Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Larry - Paramount Network, 00:55 |
Kísért a múlt - HBO, 01:00 |
A préri urai - Viasat Film, 01:00 |
A játszma - Moziverzum, 01:00 |
Tolvajok városa - Film Café, 01:15 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Scarlett Johansson (40) |
Jamie Lee Curtis (66) |
Mark Ruffalo (57) |
Mads Mikkelsen (59) |
Mariel Hemingway (63) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Eretnek |
Piros Ildikó |
2013-01-29 20:23.41 |
Ízlés dolga, van sztorija, ha tetszik tetszik, ha nem nem. De egy film rengeteg dolog miatt lehet jó, a sztori csak az egyik faktor, amit szerintem kicsit érdemtelenül emeltek legmagasabb magaslatokra. |
2013-01-29 16:18.50 |
Eljön értem a bíró? :) |
2013-01-29 14:32.49 |
A kettő nem zárja ki egymást :) |
2013-01-26 17:08.46 |
Visszatérő kritika hogy a történet nem nagy szám, de ezzel én nem értek egyet. Mi hiányzik belőle? Van egy kellően megcsavart romantikus szál, van benne aktuálpolitikára hajazó konspirációs vonal, van benne egy jól felvázolt és minden szinten motivált háború, kellően kidolgozott karakterek és ellentétek, van főszál és egy tucat mellékvonal, szóval minden, ami elvárható. Tucatsztorinak sem mondom, mert annak ellenére, hogy archetipikus elemekből épül fel, vannak benne olyan mozzanatok, amik miatt emlékezetes marad (az csak hab a tortán, hogy a forgatókönyv egyszerűen zseniális). És persze az egész egy remekül megalkotott térben történik, odafigyelten megszerkesztett időkeretben.
Nincs benne nagy csavar (kicsi azért van, hogy SPOILER Eyva mégis beavatkozott OVER) de nem thrillerről vagy krimiről beszélünk, ahol elvárható lenne, nekem nem is hiányzott belőle. |
2013-01-26 16:45.44 |
Nem hiszem hogy üres. Szerintem Pandora erdőjének egyetlen képkockájában több gondolat és kreatív energia van, mint rengeteg film másfél órájában.
Butának sem mondanám. Archetipikus gondolatok tömegével van tele, plusz reflektál kortárs problémákra is, ráadásul egy teljesen egyedi természetfelfogást is felvázol, mindezt pedig az elképzelhető legprofesszionálisabb módon teszi. Értelmetlen sem lehet, hogyha ekkora tömegeket megmozgatott, ez a sok ember mind látott benne valamit, és ez önmagában értelmet ad a filmnek (ne becsüljük alá a szórakoztatás jelentőségét, főleg hogyha műfaji filmről beszélünk). |
2013-01-25 01:55.48 |
Jó film szerintem. Jó történettel, rendezéssel, színészi alakításokkal, és zenével. Könnyű lett volna elrontani és csinálni belőle egy középszerű megvalósítást, de Nimród öcsénk megoldotta, ügyes gyerek az. |
2013-01-24 22:20.26 |
Már vettem. |
2013-01-24 00:00.13 |
Ez inkább a rendezés hibája, megmondták neki hogy marconamód' biggyessze la férfias borostával keretezett ajakit, azt meg máshogy nem lehet csinálni, csak így. Más sem csinálta volna "jobban" :) |
2013-01-23 23:50.08 |
Kedves izgalmas érdekes humoros, családi filmnek tökéletes. |
2013-01-23 14:56.05 |
Nem teljesen értem, mi nem tetszett Karl Urban-ben :) A sisak miatt azt sem tudjuk hogy ki az, max a beszédmódjában jön ki hogy nem Stallone. Hogy miket mond, az meg a forgatókönyvön múlik, nem a színészen. |
2013-01-20 21:33.46 |
Fantasy mind a kettő :) (mármint a Felhőatlasznak az a része fantasy csak, a többi mind más műfaj - ami jó) |
2013-01-20 18:34.39 |
SPOILER
