Bélfal regeneráló és Béltisztító por egyben
Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2025-02-06
A szerelem fáj
Áradás
Emma és a halálfejes lepke
Emmanuelle
Jelenlét
Limonov, a ballada
Minden, ami fénynek tűnik
Sehol se otthon

2025-01-30
A szent füge magja
Dahomey - Kik vagyunk?
Élőhalottak!
Jókislány
Társ

2025-01-23
A brutalista
A vörös sziget
Éretlenségi
Paddington Peruban
Szicíliai randevú

További mozibemutatók

DVD / Blu-ray premierek
Árok *Magyar szinkronnal - Import* (DVD)
Mosolyogj 2. *Import - Angol hanggal, és angol felirattal* (Blu-ray)
Életem fénye (DVD)
Háromezer év vágyakozás (Blu-ray)

További DVD premierek
További Blu-ray premierek

Hamarosan a TV-ben
A nagy kék jelzés
- Magyar Mozi TV, 09:05
Újra otthon
- Film+, 09:10
Betlehemi történet
- HBO, 09:20
Dolcsi Vita
- Film Mánia, 09:50
Dumplin' - Így kerek az élet
- Moziverzum, 09:50

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
Anthony LaPaglia (66)
Jonathan Banks (78)
Minnie Driver (55)
Kerry Washington (48)
Kelly Lynch (66)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
Dolgok, amik nagyon idegesítenek
...film és színház két jó barát?
Színház vagy mozi
F mint foci - Avagy vélemények a bajnokságokról
S.E.R.E.G. (sorozat) - Vélemények

További fórumok

Utoljára értékeltétek
My Old Ass aaaaa
Percy Hynes White aaaaa

 

Törölt felhasználó hozzászólásai

Ugrás Törölt felhasználó adatlapjára

elejére 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... végére

Szárnyas fejvadász - Vélemények

2019-02-15 21:14.23
Egy nagyon jó dalszövegíró (volt? gyakran mostanában is az) attól függetlenül, hogy éppen milyen függőségben szenved. Jelenleg Isten a függősége. Én meg egyébként bírom az ilyen nyelvi játékokat, (piramis-peremes, Uru-Solyma-Jeruzsálem-jó íráshallam), de hinni nem hiszek bennük. Régen sok ezzel foglalkozó könyvet olvastam :)


Larry Flynt, a provokátor - Vélemények

2019-02-10 00:54.02
Örömmel látom, hogy a kedvenceid között szerepel egy valóban hiteles életrajzi film.
Bő egy hét múlva Forman-születésnapot ünnepelnénk, úgyhogy megint előkapom a Mester rég nem látott műveit.
Számomra Forman klisémentes színészvezetése és empatikus, filantróp hozzáállása az a plusz, ami közel tudja hozni a karaktert a valódi lényegéhez. Ő soha nem tudta levetkőzni az európaiságát, és ez iszonyatosan jót tett a filmjeinek. Távol áll tőle a hatásvadászat, a kétpólusú karakterábrázolás. Ha van katarzis, az belülről bomlik ki, nem az anyagra van ráerőltetve, mint a Bohém Rapszódia esetében.

Amikor Althea először céloz a házasságra, az a dialógus a legközépszerűbb, legótvarabb klisészöveg. Próbáld ki, hogy csak elolvasod a feliratot: úgy érezheted, hogy beleillene bármelyik 90-es évekbeli Romana-regényfüzetbe. Forman kezei között mégis egy eleven, szinte dokumentarista módon hű és igaz szituáció kerekedett ki belőle.

