Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2025-03-13
Barátnők
Marked Men - Tetovált srácok
Szerelem
Túlélők

2025-03-06
A konyha
Andrea szeretete
Fekete kutya
Haláli állatok hajnala
Mickey 17
Mindörökké tiéd

2025-02-27
A majom
Emilia Perez
Riefenstahl
Rokonszenvedés

További mozibemutatók

Hamarosan a TV-ben
Diagnózis: Finom
- Film4, 08:15
D.E.B.S. - Kémcsajok
- Film+, 08:30
Jumanji
- AMC, 08:40
Bajkeverő majom
- M2, 08:50
Artúr, a király
- HBO, 09:10

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
Bryan Cranston (69)
Peter Sarsgaard (54)
Rachel Weisz (55)
Jay Duplass (52)
Wanda Sykes (61)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
Jellemző mondat, esetleg rövid párbeszéd - melyik filmben hangzott el?
Demi Moore - Vélemények
- Filmes Sámánok Rendje -
Anora - Vélemények
Tippjáték (Foci)

További fórumok

Utoljára értékeltétek
Társ aaaaa
Demi Moore aaaaa

 

Randal hozzászólásai

Ugrás Randal adatlapjára

elejére ... 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 ... végére

A bosszú jogán - Vélemények

2012-04-15 12:08.58
Volt egyszer, hogy egy kisfiú sétált az utcán. Jó kedve volt, sütött a nap, csicseregtek a madarak… Egyszer aztán meglátott egy táblát, ami ingyen csokit hirdetett a közeli üzletben – a fiú nagyon megörült, izgatottan kapkodta lábait, hirtelen az időt is még szebbnek látta. Amikor megérkezett a boltba, egy csúnya öregasszonnyal találkozott, aki ádáz vigyorral az arcán közölte vele, hogy ingyen csoki bizony nincs és nem is lesz. A kisfiú szomorúan lehajtotta a fejét, és kiment az ajtón. Ezután már nem látta olyan ragyogónak a napot, és a madarak éneke sem jutott el hozzá. Bezzeg ha nem ígértek volna neki olyan csokit, amit aztán nem kapott meg, élvezhette volna a tavaszi időt – A bosszú jogán című film hasonlóan csapja be nézőit, mint az édességbolt gonosz vénasszonya.

Will Gerard (Nicolas Cage) középiskolai irodalomtanár, aki boldog házasságban éli békés életét – a nyugalom azonban felborul, amikor felesége egy este erőszaktevő áldozatává válik. Will indulataival küzdve virraszt kedvese mellett a kórházban, amikor egy öltönyös úr lép mellé, aki Simonként mutatkozik be (Guy Pearce), és ördögi ajánlatot tesz neki. Elmondása szerint egy titkos szervezet tagja, ami azért jött létre, hogy a tehetetlen rendőrség helyett igazságot szolgáltasson az utcán. Will beleegyezik, hogy az ismeretlen férfi bosszút álljon felesége támadóján, akit így a szervezet még aznap este meg is gyilkol. Néhány hónappal később azonban Simon újra feltűnik, hogy a korábbi szívességért cserébe egy feladattal bízza meg Willt – ez a feladat pedig egyre mélyebbre rántja hősünket, akit egy idő után már nem csak a rendőrség, hanem a titokzatos szervezet is üldözőbe vesz.

A film igazán erőteljes indítása azzal az ígérettel kecsegtet, hogy a pörgős akciójelenetek mögött egy komolyabb morális szálat is végigvezet majd. Az akcióthriller műfaja alapvetően nem követel hasonló szellemi mélységet, pusztán a történetből és látványból fakadó feszültség elegendő lehet egy jó filmhez, így amikor A bosszú jogán ennél többet ígér, az ember joggal kezdheti izgatottabban kapkodni a pattogatott kukoricát. Simon karaktere a bibliai kígyóként jelenik meg Will mellett a kórházban, és szívhez szóló szavakkal csábítja bosszúra, bűnre. Háborgó lelkű hősünk, aki irodalomtanárként nem sokkal korábban még Shakespeare-t idézve utasította el a haragot és indulatot az osztályteremben, komoly döntés előtt áll, vívódását pedig a film hangsúlyos eszközökkel teszi érzékletessé: az elme józanságát közvetítő képsorba (ahol megelevenedett felettes énként egy rendőr figyeli Will minden mozdulatát), heves, érzelmekkel teli montázsokat ékel. Ahogy ezek a képek szétszaggatják a film menetét, úgy ragadják magával Willt az érzelmei, míg végül meghozza azt a bizonyos döntést.

