Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Időugrás - HBO, 08:40 |
Borotvaélen - TV4, 08:40 |
Az ördög maga - Film Café, 08:55 |
Mert azt mondtam - SuperTV2, 08:55 |
Köztünk élő angyalok - HBO2, 09:05 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Toni Collette (52) |
Katja Riemann (61) |
Rachel Ticotin (66) |
Logan Marshall-Green (48) |
Chad Lindberg (48) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
A Bridgerton család |
Daphne Patakia |
2023-08-04 18:21.51 |
Viszonylag pörgős és vicces Drakula-paródia, egy elképesztően túltolt Nicolas Cage-alakítással. Bevallom, én sosem kedveltem, a Las Vegas végállomáson kívül leginkább talán az Ál/arc-ban tudtam komolyanvehető színészként tekinteni rá. Az utóbbi években mutatott egyenletes mélyrepülésére pedig nehéz szavakat találni. Olyan filmekben vett már részt tucatszámra, amelyekre minden más épeszű színész gondolkodás nélkül mondana azonnal nemet, ő pedig önként és dalolva megy és csinálja, elvégre ezért fizetik.
Az ebben a filmben mutatott teljesítménye már-már a szekunder szégyen határát súrolja, szerencsére nincs mindig reflektorfényben, de amikor igen, akkor nagyon igyekszik mindenkit sokszorosan túljátszani, ami persze sikerül is neki. A film igazi erénye a pörgőssége és a hihetetlen akciójelenetek, helyenként szinte már balettbe hajló koreográfiával, illetve a véres hentelések, melyekkel szintén nem spórol a film. És persze vicceskednek is, akinek bejön ez a fajta humor, keverve a gore-jelenetekkel, az jól szórakozhat. Igazából nem lenne ez rossz egynek, de Cage azért egy fél klasszist ront rajta, így egy erős hármas-gyenge négyes a végeredmény. 6,5/10 |
2023-07-31 23:15.42 |
Az első rész briliáns és pörgős volt, egy percig nem lehetett rajta unatkozni. Sajnos a folytatás nem tudja tartani ezt a tempót, bizony az első komolyabb hentelős jelenetre 52 percet kell várni, odáig pedig Seann William Scott és tenyébemászó bandája igen sok időt elvesz a pofázásával, ami sajnos messze nem olyan szórakoztató, mint mikor a kiscsaj végre akcióba lendül és beindul a harci szekér. Az utolsó félóra azonban már itt is remek, hozza az első rész színvonalát, és ha ott Chole Moretz Hit Girl-alakítása jutott eszembe Lulu Wilson karakteréről, akkor itt inkább már Samara Weavinget idézi, lévén itt már jóval érettebb, időközben meg is nőtt, és maga mögött hagyta a kislányos attitűdjét, még a hangja is sokkal mélyebb lett. Mindez azonban nem negatívum, és természetesen most is eszméletlen jól áll neki a szerep, csak most sokkal kevesebb lehetősége van hentelni.
A befejezés szinte már megágyaz egy lehetséges majdani franchise-nak, sőt én akár még egy sorozatot is el tudnék képzelni belőle. Azomban mint film ez most jóval gyengébb lett az első résznél, annak az őrült tempóját sajnos fokozni már nem tudták (nehéz is lett volna), így erősen visszavettek belőle. Kár érte, de még így is bőven nézhető, és részemről jöhet a folytatás! 6,5/10 |
2023-07-31 16:04.18 |
Totál véletlenül akadtam rá erre a filmre, sajnos feliratosan találtam csak meg, de még így ismegérte megnézni, valami hihetetlenül elborult és beteg, de pokolian szórakoztató kis exploitation-filmecske ez, amolyan "bűnös élvezet"!
A főszerepben Lulu Wilson mintha csak a Chloe Moretz által játszott Hit Girl teljesen agyament, túltolt paródiája lenne a Kick/Ass-ból. Hatalmasat alakít, egészen elképesztő, amit levág, a brutálisabbnál brutálisabb hentelések bármelyik slasher-horrornak becsületére válnának. És micsoda változatos halálnemeket vonultat fel a film! Mindig szolgál valami meglepővel, szinte egy percre sem ül le, nem válik lassúvá vagy unalmassá. Természetesen nem való mindenkinek ez a film sem. Aki vevő az ilyen típusú elborult agymenésekre és egy igazi, vérgőzös hirigelést akar látni, annak mindenképp érdemes egy próbát tenni vele, de a gyengébb idegzetűek messzire kerüljék! 7,5/10 |
2023-07-31 12:39.26 |
Zagyva tinihorror, amely mintha keverni akarná a kísértetes és démonos horrorokat, aztán persze szépen két szék közül a padlóra esik, ahogy az a nagykönyvben meg van írva. De nem is ez a fő bajom vele, hanem az, ami például a Játsszunk gyilkosost!-tal volt, mármint hogy ennyire antipatikus szereplőgárdát korábban ritkán lehetett látni. De úgy látsztik, most már ez lesz az új trend, legalábbis akkor, ha a mai felnövekvő generációról akarnak némi kritikát megfogalmazni. Szerintem mellélőttek, vagy ha úgy jobban tetszik, kicsit túllőttek a célon, a szereplők már-már elviselhetetlenül ellenszenvesek, így aztán szinte lehetetlenség velük azonosulni, együttérezni.
Van aztán ez a kéz, ami állítólag valami médiumé volt, de mivel be lett vonva valamilyen kemény anyaggal, nem is néz ki igazi kéznek. A film első fele elég uncsi és klisés, az utolsó harmadban kezd egy kicsit jobban beindulni, de nekem a finálé igazából nem tetszett, nem ezt a lezárást vártam. Persze ez is egy lehetséges végkifejlet, de a klisésebbik fajtából. Összességében annak ellenére tucathorror-benyomást kelt, hogy viszonylag eredeti ötletből íródott, de akkora "hanyattesős" meglepetések azért nincsenek benne. Egy erős kettes-gyenge hármas közé tenném, a négyestől nagyon messze van. 4,5/10 |
2023-07-21 17:50.53 |
Ha így lesz, meg is érdemli.
Nem akarok kárörvendőnek tűnni, de nagyon elfogultnak kell lenni ahhoz, hogy ezt valaki ténylegesen jó filmnek titulálja. It szinte minden félrement, ami félremehetett. Az alapötlet se volt jó, a kivitelezés még kevésbé, Ford sajnos köregedett a szerepből, a női főszereplő pedig nem csak hogy nem eléggé ismert és/vagy húzónév, de még csak nem is igazán szimpatikus figura. A sztori sem lett elég ütős, az Indiana Jones-filmekre jellemző humor és misztikum szinte teljesen hiányzik belőle. Szerintem ez legfeljebb azoknak jön be, akik úgy ülnek le elé, hogy ha a fene fenét eszik, akkor is tetszeni fog nekik, mert egy jót akarnak nosztalgiázni, de ez a film sajnos még nosztalgiázásnak sem elég jó, ez az igazság. Indy fénye bizony jócskán megkopott, persze ebben az előző film is nagymértékben ludas, de ez a rész annyival lett gyengébb a Kristálykoponyától, hogy az most bizony visszamenőlegesen fel fog értékelődni sokak szemében. |
2023-07-20 16:46.05 |
Az első rész sikere után 6 évvel elkészült a folytatás, újra itt van a néma pantomimes bohócunk, aki vigyorogva gyilkolászik, ám az ismert akapokat megfejelték egy kicsit fantasy-szerű, varázskardos sztorival. Tehát ez a film már nem egy botegyszerű slasher, hanem picivel több szeretne lenni, ennek megfelelően a játékidő is jóval hosszabb. Nos, tényleg ízlés kérdése, hogy valakinek bejön-e ez a stílusváltás vagy sem, az azonban vitán felül áll, hogy gore-faktorban igencsak sikerült felülmúlni az első részt. Konkrétan van egy jelenet, amelyhez hasonlót én még eddig nem láttam, az tényleg kb. a csúcs volt eddig, amit csináltak gore-fronton. És nincs sötét, nem kapkodják a kamerát, hanem szép, hosszú snittekben, jó sokáig mutatnak mindent. Aki az ilyesmire vevő, annak mindenképpen ajánlani tudom, de akinek már az első rész is túl sok volt, illetve kicsit gyengébb gyomrú vagy idegzetű, azoknak inkább nem. De horrorkedvelőknek igazi csemege, a mostani, elcsépelten klisés horrordömpingből pedig toronymagasan kiemelkedik.
