Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Alien - Romulus *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (DVD) |
Escobar - Az elveszett éden (DVD) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Kapitány és katona - A világ túlsó oldalán - Viasat3, 18:15 |
A viskó - Moziverzum, 18:30 |
Kong: Koponya-sziget - Film+, 18:40 |
Kísérleti gyilkosság - Film Café, 18:40 |
A lekoptathatatlan - Paramount Network, 18:40 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Jess Harnell (61) |
Piros Ildikó (77) |
Nick Moran (55) |
Peter Medak (87) |
Joan Severance (66) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Azon a karácsonyon |
Liza Minnelli |
2018-07-14 02:06.49 |
Eric Clapton - I Shot the Sheriff (2015, RAH) |
2018-07-14 01:59.53 |
Ez eszembe se jutott, hogy kettős mércézni "kéne" itt (is). |
2018-04-03 03:15.34 |
Ez a két legszembetűnőbb különbség valóban a nyitóévadban: a másik ranch (később ez leégett sajna) és a téli forgatás - sőt még komolyabb hó is akad, ami nem túl gyakori arra.
Nos én is az S0101 megtekintésével ünnepelek, még ezt megelőzően nem csináltam ilyet :) Azért a 40. már nagyon szép évforduló. Annyival megfejelem a dolgot, hogy pontosan 40 esztendővel később nézem, ugyanis a CBS dallasi idő szerint 21:00-kor adta, úgyhogy az itthon április 3 már, hajnal 4 óra mivel +7 a különbség a mi javunkra. Ha már Dallas akkor az egykori dallasi vetítéshez illene igazítani :-P Még olyan 45 perc és indítom is! :) Egy kis sorozattörténelmi feeling nem árthat. |
2018-03-15 04:53.20 |
Puszta kíváncsiság: mi az 5* -ot azaz maximumot adó emberek gondolatmenete itt? Logikusan közelíteném meg: filmes fórumban vagyunk tehát értelemszerűen filmes/színészi teljesítményt kell értékelni nem külalakot, kedves mosolyt, jófejséget, rajongói szimpátiát vagy pankrátorteljesítményt ésatöbbi.
Másfelől, viszonylag kevesen vitatkoznának azzal, hogy Marlon Brando, Al Pacino vagy épp Laurence Olivier az 5* -os szint e téren (és még sorolhatnám). A fenti gondolatmenetből következően nem kevesen itt azt állítják, hogy szerintük partiban van Johnson bármelyikkel is? De mégis hogyan, milyen alapon? :-) Hogy lehet itt a filmes fórumon mondjuk ** feletti értékelést komolyan venni ez esetben? Az ugye szintén nem merül fel komoly képpel, hogy mondjuk a filmjei színvonala alapján (ez a szempont talán beleférne úgy ahogy), mert azt az összevetést gyakorlatilag még annyira sem állná ki :-) Egymás mellé lehet rakni mondjuk az említett Al Pacino filmjeivel aztán lehet kacarászni. Nem szeretnék semelyik rajongója lelkivilágába beletaposni de úgy vélem az előbbi gondolatmenet helyes. (Azért 5* mert csak, az viszont nem érv). |
2018-03-11 03:54.34 |
"Az Akadémia ott cseszi el ezeket, hogy náluk a "legjobb film" = amit a legszívesebben néztünk, elandalodtunk rajta, és majd megvennénk DVD-n otthonra"
Még ha csak ez lenne, de ennyivel nem ússzuk meg: a politikai korrektség mentén tematizál sőt nem egyszer nyíltan politizál és társadalmat "nevel" (már akit). (Ha valóban a legjobb kapja az idén akkor kb. a Martin McDonagh-film távozik a díjjal, azért biztos ami biztos nem jelölték a direktori kategóriába sem a rendezőt pedig teljesen alap lett volna). Gondoljunk bele ma már mekkora képtelenség lenne egy 'American Beauty' győzelme, amely egy nyíltan anti píszí és nyíltan társadalomkritikus film, mindemelett progresszív is. na az tényleg egy zseniális film és annyira azért nem volt régen még az az ezredforduló. Érdemes figyelgetni azóta a tendenciát az úgynevezett best picture kategóriában és ez még valószínűleg csak a kezdet. |
