Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Zack Snyder: Az Igazság Ligája - Mozi+, 13:40 |
Családfa karácsonyra - Izaura TV, 13:45 |
Álmaim karácsonya - Mozi Klub, 14:00 |
Reszkessetek, betörők! 5. - Viasat3, 14:20 |
A Pentagon titkai - Filmbox Premium, 14:20 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Tordai Teri (83) |
Denzel Washington (70) |
Sienna Miller (43) |
Noomi Rapace (45) |
Elaine Hendrix (54) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Gyilkos sors - Vélemények |
- Filmes Sámánok Rendje - |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
Az aszfalt királyai - Vélemények |
Olivia Hussey - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Börtön a pokolban |
Donald Petrie |
2010-09-26 23:14.07 |
Hát... nem egy jó film :)
Éles műfajváltás van a filmben, kezdődik gengszternek, aztán átmegy zombihorrorba. Ezzel önmagában nem lenne sok gond, az viszont probléma, hogy az alkotók egyik műfajhoz sem értettek igazán. A gengszter vonal szörnyű erőtlen, nélkülöz minden professzionalitást. A rablás terve gyermekded, primitív, a karakterek egyszerűek mint a szög, a szövegek erőltetettek. A horrorfilmes vonal olyan, mint egy kliséraktár, innen-onnan összeszedett ötletekkel dolgoztak minden kreativitás nélkül. Oké, a csak teliholdkor támadó zombi az ritkaság, de ennek is csak funkcionális, nem kreatív okai vannak szerintem (egyszerre akartak zombikat és elszabaduló poklot). Szóval amire a film épül (műfajváltás) az nem működik, innentől nincs sok esélye a filmnek - de sajnos a problémák sora itt még nem állt meg. Az elmesélt történet semmi különleges, kudarcba fulladó bankrablás. Annyi az extra, hogy most nem a rendőrség, hanem a zombik okozzák a problémát - ötletnek ötlet, de szerintem kevesen mondanák zseniálisnak, vagy akár "okénak". A filmnek nincs normális dramaturgiája, nem lehet látni egy ívet, amit követne. Történik ez aztán történik az, a kettő között nincs semmi. Szedett-vedett, semmi sincs rendesen előkészítve, nincsenek előreutalások vagy lebegtetett dolgok, megválaszolásra váró kérdések. Nincsenek olyan karakterek, akikkel azonosulni lehetne, de még olyan sem, aki különösebben szimpatikus lenne - a filmben nincs semmi, amiért igazán izgulni lehetne, aminek egyenes következménye az unalomteli filmélmény. Persze az izgalom jöhetne a képi síkról is. Látványos, nagy jelenetek, ötletes, meglepő vagy érdekes megoldások. De ebből sem kapunk sokat - az alkotógárda a végső nagy hentelésre spórolta az összes anyagi és kreatív energiáját, de a zombik nullák voltak (egy jégkék kontaktlencse és egy nyaktájékon szétpukkasztott vérkapszula volt minden maszkírozás), az akció pedig az összevissza lövöldözésben és a késes hadonászásban kimerült. Nincs történet, nincs izgalom, nincs látvány - van viszont egy szép csokor logikai hiba. A zombivadász karaktere önmagában egy kalap rettenet. Katasztrófába fulladt az állam katonai kísérlete, elszabadult egy rakás zombi, erre EGY ember megy utánuk? Ez az EGY ember pisztolyokkal meg késekkel (és alkarra erősített lábszárvédőkkel...) akarja kiirtani egytől egyig az ÖSSZES zombit? És amúgy meg mi a fenének nyit fegyverboltot? Plusz, egy vadidegen