És mivel a végét megint nyitva hagyták, alighanem lesz még harmadik rész is! Részemről jöhet! 7,5/10 |
2023-07-20 15:20.04 |
Így igaz, de ha lehet, akkor kössünk már bele mindenbe, de tényleg mindenbe!
Előszöris hogy jönnek ahhoz, hogy komoly halivúdi filmesek létére odáig vetemednek, hogy egy beszélő mosómedvéről meg fáról csinálnak filmet! Kikérem magamnak! Meg van az a debil csaj, szarvakkal a fején, meg a nagy melák kopasz fickó, aki mindent szó szerint vesz, és mindenen röhög, meg van a zöld meg a kék csaj, utóbbinak ráadásul egy csomó testrésze fémből van! Mi van itt, kérem??? Meg hogy az egész kint a nagy büdös világűrben játszódik? Nem tudnak jobbat kitalálni? Az egészet pedig már harmadszor sütik el, terrorizálva vele a gyanútlan, mit sem sejtő mozinézőket! Hát normálisak ezek, most komolyan??? Felfordul a gyomrom, hogy jut ilyesmi az eszükbe! És akkor ezért még pénzt kérnek el moziban! Azzal a felkiáltással, hogy képregény, meg Marvel! Hát menjenek a jó büdös francba! Hú de felbosszantottam magam! :) |
2023-07-17 18:10.04 |
Ez a film már a készítésekor rémesen ócskának, elavultnak tűnhetett, amit a kezdetleges és ma már nevetségesen primitívnek ható 3D-s trükkökkel próbáltak eladni. Nos, az eredmény valami egészen pokolian botrányos, ma nézve abszolút vállalhatatlan és nézhetetlen hulladék.
A trükkök annyira elképszetően gagyik, hogy hiába 87-es a film, évtizedekkel korábbinak érződik, és olyan mint ha Spielberg 75-ös filmje előtt készült volna jóval. 12 év alatt visszafejlődött volna a trükktechnika, vagy ennyivel kevesebb pénz volt rá, netán ennyire nem értettek hozzá, hogy is kéne ezt jól csinálni? Mindenesetre ez a film egy tömény katasztrófa, kár egy percet is pazarolni rá, egy moslék, egy értékelhetetlen celluloidhulladék úgy, ahogy van. Michael Caine pedig alighanem azóta is szégyelli magát, hogy szerepelt ebben a borzadályos förmedvényben, akár ebből vette a nyaralóját, akár nem. 0/10 |
2023-07-09 15:35.08 |
Sejtettem, hogy rossz lesz, de gondoltam, adok neki egy esélyt. Kár volt.
Tucathorror, közhelyes jump scare-parádé a rosszabbik fajtából. A sztori annyira de annyira eredeti, hogy egy 1973-as Stehen King-novella alapján készült - azaz idén 50 éves! A Stephen King-horrorok adaptációi pedig az esetek többségégében nem sikerülnek valami fényesen - persze, van pár szabályerősítő kivétel, de azért na... Ha mindenáron pozitívumot akarok benne keresni, a főszereplő testvérpár nem játszik rosszul, illetve a hanghatások is egész jók lettek. Kb. ennyi. A címszereplő mumust többnyire csak tizedmásodpercekre látjuk, illetve a sziluettjét vagy annak részleteit mutatják, meg a legvégén egy kicsit hosszabban, amolyan nesze semmi, fogd meg jól-alapon. Ez szerintem 2023-ban egy horrortól azért elég kevés. Szóval ez sem váltja meg a műfajt, persze aki még egy horrort sem látott, annak esetleg bejöhet, de egyébként tényleg tucatáru, kár az időt pazarolni rá. 3,5/10 |
2023-07-08 14:30.47 |
Így van, sokmindent meg lehet egy filmnek bocsátani, de azt, hogy az akciók is ennyire minden dinamikát nélkülöző, unalmas, ezerszer látott tálalásban lettek kivitelezve, azt nehezen.
Az, hogy Indy sajnos kiöregedett, a többi szereplő pedig még őhozzá sem ér fel, a hab a tortán! Mariont meg Sallah-ot fanservice-cameónak pakolták bele, és kezdtek velük valamit? Annyit, hogy sikerült minden idők egyik legnyálasabb lezárását produkálni, ami ráadásul nem is következett az előzményekből. Teljesen logikátlan volt.. |
2023-07-02 15:52.47 |
Nem értek egyet, nem az elvárások túl nagyok, a film lett gyenge-közepes. Az volt az elvárás, hogy legyen egy jó, igazán méltó lezárás, ha már a 4. rész nem ütött akkorát, bár azt meg méltatlanul sokat szidták szerintem. Ez is kap hideget-meleget, de arra mindenesetre jó volt, hogy kicsit felértékelődjön a 4. rész és sokan belássák, hogy azért az még ezerszer inkább egy Indy-film volt, mint ez. Ehhez kontrasztnak kiváló. De mint egy komolyan vehető Indiana Jones-kaland, 80 éves főszereplővel, aki ráadásul szinte elsikkad a női főszereplő mellett, hát komolyan mondom, nevetséges! Talán még a 3 csillaggal is túlértékeltem, de oké, legyen egy gyenge közepes, egye fene. De semmi szín alatt nem 5 csillag! Könyörgöm, hol van ez a régi, eredeti trilógiától?! |
2023-07-01 10:56.16 |
Sic transit gloria Indy - avagy: így múlik el a kalandfilm dicsősége
A 80-as években készült Indiana Jones-trilógia a kalandfilm műfajának alighanem három legjobb és legpatinásabb darabja, és nemcsak hogy azóta nem tudtak jobbakat csinálni, de szépen is öregedtek, és még mai szemmel is épp olyan élvezetesek, mint bemutatásuk idején. Én még mindhármat moziban láttam először, majd rongyosra néztem őket VHS-kazettán még a régi szinkronnal, majd az újabbal DVD-n is a kedvncek közé kerültek, épp az elmúlt napokban néztem őket újra sokadik alkalommal. Aztán 2008-ban Spielbergék gondoltak egy merészet, és folytatták a szériát, elkészült a negyedik rész, ami erősen megosztó lett, kapott hideget-meleget, de inkább hideget, és nem mondom, hogy egy részét a szidalmaknak ne érdemelte volna meg, de azért az még akkor is egy igazi Indiana Jones-film volt, az UFÓ-k és Shia LaBeouf ellenére is. Ennek a mostani, ötödik résznek a fényében pedig méginkább felértékelődik. Nem vártam nagy durranást ettől, hiszen Harrison Ford régesrég kiöregedett a szerepből, betöltötte a nyolcvanat, már tíz éve is elkéstek volna, ha akkor forgatták volna le. Persze, az öreg még mindig jól tartja magát "ahhoz képest", egy pár évet simán letagadhatna, na de legyünk őszinték, egy akció-kalandfilm főszerepében egy nyolcvanéves öregúr? Ne már... A készítők maguk is érezték, hogy nem lesz ez így teljesen oké, ezért a nyitójelenetben visszafiatalították Fordot és megidézték a fénykorát, amikor még ereje teljében volt, vonatok teteján ugrált, nácikat hajigált jobbra-balra, és ez a kikacsintós múltidézés nem is lett rossz. Megintcsak ahhoz képest - ami ezután következett. Mert azután hirtelen 1969-be ugrik a cselekmény, és megkapjuk az épp nyugdíjba vonuló egyetemi tanárt, akinek a növendékei látványosan halálra unják magukat az órán, majd jön a női főszereplő, Indy keresztlánya, és beindul a sztori, azaz dehogyis indul be! Nyögvenyelősen, lassan, kínlódva vonszolódik előre, még az üldözéses