Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Alien - Romulus *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (DVD) |
Escobar - Az elveszett éden (DVD) |
Fehér éjszakák (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Mama pici fia - TLC, 03:40 |
Karácsony Aspenben - Izaura TV, 03:45 |
A gépész - Paramount Network, 04:00 |
Eljött hozzám - HBO2, 04:21 |
A halálkártya - HBO, 04:26 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Steven Spielberg (78) |
Brad Pitt (61) |
Casper Van Dien (56) |
Rachel Griffiths (56) |
Katie Holmes (46) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Mesterjátszma |
Avery Brooks |
2017-12-01 22:27.48 |
Létezik egy könyvhűbb feldolgozása is, egy 1981-ben készült minisorozat. Ha valaki tudja, honnan lehet "kikölcsönözni", ne tartsa vissza az információt.
A régi jó Kalózöblön fent van, de még csak nem is csordogál :( Nem mintha Kazan filmje nem lenne egy bivalyerős dráma. De a madam karakterének kibontását is izgalmas lenne látni, a kínai szolga mellékszálát... |
2017-12-01 20:10.35 |
A Hannibal 4. évada legalább rebesgetve volt. Én csak azt ismerem tőle, nagyszerű az is, szeretni nehéz. Talán-talán... Én várnám.
Csak az Amerikai istenek már most a filmtörténet egyik legjobb olyan adaptációja, ami elkanyarodik az alapanyagtól, de maximálisan hű is marad hozzá. Gaiman támogatását is élvezi, aki nem kicsi név. Nem értem, mit nem hoz vissza Fuller, amit vissza kéne. Ha már egyszer azt írod, hogy mindegyik sorozata kaszálva lett. Nézettség, merchandising? |
2017-11-30 23:46.33 |
Nem baj, lesz még egy jó évadunk, ráérünk utána sírni. |
2017-11-26 02:18.44 |
Fogalmad sincs, miből maradsz ki! :D |
2017-11-26 02:08.02 |
Az nem Troma. A Troma az koncepciózusan szar de eredeti. A 43 úgy szar, hogy nem szarnak készült, és nem is eredeti. Nehéz megfogalmazni. A Tromeo and Juliet eredetiségében magasról veri le Baz Luhrmann szintén 90-es évekbeli adaptációját Di Caprioval.
Lényegileg James Gunn valamit átmentett a trashfilmes múltjából a Marvelbe, és az jól sült el, anélkül, hogy polkorrektségre kellett volna törekednie. |
2017-11-26 01:55.51 |
James Gunnál tennék egy kivételt, mert ő elmebeteg :) Láttál már tőle olyan filmet, ami a Troma filmstúdiónál készült? |
2017-11-26 01:40.15 |
A Galaxis őrzőiben annyira mindenféle fajta van, hogy ez az összehasonlítás is értelmetlen. James Gunn eleve volt olyan pofátlan, hogy a sajátos Rómeó és Júlia-feldolgozásában (Tromeo and Juliet) Párisz hercegből London herceget csinált, aki ráadásul disznófejet növeszt a cselekmény egy pontján. 1996-ban. |
2017-11-26 01:30.06 |
Nem értem, pedig ennek most utána is néztem. Zoe Saldana karaktere, Gamora eleve zöld. Vagy nem? |
2017-11-26 00:51.36 |
A filmtörténetbe csak azért vonult be, mert tovább merte vinni az Utolsó tangó Párizsban 2 évvel azelőtti felépítményét, de még nem készül el a Saló, ami a végletekig fokozta a Stockholm-szindróma "grafikusabb" bemutatását.
Önértékében, filmként, moziélményként jóval gyengébb az említett rokon-alkotásainál. De meg merem kockáztatni, hogy még a Last Orgy of the Third Reich c. 1977-es nazisploitation is sokkal erősebb mozi. Hasonló narratívával dolgozik, és a zenei témája is maradandóbb. Sajnos utóbbit ítélték feledésre, mert nem volt benne Dirk Bogarde és Charlotte Rampling. Persze mind a kettőnek csillagos ötös. Viszont Liliana Cavani rendező ajándékozott egy kitörölhetetlen filmtörténeti momentumot az utókornak: "Salome táncát". |
2017-11-26 00:40.19 |
Most, hogy így mondod... csak az a baj, hogy a filmkészítők nem mondták. Meg se fordult a fejemben, hogy azért van többlet-jelentősége a cselekményben Cyborgnak, mert feka. Amúgy tartozhatna bármilyen etnikai csoporthoz. Az apja kísérletezett rajta, rosszul sült el, ezért lett valamiféle kitaszított - így jött le a filmben.