Fájóan kényelmetlen látni a forgatás idején rehabon lévő Courtney Love-ot, aki rutinosan lövi be szerelmét, aztán magát. Utóbbinál Forman operatőre totált mutat, nem csinál közelképes szenzációt. Távolról figyel, mint Fekete Péter az első, cseh nagyjátékfilmjében. Ha az eredetileg kiszemelt Oliver Stone rendezte volna meg a filmet (az összekötő kapocs ugye Woody Harrelson), akkor ez a jelenet egy tripes montázsba torkollott volna. Formannál ezek a dolgok nem működnek (számomra a HAIR LSD-jelenetei is kilógnak az egészből), az ő rendezésében egy mély, drámai konfliktus kezdete, és ugye a film individuális végkifejlete született meg ezzel a remekül alkalmazott színpadias távolságtartással. Ismét előjött a prágai színházi gyakorlata.

Még az jutott eszembe, hogy ma, amikor az Alkotmányban rögzített véleménynyilvánítási szabadság megkérdőjelezhetetlen, ez hogyan üthetne vissza egy Larry Flynt-szerű figurára. Most a #metoo-kampány egy kicsit lecsillapodott, de magával vitt jó néhány művészt. Larry Flynt üzleti érdekeltségei talán azonnal megszűnnének, amint kiderülne, hogy fiatalkorúakat alkalmazott X évtizeddel ezelőtt a szereposztó díványon, majd a színpadon (a filmben is van erre utalás). Ha jól tudom, az USA-beli büntető törvénykönyv alapján jogosan ítélnék el. Nem kellene persze félteni, mert a kamatokból simán megélne.
De vajon mit reagálna Milos Forman a filmművész arra a szakadékra, ami a jogszabályok és az ártatlanság vélelme között húzódik? A művészi önkifejezés szabadsága papíron nem sérül, de a gyakorlatban ellehetetlenül a közvéleményre gyakorolt cenzurális hatás és az emiatt meghátráló stúdiók/finanszírozási rendszer miatt. Látható a folyamat Kevin Spaceytől Woody Allenig. Michael Jacksonról még csak most fog kijönni egy pedofilbotrány-gyanús dokumentumfilm, de ő már szerencsére nem érte meg a hercehurcát.
Azt hiszem, ennek a problémának a feldolgozására még legalább egy évtizedet kell várni.

(Igen, egy 2 és fél éves hozzászólásra reagáltam :) )


Ki vagy, doki? (sorozat) - Vélemények

2019-02-06 21:55.49
Ehhez ő nem elég brit, komoly producer nem is adná neki a szerepet, még ha elvárássá is nőne a fekete+nő kombó.
"the American version of Doctor Who" - ilyen már volt (de akkor is angol vezető színésszel!), amikor 1996-ban fel akarták támasztani a sorozatot egy pilotnak szánt tévéfilmben. A fogadtatása is mutatja, hogy mekkora sikerrel.


Szárnyas fejvadász - Vélemények

2019-02-04 18:30.15
Ha Pajor Tamás nem a Hitgyüliben kötött volna ki, hanem ősmagyarológusnak megy, az ő munkássága lenne kb. ilyen. (Csak jó kis rímekbe szedve.)


A ház, amit Jack épített - Vélemények

2019-01-27 02:08.12
A depressziós Von Trier nem igazán ad interjúkat, ezért nehéz bejósolni, hogy tényleg ez lesz-e az utolsó a depresszió tetralógiában (korábban ugye trilógiáról beszéltünk). Teljes médiakuss mellett 3-4 év, vagy akár 10 év múlva előállhat egy újabb remekművel. A depressziók húzódhatnak sokáig, a trilógiákról nem tudjuk, hogy nem lesznek-e kvintológiák, szeptológiák vagymiafa*. Még a szuperhősfilm zsáner-destrukciója hiányzik Von Trier filmográfiájából. Emiatt érdemes lenne visszatérnie ;)
Jancsó Miklós is bemutatta a középső ujját, amikor a filmszakirodalom egyöntetűen "szép búcsúként" ajnározta a Nekem Lámpást adott kezembe az Úr Pesten-t. Utána még leforgatott néhány Kapa-Pepe filmet.

Szívesen néznék Von Trier-től rövidfilmeket. Nyithatna egy youtube-csatornát, mert a vloggerszerep nem áll messze tőle.


