Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
A holló *Import - Angol hanggal, és angol felirattal* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Elfelejtett idő - Filmbox Extra HD, 19:00 |
MR-9: Ölni vagy halni - Mozi+, 19:00 |
Karácsony Springdale-ben - Mozi Klub, 19:20 |
Tűnj el! - Cinemax, 20:00 |
Konstrukció - Filmbox Premium, 20:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Scarlett Johansson (40) |
Jamie Lee Curtis (66) |
Mark Ruffalo (57) |
Mads Mikkelsen (59) |
Mariel Hemingway (63) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
- Filmes Sámánok Rendje - |
Pitbull - Vélemények |
Kaja-pia topik, avagy: ki mit szeret enni-inni? |
Csicska - Vélemények |
Mike Nichols - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Joy, az élet csodája |
Clint Eastwood |
2013-08-31 20:10.05 |
A BA 3 évében el kell végezni egy pedagógia modult ahhoz, hogy jelentkezhessek mesterképzésre MA-ra, szakmai gyakorlat ekkor még nem szükséges. Az MA 2 éves képzés, ott pedagógiai szempontból átismételjük a BA-n tanultakat, plusz bejön egy sor metodológia, pedagógia és pszichológia. Ezután a 2 év után van szakonként 1-1 zárószigorlat, ha ezek sikerültek, akkor jön egy féléves tanítási gyakorlat, amit egy pedagógia záróvizsga követ. Erre kell megírni egy MA-s szakdolgozatot, és ha ez is sikerül, utána lehet valaki diplomás tanár.
Sorry az OFF-ért :) |
2013-08-31 18:23.59 |
Fogalmam sincsen melyik filmben volt már ez a mondat, csak nyilván az Elvis helyén egy másik név volt :) |
2013-08-31 18:18.21 |
Borúsan látod a dolgokat, Elvis fiam :) |
2013-08-31 18:14.48 |
Ezek szerint az senkit nem érdekel, hogy másiknak a személyisége milyen? :) |
2013-08-31 15:40.29 |
Egy magazinnak írok cikkeket, mellette végzem a mestert, tanárszakon. |
2013-08-31 15:08.06 |
Az SZTE az országos rangsorban mikor utoljára néztem, az ELTE után a második volt, hangyafülnyivel lemaradva :) |
2013-08-31 14:47.34 |
Szegedi Tudományegyetem, Filmelmélet-filmtörténet szak.
Két tanár kivételével mindenki "művészfilm" mániás volt, magasról lenézték a műfaji filmeket, úgyhogy nem kifejezetten rajongtak a szakdolgozatért. Viszont mivel nem is nagyon értettek hozzá, nem kötekedtek nagyon. Ötöst kaptam rá. |
2013-08-31 14:31.13 |
Hipotézis megfogalmazódik az első oldalon, szakirodalom akad dögivel, a fogalommagyarázat (ahol szükséges) a szövegtörzsben található, a saját vizsgálatot pedig lefedte az elméleti kutatás, mint olyan. Az oldalszám követelmény "20-25" oldalt szabott meg, a konzulensem pedig tanácsolta, hogy férjek bele 20 oldalba, mert az opponensek nyűgnek fogják fel az egészet, és minél kevesebbet kell olvasniuk, annál jobb. |
2013-08-31 08:45.37 |
Teljes, a BA-s szakdolgozatnak kisebbek a terjedelmi követelményei. |
2013-08-31 01:31.20 |
Elküldtem, olvasd egészséggel :) |
2013-08-31 01:01.50 |
Én köszönöm az érdeklődést, remélem találsz benne érdekes dolgokat :) |
2013-08-30 23:39.43 |
Elküldtem :) |
2013-08-30 21:57.19 |
Küldj egy random üzenetet itt a fórumon keresztül, hogy meglegyen az e-mail címed, és arra válaszban tudjam csatolni :) |
2013-08-30 21:32.42 |
Átküldöm, ha gondolod. |
2013-08-30 09:51.39 |
(Félig) ebből a filmből írtam a filmelmélet-filmtörténet diplomamunkámat. |
2013-08-29 23:39.41 |
