![]() | ![]() |
![]() |
Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak | ![]() |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Gyerekjáték (2019) (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Harry Potter és a Halál Ereklyéi, 2. rész - HBO, 16:00 |
Dumb és Dumber - Dilibogyók - Film+, 16:10 |
Anyák napja - Cool TV, 16:30 |
Black Adam - Mozi+, 16:30 |
Millió dolláros bébi - Film Mánia, 17:20 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Dakota Fanning (31) |
Emily Blunt (42) |
Kelly MacDonald (49) |
Stohl András (58) |
Josh Gad (44) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Mit hallgatsz most? |
Filmlánc |
Samara Weaving - Vélemények |
Metal Lords - Vélemények |
Donald Trump - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Az ember a rács mögött ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sean Young ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
2017-02-16 14:21.01 |
elég hogy te igen:)
sok helyre írd még be,selejt:) |
2017-02-15 17:58.12 |
Félelmetes jó film.
Emlékszel még a Bikicsunájra??Az Alphaville együttes Big in Japan című slágerét gyalázta meg egy Szarka László nevű figura:internetes mém,híresség,és több hónapnyi röhögnivaló lett belőle,én pedig a mai napig képtelen vagyok elhinni,hogy a figura-és a hozzá hasonló több ezer abnormálisnak tűnő akárki-komolyan azt gondolja,amit ő megpróbál a színpadon lenyomni.....az....ha nem is tökéletes,de jó???És nincs a környezetében valaki,aki azt mondja neki,figyu máááá testvér:rémes vagy???Vagy csak egyszerűen a szokásos kereskedelmi tv-s fogások egyike a sok birka?) A Tökéletlen hang egy könnyed szórakozásnak is beillő darab:alatta mélyebb réteggel.És...igen komoly szerelmi kapcsolattal.A film Florence Foster Jenkins életének egy bizonyos időszakát öleli fel-leginkább a végét-és hajlamosak is lehetnénk a világ talán legnagyobb színésznőjének újabb jutalomjátékának betudni.Meryl Streep egyszerűen...á,zseniális na,igaza volt egyik kritikusának,amit ez a nő nem tud a vásznon,az csak azért van,mert nem is létezik.Mikor károg,vannak olyan apró pillanatok,mikor szemlátomást elfelejti a szöveget Florence:de egy igazi "művésznő" ugyebár mindenből jól jön ki színpadon,és egy "hohohohaha" -val kivágja magát:mivel színésznőnk filmjei felett igen nagy befolyással bír,kíváncsi lennék,mennyit engedtek neki improvizálni-és hagyták benne a kész műben. Streep zseniális-és Hugh Grant még jobb.Igazából örülnék,ha az épp egy hosszabb visszavonulását fontolgató angol színész kapna egy komolyabb díjat,mert még soha nem volt ilyen jó.Grant pont az amerikai színésznő nevének hallatára mondott igent,mindenképp Meryl-el akart egyszer játszani,és a saját bevallásában is közepes színész figurájába bújva élete alakítását hozta.Simon Helberg-et többen csak megemlítik,pedig hogy a kis vakarék ilyen jó drámai színész is legyen....minden pofavágás,rezdülés a helyén,és sokat dobott vékonyka figurája a show-n. Bennem meg a fenti kérdésen kívül átfutott még sok egyéb is:tényleg ekkora hatalma van a lóvénak a művészet felett??Hogy híres tanárok is felügyelték Florence "előremenetelét"(Te jóóóó Isten...),hajbókoltak,elfogadták pénzét,de persze mikor koncertet adott,azon akármennyire sajnálták,nem tudtak megjelenni??Hogy ez a nő,akiről máig nem tudni,-és épp ezért "működésénél" sok a kérdőjel-tisztában volt vele,hogy borzalmas énekes és ez nála afféle...hát,kicsit dili volt vagy hülyéskedés,avagy ő komolyan gondolta,korának egyik legnagyobb tehetsége???Hogy állítólag tényleg volt aki szó szerint "összeröhögte magát a vizelésig" egyik fantasztikus előadóestén,hogy az akkori művészvilág ,akik szintén nem szegények voltak tehát nem kellett Bólogató Janit játszaniuk ,ehhez mégis mit szóltak...vagy ez valahol olyan,mint a fentebb említett "bikicsunáj??" Továbbá mindezek mellett ott van még az emberi kapcsolatok kérdése is,ami végképp megadja a mozi értékét:St. Clair Bayfield alakja egy olyan férfit rejt,aki miután ágyba tessékelte Florance-t,eltaxizik egy másik nőhöz,lényegében kettős életet él.Az a nő képes megadni a testi szerelmet is:Florance szifilisze miatt nem,és talán tényleg igaz,hogy a "művésznőt" kizárólag a zene iránti elkötelezettsége élteti még-hisz betegségébe már meg kellett volna halnia.(A második világháború idején járunk)Ám Bayfield mint kiderül,mégis szereti feleségét-tanítanivaló az a fintorral egybekötött mosoly Hugh Grant arcán,mikor barátnője megfenyegeti,ha odamegy párja gúnyolóihoz,ő elhagyja,annyira úriember és angol összeolvadva!-csak...ezt a szerelmet talán többen képtelenek megérteni. Hisz talán igaz,a szerelemnek...sok formája létezik,csak szeretik leegyszerűsíteni.És igen,a filmek ebben a közönség segítségére is vannak:Stephen Frears munkája viszont ilyen szempontból szembe mer menni az "általánosítással". Jó kis darab bizony ez a kosztümös dráma:egy olyan nő története,aki tényleg megtesz mindent,hogy nyomot hagyjon-legyen elég annyi,David Bowie,Michael Jackson,a Moulin Rouge rendezője vagy éppen Barbra Streisand Florance lelkes híve és megvan(néhányuknál múltidő sajnos) nekik a művésznő bakelitlemeze!-és a látottak szerint hatással volt a világra még úgy is,mint legrosszabb.Vagy pont éppen ezért. És....így is többet elért,mint többünk összesen.Ha most újra felhozod a pénzt,még igazad is lehet...csak akkor nem látod a "lelket". |
2017-02-15 15:01.10 |
mit nem tudtál meg,ami lényeges lett volna?:))
pont ez a horror!lényege. |
2017-02-15 14:34.55 |
de egyébként van egy index cikk is,magyarkúti barnától.ő is megemlíti,fegyvereket abban az időben hajóra nem vihettek,máshogy nem is védekezhettek,csak ahogy a filmben láttuk:amit meg én leírtam,ő is leírta.továbbá megemlíti,hogy amúgy a film a támadást,a történést illetően,a gépházba való bujkálást illetően stb,pontos,szóval mi a hisztid lényege???én a filmre adtam 4 csillagot,nem a kapitányára az életben,ember.
jó jézusom:) |
2017-02-15 14:17.05 |
"A Philips kapitány című Paul Greengrass alkotás többé-kevésbé az eseményeket hűen leköveti:azt persze a film elfelejti megemlíteni,a kapitány a veszélyesebb ámde gyorsabb útvonalon vitte a hajót-a figyelmeztetések ellenére is.Richard P. kapitány amúgy nem volt a legénység kedvence-erről egy jelenet próbál valamit mondani,mikor Hanks ledorongálja legénységét-és mikor a legénység több tagja keresettel élt a cég ellen,igen érdekes mondatok hangzottak el jelleméről.(Más kérdés persze,hogy a kapitánynak nem az a dolga,szerettesse meg magát az emberekkel,és az is lehet,a kapitány cége utasítására választotta a neccesebb útvonalat) "
talán nem ártana olvasni tudni,ha mag nem tudsz szöveget értelmezni,még mindig ott a bkv ellenőri munkakör én ugyanis utánanéztem a dolgoknak,ott is. |
2017-02-14 18:02.25 |
Képzeld el,hogy cigánylakodalomba vagy hivatalos.Felkonferálják az együttest,a romák tapsolnak ők pedig tépni kezdik a húrokat,és éneklik:A lángszóró az egyetlen fegyver mivel nyerhetek elpusztítok minden cigányt felnőttet és gyereket..."A Mos-oi Cigánymentes övezet című nótájának kezdősorai.
