Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Szellemirtók - AMC, 13:55 |
Az új játék - Paramount Network, 14:40 |
Nemzetbiztonság Bt. - Film+, 15:10 |
Végső visszaszámlálás - Film Mánia, 15:20 |
Szamba - Magyar Mozi TV, 15:25 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Thierry Lhermitte (72) |
Albert Wolsky (94) |
Shirley Henderson (59) |
Katherine Heigl (46) |
Garret Dillahunt (60) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Kacsalábon |
Clint Eastwood |
2017-02-11 20:16.57 |
Csak hogy tudjuk hogyan kell filmet kezdeni.jön egy fekete nő ,oldalról veszi a kamera és közben felcsendül az Across 110th street .
Cool. Megacool. Quentin Tarantino ebben az időben akkora tehetségnek volt tartva,hogy arra szavak nincsenek:lehet ma már ezen vitázni,de a faszi észvesztően tud rendezni,más filmekből,alkotóktól csórni és amiben egyszerűen tévedhetetlenül zseniális:a semmiről beszélni úgy,hogy az érdekes legyen.Nevess rajta,odafigyelj rá,miközben észre sem veszed,újat a történet szempontjából nem tudtál meg.Tarantino ebben is szembe mer(t) menni az álomgyári forgatókönyvek egyik íratlan szabályával,iszonyat egyéb vaker van műveiben,miközben történés hosszú percekig nyista. A Jackie Brown azért is kicsit kakukktojás életművében,mert Elmore Leonard művéből dolgozott:bár persze szája ízére formálta a dolgokat.Hőse Jackie Brown-az ekkor újra gyorsan felkapott Pam Grier hogy aztán mára azt se tudják sokan,mekkora ikon is volt ő-aki mert büntetett előélete van,a világ legtrébb légitársaságánál gályázik,mellékkeresetként pedig a fegyverkereskedő Ordell pénzéből is behoz valamennyit,piciny részesedésért.Persze beüt a krach-miről szólna a film egyébként??-Jackie-t elfogja a hatóság,neki bele kell abba menni feladja Ordell vagy megy a börtönbe:ám okosabb csaj ő annál hogy mind az egyre veszélyesebb fegyverkereskedőt és lassú gondolkodású segítőit továbbá a feltörekvő zsarut be ne palizza,és ha már így alakult,az élete további részéről is ne gondoskodna egy óvadékügynök,Max segítségével. Tarantino-ra mindig is jellemző volt-még ma is,ugye Kurt Russell-hogy valaha sikeresebb,nagyobb nevű színészeket rehabilitált ha úgy tetszik,itt Pam Grier-t és picit Robert Foster-t.Grier a 70-es években óriási sztárnak számított a blaxploitation mozik miatt,és ha megkeresed a Foxy Brown mozikat,a lélegzeted is eláll egy pillanatra:istentelenül dákómerevítő kinézettel rendelkezett,telt keblein túl hihetetlen szexuális kisugárzással.Tarantino megadja a színésznőnek azt is,kicsit utaljanak is szépségére egy Max-szel folytatott beszélgetés alatt,ahol azt mondja az elismerő szavakra,azóta azért megnőtt a segge.Robert Foster becsülendő mennyiségű filmes munkával a háta mögött mára megbízható karakterszínésznek számít-játszott a VHS korszak híres Aligátorjába és a Chuck Norris féle Delta Force-ba-itt élete egy legszimpatikusabb karakterét formálja meg élete egyik legjobb teljesítményével.A 90-es években viszont eltűnt,kellett Q.T neki,nagyon is. A Jackie Brown persze hosszú:van akinek túlságosan is,és sokat niggereznek benne-ez Spike Lee hatalmas problémája volt vele-meg akcióval gyakorlatilag nem is szolgál.Ám a talán kicsit lassabb felvezetés után azért belendül a történet,jó ütemben kapjuk a csavarokat-és néhány kegyetlen jó viccet is.Samuel L. Jackson kétség kívül Q.T. filmjeiben iszonyatosat játszik mindig,itt is az idióta hajú ,fekás cuccokban feszítő Ordell szerepében villog,sokszor ellopja a show-t,és vannak pillanatok,ahol szinte félelmetes,például mikor beül az autóba aminek csomagterében az akkor még élő Chris Tucker nyomatja a dumát.Robert De Niro inkább alájátszik neki,átengedve a terepet,de néhány villanása azért mutatta,mekkora színészisten(itt még azért gagyikban nem égette magát),és ahogy Bridget Fondára néz az áruházban,abban ott van "maffiás" szerepmúltja.Az azóta teljesen eltűnt Fonda lány erős,és ahogy odaveti Louis-nak,"Dugunk?",azt tanítani lehet blazírtságból.Keaton megbízható,mostanra mikor e sorokat írom,hál isten másodvirágzását éli. Mégis azt mondom,ez Pam Grier filmje és Fosteré:a fekete hölgy orrsövényferdülése két különböző arctípust ad orcája jobb és bal felének,és ezt az alkotók parádésan kihasználják-van mikor nőiesnek,van mikor keményebbnek kell láttatni,a megfelelő oldalt részesítik előnyben.Max figurája igen érdekes alkat:ő egy lovag egy olyan világban,ahol kihalt már a lovagiasság,veszélyt vállal egy ismeretlen fekete nő felé csak azért mert tetszik neki-és nem él vissza vele,nem kér érte semmit,mi több...képes elengedni azt.Talán a mozi legszebb pillanata Grier arca a kocsiban,ahogy ez átfut rajta,miközben új élete felé indul. A Jackie Brown sok kritikus szerint Q.T. legletisztultabb filmje:az biztos,történetet ilyen egyszerűen még nem mesélt el,mintahogy ilyen lassan sem.Talán hiányoznak többeknek manírjai,húzásai:de úgy érzem,ezeket beáldozta Amerika egyik legnagyobb írója iránti tiszteletéért,amit Leonard éppenséggel meg is érdemel.Persze,idézhető dumák,cool pillanatok akadnak benne-ahogy De Niro kinyírja Melanie-t mert az felidegesítette és azt ahogy bevallja Ordell-nek-mégis,ez a film tényleg más,kevesebb utalással-bár egy híres spagettiwestern azért megy a TV-be-és lényegesen kevesebb gyilkolással.Jó nézni,mert Q. mindig is szeretettel és részletesen kihozza a maximumot karaktereiből,a történet csavarjai szórakoztatóak és a zene,emberek....ennek a faszinak a DJ.pálya se menne rosszul. Ügyes,merőben munkásságától eltérő alkotás ez,sokszor elő lehet venni. |
2017-02-10 20:53.54 |
amit írtál?na azt tuti nem.mindenki tudja értéked |
2017-02-10 14:22.22 |
és az miért baj,te szellemi zsákutca,ha egy nő szexmániás??
