Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Gyilkos sütik: Gyilkosság a pékségben - Film4, 23:40 |
Larry - Paramount Network, 00:55 |
Kísért a múlt - HBO, 01:00 |
A préri urai - Viasat Film, 01:00 |
A játszma - Moziverzum, 01:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Scarlett Johansson (40) |
Jamie Lee Curtis (66) |
Mark Ruffalo (57) |
Mads Mikkelsen (59) |
Mariel Hemingway (63) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
A hívás |
Piros Ildikó |
2012-05-19 19:56.51 |
Ömm, Fábri 100%-ig jobboldali figura, totál érthetően került át egy jobboldali kormány alatt a közTV-be. |
2012-05-19 15:43.53 |
Azért azon kifejezetten meglepődnék, hogyha a Heti Hetes bekerülne az államilag finanszírozott közszolgálati TV-be. ATV sanszosabb, ha már itt tartunk. |
2012-05-16 23:34.45 |
SPOILER
Mert fingjuk sem volt róla, hogy egyáltalán létezik idegen űrhajó. A portál rövid ideig volt nyitva, nem tudtak átpislogni, hogy mi van a másik oldalon. Stark is szerintem csak azért vitte át a bombát, hogy ne NY-ban robbanjon, hanem *bárhol* máshol. |
2012-05-16 21:29.18 |
Azért az komoly, hogy csípőből lekreténezel többtízmillió embert, mert nem egyezik az ízlésük a tiéddel. Rossz közízlés... ki dönti el, mi a "jó ízlés"? Te?
Viszont a többiekkel sem tudok teljesen egyetérteni, amit csinálsz az nem sznobizmus, hanem arrogancia. |
2012-05-16 10:54.47 |
Ez a gondolatpár gyerekesebb, mint az film amit kritizálni próbál. |
2012-05-14 23:05.30 |
Ezt ismered? :)
http://www.youtube.com/watch?v=SrhzmqShccM A Michael Bay részen könnyeztem! :D |
2012-05-14 20:37.29 |
Köszi, örülök hogy tetszett! :) Néhány embert sikerült már rávennem, hogy nézzen meg egy-egy filmet, nálad elkéstem :)) |
2012-05-14 18:56.46 |
Ezen a filmen kívül még egyre adtál egy csillagot, az Országút gyilkosa című (khmm) B-filmre. Szerinted tényleg egy szinten van a kettő? :) |
2012-05-12 21:38.24 |
SPOILER
Nem, ő nem Vörös Koponya ( [link] ) hanem Thanos ( [link] ) |
2012-05-12 20:13.26 |
A 3D-ben is tonnányi potencia van, csak ki kell kísérletezni, mint ahogy a hangot is elképesztő sután használták először. Az első hangosfilmek katasztrófák voltak, sokkal silányabbak mint a kor némafilmjei, aztán szépen lassan csak rájöttek a filmesek, hogyan kell használni úgy a hangot, hogy az jó is legyen. |
2012-05-12 20:07.21 |
Koleszterined rendben van? :DD |
2012-05-12 19:55.19 |
Mások a motivációk, most erősebbeknek érzem őket, mint korábban.
Amúgy skolasztikus vitát folytatunk, úgyis meglátjuk idővel, hogyan alakulnak a dolgok :) |
2012-05-12 19:48.20 |
Kivételekről beszélünk, vagy jellemző tendenciákról? :) |
2012-05-12 19:25.38 |
Mint ahogy egy rakás filmet le lehetne forgatni fekete fehérben. Mi volt a funkciója a színnek pl a Keresztapában? Fekete-fehérben kb ugyanúgy lement volna, mégis színes lett, mert akkor már ciki volt f/f-ben forgatni. |
2012-05-12 18:45.48 |
"túlzás a hanghoz hasonlítani, ugyanis nem ad annyival több lehetőséget a narratívának" - pont ezt mondták anno a hanggal kapcsolatban. Hogy felesleges, egy jó filmkészítő hang nélkül is el tud mondani bármit. Mostanra meg némafilmet nagyon nehéz találni...