És megint dühbe jövünk - Vélemények

2019-01-27 01:40.34
Pedig a lakótelepi feelgood-életmódhoz igenis hozzátartozott a magyarországi 70-es és 80-as években a "jóféle" bunyó. Nem kellett ehhez Szomjas György-filmeket nézni, ott volt a szemünk előtt :)
Ne tagadjuk le, ez is közrejátszott a Spencer-Hill páros filmjeinek sikerességében.


Bohém rapszódia - Vélemények

2019-01-27 01:12.11
Valamit félreérthettél, mert nem kifogásoltam a maga zsánerében teljesen jól működő forgatókönyvet, sem a rendezést. Mindkettő jól teljesít, ha a középszerűség a kitűzött cél.
Koncepciótlanság sincs, mert van :) A koncepció: tisztára mosni a születésüktől fogva brit Queen-tagokat, és szerecsenmosdatásban részesíteni, vagyis a 2010-es évek szerethető LMTBQstb. karakterévé tenni a Farrokh Bulsara nevű migráns vezető vokalistát.

Viszont jó, hogy felhoztad ezeket a zenei biopiceket. Tina Turner életrajzi filmjét nem láttam. A Ray-ben (és az általad nem említett Walk the Line-ban) a szenvedélybetegség, a szociális perifériára szorultság, és a velük összefüggő párkapcsolati problémák adták a fő vezérszálat. Freddie esetében a kokainizmust teljesen negligálták, az etnikai nehézségeket nagyjából a helyén kezelték (én legalábbis nem láttam, vagy olvastam olyan FM-életrajzot, amiben ezt a gyarmatbirodalmi problémát annyira kidomborították volna), a biszexualitást meg pc-módon elkenték.

A The Jacksons - The American Dream c. tévéfilmből annyi maradt meg, hogy a fiatal felnőtt Michael Jacksont alakító színész tökéletes alteregója volt a 80-as évekbeli MJ-nek. Valamint, hogy a zárójelenetben a főszereplő egy térdén ülő majommal beszélget Neverlandben, mintha rábízná az életében utoljára kiejtett szót: "rosebud" :)


A ház, amit Jack épített - Vélemények

2019-01-27 00:04.31
Furcsa dolog, amikor egy potenciális gyógyultnak kívánjuk, hogy bárcsak ne gyógyulna meg. Én a Quimby 2010-es lemeze után üvöltöttem, hogy "térjen már vissza Kiss Tibi az anyagra!". Mert ez így legfeljebb középszar.
Szerintem Von Trier előbb lenne öngyilkos, minthogy eljusson egy olyan film megrendezéséig, ami már minden szempontból vállalható, ez által érdektelen.


Mandy - A bosszú kultusza - Vélemények

2019-01-25 23:37.58
Aki képes szeretni a film első óráját, az bátran nekiállhat Tarkovszkijnak, Tarr Bélának és Fehér Györgynek. A különbség az említett művészek filmjeiben rejtező erős gondolati tartalom. De ha valaki a forma felől szeretne közelíteni az "elviselhetetlenül lassú" régi művészfilmekhez, annak a Mandy tökéletes kiindulópont.

Ami a második felét illeti, ez a szabad ötletek formalista jegyzéke nagyon erőszakosan akarja, hogy szeressem, pont ezért nem annyira sikerül neki. Előnye, hogy tartózkodik a túl konkrét képi idézetektől, viszont kiválóan ad át hangulatokat, rendezői kézjegyeket. Ezért inkább azt szerettem benne, hogy úgy tett, mintha meghívta volna vendégrendezni Shinya Tsukamotot, Jörg Buttgereitet, Lucio Fulcit, Lloyd Kaufmant, etc. Vagyis mindazokat, akik formálták a 80-as évek gore-feastjeit.