tudod,az sok esetben nincs hatással eszére,felfogóképességére,problémamegoldására,műveltségére és egyéb olyan tulajdonságokra,melyek esetedben még csak említés szintjén se merülnek fel |
2017-02-10 14:19.17 |
meg a rocky 5-öt se |
2017-02-10 09:42.06 |
mert az szimbolizálta számára a reményt,hogy nem itt éli le az életét,hanem azt a csomagot el tudja juttatni a gazdájához.
azt nem lehet mondani,a finom dolgokat megértenéd,lali |
2017-02-09 20:29.33 |
Nehéz megmondani,Helen Fielding akkoriban mire tenyerelt rá.
Bridget Jones néhány évig ...szóval,tényleg közismert személy lett,legalábbis amíg ki nem hozták a film második részét. Renée Zellweger akkoriban filigrán testét hörcsögképű nővé volt hajlandó változtatni,és ami a magyar szinkronban végképp elveszik,az "angol" angolt nyomja ,Colin Firth-től beolvadtak a nők és Hugh Grant végre lelkesen szemétkedhetett úgy,hogy attól még kedveltük.A Bridget Jones naplóját képes vagyok bármikor férfi létemre végigülni,és nem csak azért,mert utána könnyebben lecsúszik a -remélhetően tanga-bugyi:hanem mert tényleg jó.Szórakoztató.Még azt is elhiszem,az akkoriban témába vágó szingli kérdésnek az afféle....kiskáté. Viszont sok év telt el:okostelefon,a Tv szokások átalakulóban,a net már a budiba is be van kötve,Sly Oscarra volt jelölve,nem kapni jó franciadrazsét és zizi-t és a szingli nők azóta párban vannak szerencsés esetben már le is babáztak:vagy, azóta el is váltak már.Jones kisasszony feltűnése a vásznon majdhogynem feleslegessé vált,és furcsa egy tizenvalahány éves filmről(filmekről) úgy beszélni,retro érzést sugallhat. Pedig...így van. Ám a Bridget Jones babát vár működik. Holott Fielding könyvéhez sok köze megint nincs:lusta vagyok kiírni a változtatásokat meg mi van ha kiderül hogy olvastam és oda a kemény imidszem,mert az fontos.Legyen elég annyi,Marc Darcy itt és most él,csak (még) nős,Bridget-nek meg nincs gyereke,sőt mivel a kezdő képsorok hajszálra megegyeznek az elsőével,éppen senkije sincsen.Aztán lesz két mámoros éjszakája kis időeltéréssel egy új faszival meg egy régivel régivel,történetesen Darcy-val:naná hogy teherben marad,több mint negyven éves létére.(Itt most belebeszélhetjük,hogy a mai nők karrierjük miatt kénytelenek ilyen későn szülni vagy egyáltalán nem,de mi most...ilyet nem beszélünk.Ha "nőmozgalmasaktivistásezszörnyű" vagy, legfeljebb morogsz az élet realitásán,még akár igazad is lehet) Szóval,van két apajelölt,Bridget meg szeretné tartani a melóját is,és hál isten,néha ugyanolyan kedves lökött,mint volt:ezek a film legjobb pillanatai.Mint látható,a mozi nem azért működik,mert olyan kifinomult és bonyolult lenne a sztorija,hanem egyszerűen a karakterei miatt,és még az angol környezetbe bevágódó amerikai figura sem lóg ki,mert egész kifinomult a modora,és....nem is olyan rossz fej.Persze,hogy Patrick Dempsey mennyire tudja Hugh Grant-et helyettesíteni,,mindenki maga dönti el.(Daniel Clever-t egy pazar mozdulattal kivágták a harmadik etapból,és bár sajnáltam is,már azon a jeleneten látszódott,az alkotóknak azért a szórakoztatás most is összejött-meg elkapták a hangulatot). Azt pedig simán:Emma Thompson is beleírt a forgatókönyvbe,többek közt a pikírt,beszólós nőgyógyászt:amihez pedig a világ egyik legjobb színésznőjének köze van,az mindig működik,továbbá úgy el képes lopni a show-t bárkitől,mint politikus az adóforintokat.Renée Zellwegert is jó látni:rengeteg rossz filmmel a háta mögött,több év kihagyással leginkább azért maradt írás róla fent az utóbbi időkben,mert felismerhetetlenre plasztikázta magát és a búsójárásra is beengedték maszk nélkül,ám ikonikus karakterébe olyan lazán huppan bele,mintha évente nyomtak volna egy folytatást.Colin Firth öregedett de kedvelem,és a nyársat nyelt angol szerepe még mindig jól áll neki,Patrick meg bár nem kedvencem,voltak nagyon is elkapott pillanatai-például az interjú.Mivel egy romantikus vígjátékot nézünk,fel sem merülhet annak a lehetősége,hogy Bridget gyereke ne angol apától szülessen,mi több,annak sem ,hogy vajon mi lesz a vége:de teszik azt is angol eleganciával,humorral és bájjal,meg jó zenével és szívet melengető hangulattal. És.....talán valahol ez a fontos,hogy jól érezze magát a néző,még látva a majd két óra hibáit is:hogy a szülők meg a barátok kicsit háttérbe vannak szorítva,vagy Bridget azzal,hogy komolyabb állása van,"pötit" szeleburdi,mint azt megszoktuk-és a segge sem csúszik bele a kamerába.A Bridget Jones jelenség mondjuk ki,15-16 évvel később már nem "globális",csak....csak arra jó,röhögjünk,meg lássunk pár jó színész és a (mű)hipsztereket megvessük. Ám ez sem lebecsülendő kérem,nem lebecsülendő. |
2017-02-09 17:19.38 |
az a 91 százalék biztos??nekem 92 jött ki:)) |
2017-02-09 17:14.21 |
Élő csótányt talált páciense fejében, a szeme mögött befúródva egy indiai orvos.