A többség szerintem ezeket a dolgokat szerette: Feszültségkeltési technikák: gyakran él Tarantino azzal, hogy elbújtat egy kitörni készülő feszültséget egy párbeszéd mögé. Nevezhetjük a nevén is, ez a suspense-technika, Hitchcock óta népszerű, de gyakran gyengén használják. A néző tud valamit, amit a szereplők nem, ez az információelosztásból fakadó izgalom az, amit Tarantino ebben a filmben ügyesen használt. Pl., a film vége felé, a moziban, mi már tudjuk, hogy a náci tiszt tudja, a színésznő valójában kém, és minden afelé mutat, hogy le fognak bukni ahogy van. Párbeszédek: alájátszik gyakran a suspense-nek, szándékosan elbeszélnek fontos dolgok mellett, nem azt mondják ki, amire gondolnak, viszont mi tudjuk, valójában mire gondolnak. Emellett vannak poénos beszólások, de mint azt Szamuráj már kifejtette, ebbe felesleges belemenni, ízlés dolga. Történet: alternatív és fiktív történelemkönyv, felhasznál néhány tényt, de ezeket a saját íze szerint csavargatja. Amerika a világháborús események miatt nyilván szeret utálkozva visszaemlékezni Hitlerre, elvégre számukra az egy sikersztori volt, plusz a zsidók számára külön öröm Hitlert úgy látni, ahogy Tarantino láttatta, és ebben nincs semmi baj. Karakterek: sok műfaji film papírkaraktereihez képest itt valóban voltak olyanok, akik összetettebbek és emberibbek voltak a megszokottnál. Pl. a zsidóvadász (vagy nem emlékszem már hogy hívták pontosan) egyszerre volt erkölcstelen és romlott, valamint hidegvérű, profi, szarkasztikus humorú, művelt, intelligens. Ráadásul néha irracionálisan viselkedett, ami üdítő színfolt a túlszerkesztett karakterekhez képest (pl. miért hagyta futni a film elején a lányt?) Brad Pitt karaktere alapvetően tökös elitkatona, aki viszont gyűlöletből gyilkol és szadisztikus hajlamai vannak, végül pedig csak a szerencséjének köszönheti, hogy életben maradt (a társainak nem volt ilyen szerencséje) - ez sem hétköznapi jelenség a hollywoodi filmvilágban. Dramaturgia: alapvetően a vágybeteljesítés viszi a filmet szerintem, sokan láttak benne megtörténni olyan dolgokat, amiket szívesen láttak volna a valóságban is. Az igazságtétel motívuma szintén kedvelt dolog, ezt is jól használta fel Tarantino, mert karakterileg és történetileg is motiváltan volt jelen. Képi világ: a történelmi filmeket jellemző realista ábrázolásmód ugyanúgy jelen volt, mint Tarantino sajátos látásmódja, a stilizált és eltúlzott képekkel (mozi leégése, Hitler karaktere, a Medvezsidó első megjelenése stb.) Ha szakmázni akarnánk azt mondanám hogy az operatőri technika teljesen profi volt, a kompozíciók tudatosak (a francia házikó tanyasi jellege vs. Hitler barokkos dolgozószobája), a színkezelés motivált (harcok közben hidegebb, pasztelesebb színek, az első jelenetnél élénk, idilli színek, Hitlernél minden vörös mint a gyűlölet stb.). Színészi játék: ez hasonlóan szubjektív mint a humorérzék, van akinek tetszik, van akinek nem. A főszereplő náci fasziról viszont nyugodtan el lehet mondani, hogy teljes átéléssel és hitelességgel játszott, gazdag mimikával és természetes gesztusokkal, és a játéka felerősítette a feszültséget, amikor arra volt szükség. Brad Pitt-nek könnyebb dolga volt, egyszerűbb volt a szerep, viszont az olasz akcentust kellő súllyal tudta hozni, ott látszott a kontraszt az általános játékához képest. |
2013-01-19 22:48.03 |
Az Apja lánya kivételével az összes Kevin Smith filmet végigkáromkodják, úgyhogy ez azért itt sem volt túl meglepő fejlemény. |
2013-01-17 15:07.31 |
Írtam erről egy cikke a premier környékén, itt elolvashatod ha van kedved hozzá :)
[link] |
2013-01-17 01:06.24 |
Minden célt, amit a film kitűzött maga elé, maradéktalanul teljesített. |
2013-01-16 13:55.46 |
Szerintem van több is benne azért :) |
2013-01-16 12:35.08 |
Please don't feed the troll :) |
2013-01-13 18:00.46 |
Fogalmazzuk meg úgy, hogy SZERINTED semmi keresni valója a 10-ben, és SZERINTED jobb "ponyvák" is születtek már ennél. Így egyet nem értek, de megértem :) |
2013-01-13 17:24.47 |
Az, hogy itt hányadik helyen áll a film, semmit sem jelent, csak hogy itt ezen a helyen áll a film. Ez egy közvélemény felmérés, az eredményével ha akarsz egyetértesz, ha nem akkor nem.