Szerintem nagyon jó volt. Nem azzal az elvárással ültem le, hogy újranézzem az eredetit, önálló filmet akartam látni, és megkaptam. Tetszett ez a történet is, és külön tetszett, hogy sztoriban és sztorimesélésben is folyamatosan kétségek között tartott. A sci-fi itt nem csak eyecandy volt, hanem funkciót töltött be, vérbeli tudományos fantasztikus film volt szerintem. Az akciójelenetek is tetszettek, külön szót érdemel, hogy nem féltek totálokban mutatni az eseményeket. Lekötött, szórakoztatott, tetszett. |
2013-08-27 12:57.49 |
Ne sétálj be a troll barlangjába :) |
2013-08-26 22:48.36 |
Nagyon birom, hogy egyszerre pörgős, akciós, lendületes, és mellette bájos, kedves, szerethető az egész :) Az első is nagyon tetszett, és ez nekem hozta azt a hangulatot és színvonalat, szerintem remek kis film. |
2013-08-26 11:49.11 |
"Egy birkát rengetegszer meg lehet nyírni, de csak egyszer lehet megnyúzni." Ilyen szintű szegénységben és káoszban tartani egy népréteget már nem érdeke senkinek, főleg, hogy a munkanélküliség kb 90% volt, amennyire láttam. Az nem érdeke senkinek, hogy 10 emberből 1 dolgozzon, a maradék 9 pedig vagy őket támadja, vagy cseszi szét a rendszert azoknak, akik dolgoznának.
Függésben tartani, igen, az indokolható érdek, de az nem így néz ki. |
2013-08-26 02:30.58 |
De miért akarnák elnyomni Elysium lakói a földlakókat? Milyen érdekük lenne nekik abból? |
2013-08-24 23:00.04 |
Hogy érted, hogy szerinted "nincs igazán története"? |
2013-08-23 22:00.15 |
Dinamikus, átélhető, sok témát érintő, átgondolt és jól összerakott film. Amikor kell vicces, amikor kell durva, és folyamatosan pörög. Egy-két butaság van benne, de a koncepció alapvetően érthető, élvezetes és kellemesen újszerű. Szerintem hozza az első rész színvonalát, úgyhogy remélem, hogy lesz folytatása (van benne sequel-potencia bőven). |
2013-08-21 14:05.28 |
A páncélról, egy ennyire központi jelentőségű motívum ha öncélú, az nem túl elegáns forgatókönyvi megoldás. Végig a látvány középpontjában van, külön sztorit kapott, ahogy rárakták, ezt hangsúlyozták a trailer-ben, stb. Szerintem ezzel egy kicsit több jelentőséget kapott, mint egy átlag pisztoly. Ennek tükrében szerintem furcsa, hogy semmilyen narratív szerepet nem töltött be. A Krugerrel lefolytatott harc is tökéletesen elképzelhető lett volna ezek nélkül a bigyók nélkül.
SPOILER Egy teljes űrbázis újraindító parancsa, ami alapjaiban változtatja meg a bázis működését, az (én nem vagyok informatikus, de) nem hiszem, hogy megoldható egyetlen szó átírásával. És nem kell hozzá semmilyen biztonsági kód? Elnöki ujjlenyomat? Retinaszkennelés? DNS vizsgálat? Csak egy szavacska? Nekem ez sántít... SPOILER VÉGE A Csatahajónál max annyi propaganda jelleget lehet szerintem kitapintani, hogy "az amerikai hadsereg jó". Ez kevésbé vérlázító szerintem mint az az osztályharcos lázítás, mint amit ez a film csinál. Ez gyakorlatilag annyit mond ki, mint a 20-as évek szovjet montázsfilmjei (meg utána még ezer minden, de akkor ment talán a legdurvábban ez az egész), hogy az elnyomó burzsoázia ellen az egyetlen megoldás egy proletár lázadás, éljen az osztályharc, vesszenek a gazdagok. Ez kőkemény komcsi szarság, és nem csak valami mellett áll ki (mint ahogy mondjuk a Csatahajó a hadsereg mellett), hanem valami ELLEN szólal fel, ideológiai alapokon. Az ilyesmit meg nem bírom, legyen szó komcsikról, nácikról, vallásról, bármiről. Igen, ez a film eléggé megviselt :') |
2013-08-17 21:18.03 |
Egy kezemen meg tudom számolni, hányszor futott át a fejemben életemben az a gondolat, hogy megbántam a mozijegyre költött pénzt - ez az egyik ilyen film.