A folytatásban hősünk felesége lassan felépül a támadás okozta sérülésekből, de a lelki sebek nehezebben gyógyulnak a zúzódásoknál. Folyton feszültnek tűnik, a legkisebb neszre összerezzen, fegyvert tart magánál, bizalmatlanná válik – Willnek tehetetlenül kell rádöbbennie, hogy az emberfeletti vívódással meghozott döntése végeredményben semmit sem segített a kialakult helyzeten. Ekkor ráadásul újra feltűnik Simon mint a két lábon járó lelkifurdalás: Will (közvetve bár, de) egy ember halálát okozta azzal, hogy a kórházban engedett a férfi kísértésének, ez pedig nem múlik el következmények nélkül. A filmben ezután indul el az igazi akció, ami mintha Will belső lelki tusájának fizikai megvalósulásaként kerülne a filmvászonra.

A kulcsszó a mintha. A bűn és bűntudat problémakörét, a lelkiismerettel való kibékülést, a bosszú öncélúságát feszegető szálat a film ezen a ponton valójában úgy hagyja maga mögött, mintha sosem lett volna. Will gépiesen hozza a „menekülő férfi” thrillerbéli egyszerű figuráját, a korábbi viszonylag hosszú és alapos karakterábrázolás egy pillanat alatt feleslegessé válik. A külső akció tartalom nélkül csobog, a bűntudat kérdését eltörli a mechanikus problémamegoldás egyre laposodó feszültsége. Will összeesküvés áldozata lesz, pisztolypárbajba keveredik, autós üldözésekben kapkodja a kormányt, árulással néz szembe, fanatizmusba hajló rosszfiúkkal méri össze az erejét – röviden: a film hozza a műfaj elvárásait, de ennél többet nem tesz, és ezzel megszegi korábban tett ígéretét.

A néző tehát ül a moziteremben, és csak várja a megígért csokit, de amikor rájön, hogy sosem fogja megkapni, legörbül a szája széle, és már azt sem tudja élvezni, ami egyébként nem lenne rossz. Mert A bosszú jogán kellemes kis akciófilm, ami küszködik ugyan kisebb-nagyobb hibákkal, nem emelkedik ki a hasonló mozik tengeréből, és élvezetes darab is lehetne, ha a kezdetekkor nem tette volna önmagának túl magasra a lécet. Így viszont nehezebben hunyunk szemet a gyengeségek felett, és jókora hiányérzettel távozunk a vetítőteremből, halkan mormolva az unalomig koptatott frázist: ebből a filmből sokkal többet is ki lehetett volna hozni.

(www.kortarsonline.hu)


Háború Los Angelesben - Vélemények

2012-04-15 00:46.33
Az egész film minden egyes jelenetének minden egyes beállításának minden egyes képkockája a műfaj/stílus archetipikus példája volt :)
Nosztalgiázásra hibátlan, aki szereti az ilyesmit és van kedve egy kis időutazáshoz, annak jó szívvel ajánlom! :)


A megmentő (2004) - Vélemények

2012-04-13 00:31.38
Viszonylag kevés filmre adok 1 csillagot.


Avatar - Vélemények

2012-04-12 14:41.09
Sok embernek tetszik. Nem tehetsz ellene semmit :)


Ed O'Neill - Vélemények

2012-04-12 09:38.57
-Fiam, csak mi ketten vagyunk itthon?
-Igen, apa.
-Jó. Akkor már csak tőled kell megszabadulnom.

Boldogot, Al! :)


Mi volt a legrosszabb film,amit valaha láttál?