A mit sem sejtő nő a szeme mögött érzett állandó viszketés miatt kereste fel az orvosát. A 42 éves nőnek valószínűleg álmában mászott az orrába a rovar, felébredéskor kellemetlen fájdalmat és viszketést érzett, ezért ment el a Csennaiban lévő Stanley Egyetemi Klinikára. Egy orrzuhany után a nőt hazaküldték, panaszai azonban nem múltak. Ezután M. N. Shankar fül-orr-gégész endoszkóppal vizsgálta meg a páciens orrát, és ekkor fedezte fel a probléma okát: Egy pár izgő-mozgó lábat láttam". A csótány csaknem a koponyaalapig fúrta magát, az agyhoz közel, a két szem közötti területre fészkelte be magát. Ilyet 30 éves praxisában még sohasem látott az orvos, aki végül egy porszívóhoz hasonló műszerrel távolította el a még mindig élő és mozgolódó csótányt a páciense fejéből. A 45 perces beavatkozás után a nő jól van. Shankar szerint a nő életveszélyes állapotba kerülhetett volna, ha az állatot nem távolítják el. "Ha bent maradt volna, hamarosan elpusztul, a páciensnél pedig fertőzés alakul ki, amely az agyáig is terjedhetett volna" - fejtette ki. ORIGO. Mondjuk,tudnék mutogatni pár embert,ahol steppelhetett is volna odabent,akkora hely van:) |
2017-02-08 15:15.58 |
két dolog!
kis pénzből készült,mint általában az ilyen horrorok. a másik,az álomgyárban a filmkészítés 85 százaléka üzleti alapú.lehet szeretni nem szeretni,de bizonyos nézőpontból igazuk van.és logikus,hogy nem távolódnak el bevált sémáktól,mikor a nézők nagy többsége azt eszi.nem kell rögtön ezt leverni amerikai nézőkön,elég ha itt is felmész gyengébb közepes filmekhez,ahol az osztályzatok zöme lényegesen jobb képet mutat arról,mint ahová egy...fogalmazzunk úgy,a filmekkel nagyobb kapcsolatban lévő emberke sorolná azt. tehát,ők tömegigényt elégítenek ki.ki lehetne ezt most nagyítgatni több oldalon keresztül,de egyrészt bazi lusta disznó vagyok,másrészt leegyszerűsítve....valahol ez a valóság. bár megmondom őszintén,szaktudást én nem láttam itten:)) |
2017-02-07 20:51.30 |
Szeretem az elsőt.