Amúgy meg ki mondja meg, melyik film tartozik minden idők 10 legjobb filmje közé? :) Ha valaki elém áll és felsorol egy listát teljes meggyőződéssel, hogy "márpedig ezek a filmek jók, ezek meg nem jók, és aki mást mond téved", akkor körbemosolygom és elsétálok. |
2013-01-13 16:59.46 |
Szerintem nincs itt rejtély, nagyon sokan nagyon szeretik, ennyi a titok :) |
2013-01-13 16:16.25 |
Egy film jóval több, mint a puszta története. |
2013-01-13 16:12.36 |
Amiket írok kezeld némi fenntartással, évek óta láttam utoljára.
Mivel posztmodern film, mindenben a következetlenség, a filmes szabályok hajlékony használata, és egyfajta káosz figyelhető meg. A színek - Greenaway angol barokk rendező, tehát dominál a vörös és a hasonló élénk színek, illetve a konyha inkább pasztell színekkel operál a kontraszt miatt. Itt egy posztmodern jegy, hogy a ruhák színe egyik beállításról a másikra megváltozhat (amikor a nőci egyszer bemegy a fürdőszobába, vörösről fehérre vált a ruhája, vagy fordítva, valami ilyesmi). A terek barokkosan túlzsúfolt kompozíciókkal épülnek fel, telített keretet alkalmaz (sok kompozíciós elem egy kereten belül), jellemzően többteres (előtérben és háttérben is történik valami), és gyakorlatilag végig díszlet jellegű beltéri felvételekből áll. És igen, hogy mindez hatásosabb legyen, jellemzően totálokban mutatja be őket. A kameramozgásokra nem emlékszem, de a Greenaway filmek általában hosszabb beállításokkal dolgoznak lassú kameramozgás mellett. Ha jól emlékszem a kamerakezelés ebben a filmben konvencionálisabb, nekem legalábbis nem rémlik, hogy extrém kamerakezelés jellemezné a képiséget. |
2013-01-13 00:37.34 |
Most ért véget, és az fogalmazódott meg bennem, hogy
... az igen! O_o |
2013-01-11 20:06.26 |
Gratula, ügyes! :)) |
2013-01-11 19:55.57 |
Stephanie Leonidas
[link] [link] [link] [link] |
2013-01-11 19:14.53 |
-Mi az? Zöld, falon lóg, és fütyül?
-Nem tudom. -Hát a pisztráng. -A pisztráng nem is zöld. -De befestheted. -Nem is lóg a falon. -Fellógathatod. -De a pisztráng nem is fütyül! -Igen, azt csak azért mondtam, hogy ne legyen olyan egyértelmű. |
2013-01-11 00:30.55 |
3 csillag, btw. |
2013-01-11 00:29.37 |
SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER
Random gondolatok ... ha tudom hogy mikor és hogyan fogok meghalni, miért nem próbálok meg megtenni legalább mindent amit lehet? Mondjuk odarendelni egy orvosgárdát? Figyelmeztetni magam az egyik időutazásnál? Vagy legalább földre vágni magam amikor tudom, hogy puskalövés fog megölni, én meg ott állok egy bazinagy szarvas előtt? És az elején - az oké hogy a csaj miért ment hozzá a pasashoz pár hét ismeretség után, de a pasas miért kérte meg a csaj kezét pár hét ismeretség után? Ha a kislány tudja irányítani, hogy mikor hova időutazzon, miért nem akadályozta meg, hogy az apa meghaljon? És a pasasnak miért nem sikerült megmenteni az anyját? Oké elmondták, hogy nem sikerült hiába próbálta, de még csak nem is sejtetik, hogy miért. Először azt hittem azért, mert a baleset anélkül a baleset nélkül képtelen lett volna az időutazásra, de annak genetikai okai vannak, úgyhogy ez kiesik. A lány végülis hogyan született meg? Korábban volt 10 vetélés, és magyarázatot sem kaptunk, hogy 11-re miért nem történt meg. Azért, mert nem idegeskedett az anya? Az első alkalommal sem idegeskedett túl sokat, hiszen akkor még nem tudta, hogy bajok lehetnek... Egyszer azt mondja a pasas, hogy járt már a jövőben, de sosem látta a lányukat a családban - miért? Szép sztori én értem, és szeretem is a jó romantikus filmeket (Fogadom, Moulin Rouge, Notebook stb.) de ebben a drámai szálat sem éreztem elég erősnek, még ha el is tekintünk a hibáktól. |
2013-01-10 19:41.30 |
Kinek lenne akkor ez (szülinapi) ajándék? :) |
2013-01-10 19:17.07 |
haters gonna hate. |