Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Zack Snyder: Az Igazság Ligája - Mozi+, 13:40 |
Családfa karácsonyra - Izaura TV, 13:45 |
Álmaim karácsonya - Mozi Klub, 14:00 |
Reszkessetek, betörők! 5. - Viasat3, 14:20 |
A Pentagon titkai - Filmbox Premium, 14:20 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Tordai Teri (83) |
Denzel Washington (70) |
Sienna Miller (43) |
Noomi Rapace (45) |
Elaine Hendrix (54) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Gyilkos sors - Vélemények |
- Filmes Sámánok Rendje - |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
Az aszfalt királyai - Vélemények |
Olivia Hussey - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Börtön a pokolban |
Donald Petrie |
2010-07-02 01:12.20 |
Az évtized 5 legjobb filmjében nálam bőven benne van, talán a top3-ban is. Elképesztően jó, nagyon tetszett.
A film elemi szinten motivál, olyan mély ösztönöket és érzéseket érint meg, amik az emberiségnél is ősibbek. Legbelsőbb félelmeinket ragadja meg és teszi valósággá a filmen keresztül - ez talán működne minden szeretett személy kapcsán, legyen szó szerelemről vagy barátságról, de semelyik esetben sem úgy, mint a gyerekünk kapcsán. A szeretet mellett a felelősség érzet is megjelenik, lány esetében talán még erősebben. Ráadásul ez nem "tanult kapcsolat", hanem közvetlenül az ösztönök vezérlik, ezért elemi erővel képes hatni. De a motiválás itt nem áll meg, különleges helyzetben hozzák elő. Látunk egy szétszakadt családot, ami az apa számára már semmiből nem áll, csak a kislányából, akit ráadásul csak nagyon ritkán láthat. Az ember még jobban tud kötődni olyasmihez, amitől el van választva, így Bryan és Kim kapcsolata "kétszeresen" erős. De még erre is rátesz egy lapáttal a film azáltal, hogy az apa - foglalkozásából adódóan - még az átlagnál is jobban félti a lányát, ezért amikor bekövetkezik az, amitől rettegett, a nézőnek minden adott, hogy teljesen átélje a helyzetet. A film tehát borzasztó profin teremti meg a beleélés lehetőségét. A legmélyebb sötétségbe veti a nézőt - de nem csak a kétségbeeséssel szembesíti, hanem felruházza azzal a végtelen erővel is, amit Bryan szakmai tapasztalata képvisel: és itt kezdődik a csoda. Mindenki szorong attól, hogy egy szerette egyszer bajba kerülhet, neki pedig nincs kellő ereje ahhoz, hogy segítsen neki, helyette arra kényszerül, hogy tehetetlenül nézze végig, mi történik. A film azzal a fantasztikus érzéssel ajándékozza meg a nézőt, milyen lehet az, amikor valakinek HATALMA VAN IGAZSÁGOT SZOLGÁLTATNI. Az igazságról azt szokás mondani, képlékeny és relatív fogalom - de nem akkor, amikor az ember ennyire mélységesen saját dologgal áll szemben. Ennek nem csak az erkölcsökhöz, a konvenciókhoz, a jogrendszerhez van köze, itt nincs min szofistát játszani, ez több ennél. Ez az igazság tagadhatatlan, zsigeri szinten őszinte. Bryan-nek megvolt az ereje ahhoz, hogy cselekedjen. Nekem együtt mozdult a kezem minden ütésével, a torkomban dobogott a szívem végig a film alatt, és álszentségtől mentes megnyugvással néztem végig, amikor az egyik szemétláda földre került. Hasonló helyzetben, hasonló képességekkel a birtokomban, én sem cselekednék máshogy. Gondolkodás és lelkiismeret furdalás nélkül, oroszlánként mennék előre. Brutális, erkölcstelen, elzárni való nemember lennék, akiben ott lappang a vadállat, ami csak az alkalomra les, hogy előrobbanhasson? Az ember az állatvilágból emelkedett ki, hétköznapi gondolatai és tettei bonyolultabbnak tűnnek ugyan, de az egyszerű, alapvető ösztönök bennünk is ott vannak. A társadalom azon alapul, hogy ezeket tiszteletben tartjuk, nem csalogatjuk elő egymásból az állatot. Életveszélyben, vagy a film által bemutatott helyzethez hasonlóban az ember az ösztöneinek megfelelően cselekszik, efölött nincs hatalmunk, így a moralitás kérdése is háttérbe húzódik. Etika a szándék mögött van, nem közvetlenül a tettekben. Érezte a film alatt bárki úgy, hogy Bryan "túl messzire ment", vagy "bűnös önhatalmúságra vetemedett", "jobban tette volna, ha rábízza az ügyet a (társadalom által üzemeltetett) hatóságokra"? Szerintem senki (nem pszichopatológiai esetekről beszélek), és ez önmagában elég bizonyíték arra, hogy a film által közvetített értékrend életképes és legitim. A film bír azzal az erővel, ami azoknak az alkotásoknak a sajátja, amik képesek az embert a legmélyebb pontjain megérinteni. Hasonlóan működött nálam a Gyűrű Ura, ahol legszívesebben én is kardot markoltam volna, vagy a Moulin Rouge, ahol a szerelmet láttam hasonló erővel megjelenítve. Ezek a filmek megragadják az embert, lenyúlnak személyük mélységeibe, megrázzák, kifordítják önmagukból, majd szépen újra becsomagolják, nyomnak rá egy csókot, és tovább engedik a világba. Átélünk valamit, amivel a valóságban (szerencsére vagy sajnos) nem fogunk találkozni, mert elveszett, elfojtódott vagy hozzáférhetetlenné vált, de attól még legbelül megvan bennünk, ezért létezik az a pont, amire ezek az alkotások rá tudnak tapintani. Az ilyen filmélmény maradandó és egyedi tapasztalat, ami egy kicsit megváltoztatja az embert. Néhány szót röviden a "szakmai" dolgokról. A film dramaturgiája hihetetlenül erős, egy pillanatig sem hagyja megnyugodni a nézőjét, folyamatosan adagolja az akciót, és végig fenntartja mind a figyelmet, mind az indulatokat. Ezt az észrevehetetlenül jól működő zenének és dinamikus fényképezési technikáinak is köszönheti, de leginkább talán mégis a sztori viszi az élményt. Remek a történet és ügyesen megírt a forgatókönyv, látszik, hogy tiszta volt a koncepció a cselekmény mögött, mentes minden felesleges sallangtól, illetve az is, hogy aprólékos gonddal utánajártak a bemutatott cselekménynek. Ez leginkább Bryan karaktere kapcsán volt kézzel fogható, aki meggyőző profizmussal reagált a kialakuló helyzetekre, a felmerülő problémák és a rájuk adott megoldások is egyszerre voltak hitelesek és érdekesek. Mindez persze nem működhetett volna a remek színészi játékok nélkül, Neeson remekelt - arcra és játékra is tökéletesen megfelelt a szerepének. A többi színésznek egyszerűbb volt a feladata, de ezeket is el lehet rontani látványosan, ez itt szerintem egyáltalán nem történt meg. A történetmesélés módjában is adott a film emlékezetes jeleneteket. Bryan bemutatása egyszerű, de leheletfinom megoldással történt. A családi videóval egy perc alatt lekommunikálta a film kapcsolatát a lányával, a grillparti pedig ugyanilyen gyorsan a szakmai múltját és hátterét is elmagyarázta a nézőnek. Egy helyen éreztem kicsit erőltetettnek, az énekesnő kapcsán. Bryan profizmusát bemutathatták volna egy olyan szituációban is, ami már szervesen kötődik a főszálhoz, illetve a végén Kim és az énekesnő találkozása sem volt talán a legelegánsabb megoldás, talán egyszerűbben is el lehetett volna mondani, hogy "és sikerült továbblépniük". De ez az apró "hiba" a filmélmény ezredét sem tette ki nálam, a minőségéből semmit nem von le. Szerintem ez egy elképesztő erővel bíró történet, ami az ösztönök szintjén ragadja meg a nézőket - ráadásul a megvalósítás előtt is le a kalappal. Minden szinten zseniális alkotás, ami talán érdemtelenül pihen ezen a 19. helyen - szerintem sokkal feljebb lenne a helye. |
2010-07-01 01:33.32 |
Sírjak? Nevessek?