2012-04-08 14:02.54
Csak lehet az "eredeti" jobb színben fog feltűnni utána :))


A fehér pokol (2012) - Vélemények

2012-04-08 14:02.00
SPOILER
Hogy pontosan mi történt a feleségével, az csak az utolsó percekben derül ki. Én pl. végig azt hittem, hogy elhagyta, és elég sokkoló volt megtudni a végén, hogy pontosan mi is történt.


Mi volt a legrosszabb film,amit valaha láttál?

2012-04-08 13:06.01
Ha az nem tetszett, ajánlom nézd meg "A nap, amikor a Föld megállt" című filmet :)) http://www.filmkatalogus.hu/A-nap-amikor-a-Fold-megallt--f24..


A fehér pokol (2012) - Vélemények

2012-04-08 12:59.12
Aki még nem látta a filmet, ne olvassa el a 78. bejegyzést, élményrontó információt tartalmaz.


Russell Crowe - Vélemények

2012-04-07 20:56.04
Boldog születésnapot, és kössz a Gladiátort!


Jackie Chan - Vélemények

2012-04-07 20:55.32
Boldogot! :)


Scarlett Johansson - Vélemények

2012-04-06 23:32.15
[link]


A fehér pokol (2012) - Vélemények

2012-04-05 18:51.00
SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER!


A negyedik - Vélemények

2012-04-05 18:50.12
Műfaján belül szerintem jó kis film.


Schmitt Pál - Vélemények

2012-04-03 10:32.54
Jah okok, rossz mentalitással olvastam és túlkombináltam, sorry :)


2012-04-03 10:15.33
Ne vedd magadra, de ez ilyen "most jöttél a falvédőről" felfedezés.


2012-04-03 10:04.23
188.


2012-04-03 10:04.08
Ha továbbra is meg van győződve az igazáról, de a kialakult körülmények között jobbnak látta mégis lemondani, akkor nem tűnik illogikusnak azt mondani, hogy nem fog lemondani.

Mindegy, szerintem is furcsa ez az egész, de azért azt is vegyük észre, hogy a kirobbanás és a lemondás között (relatíve) rövid idő telt el, és ez így még BŐVEN lightosnak mondható a magyar (vagy a nemzetközi) politikai életben. Szóval sokmindenen ki lehet akadni ennek az ügynek a kapcsán, de ez, amit most kiemeltél, szerintem pont nem az a kategória.


2012-04-03 09:45.01
Ezek szerint te például sosem találkoztál még az életedben olyan eseménnyel, ami megváltoztatta volna az elhatározásodat.


Így neveld a sárkányodat (2010) - Vélemények

2012-04-03 00:29.32
Van néhány erőssége a filmnek. Pl a sztori, a karakterisztika, a forgatókönyv, a dramaturgia, a humor, a zene, a látvány... őőő, vagyis kb minden :)
5 csillag, hárr!


Schmitt Pál - Vélemények

2012-04-02 16:00.36
Mióta lehet én jobboldali és Fidesz szavazó vagyok, úgyhogy borzalmasan örülök neki, hogy Schmitt lemondott. Szoci dolog lett volna következmények nélkül hagyni a dolgokat és pozícióban tartani, amikor totál egyértelmű, hogy valójában már régen megbukott.
De lemondott, már nem köztársasági elnök, megkapta amit megérdemelt, ez így korrekt. Remélem a következő elnök jobb választás lesz, mert ami egyszer még mondjuk elment, az másodszor már óriási blama.

All in all, így hogy lemondott, szerintem rendben van.


Fogadom - Vélemények

2012-04-02 15:53.31
Nem sértettél meg semmilyen szinten :) Ameddig kulturáltan fogalmazza meg valaki a véleményét, addig azt mond amit szeretne. Az egy másik dolog, hogy valami objektíve hiteles-e vagy sem. Az szubjektív, hogy tetszett-nemtetszett, de hogy "eredeti-e vagy sem" az egy objektív szempont, így vitatkozni is lehet rajta.
Szerintem az, hogy hasonló formában egyszer-kétszer megjelent egy motívum más művekben is, nem jelenti az eredetiség hiányát. Ha ilyen szigorúan vennénk ezt a kritériumot, mára már soha semmikor nem beszélhetnénk "eredetiségről", ami nem lenne szerencsés dolog, mivel hasznos fogalomról van szó.


