mellett a hibák semmivé törpülnek - számomra pl. Laura Linney történetszála nagyon nem kéne bele, korábban írtam is róla, az számomra bántóan disszonáns, de hát az életben sincs sokszor happy end...
Én is legalább évente egyszer, így karácsony tájékán újra szoktam nézni a filmet, és bár már szinte minden kockáját előre tudom, mégis jó nézni ezeket a kiváló színészeket, remek alakításokat, egyszóval ez a film időtálló és megunhatatlan - már annak, aki vevő rá. Egy hibát vettem csak észre az írásodban: a lány, akivel Colin Firth karaktere összejön, nem dél-francia, hanem portugál, el is utazik a végén portugáliába és ott kéri meg a kezét. A színésznő aki alakítja, Lucia Moniz, végig portugálul beszél a filmben (a legutolsó, reptéri jelenetet kivéve). :) |
2021-12-19 17:49.52 |
Botrányos, hogy a hadaró-motyogó teszetoszta színpadképtelen rappergyerek meg tudta nyerni ezt a trash-szarságot, amikor a döntőben ott volt mellette két nála ezerszer, milliószor érdemesebb jelölt! Hihetetlen, mennnyire nincs már ízlése a mai nemzedéknek, hogy ezt a dupla nullát ajnározták, és megint győzött a kontraszelekció, mint az előző két alkalommal is! Nem tudom, hova lehet még innen süllyedni, de biztosan lehet még...
Katasztrófa a köbön, nem térek magamhoz komolyan... Gyalázat! |
2021-12-17 08:07.33 |
Három éve véletlenül akadtam rá a 2007-es angol eredetire, és azóta legalább tízszer láttam, és bár már akkor is tudtam, hogy létezik ez az amcsi remake, sokáig nem is akartam megnézni. Egyrészt baromra nem bírom Chris Rock-ot, plusz nem tudtam elképzelni, hogy mit tudnak még fokozni az eredetin.
Hát tudtak. Nem állítom természetesen, hogy ez jobb lenne, mint az angol változat, egyrészt mégiscsak az az eredeti, ezen kívül annak jobb a szereplőgárdája és a szinkronhangok is jobban passzolnak a karakterekhez. De én ezen talán még többet nevettem, persze az eredetit szinte kívülről fújom, itt meg volt egy csomó új poén, plusz a szituációk talán itt még kiélezettebbek, a párbeszédek még szarkasztikusabbak, az egész még jobban fel lett pörgetve. Egyszóval: nem angol hanem amerikai. Aki eleve irtózik a remake-ektől, annak természetesen nem ajánlom, de amúgy teljesen megállja a helyét akár az eredeti ismeretében is, semmi baj nincs vele. Jó, persze Chris Rock helyett szívesebben láttam volna mást, James Mardsen pedig messze nem olyan jó mint az angol változatban Alan Tudyk, de kb ennyi, a többi szereplő itt is teljesen megfelelő, és az egész valahogy sokkal harsányabb. Bár a neveket teljesen átírták, azért az eredetiből Peter Dinklage-t megtartották, igaz, a magyar hangja nem a megszokott Láng Balázs, de ez legyen a legnagyobb baj. Mindent összevetve nálam ez is megérdemli a négyest. Nem lesz akkora kedvenc, mint az angol verzió, de én jól elszórakoztam rajta. 7,5/10 |
2021-12-07 10:46.35 |
A magyar címről nekem az jutott eszembe, hogy hol van már az az "idő", amikor Shyamalan még olyan filmeket tett le az asztalra, mint a Hatodik érzék, a Jelek, vagy a Falu. Nekem a Lány a vízben is nagyon tetszett, bár azt már sokan fikázták, de utána már szerintem is elkezdődött a rendező mélyrepülése, ami láthatóan még most is tart.