akárkinek elmeséli a zombis történetet, amikor az elvileg egy szupertitkos katonai kísérletnek a folyománya? Az nemigazán derült ki a filmből, hogy a város tudott-e a zombikról. A bankrabláshoz kiérkező rendőr úgy tűnt, tudott róla, a rendőrnő viszont nem. Hogy van ez? Ha tudtak a dologról, akkor hogyhogy nem volt szellemváros az a hely, miért maradt mindenki ott? Ha nem tudtak róla, akkor a rendőrfőnök miért parázott a napnyugtától? Hogyan lehet, hogy HÁROM ember legyőz szűk téren háromszázhetvenkettő zombit? Alkonyattól pirkadatig replika ostoba ötletekkel és egy Vin Diesel "hasonmással", értékelhetetlen megvalósításban. B film mániásoknak sem ajánlom, én nem találtam benne semmi extrát. |
2010-09-26 22:42.10 |
Ez az "értelmi színvonalas" dolog elég meredek, nem gondolod? |
2010-09-26 19:04.31 |
Sok fantasztikus filmzene van, de amelyik szerintem a legmaradandóbb volt, az... nos, az összesen KÉT hangból áll :)
Tűűű-düm... Tűűű-düm... Tümdümtümdümtümdümtümdüm... (Cápa :D ) |
2010-09-26 19:00.41 |
Két olyan színész típus van, akit szeretek: az egyik, aki mindent el tud játszani, a másik, aki átütő erővel tudja hozni ugyanazt a figurát.
Az elsőbe tartozik nálam Gary Oldman, Ewan McGregor vagy Natalie Portman, a másodikba Robert De Niro, Al Pacino vagy Jim Carrey (nem mintha ezek a fickók nem tudnának kaméleonok lenni persze :) ) |
2010-09-26 18:54.08 |
Ez szíved joga :) |
2010-09-26 18:52.42 |
Ne keverjük össze a fogalmakat.
Műfaji film: a hagyományos műfajok sémáiból felépülő film, jellemző tematikával, karakterekkel, helyszínekkel és idővel. Sci-fi, thriller, film noire, western stb. Művészfilm: a sémákat tudatosan és látványosan kerülő, általában a filmnyelvvel kísérletező filmek. Műfajok helyett a szerzőik szerint jellemezhető, ezért szokták szerzői filmnek nevezni. Bergman, Goddard, Antonioni és a többiek. Kultuszfilm: egy (szub)kultúra által közismert és szeretett film. Lehet műfaji vagy szerzői, új vagy régi, fekete-fehér vagy 3D-s, bármi, amit egy közösség kiemel. |
2010-09-26 18:46.59 |
Vedd bele hogy a Rapülők volt az első "rap" banda Magyarországon, az Animal Canibals jóval később jött. Tudtak tanulni a Rapülők hibáiból, Gesztiék úttörők voltak, az jóval nehezebb munka.
Amúgy ez totál OFF. |
2010-09-26 18:41.36 |
Én sem vagyok oda Gesztiért, de szerintem is volt néhány maradandó száma a Rapülőkkel, és utánozhatatlanul tud szinkronizálni :) A Jégkorszak trilógia vagy az Ötödik elem nem lett volna ugyanaz Geszti nélkül szerintem :) |
2010-09-26 18:39.11 |
Az a maradandó poénok egyike volt szerintem is :)) |
2010-09-26 18:37.29 |
Sem az SW, sem a LOTR nem tekinthető művészfilmnek gyakorlatilag semmilyen szempontból, tipikus műfaji filmek. Ugyanakkor mindkettő komolyan veszi magát, alaposan átgondolt, végletekig kidolgozott, szélsőségesen igényes alkotás. A történetük archetipikusak, igaz, de ez szerintem nem jelent "gyerekes ostobaságot", sokkal inkább az emberiséggel egyidős tapasztalatokat. |
2010-09-26 18:24.26 |
Vígjátékokat megítélni... kemény biznisz. A szerintem a legszubjektívabb műfaj, úgyhogy nem tudom azt mondani, hogy "ez egy jó film volt", max annyit, hogy "szerintem ez egy jó vígjáték volt".
