Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
A forradalom napján - Mozi+, 13:15 |
Pán - Film Café, 13:15 |
Végszükség - Film+, 13:40 |
Emmy - M5, 14:25 |
A tökéletes férj - Paramount Network, 14:25 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Scarlett Johansson (40) |
Jamie Lee Curtis (66) |
Mark Ruffalo (57) |
Mads Mikkelsen (59) |
Mariel Hemingway (63) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
F mint foci - Avagy vélemények a bajnokságokról |
2022-es választás |
Kevin Costner - Kedvenc Kevin Costner-filmek |
80-as, 90-es évek emléke |
Elit játszma - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Paranoia 1.0 |
Deborah Kara Unger |
2015-07-19 14:45.50 |
Vagy ők, vagy mi. Mivel mi nem, ezért ők. Logika :) |
2015-07-19 11:12.51 |
Hanta boy |
2015-07-19 11:09.37 |
Tévednek :) |
2015-07-19 11:03.52 |
A Filmkat elhagyhatatlan hely. |
2015-06-23 13:28.15 |
Egy tonna gyógyszert szedett a csaj, de semmi baja nem lett a pezsgőtől.
Az elején 4 lépcsőfoktól is megszédült, a végén megmászta a teljes Anna Frank házat. Amikor a srác kórházba került, a szüleinek az arcán nem láttam semmilyen érzelmet. Nem láttam életszerűnek a kapcsolatukat sem egy idő után. Összességében az utazástól kezdve szétesett nekem a filmélmény, nem emlékszem mindenre, amin felhúztam a szemöldökömet, de arra igen, hogy túl gyakran történt meg nálam. |
2015-06-23 11:01.51 |
A film első fele nálam csillagos ötös.
A második fele szinte értékelhetetlen, amennyire ügyesen bánt a témával az elején, annyira lett nekem hiteltelen és hatásvadász a végére. Nagyon sajnáltam a dolgot, mert tényleg nagyon tetszett az eleje. |
2015-06-21 22:48.08 |
Posztmodern Jurassic Park film :)
Beszédes volt a film egyik első monológja, amikor a főszereplőcsaj elmondja a befektetőknek, hogy a park látogatói már ráuntak a dinoszauruszokra, valami még nagyobb, még látványosabb dolog kell. (Átfogalmazva: 2015-ben a Jurassic Park film alapkoncepciója már nem foglalja le a nézőket, ahhoz, hogy a kor befogadóit elkápráztassuk, valami más kell.) A koncepciót megismétlik az irányítóközpontban, ahol ott van az eredeti Jurassic Park pólóban feszítő pasas, aki kifejti, hogy a dinoszauruszok királyok, és miért ne lehetne továbbra is azzal foglalkozni (miért ne lehetne egy új Jurassic Park filmet készíteni?), de persze neki is elmondják, hogy már másról szól a dolog. Ebben az első néhány percben elhangzik, hogy miért nem szabad komolyan venni ezt a filmet. Szándékosan rájátszik a kortárs elvárásokra, mindent túlfeszít, mindenben hatásvadász. A logika nem számít, a realitást minden szinten el kell felejteni, mert ezzel a filmmel a készítők máshogy akarják szórakoztatni az embereket. Innentől kezdve viszont azokat az elképesztő baromságokat, amiktől hemzseg a film, nem róhatjuk fel szerintem hibaként. Ez egy koncepció, amit szépen végig is vitt a film. Tele öniróniával, önreflexióval (a film történeti elemei és párbeszédei rengeteg alkalommal nem a történetet voltak hivatottak továbblendíteni, hanem azt hangsúlyozták, hogy amit látunk, az egy Jurassic Park film), elképzelhetetlen és logikátlan dolgokkal. Röviden, ez egy amolyan "hülyegyerekfilm", de szándékosan az, és ha ez az ötlet tetszik, akkor jó eséllyel a film is tetszeni fog :) |
2015-06-21 20:18.13 |
A film egy olyan alapgondolatra épül, ami ha megtalál egy 10-13éves nézőt, akkor a világ jobb hely lesz. Sok benne a csacsiság, de összességében szerintem szórakoztató film, és szimpatikus a motivációja. |
2015-06-01 10:37.41 |