Kit színeztek át a GotG-ben? |
2017-11-25 23:33.11 |
Hurrá! Ma végre nem tévedtem :)
Cyborg egyébként nem érdemelt volna meg egy előzményfilmet? Vagy annyira nem fontos? Itt ugyanis teljesen súlytalan a karaktere, ahogy Whedon beállította, de Snyder is szerintem rosszul tette volna, ha csak ebben az összegző műben bontja ki a karakterét. |
2017-11-25 22:36.43 |
Pikareszk film... amikor nem a cselekmény egésze a hangsúlyos, még talán a végkifejlet sem olyan fontos, hanem a hozzá vezető útnak kell izgalmasnak lennie. E szempontból tökéletes. Nagyon kevesen tudják kellő stílusérzékkel egységbe ötvözni a műfajjal járó túlzásokat, néha még a giccset is, de közéjük tartozik Luc Besson.
És a jóval kifinomultabb ízlésű Terry Gilliam, Alejandro Jodorowsky, és egy kakukktojás, a B-filmekből építkező, filmművészeti szentség, Godard. Ugyanilyen kakukktojás volt Fellini a Satyriconnal. Ja, és persze az indiai filmrendezők közül majdnem bármelyik. S.S. Rajamoulit és S. Shankart ajánlom. |
2017-11-25 22:22.03 |
De kell hozzá háttértudás. Ha tucatgonosz, akkor is szeretnék valami felvezetést, hogy ki ő és mi a célja. Steppenwolf a filmben is előadja, hogy előkészíti az utat Darkseidnak, szóval a tábornoka, ahogy te is írtad.
De miért? Ki ő, ki ez a nagyfőnök? Honnan származik, mit akar a Földön? Semmi nem derül ki róla a beszédes nevén kívül, csak hogy "gonosz, mert gonosz". Ráadásul egy pillanatra se jelenik meg. Egyszeri filmfogyasztóként igénylem a háttérinformációkat anélkül, hogy bárki is az orrom alá dörgölje, hogy "olvasd el". Nem fogom. Vegye a fáradságot ez a másik médium, a film, és vezesse fel rendesen. Az sem állja meg a helyét, ha utólagos magyarázkodásra kényszerülnek az alkotók, ill. a rajongók: "ez a karakter azért olyan, amilyen, mert..." Ha minden világos lett volna a Batman v Supermanban, és nem zavart volna, akkor nem kérdeztem volna rá. Bárcsak igaz lett volna a te verziód, hogy Steppenwolf támasztja fel Supermant. Máris lett volna legalább egy fokkal árnyaltabb jelleme. Szauron még egy hasonló karakter talán mint Darkseid (??? gőzöm sincs), de róla kiderül a Gyűrűk ura filmváltozatában is, hogy a hatalomvágy, az uralkodási kényszer vezérli. Nem kell Tolkient olvasni hozzá, csak történelemkönyvet, hogy meg tudjam feleltetni a céljait a Harmadik Birodalom expanziós törekvéseinek. Legalábbis gondolom én, mert előbb olvastam, mint láttam. De abban biztos vagyok, hogy Szauron irodalmi alapanyagtól függetlenül is működőképes, értelmezhető gonosz figura, mert értelmezhető kontextusba van állítva. Darth Vadert és a Star Wars világát ugyan nem szeretem (ez csak egyéni ízlés függvénye), de az előzménytrilógiától függetlenül is kifejtettek róla a IV-V-VI.-ban minden fontos információt, ami ahhoz kell, hogy értelmezzem a figuráját. Thanosról sem tudok semmit egyébként, mert egy ideje nem érdekelnek a képregényfilmek. A JL-re azért kíváncsi voltam, mit hoznak össze lóhalálában. Ha a populáris műfaji alkotó - író, vagy filmművész - felvázol egy alapkonfliktust egy összegző alkotásban, akkor minden egyes fő karakter alapmotivációjának teljesen tisztának kell lennie. Whedon is vehette volna a fáradságot, hogy tisztázza Steppenwolf és Darkseid, valamint a paradémonok hátterét, csak gondolom, szorította az idő, ezért inkább mindenkit hülyére vett. Lehet, hogy Snyder több információt csepegtetett volna a főgonoszokról, vagy mindenki másról. Összességében