Szerinted mi fog történni??? Az egész net tele van azzal,a Green Room mekkora film:én meg csak bambulok,ugyan már,miért is??Hősei az Ain’t Rights nevű punkzenekar,akik rövid bemutatás után-benzinlopás,kis bevétellel járó koncert-egy,az erdőben lévő kocsma???művelődési központ??kultúrház??? nagytermében ,igencsak skinheadgyanús külsejű fiatalok előtt megkezdik a show-jukat ,a Dead Kennedys “Nazi Punks Fuck Off-jával.....és bár egy igen rövid szerzeményről beszélünk,még élnek a végén. Hiszen oda úri nép jár akik az ilyesmit nem veszik a lelkükre,csak néhány megvető szót vetnek oda az alig 250 kilónyi élő húsnak,amekkorák a zenekar tagjai-összesen,ruhástul-mikrofonostúl,zeneszerszámostúl.Ez később lesz fontos,mondjuk a történet szempontjából 10 perc múlva. A Green Room mellett sokan érvelnek,a film életszerű és hogy zsigerien feszült:nomost ez utóbbi amúgy is egyénfüggő,az életszerűség viszont már ezzel a számválasztással kimúlik.A továbbiakban látnak valamit a srácok,amit nem kellene,és emiatt beszorulnak egy szobába egy akkora emberrel,amekkorák ők négyen meg az ott lévő bútorok.A rendőrséget sikerült értesíteniük,viszont érdekes mód a kiérkező zsaruk a megrendezett késelésre-ez például egy okos ötlet a készítőktől-nem állítják le a koncertet,holott alapból az ilyen elemekre,most könyörgöm,mindenki tudja,ugranak,és a legkisebb vétségre főleg ahol vér folyik...na,ugyan már.Mindettől független a bentrekedt zenekar addigra lefegyverezte a szobában lévő troll-t,de nem lőnek egyet próbából a pisztollyal,hátha a helyszínelő zsaruk meghallják és kiszabadítják őket.... Jeremy Saulnier munkája persze tartalmaz értéket:a rendezőnél az erőszak ábrázolása nagyon ügyesen történik,szinte másodpercek alatt játszódik le ,és mindig brutális,legyen az egy félig leszakított kéz vagy ha valakinek átharapja a torkát egy kutya(igaz,az illető barátai meg se próbálnak rajta segíteni,holott csak a gazdája van még a helységben,egyedül....)A sebek,a fájdalom tényleg átjön a vász...tévéről,és ezzel nincs is semmi baj.Az alaphelyzettel sincs,kapunk egy horrort,ahol kevesen vannak bent,többen kint,és a kintiek meg akarják ölni azokat,akik bent vannak-Szalmakutyák,Walter Hill filmje meg... Ám ahogy ezt a szituációt nekünk el akarják adni,azon többször mosolyogtam:annyi logikátlanság van benne,nehéz azon túlnézni azzal,jaj de jó hogy látok felsliccelni egy hasat vagy milyen jól néz ki,ha egy macheteféleséggel valakit nyakon vágnak.Félreértések elkerülése végett,nem azt vártam,hogy a szemem előtt a SWAT küzdjön meg a Delta Force-szal,de már azt alig fogadta be a gyomrom,hogy a 180 kilós kemény figurát hát...leszerelik.AHOGY leszerelik...és mikor leoltják a villanyt,állnak a sötétben,de az nem mozdul,nem támad,nem...nem csinál semmit. Ez a film egyszerűen nem életszerű:értem én,hogy az alkotók bele akarták tenni a "kisemberek szarba tapicskolnak és a másik félnél sem profik mozognak " értelmezést,de mikor a fegyvert is elszedik,MI??? akadályozta meg a skinheadeket ,hogy rájuk törjék az ajtót-ott és azonnal véget vetni mindennek???Olyan taktikai blődségeket látunk,kapunk,-mikor az egyik bőrfejű átáll,és így van helyismeret,ugyan miért egy embert küldenek be csupán???-annyi érthetetlen döntéssel kell a nézőnek is szembenéznie,valahogy elúszik a hangulat,valahogy oda az,amitől többen maguk alá pislantottak. De a legjobb a végére marad,mikor már csak ketten élnek bent:öreg Darcy-Patrick Stewart azért nem rossz,bár hogy akkorát alakítana,a magam részéről megkérdőjelezem-kiadja az utászt,akkor a többiek el,maradnak ketten,3!! golyóval....mi van????Dobják az egész koncepciót a fenébe,holott eddig az volt a lényeg,nyírják ki őket,és azért oldalukról se volt biztató a mérleg,Darcy miből gondolta,azok letudják a feladatot,gond nélkül?? Vártam ezt a filmet,és most tényleg nem értem a felhajtást,mert néhol kimondottan butuska,és blőd jelenetekkel tarkított,amúgy igen brutális alkotást kaptam,leginkább mélyen közepest.És kár azzal érvelni,ez csak film,ám pont az alkotók szándékai látszódtak tisztán,a törekvés az életszerűségre,könyörgöm...akkor tényleg törekedjünk rá,komolyan,és ne már egy dalválasztásnál az elején mérgelődjön a néző,hol a koncepció,basszameg!! |
2017-02-13 20:07.10 |
A stílus.
Ami megkülönböztet. A Ouija első része valami....szóval akkora szemét volt,csak annyit bírtam odaírni:Azta....mert,francia nevelésem mázsás súlyokat rakott jobb kezemre,és nem tudtam kiírni magamból a felhalmozódott trágár szavakat.Nem hittem volna,hogy egy olyan második részt fognak készíteni,ami több!! szempontból érdemes a megtekintésre:és ami bizony a filmek világában járatosaknak is adhat számtalan,kedves és jól elhelyezett finomságot. A Ouija: Origin of Evil című filmet Mike Flanagan rendezte,akinek 2016-ban volt már pár jó húzása:alkotónk képes túllátni a horroron is ha kell,és a műfajon belül érdemi munkát végezni.A második etap 1967-ben játszódik,hősei egy gyermekét egyedül nevelő -igen szemrevaló-anyuka és annak két kislánya.Az alkotók már az első pillanatban megszeretették az igényesebb vonalhoz szokottakkal a filmet:a Universal felirat az,amit az 1960-70-80 években megszokhattak az akkori nézők,és a film jobb sarkában ott a "cigerettanyom",ami az akkori kópiákat jellemezte.(Továbbá ott a tükör az Oculusból...)A szereplők szimpatikusak,a kor hangulata,a ruhák,a hajak mind-mind tökéletesen adják vissza azokat az éveket,és nincs káromkodás,nincs ellenszegülés a diákok részéről a tanerőnek vagy a szülőknek...szóval,mint minden a "boldog békeidőkben". Flanagan és írótársa pedig az elején mintha egy "antiszellemes" darabot tolna elénk:a Zander család abból él,hogy hiszékeny emberekből pénzt csal ki azzal,hogy kapcsolatba léphetnek elhunyt szeretteikkel.Nem akarnék belemenni az összes médium humbugjába....de kíváncsi lennék,ki adta ki a trükköket,mi hogy működik,mikor valakit éppen bepaliznak. Szóval,jóideig az alkotás ellent mond a hasonszőrű horroroknak:aztán persze jön a szokásos klisé,a ouija táblán a válaszok,mi több egy idő után csak úgy mozog a "mutató" rajta magától is,ha meg átnéz valaki a lyukon,naná hogy lát rajta alakokat.Nem arról van szó hát,hogy megreformálná a műfajt ez a darab,mert az lehetetlen:a megszokott panelek mostanra már kikerülhetetlenek,legyen az kifehéredett szem,megszállt kislány,sokkeffektek,a nagy kérdés a hangulat és az ijesztgetés maga. Amit jóval finomabban,ízlésesebben oldottak meg. Amit megint kiemelnék,mivel a movie kisköltségvetésű darab,nem nyomták teli CGI effektekkel,amit lehet,maszkokkal oldották meg-vagy Doug Jones-szal,aki lassan intézmény a túloldalon.Talán egyetlen gyenge pontot tudnék még a parányit elkapkodott és várható végű végkifejlet mellé kiírni:a valaha ET kebelbarátját alakító Henry Thomas-t,aki Tom Hogan atyát játssza ,valami....rémesen.Öreg űrbéli haverunk teljesítménye láttán azonnal telefonált volna haza,cukorkaevés ide vagy oda. Az alkotók pedig tudatosan kerülik a gore jeleneteket:egyetlenegy véres kést látunk,de a szúrást magát akkor sem. Flanagan és csapata inkább egy szellemthrillert készített,ahol a színvonalasabb paráztatásra helyezték a hangsúlyt,ám számtalan egyébbel-a kor,a karakterek-komolyabba foglalkoztak,és éppen csak hogy odakötötték a rémes első részhez munkájukat.Sőt,igazából csak a feliratok után lesz világos,a címen túl mi a kapcsolódási pont. A fiatal tehetség az IMDB szerint King egyik nehéz könyvét forgatja:bízom a srácban,a modern kor egyik meghatározó rendezőjévé vált,egyéni(bb) megközelítése okán. Majd ha kap fórumot,beillesztik. |
2017-02-13 16:23.21 |
A Pet egy igen tisztességes horror,ami túl is (szeretne) mutatni önnön műfaján.
