Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Karácsony a Cukorfalat utcában - Izaura TV, 09:00 |
Bajkeverő majom - M2, 09:15 |
Férfibecsület - Mozi+, 09:20 |
Ragadozó Városok - HBO3, 10:15 |
A bűn árfolyama - Film Café, 10:15 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Franco Nero (83) |
Vincent Cassel (58) |
Maxwell Caulfield (65) |
Pokorny Lia (53) |
Oded Fehr (54) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Aktuálpolitika azoknak, akik unják a trollt a választás topikban |
2022-es választás |
Dredd - Idézetek |
MR-9: Ölni vagy halni - Kérdések |
Szólánc igékkel |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
A fiók |
Madison Bailey |
2009-08-26 14:31.42 |
kétségtelen tény, hogy oda kell rá adni az öt csillagot. sean penn mozijának első fele nyomasztóan erős thriller, hogy aztán a film második felére egy családi drámává alakuljon ahol a főszereplő átalakulásának lehetünk tanúi. nem szokványos thrillert kapunk, a gyilkos pedig ezúttal arctalan marad. "az ígéret megszállottja" Dürrenmatt zseniális kisregényének kb 100. feldolgozása, mégis döbbenetesen egyedi stílusú, intelligens, és depresszív film. a végkifejletről csak annyit, hogy nem hazudtolja meg a film alapvetően kiszámíthatatlan jellegét. csodás alkotás, engem lenyűgözött. nem szabad azonban megfeledkezni az iszonyatosan erős mellékszereplő gárdáról sem ami még jobban erősíti a film színvonalát. és, hogy a filmkritikusok milyen filmeket néztek 2001,.-ben, hogy ennek a filmnek egyetlen egy jelölést sem sikerült kiharcolnia nem tudom. arcátlanság tőlük. |
2009-08-25 11:49.59 |
szerintem viszont megér egy odafigyelést. nem rossz film ez, egy kicsit lassú tempóban haladunk a végkifejlet felé, de azért érthetővé válik és szerintem egy erős közepesre igenis összedobták a készítők. semmi kimagasló színészi játék, mindenki annyit tesz a filmhez amit kértek tőle. az ember már annak is örül ha sikoltozó picsákat nem kap egy filmben. itt nincs hála istennek egy sem és a története sem olyan rossz, hogy ne lehetne megnézni. egyszer azért biztos. |
2009-08-25 08:40.42 |
valamiért teljesen azt hittem, hogy megkapta. igazad van nincs neki. köszi a helyesbítést és a felvilágosítást. |
2009-08-24 20:43.57 |
talán a filmmel kapcsolatban egyetlen egy kérdést kell leszögeznünk. hogy kinek készült ez az alkotás? ötvenes éveiben járó egyedülálló nők fogják talán élvezni a legjobban, de ez nem akadály, hogy fiatalabbak is megtekintsék és élvezzék a filmet. én még csak nő se vagyok és életkorom sem éri el az ötvenedik évet, de én kellemesen csalódtam ebben a filmben. richard gere már harmadszor játszik együtt filmben diana lane-el. összeszokott párosnak tűntek a filmben bár most az egyszer biztos, hogy női szereplőtársa erősebb szerepet kapott. de kiválóan megfelelt az oscar díjas színésznő és richard gere is kisujjából kirázza ezt a szerepet. erős a történet, és nagyon is életszagú ami még jobbá teszi a filmet. lassú a történetvezetése ezért sokaknak unalmasnak tűnhet. én személy szerint egyáltalán nem unatkoztam rajta. én személy szerint ajánlom azoknak akik szeretik a lassúbb tempóban csordogáló, szívhez szóló romantikus filmeket. én egyébként nem ilyen vagyok,de ez a film mégis megfogott. |
2009-08-24 19:30.54 |
jogos az észrevétel én is elgondolkodtam rajta, de sokat töprengeni az eseményeken nem érdemes. ez a film nem gondolkodásra készült. |
2009-08-23 18:08.06 |
közel 30 éve, hogy Victor Miller forgatókönyvíró Sean S. Cunningham producerkedése és rendezésében útjára indította az első részben még zsákkal a fején majd később hokimaszkra váltó Jason Voorhees történetét. meg is élt a film még 10 részt, meg annyiszor feltámasztották őt a készítők. legtöbbször lakhelyén a crystal tó környékén dolgozott kedvenc gyilkosunk, de azért kirándult is az évek folyamán. Manhattanben is járt, az űrben is kóborolt egy rész erejéig, de egy külön epizódban összemérte erejét freddy kruggerel is. itt az ideje, hogy újra színre lépjen a gyilkos. a rendezői székbe marcus nispel került, aki korábban egész jó kis filmeket rendezett. no azért nem maradt egyedül. michael bay és Sean S. Cunningham irányította az eseményeket.
