Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Végszükség - Film+, 13:40 |
Kelly hősei - AMC, 13:45 |
Emmy - M5, 14:25 |
A tökéletes férj - Paramount Network, 14:25 |
A tengerészgyalogos 2. - Mozi+, 15:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Scarlett Johansson (40) |
Jamie Lee Curtis (66) |
Mark Ruffalo (57) |
Mads Mikkelsen (59) |
Mariel Hemingway (63) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Hervadó virágok |
Deborah Kara Unger |
2015-12-14 21:28.44 |
Egy csepp arrogancia mintha kicsillanna a szavaid mögül. |
2015-12-14 21:25.14 |
Ajánlom a 60as évek modernizmusát :) Bergman, Godard, Truffaut, Antonioni, Fellini, Tarkovszkij, Bunuel...
Amúgy az élet tele van sz.r befejezésekkel, ha a művészetekből sem kapnánk mást, csak hogy sehol sincs remény, szerintem hamar kihalna az emberiség. A hollywoodi filmek még tartják az emberben az illúziót, hogy lehet itt keresnivalón. |
2015-12-11 20:27.46 |
A viccesebb B filmek közül való, tetszett. |
2015-12-05 19:51.30 |
Akár vígjáték akár nem... ez valami brutálisan szar. |
2015-12-04 22:08.54 |
Több dolgot is problémásnak láttam ebben a filmben. A legnagyobb talán az volt, hogy a jelenetek mintha nem lettek volna rendesen összeszerkesztve, inkább csak egymás hegyére-hátára lettek pakolva. Ezt amiatt mondom, mert szerintem a film túl lassan jut el valamilyen fajta kifejletig, ami után túl lassan fogalmaz meg új célokat, ami miatt pedig a történet mintha egy helyben toporogna. Ráadásul a kifejleteknél bemutatott csavarokon nem lepődtem meg egyszer sem, pontosan az elvártaknak megfelelően alakult, aztán pedig sehogy sem akart véget érni. A csúcsjelenet utáni kb. negyed óránál már nagyon kikívánkoztam a moziteremből.
Ha valamit ki kellene emelni, ami tetszett, akkor Snow karakterét mondanám, ő csakúgy, mint az előző részekben, most is megnyerő volt szerintem. Illetve a csatornarendszer nagy csatajelenetet is izgalmasnak láttam. |
2015-12-04 00:01.46 |
Valóban úgy fest, kimarad az életünkből ez a kifejtés :( Maradunk hülye prolik. |
2015-12-02 22:11.15 |
Valóban kíváncsi lennék egy tényszerűségre törekvő magyarázatra. Vajon milyen érvek lehetnek az állítás mögött? Gyilkos a feszültség :) |
2015-12-01 22:21.32 |
Kifejted? |
2015-11-25 22:24.58 |
Értem amit mondasz, és abszolút egyetértek, hogy ez a kritika adja a film szívét lelkét. Anélkül egy rakás borzalom lenne. Ebben nincs nézeteltérés köztünk, nem is volt soha :)
"helyette valami B kat szar lenne,ahol mindenféle logikát és ideológiát nélkülözve,gondolatok nélkül két meg több valaki veri egymást" - és úgy látszik ebben is egyet mondunk, én meg pont erről beszéltem az utóbbi sok hsz-ben :) Úgyhogy végeredményben, pacsi. |
2015-11-24 20:32.51 |
Eszembe sem jutott kötekedni, csak tetszett a megfogalmazás :) Nekem összefoglalja a filmet --> "Van benne néhány hiba ami az egész filmélményt meghatározza." |
2015-11-23 22:58.03 |
Cápa nélkül azért nem mehetett volna le a cápa, mert kulcsjelenetekben megjelenő elem. Valamilyen monstrumra szükség volt, habár tény ami tény, lehetett volna gyilkos bálna is (ilyen film is volt) vagy piranha is (ilyen film is volt). Lehet a címen érdemes lett volna változtatni mondjuk :) A Harcosok Klubjában a társadalomkritika "csak" háttér ideológia, nem emlékszem olyan kulcsjelenetre, amiben abszolút nélkülözhetetlen és/vagy helyettesíthetetlen lett volna ez az ideológia. Logikailag a Cápa szétesne, hogyha egyszercsak a semmiből megsemmisül a hajó vagy lénytámadás nélkül meghal egy karakter. Tylerék akkor is szétcsapták volna a világot, hogyha semmilyen kifejtett ideológia nem lett volna a háttérben.