Áh, inkább nevetek :D |
2010-06-30 23:56.21 |
Az fontos elem volt a filmben, hogy Dastan nem állt vérrokonságban a családdal, úgyhogy személy szerint őt nem érintette volna élet/halál szinten Kingsley magánakciója. Valahogy mégis bele kellett helyezni a dinasztiába, annak a módja pedig megérdemel némi kifejtett magyarázatot.
Hogy ki mit talál akciódúsnak, az ugyanúgy szubjektív, mint pl. a humorérzék. Nekem semmi bajom nem volt a film elején az ostrommal, mint ahogy az ugrabugrával sem (amiből szívesen láttam volna többet, de azt sem mondanám, hogy "alig volt benne valamennyi"). Játszottam az Assassin's Creed-del is, de nekem nem jutott rögtön az a játék eszembe. Valóban van némi hasonlóság, de ennek annyi az oka szerintem, hogy a játékban is és a filmben is bérgyilkosok voltak. A bérgyilkosoknak pedig megvannak a maguk markerjei, amik nélkül nem lehet őket bemutatni, különben nem jön át, hogy mik is ők. Ezeket a jeleket a játék is használta és a film is, de ez nem jelenti szerintem azt, hogy 1/1 átvétel lenne. Amúgy nehéz komolyan venni a bejegyzésedet, aminek a középpontjában nem is annyira a film áll, inkább annak a ténynek a kommunikálása, hogy ivarérett lettél. |
2010-06-28 15:30.12 |
Nagyon helyes! :) |
2010-06-28 14:49.35 |
... puska kellett volna ide bazmeg. |
2010-06-28 14:18.46 |
A megdicsőülés és krisztusi hasonlat kicsit erős, nem? :) Tekintve hogy a film Montana tévedéseiből és erkölcstelenségéből fakadó, elkerülhetetlen bukását mutatta be. Ha az elején még szimpatizált is a film a főszereplőjével, ez egy bizonyos ponton túl már biztosan nem így volt. Ezzel nekem nem jön össze a megdicsőülés, vagy nem tudom hogy értetted ha nem így :) |
2010-06-28 02:16.06 |
... az Alkonyat hibátlan, de a te hozzászólásod messze alulmúlta az általad kritizált film színvonalát. |
2010-06-28 02:13.36 |
Így kell élve elkárhozni.
Zseniális alkotás, az i-re a pontot a végső "The world is yours" felirat tette fel. Majd még lehet írok róla hosszabban is, megérdemli a film :) |
2010-06-27 22:07.34 |
Jópofa film :) |
2010-06-27 19:18.42 |
Van az a predátor, amelyik olyan nagy meg zöld. Na az. |
2010-06-27 02:39.12 |
Őőő nekem az ugribugri és a helyszínek miatt tetszett leginkább :) |
2010-06-27 02:37.59 |
:DDD
A reakciód messze jobb mint a film! :DD |
2010-06-27 02:35.27 |
Kicsit meg vagyok zavarodva. Ez ugyebár egy Rodriguez film - nem tudom eldönteni, hogy a rengeteg stílustörés, a gyakran rettenetes operatőri és vágói munka és az élettelen színészi játék direkt volt-e mint, egy koncepció része, vagy csak egyszerű hibák. Ha nem ő lenne a rendező, simán rámondanám, hogy az előbbi, de ha mégis az utóbbi, akkor király, mert illik ehhez a "poros kisvárosban kisstílű bűnözők szarrá lövik egymást, és zene" koncepcióhoz. Ha így történt, akkor egyedi hangulatú és nagyon fasza film, ha nem, akkor csak egy jópofa B film, ami véletlenül állati jóra sikerült :D
Ami viszont biztos, hogy a történet az nagyon jó. Tart valahonnan valahova, mentes a sallangoktól és az egyszerűen kiszámítható és minden kreativitást nélkülöző kliséktől. Akció-thrillerhez képest szerintem teljesen jó, szerettem nézni. És erre rájön a poros mexikói hangulat, a kettő együtt (ha véletlen volt, ha direkt) összehoz egy tökjó filmélményt. Amúgy az első rész után... lehet a következő részekben Banderas helyett Michael Keaton lett volna az ideális mariachi? :D |
2010-06-26 23:07.13 |
Pörgős jó meccs volt két nagyon jól játszó csapattal - én Ghánának szurkoltam :) |
2010-06-26 21:22.11 |
Jó a meccs :) |
2010-06-26 20:24.07 |
Hajrá Ghána!
Parbat, ezen szanaszétröhögtem magam :DDDDD |
2010-06-26 03:13.54 |
Átgondolt kifejtése ez a "kurvából lesz a legjobb feleség" gondolatnak :)
Az emberi lélek minden mocskának megvan a társadalmilag elfogadott megvalósulási formája - hiába vágsz pengét valakibe és túrod szét a belső szerveit, nem fognak "szadistának" nevezni, ha sebészként a kórházban csinálod stb. Plusz, ha a játékszabályok szerint éled ki a tehetségedet, nem csak hogy jutalmazni fog a rendszer, de megúszod a lelki és társadalmi felettes én rosszalló pillantásait. Nem fog üldözni a rendőrség és nyugodtan tudsz aludni. A biztonságérzet hiánya mindenre rányomja a bélyegét, túlterhelt tudattalannal nem lehet hosszútávon normális életet élni vagy emberi kapcsolatokat kialakítani. Jópofa film amúgy szerintem, aki ezen sokat mosolygott, annak szívből ajánlom a Real Hustle c. műsort, itthon Svindlerek címen fut a Spektrumon, híres átveréseket mutatnak be, többek közt ennek a fickónak is bemutatták pár húzását. Elképesztően szórakoztató (uraknak több szinten is) és marha hasznos :) A film szakmai részéről sem akarok rosszat mondani. Jól összerakott a sztori és ötletes a rendezés, a színészekre sem lehet panasz szerintem. Helyenként leül a film, és szerettem volna látni még pár átverést (igaz akkor még ez a 140 perc sem lett volna elég), de alapjában véve engem végig elszórakoztatott. |
2010-06-25 03:48.20 |
Csumbavumba . potyadik utas a halál :)
Két dolog: -a tudós egy luxuscirkálón csempészi a szörnyet. -a fitnesskaratés csaj leharcművészeli a monstrumot. (Viszont a maga tucatszőke módján egész baba volt a csaj, és különös tehetséggel tudta rázni a cicijét megkötözve.) Amúgy B monstrum film, annak kb minden tulajdonságával. Van nála rosszabb is, van nála viccesebb is, amolyan átlagoska szerintem. |
2010-06-25 02:24.39 |
Pocsék a zene, idegesítő az a rengeteg félárnyékos közeli, hiteltelen a színészi játék, unalmas a történet, és helyenként mosolyogtatóan művészkedő akar lenni.
De a képminőség és a színvilág azért kellemes :) |
2010-06-24 18:01.43 |
Ejha. |
2010-06-24 17:33.39 |
Szevasztok..... |
2010-06-24 16:42.00 |
Válság van tarjánföldön. |
2010-06-24 16:40.57 |
Van az úgy, hogy valakinek nem tetszik egy film, nincs ezzel semmi baj :) Viszont ebből a posztodból azért érződik, hogy te is érzed van különbség "nekem nem tetszik" és "szar" között :)
A Metamorfózist megnézni... hát ahhoz kell egy bizonyos fokú elvetemültség :D Szerintem rettenetes film, de ne hallgass rám, nézd meg ha gondolod :) |
2010-06-24 10:25.11 |
Nem mondtam, hogy nem érdemel meg minden elismerést, szerintem is remek film, ha 10es lenne a skála akkor az osztályzatom is 10es lenne, és ezzel nagyon sokan vagyunk így.
De nekem spec. nem a kedvenc filmem, és szerintem sok más olyan embernek sem, aki maximumra pontozta. Ezért mondtam, hogy az hogy az első helyen van, nem jelenti azt, hogy mindenkinek ez lenne a kedvenc filmje. Az a fogalom pedig, hogy "a legjobb", szubjektív megítélésű dolgoknál nem létezik. A világ legmagasabb hegye vagy a világ legnagyobb elefántja az objektív valami, bizonyítani lehet, mérésekkel alátámasztani stb, de művészetekben ilyesmi nincsen. Ezzel nem akarom ennek a filmnek SEMMILYEN erényét degradálni természetesen, de ez egy ilyen biznisz :) |
2010-06-23 22:31.09 |
Nézd meg a Metamorfózis c. filmet ( http://www.filmkatalogus.hu/Metamorfozis--f15289 ) szintén vámpír, ráadásul magyar. Aztán ha gondolod, várjuk a véleményedet ide is :D |
2010-06-23 20:26.06 |
Úgy nehéz vitázni ha nincs igazi nézetellentét :P De találkozunk még, dontvöri, addig is élvezetnek marad a szászpensz :) |
2010-06-23 19:24.26 |
Tényleg azt várod hogy intelligensnek ható de valójában érdektelen megjegyzéseket tegyek nüansznyi nézeteltérésekhez? :)
Vagy van valami komolyabb dolog amin átsiklott volna tekintetem sugara? |
2010-06-23 19:14.47 |
Akkor mégis egy pacsival zárjuk le ezt a társalgást, merthogy végeredményben kb ugyanúgy gondolkodunk :) |
2010-06-23 18:52.41 |
"És egy Szaffiban-már ezen kívűl-vagy a Ludas Matyinkban nehogy már ne legyen több minden,mint mondjuk a Fel-ben" <--- ha azt mondod, hogy mind a kettőtől leseggeltél, de az egyik mégis értékesebbnek tartod, mint a másikat, akkor mi más a megkülönböztetés alapja, mint a két mű médiuma? :)
Azt nem tudhatjuk, hogy Balzac időtállóbb-e vagy sem, ahogy mondtad, 200 év múlva megbeszéljük (vendégem leszel egy sörre és egy rolls royce-ra ha összejön :D ). Annyi viszont biztos, hogy ma a filmek sokkal népszerűbbek, mint az irodalom. Jó, de Örkény egypercesei és egy egész estés film biztos nem egy kategória, ha hasonlítani akarunk, akkor inkább a super8 fesztiválok rövidfilmjeivel vessük össze :) A Pixar alapvetően mégis a fiatalabb korosztályt célozza meg, Balzac pedig nem. Ennyiből rossz választás volt részemről az összehasonlítás :) De mondjuk egy La Fontaine meséhez képest szerintem nem marad alul. De vegyük akkor ide sebtiben a Forrást (ha már La Fontain :D), a Harcosok klubját vagy Űrodüsszeiát stb, azok tartalmassága azért nem hiszem, hogy bármi mellett eltörpülne :) |
2010-06-23 18:17.46 |
Amiről beszélsz az a művészetek hierarchiája, hogy az irodalom felsőbbrendű, mint a film. A filmtörténet elején azzal próbálták művészetté emelni a filmet, hogy irodalmi adaptációkat forgattak, gyakorlatilag azzal a felfogással, amit az előbb leírtál.
Csakhát ez egy legalább 70 éve meghaladott elmélet :) Gyakorlatilag csak abból fakad, hogy a film a többi művészethez (irodalomhoz) képest szinte felfoghatatlanul fiatal, úgyhogy hagyományok híján a presztizse is csak töredéke a többinek. De a film képes olyan dolgokra, amikre semelyik másik művészet sem, egyedi funkciói és lehetőségei vannak, amik indokolatlanná teszik az alávetettségét. Különböző minőségeket versenyeztetni értelmetlen dolog, úgyhogy gyakorlatilag egy kritérium van, az igényesség. Egy igényesen megcsinált Fel! miért lenne értéktelenebb, mint egy Balzac regény? Ugyanúgy beszél a saját koráról, ugyanúgy híres alkotók műve (Pixar), ugyanúgy szórakoztat, nevel és tanít, ugyanúgy a kultúra része. Ez persze nem jelenti azt, hogy "ne lenne jogod" az irodalmat jobban szeretni, de azt állítani hogy felsőbbrendű, az meredek dolog :) |