teljesen nézhető és élvezhető lett a film, de elsietettnek érzem. Nagyon kellett volna előtte valami hasonló, mint a Man of Steel, csak teljesen más tónusban. Olyanban, mint a Wonder Woman. Na az utóbbi egy remek háborús, noir-allúziós, sword and sorcery, hétszamuráj/piszkostizenkettő vegyület. Amolyan fellélegzés, amiben végre van humor, és valami életteliség. Most, utólag hiánylom Aquaman és Flash önálló filmjét. Momoa és Miller is nagyszerűen felvázol egy-egy hőskaraktert, mert van karizmájuk. Nem kellett volna annyira rohanni ezzel az Igazság ligájával, mivel ez a két metahumán önmagában is meg tudná mozgatni a néző fantáziáját. Remélem, a bevételi és kritikai adatok miatt nem rakják félre Momoa poszt-Drogo előzményfilmjét, sem Millerét. Cyborgnak valahogy nem éreztem a súlyát, de támadtak olyan gondolataim, hogy Snyder az ő karakterét még jobban el akarta mélyíteni eredetileg, mivel beleillik a szenvedő hősökről szóló filmográfiájába. Megint lehet, hogy nincs igazam, mint ahogy tegnap se volt :) |
2017-11-25 00:57.17 |
OK, akkor tévedtem. |
2017-11-25 00:52.01 |
Namost ehhez sztem újra kéne néznem a BvS-t is, de persze nem fogom :) Arra emlékszem, hogy Barry is megjelent Wayne-nek, de az is csak a rendezői változatban volt benne. Nézőként nekem ez a filmbeli Steppenwolf (és az említett Darkseid) továbbra is értelmezhetetlen. |
2017-11-25 00:26.57 |
De a BvS-nek is csak a rendezői verziójában tűnt fel pár másodpercig, amikor Luthorral "egyezkedett". Erre kérdeztem rá anno. Lehet, hogy kivételesen Snyder vezetett fel, vagy bontott ki az elején részletesebben, csak az ott landolt a vágószoba padlóján? |
2017-11-25 00:10.54 |
Miért akarna Steppenwolf feltámasztani egy kriptonit? Lehet, hogy említette a filmben, de ha igen, akkor nagyon nem maradt meg.
Steppenwolfról nekem, laikus nézőnek, aki nem ismeri a képregénybeli jelentőségét, az jött le, hogy le akarja gyakni a Földet...mert csak. Kal-El2 szerencsére elárulta még a Batman v Supermannél, hogy itt ő lesz a főgonosz, és hogy vannak paradémonjai, és még azt is, hogy van egy Darkseid nevű figura, aki esetleg feltűnhet a filmben. Ezen már el tudtam indulni. Tudtam, mik azok a "szúnyogember-izék" az elején, és hogy kinek készítik elő az utat. Utólag is köszi Kal-El2-nek. Itt viszont olyan szinten dühöngött ez a duplabaltafejű, mint Kylo Ren, amikor férfimenszesze volt a SW 7-ben, ezért szétb@szta a berendezést maga körül. "Én vagyok a Gonosz, nem értem, mé nem vesznek engem komolyan." - Erre jön Superman, és szinte egymaga helyreteszi, mint Hulk Lokit az Avengersben. Persze, Whedon. De az Avengersben jobban meg volt alapozva Loki karaktere, itt meg csak annyit tudok meg, hogy Steppenwolf terraformálni akar Darkseidnak... mert az olyan gonosz dolog. Ehhez viszont miért kell egy kriptonit feltámasztani? Mi a viszony Steppenwolf és a kriptoniak között? Képes lenne Supermant a maga oldalára állítani? A laikus néző összezavarodott. |
2017-11-24 23:35.11 |
Nem fontos kérdés, de Barry Allen egy zsidó karakter, vagy csak Ezra Miller vitte bele ezt a kis privát poént? |
2017-11-19 20:51.17 |
Teljesen nézhető, nincs az unalomig elnyújtva, ebből a szempontból végre nincs vele probléma. A poénkodás is csak akkor gond, ha közben van egy olyan antagonistánk, akinek a megszólalásai ebben a közegben már karikatúraszerűen fellengzősek. Már vártam, mikor szólnak be neki, hogy ne spilázza túl a szerepét.
