Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Kellemes húsvéti ünnepeket! - Film Café, 06:45 |
Kedves John! - Filmbox Premium, 07:15 |
Wonka - HBO, 07:35 |
Kapcsolat - AMC, 07:50 |
A házinyuszi - RTL Három, 08:10 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
John Larroquette (77) |
Christina Applegate (53) |
Joel Kinnaman (45) |
Billy Burke (58) |
Jill Hennessy (55) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Szólánc (filmek nevével) |
A Baader Meinhof csoport - Vélemények |
Johanna nőpápa (2009) - Vélemények |
Kiút (sorozat) - Vélemények |
2022-es választás |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Szörnyella |
Elizabeth Saunders |
2009-05-05 01:14.59 |
Ez a film tökéletes. |
2009-05-05 01:13.45 |
Nem lehet ennél jobban emberi kapcsolatok variációit filmre vinni... Szerelem, barátság, "haverság", ellentét, amit csak látni akarunk. Nemmellesleg, volt olyan periódus az életemben, amit ennek a filmnek 1-2 gondolata oldott meg kb. Háromezernyolcsázötvenkilenc csillagocskát adnék rá, csak annyit nem lehet :( |
2009-05-05 01:10.21 |
Szórakozást nyújtó, egyedi humorú és hangulatú, ügyesen leforgatott és ötletes filmeket csinál (Clerks 1-2, Képtelen képregény, Apja lánya). Látszik hogy a érdekli a közönség és adni vakar valamit az embereknek. Éljen soká Kevin Smith! :) |
2009-05-05 01:06.13 |
A Maconi gyermekkel sárba taposta a kereszténységet.
A Szakács, a tolvaj a felesége és a szeretője egy kommunista propagandafilm. Adtam neki két lehetőséget, mindkettővel meggyalázott egy számomra fontos dolgot. Többet nem adok neki. |
2009-05-01 10:20.14 |
[link] |
2009-05-01 10:18.34 |
Nem állok le vitatkozni... Ez az első film, amit erre sem méltatok, pedig filmszakos egyetemistaként sok érdekes dolgot látok. Nézzétek, éltessétek a vörös forradalmat, pocskondiázzátok a szórakozást nyújtó műfaji filmeket, mondjátok rá a belekben hányásos jelenetekre hogy "szép" (jah bocs, hogy a szép nálatok szitokszó? :D) és élvezzétek ezt a "művészet" címszó mögé bújtatott reménytelen sivárságot.
A magam részéről megyek és megnézem a Moulen Rouge-t. |
2009-04-23 17:10.52 |
Undorító, hazug kommunista propaganda film, perverz sznobok beteg agymenése. Attól még hogy valami gusztustalan és okoskodó, nem lesz "művészi", főleg nem "szép". |
2009-04-03 22:27.49 |
Üzenetének mélysége nemigen különbözik egy brazil szappanoperától, egyszerű propaganda téma, de OLYAN ESZMÉLETLEN látványvilággal dolgozik, és annyira ötletes megoldások vannak benne, hogy örök élményt nyújt. Aki még nem látta, ha egy tippet adhatok, próbáljon meg elvonatkoztatni a tartalomtól, és engedje hogy magával ragadják a képek.
Alapvetően nem vagyok formalista, sőt, de ez a film baromi jól működött nálam :) |
2009-01-26 12:45.19 |
Kincsesbánya ez a film :)))))))))
10 pont, tökéletes! Aki szeret röhögni az elba*szott B filmeken, annak csak ajánlani tudom! ITT ugyanis nem kell "keresni" az irtózatos baromságokat, mert minden egyes képkockát elkúrtak :D Rekedtre röhögtem magam rajta, az egyik legjobb szarfilm a piacon :)) |
2009-01-12 23:26.22 |
Egyáltalán nem értek egyet. Mellben erősebb :) |
2009-01-12 00:41.38 |
Abszolút tömegfilm párti ember vagyok, az érthetetlen és életidegen, öntömjénező és sznob művészfilmekkel ki lehet kergetni a világból. (Ez persze csak az én véleményem, ami csak határozott, egyáltalán nem igyekszik bántó lenni.)