Igazából a története értékel...nincs.Bemennek sokan,többen rájuk rontanak,kijön élve a rendező,az operatőr meg a világosító,továbbá néhány szerencsés figura.A dinamikától leesett az állunk,Yayan Ruhian(Mad Dog) Iko Uwais (Rama) nevét megtanultuk meg azt is,hogy pencak silat-és jé,e mellet a régi zsankludvándám filmek nem hogy lassúak voltak,de mintha a spárgák királyának ólomlába lett volna. Gareth Evans gondolta,dob egy nagyobbat:filmje több szempontból jobb,több szempontból rosszabb,mint a Raid,ám nekem mégis jobban tetszett. Jobban,mert számomra mindig is fontos volt az,hogy legyen történet:itt megpróbálkoztak vele,ami persze növelte a játékidőt és időnként belassította a cselekményt:ám mégis csak egy "beépülős" sztorit látunk,és oda Rama személyét nem lehetett fél secundum alatt belengetni.Az első részben nincsenek is karakterek,sőt legfőbb jellemvonásaikat a szereplőknek az adta meg,honnan kapta a sallert,itt maffiafőnököket,elkényeztetett csemetéiket kellet ábrázolni,és mégiscsak egy árulást ,egy családi drámát is felskeccelni. Ahol persze vannak hibák,és Iko Uwais csodálatos harcművész viszont karakterábrázolásának megvannak a Steven Seagal-i keretei,amik ellen nehéz azzal érvelni,amúgy kedves jópofa srác.Az a legfurább,hogy ezzel szemben Yayan Ruhian -akit amúgy láthattál az Ébredő erőben is!-egy másik karakter bőrébe bújva -ami kissé zavaró,hisz az elsőben ő volt Mad Dog-kap némi háttértörténetet,és ....kiderül,még színészkedni is tud,nem csak salapálni.Hogy a történet kinek hogy fekszik,tényleg egyéni dolog,az meg pláne,ki hogy éli meg azt,egyáltalán VAN sztori:de legalább jókat lehet vigyorogni azon,a modern korban mekkora lehallgatót igyekszik elhelyezni egy pénztárcában Rama. Amiért viszont ezt a filmet megcsinálták,ugye az akciók:no,azok elképesztőek.Döbbenetesek.Kíméletlenek,brutálisak-és kegyetlenül jól fotózottak.Az amerikai akciófilmekbe mostanság ha jön egy eksön,mozdul a kamera is,a néző meg sokszor azt se látja,kit ütöttek meg és hogy,az meg miért fekszik??....itt mindent láthatunk,és a képünkbe fröccsenhet a vér.A walesi származású G. Evans mindenhol ütközteti hőseit,és bár nem kevésszer vicces,hogy a bűnözők nem lőfegyverért nyúlkálnak-például mikor a baseball ütős gyerek keménykedik-de illik betudni ezt annak,az a koncepció,gyepálják egymást a legények,és ne finomkodjanak.Ők pedig ennek lelkesen eleget is tesznek,kapunk egy jó kis autós üldözést is,Hammer Girl metrós alakítása döbbenetes,amit meg a Rama vs. Assasin összecsapás hoz talajon,gyakorlatilag überelhetetlen.Hektóliternyi vérben,dinamikában,koreográfiában,brutalitásban-és hogy nem csattogott ész nélkül a vágóolló,hosszabb scénákban "puszilgatták" egymást az urak.Megnéztem annak a faszinak a nevét,Cecep Arif Rahman,hát barátom,nála még karakterábrázolást is véltem felfedezni,de hogy úgy néz ki,mint egy pedofil lelkész,nem merném megmondani neki,csak ha le van bilincselve keze-lába.És akkor is telefonon. Persze Evans-ban és alkotócsapatában benne volt a drukk,nagyobbat,hangosabbat,látványosabbat,és a drámák ábrázolása még nem megy neki:de,amiben meg erős,abban ráver bárkire.Vizuálisan is eladhatóbb a műsor,nekem nem számított a hosszúsága és hogy néha eltelt 15 perc is,míg valakit végre fejbe rúgtak. |
2017-02-07 18:05.52 |
és ez baszott fontos is:a filmben így hangzik egy mondat,mikor ryan próbálja megértetni néhány amcsi nagykutyával,miért valószínű,hogy connery karaktere át akar állni:"nem is orosz...litván"
az atomtengerallatjárók parancsnokai kegyetlen mód le voltak ellenőrizve,és olyan származású embert ritkán neveztek ki,akinek gyökerei kételkedésre adhatott okot.litvániát 1940-ben megszállta a vörös hadsereg,amiért is ők a németeket mind felszabadítókat üdvözölték(más kérdés,azok mit gondoltak róluk)44 ben újra megszállta a területet a vörös hadsereg,mire fegyveres ellenállás kezdődött.litvánia mindig is a szovjetunió egyik olyan része maradt,ami nagyon is küzdött minden lehetséges eszközzel függetlenségéért.nem nagyon jött össze a kollektivizálás.egy ilyen helyről való faszinak ilyen magas pozicióba való kerülése maga a csoda,és ryan ,a történet-könyv!! de még a film számára is azért fontos,mert ramius adott esetben másként gondolkodhat,hisz az orosz neki-ellenség. csak ismerni kéne a történelmet... |
2017-02-07 16:11.29 |
Különös dolog megtenni autistát főszereplőnek,főleg egy olyan mozi esetében,ahol ropognak azért a fegyverek,törnek a csontok és csavarokra is futja:még ha némelyiken-és a legnagyobbon-józan ésszel csak vigyorogni lehet.