2012-04-02 10:36.08
Hány tucat olyan filmet láttál, amelyikben egy boldog párkapcsolat egyik tagja elveszti az emlékeit, és kettejüknek újra egymásra kell találni?

Ne értsd félre, nem abba "kötök bele", hogy tetszett-e a film vagy sem, az magánügy, de azt egyszerűen nem tartom védhető álláspontnak, hogy a filmben nincs semmi eredetiség.


Az utolsó léghajlító - Vélemények

2012-04-01 23:46.44
Igen, gyakran logikátlan, ezer helyen van elbaltázva a narratív struktúra, a dramaturgia darabos, a forgatókönyv és a színészi játék túl sokszor szájhúzós, és a film mögötti alapgondolat is eleve hibás (túl sok mindent akartak belerakni túl kevés időbe).

De szerintem ez a film akkor is király :)) Mégpedig azért, mert a mágia használata annyira fasza, hogy egyszerűen továbbsodort a rengeteg bakin. Régóta szerettem volna már látni egy olyan fantasy-t, amiben látványosan és komolyan van véve a mágiahasználat, és ez ebben a filmben nekem maradéktalanul megtörtént - najó, nem egészen maradéktalanul, mert a fekete mágia kb hiányzott (a tűzet talán valami olyasminek szánták, de az nem jött össze nekem). A "tudatom" próbált volna leragadni a sok butaságon, de a "szívemet" elragadta a hangulat és a látvány, a kettő közül pedig filmeknél én mindig a szívemre hallgatok, úgyhogy: 4 csillag, annyi bizony!


Elrabolva 2. - Vélemények

2012-04-01 21:33.17
Tanárbácsi leszek, a tantárgyamba pedig beletartozik a film mellett a média is - ebben a félévben médiával foglalkozunk, filmmel majd csak később.
Emellett vannak angolos és pedagógiás óráim is, szóval nem unatkozok :)

Bocs a késői válaszért!


A fehér pokol (2012) - Vélemények

2012-03-31 13:39.45
Köszi, örülök hogy tetszett :)
Izával nem mindenben egyezik a gondolkodásunk, de jóban voltunk (ő volt az opponensem, totál rendes volt), hogy ez az írás tetszene-é neki azt nem tudom :) Kiss Attilával csak egy kurzusom volt, az is angolos. Nekem egyik kedvenc tanárom volt, de az ő filmes ízléséről (azon kívül, hogy az Apokalipszis most egyik kedvence) semmit sem tudok nyilatkozni :) Te Szegeden vagy még?


2012-03-31 12:39.52
Liam Neeson az utóbbi években hihetetlenül ügyes választásokkal építgette sztárperszónáját. Hogy csak néhány szerepet említsünk, neki sikerült jedit faragnia Obi-Wan Kenobiból, ő képezte Bruce Wayne-t Denevéremberré, majd óriási sikert aratott az Elrabolva című film hőseként, hogy később a legendás Szupercsapat fejeként térjen vissza a mozivászonra. Ezúttal a jeges vadonban találkozunk vele, és úgy tűnik, a Fehér pokol akciójelenetekkel dúsított, morális kérdéseket is feszegető lélektani drámája további magasságokba emelheti egyébként is szeretett hősünket.

Ottway (Liam Neeson) egy alaszkai olajfúró állomás vadászaként dolgozik – neki kell megvédenie a torony kétes múltú dolgozóit az időről időre rájuk rontó farkasoktól. A fúrás végeztével a csapat repülővel indul vissza a civilizált világba, de a gép – a jeges semmi közepén – földbe csapódik. A kevés túlélőt Ottway próbálja kivezetni a vadonból, de az őket körülvevő embertelen környezetben, a farkasok folyamatos jelenléte mellett ez szinte kilátástalan vállalkozásnak tűnik. Hőseinknek nemcsak a viharokkal és agyarakkal rájuk támadó természettel, hanem saját múltjukkal, félelmeikkel és emberségükkel is szembe kell nézniük ezen az Istentől elhagyott helyen.

A történetet a film lazán kapcsolt, epizódjellegű jelenetek sorozataként tárja a nézők elé. Nem követi a klasszikus hollywoodi alkotások szigorú problémamegoldó szerkezetét, ahol az események egymásból következő logikai láncot alkotnak – ehelyett inkább körbebarangolja a témát, el-elidőz egy gondolaton, több oldalról megmutatja ugyanazt, majd egyszerűen tovább lép rajta. Ez a szerkesztési mód gyakran eredményez szétfolyó, követhetetlen, vagy egyszerűen unalmas filmélményt, de a Fehér pokol briliáns forgatókönyvének, profi rendezésének és igényesen megrajzolt dramaturgiájának köszönhetően nemcsak hogy elkerüli ezt a hibát, de egyenesen lebilincselő hatással van a nézőkre.

A hihetetlenül erős jelenetek ráadásul ügyesen lavíroznak a drámaiság és a pörgős akciók között. Az egyik pillanatban az ember döbbenten figyeli, ahogy a filmbéli társaság egy tagja megbékél saját közelgő halálának gondolatával, a másikban már ereiben pezsgő vérrel izgulja át a farkasok támadásának akciójeleneteit. Az epizódokat a folyamatosan jelenlévő embertelen környezet hangulata szervezi egységgé, s ebben a film hang- és képvilága is jelentős szerepet játszik. A vaksötét éjszakában felsíró farkasüvöltés önmagában olyan toposz, ami ősi ösztönöket (és félelmeket) pendíthet meg az emberben – a vadon kegyetlensége kinyúl a vászonról, és jeges marokba szorítja a néző szívét. Hőseink küszködésének megrázó atmoszféráját a film visszafogott hangvételű, de lélekig hatoló zenei aláfestéssel teszi még átélhetőbbé, az eredmény pedig olyannyira elementáris hatású, hogy az apróbb gyengeségek fölött – mint az akciójeleneteknél néha zavaróan rángatott kamerakezelés – egy észrevehetetlen kézlegyintéssel átsiklunk.

A zabolázatlan őstermészet ilyen bemutatása önmagában is elismerést válthatna ki, de a film ennél is továbbmegy egy lépéssel: az atmoszférát nem öncélúan ábrázolja, hanem egy mélyebb gondolatiság árnyalására használja fel. Egy ponton túl a jeges vadon a kitaszítottság, a reménytelenség, a halálfélelem összetett allegóriájává alakul, hőseink pedig már nem a faggyal és a farkasokkal kényszerülnek megküzdeni, hanem saját, belső démonaikkal mennek ölre. Durva lelkű, tragédiáktól megkeseredett életű emberek döbbennek rá emberi mivoltuk mélységeire, néznek szembe félelmeikkel, találnak rá rég elveszettnek hitt értékekre önmagukban. A vadon, a civilizáció határain túli világ, ahol Isten nincs jelen, az ember pedig végtelenül elveszett – itt döbbennek rá hőseink, mit is jelent embernek lenni.

A Fehér pokol című film legjelentősebb és egyben legjobb jellemzője, hogy az elmesélt történet, az erős atmoszféra, a szívbe markoló drámai elemek és a különböző filmnyelvi megoldások (mint a zene és a képi világ) olyan egységes élménnyé állnak össze, ami még napokig elkísérheti a nézőt. Csak a legnagyobb alkotások sajátja, hogy az utolsó képsorok után még hosszú percekre némán és dermedten tudják tartani a nézőket. A Fehér pokol képes erre.

(www.kortarsonline.hu)


G. I. Joe - A kobra árnyéka - Vélemények

2012-03-31 00:16.26
Szerintem meg biztos, hogy film.


Szabó Erika - Vélemények

2012-03-30 23:40.48
A kisugárzása nálam nem 100%, de ha szigorúan a külsőségeket nézzük, akkor egyetértünk :)


2012-03-29 23:54.46
Túl szigorú vagy szerintem, a seneke, az alakja és a pofija is az erőssége, és ez már 4 pozitívum az 1 negatívummal szemben :)


elejére ... 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 ... végére

 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk