Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2024-11-28
A szomszéd szoba
Az iskola
Barátnők újratöltve
Bohócrém karácsonya
Exhibition on Screen: Michelangelo - Szerelem és halál
Kneecap
Mi vagyunk Azahriah
Vaiana 2.

2024-11-21
A parancsnok
Bambi - Egy élet az erdőben
Eretnek
Futni mentem
Ketyegő ultimátum
KIX
Ne várjatok túl sokat a világvégétől
PÁN - A belső sziget

2024-11-14
A változás valutája
Az univerzum elmélete
Gladiátor 2.
Lee
Terápia alatt
Valami különös
Változó vadon - Az én Északom

További mozibemutatók

DVD / Blu-ray premierek
A holló *Import - Angol hanggal, és angol felirattal* (Blu-ray)

További DVD premierek
További Blu-ray premierek

Hamarosan a TV-ben
Jóravaló feleség
- Viasat Film, 19:00
Az 57-es utas
- AMC, 19:20
Parker
- Filmbox Premium, 20:00
Gyilkos sütik: Gyilkosság a pékségben
- Film4, 20:00
Ha eljön Joe Black
- Cinemax, 20:01

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
Jena Malone (40)
Goldie Hawn (79)
Jimmi Simpson (49)
Cherry Jones (68)
Nicollette Sheridan (61)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
Örömködő topik - közkívánatra!
Kölyköd voltam - Vélemények
Filmlánc
Szólánc igékkel
Minden ami a karácsonnyal kapcsolatos/film-zene/

További fórumok

Utoljára értékeltétek
Köztünk élő angyalok aaaaa
Anthony Hopkins aaaaa

 

Törölt felhasználó hozzászólásai

Ugrás Törölt felhasználó adatlapjára

elejére ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... végére

Szólíts a neveden - Vélemények

2018-02-21 21:23.57
Ha valami távol áll tőlem, az a leereszkedő hangnem, erre azért szoktam figyelni. Ha ilyesmit éreztél az esztétikai gondolataim közben, akkor sajnálom, ha nem a megfelelő hatást váltottam ki.
Az "átlagnéző" kifejezést pont azért nem szeretem és nem szoktam használni, amiért az "átlagbuzit" sem.
Viszont továbbra is úgy gondolom, hogy egy két férfi szerelmi kapcsolatát bemutató filmet lehet a melegfilmes diskurzuson belül elemezgetni. Lehet persze azon kívül is. Én az előbbit tettem.
Értem, hogy sokaknak tetszett a film, senkinek nem akarom elvenni a kedvét a filmnézéstől, sem az önálló véleményalkotástól.


2018-02-21 18:12.41
Ha ismered a műfajt, szerintem te nálam több jó LMBTstb. filmet láttál :) Én már nem igazán követem a 2000-es évek közepe-vége óta, mert több rosszat láttam, mit jót.
Ki foglak ábrándítani, nekem azok tetszenek a legjobban, amik tele vannak ízléstelen humorral - olyan igazi, buzis, campy módon.

Az első és legfontosabb a Rocky Horror Picture Show (lsd. a nicknevem), minden csak ez után jöhet :D

Killer Condom (Gyilkos kotonok, igen, ez a címe, szerintem zseniális!)
Priscilla, a sivatag királynőjének kalandjai
Velvet Godmine
Mambo Italiano
Creatures from the Pink Lagoon
Shortbus

Írok néhány komolyat is, ami tetszett:

Sebastienne
Teoréma
Halál Velencében (?) - ennél rezeg a léc
Teljes napfogyatkozás
Mielőtt leszáll az éj
Brokeback Mountain
O Fantasma

Tudom, vannak még ezeken kívül meleg kultfilmek, de nekem nem tetszett Az én szép kis mosodám, A Mindent anyámról, vagy az Otthonom, Idaho. (Csak ízlésbeli dolgok miatt.)


2018-02-20 23:26.23
Ha a most nézőszámban legsikeresebb Valami Amerika 3. nézői jelentik az "átlagnézőt", akkor nem érzem jogtalannak a szájhúzogatásomat. A kritikák alapján ez a típusú "átlagnéző" a prosztó, buzizós humorra van kiéhezve. A Call me... náluk is érdeklődést generálhat az Oscar-jelölései miatt. Esetleg belőlük is be tudnak vonzani valamennyit azzal a mentegetőzéssel, hogy "figyu, ez nem melegfilm, ez egy romantikus film". De pl. a magát nyitottnak tartó hazai értelmiséget sem árt ezzel bombázni. Hány kiváló értelmiségi koponyát próbáltunk győzködni az LMBTstb. közösséggel, hogy openeljenek már a mindjukon. Én már meguntam, nem csinálom, le van sz. De az a tény, hogy a homofóbia az intellektuális elitben is folyamatosan újratermelődik,
előhozza a forgalmazók és a kritikusok finomkodó, nyájaskodó, csalogató attitűdjét: "nem kell azonosulnod ezekkel a buzikkal, ez nem az ő problémájukról szól, csak egy kapcsolat történetét fogod látni". Szóval ezért érzem jogosnak, hogy idehaza ezt a fenti kitételt muszáj megtenni. Pedig semmi szükség nem lenne rá. (Egyénként nem emlékszem, hogy valahol is "átlagnézőztem" volna.)


2018-02-20 11:32.06
Semmi szükség rá, hogy felhívják a néző figyelmét, hogy "ezt ne úgy nézd, mint egy melegfilmet". (OK, idehaza szükséges.) Ha hirtelen elő kéne kapnom egy "melegfilmet", vagyis olyasmit ahol a történet szemponjából irreleváns a szexuális orientáció, vagy más, fontosabb mozgatórugók dolgoznak a mélyén, akkor nehéz dolgom van. Valaki biztos tudna kapásból többet is mondani, nekem egy jut eszembe :) Ahogy emlékszem, a Velvet Goldmine volt az, ami inkább a zenéről és a glam-campy kultúráról szólt, és mellesleg a zenészek melegek voltak. Abban a közegben talán működött volna a film, ha férfi és nő szerelméről szól.
Vagy a reggeli a Plútón, azt hiszem, azt viszont nagyon régen láttam.


2018-02-17 23:19.38
A lírai filmek tőlem sem állnak távol, pl. Terrence Malick bizonyos filmjei, vagy Huszárik Zoltán félbeszakadt teljes életműve nagy hatást gyakoroltak rám.
A Call me-ben viszont iskolásnak látom a lírai film esztétikáját, ezért sem tud lenyűgözni, nem tudok belemerítkezni. A barackos jelenet, és a köré font szimbolika volt a kivétel.
HMáté33 írta lentebb, hogy megvalósítását tekintve olyan, mint egy diákfilm. Egyetértek. Ez az operatőri és vágói munkára ugyanúgy vonatkozik, mint a diákfilmek általános dramaturgiai jellemzőjére. Pl. gyakori sablonos diákfilmes fogás, főleg középiskolásoknál, hogy a tájábrázolásra nagy hangsúlyt fektet az alkotó. Ehhez társul a lassú, hömpölygő vonalvezetés. A diákfilmes ezzel akarja érzékeltetni, hogy a mainstreammel ellentétben ő érzékeli a belső, lelki vívódásokat, valamint, hogy rátalált a természet vs. épített környezet ellentétében rejlő szimbolikára. A diákfilm-szemléken nincs is ezzel gond, legfeljebb még időben szembesül a fiatal a közhelyesség fogalmával.
Ez itt viszont egy Oscar-nominált film.
A táj, főként az olasz táj, amivel Guadagnino operál, önmagában nem tud közhelymentesen szimbolikus lenni, mert mostanra annyi asszociációs réteg rakódott rá. Ezzel már Fellini is tisztában volt, pedig még csak a 60-as, 70-es éveket írtuk, ezért helyezte folyamatosan egy más értelmezési keretbe a vidéki tájat és a városi tájat. (Ahogy Pasolini is tette - ebben őt erősebbnek érzem a magam részéről. A városi táj kifejezés elsőre furcsa, de egy létező fogalom az antropológián belül, Niedermüller Péternél lehet vele találkozni.) Az Oscar-díjas Paolo Sorrentino sem ragadt le az önmagát értelmező római városi tájnál, hanem adott hozzá plusz motivikus kapcsolódási pontokat.
A barack- és barackfa természeti motívuma pont azért tetszett a Call me-ben, mert nem illusztrációként szolgált, hanem értelmezte, vagy inkább kivetítette a belső, lelki vívódásokat.
Leegyszerűsítve: ami Ang Lee-nél a Brokeback hegy, az Luca Guadagnino-nál a barack és a fája. (Meg a vidéki víz vs. városi kőkút, habár úgy emlékszem, egy röpke kútba hányáson kívül ez utóbbi nem jelent meg.)