Ott kezdődött nálam a kálvária, hogy a film olyan keményvonalas propagandaeszközökkel dolgozik, amit Eisenstein is megirigyelne. A gazdagok csúnya gonosz emberek, a szegényes ártatlan áldozatok, úgyhogy uccu neki, mehet az osztályharc. Kérdőjelek nélkül, szélsőséges retorikával, indokolatlan túlzásokkal. Ott folytatódik, hogy a film alapdinamikáját adó probléma egy olyan hatalomgyakorlati baki, amit épeszű vezető nem követ el. Nem nagy spoiler, mert a film első 20 percében kb kiderül, hogy azért "támadják" a Földön lakó emberkék az űrbázist, mert ott olyan gyógyászati eszközök vannak (egy gyógyító ágy, amire ha valaki ráfekszik, minden betegségét 10 másodperc alatt megszünteti), amik a Földön nem léteznek. És a földlakók csak jönnek és jönnek, folyamatos problémát okozva Elysium lakóinak. Gyorsan tegyük hozzá, hogy a gyógyító technológia, amiről beszélünk, Elysiumon olyan szinten közhely, hogy minden egyes háztartásban van belőle - és mint később kiderül, raklapszám van még belőle bármikor bevethető, raktárban porosodó darab. Mindebből arra lehet következtetni, hogy Elysium költségvetésének kb meg sem kottyant volna, hogyha a Földet is felszereli ezekkel az eszközökkel, ezzel megszüntetve minden ilyen természetű problémát. De nem, ők inkább (gonosz elnyomó lelketlen undorító burzsoáziához méltóan) megtartották maguknak - ez baromság, már bocsánat. A film dramaturgiája egy akkora giccsparádé, amit egy brazil szappanopera is megirigyelne. Eltúlzott tear-jerker jelenetek ütre, gagyi tanmesék, undorítóan cukormázas érzelemvilág - a szurikátás-vizilovas történet tette be nekem a kaput, hatalmas szemekkel néztem, hogy ez kinek lehetett az ötlete. A látvány alaphangulata nem lenne rossz, de egyrészt ezt ellőtték már a District9-ban, másrészt a részletek megvalósítása szerintem csapnivaló lett. Az egy dolog, hogy az alapanyag nem volt IMAX kompatibilis, vagyis gyenge volt a felbontás, ami miatt a totálok életlenek voltak. Az meg egy másik, hogy a "dinamikus kamerakezelést" (rángatják szerencsétlen kamerát, mintha koktélt kevernének közben) sikerült olyannyira túlzásba vinni, hogy a látványosnak szánt ütközetekből konkrétan semmit nem lehet látni. Nem túlzok. Olyannyira zavaró volt, hogy egyes eseményekről egyszerűen lemaradtam, nem láttam, hogy mi történt. Ez főleg a végső nagy kézitusánál ütött ki (valaki beakaszt valami karabinert aztán azzal történik valami ami után valaki meghal), ahol egyszerűen fogalmam sincs, hogy mi történt. És akkor a logikai bakik sorozata... Valaki elmondja nekem, hogy annak a droidizáló páncélnak vagy mifenének milyen funkciója volt? Merthogy a filmet le lehetett volna forgatni úgy, hogy meg sem említik azt az izét, az egyszerűen tény. Egyetlen helyzetben volt bármi minimális értelme, egyszer Max ki tudta szabadítani a kezét egy kötelékből, de könyörgöm, emiatt felépíteni ezt az egészet? Teljesen indokolatlan. Amúgy meg, Vasembernek egy ARC reaktorra van szüksége, hogy működtesse a páncélját, ennek a kütyünek meg nincs energiaforrása. Az is érdekes, hogy a gyógyító kütyüvel egy lerobbantott fejet vissza lehet növeszteni, de egy agykárosodás az már megoldhatatlan probléma (a film végére gondolok, aki látta, érti szerintem). Meg vajon miért leszállás közben kezdenek el a pilóták birkózni, amikor abban ott van a lezuhanás lehetősége, és nem mondjuk landolás után, a biztonságos talajon? És Spider honnan tudta 2 másodperc alatt megállapítani egy titkosított, olvashatatlan adathalmazból, hogy az egy újraindító parancs? És a rendszer teljes átkalibrálása miért megoldható egyetlen darab szavacska átírásával (illegal -> legal)? Szóval a történet ideológiailag megkérdőjelezhető, logikailag támadható, dramaturgiailag giccses, karakterisztika szempontjából gyenge, a látványt meg a kamerakezelés teszi tönkre. Minden szempontból csapnivaló film szerintem, semmit nem láttam benne, amit akár közepesre is értékelnék. |