A Könyvelő egy jobban sikerült akció-thriller,amely persze nem fogja felforgatni a zsánert és megváltoztatni néhány alapszabályt:viszont oda kell rá figyelni,mert több szálon futva és az időben ugrálgatva mesél.Ben Affleck játssza az autista zsenit,akinek foglalkozása az,hogy nagy embereknek,esetleg magának Rogán Antalnak is...no neki nem,mert becsületes,de csúnya oligarcháknak meg fegyverkereskedőknek,embercsempészeknek mossa tisztára a pénzét.Mivel küzd ezzel a betegséggel???,ha valamibe belekezd,nem is tudja abbahagyni,-ezt ugye ki is mondatják vele-és több havi könyvelési anyagot az üvegre írva egy éjszaka alatt átnéz-vizslató elméje előtt nem is lehet titok,aminek megtudása viszont az életét is veszélyezteti.Mivel kell egy olyan szál is,hogy az ilyet már a kormány is üldözi,nosza minden idők egyik legjobb "nem tudom a nevét,de sok filmben láttam" színésze,nekem örök kedvencem,J.K. Simmons és egy neki dolgozó egytagú női brigád is ott liheg a nyomában,mert...de ez is a titok része. Mert az itt van bőven:nem véletlen a puzzle-lel való utalgatás rögtön az elején,sok mindent menet közben tud berakosgatni a néző,és a teljes kép a végén rajzolódik ki.Arra ,mivel akciófilmet,és mégiscsak amerikai filmet bambulunk,ne térjünk ki,kedvenc arcidegbénulásos Gézánk autista figurája mennyire....hát,hihető. Affleck képes egy!! arckifejezéssel végigtromfolni a két órát,és ha belegondolunk,azért ez is teljesítmény:igaz,mentségére írjuk,Wolff(figyelem,üzenet!!) ilyen karakter,ezért hát higgyük el,amit a DVD-k és egyéb adathordozók hátára írtak marketingből,"kirobbanó alakítást nyújt!"-mert ők azt mondják.Én inkább azt,jószemű ,ügyes rendező,de színészi repertoárja az Osztyapenko szoboréval vetekszik-kivéve Holtodiglan-viszont szó szerint szimpatikus faszi.Nem akármilyen mellékgárdát trombitáltak melléje,Simmons és John Lithgow azért más kávéház,Anna Kendrick aranyos Jon Bernthal-nak meg észvesztően fut a szekér-itt viszont megkapja a világ legidiótább csavarját,amin én felröhögtem.Mégis,a Könyvelő szórakoztató volta tagadhatatlan,mert legalább...próbálkoztak valamivel. Az akciófilmek végül is klisések:Gavin O'Connor munkája próbál csavaros lenni,és ez olykor össze is jön neki.A zene külön jópont,de amiért tényleg meg lehet dicsérni az alkotókat,az akciók dinamikája -és hogy láttunk minden ütést vagy rúgást,nem remeg a kamera,nem rángatják jobbra-balra.A közelharcok különösen jól vannak megkomponálva,sőt azt is be merték vállalni,van aki jobb Wolff-nál fight-ban,ővele másképpen végez. A Könyvelő két órája szórakoztató,ha nem gondolsz az autizmus miatt Dustin Hoffmanra esetleg mint akcióhősre,aki egy köríves lábrúgás során lerúgja Charlie Babbit búráját:még hinnénk is a kirakójáték általi képet ,ám mikor jön a "megvilágosodás" első rész Wolff és az őt üldöző Jon Bernthal közt,kaffogott a nyuszis papucsom(Bár ahogy Lithgow karakterével blazírtan végzett,majdnem meg is bocsátottam).És itt az alkotók még mindig nem állnak meg,jöjjön még egy újabb fordulat!...ám lehet,nekik van igazuk.Egy mai akciófilmtől inkább a szórakoztatást,mint a hihetőséget kell számonkérni.(???) |
2017-02-06 20:03.34 |
Ha valakinek eltűnik egy millió szobás kéróban a fogkeféje....a ház kertjében keresi.Nehéz azonosulni bizonyos lények fogmosási szokásaival:))
Ez a film annyira rossz,hogy az irgalmatlan:Officer Joe Vickers az a fajta gyilkos,akit már az elején jobban utálsz,mint egy jegyellenőrt hétfőn,és annyira tűnik veszélyesnek,mint Csőrike.Azért egy jó slasherbe nem ártana egy fasza gyilkos is:itt az egysorosainak hallgatásakor visszasírtam Trabarnát és a film után egy Csenki Attila válogatással nyugtattam megtépázott idegeim. Hovatovább Officer Joe Vickers teleportálni is tud:ezt értelemszerűn sok 70-80-as éves gyilkosa meg tudta tenni-Myers vagy Jason elől futhattál mint Edwin Moses ő meg csak gyalogolt sétállófázisban,mégis beért akárkit-de ott mert a többi dolog azért eladható volt,itt több mint feltűnő:a hipp-hopp autó tetején megjelenés viszont már feltételez némi hozzáértést a teleportációban,hisz előtte vagy 100 méterrel odébb állt.Érdemes figyelni a párbeszédeket,hogy milyet ne írjál ha forgatókönyv-író leszel,és a színészi játék terén is vannak...hát,bizonyos hiányérzetek. Mondjuk,hogy szart sem kapsz. De legalább vérrrrrr!!!....hacsak valamelyik csaj nem menstruált a forgatáson.A film ráadásul indokolatlanul hosszú,90 perccel,mint kéne. Én azért már láttam egyet és mást életemben,de ez kitolta az origót. |
2017-02-06 19:56.26 |
az jó,mikor javítja magát az ember,és a javítás még rosszabb magyarul,mint mikor elkezdte:) |
2017-02-06 17:25.57 |
Orosz-japán-amerikai.