2018-03-06 19:58.21 |
Mármint a "tolerancia kampányfilm" kifejezés amit idéztem :-) |
2018-03-06 19:57.28 |
Puzsér Róbert fogalmazása igen frappáns, így idézem: tolerancia kampányfilm, ami tényleg teljesen jól körülírja mi volt ez az idei izé. |
2018-03-06 17:37.24 |
Hogyne csípné mikor 2 milliárd ember szeme láttára adnak neki egy best picture díjat. Papíron ugyebár a legjobb film, a szezon elsőszámú alkotása. Erről ugyebár nem beszélhetünk egy nyíltan tematizáló, történetét meglehetősen összelopkodó, eléggé inkoherens sztorival rendelkező és néhol még ízléstelen film esetében. Azt nem mondom, hogy zéró erénye van, de nagyon kevés az összképet tekintve, a *** az igen nagy jóindulatom jele volt (már ha így éretted, hogy lerontottam az értékelést). Erre jobbat nem lehet, inkább ma már **-ot adnék. A rendezőben csalódtam, az úgynevezett akadémiától ez ma már egy "elvárható döntés" volt :-) Én mint filmrajongó leszek szomorú ettől és ez a legrosszabb benne. |
2018-03-06 03:40.59 |
A fénypont Roger Deakins(!!) és Gary Oldman volt, a legnagyobb mélypont a best picture nyíltan koncepciózus és tematizált "győzelme", amely óvodás szintű viccé zülleszti ezt a kategóriát és a 2000-es évek zömében teljességgel komolyanvehetetlenné. |
2018-03-06 03:36.49 |
Mikor megnéztem a filmet már kb. 100%-ban "sejtettem", hogy ez lesz a koncepciózus/tematikus best picture az idén, a 2000-es években kevés kivételtől eltekintve ez a kategória egy óvodás vicc szintjére süllyedt sajnos le, nemhogy nem vehető komolyan hanem egyenesen szánalmas. Érdemes átfutni a '70-es - '80-as években mondjuk milyen minőségű és tartalmi nívójú filmek nyertek a kategóriában és érdemes megnézni a 2000 utániakat. |
2018-03-05 00:53.08 |
A film érdekes rendezői koncepciója mögött végig ott van (hol nyilvánvaló közelségben, hol a háttérben meghúzódva) az erős drámai vonulat és a redneck világ elsősorban lélekölő nyomorúsága. És persze igencsak tanulságos a film a sorsszerűség determinizmusát tekintve is. Az ausztrál rendező remekül ellenpontozza (és nem általánosan használt filmes eszközökkel) a drámai feszültséget, például néhol a karakterek szintjén elviszi annyira ironikus szintig ameddig csak az adott keretek között lehetséges. A film vágása és a narráció alkalmazásának módja egészen remek, a rendező meg meri húzni, hogy a karakterek időnként kiszóljanak a filmből (a House of Cards után annyira már nem lepődünk meg ezen). Margot Robbie annyiból nem nyújtott meglepőt, hogy lehetett tudni az ilyen magas szintű alakítás "benne van" és valóban tiszteletreméltó, hogy azokat a ziccereket is keresi ahol nem nyom a latban szinte semmit a szépsége. Frances McDormand-et nagyon szerettem McDonagh filmjében de egyáltalán nem bánnám, ha Margot Robbie-hoz vándorolna ma éjjel az Oscar. A CGI hiányosságai időnként rontottak az élményen a figyelmes néző számára (nem mindig volt igazán jól megjelenítve a színésznő arca és akkor még finom