jelenetek is kifejezetten uncsira sikerültek, valahogy olyan kiszámíthatóan öreguras lett az egész, de hát ez van, most ennyire futotta. Ja, és ha a negyedik részben felhördültünk az ufókon, akkor mit mondjunk most, az időutazásra? Ráadásul annyira lerágott csont már ez is, rengeteg film elsütötte már, ugyan miért pont az Indiana Jones-franchise maradna ki belőle? A szereplőktől se vagyok éppen elragadtatva. Ford persze hozza, amit ennyi idősen egyáltalán el lehet tőle várni, főgonosznak meg (ki tudja hanyadszor) ezúttal is megkapjuk Mads Mikkelsent, aki egysíkú, dimenziótlan, unalmas, és persze a "változatosság kedvéért" náci főgonosz. Naggyon kreatív, tényleg! A női főszerepben Phoebe Waller-Bridge egynek elmegy, de vele meg az a baj, hogy nem elég rokonszenves maga a karakter, akit el kell játszania. Most erre mondhajuk, hogy a másodikban Kate Capshaw vagy a harmadikban Alison Doody is ambivalens karakterek voltak, de ettől még nem lesz jobb a helyzet. Nosztalgia-cameónak megkapjuk még Sallahot és Mariont, is, persze, rettentően meg vannak ők is öregedve, sőt rajtuk még jobban látszik az eltelt idő, mint magán Indyn. Pár perc erejéig Antonio Banderas is feltűnik, de annyira jelentéktelen mellékszereplő, hogy nem is igazán értem, miért pont ő kellett erre a szerepre. Látványban sem lett egy nagy durranás ez a rész, és nem napjaink látványfilm-dömpingjéhez mérve mondom ezt, hanem a régi trilógiához képest. Szóval Indy fénye igencsak megkopott, odalett a varázs, nem volt kifejezetten szívderítő látni ennyire megöregedve az ikonikus szereplőket, de persze azért egynek elmegy ez a film, nézhető, de aki az igazi kalandfilmes érzést keresi, az jobban jár, ha újra megnézi a régi trilógiát, sőt akár még a negyedik részt is hozzácsaphatja. Nekem ez egy nem túl erős közepesre volt most elég, pedig tényleg nem vártam tőle sokat, de sikerült alulmúlnia azt is. Tényleg kár érte, de ez van sajnos. 6/10 |
2023-06-19 21:17.53 |
Így van, ha a sierességére akartam volna utalni, akkor azt írtam volna, hogy hasonlóan sikeres film nem készült azóta, de ez nyilvánvaló hülyeség lett volmna, hisz én is tudom, hogy egy rakás blockbuster készült. Én a HASONLÓSÁGRA utaltam, arra, hogy az Apocalypto egy abszolút egyedi film, ami mellé nem nagyon van mit odaállítani összehasonlításképpen, mert nem készült még egy hozzá hasonló jellegű, témájú film, ilyen színvonalú pedig biztosan nem. És ez manapság, amikor tíz filmből 5-6 folytatás, remake vagy képregényadaptáció, különlegesen kivételes erénynek számít. |
2023-06-18 16:26.20 |
Azért maradjunk annyiban, hogy a 4,52-es átlagot nem adják ingyen. És ez különösen nagy szó egy olyan filmnél, amiben yukaték nyelven beszélnek, nincs hozzá szinkron, egyetlen ismert színész sem szerepel benne és egy rég letűnt civilizációban játszódik a dél-amerikai dzsungel kellős közepén.
Mostanság a legjobb, legnépszerűbb filmek is alig-alig érik el a négyes átlagot, az emberek már alig járnak moziba, inkább megvárják, míg a film letölthető vagy online nézhető lesz (jobb esetben megjelenik DVD-n vagy Blu Ray-en), addig Mel Gibson filmje még egy igazi nagybetűs mozisiker volt, ezt mindenképp látni kellett, és egyszer nem is elég megnézni, hogy teljesen befogadja az ember azt a rengeteg látnivalót, amit itt a vászonra álmodtak. Gibson és csapata szenzációs munkát végzett, a film hihetlenül aprólékos és részletgazdag, érdemes megnézni az extrákat is a forgatásról, itt bizony nem a CGI-é a főszerep, ezt tényleg megcsinálták, akkor ott, "igaziban". Persze, egy film sem hibátlan, ebbe is bele lehet kötni itt-ott, például a véletlennek és a szerencsének kicsit túl nagy a szerepe a sztoriban, az sem biztos, hogy egy nyílt sebbel az oldalában lazán kersztülfutná valaki a dzsungelt egy csapat mindenre elszánt üldözővel és egy dühös és éhes jaguárral a nyomában. A végén nekem a kis lurkó megszületése is rejtély, hogy nem fulladnak meg és hogy kerülnek ki végül a gödörből, ezt a fordulatot jótékony balladai homály fedi, de ezekről a kisebb hibáktól eltekintve ez egy igazi, nagybetűs filmélmény, melyet időnként érdemes újranézni. Az elmúlt 17 évben nem is nagyon készült hasonló tudtommal. 9/10 |
2023-06-14 13:47.26 |
"Aljas ötös", avagy itt a magyar Kutyaszorítóban
Sárgább is, jóval savanyúbb is, de mégiscsak a miénk - mondhatnám erre a filmre, mely mozifilmnek bizony elég soványka, ha a stáblistát levonom, a tiszta játékidő alig több mint egy órás, ami azért elég kevés. Tévéfilmnek még elmenne, sőt a második fele nekem már kis túlzással tetszett is, vagy legalábbis az előzetes várakozásaimat messze felülmúlta. Nem vártam tőle túl sokat, az is igaz. Egyetlen helyszínen játszódik, egy bankfiókban, és kevés, mindössze öt (illetve a végén megjelenő rendőrnővel együtt hat) szereplőt mozgat és eléggé felismerhetően próbál hasonlítani bizonyos amerikai rendezők filmjeire. A hasonlóság jellegében tetten érhető, minőségben már sokkal kevésbé. A cselekmény kicsit lassan, döcögősen indul be, de a kezdeti uncsi 20 perc után felkeltette az érdeklődésemet, aztán még csavarok is voltak benne, sőt egy idő után már azzal szórakoztam, hogy megpróbáltam kitalálni a következő csavart, az utolsó volt a legmeglepőbb talán. A szereplőgárda olyan közepes, a bankigazgatót alakító Kálloy Molnár Péterhez senki más nem ér fel, ő viszi a prímet, bár nincs egyetlen rokonszenves karakter sem, ide-oda billeg a mérleg nyelve, hogy kinek a nézőpontjával is lehetne azonosulni. Hát leginkább senkiével. A többi szereplő is hoz egy átlagszintet, nagyon senki nem lóg ki lefelé, de azért a szereplőgárda lehetne jobb is. A helyszín túl steril, az operatőri munka profi, viszont nagyon sok a premier plán, amikor szinte a szereplők arcába mászik a kamera, nyilván ez szándékos volt, én kicsit túlzásnak éreztem. Rossznak azért semmiképp nem nevezném, nézhető kis szösszenet, de a jótól azért elég messze van. Amolyan egyszer nézhetős, de igazából nyugodtan kihagyható kis thrillerecske, ami ráadásul hazai gyártásban készült. Nálam egy gyenge közepes megvan, jóindulattal. 5,5/10 |
2023-06-10 11:10.13 |
Pár hónapja, amikor először láttam a filmet, egy gyenge közepest adtam rá. Most újranéztem és egy csillagot muszáj voltam levenni, szinte csak hibákat látok benne, sőt egyenesen felhúztam magam rajta.
Először is túl hosszú és unalmas, elnyújtott jelenetek, melyek nem futnak ki sehová, dögunalmas párbeszédek, a koherencia és a feszültség szinte teljes hiánya. Aztán a főszereplő egy kicsit se rokonszenves, meglepődtem, hogy csak 31 éves, én olyan 45-50 közé tippeltem volna, az idősebb nővérét játszó színésznő egy jó tízessel fiatalabbnak nézett ki. De ez még a kisebb baj, a nagyobb az, hogy a figura nem volt szimpatikusra megírva, sokszor csak áll és bambán néz ki a fejéből, mint aki nem is érti, hova csöppent. Egyszerűen nem jó, nem azonosulható, nem tudtam neki drukkolni. A filmből szinte teljesen hiányzik a gore, a rémisztgetés olcsó, kiszámítható és rettentően idegesítő jump scare-ekre korlátozódik, melyeket még idegesítőbb zörejzenei hatásokkal próbálnak meg erősíteni. Rohadtul idegesítő és irritáló az egész. Pofátlanabbnál pofátlanabb nyúlások legalább féltucatnyi filmből, elsőre persze nekem is a Valami követ és a Felelsz vagy mersz jutott eszembe, de van itt Kör, Alien, Végső állomás, és még ki tudja hány egyébb horror-idézet is, ami bizony az ötletek és eredetiség teljes hiányával egyenlő. A befejezés ultragagyi és abszolút nem is illett ehhez a filmhez, mintha egy másik filmből lett volna idevágva, az entitásról pedig az égvilágon semmit nem tudunk meg. Csak annyit, hogy idétlenül vigyorog, akibe belemegy, hát köszi szépen a nagy semmit! Szóval ez szerintem egy kimondottan rossz film, már csak a rengeteg plagizálás miatt sem érdemli meg a közepest. Nem is értem, hogy lehet ennyire túlértékelve. 3,5/10 |
2023-05-20 12:31.03 |
***SPOILER***
Elég nehéz reálisan értékelni ezt a filmet, mivel semmi más nem hiányzik belőle jobban, mint maga a realitás. Annyira túlzásba vittek benne úgyszólván mindent, hogy helyenként már-már saját paródiájaként funkcionál, és az ember alig hiszi el, amit lát, mármint hogy tényleg ezt akarják lenyomni a torkán. A film lényegében egy 90 percen át tartó véres és brutális hentelés, melyben hullanak a nácik, mint a legyek, a főhősünk pedig, aki olyan 65 év körülinek tűnik első ránézésre, kvázi szuperhősként viselkedik, azaz szinte alig fogja a golyó, túléli, hogy lovaglás közben taposóaknára lépve felrobban alatta a ló, nem árt neki, ha összeverik, felakasztják, percekig kibírja a víz alatt, a vérveszteség meg se kottyan neki, az akasztásból pedig úgy menekül meg, hogy nyakában egy kötéllel az akasztófából kiálló vasrúdra egy golyó ütötte sebére felakasztja magát, hogy meg ne fulladjon, majd elkezdi saját súlyánál fogva rángatni a bitófát, a kötél szép lassan, fokozatosan lecsúszik, ő pedig lehuppan a földre. És ez csak egy jelenet volt! A legvégén még azt is túléli, hogy a harci repülő, amelynek utasterében elég durván összeverte egy náci tiszt, teljes zuhanósebességgel becsapódik egy mocsaras területen és nyilván több méterre a mocsárba süllyed, de hősünk ebből is élve kikászálódik, majd a földből kiásott aranykészletével lazán besétál egy bankba, hogy pénzre váltsa az aranyrögöket. Mindeközben még van egy cuki kis kutyája is, akinek természetesen semmi bántódása nem esik a filmben, illetve van pár csaj, akik fogságba ejtve csücsülnek egy náci teherautón, ezeket is felfegyverzi és persze a segítségére lesznek a nácihentelésben. A film elképesztően brutális és véres, tényleg nem való mindenkinek, szó szerint bűnös évezet, de nézeti magát, hamar elröppen a másfél órás játékidő, de a végletekig irreális, ráadásul valamilyen megmagyarázhatatlan okból a nácik angolul hablatyolnak benne, persze borzalmas akcentussal. Aki látta az előzetest, az pontosan tudja, mire számítson, a film végig olyan, mint amit a trailer kínál, nem finomkodik, hanem explicit módon mutatja be az erőszakot, egy szinte sebezhetetlen, mindent IS túlélő főhőssel. Aki vevő az ilyesmire, az majdnem biztosan jól fog szórakozni, a többiek viszont jobb, ha kihagyják. Én szóltam! :) 7/10 |
2023-05-16 15:39.12 |
Balaton retró, avagy Vakáción az "élőszereplős Mézga család"
Bár a filmet a (szerintem remekül sikerült) Nagykarácsony alkotói készítették és jó pár szereplőt át is hoztak ide, valamiért ez most mégis picit félrement. És nem elsősorban az vele a baj, hogy eredetileg tévéfilmnek készült, ezért a költségvetés csak töredéke volt amazénak, ezt még bőven lehetne kreativitással ellensúlyozni. A fő baj, mint már annyiszor most is a forgatókönyvvel van. Lehet egy filmben minden más maga a tökély, ha a forgatókönyv nem elég ütős, a film nem lehet igazán jó. Itt most azt érzem, hogy egy műfaji keverékkel van dolgunk, egyszerre akar családi vígjáték, kémfilm, és nosztalgikus retró-buli lenni. Utóbbi abban nyilvánul meg, hogy a készítők nem tudták megállni, hogy pár percenként fel ne csendüljön valamelyik jellemző sláger 80-as évek elejéről. Rögtön a főcímben megkapjuk a Doly Roll Vakáció című számát, később aztán lesz itt Nena a 99 Luftballonnal, Baltimora Tarzan Boy, Eye of the Tiger, Bábu vagy, Szóljon hangosan az ének, és még sorolhatnánk. Aki a 80-as években nőtt fel, vagy már felnőtt volt, annak ez persze nosztalgikus, kellemes emlékeket ébreszthet, de a fiatalabb generációnak már alighanem semmit nem idéz fel. De még ez is a kisebbik baj. Nekem ez a kémvígjáték-dolog nem jött be igazán. Valahogy a krimiszál túlságosan komolyan lett véve, miközben a megvalósítása mégis inkább kicsit karikatúraszerű lett és maga a szituáció is meglehetősen valószerűtlen, egy ilyen családdal ez a sztori biztosan nem történhetne meg, sem a 80-as években, sem máskor. Viszont a vicces vonalat meg ehhez képest túl kevésnek éreztem, bár Mészáros Máté remekül funkciónálna élőszereplős Mézga Gézaként, valósággal ráöntötték a karaktert, de valahogy a humorforrása mégsincs eléggé