2018-02-17 01:46.17
"ha a szkript egyébként kiemelkedő" - írtad. Én értelmeztem úgy, ahogy az előbb írtam. Különben egyetértek a a "Tegyük fel, hogy..." formulával.


2018-02-17 01:24.00
Nálam pont azért nem működött az utolsó premier plán, mert Oscar-várományosként a közelmúlt vizuális reflexióival akarta megfejni a könnyzacskóimat. Saul fia, és elődje, a Jöjj és lásd!. Ezért volt nekem hatástalan.
A szkript eredetisége... ezen elgondolkodtam. Hol látod eredetinek?


2018-02-17 01:21.40
Szerintem értelmetlen egy melegfilmen számon kérni, hogy működött volna-e két eltérő nemű fél között. Nyilván nem, mert a központi problémafelvetés ezekben a meleg romantikus filmekben pont a homoszexualitás, és az erre reflektáló szűkebb és tágabb társadalmi közeg. (A zsidóság különféle iskolái nem jelennek meg relevánsan az átlagnéző számára.)
Filmként persze alul teljesít, és abban igazat adok, hogy a problematikát hatásosabban kidolgozta a Brokeback Mountain.


2018-02-10 23:37.01
P.S.
Bár nem láttam a rendezőtől több filmet, de az első benyomás alapján úgy érzem, hogy a Suspiria remake-jére nem Luca Guadagnino a megfelelő rendező. Ért a színészvezetéshez, de azzal a VÉRprofi audiovizuális orgiával felvenni a versenyt...


2018-02-10 23:33.29
Van ilyen tematikus kategória az LMBTstb. szubkultúrán belül. A Budapest Pride pl. filmhetet szokott szentelni neki, de létezik a Gobbi Hilda filmklub is pl...
Rengeteg melegfilmet láttam már, 90%-uk ugyanilyen eseménytelen és eszköztelen, de ebben legalább kiváló a színészi játék. Ha már Oscar-jelölt, vártam volna egy erősebb drámai ívet, aztán beletörődtem, hogy inkább egy hömpölygő "közérzetfilmet" kapok, ami újragondolás, helyzetelemzés helyett inkább illusztrál, a színészi játékot használva mankónak. Ezen nem segített sem az apa monológja, sem a család önazonosságának megtalálása, sem a kitartott premier plán. Az utolsó 20 percben próbáltak valami puttonyt a hátamra akasztani: ha már átunatkoztad ezt a másfél órát, adok neked egy érzelmi löketet, hurcold magaddal.

A barackos jelenet azért nem volt rossz.


Star Wars: Az utolsó Jedik - Vélemények

2018-02-10 13:42.16
Én is pont így értettem.


Quentin Tarantino - Vélemények

2018-02-10 13:40.45
Javítok, The Girl a címe!!!
(Bocs, összekevertem egy feminista horrorral :D)


Star Wars: Az utolsó Jedik - Vélemények

2018-02-10 01:59.15
Ez számomra az egyik pozitívum, pedig én nem szeretem az új vonalat. (A két régi trilógiát sem, de az más lapra tartozik.) Rian Johnson úgy döntött, hogy egy senkit tesz meg főszereplőnek, mint a népmesék toposzában, ahol a nincstelen, szegénysorba született akárki végül megdicsőül.
Ezzel a fogással törölte el Johnson a családi vérvonal és a midikloriánok jelentőségét. Az a kölyök, aki az utolsó beállításban az ég felé emeli a seprűt (?), lehet, hogy egyszer világmegváltó lesz.
De persze lehet, hogy J.J. majd mindezt visszafordítja a IX. epizódban.


Quentin Tarantino - Vélemények

2018-02-10 00:58.31
Mert kezdő volt, kihasználható, ki is használták. A harmadik Hitchcock-filmre szóló szerződési kötelezettségeinek már nem is tett eleget, szerencséjére. Érdekes, hogy Hitchcock egyik korábbi színésznője sem akart újra az ő kamerái elé állni. Mennyi el nem beszélt történet lehet még a Mesterről és az ő szőkéiről...


Rosemary gyermeke - Vélemények

2018-02-07 18:05.21
Ne hülyéskedjünk már...


2018-02-06 10:41.48
Mindig is szerettem :) Ez a film is lassú (mint a Halloween, ezen kívül semmi köze hozzá), de közben a szereplők közti dinamika annyira szorongatottá képes tenni a légkört, hogy nincs szükség jumpscare-re, vérengzésre, vagy más klisés horroros bűvészkedésre. Polanski "házas trilógiájából" nekem a Repulsion a kedvencem, a Bérlőt viszont nem tudtam megszeretni.


Quentin Tarantino - Vélemények

2018-02-06 10:37.04
Kb. ennyit, amennyit mindenki tud. Ma már nem úszná meg sem Hitchcock, sem Friedkin. Nem hinném, hogy egy képzett színészt pl. pofán kell csapni, hogy elérje nála az idegesség látszatát, vagy éles lőfegyvert kell durrogtatni a füle mellett, hogy ijedséget színleljen.

Hitchcocknál nem is a Psycho, inkább a Madarak forgatása volt problémás és kifogásolható, meg kb. minden, amit ez után tett Tippi Hedrennel, pl. hogy állítólag tönkretette a karrierjét. Készült a témában egy jó kis játékfilm a színésznő visszaemlékezései alapján, The Woman a címe, Toby Jones játssza benne a rendezőt.

Uma most egyébként bevédte Tarantinot:
[link]


2018-02-04 19:06.51
Vannak még ilyen egyszerre őrült-egyszerre géniusz figurák, és szerintem van létjogosultságuk. (Én ugyan nem vagyok rajongója QT-nak, de elismerem.) A határokat, amik között őrültködhetnek, majd most fogják egyre szűkebbre szabni. Ez OK, csak nehogy ellaposodáshoz vezessen. Mondjuk a filmművészet már majdnem minden társadalmi tabut megsértett, amit meg nem, arra ott van a dark web... nem tudom, mi lesz. De a komplett karrierek tönkretételével akkor sem tudok egyetérteni.


2018-02-04 18:36.51
Igen, világos, hogy ez egy nagyon elb@szott döntés volt a rendezőtől :-/


2018-02-04 15:30.48
Asia Argentot is idézi a cikk. Érdekes módon az nem zavarta, amikor a saját apja, Dario Argento (Tarantino egyik inspirálója a sok közül) filmezte őt többször is félpucéran. Őt is tessék a vérpadra küldeni!


Űrvihar - Vélemények

2018-02-04 14:52.32
Nem szálltam sehová, csak éppen tudom, mi az a trash :) Nem vitatom, hogy rossz filmekre is szükség van, én is jókat tudok szórakozni egynéhányon. Ahogy a példák is mutatják, van rájuk igény.


Gerald's Game - Vélemények

2018-02-03 22:17.39
SPOILER

Egyetértek. Nálam majdnem a Tortúra színvonalára emelkedett, ha nem lett volna az az utolsó levél.
Teljesen felesleges volt a látomás racionalizálása, mert a magas, kopasz ember kitűnően működött szimbólumként. Akkor szabadult meg a nő az utolsó "bilincsétől", amikor átadta azt a feledésnek (Halálnak).

Különben Mike Flanagan megint megmutatta, hogy kell az atmoszférateremtéssel súlyt adni egyetlen jelentős véres jelenetnek. Rengeteg vérgőzös horrort láttam már, de azt a bizonyos jelenetet borzalmasan kényelmetlen volt nézni. A megbicsaklások ellenére Flanagan továbbra is az egyik legjobb kortárs horror-rendező.


Űrvihar - Vélemények

2018-02-03 19:01.45
Szerintem nagyon is jó, ha az átlagnézőnek vannak alapvető ismeretei a film mint művészet működéséről. Úgy nem lehet mindennel megetetni.


Szárnyas fejvadász 2049 - Vélemények

2018-01-28 04:04.57
Szerintem a Blade Runner-filmekben ez a másodlagos kérdés. Az elsődleges az lehetne, hogy miért viselkedünk replikánsként, akár azok vagyunk, akár nem.


Idegen arcok (2011) - Vélemények

2018-01-27 00:34.10
Az Attack the Block 2018-ban nem annyira a mondanivalója miatt érdekes, hanem a színészek karrierjében betöltött szerepe miatt. John Boyega filmes debütálása egész jól megágyazott a későbbi akcióhősös karrierjének. 4 évvel járunk Az ébredő erő előtt... Itt tökéletes protagonista, simán elhiszem neki a 15 éves, Moses nevű külvárosi bűnbandavezért, a konfliktus indikátorát, majd megoldóját.
Jodie Whittaker egészségügyi dolgozóként ("Doktor") először kerül konfliktusba az idegenekkel. Könnyen meg tudtam barátkozni a szerepformálásával.