voltam). A korcsolyajelenetek felvételeiből nem tudom mennyi lehetett a valós kameramozgás, ezt aki tudja megírhatná. Összességében egy elgondolkodtató valós történetet mesélt el a film nem sablonos filmes eszközökkel, néhol alpárian, néhol viccesen, de többnyire drámaian. Utóbbi komponens a legfontosabb, hiszen ennek mentén gondolkozhatunk el a sorsszerűségről vagy éppen az esélyegyenlőtlenségek hatásairól egy olyan "élsport" szemüvegén keresztül, ahol a technikai tudás mellett a szubjektumnak is lényeges szerep juthat. 8,5/10 |
2018-03-05 00:35.08 |
Kicsit T-1000-es feeling volt sajnos néhol :-) |
2018-03-04 22:39.21 |
Másképp nem érdemes :-) |
2018-03-03 01:42.44 |
Én speciel azért, mert a rendezőt illetően nálam az a mérce amihez mérni érdemes. |
2018-03-02 02:59.09 |
Igen komoly visszalépés ez a rendezőtől a "Faun labirintusa" után, melyre túlzás nélkül azt lehet mondanunk, hogy mestermű. Ez a film sajnos csak rájátszik arra, ami 2006-ban a maga jogán is működött (a műfajok nagyon stílusos átjáróháza egészen zseniális drámai felhanggal) és ezúttal a píszí-t szolgálja ki és nem a filmrajongó közönségét, emiatt komolyat csalódtam a rendezőben. Mindemellett a dramaturgia is meglehetősen zavaros sőt nem egy esetben kínos. A színészi játékkal igazából nem volt gond, de ezek a karakterek nem voltak jól megírva, vagy ha bizonyos elemeiben mégis akkor több volt a hazug attitűd ebben mint a valóban hitelesként átérezhető. Del Toro sajnos igencsak megvezette a közönséget ezzel a nyíltan Oscarra gyúró (a Faunhoz képest) fércművel, melyre 5/10-nél többet szerintem képtelenség megadni, mindemellett a sztori a giccsben is elég komolyan tobzódott. Érdekes szituáció áll elő a most hétvégi díjátadón, hiszen egy tolerancia kampányfilm fog szemben állni a kiváló anti-píszí mozival, melyet ugyebár a nagyszerű Martin McDonagh követett el. ha a kettő közül nyerne valamelyik akkor meglátjuk melyik mellé teszik le a voksot de sajnos van egy sanda gyanúm, hiszen Hollywood már régen nem a minőséget díjazza, persze időnként azért még ráhibáznak de egyre kevésbé "engedi meg" mindezt a koncepciózusság kényszere. |
2017-11-28 19:14.34 |
A film annyiban mindenképp előrelépés a műfajban, hogy nem a szokásos cukormázat tolja a pofánkba, hanem elég jól reflektál a valóságra, tehát: az úgynevezett "szerelem" vagy/és párkapcsolat illogikus alaptermészetére és ami ennél fontosabb arra is, hogy az összképet tekintve az egyenlet végeredménye (jó történések, rossz történések) jó eséllyel negatív előjelű a végén ha mindent mérlegre rakunk, akkor pedig semmi értelme ugyebár. (Tehát értelemszerűen nem a "végeredményre" gondolok hiszen az manapság szinte mindig negatív, hanem a közbenső történések mint halmaz teljes képére, azaz amennyi jó van benne szinte minimum annyi rossz előjelű dolog is szinte szükségszerűen). A személyes tapasztalatommal egyébként ez egybevág, úgyhogy én abba is hagytam, szerintem összességében pozitívabban jövök ki belőle és még időt is rengeteget spórolok. Szóval elrettentő példának úgymond vagy legalábbis elgondolkozásra késztetés céljából és okulásképp valóban egy értékelhető film. JGL pedig nagyon jól játszott mint mindig. Ajánlom a Don Jon-t tőle, az sem tanulságoktól mentes. JGL rendezői debütálása volt nemrég, ott csajozógépet játszik. Az a film egyébként lényegesen jobb. |
