Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Alien - Romulus *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (DVD) |
Escobar - Az elveszett éden (DVD) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Börtöncsapda - AMC, 04:20 |
Karácsony négy lábon - Mozi Klub, 05:00 |
A majmok bolygója - Lázadás - Moziverzum, 05:10 |
Tőrbe ejtve - Mozi+, 05:20 |
Az élet dicsérete - Epic Drama, 05:45 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Jess Harnell (61) |
Piros Ildikó (77) |
Nick Moran (55) |
Peter Medak (87) |
Joan Severance (66) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
A platform (2019) - Vélemények |
Lányok Dubajban - Vélemények |
Az őslakó - Vélemények |
Városbújócska - Vélemények |
2022-es választás |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Romper Stomper |
Eddie Kaye Thomas |
2013-03-01 17:05.37 |
"nem azért mert szimbólumok vagy bármi mások" - ezt nem értem, hogy tudod ilyen 100% bizonyossággal kijelenteni. Amíg nem találsz egyértelmű bizonyítékot ellene (magyarán egy olyan ellentmondást a filmben, ami kizárja az értelmezést) addig hiteltelen ez a megállapítás.
A te olvasatod - ne vedd rossz néven - megmarad a felszínen, nincs benne igazi értelmezés, csak egy történet összegzés. Ennek is van létjogosultsága, minden műalkotásnak adott ez az értelmezési szintje, de ez nem jelenti azt, hogy a mélyebb rétegek ahogy van hiányoznának. Nem kötelező lejjebb ásni, rengeteg mű esetén nem is szükséges, de ha meg sem kísérled, szerintem elhamarkodott ilyen véleményt megfogalmazni. |
2013-02-28 22:54.49 |
A film egyetlen hatalmas allegóriaként is felfogható, ahol a bűntudattal, bánattal, hitetlenséggel, megkeseredettséggel küzdő ember látja maga körül a világot. Ezt a karakterek kifejtett jellemrajza teszi leginkább indokolttá, plusz ha megnézzük ilyen szemmel, a film sehol sem cáfol rá erre az értelmezésre, sőt, a többször idézett versikével rá is játszik erre (a vers tartalma megfeleltethető a film tartalmával így). Ebben az olvasatban a jeges, barátságtalan környezet a világ szimbóluma lesz, a farkasok pedig a halálé (a farkas=halál amúgy is egy toposz).
Éppen ezért teljesen mindegy, hogy a végén a farkasokkal HOGYAN küzd meg Ottway, a lényeg inkább az, hogy szembenéz és megküzd velük (ebben a tekintetben érdekes végignézni, hogy a többi karakter hogyan fogadta a halált). Ha kivesszük a farkasokat a rendszerből, pont a méregfogát húzzuk ki a filmnek, hiszen mit ér egy barátságtalan világ, hogyha nincs jelen benne a halál? |
2013-02-27 23:40.16 |
Farkas nélkül szétesett volna a szimbolika, plusz nem lehetett volna olyan ütős az utolsó 2 perc. |
2013-02-26 20:29.01 |
Köszönöm, különösképpen mert nem idézet volt :)) |
2013-02-25 21:28.17 |
No akkor kicsit bővebben.