A 3D technikában egyfelől raklapnyi lóvé van, amit a befektetők, fejlesztők, producerek nem fognak hagyni, hogy lebugyogjon a lefolyón. Másfelől, a 3D egy olyan technikai újítás, aminek az egyik legfontosabb célja a letöltések miatti nyereség kiesés megakadályozása (anno ugyanezért terjedt el a széles vászon, amikor bejött a VHS). |
2012-05-12 15:58.24 |
Adjunk neki időt, ki fogja az még forrni magát annyira, hogy ugyanúgy elképzelhetetlen lesz nélküle egy film, mint most hang vagy szín nélkül (a hangosfilm és színesfilm váltásnál is voltak gyerekbetegségek, amiket ki kellett nőni). Még 5-6 év szerintem, és működni fog az faszán :) |
2012-05-12 09:48.14 |
Fogadom c. film. |
2012-05-11 23:22.53 |
Előfordul, oda se neki :D |
2012-05-11 23:20.49 |
HOPP ez viszont SPOILER! :) |
2012-05-11 23:19.31 |
"Fury-t" <-- Coulson-t :) Amúgy egyetértek! |
2012-05-10 23:07.23 |
A Csatahajó című film vérbeli attrakciós mozi, ami látványelemeivel percenként passzírozza nézőjét a székébe. A vászon minden négyzetcentijéről számítógépes effektektől megelevenedett vizuális úthengerek robbannak elő és dübörögnek keresztül rajtunk, mi pedig akkor járunk a legjobban, ha önként megadjuk magunkat az élvezetnek. Ez nem feltétlenül olyan könnyű feladat, mint elsőre tűnhet, hiszen a hasonló jellegű filmekkel szemben sokan fenntartásokkal viszonyulnak, puszta látványcirkusznak ítélve azokat. Igazuk is van, meg nem is.
A film története szerint a NASA földszerű bolygót fedez fel a távoli űrben, és jeleket küld, hogy felvegye a kapcsolatot az ottani civilizációval. A válasz nem sokára meg is érkezik, mégpedig földönkívüli űrhajók formájában – az idegenek meglátogatnak minket, szándékaik pedig nem kifejezetten békések. Csata alakul ki az emberek és az űrlények között, a helyszín pedig az óceán. A helyzet úgy alakul, hogy az emberiség seregét egy fiatal, tapasztalatlan, és meglehetősen felelőtlen fiatalember, Stone Hopper (Alexander Skarsgard) vezeti, akinek az ütközet közben kell felnőnie a világ megmentésének igencsak súlyos feladatához. A film látványvilága pazar. A vásznat többnyire számítógépes technológiával megalkotott harci gépezetek uralják, emberkéz építette csatahajók és különböző lőfegyverek szegülnek szembe földönkívüli technológiát képviselő űrhajókkal és háborús eszközökkel. Rakéták robbannak és korábban sohasem látott idegen fegyverek pusztítanak, tengeri rombolók szelik a hullámokat miközben ellenséges űrhajók aknákkal sorozzák őket, gépfegyverekből kicsapódó skulók kopognak űrlények harci páncélzatán, tűgolyók festik vörösre az éjszakai óceánt és egész hegyoldalakat tarolnak le robbanótöltetek. A képi világ tehát intenzív és ötletes, mindezt pedig hasonló igényességgel megalkotott hangi aláfestés teszi igazán erőteljessé. „Igen ám, de hol a történet?” – merülhet fel a kérdést, és nem is minden alap nélkül, hiszen a vizuális kovácsüllő valóban akkora súllyal zuhan a tudatunkra, hogy időnként meg is feledkezhetünk a sztori puszta létéről is. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a film ne bírna korrektül kidolgozott forgatókönyvvel! Az elmesélt történetnek van eleje, közepe és vége, felvet célokat, azok elé problémákat gördít amiket majd logikusan meg is old, mindezt pedig jól körülírható és érdemben fejlődő karakterek tolmácsolásában teszi, tisztán kitapintható értékrendek mentén. A látványelemekkel felturbózott csatajelenetek mind érthetően és motiváltan ékelődnek a sztoriba, a néző mindig tudatában van annak, mi és miért történik a vásznon. Nehezen védhető (ám gyakran hallott) túlzás lenne tehát azt állítani, hogy az olyan látványfilmek, mint amilyen a Csatahajó is, egyáltalán nem bírnak igazi történettel. Közelebb lehet a valósághoz az a meglátás, mely szerint ez a történet üres és sekélyes, hiszen valóban súlytalanabbnak érezzük, mint példának okáért A keresztapa, A remény rabjai, A király beszéde, vagy a Harcosok klubja történeteit. Érdemes ugyanakkor óvatosan bánni a következtetésekkel – mindez valóban azt jelentené, hogy az attrakciós filmek kevésbé értékes alkotások? Véleményem szerint abszolút nem. Érdemes szem előtt tartani, hogy egy látványelemet kitalálni és megvalósítani ugyanolyan kreatív alkotómunka, mint