Szerintem érdemes megnézni, hangulatos kis film. Bizonyos jelenetek maradandóak voltak nekem, és tetszett a film alaphangulata, amit nagyrészt a karakteres látványvilágnak köszönhet. Vannak benne nyakatekert dolgok és figyelmetlenségek, illetve igen lassan bontakozik ki a cselekmény, de aki vevő az ilyen drámákra, annak élményt nyújthat a film. |
2015-05-17 17:36.21 |
Kevesebb poénkodás, több dráma, ugyanolyan ütős akciójelenetek. Szerintem más, mint az első volt, de méltó folytatás. |
2015-05-08 18:15.32 |
Szerintem fantasztikusan jó film. Ez az alternatív rendszerváltás előtti Kelet Európa, minden díszlettel, jelmezzel, karakterekkel nekem nagyon tetszett. Kézzel fogható volt a film stílusa, és tetszett az az értékrend, ami fölött nosztalgiázott. Mindehhez hozzájött az a csodálatos nyelvezet, amivel (az amúgy szimpatikus és érdekes) karakterek megszólaltak, élményszámba ment hallani ezt a szókincset, ezeket a nyelvtani szerkezeteket . Nekem a humora is nagyon bejött, visszafogott, elegáns, de lélekig hatoló. Engem teljesen elvarázsolt a film. |
2015-04-21 16:21.44 |
+ realizmus, gondolatiság
- ismételgetés, színészi játék, párbeszédek, hatásvadász jelenetek, szerkesztés A negatívumok esetenként alátámasztják a koncepciót, emiatt nem 2, hanem 3 csillag nálam. |
2015-04-14 17:31.49 |
Nem csak Paul Walker miatt tartom a legjobb Halálos Iramban filmnek, bár valószínűleg az utolsó 5 perc lesz igazán maradandó. Izgalmas, igényes akciófilm, hatásos jelenetekkel, jó beszólásokkal, és néha meglepően szép ötletekkel. Nem csak Halálos Iramban rajongóknak ajánlom, de az tudja igazán értékelni valószínű, aki ismeri az egész sorozatot. |
2015-04-06 09:50.12 |
SPOILER
Az egyetlen igazán komoly probléma, amit láttam a filmben, hogy logikailag nem állt össze - akad egy doboz, amiben a rendszer vezetője a saját elméletének megalapozását látja, és ezt csak egy olyan ember tudja kinyitni, aki ennek a rendszernek az "ellensége"? Vajon egy intelligenciájáról híres karakter miért nem jött rá, hogy a dobozban lévő üzenet így egészen biztos, hogy nem az ő elméletét fogja alátámasztani? SPOILER VÉGE De amúgy izgalmas volt, a képi világ szép volt, a karakterek és azok fejlődése is rendben volt. Mondjuk a doboz kinyitásának tesztjei inkább csak kb 20-25 percet igényeltek volna, nem másfél órát, de oda se neki. |
2015-03-28 21:43.38 |
A moziban a 7év körüli srácok imádták. Ennél többre nincs szükség :) Nem én voltam a célközönség és láttam benne sok butaságot, de akiknek készítették a filmet, azok jól szórakoztak rajta. |
2015-03-08 22:05.24 |
Szerintem repetitív, hatásvadász, propagandisztikus és semmitmondó. Részemről Bombák földjén 2, és már azért sem rajongtam. |
2015-02-16 10:42.38 |
Ebben a filmben már zavart a történethiány. Felfogható olyan izgalmas filmtörténeti kísérletnek, hogy hogyan lehet egy csatajelenetet két órán keresztül bemutatni, de mint történetmesélő film nekem nem működött. Csata-csata-csata, igaz gyönyörűen és kreatívan bemutatva, de nekem akkor is hiányzott a film mögül a cselekmény. Minden más Jackson-féle Középfölde film eddig 5 csillag volt, úgyhogy elég leverten jöttem ki a moziból, hogy pont a koronát nem láttam elég fényesen csillogni. |
2015-02-15 22:39.30 |
A trailer látványvilága magában a filmben nem köszön vissza. Az erős arany-szükre kontrasztot szinte észrevehetetlenné tompították a filmben. |
2015-02-15 22:37.57 |
Erős jóindulattal kerestem a jó dolgokat a filmben. 4-ig jutottam. |
2015-01-08 16:11.23 |
A srác mellett szól, hogy a katalógus egyik legkitartóbb trollja. A legtöbben néhány hónap alatt kifulladnak, de ő lankadatlan hévvel hergeli a népet. Az is valami! |
2014-12-30 10:48.29 |
Három dolgot láttam problémásnak, ami el is vitte nálam a filmélményt.
Egyrészt, az előzetesben ígért látványvilágot megfelezték. Az az arany-szürke kontraszt, amit előre ígértek, nekem nagyon tetszett, de gyakorlatilag semmit nem láttam belőle a filmben. A második, hogy nem volt átélhető számomra a film. A néző a karakterekkel azonosul, rajtuk keresztül éli meg a történetet, de ebben a filmben amikor valami jelentős esemény történt, az általában nem egy ember, hanem egy nagyobb tömeg szemszögéből láttuk. Tömeggel nem lehet azonosulni, hanem csak külső szemlélőként láttam a csapásokat, ezért nem is váltott ki különösebb érzelmeket. Ide vezethető talán vissza az is, hogy amikor viszont megpróbált a film személyes lenni, akkor viszont elnagyoltság érzetet keltett. Erre legjobb példa számomra Mózes és családjának története, ami abszolút kifejtetlen, részletszegény, ennél fogva érdektelen volt szerintem. A harmadik gond az időkezelés volt. Annyit ugrált az időben a film, és olyan rapszodikusan tett ezt (néha fél óra volt egy nap, máskor 3 percen belül háromszor ugrált éveket), hogy egy idő után már nem volt számomra egyértelmű, hogy egy nap, vagy 10 év telt el két jelenet között. Ezt egy kicsit ügyesebb forgatókönyv megoldotta volna, de ez így szerintem elhibázott adaptációs stratégia volt. Akadtak erős jelenetek a filmben, de engem összességében nem győzött meg. |
2014-12-24 14:48.35 |
Boldog Karácsonyt, kellemes ünnepeket mindenkinek! :) |
2014-12-20 10:39.38 |
Erre a gondolatra utaltam az utolsó pár sorban. Értelmezés kérdése, nekem Nolan perszónája és a filmet körülvevő hype (még ki sem jött a film, de már "az év filmjeként" beszéltek róla) inkább azt sugallja, hogy TARS alakjával a film azt mondja, "olyan vagyok, mint az Űrodüsszeia". De ez persze nem tény, csak egy értelmezés. |
2014-12-19 22:08.08 |
Ha kicsit jobban kihangsúlyozták volna a kérdés összetettségét, kisebb súlyt kapott volna a párkapcsolati vonal és nagyobbat a "minden más", akkor tökéletesen velem rezonált volna a film - de így is magával ragadó szerintem, tetszett, azt hiszem emlékezni fogok rá még sokáig. |
2014-12-19 19:53.20 |
Ha a nézők a 2001-hez hasonlítják, lelkük rajta, én nem értek egyet vele, de miért szólnék bele.
Azt már nagyobb problémának látom, hogyha a film ÖNMAGÁT hasonlítja hozzá - mint ahogy sok elemzés szerint TARS azért nézett ki úgy, ahogy, hogy hasonlítson az Űrodüsszeia obeliszkjére. Viszont ha ez így van, és ha ezzel Nolan a saját filmjét Kubrick filmjéhez hasonlította, akkor az egy iszonyat arrogáns lépés volt. Az Űrodüsszeia az utóbbi pár évtizedben a filmtörténet egyik alapkövévé nőtte ki magát, szerintem illene emiatt némi alázattal viseltetni iránta. Olyan ez, mintha egy diák a fizika órán megértené a v=s/t képletet, és hirtelen Einsteinhez hasonlítaná magát. Önmagunkat nem hasonlítjuk Einsteinhez, az mások dolga. Az önajnározás egy primitív gesztus, teljesen mindegy, hogy jogosan vagy alaptalanul csinálja valaki. Úgyhogy ha TARS valóban az obeliszkre akart hasonlítani, és ezzel Nolan a saját filmjét valóban az Odüsszeiához hasonlította, akkor az én szememben menthetetlen. Az persze már értelmezés kérdése, hogy TARS és az obeliszk között 1.) van-e szándékolt hasonlóság vagy nincs, és hogy 2.) hogyan értelmezzük a hasonlóságot, hogyha létezik - elvégre lehet a főhajtás szép példája is... Nekem megvan az értelmezésem, hogy mi a valóság, azt meg a franc tudja. |
2014-12-17 19:12.17 |
Lehet végig illett volna nézni, de nem láttam értelmét.
Az alapgondolat szerintem naiv ("Az érzelmek tesznek minket emberré" - you don't say?), a rá épülő gondolatkísérlet pedig gyenge kivitelezés. Minden színész az első pillanattól érzelmeket tükrözött, a szavaik tartalma sem érzelmileg semleges. Plusz, ha a logika és az értelem vezérli őket, akkor mintha indokolatlan lenne a lázadók lemészárlása - nem lenne logikusabb egy posztapokaliptikus, így gondolom alacsony népességű társadalomban, hogyha inkább azzal a sárga lötyivel kiölnék belőlük is az értelmeket, és integrálnák őket? Plusz, ha az értelem vezeti csak az államot, akkor egy pillanat alatt be lehetett volna látni (amit mondjuk meg is említettek), hogy ez a pusztítás pont az, aminek az eltüntetése végett kiirtották az érzelmeket. 45 percig néztem, azalatt talán 3 dolog ismétlődött (érzek-nem érzek, érezni jó - érezni rossz, profi lövöldözés - amatőr ellenségek), sajnos meguntam. |
2014-11-17 19:24.31 |
Voltak ellenérzéseim a filmmel kapcsolatban az előzetes alapján, de alapvetően mégis úgy ültem be a moziba, hogy csak egy Nolan filmről van szó, úgyhogy könnyen hagyni fogom magam, hogy meggyőzzön az alkotás.