a film készítői nem konkrétan egy remaket készítettek hanem pár részt turmixolták össze. a történet azonban nagyjából ugyanazokat a hagyományokat követi amit az első részekben megszokhatunk. semmi újdonság, semmi újítás. újra látogatók érkeznek a crystal-tó környékére és mivel ez jason lakhelye nem is hagyja nekik, hogy az ő békés nyugalmát megzavarják a betolakodók. a cselekmény tehát ahogy megszokhattuk nem túl velős. nem is kell egyébként ezt túlbonyolítani mert elvenné a figyelmünket az igazi vérfürdőről. jasonunk használja is kedvenc fegyverét elég sokszor,de ha az nincs nála talál ő magának megfelelő fegyvert bárhol és bármikor. ráadásul mindehhez meglehetősen korrekt vizualitás effektek is segítenek, egyszóval a film ipari részével nincs is semmi gond. az a probléma, hogy kellenének az új ötletek mert ez így lassan kezd igazán unalmassá válni. kellenének a formabontó megoldások mert egyhelyben toporog ez a történet. annyi újítást azért kapunk, hogy a korábban még csak cammogó gyilkosunk már futásnak is ered. jason karaktere cipeli el hátán egyébként az egész alkotást. valahol drukkol is neki az ember és milyen öröm amikor felveszi a hokimaszkot az arcára. ez a nosztalgia az, ami megtölti a filmet élettel, és adja el a filmet és ezért nézzük meg akik szeretik ezt a sorozatot. a készítőket a nulla kockázat vezérelte. semmit nem újítottak inkább mai köntösbe helyezték az eseményeket. feltúrbózták a történetet gps.-el, fűvel, mobiltelefonnal, motorcsónakkal és így dobták piacra és adták el nekünk. öreg fanoknak egy csipetnyi bosszankodás mellett kellemes nosztalgikus érzései lehetnek, az új nézőket viszont nem tudom, mi foghatja meg igazán a filmben. aki nem látta a korábbi részeket meg se nézze aki viszont szereti jason öldöklését az próbálkozzon vele bátran. |
2009-08-23 14:08.19 |
spoilereket is tartalmazhat!!!
az 50. életévét taposó luc besson sosem pihen meg. évente legalább 5-6 forgatókönyvön dolgozik, producerkedik, néha ha van kedve még rendezget is. ezt mondjuk egyre ritkábban. legutoljára a szállító 3. című filmjével borzolta az emberek idegeit. néha félve nézi meg az ember a filmjeit mert tud ám piszok rossz filmeket is írni. de az "elrabolva" az más. erre időt szánt. meg is érte. az "elrabolva" nem egy tipikus váltságdíjas film. itt nincs váltságdíj követelés, alkudozás, rendőrséghez fordulás. ha a film ezt a vonalat követné talán nem lenne ilyen jó. az exűgynök saját kezébe veszi a dolgokat. nem bízza másra a dolgot, sok segítséget sem kér mástól csak ami a legszükségesebb az ügy félgöngyölítéséhez. a filmnek csakis az elején pihenünk meg egy kicsit, míg a történet ki nem bontakozik, hogy aztán teljes gázra kapcsoljunk. a régi, tanult módszerrel dolgozik. egyedül a rosszfiúk ellen. liam neesen-nek ötvenhetedik életévét kellett betöltenie ahhoz, hogy életében először akcióhőst játszhasson aki egyébként profin hozza a profi szerepét. ő maga a keménység, az aggódó apa. ha kell bárkit legyilkol, hogy megtalálja lányát. képes ezért még barátja feleségét is meglőni, hogy közelebb kerüljön az ügyhöz, ha kell pedig kínoz is. ez bizony azt jelenti, hogyha valakit meg kell ölnie, akkor az pillanatnyi lelkifurdalást sem jelent neki, mint ahogy az információkért kínzás sem okoz neki problémát. neesen nélkül a film nem lenne ott, ahol most van, és most tart. az elrabolva egyébként egy teljesen sablonos, kiszámítható film, de a megvalósítás az kiváló. egyszerűen jól szórakozol rajta, pörgős és a célnak is megfelelő, szóval akciófilm ez azért a javából. a film megérdemli az év meglepetése titulust annak ellenére, hogy természetesen ebbe a filmbe is bele lehet ám kötni, ha valaki nagyon akar. ha egy színész beleteszi a szívét-lelkét egy szerep eljátszásába akkor ott még csodák is történhetnek. most itt ez történt. adott tehát egy hibátlan, pörgős akciófilm, amely felsőfokon mondja fel a műfaj által megkövetelt receptet, és másfél óra garantált szórakozást biztosít. |
2009-08-22 12:17.37 |
írásom spoilereket is tartalmazhat!!!