Ez a filmje sem lett nézhetetlen, egyszer ki lehet bírni, sőt az alapötlet egészen kitűnő lenne, a trailer is egy egészen izgalmas filmet sejtetett, csak hát maga a film ehhez képest elég gyengusz. Szép helyen forgatták, a színészek közt vannak egész jók is, bár kiemelkedőnek senkit nem neveznék, de a sztori hemzseg a logikátlanságoktól. Valahogy nekem nem akar összeállni értelmes, koherens egésszé. Egy erős kettes-gyenge közepes azért megvan, de a legjobb Shyamalan-filmekkel bizony egy napon se lehet említeni. 4,5/10 |
2021-12-05 08:25.13 |
Évekkel ezelőtt kijárt volna már Scarlett Johanssonnak egy Fekete Özvegy-szólófilm, ez így bizony erősen megkésett, de ha már eddig vártak vele, akkor meg sokkal jobban is meg lehetett volna csinálni.
Nem lett ez a film rossz, a végére egészen feljavul, de az eleje nekem kimondottan unalmas és döcögős volt, sokáig tartott, mire belerázódtak. A Budapesten forgatott rész nekem az egyik csúcspont volt, bőven lehetett volna még kétszer-háromszor ilyen hosszú is. A végén is voltak jó akciójelenetek, valahogy mégis az egész film inkább lassú, mint pörgős érzetet kelt, talán a hossza miatt is, picit feszsebbee vágva talán jobbnak érződne. Scarlett Johansson természetesen hibátlan alakítást nyújt a szerepben, mely vele forrt össze az évek során, mást én el se tudnék képzelni, ideális választás volt. Érdekes volt kontrasztfiguraként mellette Florece Pugh, aki alkatilag kicsit ducibb típus, neki már jóval nehezebben hiszem el a verekedéseket, zúzós akciókat, ráadásul a karakter helyenként túltoja az egót, és indokolatlanul arrogáns attitűdöt vesz fel, máskor meg kifejezetten poénosra van véve. Mintha a készítők nem tudták volna eldönteni, hogy most akkor milyen is legyen. Pugh jól hozza, amit kell, de nekem egy picit felemás lett a figura. A főgonosz nagyon klisés, tényleg mint egy 70-es évekbeli Bond-film antagonistája, egyáltalán nem tetszett, Harbour sokkal ellentétben nekem kicsit se volt szórakoztató, se rokonszenves, és szerintem az ő figurája is túl lett tolva, Rachel Weisznek eleinte még örültem, de aztán picit csalódtam. A sztori eléggé kapkodós lett, lehet hogy sok jelenet végezte a vágószoba padlóján, de ez némileg ellentmond annak, hogy még így is hosszabbnak érzem a kelleténél. Persze, nézhető, oké, egynek elmegy, de egy Marvel-filmtől azért többet vártam volna. De legalább megkapta végre a Fekete Özvegy is a saját filmjét, mégha nem is sikerült minden tekintetben igazán optimálisan. Egy erős közepes azért megvan, szerettem volna megadni rá a négyest, de ez inkább csak közepes sajnos. 6,5/10 |
2021-12-04 09:00.22 |
***SPOILER lehetséges!***
Kár volt ennek a filmnek a Halálos kitérő címet adni, ugyanis gyakorlatilag annyi köze van a 2003-ban elindult és azóta vagy 5 folytatást megért slasher-franchise-hoz, hogy ez is egy erdős hegyvidéken játszódik és itt is egy csapat túrázó fiatalt látunk a film elején. Maga a sztori azonban teljesen más vizekre evez, jobban hasonlít a Fehér éjszakák-hoz, amolyan "szektás horror" ez is, de annál szerintem jobb, sokkal izgalmasabb, fordulatosabb és nincs úgy túlnyújtva. A szereplők közt mindössze egy ismert színészt találtam, Matthew Modine-t, aki igencsak meg van öregedve, a többiek totál ismeretlen arcok voltak számomra. Akit esetleg érdemes lehet megjegyezni közülük, az a "final girl", azaz Charlotte Vega, aki szőkesége és filigrán alkata ellenére messze nem az a megmentésre szoruló áldozat, sőt, nagyonis kezébe veszi a sorsa irányítását és észnél van, amikor arra van szükség. A többiek szimpla töltelékfigurák, nem nagyon lehet megkedvelni őket, talán még a hipszter csaj valamennyire rokonszenves, de ő se sokáig húzza... A sztori kb. a film feléig elég lassan halad, aztán felpörögnek az események és egészen a legvévéig számos meglepő fordulat van elhelyezve, a finálé meg olyan szinten "áll-leejtős", amilyet én az utóbbi pár évben nem is nagyon láttam. Ráadásul szinte két "befejezést" is kapunk egymás után, az elsőről ugyanis kiderül, hogy azt csak a csaj képzelte, aztán jön a valódi lezárás, amelynek a végkifejlete már a stáblista alatt látható - na, ilyet se nagyon láttunk eddig... Már csak ez is kiemeli az átlagból a filmet. Nem is nagyon értem, miért kellett erőltetni a megtévesztő címet, mert lehet ugyan, hogy a Halálos kitérő-sorozat rajongói közül így többen megnézik, de pont ők azok, akik garantáltan csalódni fognak, hiszen ez a film nyomokban sem emélkeztet arra. Alapjáraton egy nagyon erős közepes lenne, de egyrészt mert nagyon alul van értékelve, másrészt a zseniális befejezés miatt megadom neki a gyenge négyest. Egy próbát szerintem mindenképp érdemes tenni vele a horrorkedvelőknek. 7,5/10 |
2021-12-03 08:39.55 |
Mielőtt megnéztem a filmet, elolvastam pár véleményt róla, ezek többnyire lelkesen áradoztak. Na, nálam ilyenkor szokott jönni a csalódás. És jött is.
A film igen lassan, komótosan építkezik, alig-alig történik valami, a két főszereplőről se tudunk meg igazából sokat, sőt még azt is inkább csak sejteni lehet. Az apa nekem abszolút nem volt szimpatikus karakter, a lányát játszó Thomasin McKenzie viszont elviszi a filmet. Szinte eszköztelen játékával, kicsit szomorkás, mégis fürkésző tekintetével, csendes komolyságával a film centrumává válik. Erre mondják, hogy erős jelenléte van a vásznon, nem lehet nem rá figyelni... Amúgy szerintem egészében véve nem egy jelentős mozi ez, de egyszer mindenképp meg lehet nézni, a vélemények nagyon vegyesek, van, aki halálra unja magát rajta, mások meg életük nagy filmjei közé sorolják. Hát, ennyire nem vagyunk egyformák... :) Részemről egy gyenge közepest ér, de Thomasin McKenzie nevét megjegyeztem, figyelni fogom a filmjeit... 5,5/10 |
2021-12-03 00:07.42 |
Judd Apatow-nak jó pár filmjét láttam már, magasan a kedvencem tőle a (szerintem bűnösen alulértékelt) "40 és annyi", amit épp a minap néztem újra sokadszorra és nem tudom megunni. Gondoltam, teszek egy próbát ezzel is, és mivel fent volt a Videán szinkronnal, megnéztem.
Hát... ez aligha lesz kedvenc, és biztos, hogy nem fogom pár havonta újranézni. Amolyan "egynek elmegy"-kategória, jól össze van rakva, és még némi valóságalapja-életrajzi jellege is van, mivel azt olvastam, hogy a főszereplő srác kvázi önamgát alakítja benne, igaz, valójában nem tetoválóművész hanem stand up-os. A fő bajom pont a főszereplővel volt, ugyanis számomra mérhetetlenül tenyérbemászó mind a karakter, mind a szerepet alkító Pete Davidson. Már ránézésre is az a típus, akivel nem tarózkodik szívesen egy légtérben az ember, a dumája is nagyon irritáló, amolyan periférián sodródó lumpen-proli, akiből túl sok jót nem néz ki az ember. Azt nem mondhatom, hogy Davidson ne lenne hiteles a szerepben, hiszen mint írtam, lényegében önmagát alakítja kis változtatásokkal, de az, hogy a főhős ennyire azonosulhatatlan, eléggé lefokozza az egész sztorit. Sajnos a mellékszereplők közt sincs egyetlen igazán rokonszenves se - na jó, a két kisgyerek aranyos benne, de a sztori szempontjából kevés szerepük van. Még Marisa Tomei a legnormálisabb, na meg a rendező lánya, Maude Apatow, aki a főhős egyetmista nővérét játssza. A többiek mind eléggé "rosszarcok", nagyon nem az én világom egyik se, és elég nehéz velük azonosulási pontokat találni, nekem nem is sikerült igazán. Ezzel együtt amíg néztem a filmet, elvoltam vele, a végkicsengése is valamelyest pozitív, de nem lopta be magát a szívembe. Egy erős közepes persze így is simán megvan, abszolút nézhető, profin összerakott darab, még némi tanulság is van benne, de a 40 és annyi-nak a poros nyomába nem érhet. 6,5/10 |
2021-12-01 09:49.57 |
Pár éve még nem hittem volna, hogy a sokáig csak ártatlan fruskákat játszó, kislányos kisugárzású Mary Elizabeth Winstead-et egy igazi, vérbeli akcióhős-főszerepben fogom látni. Aztán mikor láttam a Gemini Man-ben és a Ragadozó madarak Vadásznőjeként, egyértelműen kiderült számomra, hogy a naivaszerepeket egyszer s mindenkorra maga mögött hagyta, és totális szerepkörváltás következett be nála. Itt pedig abszolút övé a pálya, hiszen ő a címszereplő, minden rajta áll vagy bukik. És kifogástalanul helytáll, abszolút meggyőző alakítást nyújt. Lászik, hogy élvezettel bújt a bérgyilkosnő bőrébe, nagyon jól állnak neki az akciók, beleadott mindent, és tényleg el is viszi a vállán a filmet. Ehhez kap maga mellé egy remek kis társat, Miku Patricia Martineu személyében, aki szerintem nagyon jópofa, szórakoztató karaktert hoz, cserfességével mintegy ellenpontozza Winstead játékát.
A sztori igazából nem túl eredeti, láthattunk már hasonlókat, de vannak azért benne fordulatok. A hangsúly elsősorban a pörgős akciókon van, aki szereti az ilyen típusú filmeket, annak feltétlenül ajánlom, szerintem a műfajában a jobbak közt van a helye. Egy erős négyest megérdemel. 8/10 |
2021-11-30 00:44.50 |
Nekem is nagy csalódás volt. Azt vártam, hogy köröket ver majd az első részre, sokat vártam Woody Harrelsontól és Vérontó karakterétől és... hát ezt bizony elcseszték!
Valamirevaló színészi gárdát így elpocsékolni ilyen sótlan, egydimenziós karakterekre nem is tudom, mikor láttam utoljára. Ami az első részben működött, az itt valahogy nem akar összeállni. Ott jó érzékkel megtalálták az egyensúlyt a poénos párbeszédek és a brutális akciók közt, egyszerre tudott vicces és érdekes lenni, kaptunk egy eredettörténetet is, és sokkal jobban működött a karakterek közti kémia. Itt meg? A párbeszédek hihetetlenül döcögősek, a színészek meg szinte csak téblábolnak a vásznon. A legnagyobb csalódás maga Woody Harrelson aki talán egész karrierje mélypontját nyújtja ebben a szerepben, én még ennyire rossznak nem láttam. A másik Michelle Williams, hát ő is tudna ennél jobbat is,igaz, tere se igen volt kibontakozni. Tom Hardy nagyjából hozza azt, amit az első részben, csak most sokkal erőltetettebb a poénkodás és túl is tolják, és ez így már nem vicces, inkább csak kínos. Az egyetlen dolog, amiben nem megy mélyen az első rész szintje alá a film, az a látvány. Legalább az hozza kb. az elvárható szintet, bár néha alig látunk valamit az összecsapásokból a nagy kamerarángatás meg a túlzottan kapkodó vágások miatt (ez mondjuk már kb. minden második filmre elmondható lesz lassan), de amit látunk, az jól össze lett pakolva. Elképesztő kihagyott ziccerlehetőség, ennek a filmnek sokkal jobban kellett volna sikerülnie. Ez így csúfos kudarc, azt kell mondjam. Erős kettes lenne, de a látvány felhúzza egy gyenge közepesre. De annál sajnos nem jobb. 6/10 |