Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Alien - Romulus *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (DVD) |
Escobar - Az elveszett éden (DVD) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Fantomas - Film Mánia, 14:35 |
Dűne - HBO, 14:50 |
Az élet dicsérete - Epic Drama, 14:55 |
Ízek, imák, szerelmek - Viasat3, 15:20 |
Shazam! - Az istenek haragja - TV2, 15:25 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Jess Harnell (61) |
Piros Ildikó (77) |
Nick Moran (55) |
Peter Medak (87) |
Joan Severance (66) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Csak téged látlak |
Josephine Park |
2010-11-20 19:33.13 |
Kellemes, arisztokratikus, elegánsan európai, és sokszor izgalmas, szenvedélyes krimi dráma, mely egyben történelmi eseményeket dolgoz fel, és kihalófélben lévő jellemrajzokat mutat be. Tetszett, mert az összetett, sokatmondó forgatókönyvet, befogadhatóan, átérezhetően tálalta a rendező, úgy, hogy nagy hangsúlyt fektetett a színészeinek rutinos, és minőségi játékára, nem hiába, nagyszerű színészgárdát vonultatott fel. Élveztem, mert elröpített ez az alkotás egy kissé naív, cinikus, és rettentően ijesztő világba, mely mindenképpen tanulságog volt! |
2010-11-11 01:50.32 |
Az én kritikám a filmről: http://www.filmkatalogus.hu/forum-20351 |
2010-11-11 01:48.02 |
Kellemes kis vígjáték, elvoltam vele, de nem volt kitörő hatással rám. Vannak benne jó poénok, beszólások, jelenetek, sőt egy kevés kritikát is megfogalmaz, és emiatt nem is értékelném átlagosnak, de nem ütött. James Spader alakítása volt a legdurvább, tipikus passzív agresszív tesze-fosza, fülemet-farkamat behúzom, csak egyszer törjek ki típusú karaktert játszott, és jól.
Összeségében jól éreztem magam, igaz holnap már nem nagyon fogok emlékezni rá! |
2010-11-09 00:34.08 |
...és szerinted átlagos? |
2010-11-08 00:42.43 |
Lehet, hogy túl nagy volt az elvárás, és talán túlzottan vártam a folytatást, de ez számomra csalódás volt. Az első rész hihetetlen hatással volt rám. Rengeteget nevettem, feszült figyelemmel követtem az eseményeket, lenyűgöztek az akciók, a látvány, és a zenei betétek is fantasztikusak voltak. Az egész minőségi volt, és a karakterek által még egyedi is. Ez nagy bók az álomgyárból kikerült alkotásokat tekintve. A második részből épp ezt az egyediséget hiányolom. Itt is hihetetlen látvány, és hangeffektek kápráztatnak el engem, pörögnek az események, dúskálunk az akciókban, a zene is hasonlóan fantasztikus, de hiányzik a dráma, ha van is, nem hihető, a humoros részek kevésbé ütősek, és a karakterek fénye is fakult egy keveset. A misztikus jelenetek eröltetettnek, hatásvadásznak tűnnek, legalábbis nekem, hiszen én nem a kalózos mondavilágon nőttem fel. Valahogy úgy éreztem, hogy megint megnéztem egy hálivúdi MEGAFILM-et, amit alapvetően élveztem, hiszen szépen felépített, minőségi munka volt, de valahogy hiányzott a lelke.
Johhny Depp, mint mindig óriási, de valahogy elvitte az ár, és nem bontakozott ki kalandos, bohókás, esetlen, de mégis vakmerő svindler karaktere. Viszi még így is a prímet, de kicsit hiányérzetem volt. Nem különben Orlando Bloom, és Keira Knightley esetében. Bloom itt is adta a hős szerelmest, de kicsit háttérbe szorult. Knightley pedig levetette női ruháit, és nadrágot húzott, mível tompította a kontrasztot viselkedése, és kinézete, társadalmi rangja között, mely inkább erőssége volt az első résznek, mint gyengesége. Természetesen most is gyönyörű, de most nem vett le annyira a lábamról. Összeségében minden megvolt, gyönyörű környezet, és pörgő kalandok, és csak remélni tudom, hogy az utolsó részben visszatérnek azok a felejthetetlen pillanatok, melyek az első részt kiemelték. |
2010-11-07 16:49.49 |
Király! Váltottunk egy story tv fórumra, de néha jó a színfalak mögé látni. |
2010-11-07 11:28.32 |
Egyetértek veled! Sheen a '80-as évek végén volt pályája csúcspontja, volt egy-két felejthetetlen alakítása, majd elment a komédiák irányába,és számomra eltűnt a süllyesztőbe. Nem tudom mitől függ, hogy ilyen mélyzuhanás következik egy jó kezdet után, de zavar a tény, hogy sodródik egy tehetség az árral. Lehet, hogy a hülyegyerek szerepekben jobban érzi magát? Ez igaz Kinski kisasszonyra is, igaz ő a kevésbé ismert, de minőségibb filmekben volt fellelhető az ezt követő években. Soprano papa tudott letenni az asztalra értékelhető, feltörekvő szakmai karriert, és remélem még láthatom megfelelő háttérrel rendelkező, élvezhető alkotásokban. |
2010-11-07 00:55.30 |
Megosztó volt számomra ez az akciómozi. A történet gyenge, hiányoznak, legalábbis kiszámíthatóak a csavarok, sablonos elemekkel van teletűzdelve, és sok részen életszerűtlenek a reakciók(sok részen érződik a görcsös igyekezet, hogy valami ütős, látványos, és hangos akciót berakhassanak). A karakterek átlagosak, és csak a színészi játékok mentették meg őket. Nem volt kiemelkedő alakítás, de azt beleadták, amit egy akciófilm megkövetel. Mi mentette meg mégis az egészet? Néhány poén tényleg a helyén volt, a hangulata tipikusan '90-es évek eleji, és az akciójelenetek, effektek szépen kidolgozottak voltak. Összeségében élveztem, mert ettől a filmtől nem is vártam többet, de nem fogok érte kapkodni egy dvd boltban. |
2010-11-06 03:38.19 |
Hátborzongatóan ijesztő, sokszor cinikus, de mégis emberközeli, elgondolkodtató és megértő. Egy olyan világot mutat be ez az alkotás egy lány sorsán, életrajzán keresztül, mely felszínes, pedig a mélyértelműséget hírdeti, szánalmas, pedig sokak számára vonzó, és irányadó életvitelt, önmegvalósítást jelent, művi, pedig az egyediségre törekszik, és romboló, pedig elvileg az építés, az alkotás a cél. A '60-as évek egy érdekes, és szélsőséges korszak volt, hiszen a világ 360 fokos fordulatot vett, és elkezdte bontogatni az addigi, kultúrális, társadalmi, politikai, és művészeti korlátokat. Begyorsultak az események. Egymásnak feszült a konzervatívizmus, és a liberalizmus. Emberek tömegei kostolgatták az új irányokat, hogy megtalálják magukat, a saját boldogságukat ebben az idegen környezetben. Kiszolgáltatottak, kihasználhatóak, felhasználhatóak, és sebezhetőek voltak, és ezt a törékenységet Sienna Miller által eljátszott okos, de naív karakter tökéletesen bemutatta. Persze a drog, alkohol, állandó bulizás, tehát az üres hedonista életvitel, az egyedi, és hihetetlen vonzó belső kisugárzású lányt, felszínesé, érdektelenné tette, a mondatai összefolytak, a mosolya állandósult, és szánalmas vigyorgássá alakult, a testartása hanyag, a tekintete üres, az arca kiélt lett, és ezt fájdalmas volt látni.
Ilyenkor érzem magam szerencsésnek, hogy engem nem szippantott soha be ez az álnok, lila ködös, ingoványos, és sokszor nagyon magányos életvitel, mert ha nem vagyok megfelelően önző, és erős, akkor csak áldozat lehetek. Sienna Miller gyönyörű, nekem már az Alfie-ban is tetszett, csak az akkori karakter idegesített, de itt letett egy minőségi játékot. Guy Pearce is megcsillogtatja tehetségét, és az általa játszott főhős lenne elvileg a negatív figura, maga az ördög, de a rendezőnek hála, mindig megkapja az esélyt a feloldozásra. George Hickenlooper probált objektív maradni, és az általam korábban leírt változásokra hárítani a felelősséget, mely egy kicsit furcsán hatott, mert úgy éreztem nem igazán mer állást foglalni. A végén úgy éreztem, hogy a lány történetének elmesélése értelmet adott korai halálának, és ez valamennyire megnyugtató volt számomra. |
2010-11-01 23:58.02 |
Egy szösszenet a francia filmipar remekeiből! Nincsenek benne óriás alakítások, akciók, vagy világot megváltó cselekedetek, csak egy színész van, és a felesége, kinek az élete rövid, és az egyetlen öröme férje sikere. Mit tehetne egy szerető férj? Kedvére tesz a szerelmének, és eljátsza, hogy az élete sínen van, hogy végre sikerült, ha Perla magára is hagyja, boldogul nélküle is. Ezzel megnyugvást akar okozni számára, de a tudtán kívül lebukik, és ez az odaadó játék lesz a legnagyobb ajándék a lány számára. Szívszorító pillanatok egész sora van ebben az egyszerűnek, és könnyednek gondolt alkotásban. Nem túlfűtött érzelmeket, rózsaszínbe burkolt megjátszott romantikus jeleneteket, hanem az élet jeleneteit, és hatásait mutatja be, és ez az egyszerűség a film legnagyobb erénye.
Teszett, mikor a nagy sztár tanítja a meghalgatáson ifjú tanítványát, és azt mondja (nem pontossan idézve): "Itt, és most nem színházban vagy! Shakespeare mikor írta a Velencei Kalmár-t nem tudta, hogy ő lesz Shakespeare, csak az életet játszd el." Ez a megjegyzés több szempontból is nagyon tetszett! Megmutatja a különbséget a színházi, és a filmes színészet között, illetve elveti a magasztalt művek túljátszását, és agyon-értelmezését. Stéphane Freiss rutinos, Bérénice Bejo gyönyörű, Peter Coyote pedig profi. Coyote tuti szerelmes Párizsba, és a franciákba, mert sokszor játszik francia kapcsolódású filmekben. Tetszett, hangulatos, és átérezhető volt! Érdemes nekiállni! |
2010-11-01 20:32.16 |
Elváltak volna, vagy sem, a lényeg az volt, hogy barátunk vette a szerelméért a fáradságot, hogy türelmesen elviselje a felesége hisztijét, és kihozza belőle azt a régi kreatív, álmodozó, szerethető énjét, amibe ő beleszeretett. Annyira azért nem volt gyenge eresztés, mint ahogy azt páran súlykolják a népbe, igaz én tisztelem mindenki véleményét! |
2010-11-01 16:48.26 |
Egyetértek! Nem lehet egy romantikus drámát, egy romantikus vígjátékkal összehasonlítani, de egy Vicky Christina Barcelona-val mindenképp. |
2010-11-01 16:38.53 |
Szellemes, humoros párbeszédek, könnyed, kreatív, fordulatos történetvezetés, stílusos, egyedi karakterek, szórakoztató forgatókönyv, egyszerűen végem volt ettől a vígjátéktól. Felpezsdített, üdítő volt számomra, komolyan jobban érzem magam tőle. Bevallom Audrey Hepburn miatt álltam neki, mert számomra ő a tökéletes nő, de örülök, hogy megnéztem, mert az egész film hatással volt rám. Van egy kedves, bájos, élettel teli lány, és egy jóképű, stílusos, vagány férfi, és az ő együttműködésük, melynek terve rengeteg rizikót tartalmaz, de könnyed megoldással veszik az akadályokat, csak szerelemmel végződhet.
Szükség van ehhez hasonló filmremekekre, hogy kibillencsenek a 21.század komoly, üzletiesedett alkotásai szorításából. Nagyon jól esett! |
2010-11-01 14:05.10 |
Engem nem győzött meg ez a vígjáték. Vannak benne poénos részek, humoros beszólások, és hihetetlen karakterek, de mindezek ellenére szerintem kicsit laposra sikeredett. Sokszor látott helyzet, és jellemkomikumot dolgoz fel a film, erős, kegyetlen, és nagy hatalommal bíró gengszter hirtelen gyengévé, és sebezhetővé válik, láttunk ilyet bérgyilkossal, nyomozóval, kommandóssal, és még sorolhatnám, és így egy kicsit unalmassá vált számomra. Miért 4*? De Niro miatt. Hihetetlen figura. Eddig vígjátékban csak Shakespeare kapitány szerepében tetszett jobban, és itt hasonló színvonalat láthattam tőle, mint ex CIA leendő após ügynökként egy másik filmben. Billy Crystal engem sokszor idegesített, Lisa Kudrow meg állandóan sipákolt. A helyezését látva lehet, hogy csak én vagyok defektes, de nem nagy kedvel állnék újból neki, és nem adnék érte pénzt egy dvd boltban, vagy kölcsönzőben. |
2010-11-01 04:53.05 |
Egy film, melyben nincsenek véres akciójelenetek, de ami kevés van, az feszültséggel teli, szépen kidolgozott. Nincsenek benne rózsaszín ködfelhők, egészképernyős csókjelenetek, és egymásba vágó csöpögős szerelmes szavak, de érződik a halk, visszafogott, illedelmes, de mégis romantikus párbeszédekből, és szenvedélyes egymásranézésből, hogy izzik a levegő. Nincs önsajnálat, állandó panaszkodás, nincsenek óriási drámai jelenetek, de van kötelességtudat, becsület, tisztesség, alázat, szeretet, és szerelem. Nincsenek hősies, idealisztikus megnyilvánulások, de van tett által birtokolt tekintély, és tisztelet. Nincsenek szabadelvű, lázadó kinyilatkozások, de van hagyomány, és tisztelet a kultúra irányába.
Kevés beszéddel, viszont sokatmondó testbeszéddel, tökéletes színészi játékkal, nyugodt történetvezetéssel, aprólékosan kidolgozott részletekkel, és gyönyörű környezettel egy olyan hangulatot varázsolt számomra Yoji Yamada, melyet eddig csak a Kim Ki Duk filmeknél tapasztaltam, csak természetesen itt japán módra. Egy letünt kort mutat be számunkra ez az alkotás, olyan részletességgel, mellyel eddig még nem találkoztam. A szamurájokat eddig, csak mint harcosokat muttaták be az általam látott japán, vagy amcsi filmek, de most belekostolhatunk a mindennapjaikba, megismerhetjük a motivációjukat, az életmódjukat, néha betekintést nyerhetünk a lelki világukba, érzéseikbe, átérezhetjük problémáikat, vívódásaikat, tehát egy összetettebb, átérezhetőbb képet kaphatunk. Gyönyörű alkotás, olyan, mint egy lantjáték, egy finoman behangolt hangszeren. Egyszerű, de de mégis harmónikus, érzelmeket közvetítő. |
2010-11-01 01:32.24 |
Hazug, üres, színészkedő, és élösködőkkel teli világban élünk, társadalmi korlátok sűrűjében, melyet már nem az erkölcs, hanem a haszonszerzés épít a számunkra. A szocializáció során manipulálnak minket, és egy adott norma keretein belül, mókuskerékben kell leélni az életünket. Természetesen vannak, akik jófiúként tűrnek, és megtesznek mindent, amit elvárnak tőlük, mindenki érdekét a maguk elé helyezik, és próbálnak idomulni, nehogy deviáns viselkedésükkel megsértsenek másokat, és vannak kik nemtörödve embertársaikkal, kihasználva őket, csak szétzúzzák ezt a rendszert, vagy formálják? Van egy pont, mikor az ember besokal, és megkérdi, miért akar engem mindenki kihasználni, miért kell elfogadnom olyan szabályrendszereket, melyekkel nem értek egyet? Ha egy ilyen felismerés után az ember felszóllal, akkor nem várható más, csak szánalom a szánalomra méltóktól. Adott egy értelmiségi, talán egy üzletember, ki nem akarja tovább játszani ezt a játékot, csak két dolgot szeretne. Kefélni egy hatalmasat, és azt, hogy ne hazudjanak, ne szinészkedjenek neki, ne nézzék hülyének, csak őszintén beszélgessen vele valaki, és hallgassák meg, mert ki akarja adni az új énjét. Csalódnia kell, mert a nagyváros nem táptalaja az ő igaz társadalomba vetett hitének, és az agresszió az egyetlen út, mely az ősi, tiszta ösztönből fakad, és ezzel rákényszerítheti a vallását más emberekre. A film elején még becsültem is ezt az embert, mert végre nem egy puha pöcs szánalmas életét kell figyelnem, hanem a sarkára áll, és cselekszik, alakítja életét. Majd végre sikerül gerincre vágnia egy szép, fiatal lányt, így még jobban igazolja férfiasságát, majd elkezd hadonászni a késsel, majd a hazugság, és a felfokozott indulatok hatására egy pillanat alatt elvágja a lány torkát, és saját magát is elöttem. Innentől lesz a pozitív hősböl, negatív szereplő, de nem csak őt hibáztatom, hanem a társadalmat is, hiszen igaz, hogy az anarchia, és a brutalitás nem megoldás semmire, de a megfelelő keretek kialakítására is fogékonyak kellene, hogy legyünk. Majd a film végére a korlátok rácsokra cserélődnek, és ez az egyszerű, mindenki számára egyértelmű szabályrendszerrel működő helyen találja meg a lelki békéjét.
W.H. Macy-nek alapból egy sorozatgyilkos tipusú, elfuserált fejjel rendelkezik, és ez már jó alap, de ami a lényeg volt a játékában, az a tiszta alázat, temperamentum, és hitelesség. Ragyogó alakítást nyújtott, ebben a korántsem könnyű drámában, fel lehetett köré építeni az egész történetet, és így egy igen hatásos mozit sikerült Stuart Gordon-nak összehoznia. Szép volt! |
2010-10-31 23:01.48 |
Tetszett ez a kedves, humoros, kis rózsaszín romantikus vígjáték, tele van klisékkel, sok amcsi maszlag sablonnal van teletűzdelve, de jól éreztem magam a nézése közben. Gondolom a hölgy nézők repítették a filmkat. listáján ilyen magasságokba, de nem zavar, mert sok értékes momentumot vettem észre benne. Például Hilary Swank üdítő volt, hogy végre nem egy komoly, mélyenszántó, és erős jellemű karaktert játszik, hanem csak egy hisztis csajt, de tetszett az ír táj, a barátnős beszólások (terézanyúsra sikeredett a csónakos jelenet, csak ott bicikliseket nézegettek), és a könnyed levezetés is. Nevettem jól esett, de ami különösen tetszett az Gerard Butler játéka. Ennek a srácnak alapból van egy szimpatikus kisugárzása, szellemes, és feldobja a legrosszabb filmet is. |
2010-10-31 17:40.40 |
Ennek a filmnek van egy kellemes '90-es évekbeli hangulata, és van pár jó jelenet is, leginkább a Harvey Kietel, Bruce Willis-es részek, de ezen kívül nincs semmi érdekes, izgalmas, fordulatos, krimiszerű benne. Számomra kicsit unalmasra sikeredett, pedig Demi Moore színészi csúcsszériájában készült ez a kissé átlagos alkotás. Kiszámítható, a lassú történetvezetés nem párosul hatásfokozással, és nincs kiemelkedő színészi alakítás sem. Egyszer elment, de ennyi! |
2010-10-31 01:06.10 |
"Szellemi hontalan vagyok!" -írta Janus Pannonius, ennél már csak egy rosszabb van, ha egyáltalán nem találod helyed a világban. Ha Törökországban vagy, akkor görög vagy, ha Görögországban, akkor török! Nem kell túl messze menni, csak gondoljunk a kárpát-medencei magyarokra. Ha például Romániában vannak, akkor szidják őket, mert magyarok, de ha itthon vannak, akkor egyszerre románként bánnak velük. Számomra ez nagyon dühítő momentuma volt a filmnek, és kemény kritikája volt az akkori társadalomnak, és a felbujtó politikának. Természetesen ezzel nem a filmet kritizáltam, hanem az eseményeket, és a felelősöket. Mindez nagyon hangulatosan van tálalva, egy olyan érzés lengi körül a filmet, mely teljesen magával ragadott. A környezet, a fűszerek, melyeknek az illata átérződik a képernyőn, leginkább a padlásos jeleneteknél, az ételek, az otthoni családi beszélgetések egy finom ebéd mellett, a baráti társalgások a helyi kocsmában, vagy a török fürdőben, a bölcsességek megosztása a gyermekekkel meleg, szeretetteljes hangulatot kölcsönöz ennek az alkotásnak.
Tény, hogy nem szeretem a tv-filmszerű alkotásokat, de ez teljesen más, mert bepillantást nyerünk két fantasztikus ország mindennapjaiba, és ez kulturális csemege volt a számomra. |
2010-10-30 16:57.46 |
Nagyon összetett alkotás. Van benne dráma, tragédia, szerelem, társadalom kritika, önmarcangolás, kiútkeresés, és néhány pillanat tiszta boldogság. Nem csak az alkotás összetett, hanem a szereplők személyisége is. Jelen van egy sziporkázó elmével megáldott, tiszta, és őszinte professzor, ki a mindennapi őszinteségét beárnyékolja múltja hazugságai, gyáva, és kegyetlen cselekedetei, és megismerkedik egy lánnyal, ki ugyancsak múltja elöl menekül. Ez a 37 éves, nagyon érzékeny, és érzéki, lelkileg meggyötört, magát nagyfallal körülvevő, viszont szenvedélyes kislány, keresi a kiutat a kilátástalan, nyomoruságos helyzetéből, mely nem könnyű, leginkább azért, mert saját érzéseivel kell megbírkoznia. Adott egy barát, egy író, ki szemlélőként, külső segítőként vesz részt a történetben, kinek szüksége van szélsőséges impulzusokra ahhoz, hogy újra felébredjen, és alkotó munkát végezzen.
Ahhoz, hogy megértsük ezt az alkotást, tudnunk kell, hogy két férfi-típus létezik. Az egyik tárgyként, cici, és popsiként gondol a nőre, önös érdekeit véve figyelembe cselekszik, és nem akar magának terhet, csak könnyed szórakozást. Vannak olyan férfiak, kiket érdekel a nők lelki világa, és nem csak a testet, hanem a mögötte rejlő szellemet is meg akarja ismerni. Ha második szériába tartozik a férfi, és valami miatt, mely lehet külső, életkor, vagy valamilyen egészségi rendellenesség is, hátrányos helyzetben van az ismerkedés, és a szerelembe esés tekintetében, mert a szexi, és szép nők elkerülik, akkor egy hasonló megsebzett lány ideális partner lehet, de mindez nagy felelősség is. Ezt a felelősséget tudja vállalni egy olyan ember, ki maga is sebzett, és így megfelelő lehet a lány számára. Viszont addig a pillanatig, míg kialakul egy ilyen kapcsolat, rengeteg lépcső, bizalmi lépcső van. Csak gondoljunk bele, a második férfi típus tagjai, még ha jól is néznek ki, jó a szövegük, a megjelenésük, akkor is rizikóznak, mert nem tudják, hogy szánalmas lesz a mélyebb közeledésük, vagy elfogadott. Akkor egy ilyen helyzetben egy sor falat kell ledönteni, és ennek a kaparászásnak a részesei lehetünk a film nézése közben. Tetszik a filmben, hogy boncolgatja az ok, okozat összefüggéseket, és keresi a választ, hogy a 20.században miért kell még mindig szégyenben élni származásunk, életkorunk, vagy bármilyen rajtunk kivül álló okok miatt. A színészi játékok lenyügözőek. Anthony Hopkins tartása, entellektüel, filozófikus, életigenlő magatartása különleges hangulatot kölcsönöz a filmnek, melyet megspékel az egyszerű, érzelemgazdag, számkivetett Nicole Kidman, ki minden mozdulatával, arckifejezésével magára vonja a figyelmet. Érdekes hogy az Órákban is hasonló karaktert játszott, csak ott a Hopkins féle tudásgazdagsággal is párosult jelleme. Gary Sinise jól betölti szerepét, a kimért, egyszerű, tisztességes polgár szerepét, de semmi különleges. Ed Harris viszont megint meglepetés volt számomra, ritkán látni egy ehhez hasonló megtébolyodott, néhol agresszív szerepben. Összeségében ez egy nagyszerű alkotás, profi operatőri, rendezői munka. Érdemes megnézni! |
2010-10-30 14:02.19 |
Spoilereket tartalmazhat! |
2010-10-30 13:59.26 |
Számomra az az ismérve egy jó rendezőnek, ha megismerem a stílusát, magaménak érzem alkotását, és különlegesnek tartom a bemutatásmódját. Ez a film tagadhatatlanul Coen rendezés, forgatókönyv. A stílus, a fekete- fehér képi megjelenítés, a cselekmény lassú kibontakozása, az emberi érzelmek, és gondolatok hatásos tálalása, mind-mind meggyőző, és mindez keveredik egy tökéletesen megkomponált operatőri munkával, és tökéletes színészi játékkal is.
Különlegessége, hogy a szürke, eseménytelen hétköznapi menetet be tudta mutatni a maga valóságában, éreztetni tudta a vágyat a kitörésre, és még a gyilkosságok is különlegesen hétköznapiak voltak. Nap, mint nap látunk embereket, akik befásulva élik mindennapjaikat, néha-néha eszükbe jut, hogy változtatni kellene, ábrándoznak, de legtöbbször feladják. Én is ezt látom mindennap, de megörökíteni, hatásosan tálalni nem tudom (mint fotós), nagyon nehéz feladat. Itt a különböző vizuális elemekkel, zenei aláfestésekkel, hatásszünetekkel, és különleges karakterekkel oldották meg ezt a feladatot. Voltak jelenetek, melyek az '50-es évekbeli krimikre voltak jellemzőek, mikor a szélesvászon elterjedt a világban, és a nagylátószögű kamerákkal kisérletezgettek, és voltak ismerős karakterek is, mint például a borbélyunk vívódása, és missziós cselekedetei nagyon hasonlítottak egy taxisofőr nagyvárosi cselekedeteire, csak kevésbé volt szélsőséges a szituáció, illetve a fellépés. Egy furcsa feszültséget sugároz a film, mely a belső vívódásokból adódik. Szánalmas vagyok? Szánalmas, ha ki akarok törni, és nem akarom a megszokott életemet tovább folytatni? Szánalmas, ha egy naív lánynak meg akarom mutatni a kapukat, és nem csak zsákmányra éhes farkasként akarok ráugorni, miközben dúlnak bennem is az ösztönök? Mit várhatok akkor, ha rádöbbenek, hogy az általam túlmisztifikált angyali teremtés is, csak egy gyarló, fiatal lány? Igen voltak megdöbbentő jelenetek, mint a börtönben az asszonnyal, mielött felakasztotta volna magát, megszólalt, és értetlenkedve vette tudomásul, hogy egy hajszálon függ az élete, és az addig mellékszereplő asszonyka, hirtelen drámai főszereplővé, és láthatóvá vált. Nem bánja meg, aki nekiáll, és megnézi, hogy mi történhet a borbéllyal, ha kitör. |
2010-10-24 15:02.43 |
Nem akartam, hogy degradálónak találd a véleményem, de sejtem, hogy mindketten másért használjuk a fórumot! Én mindig a film megnézése, és a saját véleményem megírása után olvasom el a többi hsz-t. Ennek több oka van! Elöször is elég érdekes ízlésem van, és így nem adom meg az esélyt bárkinek is, hogy lebeszéljen egy alkotásról, melynek persze megvannak a hátrányai is, hiszen sok szar filmet megnézek, de sok szarnak beállított remekművet nem szalasztok el. Másodszor mível én általában a belőlem kiváltott érzéseket írom le, és nem a rövid történetet, ezért más fórumozó írása befolyásolhatna, történt már velem hasonló. Például uccsó szamu barátunk véleményét elolvastam a film megnézése után, és az érvei meggyőztek, mellyel befolyásolt, így dűhös is lettem magamra. Másodszor sok olyan érdekes információt megtudhatok, melyről addig fogalmam sem volt, így csak nyerhetek a bővebb kifejtésekkel.
Mint már írtam, nincs gond azzal, ha egy iránymutatás a barátaidnak a véleményed, de számomra csalódás, ha végigmegyek az általam hozzászólt filmek fórumain, és csak ehhez hasonló iránymutatásokkal találkozok. De azért remélem nincs harag! |
2010-10-22 00:48.46 |
Lehet, hogy csalódni fogtok bennem, de nekem nagyon bejött! Mikor először megnéztem, halálra röhögtem magam! Hihetetlen hatással vannak rám a szövegek, a marhulások, és a szituációk is. Talán nincs a filmben óriási színészi alakítás, és nem lehet a Van, aki forrón szereti-hez sem hasonlítani, de többször nézhető, megnevettető vígjáték! Külön kiemelném Terry Crews-t, ki színfoltja volt a filmnek, hihetetlen figura. |
2010-10-19 01:18.23 |
Magával ragadó alkotás! Finomak benne a szerelmi szálak, szépen felépített a történet, fantasztikusak a színészi alakítások, és hihetetlen feelingje van.
Miért jó nézni? Mert nem giccses, nem nyálas, és nem túlzó, csak egyszerűen sokatmondó! Sam és Joon minden mozdulata, ahogy egymásra néznek mutatja a tisztaságot, azt, hogy megbízhatnak egymásban, és érezhető a vibrálás. Benny és Joon párhuzamos boldogságkeresése sokkal többről szól, mint egy szerelmi történet, mert szól a felelősségről, a fájdalomról, mely a szülők elvesztéséből fakad, és a megelégedettségről, mely a pozitív végkifejlet eredménye. Jeremiah S. Chenchik mindezt nagy érzékkel kombinálta, és elérte azt, hogy folyamatos legyen a figyelmem, de mégsem legyen túl tömény mindez. Johhny Depp kiválóságát szerintem nem vitatja senki, olyan művészi vénával rendelkezik, amely ritkaság ebben a realista, üzleties világban. A másik nagy kedvencem, aki valahogy mindig a háttérben szolgál ő Oliver Platt, de csak meg kell nézni filmográfiáját! Egyszerűen meg kell nézni! |
2010-10-17 23:57.12 |
Ez a film kissé átlagos, nem egy nagy eresztés, de ha azt vesszük, hogy a maga korábban Amerikában nem sok hasonló pite jellegű film volt, akkor szinte klasszikusnak számít. Érdekes volt látni a mai nagy sztárokat fiatalon. Forest Whitaker első filmje, és még nagyon vékony, Sean Penn a hosszú hajával, bamba képével arat, Jennifer Jason Leigh még kiforratlan kis bárányka, még nem látni rajta, hogy milyen szexis nő lesz, Anthony Edwards szinte a legfelnőtebb közülük, hihetetlen értelmiségi feje van, még a pult mögött is, és hát Nicholas Cage számomra szinte felismerhetetlen, csak a végén a szereposztásban vettem észre, hogy melyik volt ő.
Egy pozitívuma mindenképp volt a filmnek. Linda mikor kijött a medencéből, és szétnyitotta a fürdőruha felsőjét, az nagyon szexis volt! |
2010-10-17 12:47.05 |
Igen megérne egy fórumot ez a kérdés, igaz szerintem, nem olyan nagy offolás, mert a rejtett szépségek feltárására, a város lelkének vizsgálatára vállalkozott a film is. Leeandra, hogy a nevelési mód milyen eszközeivel él egy szülő az egy nagyon fontos téma, és egyetértek veled, hogy az iránymutatás a jó eszköz, és a kreatív, szabad gondolkodás alapjainak letétele a fő cél, de mindez ugyanolyan fontos, mint az értékek tiszteletére való "nevelés", vagy az értékek bemutatása.
Izabelita! Nem fogod elhinni, de én is BKV-val járok, és volt olyan időszak az életemben, mikor nem volt pénzem, de ezektől függetlenül nem okozott problémát az, hogy a párommal kimenjek a Margit-szigetre olvasni egy jó könyvet, vagy megismerkedni emberekkel, akikkel egy rögtönzött kártyaparty-t nyomtunk le, vagy nem okozott gondot, és nem került semmibe, hogy elmenjünk sétálgatni, és csak élvezzük a város szépségeit, és beszélgessünk rengeteget! Az sem kerül sokba, hogy elmenjünk túrázni a budai hegyekbe, és még sorolhatnám, hiszen csak az, hogy a BKV-s busz karcos ablakán kinézel a házak homlokzatára, már sok érdekességet kínál. Ezek szerintem csak kifogások, segítenek abban, hogy magunkba zuhanva mondhassuk azt, ez nem tőlem függ, és nem tudok rajta változtatni, és ezzel belesüppedünk unalmas, sílány, ámbár kényelmes életünkbe. Lehet, hogy túl optimista vagyok, de minden fejben dől el. |
2010-10-16 01:26.01 |
Azért azzal vitatkoznék, hogy az oktatás mennyire liberális, és talán nem csak az iskolában kell így nevelni, hanem otthon is! Nem kell mindig mindent, és mindenkit szidni, hanem tenni kell azért, hogy jobb legyen, és megmutatni a fiatalabb generációknak azt a szépséget, ami ebben az országban, ebben a városban rejlik! Szülők HAJRÁ! |
2010-10-15 01:31.47 |
Stephen Herek ismerős lehet sokunk számára, volt egy-két remek alkotása, de most egy sokszor elővett alaptörténetet dolgozott fel. Vegyünk egy férfias macsót, zárjuk össze pár gyerekkel, homokossal, vagy tinicsajokkal, és szemlélődjünk. Természetesen lesz egy-két szuper helyzetkomikai elem, de nincs benne semmi különleges! Bevallom végig nevettem, tetszett pár jól irányzott beszólás, egyszerűen jól éreztem magam, de nem bírtam átlagosnál jobbra értékelni. Azért a csajok király-ak voltak! |
2010-10-15 00:06.45 |
A fiam megszólítást vallási környezetbe képzeld, mint mikor meggyónsz az atyának! |