Nem azt mondom, hogy a Harcosok klubja jobb film lett volna ettől. Sőt, totálisan értelmetlen, értékelhetetlen, értéktelen valami lett volna valószínűleg. De lett volna film :) Köszi, igyekszem, a tisztelek kölcsönös. |
2015-11-23 15:14.18 |
Szerintem pedig ki lehetett volna hagyni. És ha eltávolodik a könyvtől, akkor betiltja a cenzúra? :) Max nem nézik meg annyian, rosszabb kritikát kap, és két hét alatt elfelejtik a létezését. Node ilyenre is van példa bőven.
Tényleg jobban szeretem a műfaji filmeket, de nem mondom rá egy "művészfilmre" ab start hogy nem tetszett, csak mert "művészfilm" volt. 2001, All that jazz, Hol a barátom háza, 8 és fél, Persona, Szabadság fantomja, Kutya éji dala, Búcsúkoncert stb. stb., sok művészfilmet szeretek. Az arány műfaji:szerzői=90:10 az tény és való, de ez csak ennyit jelent, többet nemigen. |
2015-11-22 16:26.37 |
Kezdünk végtelenül eltávolodni a topik témájától, de foglaljuk össze a Figt Club sztoriját: Van egy ember, aki nem elégedett az életével, nem találja a helyét a világban, ennek komoly következményei lesznek a pszichéjére. Talál magának egy klubot, amelyikben kiélheti frusztrációját, ez pedig odáig radikalizálódik, hogy rájön, lassan szétpusztítja maga körül a környezetét, ráadásul kiderül, hogy mindez beteg elméjének köszönhető.
Az okok ebben a filmben valóban a fogyasztói társadalom kihívásaiban kereshetőek. De nem írhatták volna meg ugyanezt a történetet úgy, hogy ez a szál hiányzik, vagy teljesen háttérben marad? Lehetett volna, hogy Norton a főnökére akad ki, és ezért indulnak el az események. Lehetett volna, hogy Brad Pitt valós személy, "csak" egy destruktív hatású barát, akivel összeveszik. Lehetett volna, hogy a Káosz brigád egyszerű anarchista társaság, amelyiknek nem a fogyasztói társadalommal van baja, csak simán szeretnek szétcsapni mindent. Magának a SZTORINAK az eseményeit összefűzhették volna bármilyen gondolatmenet vonalán. Ebből következően néhány jelenet kimaradt volna, mások bekerültek volna, a párbeszédek tartalmai más színezetet kaptak volna, DE a plotpointok maradhattak volna a helyükön, és lement volna a film. Ha odaadták volna a sztorit a Barátok közt írógárdájának, valószínűleg ez is történt volna. Sztori marad, könyv teljesen más. Egy történetet kitalálni, és abból jó forgatókönyvet írni, az két külön dolog. (Többek közt ezen úszik el szerintem a magyar műfaji filmgyártás döntő többsége, merthogy rendezőink lennének, színészeket találni sem lehetetlen, operatőrből Dunát lehetne rekeszteni, de forgatókönyvírónk az nem nagyon van.) |
2015-11-22 14:41.34 |
"pont a mű lényegét vonnád ki,ami nélkül nem kell és felesleges a film." - ezért lettek volna egy másik verzióban felejthető vagy igénytelen filmek, amitől hemzseg a filmtörténet.
Mint ahogy fordítva is igaz, jó könyvekre is van (szerencsére) bőven példa, de ez nem jelenti szerintem azt, hogy attól még természetesnek kellene kezelni. Ismerjük el az érdemeket. Ha találok egy pénztárcát és ahelyett, hogy lenyúlnám az egészet, eljuttatom a tulajdonosához, az attól függetlenül lesz felebaráti cselekedet, hogy mások is megtennék ugyanazt. Az adaptációval kapcsolatos megjegyzést szintén nem tartom perdöntőnek, hány olyan adaptációt ismerünk, ami alig kötődik az eredetihez? |
2015-11-22 02:22.08 |
Egyszerre sokminden keveredik itt, úgy érzem.
1.) Objektíven kijelenteni, hogy egy történet "rossz", kb. olyan kaliberű mondat, mint azt mondani, hogy "a piros szín csúnya". Nincs semmi értelme. Mintha serpenyős mérleggel akarnánk megmérni, hogy az önzetlenség hány méter hosszú. Azt lehet mondani, hogy "nem tetszett", azt nem, hogy "rossz". Nekem tetszett, akkor most tévedek? Bizonyítsa be valaki, hogy nekem nem tetszhet a sztori. 2.) A történet és a forgatókönyv nem ugyanaz. A forgatókönyv egy történet megvalósítása, amiből végtelen mennyiségű variáció elképzelhető. A Szerelmünk lapjai történetet meg lehetett volna úgy is írni, hogy rögtön az első pillanatban elmondjuk, kicsoda az öreg fickó. A Kill Bill-t lehetett volna egy olyan flashforward-dal nyitni, amelyikben rögtön látjuk Beatrix lányát. A Keresztapát meg lehetett volna úgy is írni, hogy Michael helyett az egyik fogdmeget tesszük meg főszereplőnek. A Harcosok Klubját megírhatták volna úgy is, hogy teljesen kihagyják belőle a társadalomkritikai vonalat. Az Amerikai szépség lemehetett volna burleszkesen, párbeszédek nélkül. Hála Istennek, az iménti példák történetei egészen más forgatókönyvet kaptak, de ez nem jelenti azt, hogy azoknak a sztoriknak az ismert lett volna az EGYETLEN megvalósulási lehetősége. 3.) És akkor az Avatar forgatókönyve. a.) A film nem epizodikus (például ha kivesszük a sztoriból Jake "kiképzésének" szálát, logikailag nem juthattunk volna el a toruk makto részig) b.) a könyv odafigyelt a látványelemek és a történet minél szorosabb integrációjára (ha a halleluja hegység nem repülne, érthetetlen lenne a flux vortex jelenség, ami nélkül viszont a végső csata lett volna logikailag kikezdhető) c.) a karakterek koherensek voltak és kaptak egy pszichológiailag indokolható személyiségvonás együttest (Quaritch egyszerre volt könyörtelen ezredes és a katonáira odafigyelő vezető, a könyörtelenségét megmagyarázzák az eredettörténetében, de emellett emberséges a katonáival, pozitív visszajelzéseket ad a beosztottainak hogy motiválja őket stb.) d.) a párbeszédek (néhány kivételtől eltekintve) elkerülték a kimondott subtexteket (Jake és Neytiri egymásba habarodásakor nem arról beszélgettek, hogy mennyire szeretik egymást, hanem a szituációkra adott reakcióikból lehetett erre következtetni, például az első közös repülésük kapcsán) e.) a sztorit több szálon vezették (a katonai szál, az üzleti szál, a törzs oldala, a szerelmi szál, Jake beavatásának története), ráadásul f.) ezek a szálak logikai hiba nélkül fonódtak egymásba (a vége koherens, az összes szál megpendített problémáira kaptunk egy lezárást) g.) a történet egyes elemeinek az összefűzésében a könyv nem futott önellentmondásba (nincs olyan esemény vagy állítás a film során, aminek a szempontjából egy