Egyáltalán nem így történt. Az utóbbi 5 évben talán 3-4 filmre emlékszem, amelyiken bántam a jegyre költött pénzt, de ez egyike volt ezeknek. 1. Nem tetszett, hogy a film alatt olyankor is filmzene ment, amikor nem láttam semmi motivációt a használata mögött. Mindegy, hogy a kukoricamezőt láttam, egy párbeszédet, vagy valami teljesen lényegtelen dolgot, ment a filmzene, ami ráadásul nekem repetitívnek is hatott. Azt már nem tudom, hogy a magyar szinkronstúdió sara-e, vagy egy elhibázott koncepció, de tény ami tény: a cinemacity-ben a hangkeverést sikerült úgy megoldani, hogy a filmzenétől alig lehet hallani a párbeszédeket. Mintha egy diszkóban lenne az ember, ahol a hangos zene ellenére próbál beszélgetni, de a feje fájdul bele, hogy minden idegszálával a másikra kell figyelnie, hogy megértse a szavait - ugyanezt az élményt nyújtotta itt a film. A párbeszédeket kínosan gyakran hallottam erőltetettnek. Amit az előzetesben is furcsálltam, hogy 2.5 perc alatt 15-ször ejtik ki a "család" szót, azt a film is hozta - a derék Matthew 10 mondatból 9-ben arról beszélt, hogy neki családja van. A magam részéről a karakternek ezt a vonását nagyjából a film első 10 percében már megismertem, onnantól csak idegesített, erőltetettnek láttam. Sok a logikátlanság a filmben, egyes dolgokat pedig nem magyaráznak meg. Ezekbe nem szeretnék egyesével belemenni, mert egyrészt felesleges, másrészt spoiler-es lenne, de például hogy hogyan nem vették észre az óceán-bolygón leszállás közben, hogy egy 500 méteres hullám mellé landoltak, ami hogy-hogynem 3 percen belül szétkapja az űrhajót, az számomra rejtély. Vagy hogy Matthew karakterének miért kellett a NASA elitpilótájának lennie ahhoz, hogy (ábrával alátámasztva és illusztrálva) elmagyarázza, hogy ha nem tudnak keresztül menni a feketelyukon, akkor !meg kell kerülni! (amely gondolatra Hathaway külön közelin állapította meg, hogy zseniális gondolat). Az akciójelenetek sem tetszettek. A dokkolós-pörgős jelenetet 2 perc után untam, nem újult meg, ugyanazt mutogatta, ráadásul engem az akciójelenet alapötlete sem kápráztatott el. Miért kell negyed órán keresztül azon drukkolnom, hogy egy úrhajó dokkolni fog? Oké, nem reális elvárás fénykard-csatákat és lézerpuskás akciókat elvárni ettől a filmtől, hiszen egészen más volt a koncepciója, de ez nekem akkor is unalmasnak hatott (a Gravity sem tetszett túlzottan, de azon legalább izgultam néha, itt nem). SPOILER A vége teljes katyvasz szerintem. Az, hogy (vicsorgó foggal, izomerőből) lelökök néhány könyvet a polcról, az nem gravitáció. Az a gondolat pedig, hogy "a szeretet egy téren és időn átívelő, univerzális erő", azt az Erő gyermekei című hongkongi B-filmben is bugyutának gondoltam, főleg egy ekkora költségvetésű Nolan filmben. A vége amúgy más okokból sem tetszett, de ennél jobban nem szeretnék belemenni. SPOILER VÉGE Két dolog mentette meg az 1 csillagtól, a színészi játék és a látványtechnika. Ezek igényesek és profik voltak szerintem, de sajnos semmi más. Összességében a film szerintem látványokosságokat puffogtat, tele van közhelyekkel, logikai buktatókkal, amatőr hibákkal, ráadásul engem egyszerűen untatott. |
2014-11-10 10:25.12 |
Mit tudsz amit én nem, Szamuráj? :) Miért nem Fincher filmje? |
2014-11-09 10:02.57 |
Szerintem nem feltétlenül. A teljesen fekete test, a folyamatos rettegés amit kivált, hogy kezdeti formájában az ember belsejéből tör elő, és még egy sor tulajdonsága miatt az alien monstrum szerintem felfogható a halál szimbólumának. |
2014-11-08 16:07.36 |
Nekem Fincher filmjében jött át legjobban az alien=halál motívum. A képi világ, a környezet, az egész hangulat halálfélelmet sugárzott szerintem, jobban, mint bármelyik másik epizódban. |