2017-11-04 01:13.35 |
Nem hülyeség... hasonló példa (és filmes vonatkozása is van), a Zodiac c. Fincher filmben is feltűnik. Az 'I am not Paul Avery' feliratú kitűzők sztorija, ha láttad a filmet egyből be fog ugrani. |
2017-11-03 19:38.22 |
Nem túl örvendetes hírek:
[link] A francba, lehet hogy most sem kap megfelelő transzfert, hihetetlen. Évtizedes viszonylatban várós már a téma, annyira gyér volt eddig szinte az összes, itt lenne a nagy lehetőség most... |
2017-10-05 04:10.01 |
A sors furcsa fintora: pont a Las Vegas-i tömeggyilkosság napján. |
2017-10-05 04:02.57 |
Köszi. És persze üdv. a klubban :) |
2017-10-04 01:33.04 |
Úgy látom mindenkinek megvolt a könnybe lábadt szem :-) Ez a film eleve egy bődületesen fasza időszakban született meg, szerintem a '90-es évek (főleg első fele) verhetetlen időszak a mozitörténetben. A T2 esetében pedig ott volt ehhez egy nagyon szerencsés együttállás, ami a korszakon kívül még a zseni Cameron + Arnie (a szerephez ráadásul a legkiválóbb életkorában és formájában) + nagyon fasza forgatókönyv + az összes szereplő + Dennis Muren & Stan Winston trükkmesterpáros által fémjelzett "ihletett együttállás" - ahogy én nevezem.
És mi, a könnybe lábadt szeműek is pont jó életkorúak voltunk anno/vagyunk most ehhez a korszakhoz. |
2017-09-21 15:32.24 |
Én csak azt a változtatást vettem észre egyetlenként, amit Cameron mester is közölt a néppel. Teljesen megesküdni nem mernék, de mintha (ha jól emlékszem kettő) vágás esetében 1-2 frame eltérés lett volna most, érzetre dinamikusabb és pontosabb volt ott a váltás. (Mivel egyszer volt egy ilyen "önszorgalomból" végzett munkám frame by frame ismerem a TC-t) |
2017-09-21 15:26.52 |
Hatalmas élmény volt újra nézni, a magyar hangsávot is szépen gatyába rázták (amilyen az volt minőségileg szinte csoda történt. Hátha végre a poszt-VHS korszakban most már a későbbiekben felhasználható lesz...) Nem "csak" nosztalgikus értelemben volt ihletett pillanat számomra (mivel 40 vagyok így anno csomószor láttam a mozikban), hanem a kor minőségének is teljesen megfelelt a látott kép, nagyon elégedett voltam. Értem ezt úgy mintha ma készült volna teljesen - technikai értelemben - az az élmény jött át, zseniális munkát végzett a Lightstorm csapata. Persze szerencsére nem ma készült :) Ugyanis ma már elképzelhetetlennek tartom ilyen minőség megszületését. A T2 mint mestermű még mindig teljesen friss, a korát több évtizeddel is megelőzte ez is fényesen bebizonyosodott, persze ezt mindig is tudtam. Elvégre az akciófilmek királyáról beszélünk. Csodás élmény volt na :) |
2017-09-13 22:48.40 |
Kíváncsi leszek, 26 éve már ott ültem tizenéves pöcsösként leesett állal vagy 7-8-szor :) A mozitörténet legnagyobb akciófilmje ezt is teljesen osztom, nálam még a top3-ba is befér simán pedig nem egy nem két jó filmet láttam már. Arnold még példakép is, úgyhogy alig várom a jövő szerdát... :) Egy kis időutazás, köszönet James Cameron mesternek! |
2017-04-09 21:42.07 |
Az utolsó fél perc mindent visz :) Még mindig van Shyamalan-ban fantázia, mindig is az egyik legelegánsabb rendezőnek tartottam, ahogyan bánik bizonyos filmes eszközökkel így értve. James McAvoy brilliáns alakítást nyújtott. A film összességében nekem egy erős közepes, de filmrajongóknak mindenképp érdemes megnéznie és valóban sokkal jobb lett az alkotás, mint a rendező számos ezt megelőző és jobbára egyáltalán nem sikerült filmje. |