Úgyhogy a "művészfilm addikt" jelző - mondjuk úgy - nem illik rám :) De ez a film lenyűgözött. Nagyon... nagyon régóta nem volt rám ilyen hatással film, letaglózott, elgondolkodtatott. Nem néztem utána, ki mit mondott arról, "mit jelenthetett" a film, annyit tudok leírni, amennyire saját fejből jutottam. Szerintem egy humanista eposz, ami elítéli a tudáshajszolást, és helyette a művészeti értékek mellett áll ki. Az obelszik nálam a tudás szimbóluma volt. Ennek hatására fogott először eszközt a kezébe az ember, ami végül abban csúcsosodott ki, hogy képes lett kilépni a Földről. A tudás keresésében a film elvitte a szereplőt olyan messzire, amennyire az elképzelhető. És mit talált ott? Idősebb (bölcsebb?) önmagát, körbevéve művészeti attribútumokkal - festmények, szobrok, míves bútorok között látjuk. A korábbi önmaga zaklatottságához képest keserű volt ugyan, de ugyanakkor békés, nyugodt. Az emberiség a tudást a film szerint már a kezdetekben is életellenes eszközökre használta fel - amint tudott, fegyvert gyártott. Ez az életellenesség jelenik meg abban, hogy a film helyszíne az Űr - az ember elszakadt természetességétől. A pragmatikus gondolkodás végterméke a mesterséges intelligencia, ami gondolkodás nélkül gyilkol, ha célok eléréséről van szó (de "halála" előtt érzelmek születnek benne, és énekel!). Az egyre idősödő szereplő halála előtt vádlón mutat a fenyegetően fölé tornyosuló tudás-szimbólumra. A humanista értékeket mutató környezet modern technikai helyszínbe van ágyazva, és az öregember nyugalmát a magányosság keretezi - későn jutott el a felismerésig, hogy a tudáshajszolás elszakította minden természetestől. Szerintem ennek a belátásnak a keserűsége áll a vádló pillantások mögött. A végén pedig ugyanő jelenik meg magzati állapotban. De a személy ugyanaz, így a felismerés nem veszett el - és ezzel a felismeréssel tekint végül a Földre... miközben borzasztóan hangsúlyos komolyzenét hallunk. A film címe: Űrodüsszeia. Az Homérosz féle Odüsszeia az eltévedt ember hazatéréséről szól... Összegezve (számomra) a film témája: az emberiség túlértékeli a tudást, annak hajszolása közben elfelejti emberi értékeit. A film a humanista értékekhez való visszatalálásról szól. Legalábbis az én szememben :) (Ha "nincs igazam", akkor is örülök, hogy ez a gondolat bekerült a fejembe. Kössz Kubrick!) |
2009-01-11 01:47.08 |
Jóindulatú film, csak (főleg mai szemmel) borzasztóan bugyuta. Az ilyen direkt burkeszket hagyni kellett volna szépen meghalni Chaplinnel, Lloyd-al, Keaton-nal... Sebaj, a szándék a fontos, ez legalább megpróbált szórakoztató lenni. Az is valami az olasz újhullámban :) |
2008-12-30 19:20.04 |
Baromi jó film :))) Még figyelni sem kell a bakikra, úgy is kiverik az ember szemét. Papírkarakterek, lehetetlen megoldások, darabokra hulló térkezelés és pocsék párbeszédek.