Andrej Koncsalovszkij-Akira Kuroszava és figyelem!!!Menahem Golan és Yoram Globus.(Továbbá:Shakespeare) A Szökevényvonat a 80-as évek esszenciája:hogy aztán az utolsó fél órában olyan magasságokba emelkedjen,szétfeszítse vállalt műfajának korlátait,amire azért nehéz példát találni.Talán meglepő a Golan-Globus nevek ittléte a stáblistán,hisz az urakra nem az volt jellemző,igényes filmek elkészítésében vegyenek részt.(Chuck Norris,Michael Dudikoff örökbecsűek). A Szökevényvonat története viszonylag egyszerű:Alaszkában a szuperbiztonságos börtönből két fegyenc szökik meg,akik néhány összekapcsolt mozdonyra szállnak fel:pechükre annak vezetője meghal , a vonat egyre gyorsulva száguld a kietlen tájon,és helyzetüket az se teszi könnyebbé,az elítélteket mélyen megvető börtönigazgató bosszúra szomjasan liheg a nyomukban.Ki szeretnének jutni a jeges pokolból,és a véletlen egy túszt is ad nekik,egy fiatal nő személyében. Ha egy emberrel állatként bánnak,állatként is fog viselkedni:Manny kemény figura,akit a kíméletlen börtönparancsnok sem tud megtörni,a börtön falain belül az ő harcuk folyik,ahol az elítélt társai teljes szimpátiáját és tiszteletét élvezi.Buck-és kérem,kapaszkodjunk meg,a mára lenézett Eric Roberts igenis tudott remekül játszani!-teljesen más "tészta",nagydumájú de tapasztalatlan,inkább ügyeskedő alkat.Manny nem is akarja magával vinni,a fiú egyszerűen "ráragad". Jon Voight tehetségét mára csak azok ismerik(el),akik tudják,hogy indult Angelina Jolie édesapja karrierje:a Hazatérésért Oscart is bezsebelő színész a Szökevényvonat után több évre eltűnt(az okok közt számtalan balhéja is közrejátszhatott) és a 90-es évektől kevés "nagy" szerephez jut(Az Anakonda nem,nem számít annak).Itt mégis elemi erővel hozza Oscar Manheim alakját,akinek számtalan arca villan fel a filmben:és a filmbéli vonat hű leképzése Manny-nek,a mindent elpusztító,féktelen indulat,erő és megzabolázhatatlan szabadságérzetnek.Voight robosztus alakja és valami félelmetes kisugárzása adja meg a mozi belső lényegét és dinamikáját,amitől a Szökevényvonat olyan fontos film-és amitől nem akciófilm. Mert hiába van a kor hangulatához méltó izgalom,a 80-as évek brutalitásábrázolása a börtönbéli jeleneteknél,mint említettem,a mű a végére filósabb,mélyebb értelművé válik,ahol a könyörtelen igazgatónak-John P. Ryan -indokait is azért meg lehet érteni vagy legalábbis vitára érdemesek tartani(hisz azok a legények nem azért raboskodtak ott,mert kilopták a szendvicsből a paprikát).Van némi törés zúzás,ám mégis a legérdekesebb dolog,a mű lényegének katalizátora maga Manny. Mert az ő döbbenetes elszántsága ,vakhite és ereje továbbá szabadságvágya kell a szökéshez,ám ettől még nem lesz kedélyes-kedves ember:és mikor Eric Roberts-et szétveri mert az szerencsétlen képtelen átmászni az első mozdonyra,mindent,és tényleg MINDENT,ami addig volt,amit keménységével és hajlíthatatlanságával elért,a sárba tapossa(Miközben Rebecca De Mornay karrakterére ráüvölt,mikor ezért kérdőre vonja,"ö EMBER",így nagybetűvel,egyszerre aláhúzva és kritikával élve bizony felénk is,ha nem úgy mennének a dolgok és nagy trébe tapicskolnánk!)Mikor pedig a könnyeivel küszködő kisstílű bűnöző szembesíti ezzel,magába roskad:egy férfit látunk,aki hirtelen szembesül saját erejével,hogy mit tölthet(et) be olyan emberek között,akiknek talán már csak ő maradhatott mint olyan meghatározó pont,aki gerincet,tartást adhat nekik szörnyű körülményeik ellenére is-és hogy mekkorát hibázhatott,"Isten" egyetlen csettintéssel és megalázó rugdosásokkal rombolja nimbuszát.A férfi innen támad fel,,robosztus alakja régi megzabolázhatatlanságára támaszkodik,megmenti a lányt és Buck-ot,ő pedig örök ellenfelével vállalja sorsát:a néző agyába intenzíven ég bele a végső képek ereje,ahogy szélnek,hónak életnek és sorsnak ellenállva száguld bele a megsemmisülésbe,ám méltóan annak a példaképnek,amit többen tartanak róla-és aminek vélhetőleg magában azért meg is szeretett volna felelni,hisz egy olyan környezetben ahol több éve élt,amit kivívott,ahova "odaért",nem szívesen dobta volna el és neki is már csak az maradhatott. A Szökevényvonat pont emiatt a "magasságok" miatt lesz többször nézhető és igazán nagyszerű alkotás,mi több,értékes:Shakespeare-rel számtalan "movie" erősít,hallhatatlan soraival próbálják többnek láttatni azt,amit mutatnak a vásznon,itt az angol sorai összefoglalják Voight karakterének önnön drámáját. És...félve írom le,de mondata ránk is érvényes,ha úgy hozza a sors,az a pali kegyetlenül tudta,miről ír. |
2017-02-05 20:49.54 |
senki nem utál,mert nem vagy fontos,inkább marhának tartalak,részemről |
2017-02-05 20:43.57 |
ennek a nőnek jelbeszéddel kéne írnia,és akkor ennyi faszság nem lenne ezen az oldalon |
2017-02-05 12:34.44 |
A Carol az a fajta film,aminek témája mára NEM KELLENE,hogy problémát,felzúdulást keltsen,mégis vannak ,voltak hangok persze akik nyavalyogtak ellene:viszont ettől még nem lett jobb,megkerülhetetlenebb,vagy a homoszexuálisok "testpáncélja",mert egyszerűen...gyönyörű,szép de olykor unalmas és üres.
Hozzátartozik a történetéhez,Patricia Highsmith regénye anno cenzúrázva jött ki először és álnéven:hisz a műben az akkori társadalmi normákat túllépő több dolog is benne van,úgymint válás,egy jóval alacsonyabban beárazott osztályból való ismerkedés na és persze a homoszexualitás.Ez az a szó,ami többeket ma is vicsorgásra késztet,holott komolyan...ki a frászt érdekel két nő mit csinál a hálószobájában,főleg ha engem kihagynak a játékból??? Egyéni gondolatom,de számomra a melegek,homoszexuálisok,buzik utálói olyannak tűnnek,mint a The Mist című Stephen King írásban a vallásba becsavarodott nő:csak szajkózzák azt,amit hinni,megfellebbezhetetlenül tudni vélnek,el sem gondolkodnak,mi több meg sem hallanak más véleményt és saját mantrájuk néhol elemi gyűlölettől van átitatva.Pedig a homoszexualitás,a melegség,a buzulás-mindenki húzza alá a szót,amit használ rá-természetes,az emberrel kapaszkodjunk meg,vélhetőleg gyakorlatilag egyidős és megfigyelhető rengeteg más fajnál.Kár kitérni,hány kultúrában elfogadott volt ez a szexuális "eltévelyedés",azt viszont roppant érdekes lenne végiggondolni,ugyan mennyi "buzeráns" híresség,művész ,előadó,író szaladgált és szaladgál a Földön,Leonardo Da Vinci-től kezdve Franz Schubertig,Oscar Wilde-tól George Michael-ig. És nem bántásképpen,de ezeket személyre lebontva némelyikük többet adott a világnak,mint az őket bírálóak összessége,falkában vonyítva.Heteróként meg azt se értettem,miért nem vigasztalod magad azzal a tök egyszerű,személyre szabott primitív mondattal,legalább több pina jut nekünk???? Áh... Szóval Carol,az előbbi csak kijött belőlem:a film azt is elmondhatja magáról,az írónőjének személyes élménye alapján készült,de ez sem menti meg a modorosságtól és a lassúságtól.Todd Haynes amúgy sem persze a Michael Bay-i tempó felkent örököse,de csattogtathatta volna az ollóját a vágóval karöltve,mert munkája több helyen indokolatlanul unalmas.El van találva a hangulat,a zene,a ruhák,de....nézésből,elsuttogott szavakból is van amikor már az embernek elege van. Sokaknak persze Blanchett játéka lesz a mű kiindulópontja:holott a világ egyik legjobb színésznője a kígyószerű nézésen ,meg hogy elegánsan nézett ki,túl sokat nem adott magából,csak akkor,mikor nem a leszbikus téma van előrángatva,hanem a gyereke sorsa-mert akkor pazar.Rooney Mara ellenben tényleg erős végig,és valahogy az ő szála-pedig nincs férje,aki akadályokat görgetne elé-sokkal érdekesebb. Amiért viszont mégis kicsit számomra betalált a majd két óra,Carol döntése:hisz végül is saját boldogságát választotta,felvállalta szexuális beállítottságát ha úgy vesszük,a kislányával szemben.Ez egyrészt azért-mert furcsa mód ebben én is régimódian gondolkodom-nem mondom hogy nem keltett bennem némi....hát megütközést,másrészt így válik a film egy emancipációs sztorivá,amin...talán lehet vitatkozni.Mondjuk.Nem habzó szájjal. Jó ez,jóóóóó ez,csak....csak. |
2017-02-04 20:08.13 |
Pofátlanul tudnak azért kihagyni dolgokat az alkotók...ennyit az igaz történet margójára!
Ugyanis a Deepwater Horizon katasztrófája után nem csak!a BP felelősségét mondták ki,hanem a torony üzemeltető cégéét is:ami történetesen amerikai.Peter Berg -aki színészből lett rendező-mégis úgy csűri-csavarja a dolgokat,hogy itt bizony csak az egyik oldal tehető felelőssé a 11 ember halálához,hihetetlen mértékű anyagi kárhoz vezető robbanásért-és akkor nem szólt senki sem a környezetben tett pusztulásról.Amit mára sem hevert ki a terület.Hogy pedig a "nagyok" mennyire védik magukat,elég az hozzá,nem egy dolgozó számolt be arról,alig jutottak ki a lángoló pokolból,a BP továbbá a Transocean is azonnal az orruk alá dugta a papírt,írják alá ,hogy nem szenvedtek sérülést. Te meg itt kapsz egy szimpatikus Kurt Russell -t ugyebár a csillagos zászló alatt... Persze,a mozinézőket nem a valóság érdekli,a legtöbben nem gondolkodnak,nekik elég ha valamire ráírják,"true story",az innentől igaz.Megmásíthatatlan.Az emberek sajnos tájékozatlanok,viszont ellenemre szól,ezt a filmet nem is azért készítették,hogy az igazságot kiderítse,hanem hogy ....szórakoztasson. Azt pedig megteszi. Berg és csapata ugyanis tényleg profi:mintegy 50 perc karakterépítgetés után elhozza azt a poklot,amit a hülye magyar filmcím sugall.Addigra a néző megkedvelte Kurt Russell-t ha eddig még nem tette meg-én meg örülök,újra felfedezték -Mark Whalberg-et szinte mindenki csípi John Malkovich pedig lelkesen vicsorog és affektál,lehet utálni őkelmét ahogy tetszik.Whalberg lenne valahol a főszereplő,és illik annyit leírni a srácról,mindig csak azt vállalja el,ami jól is áll neki,nem nagy formátumú figura,viszont amiben jó,abban nincs nála jobb. Majd jön a kitörés:és a darab felpörög,tényleg bődületesen izgalmasra és látványosra véve a figurát.1,5 milliónyi kiló acélt építettek bele a díszletbe:hogy aztán azt a szemünk előtt pusztítsák el,irtózatos hang-és pirotechnikai effektekkel.Rendezőnknek több filmje szerint is megy a pusztítás,a D.H. ilyen téren fantasztikusan működik,és a szimpatikus karakterekért lehet jókat izgulni.Van hősi halál is,de ez....természetes addigra. A film hát leginkább mint szórakoztatóipari termék működik,nem az igazság keresése a cél.Jobb szeműek azért erre a végén már akkor rájönnek,mikor meglátják,az igazi Mike Williams felesége például akkora,hogy azért nem léphetett a toronyra,mert abból már eleve katasztrófa lehetett volna,egyszerűn felbillen. |
2017-02-03 14:00.42 |
nagyon nem is tudsz mit írni rájuk,csak amiket már 20 éve irogatnak a hozzád hasonló selejtek. |
2017-02-02 17:49.46 |
Annyira kemény volt az anyag,3 részletben néztem,három napon át.