Meg az a bajusz... jaj. Nagyon látszik, amikor Cavill mosolyog, akkor úgy húzza a felső ajkát, mint egy bajuszos. |
2017-11-18 20:16.11 |
Szikár, földhözragadt, egyáltalán nem nosztalgikus 70-es évek eleji látlelet a prostitúcióról, a szervezett bűnözés és a bűnüldözés összejátszásáról, a pornóipar kezdeti időszakáról. Lassú sodrású, inkább megfigyelő mint ítélkező, de azért érezhető, hogy a "legalja" népség felé fordul a készítők szimpátiája. A Trónok harcához hasonlóan itt is az erkölcsi relativizmus a karakterrajzok alapja, de mivel ez is egyfajta interpretáció, nem lehet eldönteni, mennyire közelít ahhoz, amit a Times Square-en élve tapasztaltunk volna. Hitelesnek tűnik.
Maggie Gyllenhaal játéka kimagasló, James Francot vagy szereti a néző, vagy nem (én igen), de a játéka kifogástalan (mind a kettő, mert itt ő egy ikerpár:), a pimpek meg mintha egy blaxploitation-rétegfilmből léptek volna át a képernyőre. |
2017-11-12 03:10.30 |
Na jó, de John Lasseter is a Disney istállójából szabadult el, úgyhogy azt legalább tudta a Pixar berobbanása idején, hogy mitől lesz kifizetődő egy alapvetően rizikós, egész estés CGI-animációs produktum (Toy Story): ha minél szélesebb réteget szólít meg. Kb. hat évtizednyi Disney-egyeduralmat nem is lehetett volna máshogyan megtörni. René Lalouxnak és Ralph Bakshinak sem sikerült a művelet a CGI előtti korszakban, pedig a réteg-sikereik idején a Disney épp leszállóágban volt.
Valamilyen fontos összetevő mindig hiányzott a receptből. Ezt a mindenkinek való megfelelést persze át is lehet billenteni a ló túloldalára. Én pl. azért nem tudtam maradéktalanul élvezni a Disney Herkulesét, mert túl sok olyan poénnal játszottak, amiket szerintem csak a kamaszabbak, vagy a szüleim értettek. |
2017-11-11 23:41.20 |
Nem tudom pontosan idézni, végig kéne pörgetnem megint a filmet, de nincs hozzá kedvem. Elég volt egyszer. Valami olyasmi volt, hogy Gastonnak senki nem mer hátat fordítani, erre Le Fou benyögi, hogy ő igen... Ez is csak olyan ártatlan szexuális utalás, mint amik régebben is előkerültek a Disney-rajzfilmekben. Azok értik, akiknek szánták. Persze azért rezeg a léc.