Akadtak olyan poénok, amiken hangosan és sokat nevettem. Egyszerű kis hülyeség volt, ahogy a motorcsónakkal gyökkentővel robogtak, de nekem tetszett, és azt filmnyelvileg is okosan oldották meg szerintem. Tetszett James Franco (akivel összekeverték őket) és William Fichtner (államügyész) alakítása is (az ő bemutatásának a formanyelvi eszközei is tökösek voltak szerintem, jó volt a kompozíció és a bevilágítás). Mark Wahlberg is kellemesen volt idegesítő, tetszett a férj kiakadása. Az alapötlet sem volt rossz szerintem, alapvetően sima romantikus vígjátékra számítottam, ehelyett egyszerűen egy vígjátékot kaptam. Szerintem oké volt a film, ha maga az alkotás nem is lesz szerintem maradandó, egy-két jelenet azért emlékezetes marad nekem. |
2010-09-26 17:46.10 |
Mi kell a nőnek? |
2010-09-26 17:42.45 |
Kedvenc, legutáltabb? Sok van :)
Apróra szabva: Kedvencek: Moulin Rouge, Elrabolva, Clerks2, Star Wars, Avatar Utáltak: Maconi gyermek, Taxidermia, A szakácsa a tolvaj a feleség és a szerető, Szerelmem Hiroshima Mindkettő lista végtelenségig bővíthető :) |
2010-09-26 13:24.55 |
Nem vénnek való vidék |
2010-09-25 00:41.08 |
Ha gondolod, nézd meg a Szörnycápa c. filmet ( http://www.filmkatalogus.hu/Szornycapa--f23098 ), talán jobb színben látod akkor ezt, és kevésbé érzed kidobottnak az idődet :) (Igaz akkor kidobsz másfél órát egy másik, szerintem még ennél is rosszabb filmre, de az most mindegy az most.) |
2010-09-25 00:07.52 |
Szerintem jó film.
A képi világ és a zene megteremt egy atmoszférát, amiben ügyesen manőverezik a történet. A tájak gyönyörűek, a városok hangulatosak, a jelmezek tetszetősek - mindezt fantasztikusan megkomponált zenei aláfestés mellett mutatja be a film, innentől valójában annyira nincs is nehéz dolga az alkotógárdának. Természetesen el lehet rontani rengeteg módon, de szerencsére ez nem történt meg szerintem. Kellemesen hömpölyög a történet, látszik mögötte az igényesség. Tart valahonnan valahova, nincs teletűzdelve felesleges epizódokkal vagy kihagyható mellékszálakkal, amit filmre vittek, annak funkciója volt. Ügyesen operáltak a dramaturgiával is, ha kicsit leült a film, beszúrtak egy kiemelkedő jelenetet, ami miatt engem akkor sem fogott el az unalom, amikor lelassultak az események - nem volt rá idő. A film a hőssé válás klasszikus, archetipikus történetére épül fel alapvetően (emberünk kikerül eredeti környezetéből, egy új közösség befogadja, itt kibontakoztathatja erényeit, majd hőstettet visz véghez, és nyugalomra lel), de sikerült elkerülni a sematikusságot. A mód, ahogy ezt a történetet megvalósították, egyedi és ötletes. A filmnek egy másik nagy erénye szerintem, hogy nem használja "túl" a CGI-t - valójában alig-alig találtam olyan jelenetet, ahol meghatározó lett volna (a francia partraszállásnál tűnt fel nekem egyedül). Félreértés ne essék, nekem nincs bajom a CGI-al, szerintem fantasztikus filmek születtek, amik a számítógépes megoldásokra épülnek (a kedvenc filmjeimnek a fele ilyen), de ennek a történetnek a természetessége, az