Sokaknak láttam a színházi hangulattal volt problémája. A történet egy örök klasszikus, a színház pedig (egyebek mellett a koránál fogva is) patetikusabb jellegű médium a filmnél, így nekem elvi szinten nem volt bajom a kettő párosításával. A konkrét megoldások pedig ötletesek voltak, és azt szerintem senki sem akarja elvenni a filmtől, hogy egyedi képi világot kapott (még ha nem is ez az egyetlen ilyen film, de ez most mindegy). Hogyha pedig hozzátesszük, hogy az Anna Karenina adaptációk száma úgy 40 körül mozog, akkor jogosnak tűnhet az az ambíció, hogy csináljunk valamit, amivel kibukkanunk a tömegből - minek megcsinálni egy negyvenegyedik ugyanolyan filmet is? Szerintem nem volt kaotikus, igaz hogy stilizált és szimbolikus volt rengeteg minden, de ugyanakkor határozottan jelezték is az egyes váltásokat a filmben. Oda kell figyelni, de szerintem 10 perc után a nézők többségének leesett a húszfilléres, hogy ennél a filmnél nem fog működni a megszokott befogadói magatartás, hanem valahogy viszonyulni kell majd hozzá - ennek a viszonynak a kialakításához viszont a film szerintem minden szükséges fogózkodót megadott, úgyhogy - akinek nem inge remélem nem fogja magára venni - azok a nézők, akik nem értették meg, valószínűleg nem is akarták megérteni az egyes dolgokat. Hogy Keira Knightley-nak nincs melle Judd Law pedig kopasz, az engem nem érdekel, főleg, hogy a karakterek lelkében és sorsában lezajló eseményeket és viharokat számomra tökéletesen közvetítették. A történet pedig fantasztikus szerintem, döntések, következmények és jellemek egész sorát vonultatja fel egy nagyon karakteres atmoszférában, rengeteg azonosulási pontot engedve a befogadónak - mindenki megtalálja benne önmagát, vagyis hogy kivel miért ért egyet és kivel miért nem. Dráma, nem könnyű műfaj, hangulat és nyitottság kell hozzá, egészen más érdemei vannak, mint egy fantasy-nak vagy akciófilmnek, de erről megint nem a film, hanem a műfaj tehet. |
2013-02-25 21:15.59 |
:D |
2013-02-25 21:14.33 |
Ha elfelejtenénk a múltat a filmtörténet egy helyben toporogna és még mindig azt néznénk, ahogy a kisbaba reggelizik vagy a vonat befut az állomásra (~1895, Lumiere rövidfilmek) |
2013-02-25 12:18.03 |
McClane a belvárosban
Bruce Willis az első Die Hard filmmel, a Drágán add az életeddel robbant be a nagybetűs filmcsillagok világába, és az elmúlt cirka huszonöt év során valóságos legendává vált. Hősünk idén újra magára öltötte John McClane fehér atlétatrikóját, hogy immár ötödszörre is megmutassa a rosszfiúknak, mennyi esélyük lehet bármilyen sikerre egy akciófilmben – semennyi, ez még Budapesten is áll. John McClane (Bruce Willis) aggasztó híreket kap Oroszországból – rég nem látott fiát, Jacket (Jai Courtney) letartóztatták, tárgyalása pedig nem sok jóval kecsegtet. Apai szívétől vezetve John elutazik ebbe a számára távoli világba, amelyben korrupt politikusok és gátlástalan üzletemberek igyekeznek akkora hatalomra szert tenni, amellyel már komoly terrorfenyegetést tudnának jelenteni a világra. Ezt egy McClane nyilván nem hagyhatja szó nélkül, így a veterán zsaru apa és az ifjonc CIA-s fiú minden követ megmozgat (vagy szétlő és felrobbant), hogy pontot tegyen a rosszfiúk uránban gazdag pályafutásának végére. Ahogy ebben a műfajban lennie kell: rommá tört autókban, kilőtt skulókban és földrengető robbanásokban nincs hiány, ezeknek a képeknek pedig a budapesti forgatási helyszínek adnak egyedi (piros-fehér-zöld) színezetet. Mégis, ha