Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Alien - Romulus *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (DVD) |
Escobar - Az elveszett éden (DVD) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Karácsonyi őrület - Izaura TV, 08:25 |
Karácsonyi véletlenek - Mozi Klub, 08:35 |
Vadászat a Vörös Októberre! - Moziverzum, 08:50 |
Ad Astra - Út a csillagokba - Film+, 08:55 |
Harry Potter és a bölcsek köve - HBO2, 09:21 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Jess Harnell (61) |
Piros Ildikó (77) |
Nick Moran (55) |
Peter Medak (87) |
Joan Severance (66) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Romper Stomper - Vélemények |
A platform (2019) - Vélemények |
Lányok Dubajban - Vélemények |
Az őslakó - Vélemények |
Városbújócska - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Az éltanuló |
Bryan Brown |
2012-04-15 00:46.33 |
Az egész film minden egyes jelenetének minden egyes beállításának minden egyes képkockája a műfaj/stílus archetipikus példája volt :)
Nosztalgiázásra hibátlan, aki szereti az ilyesmit és van kedve egy kis időutazáshoz, annak jó szívvel ajánlom! :) |
2012-04-13 00:31.38 |
Viszonylag kevés filmre adok 1 csillagot. |
2012-04-12 14:41.09 |
Sok embernek tetszik. Nem tehetsz ellene semmit :) |
2012-04-12 09:38.57 |
-Fiam, csak mi ketten vagyunk itthon?
-Igen, apa. -Jó. Akkor már csak tőled kell megszabadulnom. Boldogot, Al! :) |
2012-04-08 14:02.54 |
Csak lehet az "eredeti" jobb színben fog feltűnni utána :)) |
2012-04-08 14:02.00 |
SPOILER
Hogy pontosan mi történt a feleségével, az csak az utolsó percekben derül ki. Én pl. végig azt hittem, hogy elhagyta, és elég sokkoló volt megtudni a végén, hogy pontosan mi is történt. |
2012-04-08 13:06.01 |
Ha az nem tetszett, ajánlom nézd meg "A nap, amikor a Föld megállt" című filmet :)) http://www.filmkatalogus.hu/A-nap-amikor-a-Fold-megallt--f24.. |
2012-04-08 12:59.12 |
Aki még nem látta a filmet, ne olvassa el a 78. bejegyzést, élményrontó információt tartalmaz. |
2012-04-07 20:56.04 |
Boldog születésnapot, és kössz a Gladiátort! |
2012-04-07 20:55.32 |
Boldogot! :) |
2012-04-06 23:32.15 |
[link] |
2012-04-05 18:51.00 |
SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER! |
2012-04-05 18:50.12 |
Műfaján belül szerintem jó kis film. |
2012-04-03 10:32.54 |
Jah okok, rossz mentalitással olvastam és túlkombináltam, sorry :) |
2012-04-03 10:15.33 |
Ne vedd magadra, de ez ilyen "most jöttél a falvédőről" felfedezés. |
2012-04-03 10:04.23 |
188. |
2012-04-03 10:04.08 |
Ha továbbra is meg van győződve az igazáról, de a kialakult körülmények között jobbnak látta mégis lemondani, akkor nem tűnik illogikusnak azt mondani, hogy nem fog lemondani.
Mindegy, szerintem is furcsa ez az egész, de azért azt is vegyük észre, hogy a kirobbanás és a lemondás között (relatíve) rövid idő telt el, és ez így még BŐVEN lightosnak mondható a magyar (vagy a nemzetközi) politikai életben. Szóval sokmindenen ki lehet akadni ennek az ügynek a kapcsán, de ez, amit most kiemeltél, szerintem pont nem az a kategória. |
2012-04-03 09:45.01 |
Ezek szerint te például sosem találkoztál még az életedben olyan eseménnyel, ami megváltoztatta volna az elhatározásodat. |
2012-04-03 00:29.32 |
Van néhány erőssége a filmnek. Pl a sztori, a karakterisztika, a forgatókönyv, a dramaturgia, a humor, a zene, a látvány... őőő, vagyis kb minden :)
5 csillag, hárr! |
2012-04-02 16:00.36 |
Mióta lehet én jobboldali és Fidesz szavazó vagyok, úgyhogy borzalmasan örülök neki, hogy Schmitt lemondott. Szoci dolog lett volna következmények nélkül hagyni a dolgokat és pozícióban tartani, amikor totál egyértelmű, hogy valójában már régen megbukott.