kiaknázva. A család többi tagja esetében még kevésbé: Pokorny Lia egyáltalán nem vicces, sőt, a legjobban nekem ő lógott ki a gárdából, a két gyerek pedig bár jópofák és jól elvannak, valahogy lógnak a levegőben, nincsenek kihasználva, nem adtak elég vicces beszólást a szájukba. Különösen Szőke Abigél esetében érzem, hogy a nagyon tehetséges és bájos színésznő el lett pazarolva egy hálátlan mellékszerepre, aminél jóval többre lenne hivatott, és kicsit eyecandyvá, látványelemmé lett degradálva, pedig sokkal több lenne benne. Vannak aztán az "elvtársak", na itt megy aztán végképp vakvágányra a film. Szervét Tibor és Znamenák István olyan tenyérbemászó, amennyire csak lehetséges, mégsem lehet őket komolyan venni, fenyegetőek, de nem igazán, a Kádár János szerepében lézengő Mertz Tibor pedig teljesen érthetetlen, hogy mit keres ott, abszolút nem is emlékeztet az egykori pártfőtitkárra, sem alkatában, sem beszédhangban. Látvány tekintetében hozza nagyjából azt, amit egy ilyen filmnek hoznia kell, de sajnos e téren is van egy negatívum: számos alkalommal vágnak be korabeli archív felvételeket (a kép ilyenkor 4:3-as arányra vált át), amikbe green box-technikával egyik-másik szereplőt is odamontírozzák - na ez tényleg gagyi lett és kizökkent az élményből. A film tehát egy kicsit sajnos félrement, én mégsem tudok rá haragudni és amíg néztem, elvoltam vele, rossznak egyáltalán nem nevezném, inkább csak olyan felemásnak, jóval több volt benne a kiaknázatlan lehetőség, mint ami végülis megvalósult. Egynek elmegy-kategória, nézhető, de sajnos egy erős közepestől nem jobb. Kár érte. 6,5/10 |
2023-05-15 18:40.40 |
Thúróczy Szabolcs jó 20 éve megkerülhetetlen jelensége már a magyar filmeknek. Összetéveszthetetlenül jellegzetes artikulációja, fizimiskája miatt nyúlfarknyi szerepekben is emlékezetes tud lenni. Kapott már nagyobb mellékszerepeket is, azonban olyanra, hogy egy egész film sztorija konkrétan róla szóljon, azaz effektíve ő legyen a főszereplő, én nem emlékszem.
Most ez is elérkezett, itt a várva várt abszolút főszerep, és akkor pechjére nem ellopja a show-t előle egy hatéves kisfiú a gyerek főszerepben? Mondjuk erre a karakterre nem is igazán értem, hogy jutott bárkinek is eszébe pont Thúróczy. Nem is tudom, melyiket hinném el nehezebben róla: azt, hogy díjnyertes fantasy-könyvszerző, vagy azt, hogy akkora nőcsábász, hogy pár percnyi ismeretség után azonnal az ágyában köt ki egy olyan kaliberű taxisofőrnő, mint akit Pálmai Anna játszik. Na jó, az elsőt még elhinném valahogy... :) Ezzel együtt, ha túl tudunk lendülni ezen a meglehetősen hiteltelen alapheyzeten, akkor remek szórakozásban lehet részünk, köszönhetően Thúróczy és a kissrác párosának, akik egyszerűen briliánsan működnek együtt. A Samut játszó Pásztor-Váradi Mór első filmszerepében korát meghazudtóló természetességgel létezik a kamera előtt, és ha ilyen kicsi korban még nem is lehet igazán színészetnek nevezni azt, amit csinál, de mégis valahogy ösztönösen jól reagál, hihetetlen összhang van kettejük között. A kissrác felbukkanásától kezdve szinte végig lehet nevetni a filmet, bár talán az utolsó harmadra kicsit leül a dolog, alábbhagy a vicceskedés, a befejezésre meg valamiért mindenáron beleerőltettek egy drámai szálat is, nehogy túl felhőtlen legyen már az élmény... Mégis, a végkicsengés és az összhatás alapvetően pozitív, és egy kifejezetten kedvelhető magyar vígjáték született ismét, aki vevő az ilyenekre, annak bátran ajánlom, én remekül szórakoztam rajta. 7,5/10 |
2023-05-14 12:58.17 |
Ahhoz, hogy ezt a filmet a helyén kezeljük, nem árt két dolgot szem előtt tartani. Az egyik: ez a film nem árul zsákbamacskát, tényleg az, aminek hirdeti magát. Kettő: Ez a film márpedig trash, abból pedig a jobbik, igényesebb fajtából. Ha az ember nem vár tőle túl sokat és a helyén kezeli, végig jól szórakozhat, amolyan "bűnös évezet"-kategória, de a jobbikból.
Namármost, a film műfaja valahol a horror és a vígjáték határmezsgyéjénél keresendő, bár egyikből sem tartalmaz annyit, hogy egyértelműen besorolható legyen. Horrornak nem eléggé horror, kevés benne a gore, persze mutatnak ezt-azt, de ez egy mai horrortól nem túl sok. A medve gyilkolászik persze, de a filmen ebből viszonylag kevés jelenik meg explicit módon. Vígjátéknak pedig nem elég vicces, van benne humor elszórtan itt-ott, de az is kevés, tehát kicsit két szék közt a pad alatt érzetünk lehet. De ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne elszórakozni rajta. Nyilván nem lesz klasszikus, de aki látott már hasonlókat és tudja hova tenni, annak egyszeri nézésre megfelelő lehet. A szereplők többnyire hoznak egy átlagos szintet, a legviccesebb talán a kissrác volt, Ray Liotta a legutolsó szerepében pedig ugyanazt hozza, amit eddig is, a végtelenül antipatikus rosszfiú sablonkarakterét. És akkor a lényeg: a medve. Természetesen CGI-mackót kapunk, én egyáltalán nem éreztem annyira rossznak, mint azt néhány kritika kihangsúlyozza, szerintem elég pofásra sikerült, ha mégis kifogásunk lehet, az talán annyi, hogy néha úgy mozog, mint ha nem lenne súlya, túl könnyedén szökell fel a fára, ugrik be a száguldó autóba, és hasonlók. Mindent összevetve egy erős hármas nálam simán megvan, de nem lehet elégszer hangsúlyozni: a helyén kell kezelni, ez a film azt adja, amit kínál, egy bekokózott medve ámokfutását. 6/10 |
2023-05-13 22:22.06 |
Fura dolog ma látni egy közel 50 évvel ezelőtt készült filmet, amelyet az idén 97 éves Mel Brooks rendezett, és nemcsak hogy fekete-fehér, de a 30-as évekbeli Frankenstein-filmek paródiája, és természetesen megidézi a 30-as évek filmjeinek stílusát, sőt, néhány jelenetet az eredeti filmek díszletében forgattak le.