2017-03-15 22:35.41 |
Ez a Stephen King által legjobban szeretett filmes adaptáció, amit írása nyomán készítettek. Sőt, egy olyan bókot is mondott, miszerint "olyan érzésem volt mindvégig miközben néztem, mintha a saját gondolataimban járkálnék". Azt hiszem ennél nagyobb dícséret nem kell, de szerintem a legtöbben tisztában vannak vele, hogy ez a film valóban egy gyöngyszem. Minden ízében bitang jól eltalált (forgatókönyv, rendezés, casting, fényképezés, zene, set decoration...), pl. Thomas Newman amilyen csodás zenét írt, arra is csak a legnagyobbak képesek. Én évente nézem, tehát legalább már 15X, de nemhogy unnám, hanem pont ugyanolyan katartikus, mint mondjuk először... |
2017-03-08 14:25.01 |
Hagyjuk ezt a sznobozást jó? Itt menne parttalanná az úgynevezett eszmecserénk, szóval részemről ennyi volt, de no offense. (szó nincs megfelelési kényszerről vagy birkaeffektusról, legalábbis nálam nincs. Mindettől függetlenül én hiszek abban, hogy létezik egyfajta ízlésbeli "aranymetszés", melyhez igazodnak a művészeti ágak, nincs szélsőségesen random ízlésbeli szubjektivitás. Tehát aki szerint mondjuk a Keresztapa 1*-os film, ott abban a készülékben lesz a hiba a fenti elv mentén - csupán ilyen mértékű igazodásra gondolok, ettől még a szubjektivitás szélesen leképeződik - és le is kell - a véleményben). |
2017-03-08 00:19.11 |
Két megjegyzés jutott eszembe: az AMC rendesen noszogatta Vince Gilligant a további folytatásokért. Pontosan azért, nehogy rétestészta-effektus legyen, szerencsére Gilligan stornózta ezt és nem volt hajlandó belemenni. Már ez is fantasztikus, hogy 5 évadon át ilyen minőségű feszültség és karakterkidolgozottság tudott lenni teljesen folyamatosan, sőt ezt több, mint brilliáns. Ez a tény emeli minden sorozat fölé: a karakterek íve, a sztori íve és a hiheteltenül minőségi színészi játék, így egyben.
"Érdekes Hanket se nagyon utálja senki" Mit mondjak én volt, amikor rendesen utáltam :) Gondolj bele, minden karakter nagyon finoman árnyalt a sztori különböző pontjain, ez az egyik legjobb az egészben és a sorozat sikerének egyik fő titka meglátásom szerint. Cranston nem véletlenül nyilatkozta folyamatosan, hogy Gilligan miatt jó ennyire a sorozat. Persze szerény, hiszen tudnia kellett neki is, hogy az alakítása mennyire zseniális. Ha mástól nem, Anthony Hopkins-tól megtudhatta... :) |
2017-03-08 00:01.28 |
Na igen, sejtettem, hogy kivezethető lesz egy ilyen irányba. Igazából akinek a Kezdő jobb, mint a Taxisofőr mondjuk, az meg is érdemli a Kezdő-t :) (nem személyeskedés a megjegyzésem).
Valószínűleg azért furcsállom, mert soha eszembe nem jutott még a "légüres térben" pontozás. Nem látnám értelmét. De elfogadom, hogy valaki ízlésének jobb lehet a Kezdő, mint a Nagymenők, csak nem értem :) |
2017-03-07 23:55.39 |
Valahol muszáj hasonlítani legalább egy röpke gondolat erejéig, másképp súlytalan az egész értékelés és pont olyan kérdés vetődhet fel ami bennem is felvetődött. Pont az a lényeg szerintem, hogy nem lehet elvonatkoztatni, a pontszámnak viszonylagosnak érdemes lennie. |