Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Fagyos viszony - Film4, 05:45 |
Aniára várva - Filmbox Extra HD, 05:50 |
A nők beszélnek - Cinemax, 06:00 |
Az élet dicsérete - Epic Drama, 06:05 |
Jég hátán is szerelem - Izaura TV, 07:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Thierry Lhermitte (72) |
Albert Wolsky (94) |
Shirley Henderson (59) |
Katherine Heigl (46) |
Garret Dillahunt (60) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
12 katona - Vélemények |
Beépített öregúr - Vélemények |
Vedd meg most: A shopping-összeesküvés - Vélemények |
Rémségek háza (1991) - Vélemények |
A vad robot - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Piszkos szerelem |
Anya Taylor-Joy |
2018-07-27 18:22.11 |
Abban egyetértek, hogy az ésszerű bővítésnek van értelme. Pl. Bombadil Toma ezúttal helyet kaphatott volna a 9 órás filmfolyamban. |
2018-07-27 16:09.11 |
*hegy |
2018-07-27 16:08.54 |
Ha antifeministák lennének a fan editorok, akkor az egész Magányos hegyet kivágnák a filmből. Tolkien saját illusztrációin a hwgy úgy néz ki, mint egy széttett lábú nő. Mondjuk én olyat is csak képen láttam, de azért szembeszökő a hasonlóság. |
2018-07-27 15:59.03 |
Tauriel nem szerepel benne, az biztos. Több jelentősnek szánt női karakter is volt a Jackson-félében? |
2018-07-27 15:55.07 |
Az utolsó részt már meg sem néztem. De ajánlok egy fan editet, ami 3 órában összesűríti a történetet, szigorúan a regényhez ragaszkodva, minden felesleges mellékszálat kihajítva: ez a There and back again - a Hobbit's tale, David Killstein cut. Kalózöblön fent van. Még magyar felirat is található hozzá. |
2018-07-24 17:00.17 |
Vagy egyszerűen ízlés dolga, amiről nincs értelme vitatkozni. Nekem Jean-Luc Godard a nézhetetlen. |
2018-07-24 06:03.28 |
Rengeteg vegyes véleményt fogalmaztunk meg, olvasd el. A legtöbb akörül forog, hogy R. Johnson átírta a mitológiát, karakteridegen jellemvonásokkal ruházott fel klasszikus szereplőket - ezt valaki bátor húzásnak tartja és szereti, valaki elfogadhatatlannak tartja és utálja. Szóba kerülnek még a felesleges karakterek (Rose, porgok) és teljesen kidobható mellékszálak (kaszinó, lószerűség-mentő PETA-akció). |
2018-07-23 15:50.09 |
Az a fajta indie-horror azért nagyon kezd beindulni, ami inkább a klisék ellenében határozza meg magát (The Witch, Get Out, Hereditary...neaggyisten Mother!), úgyhogy vaalamennyire kiegyenlítődik a jumpscare-horrorok uralta mezőny. |
2018-07-23 14:49.42 |
Spielberggel kapcsolatban egyetértek.
Amit kedvelek Wanban, az tul.képpen ennyi...A kreativitástól mentes kliséhalmozásaiért nagyon nem vagyok oda. |
2018-07-23 11:30.33 |
*ez |
2018-07-23 11:30.21 |
Értem. Filmes kurzusokon egy nem lenne egy jó pont, de egy átlag mai befogadónál megértem, ha nem tud élvezni egy dialógusok nélküli filmet. |
2018-07-23 11:26.05 |
Ahonnan Thorin tudja, mi az a futball-labda, vagy ahonnan Bilbó ismeri a gyufát. |
2018-07-22 00:35.01 |
Minek ment oda? |
2018-07-22 00:17.16 |
Jason Momoa úgy narrálja a történetet, mint Schuster Lóránt a Honfoglalás-szvitet. Remélem, a filmet Momoa színészi képességeihez alakították. James Wanban bízom, mert legalább színészvezetésben jó szokott lenni. Emlékeztet a 70-es és a korai 80-as évek Spielbergjére.
(1:12-nél Aquaman lemegy a gunganekhez?) |
2018-07-21 23:51.27 |
Megérkezett a 11. évad trailere.
https://www.youtube.com/watch?v=FEc-OQ_oqDk Úgy tűnik, a Doktor megint emlékezetkiesésben fog szenvedni. Ez egy vállalható narratíva volt a 9.-nél, mivel közel tíz év telt el a 8. felbukkanása óta. Sejtem, hogy itt a genderváltás fogja okozni a tabula rasa-alapdramaturgiát. |
2018-07-21 23:36.38 |
Láttam. Szerintem napjaink egyik legfrissebb Mandela-effektusát hozta a film, amikor Fassbender így szólt önmagához a furulyázós jelenetben: "Blow it. I'll do the fingering". Valójában úgy szólt, hogy "Watch me. I'll do the fingering. Go on."
Szóval nagyon sokan, egymástól függetlenül úgy emlékeznek a szövegre, hogy "Kapd be. Én csinálom a kézimunkát." Előtte volt az androidnak egy olyan megjegyzése, hogy "Blow into the hole gently." - ez okozhatta a zavart. A médiatörténeti érdekesség után érdekelne, hogy mi az Alien-Covenantben, és a Queen, ill. Freddie biopicjében a Soros. Nem tudom, hogy ironizálsz-e, vagy komolyan gondolod, főleg, hogy említetted a birtokodban lévő koncertfelvételeket. Én annyit fűznék hozzá, hogy ha biopic produkciót készítünk, akkor jelenlegi tudásunk szerint a lehető leghitelesebben dolgozzuk bele a műbe az illetők jellemrajzát. |
2018-07-21 00:52.25 |
Ha ilyen nagy biztossággal állítod, hogy unalmas a rendezés, akkor valószínűleg tisztában vagy a Hang nélkül némafilmes előzményeivel. De ne is ragadjunk le ennél, menjünk tovább. Te is biztosan tudod, hogy Alfred Hitchcock, Charles Chaplin, és Szergej Ejzenstejn sikeresen mentették át a némafilmes látásmódjukat a későbbi hangosfilmjeikbe egy olyan időszakban, amikor gyakran utóhangosítással oldották meg a dramaturgiailag jelentős jeleneteket. (1927-től kb. 1936-ig. Az első időpont - mint azt te is tudod, a hangosfilm diadala a Jazzénekessel. Az utóbbi időpont Chaplin Modern idők c. alkotása, amelyben először szólal meg, vagy inkább énekel a csavargó-figura, kvázi lezárva egy korszakot. Az igazi korszaklezárás A Diktátorral érkezett el.)
Kezdettől fogva mindhárom rendező erősen épített a suspense-re, műfajilag függetlenül vígjátékban, drámában, thrillerben. A feszültség fokozása akkor is működőképes volt, ha éppen nem volt hang. (Persze tudjuk, hogy egyfajta non-diegetikus hanghatás mindig kellett a némafilmes performanszhoz, ennek kivitelezését viszont mozija válogatta.) Direkt olyan rendezőket soroltam elő, akik az egyetemes popkultúra részei. Ejzenstejn talán csak Kelet-Európában a filmes alapműveltség része. De még az USA-ban is az ő Patyomkin Páncélos c. tiszta némafilmjében helyet foglaló Odesszai lépcsőjelenet vágástechnikája az első hivatkozási pont, ami alapján megtanítják vágni a tanoncokat. Szerinted mit nem tudott nyújtani befogadói szempontból a Hang nélkül, amit tudott Hitchcock Zsarolása, Chaplin Modern időkje/Diktátora, és Ejzenstejn Jégmezők lovagja/Rettegett Ivánja? (Nem állítom, hogy a Hang nélkül újat mutatott, azt állítom, hogy hatásosan felmondta a leckét.) |
2018-07-20 20:06.10 |
Ja, jó. Megtörtént. |
2018-07-20 20:03.56 |
Ezt most értenem kéne? |
2018-07-19 10:30.18 |
Amit biztosan tudunk róla, az, hogy bi volt. Utolsó éveiben férfi élettársa volt, viszont érdekes módon női ex-szerelmére hagyta a vagyona nagy részét. |
2018-07-19 03:03.19 |
Mondjuk a biztonság kedvéért elhinthetné a Rami, hogy ő is biszexuális. Még a végén meghurcolják, hogy nem dobta vissza a szerepet. |
2018-07-19 02:51.51 |
Szerintem a legjobb esetben lesz közepes. Rami mindenesetre bejelentkezett az Oscarra. |
2018-07-18 12:01.35 |
Látom, sokan nem értették, mi volt az a film végén. Szerintem arról van szó, hogy a rendező-forgatókönyvíró képtelen volt végső konklúzió nélkül hagyni, hogy ő most kohéziót alkot a szinte bergmani pszicho-horror és az okkult horror között. Még rá akart tenni egy lapáttal. Számomra ezek a pszicho-okkult egymásba hajlások tökéletesen működtek addig is. A családi vacsorajelenet szó szerint fojtogató volt, mert ismerem a szituációt. Toni Collette félelmetes, a hideg rázott tőle. Az elnyomó anya több generációs hatásának ezt a fajta okkultizmussal kevert, túlvilági, démonikus megjelenítését látva Feldmár András biztos megnyalja mind a tíz ujját.
Aztán a végére be kellett dobni egy akkora B-kategóriás fordulatot és kivitelezést, hogy ez számomra teljesen agyonvágta az addigi felépítményt. Ez nem a borzalmak fokozása volt, hanem az élmények lefokozása. Onnantól, hogy a srác felébred az ágyban, mintha egy teljesen más, ostoba rendező vette volna át Ari Aster helyét. |
2018-07-12 01:53.22 |
Én próbáltam önjogán értékelni a filmet, és arra jutottam, hogy Spielberg megpróbált arra koncentrálni, hogy a virtuális valóságban is működjenek azok a kalandfilmes sémák, amikért többek között ő is felelős. Teljes egészében működnek, de számomra nem annyira izgalmasan.
Új-Hollywood spílerei már retró-személyiségek. Nem diktálják a trendet, hanem jó esetben alkalmazkodnak hozzá. Spielbergnek is szembesülnie kellett azzal, hogy ha geek-nosztalgiára építő filmet akar rendezni, akkor valahol meg kell húznia a határt az önajnározásban - amit alapból elvártak tőle. Ezért volt izgalmas megfigyelni, hogy mennyire épít, és hogyan reflektál a saját maga által létrehozott popkulturális örökségre. Végtelenül okos döntésnek tartom a rendező részéről, hogy rengeteg evidens és kihagyhatatlan Spielberg-örökséget, Lucas-referenciát direkt kihagyott, mások viszont kellő hangsúllyal épültek be a forgatókönyvbe. Éppen annyira, hogy ne legyenek annyira jelentősek, megmaradjanak kikacsintásnak. Az én kedvencem az volt, hogy a T-Rex tulajdonképpen csak mellékszereplő a másik szörny, a cselekményalakító Kong mellett. Mindketten a popkultúra királyai, de Willis O'Brien szörnye az ősibb király. Mellettük ott van a Zemeckis-kocka, az Antiochiai Szent Kézigránát (ott hangosan felröhögtem, mert pont annyira nem számítottam rá, mint a spanyol inkvizícióra), és a fénypont, a Ragyogás, ahol zseniálisan játszott az alapanyaggal. Lehet, hogy tévedek, de úgy éreztem, ezek voltak a pillanatok, amikor Spielberg rótta le a tiszteletét a még nála is régebbi- vagy éppen pályatárs popkultúra-alakítók előtt úgy, hogy cselekményformáló erővé tette a munkáikat. Viszont hol maradt Hitchcock, akit különösen imádott? Biztosan én vagyok figyelmetlen, de nem találtam. Az alapdramaturgia maradt az, amit George Lucas szenzációsan felfedezett, majd alkalmazott a 70-es évek végén. Vagyis a Campell-féle 17 lépéses monomítosz, illetve elődje, a jóval bonyolultabb, de izgalmasabb V. J. Propp-féle 31 lépéses mesefunkció-sorozat, ami elvileg minden egyes elmesélt történetre igaz. Ezzel úgy látszik, még a virtuális valóságban sem lehet mélyrehatóan játszani, neadjisten átrajzolni a határokat. A főhős elindul, és vagy meghal, vagy stagnál, vagy győz. Christopher Vogler, a forgatókönyvírók másik atyaúristene szerint (aki 12-re redukálta a sztorivonal lépéseit) bármelyik utat választja az alkotó, így is-úgy is csak a történetmesélés felülírhatatlan szabályai között sodródik. Ez még Tarr Bélára is igaz, akinek a filmjei igazán nem vádolhatók cselekményességgel. Persze lehet, és érdemes is azzal vitatkozni, hogy a storytelling-hagyományokat bomlasztó filmrendezők mennyire tépik szét valójában az ősinek beállított mese-szabályokat. Spielberg mindenesetre nem az a rendező, aki megpróbálkozna ezzel. Vajon létezhet olyan VR-játék, ami nem csak kizökkent, hanem ettől gyökeresen idegen szabályrendszer szerint működik? Lehet, hogy már kitalálták, mondjuk a dark weben... A hátrányok közé sorolnám azt, amit én személyesen elvártam volna Spielbergtől. Egészen a 90-es évek közepéig olyan rendezőnek ismertem, aki piszkosul ért színészvezetéshez. (De még a 2005-ös Világok harcában is kiválóan rajzoltatta meg a színészekkel a széthulló család különféle típusait, kb. hasonlóan a Harmadik típusú találkozásokhoz, csak az utóbbit sokkal erősebbnek éreztem, mivel félúton képes volt félredobni a gyerekszereplőket, hogy egy gyerekké váló felnőtt-szereplőre koncentrálhasson.) Ebből a színészvezetésből a Ready Player One-ban nem láttam semmit. A szereplők virtuális énjei közti interakciók nem tudtak olyan magaslatokba emelkedni, mint a régebbi filmjeiben. Azoknál nem tudtam eldönteni, hogy hol húzódik a határ az improvizáció és az előre megírt dialógusok között. Ebben nagy mester volt valamikor, mára inkább mesterkéltté vált. |
2018-07-02 01:27.26 |
Ostoba B-film, ami ZS-be is át mer menni. Guilty pleasure-nek tökéletes! Kicsit olyan, mintha főpróbát tartottak volna a Godzilla vs King Kong legújabb verziójához. |
2018-06-09 15:26.09 |
A szörny a szobában Bayona-stílusjegy akar lenni szerintem. Olyan spanyol horror/dark fantasy-örökség, mint a film második fele - néha.
A szuperhibrid indoraptor pont ezzel a tulajdonsággal ne rendelkezne? A tetőgerincen pl. úgy egyensúlyozott, mint egy macska :D Maga a film filmként tényleg nem tudja eldönteni, milyen legyen, és fájdalmas látni, ahogy darabokra esik. A jelenetek nagy része viszont nálam működött, talán pont a nonszensz-jelleg miatt. |
2018-06-09 09:04.01 |
Az deklaráltan sinoceratops volt? Ok :) Én is szerettem azt a giccses brachio-búcsút. Teljesen indokolatlanul állt be abba a pózba, de akkor is kva jó volt :) Ő volt az első, akit életnagyságban mutattak nekünk a Nublar szigeten, és szimbolikusan az utolsó is. A T-Rex mintha túl sokszor dicsőülne meg, de visszamentem gyerekbe, és azzal a szemmel nézve ez egyáltalán nem zavart, sőt még keveselltem is. Az hatalmas, amikor el akarják hitetni velünk, hogy a főgecit a kompik fogják szétszedni...ja, mégsem...akkor majd a carnotaurus...ja, az se, mert jobbról belép a király, és megint elviszi a showt...a jelenet végén meg elegánsan távozik a fák közé. Ezek után jöhetnének az emlegetett harcidínók :) Meg tollas dínók is! Át kéne menni zs-kategóriába, de egy okosabb forgatókönyvvel. |
2018-06-09 01:00.58 |
Amikor 17 év után végre animatronikus bábokat láthattam egy Jurassic-filmben.
Pl. Claire "meglovagolja" a kábult T-Rexet. De a Rex mindegyik arcközelijének örültem. Csattog a ragadozók foga a szereplők arca előtt, azzal a régi, gyantaszerű nyállal. Ugyanilyen öncélú és undorító nyál kenődik Grady pofájára a triceratopsz nyelvéről. Blue premier plánjai végre nem tűnnek műnek. A vonaglása is teljesen valódinak hat. Bayona "sárkánya" a kislány hálószobájában. A ketrecbe zárt, fetrengő, felnőtt animatronikus triceratopsz körül a CGI-kicsinye kódorog aggódva - ebben nem vagyok biztos. Ha el tudták hitetni, hogy kétfajta eszközt vegyítettek egy filmképen belül, akkor jó szolgálatot tettek a fanservice jegyében. |
2018-06-08 19:46.12 |
Az, hogyha az emberiség nem vigyáz, a következő epizód könnyen átmehet Majmok bolygójába :) |
2018-06-08 19:13.47 |
Ebben az alaptörténetben 1 film (és 1 soft-reboot) volt, Crichton írása után ezt már csak B-szinten lehetett folytatni. Én ennek tudatában néztem meg, és jól tudtam rajta szórakozni. Egyértelműen jelezve volt, hogy B-listában játszunk: amikor a szereplő csak tanúja két ősállat harcának, az Harryhausen-idézet.
Bayona stílusából lehetett volna kicsit több, de így is többször felismerhető volt. A jumpscareből határozottan lehetett volna kevesebb, bár ez az eszköz nagyon jól elfedi az ötlettelenséget. |