a film címe nem Die Hard 5 lenne, a főszerepet pedig nem Bruce papa játszaná, az alkotás jó eséllyel tűnne el a középszerűség szürke tengerében. Hogy miért van szüksége Hollywoodnak sztárokra? Leginkább ezért: – Mit nézzünk a moziban? – Mondjuk a Gyilkos galócák a pácban? – Inkább ne. – De Johnny Depp játszik benne! – Akkor mehet. Egy sztár népszerűsége viszonylag könnyen mérhető dolog, így az is egész pontosan megbecsülhető, hogy szerepeltetése mekkora bevételtöbbletet fog hozni az adott stúdiónak. Egy eredeti ötlet, jó forgatókönyv vagy egzotikus forgatási helyszín sem jelent adott esetben elegendő biztosítékot a producereknek, de ha egy ismert (még jobb esetben kedvelt) színész neve felmerül, akkor könnyebben megnyílnak a pénztárcák – Bruce Willis pedig a filmcsillagok között is nehézsúlyúnak minősül, egyáltalán nem érdemtelenül. Sztár-perszónáját az első, 1988-ban bemutatott Drágán add az életed filmmel alapozta meg, amelynek főszerepére eredetileg egy Arnold Schwarzenegger vagy Sylvester Stallone jellegű figurát kerestek az alkotók. Willis emberi léptékű testfelépítésével, csibészes mosolyával és megnyerő stílusával azonban jobb választásnak bizonyult, hiszen az alkotásból kultfilm lett, Willis személyével és karakterével pedig Hollywood rábukkant valami újra – megszületett az emberközeli akcióhős. John McClane nem keresi a dicsőséget, hanem „rosszkor van rossz helyen”, és kénytelen tenni a dolgát, ahogy az egy zsarutól elvárható. Nincs nála katonai rohamfelszerelés, csak egy atlétapóló és egy nehezen megszerzett pisztoly, ha pedig meglövik (márpedig meglövik), akkor bizony vérzik és szentségel – ráadásul problémái vannak az ivással, a magánéletével, a korával és mindennel, amivel egy átlag mozinéző is találkozhat a saját életében. A Drágább, mint az életed című filmben tehát nemcsak Bruce Willist látjuk úgy, ahogyan megszerettük, hanem ráadásul abban a karakterben is tündököl, amelyikkel híressé vált. Ami egy sztár szerepeltetéséből kihozható, az itt mind-mind megtörtént, ráadásul a magyar szív biztosan nagyobbat dobban (mondjuk) az amerikainál vagy a németnél, amikor John McClane a budai alsórakparton oszt ki egy irdatlan maflást Kamarás Ivánnak, miközben azt a maffiózót üldözi, akinek Döglégy Zoli a sofőrje. Ha ez nem lenne elég, ráadásképpen folyamatosan pörög az akció, több autót látunk darabokra törni, mint egy roncsderbin, lassított felvételen csodálhatunk meg egy cafatokra robbanó helikoptert, és ha valaki összeszedte és elvitte volna a MÉH-be a földre hullott töltényhüvelyeket, mostanra Ibizán süttethetné a hasát a bevételből. Az alkotók minden bizonnyal vakon hittek benne, hogy a fenti összetevők meghozzák majd a sikert – olyannyira vakon, hogy elfelejtettek azzal foglalkozni, hogy egy filmnek története is van, amibe nem árt némi kreatív energiát is feccölni. A sztorit sajnos végtelenül elnagyolták, slendrián megoldásokkal, erőtlen jelenetekkel és egyértelmű bakikkal halmozták tele a filmet. John és Jack McClane kapcsolatában nehéz átérezni a szándékolt vibrálást, a rosszfiúk többnyire bugyuták, a motivációk mondvacsináltak, hőseinknek pedig azért nem kell csernobili kiruccanásuk során a sugárzástól tartaniuk, mert csak. Továbbá… áh, oda se neki, hiszen egy képen szerepel John McClane és a szentendrei HÉV, ami azért mégiscsak olyan valami, mint egy kutyavásár Budán. A film tehát megtekintésre érdemes lehet, bár nem árthat ezeket az érdemeket helyi értékükön kezelni. [link] |