michael winterbottom előző filmje a "guantanamo" című szintén dokumentarista stílusban készült filmje jobban tetszett mint ez. angelina jolie tolvajtempóban vagy a tomb raider című filmjeiben nyújtott alakításából kitörve egy teljesen új stílusban mutatkozik be a nézőnek. angelina j. aki kivételesen színésznőként és nem sztárként van jelen ebben a filmben. itt nem szexi cicababa hanem egy meggyötört asszony aki harcol férje megkerülésért és ezért minden lehetséges utat megmozgat. kellő feszültséggel indul a történet és ez a lendület fent tudja tartani az érdeklődést egy darabig, de valahol félidőben ez kifullad - túlságosan elmerülnek a részletekben, a rengeteg muszlim név között én lassan elvesztettem a fonalat, hogy akkor most ki kicsoda és mi köze van az emberrabláshoz. a film egyébként teljesen visszafogott.ide még a 12 éve felülieknek szóló karika is túlzás lenne. az elfogott emberrablók kikérdezése igencsak "könnyedek, nincs erőszak itt egy percre sem, amit azért ha igaz történet alapján készült akkor nem gondolnám, hogy egy Pakisztán nevű országban a kikérdezés ennyiben kimerült volna, hogy a kérdezőtiszt többször elismétli a kérdést mire a terrorista megtörik és bevall mindent. csak úgy mert kérdezték tőle. ha igaz történet akkor pedig miért nem mutatják a rázósabb képeket, jeleneteket is. a film viszont így teljesen unalomba fullad a végére. csakis az alaptörténet ami jó a többi teljesen unalmasan mutat be mindent. a közepétől szinte semmi feszültség nincs benne, és egy kicsit eltúlzottnak érzem angelina jolie kimagaslónak titulált szereplését is. semmi extra teljesítmény nincs itt kérem nem tudom a kritikusok mit láttak itt olyan nagynak. nemcsak amerikában fogadták közönnyel a filmet hanem hozzánk is csak dvd formátumban jelenik meg. nem is gondolnám, hogy ez a film megállná helyét egy moziban. |
2009-08-21 08:02.17 |
nézzétek meg még egyszer és tisztulni fog a kép. én is csak másodszori nézésre értettem meg minden részét. |
2009-08-20 22:16.30 |
összességébe véve egy olyan film david s,goyer mozija amit azért egyszer merek ajánlani megnézésre azonban a film nem hagy az emberben valami túl nagy nyomot. könnyen felejthető alkotás ez,lassú tempóban csordogál a történet és nem is lesz a végére sem nagy durranás benne. a beteg gyereket alakító fekete srác Sam Jones III viszont meglepően jól játssza a szerepét. alakításáért elismerő kritikát is kapott az ehhez értő filmkritikusoktól odakint. nem mernék róla senkit lebeszélni, hogy megnézze mert érdemes rá odafigyelni, de maradandó nyomot bennem nem hagyott a film. |
2009-08-20 21:59.55 |
persze, hogy gyengécske a története. újjat ebben a műfajban nagyon nehéz már összehozni. (persze nem lehetetlen). csak mégis azokhoz a filmekhez viszonyítottam amit mostanában láttam ebben a műfajban. azok között pedig elég jó a története. |
2009-08-20 21:56.38 |
ugyanolyan magaszintű alkotás mint seagal pista elmúlt 10 évben gyártott filmjei. kritikán aluli a színészi játék és a rendező is valahol ott tart ebben a műfajban ahol a karatehős jár. ajánlatos a film árát chips-re költeni vagy ha ingyen szereztük meg akkor megköszöni, hogy nem dobtunk rá ki pénzt. egy fittyinget sem ér. |
2009-08-19 20:29.46 |
valóban jogos a dühöd. nem írtam oda, hogy spoilert is tartalmaz az írásom. ezer bocsánat mindenkitől. |
2009-08-19 20:28.01 |
Blake Edwards 1963.-ban álmodta filmre a Rózsaszín párducot amiben Peter Sellers alakított igen nagyot. haláláig öt filmben játszotta el az esetlen, kétbalkezes rendőrfelügyelő alakját.