Örökség (2018) - Vélemények

2019-01-19 22:36.16
Örülj, hogy soha nem ismertél tikkelős vagy torokhangot kiadó kisgyereket, töketlen apát, lelki terrorista anyát. Úgy értem, közelről. Mert ha valamiből, akkor ezekből a tünetekből egy teljesen hiteles lélektanihorror-jellemrajzot állított össze Ari Aster - az utolsó húsz perc előtti részben. Ami utána jött, azt inkább hagyjuk.
Igazából nekem is örülnöm kéne, hogy a jelek alapján egyre kevesebb néző érti a diszfunkcionális családban feltörő apró, önmagukban horrorisztikus jeleket, mert nem ilyenben nőttek/nőnek fel.
De akkor miért jönnek az utóbbi években egymás hegyén-hátán a "maternal horrorok"? A kifejezés nem olyan régi, beletartozik N. Bates, Rosemary, Carrie anyja, egy nagy ugrással a Babadook anyafigurája, Toni Collette, meg a legutóbbi Hill House-feldolgozás anyukája stb.

És szerinted melyek azok a horror-alműfajok, amelyek el vannak hanyagolva?


Meg - Az őscápa - Vélemények

2019-01-19 13:36.55
Egyszerűen képtelen voltam végignézni. Legalább egy jóféle trasht kihozhattak volna belőle. Vagy én választottam rossz időszakot, talán a nyári nagy fülledtségben kellett volna elfogyasztani.


Django elszabadul - Vélemények

2019-01-15 16:57.17
Ja, hogy övé az a blog? Hm.


2019-01-15 11:24.31
Közben megérkezett a válasz a kérdésemre, ok.


2019-01-15 11:23.53
Pedig katalógusszerűen majdnem minden benne van, ami valaha exploitation volt.
Nyáron újranéztem, és ugyanaz jutott eszembe róla, ami Göncz Árpádnak, miután először fordította le A Gyűrűk Urát: "Ez a világirodalom legnagyobb kertitörpéje" :D Kiválóan elszórakoztat, de ha visszagondolok, hogy ez a négy óra mit adott, akkor azt kell mondanom, hogy ezen kívül semmit. A tartalmatlanság viszont a jellegéből adódik (általában a legjobb exploitationökre sem a túlbonyolított filozófia volt jellemző).
Kíváncsi vagyok, Langelus fórumtárs miért utálja.


Most nevess! (sorozat) - Vélemények

2019-01-14 23:11.38
Zavarban vagyok az értékeléssel. Sokszor csöpög (igen, bájologva, Jim Carrey-sen, amit nagyon nem bírok), máskor kőkemény, realisztikus, átélhető tragikus gyomrosokat ad, néha a szürreállal is játszik, máskor egy rohadt nagy poénnal old fel egy feszült szituációt (vagy egy poénba tol feszültséget). A műfaji hatások közötti gyors és radikális váltások adnak a sorozatnak valami különös ízt. Emiatt nézném még tovább is, jön is majd a második évad.
Színészileg teljesen rendben van, azt hiszem, Jim Carrey leginkább a Man on the Moon-ban megformált Kaufman-szerepét hozza vissza, de bőven van benne a Truman Show-ból is. Én az utóbbiban találtam Carrey alakítását a legjobbnak.
Frank Langella meg előnyére öregedett :)


Rémálom az Elm utcában 2. - Freddy bosszúja - Vélemények

2019-01-12 23:58.12
Minek? Már ezerszer beszéltem róla, tudhatnád, elég régóta itt vagy. Trollal amúgy sem állok szó...áh, a fenébe is! :)


2019-01-11 20:26.20
Egy rövid elemzés, hogy miért volt a Rémálom 2.-nek homoszexuális olvasata:
https://www.youtube.com/watch?v=dKC8xWmScME


Fülledt utcák (sorozat) - Vélemények

2019-01-10 22:51.38
A 2. évad, ha lehet, még jobb volt. A két Franco-karakter jobban elválik egymástól, Maggie Gyllenhaal még mindig isteni, és annyira szeretném megnézni a Red Hotot! :D Imádnám, ha tényleg leforgatnák!