Nehéz tényleg az élményről írni:egyrészt,tartózkodnék a vulgáris stílustól másrészt nehéz leírni azt a szellemi mélyrepülést,amit elszenved a kedves néző.Ha az inkvizíciónak lett volna egy Uwe Boll-ja,elálltak volna a spanyolcsizma használatától. "Elianna a varázslónő..." kezdődik a történet,amit kedvelt rendezőnk annyira nagyszerű mondatnak vél,2 perc múlva szóról szóra megismétli:mintha valami pazar mondatörténet állna rendelkezésre,több millió dollárral a háta mögött.Aztán jön Dolph Lundgren,aki itt megkapja az "egypulcsis" becenevet,mert az egész mozit abban az egy ruhadarabban tolja végig....meg egy sálszerűségben.Persze mikor szembesülünk azzal ,a többi karakter a zuglói Mandarin jelmezkölcsönző fantasztikus ellátottságában kénytelen tündökölni,gyaníthatjuk azt is,a nagydarab szőke bizony otthoni cuccban nyomja a show-t. De,bár ez az egyetlen hiba terhelné a készítők bazsalygós lelkivilágát... A király nevében 2 iszonyat:már az első is csak azoknak tetszhetett,akik tudatmódosító szerek hatása alatt izgultak Jason Statham legostobább filmjén,de ez itt a marhaság nevében készült.Uwe haverunk mindig is igénytelen akciófilmeket készített-és...fura mód komolyabb témákban néha egész értékelhetőt,de ezt itt nagy zárójelbe!!-ám ahogy ez a 90 perc kinéz,ahogy a történet????kibontakozik,felér egy krokodilok által végrehajtott heresimogatással.A dramaturgia új értelmet nyer és meghal,a látványelemek varázslatosak és a színészi játék,hát....kár folytatni.De hogy mennyire meggyőző azért Dolfi akciósztárnak,nézd meg az elején a karateedzés jelenetsort:mozgása egy agg és részeg barnamaciénak felel meg,ráadásul csórikám annyira merev,küldtem az emailjére néhány magyar készítményről reklámanyagot. Mégis,néha szórakoztatott:talán mert képtelenség azt az igénytelenséget és oda nem figyelést feldolgozni,ami ebben benne van:narrátorként közli a szőke fiú,"sehol egy őr,sehol egy fegyveres"...közben a kamera húszat mutat legalább,akik merően bámulnak rá,ő meg kikerüli őket.Vagy pestissel akarják elpusztítani a mi világunkat-ugyan miért amúgy??A királynak a múltban nem tetszenek a trolik színei???Vagy így kíván tiltakozni a Való világ műsorok ellen??- aminek gyógymódja ilyentájt már van.De,azért Granger belebrusztolja a szájába az azt tartalmazó üveget Raven-nek,belenyomja a vízbe fejét és ott összetöri...gyanítom,utána meg kihúzta a kádban a dugót.(Majd még mindig ugyanabban a ruhában iszik egyet,és sejtelmesen céloznak egy harmadik részre) Ne.Ne többet.A krumplihámozás gyönyörtellibb. |
2017-02-02 17:27.20 |
én legalább kifejlődtem,te megmaradtál pólyásnak,csak van aki fizesse a neteted |
2017-02-02 15:39.47 |
a tiszta nőket jó hogy,mert nem büdösek.a pinának mint a FASZnak is amihez tudod,megbeszéltük a vakság topicban,neked tilos hozzáérni,bekapni,beleülni/állni/feküdni,egy idő után szaga lesz.ekkor a víz és szappan hihetetlen változtatásokra képes személyes higéniánkban |
2017-02-02 14:10.51 |
köszönöm,már közben a barátom megoldotta a problémáját:))mégegyszer kösz |
2017-02-02 14:09.12 |
ahol te jársz,ezt a szót betiltják |
2017-02-02 14:07.58 |
még ahhoz is más filmből kell idézetet venned,hogy ide írj valamit,te agyhalott ganajtúró |
2017-02-01 19:19.08 |
srácok,kérdeznék valamit.van valamiféle punk-tracker nevű oldal:él valaki az országban,aki oda van regelve???:)) |
2017-01-31 20:37.08 |
egyikkel sem.ha a filmbéli,tehát most a két zack filmet nézem,valami olyan unalmas atommá gyúrt búbánatos képű supermant kaptam,hogy egy szmogriadó szórakoztatóbb nála.ha nézem a 2006-os filmet,az....nem volt olyan vacak,bár ott se töltötték túl élettel.viszont ha visszamegyek a marha régihez,azt kedveltem. |
2017-01-31 20:29.45 |
no,ezek után megyek vacsizni... |
2017-01-31 20:29.12 |
tudod mi az igazi tré benne?hazudnak a gyermekeiknek,hogy ugye megvédjék tőlük a külső világot szemétségét,rútságát stb.viszont,félelembe is taszítják őket,és innentől...olyan nagyon különböznének azoktól,akiktől kint kéne félniük?? |