"Nem tudom lelőni. Mozog." A legjobb vígjátékok egyike :) |
2008-12-30 19:17.12 |
Imádom a B filmeket :)
Kell bele két nő, az egyik legyen jobb (de legalább mellesebb) mint a másik, rakjunk bele egy (egyszerű módszerekkel) démonizált főgonoszt, pár kisebb karaktert akik majd meglepetésszerűen megváltoznak, csipkézzük meg két tonna vaktölténnyel, és BUMM!! Kész az alkotás. Ezt is csoda volt végignézni, jókat nevettem :) |
2008-12-30 19:14.19 |
REMEK FILM :))))
Film+ "a gagyi mekkája". Don "The Dragon" Wilson filmje, amiben a vendég sztár LORENZO LAMAS :D Azok a színvonalas küzdelmi jelenetek.. azok az életszerű párbeszédek.. azok a dramaturgiai megoldások.. az a döbbenetes narratíva... Igazán, igazán remek vígjáték :) |
2008-10-16 15:02.53 |
7
Egy makulátlan elme örök ragyogása |
2008-10-02 20:59.21 |
Nekem fontos, hogy legyen mögötte valami, dehát igazad van, mindenki mást keres a filmekben. Nálam az is probléma volt, hogy igen: sokkolt a film, de én ezt nem szeretem :) Inkább szépséggel kápráztassanak el, mint belekkel botránkoztassanak meg :D Ízlések és pofonok :) |
2008-10-02 13:54.50 |
Elolvastam a szinopszist Zajecka, az nem több egy történetnél. Elolvastam az alkotói koncepciót is, valójában teljesen alátámasztja azt, amit eddig mondtam: hogy a látvány áll a középpontban. Ír ezt-azt, de nem áll össze belőle egy "filozófiai" jellegű koncepció. Közvetetten maga Pálfy is bevallja, hogy a kritikám helytálló. |
2008-10-02 13:06.54 |
Nem azt mondom, hogy a propaganda filmek a filmtörténet legkiemelkedőbb alkotásai, sőt. Az erőteljesen sulykolt mondanivalók ugyanolyan távol vannak a művészettől szerintem. De az azért elvárható lenne, hogy a készítőknek legyen egy koncepció a fejükben, amire felfűzik a filmet. Emögött a film mögött szerintem nincs, ezért mondom, hogy öncélú az undorkeltés. Ha mást értek a filmen, mint amit az alkotó kigondolt, az megint nem probléma, szubjektív bizniszben utazunk. De legyen koncepció. Legyen gondolat. Legyen szándék. Számomra enélkül nincs művészet.
Nemcsak a film maga nem sugall semmit szerintem, hanem ezt a gondolatot alátámasztják a rendező nyilatkozatai, amik ellentmondásosak, süt az emberből, hogy nem tud válaszolni arra a kérdésre, hogy miért csinálta meg a filmet. Az egyszerű l'art pour l'art alkotásoknál pedig számomra sokkal értékesebbek azok a filmek, amik mögött tartam van. Mondok egy példát: A Harcosok klubja c film is tele van naturalisztikus elemekkel, kisebb mértékben, de azért hasonlóan eltér a main stream filmektől, és nem nagyon láttam még 2 embert, akinek pont ugyanazt jelentette volna. De azt nem lehet szerintem eltagadni tőle, hogy elég komoly gondolatok voltak az alkotók fejében, miközben dolgoztak rajta. Ezt a fajta -nevezzük így- filozófiát hiányolom a Taxidermiából. Ha lenne ilyen gondolat, aminek aládolgozik az erős képi világ, lehetne zseniális film. Így csak formanyelvi tűzijáték szerintem. |
2008-10-02 01:16.22 |
7
Ember a Holdon |
2008-10-01 23:38.10 |
Hirtelen felindulásból, a film megnézése után kb 3 perccel írtam le a véleményemet. Igazatok van, helytelen volt a stílus, elnézést kérek érte. Főleg a nézőkre vonatkozó megjegyzésemért követek meg mindenkit, elnézést a stílusért.
De a tartalmon nem változtatnék egy pillanatig sem. A legtöbb dícséret, amit erről a filmről hallottam, a formanyelvre vonatkozott. Általában elhangzik a művészfilmesek legtöbbet használt szófordulata: "gyönyörűen volt fényképezve". Valójában ezzel a kijelentéssel nem is kötekszem, a képek jólkomponáltak, igényesek és hatásosak voltak, a narratív eszközök használata helyénvaló volt legtöbbször, a világosítók és díszletesek is ügyes gyerekek voltak stb. De miért felejtjük el, hogy a formanyelv csak eszköz, ha róla szól egy film, az maximum mint ujjgyakorlat értékelhető, de amúgy öncélú és ilyen módon esztétikai szempontok szerint sem dicsérhető szerintem maradékok nélkül. Formanyelv nélkül nincs film, ez egyértelmű, de mint sok más filmen, ezen is azt érzem, hogy eltúlzott AHHOZ KÉPEST, hogy mennyire hangsúlyos a mögöttes tartalom. Márpedig, valljuk be, ennél láttunk már a filmtörténetben komplexebb gondolatokat is (nem szeretnék listázni). Gusztustalan, taszító képeket megmutatni csak vizuális fantázia és technika együttese, nem látok mögötte művészi mélységet. Ha belegondolunk, a vígjátékok vagy a pornofilmek sem tesznek ennél többet - zsigeri reakciót váltanak ki. Csak ez nem nevettetést vagy egyebet céloz meg, hanem elborzasztást. Olcsó megoldás, és a legkevésbé sem "művészi". Röviden: a képek szélsőségesen naturalista mivolta az én szememben alulmotivált, öncélú. Ha megpróbáljuk túltenni magunkat az undoron (nem kövezek meg senkit, akinek ez nem sikerül, mivel hangsúlyozottan ezt kapjuk konstans az arcunkba), nézzük meg, hogy mindez miért történik. Ha elborzasztani akar azzal, hogy tragédiákat mutat, adjon megoldást is a problémákra. Ha nem teszi, semmi értelme az egésznek, mivel se nem szórakoztat, se nem árnyalja a konstruktívan a világképünket. Megmarad a problémafelvetés szintjén, ami megintcsak elmarad a művészet felfogástól. Szóval nem szándéka a filmnek sem a szórakoztatás, sem a problémamegoldás. Szerintem elsősorban az elborzasztás a cél, ami önmagában értéktelen valami. Finomítva a kritikámat: akinek vágya, hogy undorító dolgokkal szembesítsék, az eltér az átlagembertől. Márpedig az "egészséges" megnevezés az átlag sajátja. |
2008-10-01 17:00.35 |
Általában ha filmekről beszélek, igyekszek konstruktív lenni, és minél több aspektusból megközelíteni a témát.
Most nem :) Ez a film egy undorító szar, és az is beteg akinek tetszik. A készítőknek pedig ha beledöglenék sem adnék mégegyszer kamerát a kezükbe, ha rajtam múlna. Ettől a filmtől a világ egy sokkal rosszabb hely lett. |
2008-10-01 15:16.30 |
Önmagában szörnyű dolgokat bemutatni nem jelent művészetet. Az alkotók nyilván érvelnek amellett, hogy ez a film miért mély, hogy mennyi mondanivaló van benne, sőt még a "szép" jelző is kicsúszhat belőlük.
Ez a film nem mély. Legalábbis nem mélyebb bármelyik filmnél, amelyik szeretethiányból adódó frusztráltságot mutat be. Csak ez undorítóba viszi el a témát, de attól még semmilyen szempontból sem több, mint egy szappanopera. Esmeralda is sírt mikor JoseMiguel vagy nemtudomki nem szerette. (Nyilván bonyolultabb ennél a film, de a vége ugyanez.) Mondanivalója sincs. Csak bemutat, de nem mond semmit azon túl, hogy "nézzétek: ilyen is van." Az ember maximum elborzad, de nem lesz tőle semmilyen szinten sem más személy (esetleg kicsit nagyobb rálátása lesz a világra.) Borzasztó a téma, de a témaválsztás nem minden, kéne mögé valamilyen extra. De nem volt, leszámítva hogy "a szeretet fontos dolog", de ez bármennyire is igaz, nem új és nem "zseniális" gondolat. Viszont fel lehet vágni az ismerőseinknek, hogy láttuk, értettük, és most már jogosan mondhatjuk: "úristen, te nem művészfilmeket nézel?" |
2008-08-26 12:41.11 |
Lehet hogy sokan a halálhír miatt nézték meg, de -ha lehet ilyet mondani- objektív szempontok alapján is zseniális alakítás volt. Ha nem halt volna meg, akkor is szakadtam volna a röhögéstől mikor kiesett az összetört kamionból, és elborzadtam volna, mikor vascsővel verte a Batmant. Nekem egy pillanatig sem volt hiteltelen a szereplés vagy feltűnő, hogy most csak játszik, éss szerintem ez nem kis szó egy ilyen szerepnél. Képzeld el mit csinált volna Berényi Miklós a Barátok köztből egy ilyen szerepben :) Ügyes gyerek volt ez a Ledger. |
2008-08-26 01:29.06 |
Ezt nem tudom leírni, mert csak egy gesztus volt. Mikor az aluljáróban Batman a batmobillal a plafonba tolja a kukáskocsit, van egy kb 2 másodperces bevágás Jokerről, ahogy elismerően hümmög egyet. Zseniális volt szerintem :)))
Még csak 4szer láttam moziban, nem tudok szó szerint idézni, úgyhogy hagyom is egyelőre :) |
2008-08-26 01:26.11 |
Nekem is Keaton marad mindig Bruce Wayne. Őt látom leghitelesebbnek, playboyként és Batmanként is. Mondjuk ebben benne van, hogy gyakorlatilag belém égett az a kép.. legalább százszor láttam a Burton féle Batmant :)
Utána viszont, nem sokkal lemaradva jön Bale. Ő még megoldotta a dolgot :) (Amúgy amikor Alfred kérdezte, hogy tigrissel harcolt-e az elején, és mondja hogy "It was a dog... a big dog..", az nagyon Keaton-es volt szerintem :) ) A többiek nekem egybemosódnak, nincs sok benyomásom róluk. Illetve nem is. Az erőst' a fejemben él, hogy Clooney borzasztó volt :) Nem tudom kinek jutott eszébe, hogy őt kérjék fel, de nekem halálos volt. >"Elfröd nem beteg. Elfröd haldoklik" - Clooney-s félmosoly.< Fetrengős szenvedős. Fejre Kilmer odaillő volt. Egyebet nem tudok mondani. Kérem kapcsojjaki. |
2008-08-26 01:19.12 |
Ledger tragédiája, hogy nem élte meg bálvánnyá válását. Túl szépfiú feje volt szegénynek ahoz, hogy komolyan vegyék, úgyhogy kapott ilyen "10 dolog amit utálok benned" jellegű tinifilmszerepeket. Most, hogy valaki észrevette, hogy van mögötte valami, és esélyt kapott hogy megmutassa magát... el tudjátok képzelni, milyen karrier indult volna most be? Szerintem tragédia, mert - divatmajmolás ide-oda - tényleg hibátlanul játszott el egy nemkönnyű szerepet. 10 pont.
DE.. összehasonlítani Nicholsonnal? Egyrészt felesleges, másrétsz lehetetlen. Mit szeretsz jobban, a Porsche-t vagy a csokifagyit? Teljesen más korban, tökéletesen más mentalitással megalkotott két karakterről van szó. Egyetlen összefüggés, hogy minkettő Joker karakter, itt meg is áll az összehasonlítási alapok listája. A Nicholson által alakított Joker nekem a teljes filmtörténet legzseniálisabb karaktere, és nem tagadom, Nicholson alakítása miatt is (amúgy filmtörténetet tanulok egyetemen :) ). Beleköthetetlen, lendületes, hiteles és szép alakítás volt, nem csoda, hogy 20 évvel később (még a Dark Knight előtt is) mindenki ismerte és szerette. Hozzáteszem: ezt a Ledger féle Joker-t is emlegetni fogják szerintem 20 év múlva is, mert maradandó élmény. Összehasonlíthatatlan a kettő, és mindkettő fantasztikus - a maga módján :) |
2008-08-26 01:07.43 |
Nos aki (ha esetleg mást nem is, de) látta a Karib tenger kalózait eredeti nyelven és szinkronnal is, az biztosan tudja, mennyire elronthat egy filmet a szinkronizálás. Szerintem sem lehet pontosan átadni Heath Ledger alakítását. Ügyes gyerekek is vannak szinkronstúdiókban, elkpzelhető, hogy összedobnak valami élvezhetőt, sőt jót is... de hogy megváltozik a karakter, az egészen biztos. Amúgy minden szinkronnal megváltozik az atmoszférahang is, úgyhogy a hangefektek minőségromlása minden szinkronnál borítékolt. Megértem ha valakinek nyelvi okok miatt nem befogadható a film, és szinkront szeretne, de a rossz hír, hogy sosem fog átjönni PONTOSAN ez a film szinron esetén. De.. DVD-n nem fogják kiadni magyarhang nélkül, anyagilag nagy bukta lenne a magyarországi forgalmazóknak elesni egy ekkora vevőtábortól. Úgyhogy majd akkor :) Tipp: ha már megnézted ötször magyarul, és kívülről belülről ismered a sztorit, nézd meg eredeti nyelven is majd ;) |
2008-04-26 23:36.03 |
Én tehén szemet hallottam, végülis mindegy, csak reménykedni lehet hogy nem emberé volt :)
Alapvetően nem értek egyet az avantgard filmirány elgondolásaival, aminek az egyik extrém vetülete a szürrealizmus. Szóval egy nekem nem tetsző filmfelfogás szélsőséges megnyilvánulása, érthető módon ez sem tetszett :) Értem hogy álom, értem hogy tele van szimbólumokkal, hogy felkavarni akart, hogy művészi igénnyel lett elkészítve, sőt még hatását is éreztem, úgyhogy összességében azt hiszem annyit lehet mondani, hogy ez egy "jó film". De nekem túl életidegen és öncélú, látom magam előtt azokat az elborult francia művészlelkeket, piros-fehér napernyős kávézók teraszán hosszú-vékony cigit szívva pödörgetik a kecskeszakállat és arról beszélnek, hogy legyen az ember mögé kötve két pap meg egy zongora lódöggel, és fogjunk be a halottas kocsi elé egy tevét mögötte meg galoppozzanak a népek - erre mindketten bólintanak egyet és belehörpintenek a tejszínes (NEM tejes!!!) mokacsínóba. Neem sajnos nagyon nem az én világom :) Elfogadom ha valakinek tetszik, csak nem fizetem a sörét az este végén :) |
2008-04-13 22:30.26 |
Ajjajj.
Szex, puskák, kínaiak, futkorászás háztetőkön, perverzió, megvilágosodás. "Minden adott". Sajnos nagyon nem jó :( Akciónak nem elég izgalmas, vígjátéknak nem lehet felfogni, max önmaga paródiájának, de ahoz meg nem elég igényes szerintem. Attól még hogy Madsen striciből lett üzletembert játszik, és van benne prosti, aki a végén "vajon megöli a kínait?", még nem fog működni egy film. Lehetne mondani hogy oké, de azért formanyelvileg nagyon ott van a film, de sajnos nincs :( A megoldások jobbára közhelyesek, ahol pedig hatni akar, ott az ember ásít egyet. Sajnos sajnos.. :( Pedig tele voltam elvárásokkal. Nem pontozom mert nincs hozzá szívem. (Ha Madsen nem játszott volna benne gondolkodás nélkül lenullázom, de ki tudja. Hátha megtanul magyarul és elolvassa ezt a bejegyzést, úgyhogy nem akarom bántani. Mert őt viszont kedvelem ^^ ) |