2006.-ban úgy döntöttek, hogy filmre viszik a remeaket amiben Steve Martin játszotta a főszerepet. a film iszonyat jó volt, a kritikák ellenére hozta is a pénzt, világviszonylatban összeharácsolt bizony több mint 150 millió dollárt ami egy vígjátéktól és steve martintól azért nem is rossz. aztán bizony ha már ilyen jól sikerült akkor bizony folytatásnak is kell lennie. majd három évet vártunk rá és meg is érkezett a kétbalkezes, ügyefogyott, fura logikával megáldott felügyelő legújabb kalandja. a folytatások nem szoktak olyan jók lenni mint az első rész, de ez talán még jobb is lett. ritka ez mint a fehér holló. a második részben bizony újra szükség van Closeau felügyelőre és minden szakértelmére. azt kaptam amúgy amit vártam a filmtől. a sztori tulajdonképpen szinte másodlagos, a film középpontjában egyértelműen Clouseau felügyelő áll, és az ő „képessége”, hogy legegyszerűbb helyzetekből is valóságos katasztrófát okozzon. így gyakorlatilag a film egy másfél órás poénáradat amiben azért nem mindegyik poén üt olyan nagyot,talán egy kicsit erőltetett is, de bizony a legtöbb azért betalál és bizony térdcsapkodós lett. az előző részből ismerős arcokat is találunk ( Jean Reno vagy Emily Mortimer) és lehet ismerős, de rengeteg új arc is megjelenik a filmben. a mellékszereplőkből igazi nagyágyúkat is találunk gondolok itt andy garciára vagy john clees-re. de az indiai filmek ragyogó csillaga, Aishwarya Rai is a stábot erősíti. gyönyörű szeme megbabonáz bárkit. Steve Martin jól hozza ismét a szerepet, a többiek viszont teljesen a háttérben maradnak, inkább csak a töltelék szerep jut nekik,de steve martin elviszi a hátán a filmet egyedül is. a helyzetkomikumra épülő poénok és a beszédéből fakadó komikum jót tesz a filmnek. ennyi szerencsétlenkedés egyébként egy filmben nagyon ritka. személy szerint a a részben a pápánál tett látogatás a legemlékezetesebb. külön ki kell emelni a szinkront mert Szombathy Gyula ismét kitűnő munkát végzett Clouseau felügyelő magyar hangjaként. összességében elmondható, hogy a film remek kikapcsolódást nyújt az egész családnak egy délutánra. |
2009-08-19 16:01.19 |
az idén feltámadnak a nyolcvanas évek horrorműfaj kultikus figurái. az idén már jason újra gyilkolászik a crystal tó környékén és a csákányos gyilkos is visszatért hozzánk. a "drakula 2000" című filmmel a horror műfajban a nevét lerakó rendező kétségtelen, hogy filmtörténelme írt azzal ő az első aki horrorfilmet készít 3-D technológiával. így a rendező megengedte magának azt, hogy csakis sablonokból dolgozott. semmi eredeti ötlet, semmi újítás. a film az összes horrorkelléket felvonultatja kezdve a nyávogó picsákon akik futás közben mindig elesnek a sima talajon is, az álarcos gyilkoson akik sosem fut és mégis mindig utoléri az áldozatát. van itt még kötelező csupasz csaj (nem is legrosszabb kivitelben) és persze egy meghatározott időpont amikor gyiloklászni lehet. ez most Valentin nap lesz.
noha ez a film semmi újat nem mutat a műfajában mégis élvezhető darab. no nem a színészi játék teszi feledhetetlenné a filmet inkább a történet az ami most jobbra sikeredett mint a korábbi horrorfilmek. persze van itt azért kiszámítható, felesleges, buta dialógus elég, de valahogy a történet most engem megfogott. a befejezés pedig amikor a bányában állnak és nem tudni, hogy most melyik a gyilkos remek húzás volt. és a befejezést látva egy folytatást még meg fog ez a film élni. ha ez is legalább ilyen lesz akkor megéri. |
2009-08-18 15:59.07 |
a világon mindenhol van futballhuliganizmus, de egy biztos. az angolok az élmezőnyben tanyáznak ebben a műfajban. én magam egyébként megvettem ezt a dolgot mert nem értem, hogy két csapat ellentétes drukkereinek miért kell egymást összeverniük ha csapatuk találkozik. a rendező egyébként a maga módján jól bemutatja az akciókra való felkészülést, a bandán belüli pozícióharcokat, azonban azt nem tudja megmagyarázni vagy valamiféle elfogadható választ adna Johnny és társai közveszélyes viselkedésére.
a filmbéli figurákat azonban zseniális színészek keltik életre. van itt annyi rossz arcú színész, hogy bizony nagyon hiteles lesz az általuk megformált figurájuk. a két főszereplőt alakító színész (Danny Dyer, Frank Harper) szabályosan brillírozik, főleg Harper, de ez a Dyer gyerek is elhiteti velünk, hogy ő bizony kemény gyerek és, hogy verték már agyon. és a kérdés még mindig nyitott számomra: miért tömörülnek a focidrukkerek hordákba, hogy pépesre verjenek más hordákat, vagy ha éppen úgy alakul, a rendőröket? a filmből a kérdésemre választ nem kapunk, de viszont kellemetlenül pontos képet kapunk az angol munkásosztályról. |
2009-08-18 12:23.34 |
lehet, hogy egy kicsit fáradtam néztem meg, de valaki elárulná akkor most, hogy a végén ha jól értelmezem a filmet akkor nem is követett el semmit?
vagyis gondolom elkövetett csak nem is fényképezett le semmit? ezt az egészet pedig csakis a család miatt csinálta? |
2009-08-17 16:13.19 |
A "narco" egy egyéni hangú alkotás. az első képkockák akciófilmre sejtetnek, rövidesen átvált vígjátékba, míg a vége már dráma. az elsőfilmes rendezőpáros, Tristan Aurouet és Gilles Lellouche alkotása elsősorban vígjáték lenne ami kimerül abban, hogy a főszereplő kétpercenként, alvászavara miatt összeesik (elalszik) bármilyen szituációban. hogy ez kinek vicces azt mindenki döntse el maga. ami még öt perc után jópofa, az a továbbiakban már unalomba fullad és egyáltalán nem lesz vicces. bármennyire is ígéretes a kezdet, a filmből nem lesz őrjítő vígjáték, míg a film végi szeretetblablától már azt hittem lekapom a fotel karfáját.
a sokatmondó duma és a végkifejlet után is azt tudom csak mondani, hogy a rendezőpáros filmje épphogy megüti az elvárható és nézhetőnek számító közepes szintet. |
2009-08-17 08:49.23 |
csapnivaló, ötlettelen, humortalan folytatás. az első két rész paródiája. minden hiányzik ebből a részből ami klasszikussá és szerethetővé tette a két előző részt: ez pedig egy tisztességes forgatókönyv, és egy elfogadható rendezés. míg az első rész martin brest rendezésében humoros volt, tony scott pedig akció dúsra álmodta a második részt addig itt alaposan meghúzták a költségvetést. ez látszik is a film minden egyes percében. élvezhetetlen akciójelenetek, eddie murphy pedig egyáltalán nem humoros egy percre sem inkább ripacskodik. az igénytelen forgatókönyvről pedig steven e.da souza gondoskodott. murpy karrierjének egyik mélypontját nyújtja bár később volt ő még ennél lejjebb is. teljesen feleslegesen elkészített folytatás. moziszemét. |
2009-08-15 11:55.13 |
manuel huerga filmjében a franko rezsim utolsó óráiban járunk. mielőtt azonban megbukik még belerúg egyet valakibe. ez a valaki pedig salvador puig, egy fiatal, okos egyetemista srác aki egy katalán baloldali csoport tagja. a csoport tagjai amolyan robin hood szellemében garázdálkodnak a környék bankjaiban, mígnem egy napon elkapják őket és börtönbe kerülnek.
a film a hetvenes évek hangulatát híven tükröző első felét követően beszorulunk a szürkéskék börtönfalak közé mint amit már a "Sophie Scholl" című filmben is láthatunk. a főszereplőt alakító daniel brühl játéka itt ebben az első órában nem a legjobb hiszen semmi mást nem csinál az ideológiai megfontolásból bankokat raboló szindikalista csoport leendő vértanújaként, mint szomorú arccal sodródik a cselekménnyel. szerencsére a rendező mentesítette őt mindenfajta hős, hitetlennek tűnő jelenetből mert azért alkatát tekintve nem egy hérosz ő. a film alatt pedig mindenki gondolkodjon el, hogy milyen ember is volt salvador? a film egy rendes embernek tünteti fel őt, de hát kérem szépen bankban nem csak a gazdagok tartják a pénzüket és az, hogy volt barátnőjét is belekeveri háborújába a rezsim ellen ellenszenvesé is teszi őt. mégsem tudjuk őt utálni, danel brühl amit lehetett kihozott ebből a szerepből. a fiatal spanyol anyától származó színész tehetsége főként az utolsó fél órában szembetűnő, amikor a kegyetlenül aprólékosan ábrázolt, elnyújtott, a halálbüntetés végrehajtására történő várakozás hosszú perceiben láthatunk tőle. és így a végkifejletet látva az ember azt mondja, hogy salvador mégis csak jó ember volt. talán a magyar "masfeld" című filmhez tudnám hasonlítani ezt az alkotást. megnézése a műfaj kedvelőinek és a történelem szerelmeseinek ajánlott. |
2009-08-14 12:00.26 |
2006 évének egyik legkevésbé reklámozott és ezáltal legkevésbé érdekes amerikai gyártású CGI filmje volt a "kis nagy hős" című animációs mese ami a 2004 ban elhunyt korábbi Superman filmek hőse Christopher Reeve emlékének is adózik. halála előtt ezt a mesét akarta megrendezni ami már nem sikerült neki. a film egyébként a hasonszőrű társaihoz viszonyítva talán mind közül a legkevésbé igyekszik viccesnek tűnni. így esélyei a befutáshoz a nullához volt egyenlő. pár héttel a bemutatója után már a sokkal vonzóbbnak tűnő (és főleg viccesebb) "Nagyon vadon" támadt a mozikban ami nagyobb bevételt és nagyobb figyelmet is könyvelhetett el mint a "kis nagy hős".
talán csakis az ütőt ellopó baseball játékos szerencsétlenkedései adnak humorforrásokat a mesében ami édes kevés ahhoz, hogy az ember jól szórakozzon egy mesén ami ráadásul csakis a kisgyerekeke élvezhetnek maradandóan a nagyobbacska korosztály és a felnőttek semmikép. a beszélő labda és az ütő pedig egyszerűn idegesítő volt. sem a karaktere sem a beszéde nem volt szimpatikus számomra. láttunk már ennél sokkal jobb meséket is, reméljük, hogy fogunk is látni mert így ez csak egy gyengécske közepesre volt elég. |
2009-08-13 09:16.40 |
a cím és tupac shakur neve láttán az ember azt gondolná, hogy egy fekete, drogos gengszterfilmet fog látni. azonban a cím és a főszereplő személye is csalóka most. valóban érinti a film az előbb írtakat, de igazából két szerencsétlen heroinfüggő és a szociális kiszolgálórendszer párharcáról van szó, miután úgy gondolja a két jó barát, hogy ideje leszokni a drogról. az elhatározást tett követi,azonban ez nem olyan egyszerű még akkor sem ha az egyik legnehezebb döntést az azt, hogy leszoknak már meghozták. elindul hát a két barát a bürokráciában és megpróbálnak beszerezni minden szükséges papírt ami a folyamat megindításához szükséges.
a két piti drogos egy napját bemutató film nagyszerűen vázolja fel a társadalom ellenállását a nehéz sorsúakkal szemben, illetve a mindenki számára elérhető szociális rendszer hibáit. a bürokrácia kritikája mellett a függőség és a hamis fogadalmak miszerint tényleg ez lesz az utolsó belövés) világát is pontosan érzékelteti. nem annyira lesújtó, mint a "Rekviem egy álomért", de van annyira elgondolkodtató, ugyanakkor poénokban sincs hiány a rapperből színészé vált tupac shakur remek alakítást nyújt a filmben ráadásul tim roth-tal is kitűnő párost alkotnak. azt gondolom, hogy tim roth sem szerepelt még ilyen jól filmben mint itt. bár Michael Caton-Jones "Rob Roy" című filmjében nyújtott alakításáért a legjobb mellékszereplő Oscar-díjára nevezték aza véleményem, hogy "az utolsó belövés"-ben sokkal jobban játszik. kiváló szórakozást nyújtó film, megnézése a műfaj kedvelőinek erősen ajánlott. |
2009-08-11 08:58.03 |
jaj az értékelés lemaradt. |
2009-08-11 08:57.32 |
a kivégzés előtt álló nő drámája csúfosan megbukott a kaszáknál mivel nem érdekelte a közönséget és a kritikusok is fanyalogtak tőle. pedig remek film egy nagyon jól játszó sharon stone-nal a főszerepben. a film vége nem happy end, itt nincs nagy megmenekülés a halálból, nagy jogi csatározás a nő életének megmentésért. ő igenis bűnös emberölésért és csakis egy eljárásjogi hiba miatt menekülhet meg a haláltól, de élete hátralévő részét akkor is börtönben töltené. ez tetszett benne a legjobban. életszagú film és ez teszi ilyen remek mozivá.
Bruce Beresford, az Oscar-díjjal jutalmazott Miss Daisy sofőrje rendezőjének filmje nem foglal állást a halálbüntetés ellen vagy mellett. méltánytalanul leírt dráma ez, megnézése erősen ajánlott. |
2009-08-10 21:42.03 |
hozzászólásom spoilereket tartalmaz!!!
a haditengerészettől leszerelt és tanárnőnek álló nő esete a 16 év körüli kemény fiúkkal. mivel első óráján elvérzik a gyerkőcökkel szemben kosztümét bakancsra és farmerra cserélve próbál meg hatást gyakorolni a zabolátlan gyerekseregre. a kezdetben kemény és nevelhetetlen had, egyszer csak minden nagyobb ráhatás nélkül, mert a tanárnő azt mondja nekik, hogy ez jó dolog érdeklődni kezd az irodalom, a költészet és a nyelvtan után. röhejes. pedig igaz. a film végén még kapunk egy barátok közt szintű izgalmat, hogy a végén a tanárnő elhagyva az iskolát az őt megkedvelő diákok elmormoljanak egy "ne már tanárnő, ne menjen el, úgy szeretjük magát" ritust. és így a magát az osztályteremben azonnal meggondoló tanárnő drámája véget is ért.naná, hogy marad. ha már a gyerekek azt kérik tőle. nagyon gyenge és unalmas volt. azt gondolom egy kicsit túlértékeltétek ezt a filmet fiúk, lányok. |
2009-08-09 14:49.18 |
dany boyle még a Trainspotting előtt letett az asztalra egy beteg, fekete thrillert. akkorát nem üt mint a drogos filmje, de mindenképpen megérdemel egy kis odafigyelést. a film elsőre egyáltalán nem annak látszik, mint ami 80 perccel később lesz. a háromfős lakóközösség hamar felbomlik ahogy a pénz megbolondítja őket. nemcsak a barátság eltérő értelmezései,de a pénz lélekre gyakorolt hatása is előkerül a filmben. remek színészi alakítás, príma történetvezetés.
a kezdeti vígjáték, a krimi és a film végén kicsúcsosodó lélektani-thriller kitűnően követi egymást, egyáltalán nem zavaró a váltás, sőt így még érdekfeszítőbbé válik a történet. a színészek pedig pompásan alakítják a pénz hatására egymás ellen forduló három barátot. ewan mcgregor karrierje innen számítható a filmiparban. már látszott, hogy remek színész lesz belőle. én ajánlom a film megnézését, remek szórakozást nyújt. |
2009-08-09 14:30.58 |
az ukrán származású rendező vadim perelman- aki a ház a ködben című filmjével lett ismert- legújabb filmje sajnos nem vett le a lábamról.két véglet van. valaki vagy teljesen odáig van egy filmért és az egekig magasztalja vagy bánja, hogy ráfecsérelt az életéből másfél órát. én három órát pocsékoltam rá, ugyanis kétszer néztem meg. és még mindig abba a csoportba tartozom akik bánják, hogy megnézték. nem azért mert nem értettem meg a filmet, bár el kell ismernem elsőre zavaros volt, így ezért döntöttem egy második alkalom mellett is, és segített a megértésében a fórum hozzászólások is.
sajnos manapság az ember megszokta, hogy amit néz az szórakoztat, és egyből világos is minden így gondolkozni lusták vagyunk. pedig itt kell gondolkodni. nem is keveset. a szereplőgárda egyébként nagyon jó. nagyon jól játszik egymás mellett a főszereplő két arca Uma Thurman és Evan Rachel Wood is. a rendező remekül váltogatja az idősíkokat, mindkét „énnek” megvannak a percei, egyik se kap többet a másiknál, azaz ugyanannyit kapok, az idős, meg a fiatal Diana „életéből” is. sok jót már sajnos nem tudok mondani róla. valahogy nem tetszett, van ez így. ez nekem most nem jött be. lebeszélni senkit nem szeretnék róla. várom mások véleményét is a filmről. |
2009-08-07 08:13.55 |
az első rész hatalmas bevétele után kétségtelen tény volt, hogy el kell készíteni a folytatást is. tehát a kaland újra elindul.
a filmben a nagyobb elvet sikerült megvalósítani a rendezőnek. a mozgástér is bővült, nagyobb helyszín, több figura. múzeumon belül, kívül, alatt, felett megy most a kaland. ám hiába a több szereplő és a látvány, nem lett ez annyira élvezetes, mint azt korábban gondoltam. az első rész is tele volt tömve jobbnál jobb komikusokkal, de amit a második epizódhoz összehozott Shawn Levy rendező, az egyenesen parádés. lenne, ha nem sikerült volna a rendezőnek, hogy még ennyi tehetséget is kioltson. rendezőnk csupán ráadott valami történelmi gúnyát a színészeire, és azt hitte, hogy pusztán attól, hogy egybeereszti őket, már viccesek is lesznek. sajnos már az első fél óra után kiderül, hogy a forgatókönyv nélkülöz bármiféle koncepciót, az újabbnál újabb történelmi alakok feltűnése pedig rövid úton fárasztóvá válik. néhol úgy tűnik a készítők csak úgy belerakták azt a karaktert, ami éppen az eszükbe jutott, azzal nem is törődtek, milyen laposra, unalmasra sikerül a figurájuk. van itt -megjegyzem feleslegesen- darth vader, al capone, retteget íván, szezám utcabeli kukás lakos, bólogató eistein figura. stb. az első rész mellékszereplői ide csupán azért kellettek, hogy beindítsák a cselekményt, motivációit adva főhősünknek, de Ben Stilleren kívül itt a régiek közül senki nem rúghat labdába. azonban ő is csak rohangál egyik múzeumból a másikba, szerepét bárki el tudná játszani. a vicces snittekből van pár jobb,de azok közel sem olyan jók, hogy ezért érdemes lenne megnézni a filmet. azonban mégis több az olyan, ami már egy kicsit erőltetetté válik és nem poénossá. a látvány az egyetlen, amit nem lehet szidni, bár ez 2009-ben elvárható egy ilyen költségvetésű filmtől. azoknak ajánlanám akik nagyon komálták az első részt és nem bírnák ki, ha nem látnák a folytatást, vagy akiknek vicces az ha ben stiller egy majommal pofozkodik. értékelésem: 2/10 |
2009-08-06 18:28.41 |
stephen chow a 2001-ben készült shaolin soccer című filmjével lopta be magát a nézők szívébe. ezen filmjében a rendező a kung-fu műfajt parodizálja ki, sok túlzással, de komikus formában. minden rendelkezésére álló audiovizuális megoldást felvonultat, hogy a filmvásznon a létező leglátványosabb pusztítást rendezhesse meg nekünk.
a harcművészettel átitatott kínai kultúra jó pár filmjéből idézget, a nézőközönség meg csak a száját tátja a gyönyörűségtől. a látványvilág tényleg nem mindennapos a filmben. filmjében a vicces kungfu-komédiából szép lassan szuperhősfilm lesz olyan látványvilággal ami megér egy misét az biztos. az elképesztő látvány és az ízlésfüggő humor mellett remek színészi teljesítmények tanúi lehetünk még akkor is ha a filmet egy percig sem szabd komolyan venni. a látványeffektek használatáért és a majdnem képregényszerű stílusért elismerő kritikákat kapott külföldön is. komolytalan film, de egy másfél órát érdemes rá fordítani. főleg azoknak akik szeretik a távol-keleti, régimódi kung-fu filmeket és nem ijednek meg egy kis repkedős, minden alapot nélkülöző , szinte már futurisztikus filmekért. mert ez ilyen. |
2009-08-03 16:57.23 |
meglepően korrekt történetet felvonultató sci-fi donaldson úr rendezésében. elismert színészi gárda segíti munkáját. a kornak megfelelő technikai megoldásokat láthatunk benne amely csakis a végén bicsaklik meg. a gyártási költségét busásan behozó filmnek több folytatása is készült ami szinte szóra sem érdemes. ezzel érdemes egy próbát tenni. |