Ebből aztán következik, hogy a film a készítése óta eltelt 49 évben egy percet sem öregedett, hiszen már 74-ben is ugyanolyan muzeális darabnak tűnhetett, mint ma nézve, lévén semmi olyan nincs benne, amit akár a 30-as években ne tudtak volna megcsinálni. Technikailag tehát egy ásatag, rettenetesen idejét múlt, de mégis szerethetően nosztalgikus darab, mely szépen megidézi a kort, látszik, hogy nem gúnyolódni akartak rajta, hanem csupán kicsit humoros formába önteni a régi, megkopott klasszikust. Ez sikerült is. A film fő erénye a kitűnő szereplőgárda. Természetesen Gene Wilder ezúttal is remek a főszerepben, a gülüszemű komikus, Marty Feldman szintén nagyon passzol a miliőbe, mást nehéz lenne elképzelni helyette, de kiválóak a mellékszereplők is, a szörnyet alakító Peter Boyle, a bájos Teri Garr, sőt egy rövid jelenet erejéig még Gene Hackmant is láthatjuk. A film tempója természetesen mai szemmel nézve már nagyon komótos, lassan halad előre a cselekmény, hagynak időt mindenre, a vágás nincs elkapkodva, sőt, jó hosszan kitartott snittek vannak, ahogy az régen szokás volt. A humor helyenként nagyon betalál, néha jókat nevettem, de voltak azért erőltetettebb poénok is, amik nem jöttek be. Viszont mindenképp meg kell említeni a pazar szinkront, mely igen sokat emel rajta, még élvzetesebbé teszi. Mivel nem egy mai darabról van szó, kizárólag azoknak ajánlom, akik szeretik a kimondottan régies stílusú filmeket és vevők Mel Brooks fanyar humorára, valamint ismerik az eredeti Frankenstein-sztorit, nekik még ma is jó szórakozás lehet. Részemről egy gyenge négyest ér. 7/10 |
2023-05-11 13:30.14 |
***SPOILER!***
Kevin Smith filmjei közül toronymagasan a Shop-stop 2 volt a kedvencem, jópárszor újranéztem az évek során és most is egy kifejezetten jó kis vígjátéknak tartom a maga kategóriájában, de elsősorban Rosario Dawson alakítása, Randal tapló dumája és a kiválóan sikerült szinkron miatt emlékezetes. Amikor megtudtam, hogy 16 év után elkészül a harmadik rész, nagyon kíváncsi voltam rá, természetesen főleg az érdekelt, hogyan folytatódik Dante és Becky története. Nos, már a főcím alatt ér a hidegzuhany, amikoris a pénztárgépre ragasztott cetliből megtudjuk, hogy Becky már nem él, a közös gyerekük pedig meg sem született. Szép huszárvágás, egyben megadja a film alaphangulatát, ez bizony egy sokkal kevésbé kacagtató, sokkal keserédesebb nosztalgikus múltidézés lesz, melyben jó lesz ugyan viszontlátni a régi szereplőket, de a történet bizony nagyon nem úgy folytatódik, ahogyan várná az ember. Ezért szerintem mindenképp egy klasszissal gyengébb mint a 2. rész. Randal karaktere sem olyan vicces már, persze taplónak tapló, de valahogy erősen megkopott a humora, a szereplők bizony csúnyán megöregedtek, és bár szinte mindenkit visszahoztak az első két részből (még Beckyt is viszontlátjuk két rövid jelenetben), végig azt éreztem, hogy ez a film egy kihagyott ziccer. A végén aztán kapunk még egy nem várt drámai fordulatot, persze erre mondhatnánk, hogy Becky és Dante végülis szépen el lettek búcsúztatva, de ez a rész nagyon nem olyan lett, mint vártam volna. A sztori lehetne sokkal jobb, lényegében az történik, hogy a szereplők leforgatják az első részben látott jeleneteket, majd a végén megkapjuk az első részt zanzásítva eredetiben is. Hát ettől azért valami ütősebbet is ki lehetett volna találni... Mindazonáltal van pár tényleg jó jelenet is, a szereplőválogatás volt talán a csúcs, azt hagyhatták volna hosszabbra is, nagyokat röhögtem rajta, de összességében kicsit azt érzem, hogy kifogyott már belőle a szufla, és el is késett ez a harmadik rész rendesen. Ha pár évet vártak volna csak a második után, és mondjuk 2010 környékén elkészül, és ott veszi fel a fonalat, ahol a abbahagyták, talán jobb is lehetett volna, így viszont kapunk egy nagy nosztalgiavonatot (hasonlóan a Jay és Néma Bob-reboot-hoz), de a keményvonalas rajongókat leszámítva aligha lesznek sokan elégedettek vele. Mindent összevetve egy közepest adok rá, négyest szerettem volna, de sajnos nem érdemli meg. 6/10 |
2023-05-08 13:33.38 |
Csak érdekességképpen: az IMDb-n jelenleg 8,4 az átlaga a filmnek 57ezer értékelés alapján, ami rendkívül magas szám, a Bosszúállók: Végjáték áll ugyanennyin, persze, az 1,2 millió szavazat alapján, ennek meg nyilván fog még lejjebb is menni később, hiszen még csak pár napja mutatták be, de azért ez beszédes adat.
Az is beszédes, hogy itt a Filmkaton máris mindössze 3,67-en áll, elég messze a négyestől, és alighanem ez is fog még lejebb menni. Valamiért nálunk divat lett mindent egyre lejjebb pontozni, egyre kevésbé értékelni a filmekben, ami jó, egyre nkább csak a negítívumokra fókuszálunk, és egyre kevésbé tudunk örülni valaminek. És hát bizony az is kétségtelen, hogy a Marvel dicsősége, ázsiója bizony a közelmúlt filmjei alapján igencsak alászállott már, sokkal kevesebben nézik meg ha kijön egy új film, és nagyon nehezen jön össze a négyes átlag olyan folytatásokra, amiknek a korábbi részei még igencsak fel lettek pontozva és mindenki dicsérte őket. Az is igaz, hogy a folytatásokat szinte kötelező szidni, aláértékelni, merthogy az már nem az eredeti, és csakis az első részt lehet jónak elismerni, holott a folyatások elve legtöbbször a "mindenből még többet, nagyobbat", stb. Tehát elvileg a rajongóknak készülnek, de valamiért mégse tudják azokat igazán értékelni és élvezni, hanem az első részek rácsodálkozó "hűha"-élményét várják el, miután az újdonság varázsa már rég elmúlt. Néha egy-egy folytatás, sokadik rész már valóságos gyűlöletcunamit kap, így járt pl a Préda, ott szintén az történt, hogy egy 2022-es filmnél a 87-es eredeti Predatort kérték számon, hogy ez miért nem pontosan ugyanolyan, mint az volt és miért egy nő a főszereplő. De hát eltelt közben 35 év, könyörgöm, már régesrég nem a 80-as éveket írjuk! Szóval szerintem meg kéne megint tanulni kicsit jobban értékelni, ami van, és nem álandóan azt visszasírni, ami már elmúlt, mert az úgysem jön, nem is jöhet már vissza. :) Hát ez jutott eszembe az átlagokról... |
2023-05-07 13:38.47 |
Sokkal komorabb és drámaibb, viszont fényévekkel kevésbé vicces, mint az első két rész, de azért még mindig elég jó.
James Gunn, amint az tudható, miután kirúgták a Marveltől, átigazolt a konkurenciához, vagyis a DC-hez, ő rendezte pl. a második Öngyilkos osztagot, viszont most egy film erejéig mégiscsak visszatért, ez viszont a Galaxis őrzői-trilógia záródarabja. Mintha még egyszer meg akarná mutatni a Marvelnek, hogy mit is veszítettek azzal, hogy őt elengedték, most is beleadott apait-anyait, és egy méltó lezárást hozott össze, azonban az arányok kicsit mintha eltolódtak volna a humorról és az akciókról a dráma felé. Megkapjuk végre Mordály eredettörténetét, méghozzá a fő cselekményt sokszor megszakító hosszabb flasbackek formájában, melyekben úgyszólván semmi poénos nincs, hanem kőkemény dráma. Kapunk egy mérhetetlenül ellenszenves, kicsit Thanos-ra, kicsit Apokalipszisre emlékeztető főgonoszt, az Evolúció mesterét, aki számomra eléggé idegesítő lett, de szerencsére nincs túl sok jelenete. Van még egy új szereplő, akit nem igazán tudtam hova tenni, talán mert annyira félre lett castingolva, ez pedig Will Poulter Adam Warlock szerepében. Amennyire a helyén volt a Családi üzelmekben, itt annyira nem passzolt a figurához, én biztosan nem rá osztottam volna. A többi szereplő hozza, amit eddig is megszokhattunk tőlük, bár sajnos ez a Gamora ugyebár nem 'az' a Gamora, de azért itt van ő is, a kedvencem pedig Mantis, akinek a leghumorosabb pillanatokat köszönhetjük, mind Drax-szel, mind Nebulával való évődése irtó jópofa poénokat eredményez, ráadásul Bogdányi Titanilla szinkronhangja valami frenetikusan passzol hozzá. Természetesen jók a többiek is, a látvány pedig ezúttal is pazar, de hát ezek a "kötelező körök", az alap, a minimum. Ami leginkább újdonság, az a drámaibb hangütés hangsúlyosabbá válása, de ez végülis nem akkora baj, csak hát eddig nem egészen ilyen volt ez a franchise. Végülis szép búcsú volt ez, aki eddig szerette ezt a társaságot, az most is kedvelni fogja őket, még ha az előző két rész talán felhőtlenebb szórakozást is nyújtott valamivel. A Azért egy erős négyes ez is bőven megvan, viszont ezzel most alighanem végérvényesen lezárult egy korszak a Marvelnél, a kérdés: hogyan tovább? A mostanság kijött filmjeik többsége nem igazán ad okot a túlzott optimizmusra... 8/10 |
2023-04-27 18:39.20 |
Nos a hozzászólásod nem annyira a magyar filmek színvonalát, sokkal inkább téged minősít, rólad információ. Én előtted már leírtam részletesen kifejtve, hogy mi a baj a filmmel és a két főszereplővel, mitől nem működik mint romkom, ezt te annyival tudtad "megfejelni", hogy ideokádtad, hogy minden és mindenki szar, meg egy vicc a magyar filmgyártás színvonala. Oké, neked nem tetszett, van ilyen, természetesen mindenkinek joga van a véleményéhez, de ez nem indoklás, ez még csak a puszta tényközlés, érvek nélkül. Természetesen nem kell áradozni egy filmről, ha nem tetszett, de ez, amit ideböfögtél, az sokmindennek nevezhető, csak értelmes véleménynek nem. :) |
2023-04-22 18:51.17 |
Irtózatosan gyenge Indiana Jones-utánérzés, ami ott működött, abból itt semmi sincs meg. Előszöris J. Lee Thompson nem egy Spielberg, sőt egy napon se lehet vele említeni, Richard Chamberlain pedig nem egy Harrison Ford, valamiért mégis azt érzem, hogy kínosan erőlködve igyekeznek annak a képnek megfelelni, de sehogy nem jön össze. A kezdő Sharon Stone a dekoratív cicababa "egynek elmegy"-kategóriájú képviselője, de fényévekkel gyengébb színésznő, mint mondjuk Karen Allen. Érdekes módon az Indy-filmek Shallah-ját, John Rhys-Daviest ebbe a filmbe is bepaszírozták, hogy teljes legyen a koppintás-érzetünk. A legfőbb különbség talán az, hogy míg az Indiana Jones-széria kimondottan szépen öregedett és mai szemmel is éppúgy lehet élvezni, mint amikor készültek, addig ezen a filmen nagyon előnytelenül meglátszik a kora, sőt technikailag olyan mint ha jó pár évvel az első Indy előtt készült volna, 85 helyett mondjuk 75-ben. Nyilván sokkal kevesebb pénzből is készült, de hát - olyan is.
Ez bizony mai szemmel nekem a nézhetetlen kategória, de alighanem már újkorában is jócskán elvaultnak számított. 2,5/10 |
2023-04-19 08:35.31 |
Shyamalannak minden jó filmjére jut kb 3-4 gyengécske, ráadásul az a baj, hogy a jobbak többnyire a pályafutásának első harmadában foglaltak helyet, aztán gurult el a gyógyszere, és rukkol ki egyre újabb és újabb középszerű vagy annál is gyengébb filmekkel. Az előző filmje, az Idő se volt egy remekmű, de arról legalább annyi jót el lehetett mondani, hogy érdekes volt az alapötlet, volt benne pár jó színész és szép helyen forgatták. Itt sajnos ezek a pozitívumok is hiányoznak.
Előszöris a casting. A nagydarab, melák, széttetovált, kopaszra borotvált ex-pankrátor Dave Bautistáról bárki egyetlen pillanatra is elhiszi, hogy foglalkozása szerint másodikosokat tanít és szakköröket vezet? Ugye, hogy nem. A melegpár teljesen jellegtelen és jelentéktelen, mintha ott sem lennének, a két női szereplő nemkülönben, Rupert Grint meg - hát, ő alighanem már csak Ron Weasley marad. A kínai kislány igazából aranyos lenne, bár néhol kicsit nekem 'creepy' volt, de még ő volt valamennyire szimpatikus a gárdából. A helyszín egy erdei faház, ahol a cselekmény túlnyomó része játszódik, a bekapcsolt tévében mutatnak néha eseményeket, de ez édeskevés, feszültség szinte semmi, a film 100 perce alatt nem tudja fenntartani az érdeklődést, az ember várja, hogy történjen már valami, fusson már ki valahova az egész, de csak nem akaródzik neki. Aztán a legvégén meg mintha elvágták volna - valamiért újabban szeretik a filmesek nem befejezni, hanem inkább csak "abbahagyni" a filmjeiket, itt is valami hasonlót látunk. Nem akarok spoilerezni, és nem is olvastam a film alapjául szolgáló könyvet, de állítólag annak pont ellentétes volt a befejezése, mint a filmnek, hát no comment. Shyamalan mintha megint pápább akart volna lenni a pápánál... Hát ez bizony megint nem jött össze, nálam ez egy kegyelemkettesre elég csak, és kétszer is meggondolom, hogy a következő filmjét egyáltalán megnézzem-e majd - már ha lesz neki még ezek után... 3,5/10 |
2023-04-17 11:03.49 |
Az 5. hsz-ban Cantri gyakorlatilag leírta a véleményemet dióhéjban.