Bohém rapszódia - Vélemények

2019-01-08 23:41.52
Az is egy ultragiccs volt, csak mondjuk az alapjául szolgáló színdarab volt eredeti, amiből plagizált.
Ramiban biztos vagyok, elég kiszámítható, már akkor megmondtam, amikor kialakult a szereposztás. Az Oscar egy puccparádé, filmművészetileg alig egy-két komoly mű kap jutalmat. Az idegen nyelvű filmek ilyenek általában.


2019-01-07 21:19.39
Nem az első eset, nem is az utolsó. Hollywood imádja a giccset.


A végtelen (2017) - Vélemények

2019-01-05 23:49.28
A rendező-főszereplő páros (Justin Benson, Aaron Moorhead) filmje alapcselekményét az adja, ami számtalan más helyen olvasható:
"Gyerekkorukban sikerült elszökniük egy öngyilkos ufó-szektától. Napjainkra felnőtt a két fivér. Ám rejtélyes úton kapnak egy régi, talán a 2000-es évek elejéről származó kamera-kazettát, amelyhez már szinte lehetetlen beszerezni a lejátszási technológiát, ám ők megoldják. Lejátsszák a felvételt. A fiatalabb fivért a 4:3-as képarányban tündöklő ismerős nő visszahívja a helyszínre, ahol felnőttek, boldogok voltak, ahol az életük kezdetét vette. Az idősebb testvér vonakodva beleegyezik az utazásba."
(Az imdb-leírás szabad átdolgozása by me.)

- innentől potenciális SPOILER -

A film nézése közben először az jutott eszembe, hogy mennyire nyomorultnak láthatja a semmiben sem kiemelkedő hétköznapi embereket az a Valami, vagy Valaki, ami/aki fent ül és figyel, megpróbál befolyásolni, de ő is baromira unja már az egészet, mert szellemileg semennyivel sem kiemelkedőbb, éppen csak technológiailag jár magasabb szinten. De akkor is Ő a fő Rendező, Operatőr, Vágó. Talán egy külön stábja is van, vagy Ő ez a három személy egyben, mint a Szentháromság-tanban. Esetleg tovább tagolódik az örök loopban ez a három az egyben további három az eggyé, és így tovább.

Földközeli szempontból, implicite szerintem azt a témát járja körül, hogy lehetséges-e találni bármilyen azonosulási pontot egy öngyilkos vallási szektával, ha kívülről közelítesz hozzá, ha tudatosan tartod távol magad tőle, ha nem hatnak rád a vallásszociológiában- és pszichológiában már sokszor leírt módszerek: love bombing, kommunákra jellemző természetközeli életmód, a vezető, aki egy közülünk, a "csodatételek" stb. Viszont felnőttként szembesülve egyik hatásmechanizmust sem találod ártónak rád, vagy a családtagodra nézve.

Még súlyosabb kérdés, hogy van-e valami különbség az eleve elrendelés és a szabad akarat között akkor, ha a szabad akaratodból választott életmód még szarabb, mint az eleve elrendelt? Ha ugyanúgy belekényszerít egyfajta apatikus ciklikusságba, viszont a jólét ígérete nélkül? Természetesen szélsőséges a példa, mert jelen esetben egy semmiből induló testvérpárról van szó, akik egy takarító cég alkalmazottjaivá küzdötték fel magukat.

A rendezőpáros még mindig "csak" ígéretes (az előző filmjeiket nem láttam, de ez után muszáj lesz). Volna még mit húzni a forgatókönyvön, és ha lehet, hanyagolni az amatőr After Effects-hatásokat, valamint beruházni jobb színészekre.