archaikus jellege szerintem így tudott rendesen kibontakozni. Összességében nekem a filmélmény abszolút pozitív volt, emlékezetes film maradt, a hibái ellenére is. A megoldások erősen hajaznak a Gladiátorra, ez néha szemet szúrt és kizökkentett - de mivel a Gladiátort is nagyon szeretem, nem zavart különösebben. Ennél kicsit zavaróbb volt a karakterek kidolgozatlansága, azokat sematikusnak láttam, romantikus túlzásokkal. Robin Hood túl tökéletes volt (ezt az alkotók is érezhették, talán ezért tették bele a vallatási jelenetet, ami viszont szerintem kicsit erőltetetten ékelődött be a filmbe), John király túl gonosz volt, Marshall túl bölcs stb. A színészi játékokkal ugyanakkor nem volt bajom, a sematikus karakterek nagy előnye, hogy nem igényelnek sem időigényes bemutatást sem kiemelkedő színészi teljesítményt. Ilyenkor a szereplők arcai a fontosak, és ezek szerintem többnyire helyén voltak. Nekem tetszett Crowe Robin Hood-nak, tökéletes volt Blanchett Marion-nak és Danny Huston Richárdnak - John-t találtam egyedül túl "modernnek" erre a szerepre. A történet egy helyen volt kicsit erőltetett. Nekem szúrta a szememet az a valószínűtlen szerencse, ahogy Robin Hood, Marshall és Walter története így összetalálkozott, csak úgy a semmiből. A funkcióját értem, ez is kellett ahhoz, hogy Robin olyan magasságokba emelkedjen amilyenbe, de a megvalósítás ötlete szerintem igen gyengére sikerült. Emellett az erőltetettség mellett hiányzott még nekem valami a sztoriból. A film elkápráztatott, remek élményt nyújtott nekem az elsőtől a 148. percig, és ezért hálás vagyok neki - de nem szólított meg. Ez persze egy teljesen szubjektív dolog. A történelmi hitelességről csak annyit, hogy... lövésem sincs. Összességében tehát szerintem ez egy igazán jóra sikerült film, csodálatos képekkel és zenével, jól összerakott történettel és tetszetős jelenetekkel. Szerintem nem kikezdhetetlen, az ember talál benne hibát ha szeretne, de talán van olyan vérpezsdítő és szórakoztató, hogy ne akarjunk kötekedni, csak hátradőlni és jó kedvvel végignézni. |
2010-09-22 19:09.01 |
Hú apám, a Sorozatgyilkos születik óta nem láttam ilyen rettenetes filmet.
A filmélményt rögtön megalapozza a minősíthetetlen operatőri munka. Gyakorlatilag az összes kültéri képnek a 2/3 része kiégett, világító fehérség van ott, ahol háttérnek kellene lennie. De világít az összes világos képelem is, egyszerűen bántja az ember szemét. Erre még rájön a rángatott kamera, ami nem hiszem, hogy tudatos stíluselem volt, sokkal inkább a steadycam hiányát mutatja. De nem csak a dinamikusabb mozgások remegnek, egy egyszerű svenket (kamerafordulást) sem voltak képesek egyenletes mozgással megoldani. És akkor még nem mondtunk semmit a vágásról, amivel ezeket a remekül felvett képeket összekötötték. Indokolatlan gyorsvágások, semmitmondó, idegesítő montázsok, értelmezhetetlen térváltások mindenütt. Az embernek fogalma sincsen, vajon hol járunk a filmben. Ötmillió helyszínen folyik a cselekmény (mindegyik kísértetiesen hasonlít amúgy) aminek a háromnegyede teljesen feleslegesen van bemutatva a filmben. A karakterek hihetetlenül szarok. Rengetegen vannak olyanok, akiket behoznak a semmiért, beszélnek két mondatot aztán többet nem látjuk őket. Ezeknél csak azok rosszabbak, akiket próbálnak kicsit kifejteni... Itt van ez a huszadrangú Al Pacino utánzat, annak a kopasz társa, akinek annyi a szerepe hogy MEGMAGYARÁZHATATLAN módon felbukkan a főhős háta mögött egy "jajj, főnök!" felkiáltással. Aztán az eltűnt kislány anyja, aki felteszi a kérdést: "mondja meg őszintén, a kislányom már halott, ugye?" majd mikor válasz helyett csak egy baljós arckifejezést kap, mosolyogva és táncikálva elmegy dolgozni. Ennek az asszonságnak ott van a férje, Gary Daniels személyesen, aki egy autóversenyző (de minek?) pénzhajhász (de minek?) harcművész (de minek?), és ugyebár nagyon gonosz. A párbeszédek egyáltalán nem motiváltak, a semmiből jönnek a szavak, amikre semmire nem utaló válaszok érkeznek. Hosszan lehetne még sorolni a baromságokat a filmben, de meguntam :) Ezt még csak B filmnek sem nevezném, ez valami IZÉ. Van benne néhány igazán vicces jelenet, párbeszéd és színészi megmozdulás, ami miatt trash fanoknak tudom ajánlani, de az átütő élményt nekem nem ezek az egyszeri jelenetek adták, hanem az a hihetetlen igénytelenség, ahogy a filmet összepakolták. Have fun! |
2010-09-22 17:13.08 |
Eredet |
2010-09-22 12:19.00 |
Kiskoromban naponta ötször megnéztem ezt a filmet, kívülről tudtam :)
Nem tudom, van-e olyan jó film, mint amilyen az emlékeimben, de az biztos, hogy az én szubjektív filmélményem az makulátlan :) |
2010-09-22 12:17.11 |
Zombifilm, birkákkal. Már az alapötlet is fantasztikus, és szerencsére a kivitelezés is remek. Tele van olyan poénokkal amiken napokig lehet nevetni ("I'm no tree... I'M A F*CKIN' SHEEP!"), de nekem legjobban a birkák bemutatása tetszett. Minden zombifilmben van egy nagytotálos jelenet, amiben ezer és ezer tökigmaszkírozott zombi mászkál a városban - ezt a jelenetet a ebben a filmben annyival sikerült megoldani, hogy lekergettek egy nyájnyi birkát a domboldalon! Remek ötlet volt, hogy a zombibirkák külsőre egyáltalán nem különböznek a sima birkáktól, csak vágástechnikával csináltak belőlük monstrumokat. A stáb (gondolom) egy hétig csinálta a vágóképeket random birkákról, aztán olyan helyekre és olyan módon vágták be ezeket a "természetfilmes unalmas snitteket", hogy az ember szörnynek lássa őket. Hatalmas volt, le a kalappal :) |
2010-09-22 12:11.07 |
SPOILERES
Remek film szerintem, elejétől végéig tapintani lehet a feszültséget. Jó az alapötlet, és tetszett a főhős karaterfejlődése is (ebben Douglas színészi játéka is fontos szerepet játszott nálam). Egy probléma van a filmmel, ami a hasonlóan csavaros alkotásoknak (mint pl a Közönséges bűnözők) sajátja: a legelső filmélmény csak egyszer átélhető :) |
2010-09-22 12:05.53 |
Ötletes és remekül kivitelezett film maradandó filmélménnyel. Ahogy egyre mélyebbre hatolt a film a tudatokban, én is lementem alfába, egészen egyedi érzés volt végignézni.
Az elején a flashforward kicsit megkavart, kellett némi idő mire helyére raktam a dolgokat, de ettől függetlenül szerintem sikerült ezt a bonyolult történetet közönségbarát módon bemutatni. És szuperlassítást soha nem láttam még ennél motiváltabban használni :) |
2010-09-21 15:07.47 |
Jumanji |
2010-09-19 12:55.22 |
Nem tudom, hogy ezelőtt a sorozat előtt volt-é olyan sorozat, ami egy baráti kör életét követte volna le (egy ember vagy egy család helyett), de az biztos, hogy ezután a sorozat után sok ilyen "barátok egy kávézóban" alkotás jelent meg :) Ami egyáltalán nem baj szerintem, én az Így jártam anyátokkal-t és a Páran párban-t is szeretem :) |
2010-09-19 12:52.53 |
Tényleg van a valóságnak egy olyan szelete, amelyiket a film kb hitelesen mutat be, de azt szerintem nem lehet állítani, hogy "ez a valóság" - nem a "valóság" ilyen, hanem a "valóságnak" egy bizonyos szelete. Mint ahogy a Szerelmünk lapjai is létezik, meg a Die Hard is létezik stb. stb. Csak szokás azt mondani, hogy Hollywood torz meg illúzió meg ilyesmi, csak azért, mert nem a rettenetet domborítja ki a világból. Ezek a filmek ugyanazt csinálják, csak ezek a borzalmak helyett a szépséget tagadják. Mindkét világ ábrázolásának van létjogosultsága szerintem, és csak a nézőn múlik, hogy melyiket nézi szívesebben :) |
2010-09-19 00:42.26 |
kicsispoiler
Sokáig ügyesen tartotta fent a film a feszültséget, néha kreatívan, máskor kicsit sematikusan, de a "Denzel Washington Eva Mendez előtt egy lépéssel" vonal tökös filmélményt nyújtott szerintem, amiatt bőven megérte megnézni. Viszont attól a ponttól, hogy Mendez rájött Washington szerepére a dolgokban, nekem ellaposodott a film. A csavar a végén, hát, meglettem volna nélküle. Plusz... én szeretem Hollywood családközpontú értékrendjét, de itt felesleges volt erőltetni szerintem. Összességében nálam ez egy jópofa film, izgis volt majdnem végig. Ésss Mendez kisasszony dögös tekintete is megér egy misét :) |
2010-09-18 21:57.40 |
Műfajt teremtett :) |
2010-09-18 21:46.49 |
(ly)
Amúgy szerintem is :) |
2010-09-18 19:39.55 |
Szerintem jó film volt, eredeti ötletekkel és tetszetős megvalósításokkal.
A sok "mi lett volna ha" kérdésfelvetés nekem abszolút működött, tetszett a választások/események következményei, a sok különbség ami az apróbb és nagyobb választások után jött. Az ember ezután a film után talán hajlamos eltöprengeni azon, milyen döntéseket hozott a múltjában, és azoknak milyen következményi voltak. Okos dolog volt szakítani azzal a lánnyal ott a HÉV állomáson? Mi lett volna, ha nem sikerül félrekapni a kormányt, amikor előztem az 54-esen és kikanyarodott elém valaki? "Egy párhuzamos dimenzióban" minden máshogy történt, jó lenne belesni abba a világba. Tetszett a film időszemlélete is, a dimenziók összefolyatása, az ugrálás a síkok között. Volt már hasonló film a filmtörténetben, de a filmélmény megmaradt eredetinek az ötletes megoldások miatt. Tetszettek a montázsok, a visszatérő képi elemek, és külön szót érdemel a filmzene. De nem maradéktalan azért a filmélmény nekem. Jobban tetszett volna, ha teljesen kihagyták volna a filmből a hipnózist, ha nem adtak volna ilyen határozott keretet a filmnek, csak hagyják had történjenek az események, minden "racionalizálás" nélkül. És jót tett volna szerintem a filmnek, ha kihagyják a (szerintem) felesleges művészkedős részeket, mint a repülő biciklik, a helikopteres óceánépítés vagy a színpad behozatala. Ezen kívül a marsi jelenetek sem illenek szerintem bele a filmbe, azokat sem hiányoltam volna. De összességében emlékezetes filmnek gondolom, érdemes volt megnézni, sőt, ajánlom is mindenkinek, aki szereti a töprengős filmeket. |
2010-09-15 21:56.34 |
:ooooooooooooooooooooooo
Ne viccelj, tényleg? :(( |