későbbi jelenség értelmezhetetlen lenne) h.) voltak benne hosszan előkészített és a végén csattanóval záródó dramaturgiai csúcspontok (pl. az otthonfa lebombázása, a végső csatajelenet, az őslakók segítségére érkező élővilág) i.) a sztori állított a kibontakozása elé olyan akadályokat, amelyeknek a megoldását könnyen lekövethető módon követhette végig a befogadó (pl. miért volt hosszú folyamat Jake beilleszkedése, miért tudták a levegőben felvenni a versenyt az őslakók a vadászgépekkel, hogyan csapott össze a végén Jake és Quarich stb.) Szubjektív alapokon NYUGODTAN lehet azt mondani, hogy oké, de akkor sincs benne semmi eredeti, vagy hogy én unatkoztam rajta, vagy simán hogy nekem nem tetszett. Én csak annyit állítok, hogy azoknak az objektív szempontoknak, amiket egy forgatókönyvvel kapcsolatban állítani lehet, a film nem csak megfelelt, hanem ezeket alapos és profi módon kezelte. |
2015-11-21 15:40.48 |
Akkor úgy fest nincs nézeteltérés köztünk, csak máshogy fogalmaztuk meg ugyanazt a gondolatot :) A sztori szerintem is egy megszokott történet profi tolmácsolása. |
2015-11-21 14:17.38 |
A film elején azt olvastuk, "A filmet Jancsó Miklósnak ajánlom", látni is lehet, hogy miért - hatalom és elnyomottak viszonyát taglalja, ami Jancsónak is kedvelt témája (Szegénylegények, pl.). Mindezt ötvözzük egy kis Madarakkal, egy kevés magyar művészfilmes attitűddel (elidegenítés, naturalizmus, depresszió, szóval a szokásos hívószavak), és már érthető is, hogy miről szól a film.
Az eleje nem tetszett, ott túl sok volt a művészkedés meg a "az egész magyar társadalom kollektívan fasiszta" hangulat, amiből mára már tökéletesen elegem lett, de a második fele, ami simán misztikus thriller hangulatot hozott, azzal egész jól elvoltam. Így átlagolva csak 3-as lenne (eleje 0, végefelé 5 => vége 3), de tetszett a film mögötti igényesség is, hogy pakoltak bele energiát, úgyhogy ezért kap tőlem egy biztató 4-est. Szívesen megnézném Mundruczó egy olyan filmjét, amiben sikerül neki teljesen maga mögött hagynia az "ÉN AKKOR IS MŰVÉSZ VAGYOK, B*SSZÁTOK MEG" hangulatot, és csinál egy tisztán közönségfilmes valamit. Mondjuk egy Mundruczó Kornél - Dyga Zsombor szerzőpáros által jegyzett film lehet nagyot csapna a magyar közönségen. |
2015-11-21 01:57.33 |
Ilyen filmből lehetne kishazánkban még sok ezer. Pénz nem kell hozzá, "csak" lélek és kreativitás. Kevin Smith jutott eszembe, miközben néztem. |
2015-11-20 23:59.39 |
"tele van néhány hibával" :) |
2015-11-20 23:56.35 |
Hmm, szerintem meg pont az :) Egy jó sztoriból is lehet gyenge forgatókönyvet írni és egy rossz sztorit is meg tud menteni egy jó könyv. Első megoldásra példa pl. a Szikraváros, másodikra az Ölve vagy halva.
Az eredetiség kérdése inkább a sztori világa, de most nem arról beszéltünk. Vagy te hogyan tennél különbséget az történet ötlete és kibontása között? |
2015-11-20 22:52.12 |
Maga meg mit buzerálja azt a faliújságot félmeztelenül? |
2015-11-20 15:45.33 |
"Forgatókönyv" alatt nem a sztori tartalmát, hanem a sztori megírása mögötti szakmai igényességet értem. Márpedig az "objektív" elemzési szempontok szerint az totálisan profi. Az események ritmusa, az információk elosztása, a jelenetek integráltsága, a látvány és a narratíva egymásba fonása, a karakternüanszok stb. mind a helyükön voltak.
De persze szubjektív bizniszben utazunk, attól még hogy valami profi, nem biztos hogy tetszeni is fog, de az a kritérium, hogy baromi igényes, az szerintem pipa. |
2015-11-18 16:16.42 |
Például a korszakalkotó látványvilággal sem? Vagy egy egyedi kultúra megalkotásával? Vagy az "egész bolygó egyetlen, szervesen kapcsolódó organizmus" gondolatával? A legapróbb részletekig kidolgozott élővilággal esetleg? Vagy talán a kivételes igénnyel megírt forgatókönyvvel? (A történettel lehet szubjektív alapokon kötekedni, a forgatókönyv profizmusával nem nagyon.) Meg a világrekord bevétel ellenére is ugyanolyan film, mint 12 másik? Az a jelenség is jelentéktelen, hogy 6 éve tematizálja a filmes értekezéseket?
Max arról a kiindulópontról tudom értelmezni a kritikádat, hogy (számomra érthetetlen módon) fetisizálod a történetet, és ezzel párhuzamosan elfelejtesz kb. minden más szempontot, amiből egy filmmel foglalkozni lehet. |
2015-11-08 20:20.43 |
MOST AZTÁN IGAZÁN NEM MARADHATUNK LE A TÁRNAVERSENYBEN! |
2015-11-05 21:11.48 |
A maga teljesen aberrált módján fantasztikusan összerakott film szerintem. Végig hozta a hatásos jeleneteket, nem nagyon unatkoztam rajta a viszonylagos lassúsága ellenére sem. A csavarok persze nem vágtak nagyon mellbe, de a texasi, primitív, minden morált nélkülöző bunkók világa szórakoztatott. Az is tetszett, ahogy Joe karaktere egy ponton túl majdnem olyan hatásfokkal birtokolta őket, mint Tóthékat az Őrnagy úr. Az utolsó 10-15 perc pedig totális agymenés, teljes elmebaj, de pont ennek szánták. Mind az a primitívség, agresszió, intrikus karakterkapcsolat, amit addig épített a film, a konyhás jelenetben tökéleteset robbant nekem.
Nem egészen az én ízlésvilágom a film, ezért nem adok neki 5 csillagot, de egy felső ponthatáros 4-est azért igen. |
2015-11-01 00:05.00 |
Egy jó sportfilmben a legfontosabb szerintem a jó dramaturgia, hogy megmozgassa az ember lelkét, átélhetővé váljanak az események, drukkolni tudjunk valakinek, mintha az életet látnánk.
Ezt egészen a végéig hozta nekem a film... de azt túlhúzták szerintem. Drámából melodráma lett, egy ponton túl nem tudtam valóságnak felfogni a dolgokat, hanem egy filmet láttam, ami meg akart ríkatni. Mesterségessé vált, valószerűtlenné, túlzóvá. Dramaturgiai szempontból alapvetés, hogy egy film annyira jó, amennyire a befejezés. Egy rossz filmet is meg tud menteni, ha a végén valamiféle katarzissal zárul, ezért nem értem, hogy ha ilyen ügyesen hozták fel végig az eseményeket, a végén miért vétettek ilyen alapvető hibát. Emiatt, bár látom és szeretem a film minden erényét, nem tartom kiemelkedő alkotásnak. Pedig majdnem az volt, és nagyon sajnálom, hogy most így érzek. |
2015-10-31 21:01.49 |
:) |
2015-10-28 00:34.10 |
Valóban, van egy könyv.
A továbbiakban minden irónia nélkül, egy jó tanács: sok kellemetlen helyzetet el tudsz kerülni az életben, hogyha az ismereteid hiányát egy fokkal nagyobb szerénységgel kezeled. Néhány esetben "hallgatni arany". |
2015-10-28 00:30.42 |
Ezt a sztorit még az amúgy tényleg fantasztikus látvány sem tudta felvinni nálam 3 csillagra, pedig nagyon igyekeztem szeretni valamennyire. |
2015-10-27 14:04.20 |
*Alba |