Jeremy Slater-nak köszönhetjük az új Fantasztikus négyes és a még annál is nézhetetlenebb Lazarus-hatást:persze írtak azokba mások is és nagy kérdés,a többi alkotó mit szúrt el rajtuk.(Ez főleg a Fantasztikus négyes esetében érdekes).Nem túl jó ajánlólevél hát a Pat-nek:az eredmény viszont kellemes csalódás. A történet szerint Seth egy sintértelepen dolgozik,és legbelül mélyen magányos.Olyan állatoknak kell elaltatásában is részt vennie,amiket meg is kedvel,ráadásul munkatársaival való kapcsolata sem felhőtlen.Egy nap találkozik Holly-val ,volt iskolatársával,aki szép nővé érett:megpróbál nyitni feléje,kapcsolatot kezdeményeznie,sikertelenül.Seth-et a lány expasija,csak hogy megmutassa,milyen kemény egy nála 30 cm-rel alacsonyabb és vagy 25 kilóval könnyebb girnyóval,még jól meg is ruházza,nyilvánosan.A fiúban megmozdul valami,és bár eddig is követte Holly-t titokban-ez később lesz fontos-most szintet lép:elrabolja,és egy neki készített kennelbe rakja,munkahelye egy titkos ,kihalt részén. Nagyjából ennyi lenne az első 35 perc:ez is jó tempóban van megcsinálva,mi több,horrortól meglehetősen nívós színészi játékkal,ám ekkor jön a lényeg,ahol a 90 perc kipróbál törni műfaji korlátaiból. Holly ugyanis nem az a szép,kedves kislány,akinek először gondolnánk:el is hangzik egy név,Hannibal Lecter-é,és nem véletlen,mintha női alteregója szenvedne a néhány négyzetméteren.Holly gyilkos és ez még nem minden-kiválóan vannak felépítve a csavarok a filmben-és Seth fokozatosan kezdi elveszteni az irányítást,lassan nem is tudja,ki zsarol kit,ki uralkodik a másikon,kinek is fontosabb Holly élete-és megtérése. A Pat igazi erőssége a benne lévő beszélgetések tartalma:szerelemről,birtoklásról,mit lehet feláldozni az igaz szerelemért:teszi ezt két olyan személy,akik mögött a hétköznapibb értelemben igenis bűnök állnak.A Stockholm-szindróma(nem,nem Helsinki!!!!ez a valódi neve) fordítva sül el,bár a lány Seth-nek igazán fontos,neki pláne:mintha majdhogynem ő lenne az egyetlen kapcsolata másokkal,míg ugye kinézete okán Holly eleve előnyből indul(számít igazából bizony a kinézet,hogy mit nyertél a genetikai lottón,mondjon akárhány bölcs mondás bármit).Olykor viszont érthetetlen döntések is születnek-Holly célja igazából a rácsokból kiszabadulás,és mikor a fekete zsírhegy rálel,erre meg is volt a lehetősége,ám a (további)filozófálgatásnak hirtelen alárendelték ezt a vágyát,és kapunk egy érthetetlen részt,ami viszont pár perccel később azok igényeit elégíti ki,akik vért akarnak látni egy horrorban:kapunk is,nem is akárhogy.A "magasröptűség" persze sokszor afféle konyhabölcselkedés,kíváncsi lennék egy szakember véleményére is róla:ám ahogy a műbe beillesztik,és ahogy a színészek eljátsszák,akkor és ott értelme ,helye van. Dominic Monaghan erős játékot mutat és milyen kellemes az orgánuma,Ksenia Solo pedig remek:példátlanul jó,ahogy testhelyzetéből is előnyt kovácsol a rácsokon belül,hol félénk kislány,hol tényleg egy bezárt fenevadat formázva meg-ahogy karaktere tulajdonkép az is.A Pet hatása a forgatókönyvön kívül rajtuk függött nagymértékben,és meghálálták a beléjük vetett bizalmat. Persze,a vége az addig látottak fényében kitalálható:én mégis azt mondom,jó volt látni egy olyan horrort,ami mert más alapokokra is ráhelyezkedni,nem mészárszék jellege miatt szórakoztató és néha bizony gondolatokat,kérdéseket vet fel. Majd csinálnak neki fórumot,megérdemli. |
2017-02-13 15:41.06 |
hagyma a billentyűzeted nem épp szuper,beragadt:) |
2017-02-12 20:57.17 |
Nem nagyon ismert horrorfilm.
A Pisztolycső ott bukik meg,hogy David Cronenberg az alapötletet már elsütötte a Videodrome című nagyszerű filmjében:és ráadásul markáns kritikát fogalmaz meg benne Jerry Koch alkotása mindettől független helyenként igen érdekes. Hőse Vick aki egy fegyverboltban egy igen kedves,csendes és udvarias kereskedőtől egy gyűrűre cserél egy WWII Luger-t-ami azért sokak által ismert,híres fegyver.Mit tesz isten meg a forgatókönyv,jön a hétvége,amikor is barátaival meg barátnőjével kiruccan szülei tóparti házába,ami nem túl jó ötlet mint kiderül:a férfit a pisztoly egyre jobban hatalmába keríti,hogy aztán fizikailag is egyesüljön vele,értsd,a keze részévé válik.A teste töltényeket is gyárt,gyakorlatilag kifogyhatatlan a muníció, a húsa benövi a legendás fegyvert és a viselkedése is rohamosan változik. A rendező magára osztotta a főszerepet:és így neki kellett a legkevesebb szöveget is betanulnia,mert karaktere a film felétől gyakorlatilag nem beszél(hisz a fegyver sem ugyebár)Érdekes adalék,hogy Koch kinézetre elmehetne egy szadista náci tisztnek is,a Luger meg ugyebár....lehet inkább hírhedtet kellett volna használnom??Persze ezt a ziccert nem is hagyják ki,és miközben a férfi elméjét is megfertőzi a pisztoly,sok "visszaemlékezést" láthatunk zsebpénzből a második világháborúra. A Pisztolycső kis pénzből készült,és helyenként ezt próbálják orvosolni a thriller eszközeivel:vannak túltolt pillanatok benne.Vick is szinte egyik pillanatról a másikra változik,nincs meg az a lépcsőzetesség,amit karakterében azért illet volna ábrázolni.Viszont amit meg kellett oldani,technikailag hozzák,a kézhez tapadt fegyver pedig nem is néz ki rosszul.A színészi játékoktól néha hülyét kaptam-attól meg pláne,a nagymellű csaj nem villantott,a fenébe is. Ha úgy nézzük persze,bele lehet beszélni némi kritikát:Amerikában játszódik,ahol ugye a fegyverviselés fogalmazzunk úgy,"más elbírálás" mentén történik.Vagy ott van az a pillanat,mikor a fegyverkereskedő átadja a Luger-t :azt mondja,mintha a halált tartaná kézben,és valóban,akinek VOLT a kezében élesre töltött lőfegyver,érezhette azt a hatalmat,esetleg biztonságot,ami árad a kezében tartott tárgytól.Ám én .....ezeket nem pakolnám rá a filmre,csak láttam egy kis pénzből készült horror-t,ami a végén kifejezetten izgalmas volt-viszont az áldozatok nem ártottak a főszereplőknek,így az előbbi mondatom nyer kisebb aláhúzást.Ami külön tetszett,Vick-et nem barátnője öli meg:a fegyver fordul ellene,ha úgy nézzük,elárulja.Onnantól a horrorfilmek utolsó ,kötelező 1 percét kicsit....feleslegesnek ítéltem. Sajnos csak szinkronnal láttam:borzalmas élmény volt,de ezt kár az alkotókon leverni. Ha majd lesz topicja,beillesztik. |
2017-02-12 13:51.38 |
nem,engem megtartanak hogy idegesítselek,selejt |
2017-02-11 20:16.57 |
Csak hogy tudjuk hogyan kell filmet kezdeni.jön egy fekete nő ,oldalról veszi a kamera és közben felcsendül az Across 110th street .
Cool. Megacool. Quentin Tarantino ebben az időben akkora tehetségnek volt tartva,hogy arra szavak nincsenek:lehet ma már ezen vitázni,de a faszi észvesztően tud rendezni,más filmekből,alkotóktól csórni és amiben egyszerűen tévedhetetlenül zseniális:a semmiről beszélni úgy,hogy az érdekes legyen.Nevess rajta,odafigyelj rá,miközben észre sem veszed,újat a történet szempontjából nem tudtál meg.Tarantino ebben is szembe mer(t) menni az álomgyári forgatókönyvek egyik íratlan szabályával,iszonyat egyéb vaker van műveiben,miközben történés hosszú percekig nyista. A Jackie Brown azért is kicsit kakukktojás életművében,mert Elmore Leonard művéből dolgozott:bár persze szája ízére formálta a dolgokat.Hőse Jackie Brown-az ekkor újra gyorsan felkapott Pam Grier hogy aztán mára azt se tudják sokan,mekkora ikon is volt ő-aki mert büntetett előélete van,a világ legtrébb légitársaságánál gályázik,mellékkeresetként pedig a fegyverkereskedő Ordell pénzéből is behoz valamennyit,piciny részesedésért.Persze beüt a krach-miről szólna a film egyébként??-Jackie-t elfogja a hatóság,neki bele kell abba menni feladja Ordell vagy megy a börtönbe:ám okosabb csaj ő annál hogy mind az egyre veszélyesebb fegyverkereskedőt és lassú gondolkodású segítőit továbbá a feltörekvő zsarut be ne palizza,és ha már így alakult,az élete további részéről is ne gondoskodna egy óvadékügynök,Max segítségével. Tarantino-ra mindig is jellemző volt-még ma is,ugye Kurt Russell-hogy valaha sikeresebb,nagyobb nevű színészeket rehabilitált ha úgy tetszik,itt Pam Grier-t és picit Robert Foster-t.Grier a 70-es években óriási sztárnak számított a blaxploitation mozik miatt,és ha megkeresed a Foxy Brown mozikat,a lélegzeted is eláll egy pillanatra:istentelenül dákómerevítő kinézettel rendelkezett,telt keblein túl hihetetlen szexuális kisugárzással.Tarantino megadja a színésznőnek azt is,kicsit utaljanak is szépségére egy Max-szel folytatott beszélgetés alatt,ahol azt mondja az elismerő szavakra,azóta azért megnőtt a segge.Robert Foster becsülendő mennyiségű filmes munkával a háta mögött mára megbízható karakterszínésznek számít-játszott a VHS korszak híres Aligátorjába és a Chuck Norris féle Delta Force-ba-itt élete egy legszimpatikusabb karakterét formálja meg élete egyik legjobb teljesítményével.A 90-es években viszont eltűnt,kellett Q.T neki,nagyon is. A Jackie Brown persze hosszú:van akinek túlságosan is,és sokat niggereznek benne-ez Spike Lee hatalmas problémája volt vele-meg akcióval gyakorlatilag nem is szolgál.Ám a talán kicsit lassabb felvezetés után azért belendül a történet,jó ütemben kapjuk a csavarokat-és néhány kegyetlen jó viccet is.Samuel L. Jackson kétség kívül Q.T. filmjeiben iszonyatosat játszik mindig,itt is az idióta hajú ,fekás cuccokban feszítő Ordell szerepében villog,sokszor ellopja a show-t,és vannak pillanatok,ahol szinte félelmetes,például mikor beül az autóba aminek csomagterében az akkor még élő Chris Tucker nyomatja a dumát.Robert De Niro inkább alájátszik neki,átengedve a terepet,de néhány villanása azért mutatta,mekkora színészisten(itt még azért gagyikban nem égette magát),és ahogy Bridget Fondára néz az áruházban,abban ott van "maffiás" szerepmúltja.Az azóta teljesen eltűnt Fonda lány erős,és ahogy odaveti Louis-nak,"Dugunk?",azt tanítani lehet blazírtságból.Keaton megbízható,mostanra mikor e sorokat írom,hál isten másodvirágzását éli. Mégis azt mondom,ez Pam Grier filmje és Fosteré:a fekete hölgy orrsövényferdülése két különböző arctípust ad orcája jobb és bal felének,és ezt az alkotók parádésan kihasználják-van mikor nőiesnek,van mikor keményebbnek kell láttatni,a megfelelő oldalt részesítik előnyben.Max figurája igen érdekes alkat:ő egy lovag egy olyan világban,ahol kihalt már a lovagiasság,veszélyt vállal egy ismeretlen fekete nő felé csak azért mert tetszik neki-és nem él vissza vele,nem kér érte semmit,mi több...képes elengedni azt.Talán a mozi legszebb pillanata Grier arca a kocsiban,ahogy ez átfut rajta,miközben új élete felé indul. A Jackie Brown sok kritikus szerint Q.T. legletisztultabb filmje:az biztos,történetet ilyen egyszerűen még nem mesélt el,mintahogy ilyen lassan sem.Talán hiányoznak többeknek manírjai,húzásai:de úgy érzem,ezeket beáldozta Amerika egyik legnagyobb írója iránti tiszteletéért,amit Leonard éppenséggel meg is érdemel.Persze,idézhető dumák,cool pillanatok akadnak benne-ahogy De Niro kinyírja Melanie-t mert az felidegesítette és azt ahogy bevallja Ordell-nek-mégis,ez a film tényleg más,kevesebb utalással-bár egy híres spagettiwestern azért megy a TV-be-és lényegesen kevesebb gyilkolással.Jó nézni,mert Q. mindig is szeretettel és részletesen kihozza a maximumot karaktereiből,a történet csavarjai szórakoztatóak és a zene,emberek....ennek a faszinak a DJ.pálya se menne rosszul. Ügyes,merőben munkásságától eltérő alkotás ez,sokszor elő lehet venni. |
2017-02-10 20:53.54 |
amit írtál?na azt tuti nem.mindenki tudja értéked |
2017-02-10 14:22.22 |
és az miért baj,te szellemi zsákutca,ha egy nő szexmániás??
tudod,az sok esetben nincs hatással eszére,felfogóképességére,problémamegoldására,műveltségére és egyéb olyan tulajdonságokra,melyek esetedben még csak említés szintjén se merülnek fel |
2017-02-10 14:19.17 |
meg a rocky 5-öt se |
2017-02-10 09:42.06 |
mert az szimbolizálta számára a reményt,hogy nem itt éli le az életét,hanem azt a csomagot el tudja juttatni a gazdájához.
azt nem lehet mondani,a finom dolgokat megértenéd,lali |
2017-02-09 20:29.33 |
Nehéz megmondani,Helen Fielding akkoriban mire tenyerelt rá.