De lemondott, már nem köztársasági elnök, megkapta amit megérdemelt, ez így korrekt. Remélem a következő elnök jobb választás lesz, mert ami egyszer még mondjuk elment, az másodszor már óriási blama. All in all, így hogy lemondott, szerintem rendben van. |
2012-04-02 15:53.31 |
Nem sértettél meg semmilyen szinten :) Ameddig kulturáltan fogalmazza meg valaki a véleményét, addig azt mond amit szeretne. Az egy másik dolog, hogy valami objektíve hiteles-e vagy sem. Az szubjektív, hogy tetszett-nemtetszett, de hogy "eredeti-e vagy sem" az egy objektív szempont, így vitatkozni is lehet rajta.
Szerintem az, hogy hasonló formában egyszer-kétszer megjelent egy motívum más művekben is, nem jelenti az eredetiség hiányát. Ha ilyen szigorúan vennénk ezt a kritériumot, mára már soha semmikor nem beszélhetnénk "eredetiségről", ami nem lenne szerencsés dolog, mivel hasznos fogalomról van szó. |
2012-04-02 10:36.08 |
Hány tucat olyan filmet láttál, amelyikben egy boldog párkapcsolat egyik tagja elveszti az emlékeit, és kettejüknek újra egymásra kell találni?
Ne értsd félre, nem abba "kötök bele", hogy tetszett-e a film vagy sem, az magánügy, de azt egyszerűen nem tartom védhető álláspontnak, hogy a filmben nincs semmi eredetiség. |
2012-04-01 23:46.44 |
Igen, gyakran logikátlan, ezer helyen van elbaltázva a narratív struktúra, a dramaturgia darabos, a forgatókönyv és a színészi játék túl sokszor szájhúzós, és a film mögötti alapgondolat is eleve hibás (túl sok mindent akartak belerakni túl kevés időbe).
De szerintem ez a film akkor is király :)) Mégpedig azért, mert a mágia használata annyira fasza, hogy egyszerűen továbbsodort a rengeteg bakin. Régóta szerettem volna már látni egy olyan fantasy-t, amiben látványosan és komolyan van véve a mágiahasználat, és ez ebben a filmben nekem maradéktalanul megtörtént - najó, nem egészen maradéktalanul, mert a fekete mágia kb hiányzott (a tűzet talán valami olyasminek szánták, de az nem jött össze nekem). A "tudatom" próbált volna leragadni a sok butaságon, de a "szívemet" elragadta a hangulat és a látvány, a kettő közül pedig filmeknél én mindig a szívemre hallgatok, úgyhogy: 4 csillag, annyi bizony! |
2012-04-01 21:33.17 |
Tanárbácsi leszek, a tantárgyamba pedig beletartozik a film mellett a média is - ebben a félévben médiával foglalkozunk, filmmel majd csak később.
Emellett vannak angolos és pedagógiás óráim is, szóval nem unatkozok :) Bocs a késői válaszért! |
2012-03-31 13:39.45 |
Köszi, örülök hogy tetszett :)
Izával nem mindenben egyezik a gondolkodásunk, de jóban voltunk (ő volt az opponensem, totál rendes volt), hogy ez az írás tetszene-é neki azt nem tudom :) Kiss Attilával csak egy kurzusom volt, az is angolos. Nekem egyik kedvenc tanárom volt, de az ő filmes ízléséről (azon kívül, hogy az Apokalipszis most egyik kedvence) semmit sem tudok nyilatkozni :) Te Szegeden vagy még? |
2012-03-31 12:39.52 |
Liam Neeson az utóbbi években hihetetlenül ügyes választásokkal építgette sztárperszónáját. Hogy csak néhány szerepet említsünk, neki sikerült jedit faragnia Obi-Wan Kenobiból, ő képezte Bruce Wayne-t Denevéremberré, majd óriási sikert aratott az Elrabolva című film hőseként, hogy később a legendás Szupercsapat fejeként térjen vissza a mozivászonra. Ezúttal a jeges vadonban találkozunk vele, és úgy tűnik, a Fehér pokol akciójelenetekkel dúsított, morális kérdéseket is feszegető lélektani drámája további magasságokba emelheti egyébként is szeretett hősünket.
Ottway (Liam Neeson) egy alaszkai olajfúró állomás vadászaként dolgozik – neki kell megvédenie a torony kétes múltú dolgozóit az időről időre rájuk rontó farkasoktól. A fúrás végeztével a csapat repülővel indul vissza a civilizált világba, de a gép – a jeges semmi közepén – földbe csapódik. A kevés túlélőt Ottway próbálja kivezetni a vadonból, de az őket körülvevő embertelen környezetben, a farkasok folyamatos jelenléte mellett ez szinte kilátástalan vállalkozásnak tűnik. Hőseinknek nemcsak a viharokkal és agyarakkal rájuk támadó természettel, hanem saját múltjukkal, félelmeikkel és emberségükkel is szembe kell nézniük ezen az Istentől elhagyott helyen. A történetet a film lazán kapcsolt, epizódjellegű jelenetek sorozataként tárja a nézők elé. Nem követi a klasszikus hollywoodi alkotások szigorú problémamegoldó szerkezetét, ahol az események egymásból következő logikai láncot alkotnak – ehelyett inkább körbebarangolja a témát, el-elidőz egy gondolaton, több oldalról megmutatja ugyanazt, majd egyszerűen tovább lép rajta. Ez a szerkesztési mód gyakran eredményez szétfolyó, követhetetlen, vagy egyszerűen unalmas filmélményt, de a Fehér pokol briliáns forgatókönyvének, profi rendezésének és igényesen megrajzolt dramaturgiájának köszönhetően nemcsak hogy elkerüli ezt a hibát, de egyenesen lebilincselő hatással van a nézőkre. A hihetetlenül erős jelenetek ráadásul ügyesen lavíroznak a drámaiság és a pörgős akciók között. Az egyik pillanatban az ember döbbenten figyeli, ahogy a filmbéli társaság egy tagja megbékél saját közelgő halálának gondolatával, a másikban már ereiben pezsgő vérrel izgulja át a farkasok támadásának akciójeleneteit. Az epizódokat a folyamatosan jelenlévő embertelen környezet hangulata szervezi egységgé, s ebben a film hang- és képvilága is jelentős szerepet játszik. A vaksötét éjszakában felsíró farkasüvöltés önmagában olyan toposz, ami ősi ösztönöket (és félelmeket) pendíthet meg az emberben – a vadon kegyetlensége kinyúl a vászonról, és jeges marokba szorítja a néző szívét. Hőseink küszködésének megrázó atmoszféráját a film visszafogott hangvételű, de lélekig hatoló zenei aláfestéssel teszi még átélhetőbbé, az eredmény pedig olyannyira elementáris hatású, hogy az apróbb gyengeségek fölött – mint az akciójeleneteknél néha zavaróan rángatott kamerakezelés – egy észrevehetetlen kézlegyintéssel átsiklunk. A zabolázatlan őstermészet ilyen bemutatása önmagában is elismerést válthatna ki, de a film ennél is továbbmegy egy lépéssel: az atmoszférát nem öncélúan ábrázolja, hanem egy mélyebb gondolatiság árnyalására használja fel. Egy ponton túl a jeges vadon a kitaszítottság, a reménytelenség, a halálfélelem összetett allegóriájává alakul, hőseink pedig már nem a faggyal és a farkasokkal kényszerülnek megküzdeni, hanem saját, belső démonaikkal mennek ölre. Durva lelkű, tragédiáktól megkeseredett életű emberek döbbennek rá emberi mivoltuk mélységeire, néznek szembe félelmeikkel, találnak rá rég elveszettnek hitt értékekre önmagukban. A vadon, a civilizáció határain túli világ, ahol Isten nincs jelen, az ember pedig végtelenül elveszett – itt döbbennek rá hőseink, mit is jelent embernek lenni. A Fehér pokol című film legjelentősebb és egyben legjobb jellemzője, hogy az elmesélt történet, az erős atmoszféra, a szívbe markoló drámai elemek és a különböző filmnyelvi megoldások (mint a zene és a képi világ) olyan egységes élménnyé állnak össze, ami még napokig elkísérheti a nézőt. Csak a legnagyobb alkotások sajátja, hogy az utolsó képsorok után még hosszú percekre némán és dermedten tudják tartani a nézőket. A Fehér pokol képes erre. (www.kortarsonline.hu) |
2012-03-31 00:16.26 |
Szerintem meg biztos, hogy film. |
2012-03-30 23:40.48 |
A kisugárzása nálam nem 100%, de ha szigorúan a külsőségeket nézzük, akkor egyetértünk :) |
2012-03-29 23:54.46 |
Túl szigorú vagy szerintem, a seneke, az alakja és a pofija is az erőssége, és ez már 4 pozitívum az 1 negatívummal szemben :) |
2012-03-29 23:53.04 |
Élvezetes kis film volt, még úgy is, hogy nem moziban néztem. Kicsit persze egyszerű az alapgondolata ("nézzünk szembe a félelmeinkkel"), de ebben az egyszerűségben is van valami nemesség, nem feltétlenül szükségtelen ismételgetni, és itt a kontextus (képregény adaptáció) is motiválta a dolgot.
Jópofa figura volt, de én a bajszos manuszt kihagytam volna, illetve nem tetszett a tempóváltás a filmben - egy ideig csordogált a maga kellemes tempójában, aztán hirtelen követhetetlen sebességgel beleszáguldott a végefőcímbe. Ez utóbbi komolyabb hiba szerintem, de a négy csillagot nálam így is kiérdemelte, mert jól szórakoztam alatta. |