2013-08-16 00:26.01 |
Érződik, hogy a sztori-akció mérlegből inkább a sztorira akartak odafigyelni a filmben. Ezzel önmagában nincs semmi baj, de ha ez volt a koncepció, akkor szívesebben láttam volna egy falatnyival izgalmasabb történetet. A "testőrt játszunk" biznisz nem rossz, de nem láttam benne olyan dolgokat, amikkel fel tudták volna dobni a sémát. Plusz, sztori központú filmekben nem árt, ha vannak izgalmas karakterek, de ezeket is hiányoltam. Logan olyan volt, mint mindig, egyszerűségében nagyszerű figura, de a körülötte tündöklő emberkékben alig találtam valami extrát. A főszereplő csajnak gyakorlatilag csak külseje volt, karaktere kevésbé, a piroshajú leányzónál sem találtam kettőnél több karakterjegyet, az íjász pasas meg nekem tiszta káosz volt. A történetvezetéssel is akadtak gondjaim, valahogy nem állt össze egy kerek egésszé a fejemben, inkább epizódok egymásutániságának láttam, talán azért, mert sok volt az olyan jelenet, amire nem lett volna égető szükség a történet szempontjából.
Az akció részek pedig nekem erőtlenek voltak. A vonaton ugyanazt a két-három dolgot ismételgették, a végső nagy összecsapás pedig egyrészt rövid ideig tartott, másrészt - hiába futott három szálon legalább - kevésbé sikerült szerintem izgalmasra. Vipera engem nem győzött meg, nem láttam benne komolyabb motivációt, vagy veszélyességi faktort. Összességében korrekt mozi nálam, aminek nem tetszett a koncepciója, és a kivitelezést sem találtam makulátlannak. |
2013-07-25 13:53.55 |
Igazad van szerintem is, a látványon kívül én sem láttam semmi értékelhetőt a filmben, és nyilván jobb film lett volna, ha másra is odafigyelnek. De ez egy óriásszörnyes-óriásrobotos film :) |
2013-07-25 13:11.17 |
Ezt nem látom süllyedésnek. Minden műfajnak és filmkészítési attütüdnek megvannak a maga erényei és hátrányai. Bizonyos filmek művészi igénnyel készülnek, mások tartalmas gondolatiságot igyekeznek közvetíteni, vagy érdekes történetet elmesélni. A Tűzgyűrű jellegű filmek pedig zsigeri szórakozást akarnak nyújtani, a látvány eszközével. Szerintem szerencsésebb a filmeket nem "egy abszolút mérce" szerint nézni, hanem aszerint, hogy amit el akart érni, azt elérte-e. |
2013-07-25 00:36.38 |
Egyedül az mentette meg nálam a 2 csillagtól, hogy elegendő mennyiségű vér fröccsent benne. Amúgy túl sok nekem benne a butaság és a kapkodás. |
2013-07-22 15:34.21 |
Tanárként 28 évesen "Csaba bácsi" vagyok. Oda se neki :) |
2013-07-22 12:12.39 |
Eigen, a szerkesztő sara, hogy kicsit félreérthető lett az a rész. Így nézett ki eredetiben annak a bekezdésnek az első pár sora:
"Pizzériában ne rendeljünk gyros-t. Luigi, a szakács, évszázados olasz gasztronómiai hagyományok nagy ismerője, aki olyan tésztát teker, és olyan feltéteket varázsol rá, hogy a tíz ujjunkat megnyaljuk utána. Luigi nem tud tzatzikit készíteni, így ha azt szeretnénk enni, jobban járunk egy szimpatikus gyros-ossal. A Tűzgyűrű sem tud történetet kitalálni vagy elmesélni, de sosem állította magáról, hogy ilyen ambíciói lennének (lásd Luigi és a tzatziki esete)." |