Bridget Jones néhány évig ...szóval,tényleg közismert személy lett,legalábbis amíg ki nem hozták a film második részét. Renée Zellweger akkoriban filigrán testét hörcsögképű nővé volt hajlandó változtatni,és ami a magyar szinkronban végképp elveszik,az "angol" angolt nyomja ,Colin Firth-től beolvadtak a nők és Hugh Grant végre lelkesen szemétkedhetett úgy,hogy attól még kedveltük.A Bridget Jones naplóját képes vagyok bármikor férfi létemre végigülni,és nem csak azért,mert utána könnyebben lecsúszik a -remélhetően tanga-bugyi:hanem mert tényleg jó.Szórakoztató.Még azt is elhiszem,az akkoriban témába vágó szingli kérdésnek az afféle....kiskáté. Viszont sok év telt el:okostelefon,a Tv szokások átalakulóban,a net már a budiba is be van kötve,Sly Oscarra volt jelölve,nem kapni jó franciadrazsét és zizi-t és a szingli nők azóta párban vannak szerencsés esetben már le is babáztak:vagy, azóta el is váltak már.Jones kisasszony feltűnése a vásznon majdhogynem feleslegessé vált,és furcsa egy tizenvalahány éves filmről(filmekről) úgy beszélni,retro érzést sugallhat. Pedig...így van. Ám a Bridget Jones babát vár működik. Holott Fielding könyvéhez sok köze megint nincs:lusta vagyok kiírni a változtatásokat meg mi van ha kiderül hogy olvastam és oda a kemény imidszem,mert az fontos.Legyen elég annyi,Marc Darcy itt és most él,csak (még) nős,Bridget-nek meg nincs gyereke,sőt mivel a kezdő képsorok hajszálra megegyeznek az elsőével,éppen senkije sincsen.Aztán lesz két mámoros éjszakája kis időeltéréssel egy új faszival meg egy régivel régivel,történetesen Darcy-val:naná hogy teherben marad,több mint negyven éves létére.(Itt most belebeszélhetjük,hogy a mai nők karrierjük miatt kénytelenek ilyen későn szülni vagy egyáltalán nem,de mi most...ilyet nem beszélünk.Ha "nőmozgalmasaktivistásezszörnyű" vagy, legfeljebb morogsz az élet realitásán,még akár igazad is lehet) Szóval,van két apajelölt,Bridget meg szeretné tartani a melóját is,és hál isten,néha ugyanolyan kedves lökött,mint volt:ezek a film legjobb pillanatai.Mint látható,a mozi nem azért működik,mert olyan kifinomult és bonyolult lenne a sztorija,hanem egyszerűen a karakterei miatt,és még az angol környezetbe bevágódó amerikai figura sem lóg ki,mert egész kifinomult a modora,és....nem is olyan rossz fej.Persze,hogy Patrick Dempsey mennyire tudja Hugh Grant-et helyettesíteni,,mindenki maga dönti el.(Daniel Clever-t egy pazar mozdulattal kivágták a harmadik etapból,és bár sajnáltam is,már azon a jeleneten látszódott,az alkotóknak azért a szórakoztatás most is összejött-meg elkapták a hangulatot). Azt pedig simán:Emma Thompson is beleírt a forgatókönyvbe,többek közt a pikírt,beszólós nőgyógyászt:amihez pedig a világ egyik legjobb színésznőjének köze van,az mindig működik,továbbá úgy el képes lopni a show-t bárkitől,mint politikus az adóforintokat.Renée Zellwegert is jó látni:rengeteg rossz filmmel a háta mögött,több év kihagyással leginkább azért maradt írás róla fent az utóbbi időkben,mert felismerhetetlenre plasztikázta magát és a búsójárásra is beengedték maszk nélkül,ám ikonikus karakterébe olyan lazán huppan bele,mintha évente nyomtak volna egy folytatást.Colin Firth öregedett de kedvelem,és a nyársat nyelt angol szerepe még mindig jól áll neki,Patrick meg bár nem kedvencem,voltak nagyon is elkapott pillanatai-például az interjú.Mivel egy romantikus vígjátékot nézünk,fel sem merülhet annak a lehetősége,hogy Bridget gyereke ne angol apától szülessen,mi több,annak sem ,hogy vajon mi lesz a vége:de teszik azt is angol eleganciával,humorral és bájjal,meg jó zenével és szívet melengető hangulattal. És.....talán valahol ez a fontos,hogy jól érezze magát a néző,még látva a majd két óra hibáit is:hogy a szülők meg a barátok kicsit háttérbe vannak szorítva,vagy Bridget azzal,hogy komolyabb állása van,"pötit" szeleburdi,mint azt megszoktuk-és a segge sem csúszik bele a kamerába.A Bridget Jones jelenség mondjuk ki,15-16 évvel később már nem "globális",csak....csak arra jó,röhögjünk,meg lássunk pár jó színész és a (mű)hipsztereket megvessük. Ám ez sem lebecsülendő kérem,nem lebecsülendő. |
2017-02-09 17:19.38 |
az a 91 százalék biztos??nekem 92 jött ki:)) |
2017-02-09 17:14.21 |
Élő csótányt talált páciense fejében, a szeme mögött befúródva egy indiai orvos.
A mit sem sejtő nő a szeme mögött érzett állandó viszketés miatt kereste fel az orvosát. A 42 éves nőnek valószínűleg álmában mászott az orrába a rovar, felébredéskor kellemetlen fájdalmat és viszketést érzett, ezért ment el a Csennaiban lévő Stanley Egyetemi Klinikára. Egy orrzuhany után a nőt hazaküldték, panaszai azonban nem múltak. Ezután M. N. Shankar fül-orr-gégész endoszkóppal vizsgálta meg a páciens orrát, és ekkor fedezte fel a probléma okát: Egy pár izgő-mozgó lábat láttam". A csótány csaknem a koponyaalapig fúrta magát, az agyhoz közel, a két szem közötti területre fészkelte be magát. Ilyet 30 éves praxisában még sohasem látott az orvos, aki végül egy porszívóhoz hasonló műszerrel távolította el a még mindig élő és mozgolódó csótányt a páciense fejéből. A 45 perces beavatkozás után a nő jól van. Shankar szerint a nő életveszélyes állapotba kerülhetett volna, ha az állatot nem távolítják el. "Ha bent maradt volna, hamarosan elpusztul, a páciensnél pedig fertőzés alakul ki, amely az agyáig is terjedhetett volna" - fejtette ki. ORIGO. Mondjuk,tudnék mutogatni pár embert,ahol steppelhetett is volna odabent,akkora hely van:) |
2017-02-08 15:15.58 |
két dolog!
kis pénzből készült,mint általában az ilyen horrorok. a másik,az álomgyárban a filmkészítés 85 százaléka üzleti alapú.lehet szeretni nem szeretni,de bizonyos nézőpontból igazuk van.és logikus,hogy nem távolódnak el bevált sémáktól,mikor a nézők nagy többsége azt eszi.nem kell rögtön ezt leverni amerikai nézőkön,elég ha itt is felmész gyengébb közepes filmekhez,ahol az osztályzatok zöme lényegesen jobb képet mutat arról,mint ahová egy...fogalmazzunk úgy,a filmekkel nagyobb kapcsolatban lévő emberke sorolná azt. tehát,ők tömegigényt elégítenek ki.ki lehetne ezt most nagyítgatni több oldalon keresztül,de egyrészt bazi lusta disznó vagyok,másrészt leegyszerűsítve....valahol ez a valóság. bár megmondom őszintén,szaktudást én nem láttam itten:)) |
2017-02-07 20:51.30 |
Szeretem az elsőt.
Igazából a története értékel...nincs.Bemennek sokan,többen rájuk rontanak,kijön élve a rendező,az operatőr meg a világosító,továbbá néhány szerencsés figura.A dinamikától leesett az állunk,Yayan Ruhian(Mad Dog) Iko Uwais (Rama) nevét megtanultuk meg azt is,hogy pencak silat-és jé,e mellet a régi zsankludvándám filmek nem hogy lassúak voltak,de mintha a spárgák királyának ólomlába lett volna. Gareth Evans gondolta,dob egy nagyobbat:filmje több szempontból jobb,több szempontból rosszabb,mint a Raid,ám nekem mégis jobban tetszett. Jobban,mert számomra mindig is fontos volt az,hogy legyen történet:itt megpróbálkoztak vele,ami persze növelte a játékidőt és időnként belassította a cselekményt:ám mégis csak egy "beépülős" sztorit látunk,és oda Rama személyét nem lehetett fél secundum alatt belengetni.Az első részben nincsenek is karakterek,sőt legfőbb jellemvonásaikat a szereplőknek az adta meg,honnan kapta a sallert,itt maffiafőnököket,elkényeztetett csemetéiket kellet ábrázolni,és mégiscsak egy árulást ,egy családi drámát is felskeccelni. Ahol persze vannak hibák,és Iko Uwais csodálatos harcművész viszont karakterábrázolásának megvannak a Steven Seagal-i keretei,amik ellen nehéz azzal érvelni,amúgy kedves jópofa srác.Az a legfurább,hogy ezzel szemben Yayan Ruhian -akit amúgy láthattál az Ébredő erőben is!-egy másik karakter bőrébe bújva -ami kissé zavaró,hisz az elsőben ő volt Mad Dog-kap némi háttértörténetet,és ....kiderül,még színészkedni is tud,nem csak salapálni.Hogy a történet kinek hogy fekszik,tényleg egyéni dolog,az meg pláne,ki hogy éli meg azt,egyáltalán VAN sztori:de legalább jókat lehet vigyorogni azon,a modern korban mekkora lehallgatót igyekszik elhelyezni egy pénztárcában Rama. Amiért viszont ezt a filmet megcsinálták,ugye az akciók:no,azok elképesztőek.Döbbenetesek.Kíméletlenek,brutálisak-és kegyetlenül jól fotózottak.Az amerikai akciófilmekbe mostanság ha jön egy eksön,mozdul a kamera is,a néző meg sokszor azt se látja,kit ütöttek meg és hogy,az meg miért fekszik??....itt mindent láthatunk,és a képünkbe fröccsenhet a vér.A walesi származású G. Evans mindenhol ütközteti hőseit,és bár nem kevésszer vicces,hogy a bűnözők nem lőfegyverért nyúlkálnak-például mikor a baseball ütős gyerek keménykedik-de illik betudni ezt annak,az a koncepció,gyepálják egymást a legények,és ne finomkodjanak.Ők pedig ennek lelkesen eleget is tesznek,kapunk egy jó kis autós üldözést is,Hammer Girl metrós alakítása döbbenetes,amit meg a Rama vs. Assasin összecsapás hoz talajon,gyakorlatilag überelhetetlen.Hektóliternyi vérben,dinamikában,koreográfiában,brutalitásban-és hogy nem csattogott ész nélkül a vágóolló,hosszabb scénákban "puszilgatták" egymást az urak.Megnéztem annak a faszinak a nevét,Cecep Arif Rahman,hát barátom,nála még karakterábrázolást is véltem felfedezni,de hogy úgy néz ki,mint egy pedofil lelkész,nem merném megmondani neki,csak ha le van bilincselve keze-lába.És akkor is telefonon. Persze Evans-ban és alkotócsapatában benne volt a drukk,nagyobbat,hangosabbat,látványosabbat,és a drámák ábrázolása még nem megy neki:de,amiben meg erős,abban ráver bárkire.Vizuálisan is eladhatóbb a műsor,nekem nem számított a hosszúsága és hogy néha eltelt 15 perc is,míg valakit végre fejbe rúgtak. |
2017-02-07 18:05.52 |
és ez baszott fontos is:a filmben így hangzik egy mondat,mikor ryan próbálja megértetni néhány amcsi nagykutyával,miért valószínű,hogy connery karaktere át akar állni:"nem is orosz...litván"
az atomtengerallatjárók parancsnokai kegyetlen mód le voltak ellenőrizve,és olyan származású embert ritkán neveztek ki,akinek gyökerei kételkedésre adhatott okot.litvániát 1940-ben megszállta a vörös hadsereg,amiért is ők a németeket mind felszabadítókat üdvözölték(más kérdés,azok mit gondoltak róluk)44 ben újra megszállta a területet a vörös hadsereg,mire fegyveres ellenállás kezdődött.litvánia mindig is a szovjetunió egyik olyan része maradt,ami nagyon is küzdött minden lehetséges eszközzel függetlenségéért.nem nagyon jött össze a kollektivizálás.egy ilyen helyről való faszinak ilyen magas pozicióba való kerülése maga a csoda,és ryan ,a történet-könyv!! de még a film számára is azért fontos,mert ramius adott esetben másként gondolkodhat,hisz az orosz neki-ellenség. csak ismerni kéne a történelmet... |
2017-02-07 16:11.29 |
Különös dolog megtenni autistát főszereplőnek,főleg egy olyan mozi esetében,ahol ropognak azért a fegyverek,törnek a csontok és csavarokra is futja:még ha némelyiken-és a legnagyobbon-józan ésszel csak vigyorogni lehet.
A Könyvelő egy jobban sikerült akció-thriller,amely persze nem fogja felforgatni a zsánert és megváltoztatni néhány alapszabályt:viszont oda kell rá figyelni,mert több szálon futva és az időben ugrálgatva mesél.Ben Affleck játssza az autista zsenit,akinek foglalkozása az,hogy nagy embereknek,esetleg magának Rogán Antalnak is...no neki nem,mert becsületes,de csúnya oligarcháknak meg fegyverkereskedőknek,embercsempészeknek mossa tisztára a pénzét.Mivel küzd ezzel a betegséggel???,ha valamibe belekezd,nem is tudja abbahagyni,-ezt ugye ki is mondatják vele-és több havi könyvelési anyagot az üvegre írva egy éjszaka alatt átnéz-vizslató elméje előtt nem is lehet titok,aminek megtudása viszont az életét is veszélyezteti.Mivel kell egy olyan szál is,hogy az ilyet már a kormány is üldözi,nosza minden idők egyik legjobb "nem tudom a nevét,de sok filmben láttam" színésze,nekem örök kedvencem,J.K. Simmons és egy neki dolgozó egytagú női brigád is ott liheg a nyomában,mert...de ez is a titok része. Mert az itt van bőven:nem véletlen a puzzle-lel való utalgatás rögtön az elején,sok mindent menet közben tud berakosgatni a néző,és a teljes kép a végén rajzolódik ki.Arra ,mivel akciófilmet,és mégiscsak amerikai filmet bambulunk,ne térjünk ki,kedvenc arcidegbénulásos Gézánk autista figurája mennyire....hát,hihető. Affleck képes egy!! arckifejezéssel végigtromfolni a két órát,és ha belegondolunk,azért ez is teljesítmény:igaz,mentségére írjuk,Wolff(figyelem,üzenet!!) ilyen karakter,ezért hát higgyük el,amit a DVD-k és egyéb adathordozók hátára írtak marketingből,"kirobbanó alakítást nyújt!"-mert ők azt mondják.Én inkább azt,jószemű ,ügyes rendező,de színészi repertoárja az Osztyapenko szoboréval vetekszik-kivéve Holtodiglan-viszont szó szerint szimpatikus faszi.Nem akármilyen mellékgárdát trombitáltak melléje,Simmons és John Lithgow azért más kávéház,Anna Kendrick aranyos Jon Bernthal-nak meg észvesztően fut a szekér-itt viszont megkapja a világ legidiótább csavarját,amin én felröhögtem.Mégis,a Könyvelő szórakoztató volta tagadhatatlan,mert legalább...próbálkoztak valamivel. Az akciófilmek végül is klisések:Gavin O'Connor munkája próbál csavaros lenni,és ez olykor össze is jön neki.A zene külön jópont,de amiért tényleg meg lehet dicsérni az alkotókat,az akciók dinamikája -és hogy láttunk minden ütést vagy rúgást,nem remeg a kamera,nem rángatják jobbra-balra.A közelharcok különösen jól vannak megkomponálva,sőt azt is be merték vállalni,van aki jobb Wolff-nál fight-ban,ővele másképpen végez. A Könyvelő két órája szórakoztató,ha nem gondolsz az autizmus miatt Dustin Hoffmanra esetleg mint akcióhősre,aki egy köríves lábrúgás során lerúgja Charlie Babbit búráját:még hinnénk is a kirakójáték általi képet ,ám mikor jön a "megvilágosodás" első rész Wolff és az őt üldöző Jon Bernthal közt,kaffogott a nyuszis papucsom(Bár ahogy Lithgow karakterével blazírtan végzett,majdnem meg is bocsátottam).És itt az alkotók még mindig nem állnak meg,jöjjön még egy újabb fordulat!...ám lehet,nekik van igazuk.Egy mai akciófilmtől inkább a szórakoztatást,mint a hihetőséget kell számonkérni.(???) |
2017-02-06 20:03.34 |
Ha valakinek eltűnik egy millió szobás kéróban a fogkeféje....a ház kertjében keresi.Nehéz azonosulni bizonyos lények fogmosási szokásaival:))
Ez a film annyira rossz,hogy az irgalmatlan:Officer Joe Vickers az a fajta gyilkos,akit már az elején jobban utálsz,mint egy jegyellenőrt hétfőn,és annyira tűnik veszélyesnek,mint Csőrike.Azért egy jó slasherbe nem ártana egy fasza gyilkos is:itt az egysorosainak hallgatásakor visszasírtam Trabarnát és a film után egy Csenki Attila válogatással nyugtattam megtépázott idegeim. Hovatovább Officer Joe Vickers teleportálni is tud:ezt értelemszerűn sok 70-80-as éves gyilkosa meg tudta tenni-Myers vagy Jason elől futhattál mint Edwin Moses ő meg csak gyalogolt sétállófázisban,mégis beért akárkit-de ott mert a többi dolog azért eladható volt,itt több mint feltűnő:a hipp-hopp autó tetején megjelenés viszont már feltételez némi hozzáértést a teleportációban,hisz előtte vagy 100 méterrel odébb állt.Érdemes figyelni a párbeszédeket,hogy milyet ne írjál ha forgatókönyv-író leszel,és a színészi játék terén is vannak...hát,bizonyos hiányérzetek. Mondjuk,hogy szart sem kapsz. De legalább vérrrrrr!!!....hacsak valamelyik csaj nem menstruált a forgatáson.A film ráadásul indokolatlanul hosszú,90 perccel,mint kéne. Én azért már láttam egyet és mást életemben,de ez kitolta az origót. |
2017-02-06 19:56.26 |
az jó,mikor javítja magát az ember,és a javítás még rosszabb magyarul,mint mikor elkezdte:) |
2017-02-06 17:25.57 |
Orosz-japán-amerikai.
Andrej Koncsalovszkij-Akira Kuroszava és figyelem!!!Menahem Golan és Yoram Globus.(Továbbá:Shakespeare) A Szökevényvonat a 80-as évek esszenciája:hogy aztán az utolsó fél órában olyan magasságokba emelkedjen,szétfeszítse vállalt műfajának korlátait,amire azért nehéz példát találni.Talán meglepő a Golan-Globus nevek ittléte a stáblistán,hisz az urakra nem az volt jellemző,igényes filmek elkészítésében vegyenek részt.(Chuck Norris,Michael Dudikoff örökbecsűek). A Szökevényvonat története viszonylag egyszerű:Alaszkában a szuperbiztonságos börtönből két fegyenc szökik meg,akik néhány összekapcsolt mozdonyra szállnak fel:pechükre annak vezetője meghal , a vonat egyre gyorsulva száguld a kietlen tájon,és helyzetüket az se teszi könnyebbé,az elítélteket mélyen megvető börtönigazgató bosszúra szomjasan liheg a nyomukban.Ki szeretnének jutni a jeges pokolból,és a véletlen egy túszt is ad nekik,egy fiatal nő személyében. Ha egy emberrel állatként bánnak,állatként is fog viselkedni:Manny kemény figura,akit a kíméletlen börtönparancsnok sem tud megtörni,a börtön falain belül az ő harcuk folyik,ahol az elítélt társai teljes szimpátiáját és tiszteletét élvezi.Buck-és kérem,kapaszkodjunk meg,a mára lenézett Eric Roberts igenis tudott remekül játszani!-teljesen más "tészta",nagydumájú de tapasztalatlan,inkább ügyeskedő alkat.Manny nem is akarja magával vinni,a fiú egyszerűen "ráragad". Jon Voight tehetségét mára csak azok ismerik(el),akik tudják,hogy indult Angelina Jolie édesapja karrierje:a Hazatérésért Oscart is bezsebelő színész a Szökevényvonat után több évre eltűnt(az okok közt számtalan balhéja is közrejátszhatott) és a 90-es évektől kevés "nagy" szerephez jut(Az Anakonda nem,nem számít annak).Itt mégis elemi erővel hozza Oscar Manheim alakját,akinek számtalan arca villan fel a filmben:és a filmbéli vonat hű leképzése Manny-nek,a mindent elpusztító,féktelen indulat,erő és megzabolázhatatlan szabadságérzetnek.Voight robosztus alakja és valami félelmetes kisugárzása adja meg a mozi belső lényegét és dinamikáját,amitől a Szökevényvonat olyan fontos film-és amitől nem akciófilm. Mert hiába van a kor hangulatához méltó izgalom,a 80-as évek brutalitásábrázolása a börtönbéli jeleneteknél,mint említettem,a mű a végére filósabb,mélyebb értelművé válik,ahol a könyörtelen igazgatónak-John P. Ryan -indokait is azért meg lehet érteni vagy legalábbis vitára érdemesek tartani(hisz azok a legények nem azért raboskodtak ott,mert kilopták a szendvicsből a paprikát).Van némi törés zúzás,ám mégis a legérdekesebb dolog,a mű lényegének katalizátora maga Manny. Mert az ő döbbenetes elszántsága ,vakhite és ereje továbbá szabadságvágya kell a szökéshez,ám ettől még nem lesz kedélyes-kedves ember:és mikor Eric Roberts-et szétveri mert az szerencsétlen képtelen átmászni az első mozdonyra,mindent,és tényleg MINDENT,ami addig volt,amit keménységével és hajlíthatatlanságával elért,a sárba tapossa(Miközben Rebecca De Mornay karrakterére ráüvölt,mikor ezért kérdőre vonja,"ö EMBER",így nagybetűvel,egyszerre aláhúzva és kritikával élve bizony felénk is,ha nem úgy mennének a dolgok és nagy trébe tapicskolnánk!)Mikor pedig a könnyeivel küszködő kisstílű bűnöző szembesíti ezzel,magába roskad:egy férfit látunk,aki hirtelen szembesül saját erejével,hogy mit tölthet(et) be olyan emberek között,akiknek talán már csak ő maradhatott mint olyan meghatározó pont,aki gerincet,tartást adhat nekik szörnyű körülményeik ellenére is-és hogy mekkorát hibázhatott,"Isten" egyetlen csettintéssel és megalázó rugdosásokkal rombolja nimbuszát.A férfi innen támad fel,,robosztus alakja régi megzabolázhatatlanságára támaszkodik,megmenti a lányt és Buck-ot,ő pedig örök ellenfelével vállalja sorsát:a néző agyába intenzíven ég bele a végső képek ereje,ahogy szélnek,hónak életnek és sorsnak ellenállva száguld bele a megsemmisülésbe,ám méltóan annak a példaképnek,amit többen tartanak róla-és aminek vélhetőleg magában azért meg is szeretett volna felelni,hisz egy olyan környezetben ahol több éve élt,amit kivívott,ahova "odaért",nem szívesen dobta volna el és neki is már csak az maradhatott. A Szökevényvonat pont emiatt a "magasságok" miatt lesz többször nézhető és igazán nagyszerű alkotás,mi több,értékes:Shakespeare-rel számtalan "movie" erősít,hallhatatlan soraival próbálják többnek láttatni azt,amit mutatnak a vásznon,itt az angol sorai összefoglalják Voight karakterének önnön drámáját. És...félve írom le,de mondata ránk is érvényes,ha úgy hozza a sors,az a pali kegyetlenül tudta,miről ír. |
2017-02-05 20:49.54 |
senki nem utál,mert nem vagy fontos,inkább marhának tartalak,részemről |
2017-02-05 20:43.57 |
ennek a nőnek jelbeszéddel kéne írnia,és akkor ennyi faszság nem lenne ezen az oldalon |
2017-02-05 12:34.44 |
A Carol az a fajta film,aminek témája mára NEM KELLENE,hogy problémát,felzúdulást keltsen,mégis vannak ,voltak hangok persze akik nyavalyogtak ellene:viszont ettől még nem lett jobb,megkerülhetetlenebb,vagy a homoszexuálisok "testpáncélja",mert egyszerűen...gyönyörű,szép de olykor unalmas és üres.
Hozzátartozik a történetéhez,Patricia Highsmith regénye anno cenzúrázva jött ki először és álnéven:hisz a műben az akkori társadalmi normákat túllépő több dolog is benne van,úgymint válás,egy jóval alacsonyabban beárazott osztályból való ismerkedés na és persze a homoszexualitás.Ez az a szó,ami többeket ma is vicsorgásra késztet,holott komolyan...ki a frászt érdekel két nő mit csinál a hálószobájában,főleg ha engem kihagynak a játékból??? Egyéni gondolatom,de számomra a melegek,homoszexuálisok,buzik utálói olyannak tűnnek,mint a The Mist című Stephen King írásban a vallásba becsavarodott nő:csak szajkózzák azt,amit hinni,megfellebbezhetetlenül tudni vélnek,el sem gondolkodnak,mi több meg sem hallanak más véleményt és saját mantrájuk néhol elemi gyűlölettől van átitatva.Pedig a homoszexualitás,a melegség,a buzulás-mindenki húzza alá a szót,amit használ rá-természetes,az emberrel kapaszkodjunk meg,vélhetőleg gyakorlatilag egyidős és megfigyelhető rengeteg más fajnál.Kár kitérni,hány kultúrában elfogadott volt ez a szexuális "eltévelyedés",azt viszont roppant érdekes lenne végiggondolni,ugyan mennyi "buzeráns" híresség,művész ,előadó,író szaladgált és szaladgál a Földön,Leonardo Da Vinci-től kezdve Franz Schubertig,Oscar Wilde-tól George Michael-ig. És nem bántásképpen,de ezeket személyre lebontva némelyikük többet adott a világnak,mint az őket bírálóak összessége,falkában vonyítva.Heteróként meg azt se értettem,miért nem vigasztalod magad azzal a tök egyszerű,személyre szabott primitív mondattal,legalább több pina jut nekünk???? Áh... Szóval Carol,az előbbi csak kijött belőlem:a film azt is elmondhatja magáról,az írónőjének személyes élménye alapján készült,de ez sem menti meg a modorosságtól és a lassúságtól.Todd Haynes amúgy sem persze a Michael Bay-i tempó felkent örököse,de csattogtathatta volna az ollóját a vágóval karöltve,mert munkája több helyen indokolatlanul unalmas.El van találva a hangulat,a zene,a ruhák,de....nézésből,elsuttogott szavakból is van amikor már az embernek elege van. Sokaknak persze Blanchett játéka lesz a mű kiindulópontja:holott a világ egyik legjobb színésznője a kígyószerű nézésen ,meg hogy elegánsan nézett ki,túl sokat nem adott magából,csak akkor,mikor nem a leszbikus téma van előrángatva,hanem a gyereke sorsa-mert akkor pazar.Rooney Mara ellenben tényleg erős végig,és valahogy az ő szála-pedig nincs férje,aki akadályokat görgetne elé-sokkal érdekesebb. Amiért viszont mégis kicsit számomra betalált a majd két óra,Carol döntése:hisz végül is saját boldogságát választotta,felvállalta szexuális beállítottságát ha úgy vesszük,a kislányával szemben.Ez egyrészt azért-mert furcsa mód ebben én is régimódian gondolkodom-nem mondom hogy nem keltett bennem némi....hát megütközést,másrészt így válik a film egy emancipációs sztorivá,amin...talán lehet vitatkozni.Mondjuk.Nem habzó szájjal. Jó ez,jóóóóó ez,csak....csak. |
2017-02-04 20:08.13 |
Pofátlanul tudnak azért kihagyni dolgokat az alkotók...ennyit az igaz történet margójára!
Ugyanis a Deepwater Horizon katasztrófája után nem csak!a BP felelősségét mondták ki,hanem a torony üzemeltető cégéét is:ami történetesen amerikai.Peter Berg -aki színészből lett rendező-mégis úgy csűri-csavarja a dolgokat,hogy itt bizony csak az egyik oldal tehető felelőssé a 11 ember halálához,hihetetlen mértékű anyagi kárhoz vezető robbanásért-és akkor nem szólt senki sem a környezetben tett pusztulásról.Amit mára sem hevert ki a terület.Hogy pedig a "nagyok" mennyire védik magukat,elég az hozzá,nem egy dolgozó számolt be arról,alig jutottak ki a lángoló pokolból,a BP továbbá a Transocean is azonnal az orruk alá dugta a papírt,írják alá ,hogy nem szenvedtek sérülést. Te meg itt kapsz egy szimpatikus Kurt Russell -t ugyebár a csillagos zászló alatt... Persze,a mozinézőket nem a valóság érdekli,a legtöbben nem gondolkodnak,nekik elég ha valamire ráírják,"true story",az innentől igaz.Megmásíthatatlan.Az emberek sajnos tájékozatlanok,viszont ellenemre szól,ezt a filmet nem is azért készítették,hogy az igazságot kiderítse,hanem hogy ....szórakoztasson. Azt pedig megteszi. Berg és csapata ugyanis tényleg profi:mintegy 50 perc karakterépítgetés után elhozza azt a poklot,amit a hülye magyar filmcím sugall.Addigra a néző megkedvelte Kurt Russell-t ha eddig még nem tette meg-én meg örülök,újra felfedezték -Mark Whalberg-et szinte mindenki csípi John Malkovich pedig lelkesen vicsorog és affektál,lehet utálni őkelmét ahogy tetszik.Whalberg lenne valahol a főszereplő,és illik annyit leírni a srácról,mindig csak azt vállalja el,ami jól is áll neki,nem nagy formátumú figura,viszont amiben jó,abban nincs nála jobb. Majd jön a kitörés:és a darab felpörög,tényleg bődületesen izgalmasra és látványosra véve a figurát.1,5 milliónyi kiló acélt építettek bele a díszletbe:hogy aztán azt a szemünk előtt pusztítsák el,irtózatos hang-és pirotechnikai effektekkel.Rendezőnknek több filmje szerint is megy a pusztítás,a D.H. ilyen téren fantasztikusan működik,és a szimpatikus karakterekért lehet jókat izgulni.Van hősi halál is,de ez....természetes addigra. A film hát leginkább mint szórakoztatóipari termék működik,nem az igazság keresése a cél.Jobb szeműek azért erre a végén már akkor rájönnek,mikor meglátják,az igazi Mike Williams felesége például akkora,hogy azért nem léphetett a toronyra,mert abból már eleve katasztrófa lehetett volna,egyszerűn felbillen. |