Madarak a dobozban - Vélemények

2019-01-05 15:05.27
Nem az a probléma, hogy nem tudunk meg semmit a kívülről támadó ismeretlen rém(ek)ről, mert pl. ebből fakadnak a home invasion-szerű filmek konfliktusai (Az élőhalottak éjszakája, The Thing, The Mist...). Az a nagyobb baj, hogy ha összemérem a zárójeles fentiekkel, azok és hasonló társaik feszültségforrásait próbálja újrahasznosítani nem sok eredetiséggel. Ha meg az idei párdarabját veszem, a Hang nélkül sokkal feszültségtelibb megvalósítású, feszesebb a forgatókönyve, sokkal jobb a rendezése, noha Krasinski mint rendező mögött össz-vissz két nagyjátékfilm és néhány tévéepizód volt.

A Madarak a dobozban könyvben tényleg letehetetlen. A film ezzel szemben valóban inkább untat a kliséivel.
Az a közeg, ahol a nem-látásra építem a cselekmény 80%-át, inkább egy videojátékban működne jobban.


SPOILER
*
*
*
Az elején megtudtuk, hogy Oroszországban az emberek elkezdtek vadállat módjára viselkedni, majd ez terjedni kezdett Európa-szerte. Ez egy ilyen poszt-hidegháborús narratívának tűnik nekem, vagy hidegháború-revivalnak...elég ha az USA-beli orosz befolyással, a Trump-Putyin tengellyel kapcsolatos urban legendeket nézzük. Elég nyilvánvalóan Trump-fan a John Malkovich alakította ürge, de ennél tovább politikailag szerencsére nem is megy a forgatókönyvíró.
Szóval valamit azért megtudunk. Azt is, hogy az elmeháborodottak a "vírus" papjai, a vakok viszont természetesen rezisztensek. Ez a világépítő folyamat izgalmasabb lehetett volna, mint a home invasion, és a nagyon kevés és jelentéktelen folyón lecsorgás.

Sandra Bullock nyilatkozta, hogy eredetileg egy kisbabafejű szörnyet terveztek a széltől felkavart levelek helyére, de inkább volt nevetséges a végeredmény, mint félelmetes.


2019-01-05 01:46.34
Újabb példa, hogy nem feltétlenül kell minden sikerregényt adaptálni. Egy weird fictionnel kacérkodó thrillert amúgy is nehéz, Alex Garland sajnos tavaly ilyesmibe bukott bele az Annihilationnel. Inkább adják ezeket a sztorikat Lindelof kezébe, hogy legalább beléjük lehessen magyarázni valamit.


A ház, amit Jack épített - Vélemények

2019-01-04 22:22.03
Igazad van, bocs, máskor ki szoktam tenni :-/


2019-01-04 22:01.46
(Zárójeles kérdéssel nem nyitunk, de most mégis: a WEB-DL anyag, amit letöltöttem, vajon egy vágott verzió? Mert szinte nem is láttam undorító gore-t, ami nézhetetlenné tette volna a filmet. A megosztó gondolatiság csak nem késztette arra a Cannes-i közönséget, hogy szokásáshoz híven a vetítés felénél kivonuljon!)

Azt hiszem, ennyire kib@szottul cinikus filmet még nem láttam Trier-től. Csak a felszínen törekszik egy sorozatgyilkos lelki folyamatainak megmagyarázására. Aki ismeri Trier életútját és az apjával kapcsolatos csalódását, még ha akarná sem tudná kivonni magát az interpretációk tömkelegéből. És ha a szereplők ennyire hihetetlenül-hiteltelenül illogikusan hülyén viselkednek, arra Larsnál nincs más magyarázat, mint: metafora.

De ez mégsem egy "Magyarázom...", inkább egy "Leszarom a bizonyítványom"-típusú lét- és életműösszegző film lett. Lars von Trier "Őszödi beszéde". Olyasmi, hogy "tudom, hogy elQrtam, de akkor is tovább csinálom".