[link] |
2017-11-11 19:53.14 |
Azért nem volt annyira direkt poén. |
2017-11-11 19:36.03 |
Én spec jókat röhögtem a buzis poénokon. Az análisszex-utalás erősen a határon mozog, de legalább a gyerekek nem értik :D (Konkrétan már nem emlékszem, de kocsmajelenet.) |
2017-11-09 20:38.24 |
Lassú, kontemplatív, nagyon vékony sztorival, inkább a környezetrajzra és az általa kiváltott nézői érzésvilágra támaszkodik. Valakit teljesen hidegen hagy, ezt maximálisan meg is tudom érteni. Ezért nem találta meg a szélesebb közönségét. Én pl. rá tudok hangolódni. (Az igaz, hogy a katarzis már nekem sem üt be.) |
2017-11-08 17:29.40 |
Az eredeti, legelső '74-es Texasinál nem kell jobb. Az már eleve kimaxolta a témát, Tobe Hooper is csak önmagát ismételte a 2. részben. |
2017-11-05 21:26.31 |
Nagyon jók a teóriák arra, hogy ha elakadna az alkotók képzelőereje, legyen hova tovább vinni a sorozatot. Vagy pont ne azt csinálják meg, amire sokan várnak. Nekem is van egy saját teóriám Will Byersről, de nem árulom el, hátha Duffersék olvassák, és aztán futhatok a jogdíjam után :P
A kritikák egy része azt mondja, hogy vagy nem kellett volna Elevent visszahozni, vagy nem ilyen korán. (Pls., ezentúl ne hívják Jane-nek!) Én is azt gondolom, hogy M.B. Brown megérdemelte ezt a játékidőt, és az sem mellékes, hogy családi problémák kerültek elő, mint egy régi jó Spielberg-filmben. Vele szemben Mike karaktere perifériára szorult, kár volt érte. Cserébe Finn Wolfhard legalább az AZ-ban ellopta a show-t :D Én most úgy vagyok vele, hogy annyira addiktív volt, hogy még, még és még kell belőle. Már csak 1 év. És még arra vagyok nagyon kíváncsi, hogy a tizenéveseknek bejön-e a sorozat, ha igen, akkor melyik részüknek. |
2017-11-04 20:20.42 |
Volt itt nagyon sok minden, a neten már több helyen listázva is van, hogy melyik epizód konkrétan honnan mit nyúl. Ahogy lentebb írtam, én ezekre igyekeztem már csak akkor odafigyelni, amikor kissé tolakodónak éreztem a jelenlétüket. Amikor azon izgulok, hogy a "demodogok" NE tanulják meg használni a kilincset, mert akkor nagyon fogok haragudni az írókra, az nem nagyon van rendben.
Sean Astin direkt önreflexióján viszont hatalmasat röhögtem :) Samu segítő karaktere szépen beépült a ST-beli személyiségébe, elég ennyi is volt. Lehet, hogy valamit rosszul értelmeztem, de akkor sorry. Én teljes egészben kimaradtam a D&D-ből, gőzöm sincs a rangokról. Úgy értelmeztem, hogy a "Mind Flyer" itt nem konkrétan az óriáspókszerű (khm, IT) lovecrafti szörny, hanem a teljes bestiárum a "demodogokkal", az alagút tetejéről köpködő izével együtt, szóval az egybefüggő Egész, ahol minden szörny mentális kapcsolatban áll egymással. A misztikum valamennyivel jobban háttérbe szorult, de még így is vannak megválaszolatlan kérdések, és ez így is van rendjén. De az utolsó beállítás... "I'll be watching you" ;) (A labdát Jack dobálta a falnak a Ragyogásban meló helyett.) |
2017-11-04 01:15.33 |
A névadóm (ja, rosszul gépeltem be anno) :) Flegma, sz@rik az egészre, csak vissza akar térni a megszokott birodalmába. |
2017-11-04 01:09.37 |
Ez nem film, ez egy bűncselekmény.
- Frank N. Furter Sweet Transvestite-ja a musicaltörténelem egyik leghatásosabb belépője volt. Miért kellett ezt egy transzneművel (Laverne Cox) előadatni? A karakter lényege veszett el. - Dr. Everett /von/ Scott szerepére egy feketebőrű színészt, Ben Vereent kértek fel. Ő az All That Jazzben tökéletes volt. De maga a karakter egy Harmadik Birodalomból szökött náci tudós. Hogy a ***ba lett volna lehetséges, hogy Hitler Németországában egy színesbőrű mozgássérült töltsön be egy Mengeléhez hasonló posztot? Értem én, hogy camp, minden tradicionális beidegződés kicsúfolása, de ne legyen már OSTOBA!!!! - Tim FUCKING Curry - nekem mint nézőnek volt megalázó látni, ahogy a stroke-on átesett színész szenved a kamera előtt :( Egyetlen mentsége van ennek a tévés verziónak: Adam Lambert. De Eddie szerepével amúgy se lehet mellényúlni, ha egy karizmatikus énekesre bízzák a megformálását. |