2013-02-24 13:13.24 |
Fantasztikus film szerintem, a tartalma és a formája és teljesen elvarázsolt, utána még órákig beszélgettünk róla. |
2013-02-22 23:47.18 |
Párkapcsolati film férfiaknak. Wow! |
2013-02-22 23:46.37 |
Vígjáték?... |
2013-02-21 09:17.51 |
SPOILER |
2013-02-18 17:55.29 |
Jobban áll neki a dekoltázs szerintem...... :) |
2013-02-17 20:08.49 |
Egy rakás fos, minden percért kár amit rá pazaroltál. Move along. |
2013-02-17 20:07.45 |
Nem hiszem hogy a büntetés arányban állt a bűnnel. |
2013-02-15 14:30.21 |
Ebben a bizniszben tényekről beszélni bajos szerintem :) |
2013-02-12 13:55.19 |
+1 |
2013-02-06 21:51.12 |
Van itt az asztalomon egy kis műszer, ami jelzi az olvasott dolgaim arrogancia-szintjét. Miközben téged olvastalak, szegény ketyere kiakadt majd elfüstölt :( |
2013-02-04 01:28.09 |
Azok a 90es évek :) |
2013-02-03 23:56.30 |
A fogatókönyvön kívül azért más dimenziója is van egy filmnek. |
2013-02-03 23:53.56 |
? |
2013-02-03 21:27.49 |
Átlagos? :) Nekem nem menne hirtelen, hogy felsoroljak 30 hasonló filmet, már csak a szerkezete miatt sem. |
2013-02-02 03:16.56 |
Jó téma, középszerű kivitelezés. Mindenesetre minden iskolában levetíttetném, hasznos lenne. |
2013-02-02 00:00.56 |
Hát az volt a JCVD-féle Időzsaruban, úgyhogy annak úgy is kell lennie! :D |
2013-02-01 23:55.14 |
Lényeges különbség szerintem, hogy Willis papa élőben énekel, Segal-on pedig csak az Isten tudja mennyit javítottak a stúdióban :) |
2013-02-01 23:50.35 |
SPOILER
Az utolsó 10 percben kapjuk meg a magyarázatot, hogy a film hogyan gondolkodik a vallásról. Képekben elmesél nekünk egy történetet, amiben sok a hihetetlen elem - ezek miatt az elemek miatt a film végén a biztosítós japók nem is tudtak vele mit kezdeni, nekik kellett egy "hihető" történet. Akkor Pi elmesélt egy másikat, aki látta, emlékszik rá szerintem, hogy miben különbözött a látott sztoritól. A végén pedig az író megkérdezi Pi-t, hogy melyik volt az igazság, amire azt a választ kapja, hogy mindkettő sztoriban ugyanaz történik. A hajó elsüllyed, a családja meghal, ő sodródik a tengeren, a végén pedig megmenekül. Ha ezek a tények ugyanazok, nem mindegy, melyik az igazi történet? A vallás pontosan így működik. A tények adottak, ezeken nem változtat sokat, hogy valaki vallásos szemmel, vagy a természettudós szemével nézi őket. A különbség, hogy az egyik megnyugvást ad a léleknek, még ha a tudatot fel is zaklatja, a másik pedig csak a tudatot nyugtatja meg, a lélek zaklatott marad. Ebből a szempontból teljesen mindegy, hogy a hitnek van-e valóság alapja, mert a hit definíció szinten nem igényel valóságalapot, neki az a funkciója, hogy elviselhetővé tegye az életet. Erről szólt a film szerintem, és ezt ügyesen (és szépen) is mesélte el. |
2013-02-01 01:04.03 |
A képregényes vágás és oszottképernyős szerkesztés nagyon jó volt. |
2013-01-31 18:14.01 |
Jaja, volt is Magyarországon koncertje, sajnos nem tudtam ott lenni de úgy hallottam jó volt :)
És egy kevésbé ismert dal http://www.youtube.com/watch?v=yr_Lah_7sew Ez nem Bruce Willis. Ez . . . Steven Segal. Igen. |
2013-01-31 12:31.53 |
A brigantik nem tetszett, úgyhogy kis kétkedéssel ültem be a moziba, de itt Tarantion azt hozta amit szeretek tőle, remek film :) |
2013-01-30 15:37.30 |
Kategóriáján és műfaján belül gyakorlatilag tökéletes film szerintem :)
És ráadásként állati jó a humora, én legalábbis szakadtam rajta egy csomószor :D |