egy történetet megírni és filmre dolgozni. Egy jó attrakciós jelenet mögött ötletek egész sora húzódik meg, ügyes megalkotásukat pedig nem véletlenül jutalmazza az Akadémia ugyanúgy Oscar díjjal, mint a jól sikerült forgatókönyveket. A néző természetesen magának dönti el, hogy számára a látvány vagy a történet a fontosabb, ugyanakkor fantasztikus élményektől tudjuk megfosztani magunkat, ha alkalmatlan elvárásokkal ülünk le megnézni egy filmet. Aki a Csatahajóban filozófiai szálat és társadalmi mondanivalót keres, ugyanúgy csalódni fog, mint aki az Amerikai szépség című filmben a lehengerlő vizuális megoldásokat kutatja – a két alkotás más célokat tűzött ki maga elé, így természetes, hogy azokat más eszközökkel is igyekszik elérni. Nem állítom, hogy a Csatahajó hibátlan alkotás. Helyenként feleslegesen szentel időt karakterábrázolásra (mint a főhős menyasszonya és a mellette feltűnő háborús sérült esetében); gyakran mereven ragaszkodik kevésbé érdekfeszítő témák kidolgozásához (a film hosszú perceket áldoz annak kifejtésére, hogy a vízkiszorítás elemzésével hogyan lehet helyettesíteni a radartechnikát); a csatajelenetek is hiteltelenek olykor (fémpáncélban mozgó, két és fél méter magas űrlényektől kiosztott tonnás pofonoktól sem lesz különösebb bajuk a főhősöknek); és sok a kifejtetlen gondolat (az űrlények néha csak ellenséges szándék láttán tüzelnek, máskor őrizetlen helikoptereket is szétrombolnak – miért?). Meggyőződésem szerint ezek a hibák ugyanakkor sokkal kevésbé lehetnek felelősek egy esetleges rossz filmélményért, mint az, ha valaki merev előítéletekkel vagy rossz elvárásokkal ül le megnézni a filmet. Uccu neki, merjünk szórakozni! [link] |
2012-05-10 19:18.54 |
SPOILER
Azt szerintem senki sem tudta, hogy ha az anyahajó felrobban, a csituri is összeomlik. Szerencsés véletlen csupán (meg praktikus narratív fogás, így nem kellett bemutatni, ahogy az ellenség utolsó emberét is megtalálják és elintézik a bosszúállók). Nem is tudták, hogy mi van a protál túloldalán, azt főleg nem, hogy ott van egy elpusztítandó anyahajó. Az eredeti terv a kapu bezárása volt csak. |
2012-05-09 22:10.22 |
A művészet felelőssége csak addig terjed ki, hogy gondolkodjon egy problémáról és az emberek figyelmébe emelje a témát, az nem releváns elvárás szerintem, hogy effektíve politizálni kezdjen. Ha megteszi szép dolog, de követelni tőle irreális dolognak tűnik nekem.
Konkrét példa: nekem van egy ismerősöm, aki mióta látta a filmet, sokkal komolyabban odafigyel az energiatakarékosságra és a szemetelés elkerülésére, mint korábban. Ez konkrét eredménye a filmnek, és az ilyen jellegű hatás sokkal inkább a művészetek sajátja, mint hogy a rendező perre menjen a bálnavadászokkal. Arra ott van a greenpeace meg a zöld politikusok. |
2012-05-09 20:28.14 |
"abszolút nem érdemel 5 csillagot" - szerintem igen, de biztos tévedek. |
2012-05-06 23:12.55 |
Abszolút nullán vannak az elvárásaim az új Pókember filmmel kapcsolatban, így max. pozitívan tudok majd csalódni :) |
2012-05-06 22:43.05 |
És jobban is illene ebbe a körbe. Pókica mégiscsak egy gimis kölyök, ügyes meg minden, de nem bíznám rá a világ sorsát. Ha megnézzük, az Avengers tagok ebben a filmben érett felnőtt emberek voltak, még ha kezdetekkor nem is viselkedtek feltétlenül úgy :) |
2012-05-06 19:11.42 |
Ez a kijelentés csak akkor áll, hogyha neked az életszagú dolgok jobban bejönnek :) Nem merném kijelenteni, hogy az egyik jobb a másiknál, más a kettő, aztán majd mindenki eldönti magának, mi merre hány méter.
Nekem pl a Burton féle Batman klasszisokkal jobban tetszett, mint Nolan mozijai, pont azért, mert realizmus helyett expresszionista volt, ami hozzám közelebb áll. Nem mintha nem lenne a Dark Knight is a kedvencek között, csak néhány helyezéssel lejjebb, mint a régi klasszikus :) |
2012-05-06 18:55.38 |
Engem ez a trailer kifejezetten szkeptikussá tett már akkor is, amikor először láttam, egyszerűen semmit sem érzek mögötte, abszolút nem mozgat meg. Persze elmegyek majd moziba és megnézem, de inkább csak azért mert a Dark Knight tetszett, nem emiatt a videó miatt. Ízlések és pofonok persze :) |
2012-05-06 12:20.30 |
:DDD |
2012-05-06 08:46.47 |
Szeretném megvárni Krisztián válaszát. |