Valóban berántott engem is a nyitójelenet, a Farrelly-fivérekhez méltó elefánt-trutyitól kezdve, aztán a végtelen hosszúságú orgia, Margot Robbie belépője, sőt egyenesen berobbanása a filmbe, majd a némafilmforgatás, ami hihetetlen volt számomra, és így tovább. Ez kitartott olyan szűk két óráig, csakhogy ekkor még egy jó óra hátravolt a filmből! A kezdeti lendület pedig ekkora kicsit már kifulladt, az egész átment nyögvenyelősbe, és azt érteztem, hogy az utolsó harmad vagy egyáltalán nem kéne, vagy össze kellett volna sűríteni 15-20 percbe, mert ez így rettenetesen hosszú volt. És a végén a mozis jelenet, ami sokak szerint a film csúcspontja volt, számomra egy kicsit olyan WTF, mintha nem bírnák lezárni értelmesen, hát még nyúzzák, nyújtják, és egyszer csak, 3 óra tájékán jött végre a megváltó stáblista. De az első két óra az tényleg tetszett, remek volt a korrajz, szuper a zene, és jók a szereplők is. Brad Pitt most is hozza a formáját, nagyon neki való a figura, abszolút telitalálat, az eddig általám nem ismert Diego Calva szintén remek, de film igazi aduásza számomra Margot Robbie. Maga a karakter kicsit irritáló, a tajparaszt akcentusával, a Harley Quinn-es szinkronhangjával, és a túlfűtött önsztárolásával, de a színésznő mintegy felülírja a papírízű figurát és megajándékozza saját párját ritkító kisugárzásával, személyiségével, és így azért már mindjárt más. Nem tudok rá jobb szót: megemeli a figurát, az jobbnak érződik általa, azáltal, hogy Margot Robbie alakítja. Bár a film nem is akar vígjáték lenni, jópárszor hangosan felnevettem közben, van tehát bőven humor is a filmben, nem válik unalmassá, csak hát sok egy kicsit az a három óra... de ez legyen a legnagyobb baj! Mindent összevetve az első két óra erős négyes, az utolsó egy óra egy gyenge hármas, így az átlag végülis kijön egy gyenge négyesre. Meg fogom még nézni párszor, bár akkora kedvenc aligha lesz, mint a Volt egyszer egy Hollywood. 7,5/10 |
2023-04-17 10:18.26 |
***SPOILER!***
Nehéz véleményezni egy filmet, amely megkapta a Cannes-i Arany Pálmát, az Oscaron jelölve volt az öt "nagy" kategóriából háromban (film, rendező, forgatókönyv), igaz, egyet sem kapott meg, az IMDb-n pedig 7,4 az átlaga, ami nagyon magasnak számít ma, amikor alig találni a 7-es átlagot elérő flmet. Szinte félve írom le, de nekem ez a film nem jött be, és az az érzésem, hogy a három csillaggal is erősen túlértékeltem. Első megnézésre túlságosan elnyújtottnak érzem, kezdve a nyitójelenettel, amelynél kínosabbat talán még sohasem láttam. Egy párocska az étteremben arról vitatkozik vagy negyedórán keresztül, hogy ki fizesse a számlát. holott a csaj ezt előzetesen már bevállalta, most valamiért mégis probléma. A vitát az dönti el, hogy nincs nála elég pénz és a hitelkártáyját se fogadják el, így a pasi fizet. Felmennek a hotelszobába, és ott még újabb 10 percen fossák a szót ugyanerről - vagyis az értelmetlen semmiről, hiszem már fizettek, minek ez a felesleges szájkarate? Na, mondom, ha végig ilyen lesz a film, akkor elég sima egyes... De hálistennek nem. A hajón játszódó rész már valamivel jobb, bár az is rémesen el van nyújtva, és a párbeszédek elég furák, de reménykedtem, hogy majd csak kifuttatják valahova. Aztán anélkül, hogy a tényleges hajótörést megmutatnák, egyszer csak egy robbanás után hirtelen egy lakatlan szigeten találják magukat, maroknyi túlélő, néhány utas és a hajó személyzetéből ketten, akik közül az egyik rögtön átveszi a parancsnokságot, és kimondja, hogy bár a hajón csak takarítónő volt, a szigeten már ő a kapitány, ő osztja szét az ételadagokat, eldönzve, ki mennyit kaphat. Majd megtetszik neki a párocska férfi tagja, és kinevezi saját különbejáratú szexrabszolgájává, és kajával fizet neki. Azt gondoltam, erre a srác párja majd besokall és lesz valami dráma, de nem: elmennek kirándulni ketten a takarítónővel a szigeten. Majd egyszer csak találnak egy sziklába épített liftet, a takarítónő pedig felemel egy nagyobb követ, hogy agyonüti a lányt, amit már nem mutatnak. És ennyi. Hogy egy ennyire érdekes alapötletből ennyire ne hozzanak ki semmit, erre kevés példát láttam eddig. Értem én, hogy ez a jelenkori társadalmunk kritikája akarna lenni, de akkoris nekem hiányzott a cselekmény, a dráma, a konfliktus, a megoldás, vagy legalább valamiféle konklúzió. A film amúgy profin van megcsinálva, szépen fényképezett, jó a vágás, a szereplők se rosszak, élüküön a Woody Harrelson által alakított kapitánnyal, de valahogy nekem ez nem igazán állt össze. Lehet, hogy bennem van a hiba, de hát nem tetszhet egy film se mindenkinek... mindenesetre egy gyenge közepesnél nem tudok rá többet adni. De egy kegyelemkettesnél talán azért mégiscsak többet érdemel. 5,5/10 |
2023-04-14 16:03.21 |
Kimondottan aranyos, meseszerű romantikus fantasy, szerethető főszereplőkkel - és mindez egy magyar filmben!
A legdöbbenetesebb a filmben a látvány, egyrészt egy konkrét korhoz nem köthető, "elképzelt" Budapest látványa, a kicsit "átdizájnolt" Szabadság-híddal, 60-as évekbeli buszokkal, ugyanakkor modern autókkal, az egész egy kortalan miliőben játszódik. Aztán a belsőket látva mintha egy hollywoodi filmet néznénk, elsősorban az Éjjeliőr a hullaházban vagy a Végső állomás hasonló jelenetei juthatnak eszünkbe. Egyszóval pazar lett a látvány, pedig nyilván csak töredékéből készült, mint egy hasonszőrű amerikai zsánerfilm. Aztán a szereplőgárda. Rujder Vivient már ismertem, de nem láttam még igazi főszerepben. Kicsit ő is erősíti a hollywoodias összképet, lévén arckarakterében erősen emlékeztet Scarlett Johanssonra. Van a lényében valami ártatlanság, törékenység, remekül adja az átlagos, hétköznapi lányt, miközben sok mindennek mondható, csak épp átlagosnak nem. Bárnai Pétert a Bátrak földjében láttam eddig, persze ott egészen más szerepe volt, de ebben a sztoriban is megállja a helyét, kicsit esetlen, kicsit lúzer, halk szavú, de a végére belejön a hőssé válásba és nem utolsó sorban jó párost alkotnak Rujder Viviennel. Fontosabb mellékszerepben látjuk Kútvölgyi Erzsébetet és Kulka Jánost, megfelelően teszik is a dolgukat, viszont a halottasház "népét" kicsit jobban össze lehetett volna válogatni, van köztük egy-két jobb színész is, de pl. Árpa Attila eléggé kilóg a képből, az ő jeleneteit én inkább kivágtam volna. A sztori mint említettem, eléggé meseszerű, kicsit cukormázas, néhol erősen emlékeztet a hollywoodi filmekre, de ez alighanem szándékos. A befejezés talán kicsivel lehetett volna ütősebb, frappánsabb, de igazából nincs vele különösebb baj. Végre ismét kaptunk egy élvezhető, akár többszöri nézésre is alkalmas magyar közönségfilmet. Még több ilyen kellene! 7/10 |