Nem véletlenül Bruno Ganz kíséri a sorozatgyilkost a Pokolba (Verge, azaz Vergilius néven, Dantétól kölcsönözve). A 2000-es évek elején azért érték kritikák A bukás c. filmet, mert merészelte emberi oldalról megközelíteni Hitlert (a diktátor alakítója Bruno Ganz). Trier pedig nem tette nyilvánvalóvá Cannes-ban, hogy a sokszor idézett szerencsétlen reakciója mögött pontosan mi húzódik.
"Szimpatizálok Hitlerrel" = "anyám felcsináltatta magát egy német mérnökkel, aztán évtizedekig hazudott, hogy valójában nem egy zsidó fia, hanem egy német fattya vagyok, és az anyámnak nevezett nő csakis azért vetemedett erre, mert azt akarta, hogy az utódja kreatív géneket hordozzon".
LvT. született provokatőr, pedig anyja biztosan elmondta azt is, hogy megnevezett biológiai szülője Fritz Hartmann éppenséggel az ellenállásnak dolgozott Dániában.

Nem véletlenül tér vissza a "Jack által épített házban" Glenn Gould vágóképként: a klasszikusokat merészen, újszerűen, unorthodox módon interpretáló zseni valószínűleg Trier lelki rokona. De csak félig.
Ahogy Gould, ő sem lehet egyszerre mérnök és építész. Már Dante, előtte Vergilius, még előtte Homérosz is csak másodvonalbeli közlőművész volt. Hol rejtezik a mindent megmagyarázó Lényeg, az Első Alkotó? A "negatív fényben"?
Trier egy filmműfajokat saját művészi agymenéseivel megerőszakoló kultúrhérosz, aki (persze nem elsőként) letette a névjegyét a melodráma, a musical, a pornó műfajában. Most a slasherrel, a neo-westernnel, az önreflektív B-krimivel, de még a 80's fantasyvel is kacérkodik. Sőt a lopott stock footage-ekkel és az azokat urbanlegendarizáló narrációkkal már másodszor viselkedik úgy, mint egy filozofálgató youtube-vlogger.

De még ezt a vegyes "életmű-összegzést" is szarkasztikus-szardonikus non-PC-vel kezeli.
A Simple-lel, a szőke nővel folytatott dialógushoz mintha Tarantinot bérelte volna fel. Az után a jelenet után nem valószínű, hogy az elkövetkező években beengedik Triert akármelyik filmfesztiválra.
„A nők a saját hülyeségük áldozatai” - mondja Jack. Áldozathibáztatás a köbön. Pedig, ha akarjuk ott arról van szó, hogy a leggyakoribb erőszaktevések nem feltétlenül a sóbizniszben, hanem a szomszédságunkban, a panelrengetegben/polgári társasházakban történnek, ahol a közvetlen mellettünk lakók leszarják egy nő sikoltozását, vagy egy durva párkapcsolati konfliktus verbális megnyilvánulásait. (Hol van ilyenkor Hitchcock leskelődő tolószékese? Az 50-es években ilyen jó volt az ablakok hangszigetelése?)

Mindenesetre nem tudom elképzelni azt a pszichoterapeutát, aki kezelésben merné venni Lars von Triert. Pedig az utolsó két filmjét elnézve ő is nagyon keresi a kiutat.


Szólíts a neveden - Vélemények

2019-01-02 00:38.12
Elio és a 80-as évek szemszögéből. Művész-értelmiségi család adja a keretet a szexuális forradalom utáni évtizedben, az egyik olyan európai országban, ahonnan a legtöbb merész alvilági filmes műfaj származott (a pornót is a 70-es, 80-as években maxolták ki).
Érdekes, hogy ez a történet talán ma már nem játszódhatna le ugyanígy. Az apa a saját tanítványának/kutatótársának nézi el, hogy románcot folytat a fiával. Ez a közvélemény szerint akkor is magával vonna egyfajta alá-fölérendeltségi viszonnyal való visszaélést, ha történetesen ilyesmiről szó se lenne. De ez már a 2010-es évek felfogása.


Bohém rapszódia - Vélemények

2018-12-29 20:07.54
Ne tudom, készült-e 100%-ig hiteles biopic, de én nem is ezt igénylem. Inkább úgy mondom, nem mindegy, hogy a hitelesség, vagy az elferdített tények milyen interpretáció szolgálatában állnak. Engem nem az zavart a legjobban a BR-ban, hogy máshogyan találkozott Freddie a Smile-tagokkal, tök más körülmények között jött össze Jim Huttonnel, hanem hogy ezeket és más ferdítéseket
szerecsenmosdatásra használják. May, Taylor és Deacon a szentek... Vagy arra, hogy egy teljesen érthetetlen dramaturgiai töltetet adjanak Live Aid koncertnek. Freddie ereje abban volt - éa ez már az én interpetációm, amit szívesebben láttam volna - hogy az utolsó percekig tolta a show-t, nem nyavajgott a nyilvánosság előtt, tudta, hogy maga okozta a betegségét a promiszkuis életvitelével, és már kvázi csontvázként is, tele-fájdalomcsillapítózva és bevodkázva, de hibátlanul végigénekelte az utolsó stúdiófelvételeit. "Majd fejezzétek be ti" - valami ilyesmit mondott a zenésztársainak. Ez pl. sokkal megrázóbb és ha úgy vesszük, tiszteletreméltóbb. Egy lehetőség a hiteles katarzisra. Igenis meg kéne csinálnia Sachának a saját verzióját, vagy valaki másnak.


2018-12-29 19:12.10
Nem kötelező újat mondani, a hitelesség bőven elég lenne.


Alfa - Vélemények

2018-12-29 02:30.18
Kalandfilmként nagyon jól működik, a gyönyörű látvány elviszi a végéig (kidolgozatlan CGI ide vagy oda - 50 millióból úgy látszik, nem lehet felállítani azt a gépparkot, ami szőrös állatokat hitelesen ki tudna renderelni).

Történelmi hitelesség... Tényleg nem valószínű, hogy ennyire elvont fogalmakkal lettek volna képesek kommunikálni az őseink; az sem valószínű, hogy a gyengébbek iránt ekkora empátiát tápláltak volna (a One Million Years B.C. ebből a szempontból keményebb). De miért ne lehetett volna valahol fent Északon egy vagy két, a kulturális fejlettség magasabb fokán álló törzs, ami legalább kezdetlegesen tovább fejlesztette a csoportidentitást?
Bernáth István Skandináv mitológiája úgy kezdődik, hogy valami csoda folytán egy apró törzs túlélte a jégkorszakot a tárgyalt térségben...

Szerencsére a húszezer évvel ezelőtti Európából pontos írásos adatok nem állnak rendelkezésünkre, így még mindig hitelesebb az Alfa, mint a Bohém rapszódia.

Amúgy tök jó irhabundáik voltak, némelyiket elfogadnám. A hóviharral szemben nyugodtan fejére húzhatta volna a kapucnit a srác, nem is beszélve arról a sál-szerű valamiről, amit a farkas kezdett el csócsálni a barlangban. Ha körbetekeri vele az arcát, biztosan nem jelennek meg a rendőrök, hogy húzza le, mert beazonosíthatatlan.
+ Jó kis szőttes pólója volt a gyereknek a letelepedett életmódból adódó lenfeldolgozás előtti időkből.

Még egy: egy domesztikált, szoptató nősténykutyához tudtommal még ma sem lehet úgy közelíteni, hogy ne morogjon a saját gazdájára. Ez lehet, hogy csak a saját tapasztalatom, és még néhány ismerősömé. Felteszem a kezeimet, mert lehet, hogy van az a kutyafajta, amelyik ilyenkor is szó nélkül tűri a simogatást, és hogy hozzányúljanak a kölykéhez. De azért egy frissen háziasított farkas...


Örökség (2018) - Vélemények

2018-12-28 10:20.47
Az biztos, de Flanagan tud jobbat is.


elejére 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... végére

 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk