Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Barry Seal: A beszállító - HBO3, 04:00 |
Csók a jövőbe - HBO, 04:15 |
A kis Vuk - Film+, 05:00 |
Derült égből apu - SuperTV2, 05:10 |
A fantasztikus róka úr - Moziverzum, 05:15 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Franco Nero (83) |
Vincent Cassel (58) |
Maxwell Caulfield (65) |
Pokorny Lia (53) |
Oded Fehr (54) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Szólánc igékkel |
Három betű - egy mondat |
2022-es választás |
R.I.P. |
Creed 2. - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
A boszorkányok elveszett könyve |
Piros Ildikó |
2011-08-28 11:55.00 |
Valóban szörnyű ez a téma. A magyar katonák 3300 fő körüli szerbet és zsidót géppuskáztak a Dunába és utána a tetteseket még 1943-ban a Horthy-rendszer alatti Magyarországon felelősségre vonták, sőt a fő felelősöket a háború után kiadták a Tito-féle Jugoszláviának, ahol népbírósági ítélettel, egyes tudósítások szerint igen kegyetlen módon háborús bűnösökként kivégezték. Továbbá a vérengzés Magyarországon és más országokban is a magyar megszállás alatti területeken a háború során elkövetett háborús bűnök jelképévé vált, míg A magyar lakosság ellen elkövetett 1944–45-ös jóval nagyobb véres megtorlás ugyanakkor nemzetközileg sokkal kevésbé ismert, bár legfontosabb tényeit a magyar kutatók már feltárták. A megtorlások magyar áldozatainak számát 30 000 és 45 000 közé teszik.
„Voltak akiket kettéfűrészeltek vagy karóba húztak, másokat elevenen elégettek vagy eltemettek. Egyeseknek leszaggatták a körmüket, felhasogatták a bőrüket, majd besózták. Láttam egy csecsemőfejet a falhoz vágva, az agyveleje szét volt loccsanva. Az egyik asszony terhes volt, mikor kitaposták belőle a gyereket. Sok esetben meggyfabotra kötött tízkilós ólommal verték agyon az áldozatokat; volt, akinek az orra is leszakadt az ütéstől. Legtöbbjüknek azonban egyszerűen csak fejszével levágták a fejét. Az asszonyok sírva keresték fiaikat, férjüket a holttestek között. Mindenütt vértócsában feküdtek az emberek. Szörnyű látvány volt.” ” Forrás: Teleki Júlia: Hol vannak a sírok? Olvasnivaló: [link] Az áldozatok rehabilitációjáról, a gyilkosok felelősségrevonásáról szó sincs. Magyar Holokauszt - Szerbek magyarokat mészároltak Délvidéken - 2/1.rész [link] Magyar Holokauszt - Szerbek magyarokat mészároltak Délvidéken - 2/2. rész [link] Magyar holokauszt I. (Duna TV dokumentumfilm) [link] Idézetek, részletek a wikipédia idevágó cikkeiből |
2011-08-28 11:07.39 |
Az utolsó mondatodra egy nagy +1. Sőt nem csak szőrszálhasogatás, hanem valami rosszabb. |
2011-08-24 18:41.35 |
Így van, köszönöm, jól megfogalmaztad. (Most végre pontoztam is :) ) |
2011-08-24 17:34.42 |
Szia Szilárd!
Igen, itt van (BD-rip,4,37 GB): ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** Jó Szórakozást! * Automatikusan eltávolított tartalom. |
2011-08-24 17:15.50 |
Igen. 2005-ben kapta meg a címet.
[link] |
2011-08-24 17:07.52 |
Mindkét főszereplőt kedvelem, sőt a rendező is az egyik legjobb Hollywoodban, de ez film nekem nem jött be. |
2011-08-24 16:59.25 |
Ugyanezt a linket tettem fel korábban én is. :-)))
Itt egy új letöltőlink a filmhez. (A korábbit törölték) ***** * Automatikusan eltávolított tartalom. |
2011-08-22 17:54.13 |
Teljesen igaz. De azért biztosan jól jött neki az a kis rendszeres jövedelem így öregkorára. :-) |
2011-08-22 17:49.19 |
Hányasra értékeled? |
2011-08-22 17:45.26 |
"de Donald Sutherland még szerintem Cint-nél is jobban alakított."
Szerintem is. Sőt, még Telly Savalasnál is nagyobbat alakított. |
2011-08-22 08:35.45 |
Főleg régebbi alakításai (pl Ripacsok, Régi idők focija) alapján nagyon kedvelem őt. |
2011-08-22 08:26.01 |
Számomra Ő a gyermekkorom egyik fő színészalakja. Megragadó, figyelemfelkeltő, egyéni személyiség, aki természetéből adódó kedvességgel, bájjal, joviálissággal mindörökre beírta magát az emlékezetembe. |
2011-08-22 08:20.50 |
Szenzációs színészünk volt, nyugodjon békében! |
2011-08-22 08:19.40 |
Igen, ahogy Orgona írta ő egy karakteres színész volt és - én legalábbis úgy emlékszem - mindig komoly, drámai szerepeket játszott, vagy ezek álltak neki jól. Egyes kritikusok szerint nem a világraszóló tehetsége emelte a háború utáni filmgyártás előkelő pozícióiba. Én annyiban osztom ezt a véleményt, hogy a színészi játékát kicsit egysíkúnak láttam, nem volt igazán nagy repertoárja. Viszont amit tudott, azt professzionális szinten csinálta. Kedvelem őt. |
2011-08-22 08:13.15 |
Ő bizony kiváló színművész volt. Sok filmben szerepelt, de többször csak kisebb szerepekben tűnt fel. A második világháború utáni filmgyártás elengedhetetlen része :-) volt egészen a 70-es évek végéig. |
2011-08-22 08:06.53 |
Közepes színésznő, az élete pedig egy romhalmaz. Számomra negatív kisugárzás, kellemetlen figura. |
2011-08-22 07:50.44 |
Sem a hangja, sem színészi képességei, sem természetes szépsége nem ragadott meg különösebben. Sokan vannak, akik kedvelik őt, saját elmondása szerint mindig elfogadták, szerették. |
2011-08-22 07:41.36 |
Álmodozások kora
Interjú Szabó Istvánnal Két kvietált úttörõvasutas beszélget a moziban: Oláh Jancsi: „Te… te kommunista vagy?" Halk Éva: „Igen. És te?" Oláh Jancsi: „Én mérnök vagyok." Az Álmodozások kora nagyon korai film. A rendezõ életmûvében is, a fõszereplõk életében is: legtöbbjük pályája igazából ezzel a filmmel kezdõdik. A rendezõ 26 éves, Bálint András és Esztergályos Cecília 21, Halász Judit, Béres Ilona 22, Sólyom Kati 24 – akkor még csupa ismeretlen név. Maga a film is arról szól, hogyan indul el a kádári konszolidáció elsõ nemzedéke. És szinte abban a pillanatban szól, amikor elindul. Mégpedig azzal, hogy átlép a régi káoszon valami új racionalitással. Új kommunista hittel, mint Halk Éva (Béres Ilona), új technokrata hittel, mint Oláh Jancsi (Bálint András). A film végére az új nemzedék belenõ, beleébred az új káoszba, a racionalitás új válságába. Hogyan jött létre ez a film ilyen korán? Mi jókor indultunk. Tõlünk várták, hogy megújítsuk a magyar filmet, másmilyen filmeket csináljunk, mint az öregek, Keleti Márton, Gertler Viktor. Elborított és felszabadított minket a francia új hullám. Úgy éreztük, hogy a kamerával mindent meg lehet és mindent meg szabad csinálni. A Balázs Béla Stúdió 1961-tõl úgy mûködött, hogy mi oszthattuk el a rendelkezésre álló pénzt, mi dönthettük el, milyen filmeket csinálunk – azzal, hogy bemutatási jogunk nincs. Senki nem avatkozott bele a munkánkba, utólag döntötték el, bemutatható-e a film, vagy sem. Így készült el például Sára és Gaál Cigányok címû filmje, így készült el az általam rendezett Te, amely Cannes-ban díjat nyert. Ennek a sikernek szerepe volt abban, hogy én viszonylag fiatalon játékfilmet rendezhettem. A BBS sikerei nyomán kaptunk mi különbözõ lehetõségeket. Herskó János vezetésével megalakult a Stúdió 3., ahol Keleti és Gertler mellett az én korosztályom is helyet kapott. Az egyik legelsõ film volt az Álmodozások kora, ami itt elkészült. És rögtön leszámolt az új nemzedék új racionalitásával. Mire a film véget ér, kiderül, hogy sem az új kommunista racionalitás, sem az új technokrata racionalitás nem mûködik. Az derült ki, hogy az illúziók nem mûködnek, mert nem felelnek meg az emberi természetnek. Az ideológiák, a mesék nem felelnek meg a valóságnak. Az derült ki, hogy szétesik az a generációs harci felállás, a generációs harcmodor, amellyel Jancsiék meg akarják találni a biztonságot a világban, mert a tehetség, a gondolkodásmód, a tisztesség nem így van felosztva. A látszatcsoportosulásoknak szét kell esniük, a racionalitás látszatából, a mesékbõl, a gyerekességekbõl pedig fel kell ébredni. Így végzõdik a film: Jó reggelt! Tessék felébredni! Csak az nincs benne a filmben, hogy mire lehet fölébredni? Ilyen receptjeink nem voltak. Ideológiám sem volt. Pontos kérdéseket akartunk feltenni. Õszintén és pontosan akartunk beszélni emberi reakciókról, törekvésekrõl, kínlódásokról. A politikai gondolkodásmód mindig távol állt tõlem. Oláh Jancsit az én alteregómnak szokták leírni. Õ azt válaszolta, hogy mérnök, én azt válaszoltam, hogy filmrendezõ vagyok. Ebben a filmben 1964-ben már lehetett rokonszenvesen, problémátlanul és természetesen nem kommunistának lenni. Nemcsak Oláh Jancsi lehetett az, de ott van a Rajz János játszotta öreg borbély is, aki azt magyarázza a vendégnek, hogy az irigység az emberiség átka: „a kommunistáknak is az a bajuk, kérem, irigylik, ha másnak van, nekik meg nincs." Honnan lehetett tudni, hogy ezt lehet? Ez olyan természetesen jött, mint amilyen természetesen mondogattak ilyesmit az öreg borbélyok a városban. Ezért nekem soha senki nem szólt. Nemcsak fölülrõl, hogy ez nem helyes, de a barátaim sem, hogy ez milyen bátor dolog. Ebbe annyira nem akadt bele senki, hogy én is csak most emlékszem rá, hogy Rajz Jánossal ilyesmit mondattam, hogy Ön emlékeztet. '56 is úgy jelenik meg az Ön korai filmjeiben, mint amiben a fiatalok, a diákok magától értetõdõen benne vannak, magától értetõdõen együtt nyüzsögnek, mozognak a forradalommal. És ugyanilyen magától értetõdõen vannak túl rajta néhány évvel késõbb: „Féltem, hogy kimaradok valamibõl… Butaság" – mondja Éva a moziban, mert a részvétel nemcsak természetes, de félelemteli is. Ifjabb Takó az Apá ban iszonyú félelemben hozza le a puskagolyók között a zászlót teljesen feleslegesen a kollégiumból az egyetemre. Ahol éppúgy elfogja a félelem, amikor firtatják, ki is volt az apja, mint amikor gyerekkorában az osztályfõnök pajtás firtatta. '56 úgy is jelen van, mint a félelem korának feltámadása, a vadság, a rettegés feltámadása. Világháborús párhuzamokkal. A filmen, amit Éva és Jancsi néz a moziban, a náci könyvmáglyára felel az '56-os könyvmáglya. A Szerelmesfilm ben Jancsi ugyanabban a kiszolgáltatottságban biciklizik a felkelõk puskacsövének háttal, ahogy gyerekkorában ment a búvóhelyre az akkori járõröknek háttal. A '44-es és '56-os városképek, romképek párba állnak. Amióta ezek a filmek elkészültek, '56-képe teljesen átszínezõdött. Különbözõ hatalmi érdekekbõl különbözõ módokon színezték át. Ezek a filmek közel voltak '56-hoz, és ezeknek az '56-képe õszintébb volt, mint a mai átszínezett képek. Valóban ez volt az én közvetlen élményem: az eufória és a félelem, a szorongás keveréke. A világháború még közel volt, a kilõtt tankok, a kiégett villamosok, a szétlõtt házak, a fákra akasztott emberek látványa nagyon is ismerõs volt. Az én filmjeim nem ítélkeznek, nem elemzik '56-ot, hanem emlékekrõl beszélnek. Primer emlékekrõl. Meg kell mondjam, hogy ebbe sem szólt bele senki. Az Álmodozások korának minden kockáját úgy forgathattam le, ahogy kívántam. És úgy fogadták el. Nem fogadták el. A Mûvészeti Tanács megtekintette, és bemutathatatlannak minõsítette a filmet. Nem volt szó az Ön által említett mondatokról, a nemkommunistaságról, '56-ról… Azt mondták, hogy az egész szellemiségével van valami baj. Egyikük például azt a semmiféle politikai utalást nem tartalmazó jelenetet említette, amikor a csoporttársak beteglátogatás után kijönnek a kórházból. Azt mondta: „ahogy kitüremkednek a kapun, már ellenünk vannak…" Herskó, aki kitûnõ fõnök volt, sohasem adta tovább a félelmeit, a rá nehezedõ nyomást, nyugtatott, hogy nem kell olyan drámaian felfogni a dolgot, várjuk ki a végét, nem ez volt az utolsó szó. Meg kell mondjam, hogy nem is izgattam magam olyan borzasztóan. Egyszer csak jön egy telefon: menjek be Aczél György miniszterhelyetteshez. Aczél azzal fogadott, hogy tegnap látta a filmet, kitûnõ. Egy lesajnáló mozdulattal fölfelé mutatott, ahol a miniszter székelt, hogy „ezek betiltották", muszáj valamit csinálni, vágjunk ki valamit a film érdekében. Kérdeztem: mit? Azt mondta: mindegy. Mégis mit? Nem érti?! Hozzon be egy darab filmet, hogy azt kivágta, és változtassa meg a címet. Mire? Aczél azt felelte, hogy majd gondolkodik, és három hónap múlva térjünk vissza a dologra. Két hónap múlva hívatott, hogy kitalált egy nagyszerû címet: Felnõtt kamaszok. A cím nekem nem tetszett. Maradt az én címem, de a Felnõtt kamaszok lett az alcím. Ezt ráragasztották a már kinyomtatott plakátokra, és egyetlen kocka vágás nélkül bemutatták a filmet. A filmfõigazgató, Újhelyi Szilárd egy évtized múltán nagyon tiszteletreméltóan, mert a nyilvánosság elõtt, egy tévémûsorban József Attila Babitsot megkövetõ versét, a Magad emésztõt idézve bocsánatot kért amiatt, hogy egykoron õ betiltotta a filmet. Az interjút készítette Révész Sándor Forrás: [link] |
2011-08-21 21:36.18 |
Bocs', de csak annyit fűznék hozzá, hogy az utóbbi időben egyre inkább az a véleményem, hogy a magyar Schindler listája inkább a Perlasca - Egy igaz ember története c. film. Témáját, színvonalát, hangulatát inkább ez képviseli igazán a magyar viszonylatban. A Sorstalanság más, mint a Schindler listája, témában, felfogásban, rendezés tekintetében, jóformán csak annyi a közös bennük, hogy a Holokausztról szól mind a kettő és hogy a zsidók megsemmisítő táborokbeli szenvedéseibe nyerhetünk bepillantást általuk. Csak a Sorstalanságot ismeri mindenki (majdnem), de a Perlasca-t alig. |
2011-08-18 16:48.32 |
Nem szívem csücske sem a filmes műfaj, sem ez a fajta zene, de el kell ismerni itt igazán színvonalas, időtálló muzsikák születtek. (És Istenem! Jennifer Beals feneke, combjai! :-) ) |
2011-08-18 05:47.54 |
Annyira nem veszélyes. |
2011-08-17 19:28.03 |
Nem ez az előadás volt az?
Hyppolit, a lakáj 1990 Tvrip színes, magyar színházi felvétel, 147 perc, 1990 ***** Letöltés: ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** jelszó:sanyo66 A feltöltésért köszönet sanyo66-nak! * Automatikusan eltávolított tartalom. |
2011-08-17 19:18.27 |
Letölés:
TVRip! ***** vagy ***** vagy ***** vagy [link] jelszó: linkvadaszok.hu * Automatikusan eltávolított tartalom. |
2011-08-17 16:40.57 |
Az a jelenet egy valódi rémálom. |
2011-08-16 05:48.36 |
"...a feszültség is hiánzik belőle..."
Persze. |
2011-08-14 18:51.52 |
Akkor éppen jókor jön ez a kis adalék a sorozathoz:
Hogy volt!? - Sinkó László televíziós munkái [link] 01:28:45-től a Másfélmillió lépéssel kapcsolatos beszélgetés Egyébként csodálatos orgánum, szimpatikus színész. |
2011-08-14 08:54.49 |
Top Gun - Take My Breath Away
[link] Nem mondom, hogy ez a szám a szívem csücske, de azért nem rossz, van hangulata. |
2011-08-12 05:49.29 |
Nálam két DVD-re felment. Igaz csak avi. |
2011-08-11 19:21.25 |
+1
A Tágra zárt szemek lehet, hogy még nagyobb csalódás lesz, bár ne legyen igazam. |
2011-08-10 15:52.23 |
+1
Ennél több szót nem érdemel. |