A film maga sematikus, de szórakoztató B-film, a külvárosi gengszterfilm és a sci-fi-akciófilm összeházasítása, ahogy lentebb is szóba került. Szerintem azok a részei sikerültek a legjobban, amik megadták neki a brites abszurd "komolyan komolytalan" hangvételt.

SPOILER

Amikor két csaj úgy nyír ki egy hálószobába berontó fekete bundás, világító fogazatú kutya-gorilla-majom-alient, hogy először is leborítják egy piros pöttyös paplannal, majd az egyikük egy összetört állólámpát használ ösztökének, a másikuk erre leveri az idegent a jégkorcsolyájával, akkor az valószínűleg egy brit sci-fi.


Szárnyas fejvadász 2049 - Vélemények

2018-01-22 19:02.00
Én mind a két filmre gondoltam. Maga a közeg az, amiben kontemplatív módon el lehet veszni, ezt mindkét Blade Runner közvetíteni tudta nekem. A karakterek bőrébe nem igazán élem bele magam, mivel eléggé egydimenziósak, ezt megint mindkét filmre igaznak tartom.


Anyám! (2017) - Vélemények

2018-01-22 18:47.37
Akkor kellene neki egy külön kategóriát nyitni: "a legrosszabbul marketingelt film", vagy hasonló, de ennél mindenképp poénosabb :) Lawrence és Bardem ugyanis egyáltalán nem játszott rosszul. Kicsit mellényúltak, mint a Shiningnál, vagy a Dressed to Killnél '80-ban.


Szárnyas fejvadász 2049 - Vélemények

2018-01-22 17:30.57
Érdekes, nekem pont a hangulatot hozta vissza - nem a neo-noir/tech-noir hanem a disztopikus részét, de azon kívül semmit. Ahhoz túl direkten lassú, hogy megmozgassa az agyat, ahhoz viszont túl kevés kérdést tesz fel, hogy mély filozofikus sci-fi legyen. Az eredetinél is ez volt az érzésem, amit viszont felülírt a beleélhetőség. Jó nézni ezt is, a Scottot is, elmerülni benne, és annyi. Nálam ezért tud működni. Villeneuve tehetséges, de hajlamos újabban szentimentális úton megközelíteni az értelmi kérdéseket, ami azt jelenti, hogy az egyszerűbb úton akar a hatása alá vonni.


Jöjj és lásd! - Vélemények

2018-01-20 23:20.14
Írjuk róla valami olyat, ami nem magasztalja fel, de nem is rántja a mélybe.

SPOILER!

Sajnos az utolsó percek naivitása teszi majdnem tönkre az addig felépített filmet. Már Szergej Ejzenstejn is leírta az asszociációs montázsról szóló tanulmányában, amikor a hangosfilm még fasorba' se volt, hogy egy visszafelé befűzött filmtekercs még nem fogja a restauráció képzetét kelteni a néző tudatában. Vagyis nem fogja azt jelenteni, hogy helyreállt a világ rendje.
A gyerek lelkivilágában lehet, hogy a Harmadik Birodalom veresége játszódik le, de én mint néző, felesleges információnak tartom az erre tett utaláshalmazt. Mert az egyrészt egy kívülről behozott, inkoherens, fekete-fehér képi anyag, másrészt az addigi felépítményből tudom, hogy mit szeretne egy olyan 15 éves gyerek, aki egy napja veszítette el a családját, és számára egyetemes emberi értékeket látott néhány óra alatt devalválódni. (Amibe hirtelen bele is őszült- és némult. Zseniális ikonográfia, Kubrickkal egyenértékű.)

Az utolsó beállítás viszont annyira borzongatóan, nagyszerűen szuperlatívuszokkal le sem írható, hogy fel meri tenni a nagy kérdést: te ki lennél - Tomóceuszkatatiki, vagy Gyugyu? A katonákat kívülről követő szubjektív kamera inkább felnéz az Égre... rajtad áll, hogy kivel azonosulsz.


Szárnyas fejvadász 2049 - Vélemények

2018-01-20 22:39.24
Villeneuve-nél utólag én is ezt érzem.


elejére ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... végére

 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk