Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2025-02-06
A szerelem fáj
Áradás
Emma és a halálfejes lepke
Emmanuelle
Jelenlét
Limonov, a ballada
Minden, ami fénynek tűnik
Sehol se otthon

2025-01-30
A szent füge magja
Dahomey - Kik vagyunk?
Élőhalottak!
Jókislány
Társ

2025-01-23
A brutalista
A vörös sziget
Éretlenségi
Paddington Peruban
Szicíliai randevú

További mozibemutatók

DVD / Blu-ray premierek
Árok *Magyar szinkronnal - Import* (DVD)
Mosolyogj 2. *Import - Angol hanggal, és angol felirattal* (Blu-ray)
Életem fénye (DVD)
Háromezer év vágyakozás (Blu-ray)

További DVD premierek
További Blu-ray premierek

Hamarosan a TV-ben
A Sárkánypecsét rejtélye
- Filmbox Family, 14:15
Az olasz meló
- Mozi+, 14:20
Bunyó karácsonyig
- AMC, 14:20
Szegény gazdagok
- Moziverzum, 14:40
Micsoda srác ez a lány
- Film Café, 14:55

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
Anthony LaPaglia (66)
Jonathan Banks (78)
Minnie Driver (55)
Kerry Washington (48)
Kelly Lynch (66)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
F mint foci - Avagy vélemények a bajnokságokról
Gordon Ramsay - A konyha ördöge (sorozat) - Kérdések
Cry Macho - A hazaút - Vélemények
Kézilabda - szeretitek? Van kedvenc csapatotok?
Örömködő topik - közkívánatra!

További fórumok

Utoljára értékeltétek
A hosszútávfutó magányossága aaaaa
Gerard Butler aaaaa

 

Törölt felhasználó hozzászólásai

Ugrás Törölt felhasználó adatlapjára

elejére ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... végére

A martfűi rém - Vélemények

2017-08-26 22:29.36
A pornótól akkoriban nem igazán lehetett senki szexuális bűnöző, mivel abszolút a tiltott kategóriába tartozott, ezért hozzá se lehetett férni. Bár zárt körű vetítéseket mindig is tartottak csempész-kópiákkal. De azért az sem a proli osztály kiváltsága volt :) Ha valakinek volt más tapasztalata, az megoszthatná, mert érdekel a titkos filmklubok működése a pártállami időkben. Egy 70 feletti ismerősöm mesélte, hogy voltak ilyen házi vetítések (egy alföldi megyeszékhelyen, tehát nem kisvárosban, vagy faluban), de ott is inkább az itthon be nem mutatott thrillereket, sci-fiket, horrorokat, egyéb művészfilmeket nézték, valószínűleg besúgó is volt köztük, de emiatt soha nem kerültek bajba.
Itt inkább egy hagyományos pszichoszexuális zavar adta a hátteret (nem tud hagyományos módon kielégülni, ezért kell valami plusz). És a sorozatgyilkos személyiségében is mintha lett volna egy kivagyi hozzáállás, ami mintha direkt meg akarná cáfolni a párttitkár kinyilatkoztatását: "Ebben az országban nincsenek sorozatgyilkosok!". Ezt a szálat, ezt a motivációt lett volna érdemes jobban kibontani.


2017-08-26 21:37.51
*ben


2017-08-26 21:35.42
Az még érdekelne, hogy tudott a pasi 1964-ban az Alföld közepén egy szimpla tévékészüléken csak úgy "kinky" erotikus filmet, vagy pornót nézni :)
8 mm-es tekercshez még talán-talán hozzájuthatott volna. Mindegy, részletkérdés, de érdekes.


2017-08-26 00:02.10
Jó, hogy Sopsits Árpád végre határozott műfaji keretek között élhette ki az "aberrációit". Ha valaminek idehaza jót tesz a felsőbb kontroll manapság, az a horror-thriller zsánerfilm. Ebbe kicsit erősebben is beleszólhattak volna. Vajna, ha nem is él a végső vágás jogával, néhány tolakodó, és dramaturgiailag fölösleges szerzői kézjegyet, vagy modoroskodást, töltelékjelenetet kivágathatott volna.

A leggyengébb a horrorfilmes slasher-klisék megvalósítása volt. A Halloween-szerű zenei témán inkább mosolyogtam, de ha már ott volt, akkor vártam, hogy több helyen tűnjön fel a szúró-vágó eszköz nyíltan megmutatott akció közben. A másik leggyengébb a színészi játék. Ha Vajna évtizedek óta annyira erőlteti a forgatókönyvírói képzés fontosságát Magyarországon - ebben láthatóan van fejlődés, akkor igazán nyithatna egy új platformot a FILMszínészképzésnek is. (Tehát hogy ne teátrális eszközökkel játszó színészeket kelljen castingolni. Bár Anger Zsolt játékát ebből a szempontból nem érheti kifogás.) Annyi külföldi produkciót forgatnak nálunk, hogy biztosan lenne rá kereslet.

A legerősebb a hangulatteremtés, főleg a lassú megerőszakolós, vagy az elfojtásból kitörő szexuális eseményt ábrázoló jelenetekben. A késő 70-es és a 80-as évek magyar filmjeit juttatta eszembe, amikor még a pornográfia szigorúan tiltott volt, ennek ellenére sikerült erotikus jeleneteket becsempészni jelentős rendezők szerzői filmjeibe (Szabó István, Makk Károly, Bódy Gábor...), persze meg volt magyarázva, hogy ennek esztétikai (és társadalomkritikai?) jelentősége van. Itt végre thriller-keretek közé került. Sopsits és vezető operatőre, Szabó Gábor már majdnem annyira élvezkedik ezekben a gyilkossággal megspékelt erőszak-jelenetekben, mint egy olasz horror/exploitationfilmes; egy női mellel kapcsolatos beállításban szinte pontosan meg is idézték a The New York Rippert. Azért örültem, hogy nem annyira fájdalmasan pontosan.
Szintén a 80-as évekhez kapcsolódik Koltai Lajosnak az a Mephisto kapcsán elhangzott interjúja: érdemes a film végére betenni egy-két olyan jelentős, a cselekményt összefoglaló drámai beállítást, amit "elvisz magával a néző". A Martfűi rémben ez háromszor is sikerült: a végső hármas montázs (akasztófa - fekete autó - folyópart) a cselekményt és az ismerős háttérkorszakot is szépen összefoglalja, korrekt ritmusban.

A filmet elárasztó borongós hangulatnál azért sokkal lehangolóbb látni, hogy az alföldi helyszínek betonútjai, pirosra festett padjai és épületei még mindig, bármilyen változtatás nélkül képesek hátteret adni a 60-as éveknek.


Dunkirk - Vélemények

2017-08-25 22:44.13
És kész is az alap szüzsé a Dunkirk magyar paródiájához :) Hazai viszonyok között nem ez lenne az első időfelbontásos dramaturgiával operáló film, Fábri már 1965-ben megrendezte a Húsz órában, rá egy évre jött a Hideg napok Kovács Andrástól, utóbbi jobban beleillik a háborús film kategóriájába.

(A Teleki piac sajna egy szintű, és elég egysíkú is. Izgalomfaktor akkor volt ott utoljára, amikor még nem bontották le a bodegákat, és a tűző napra kitett, talán semmilyen áramot nem kapó hűtőpultból meredtek ki a fakósárga csirkevégtagok, pár méterrel odébb meg egy bajszos, sánta ürge figyelgetett a szeme sarkából, hogy kinek szúrhatja oda a kérdést: "Számla?".)


A Belko-kísérlet - Vélemények

2017-08-20 03:17.53
Az előzőhöz... Megnéztem végül újra a Tromeo és Júliát, amiben a vérfertőző testvérpár (a két főszereplő) végül boldogan él Tromaville-ben, miután a pedofil Lőrinc barát és jamaikai junky kollégája segítségével Júlia olyan droghoz jut, ami disznóvá változtatja őt, emiatt a férjéül kiszemelt, húsüzem-tulajdonos London herceg, aki előzőleg mindenféle húsfeldolgozó eszközzel csonkolta magát, már rá se bír nézni, valamint apja is inkább le akarja mészárolni ahelyett, hogy a szokásos módon megdugná.
"Nyolc éves korom óta ebbe a szobába vagyok zárva, hogy az apámon kívül más ne érhessen hozzám" - mondja Júlia.
Ez legalább olyan ütős, mint az eredetiben az "oly igaz, amint igaz, hogy szűz voltam 12 éves koromban!".
Ám az ösztönös szerelem minden akadályt legyőz, beleértve Capulet papát is, akinek beleverik a fejét egy monitorba, és végül ez a freak showba illő família megleli a boldogságát, mutáns gyerekeivel együtt.
Ja, és a Narrátor szerepében Lemmy Kilmister látható-hallható. (A soundtrackben sajna nem.)

Csak azért írtam le, mert szerintem senki nem akarja megnézni ezt a szart. Pedig piszokul szórakoztató camp-faszság.
De rámutat arra is, hogy James Gunn honnan indult, és mit érdemes várni tőle. Mármint ha nem giga-költségvetésű produkciót bíznak rá, de szólnak, hogy kicsit fogja vissza magát. Ő sokkal eredetibb volt, mint a pár évvel későbbi Leo-főszereplős, Baz Luhrmann rendezte R&J írója. Érdekes, hogy ezt a szabad interpretációs stílusát beengedték a Marvel-karámba.


Alien: Covenant - Kedvenc jelenetek

2017-08-20 00:38.20
"Watch me. I'll do the fingering."


A Belko-kísérlet - Vélemények

2017-08-19 23:22.23
James Gunn jelenléte nagyon is érthető. Ahogy te is írtad, "grindhouse kivitelben" kapjuk a filmet. Gunn pedig eleve a B-filmek (minimum B...) területéről érkezett, szülőhazája a Troma stúdió volt, az intézményesített szar alkotóhelye. Ahol ő már letette az asztalra a beszédes című Tromeo és Júlia forgatókönyvét :) Azt ugyan a felénél tovább nem bírtam nézni (a Belkot se volt könnyű), de alapkoncepciójában hasonló volt.
Van egy bejáratott műfaj, vagy egy speciális téma köré írt dráma/thriller alműfaj, jelen esetben a társadalom-lélektani kísérletek problematikáit feszegető film. Telepedjünk rá, hitessük el az elején, hogy komoly téma lesz feszegetve, aztán jó exploitation-filmesek módjára koncentráljunk csak a bodycountra. Gondolom, két Galaxis őrzői között kicsit kieresztette a gőzt.

SPOILER!
Azt azért nagyon nehezen szánhatta bárki is komoly jelenetnek, amikor az alkalmazott, egyik utolsó heroikus tetteként lassított felvételben egy tekercs celluxszal (!) veri agyon az igazgatót.


Nyers - Vélemények

2017-08-17 04:45.02
Köszönöm a kérdésed, megvagyok. Még nem zabáltak fel a hirtelen identitásvesztett vegánok :) Amúgy nézd meg a filmet sztem. Nem nagyon van benne gyomorforgató momentum, már amennyire az én ingerküszöböm átlagosnak mondható.


Szólít a szörny - Vélemények

2017-08-17 04:39.23
Nem vagyok horror-specialista, én csak filmes szempontból közelítek a műfajhoz - amit egyébként szeretek.


A galaxis őrzői 2. - Vélemények

2017-08-17 02:20.34
Jólesett. Működik.
(Ez az eddigi legrövidebb véleményem egy filmről, asszem.)


Dunkirk - Vélemények

2017-08-14 03:39.10
Egész jól "lelopta" a Saul fia vizuális megoldásait a megfelelő helyeken (tudom, Nemes-Jeles meg Elem Klimovtól "lopott"). Azon kívül hozta a tér-időfelbontásos dramaturgiát, ami ezúttal számomra semmi pluszt nem adott a történethez, inkább a Nolan-rajongók és a kritikusok felé tett egy gesztust.
Az mára már egy közhely, hogy a szubjektív tér-időélmény szituációfüggő. Nolan nagyon is sokat tett azért, hogy ez a gondolatiság mainstreammé váljon a filmművészetben. (Szegény David W. Griffith még belebukott 1916-ban az Intolerance c. némafilmjével.) Most ezt a dramaturgiai szervezőerőt mégis erőtlennek érzem, mert Nolan megint megpróbál arra a területre tévedni, amihez újabban nem ért annyira. Elfogultság nélkül kéne jellemet ábrázolnia, ráadásul úgy, hogy szinte meg sem mutatja az ellenfelet. Ez az elfogulatlanság még működik is az elején, nagyon hideg, nagyon mértani a filmszerkezet, még ki is vannak írva az időintervallumok. (Itt kezdett gyanús lenni, hogy mintha a munkásságát még nem ismerőknek csinálná a filmet: „Bevezetés a Nolanológiába”. Eleve tessék úgy gondolkodni, hogy össze lesztek kavarva.)
De ebben a háborús szituációban lassan érezhetővé válik, hogy végső soron a britek oldalára áll a rendező. Lehet, hogy némelyiket seggfejként ábrázolja, de akkor is. Ám legyen, elfogadom.
Viszont az eddigi Nolan-filmekkel ellentétben nem érzékelhető, hogy mihez képest kellene nézőként a szereplőkkel azonosulnom. Azért, mert szenvednek? A német katonák is szenvednek. Őket miért nem mutatjuk meg?
Közhelyes szituációk (civil hajók, a kapitány felülemelkedése a "járulékos veszteségen", vagyis a fia halálán, majd a másik fia barátjának a halálán) és közhelyes audiovizuális megoldások (gonosz bombázó repülő, láthatatlan forrásból érkező lövések a hajó oldalába) próbálnak utat mutatni, de ilyen feszült thriller-légkört bármelyik tehetséges rendező képes a vászonra lökni. Nem látom a másik oldal közhelyeit. Nolantől mást vártam volna.
Eddig azt szoktam meg tőle, hogy a tér-időfelbontásos dramaturgiát eszközként és nem célként használva elmond egy olyan történetet, amiben van egy tézist meg egy antitézist megtestesítő szereplő. Régebben az izgalomfaktort pont az szolgáltatta, hogy elgondolkodjak, kinél van az igazság.
Ha a mindenki számára más ütemben szűkülő idő az antitézis, akkor viszont előre tudom a végeredményt, mint a Titanicnál: adva van a filmidő, ezen belül próbáljunk meg minél több feszültséget gerjeszteni, amíg be nem következik a történelemkönyvekből ismert végkifejlet. Ebből katarzist csak kierőszakolva lehet kihozni, erőteljes emocionális ráhatással.
Nagyon is működik a recept, csak ne lenne máshogy eladva.

A Sötét lovag óta nagyon sokan hasonlították Nolant Kubrickhoz, nem teljesen alaptalanul, mert mindketten képesek (voltak) hideg logikával, érzelmi azonosulás nélkül megkérdőjelezni az emberi jellem sötét és világos oldala közti éles határokat. Az Interstellar már sajnos átbillent a szentimentalitásba, és a Dunkirk sem mentes a pátosztól. Már a témaválasztásnál úgy éreztem, hogy talán ez lesz Nolan "Barry Lyndonja". Vagyis elmerülünk egy kosztümös filmbe, ahol a megszokott rendezői védjegyek, esetleg újító képi megoldások fognak eladni egy szerzőinek szánt filmet. Én úgy érzem, beigazolódott. Kubricknál ez volt a NASA-kamerák alkalmazása gyertyafényben és a szinte Stendhal-szindrómába taszító barokkos tájképek felmutatása. Nolannél a CGI-utálatból fakadó valós csaták vászonra vitele. Ebben, mármint az átélhetőségben persze fenomenális. Én még nem éltem át háborút, nem is játszottam háborús játékkal, de el tudom képzelni, hogy ilyen lehet. Ha csak erre koncentrálok, akkor tökéletes.


Dolgok, amik nagyon idegesítenek

2017-07-20 13:14.35
Pics or it didn't happen :)


Ki vagy, doki? (sorozat) - Vélemények

2017-07-20 01:10.52
Tényleg nem nőgyűlölet, én pl. meleg férfiként inkább barátkozom nőkkel, és mást nem is akarok tőlük :) A feminizmus különféle ágainak legtöbb törekvésével is szimpatizálok. Ennek nálam pl. semmi köze a jelenlegi témához.
A női Doktor bevezetése egy olyan lépés volt, ami egy több mint 50 éves popkulturális ikont változtatott meg radikálisan. Úgy érzem, jogos az első felháborodás, most képzeld el, hogy Luke Skywalkerről kiderül az egyik következő SW-epizódban, hogy meleg. Akkor is megérteném a tömegsokkot, még ha én magam el is tudnám végül fogadni. Sőt, először én is viszolyognék a gondolattól, ami még számomra is érdekes :) Ez ráadásul soha nem is lógott a levegőben, annál több utalás volt az elmúlt évadokban egy női Doktor lehetőségére.
Egy ilyen mértékű változtatás, egy világkép felborítása nem maradhat jelentős negatív visszhang nélkül, de ezt gondolom, az új showrunner is felmérte. Jelenleg ez is hozzátartozik a reklámhoz: az érzelmek felkorbácsolása, a közösségi média negatív kommentjei, azzal ellentétben a régi és új szereplők folyamatos, agresszív tweetjei (pl. Colin Baker az ikonikus első Doktor-megjegyzését tweetelte: "Change, my dear". Majd a klasszikus epizódban elkezdte fojtogatni a női companiont :D )
Még évekig beszélni fognak róla, és már bele is került a televíziózás történetébe.

Egy mítoszt, ami ennyire bevette magát a köztudatba, jelentős múltja van, nem lehet felháborodás nélkül megváltoztatni, még ha utólag belegondolva az elmúlt 12 évben, de főleg Moffat óta fokozatosan építették be az alkotók a PC-sémákat a fő mitológiai vonalba.
Először a Doktor mint potenciális szerelmes társ (Rose megkapta végülis - máshogyan), aztán a fajok közötti vonzalom (Madame Vastra és neje), a fajok közötti együttműködés az ellenségeskedés helyett (az inkább nevetségessé tett Sontar), Mesterből Missy, leszbikus companion...
A közönség visszajelzése minden esetben alakítja az alapmítosz további folyamát. Én úgy vélem, egyelőre igenis van létjogosultsága a "ius murmurandinak", a morgás jogának.
Meglátjuk, mi sül ki belőle. Lehet, hogy visszakozást szül, és meghátrál a BBC. Lehet, hogy új nézőgeneráció érkezik, és innentől bármilyen neművé regenerálódhat a Doktor.

Pár nap elteltével most úgy érzem - annak ellenére, hogy nem szeretem, ha valamilyen didaktikus dolgot akarnak lenyomni a torkomon (Freud most örülne :) ), kicsit lecsengett az első sokk, és majd kívülről figyelem, mit tud nyújtani az első női Doktor.
Abból a szempontból máris szolidarítok vele, hogy megjelentek az első halálbunkó kommentek. Pl. "Nurse Who".


George A. Romero - Vélemények

2017-07-17 23:37.32
A filmkatalógusos filmográfiájában szeretném látni az 1977-es Martint. Egy rendhagyó, karakterközpontú vámpírfilm volt, az összes műfaji klisét idézőjelbe téve. Ahogy a 60-70-es években a revizionista westernfilmek felülírták, vagy átértelmezték a cowboy hősi ábrázolását, Romero is ugyanúgy rántotta le a hétköznapok valóságába a vámpírt. Ezzel talán meg is előlegezte (Werner Herzoggal együtt) a Nolannel induló trendet. Bár maga a film nem kifejezetten izgalmas, vagy ha igen, akkor azért, mert ellene megy a nézői elvárásoknak.


2017-07-17 00:08.19
Még egy váratlan hír mára :(

[link]


Ki vagy, doki? (sorozat) - Vélemények

2017-07-16 19:42.37
Hát igen. Valamihez az én "libsiségem" is kevés
:( Egyszerűen NOPE.

Felkészül: Jane Bond.

Én meg akkor tovább folytatom a sorozatot 60-as évek közepétől, ahol elhagytam a klasszikus DW-t.


A nagy szépség - Vélemények

2017-07-15 01:53.52
Szinte katalógusszerűen sorakoztatja fel a fellinizmusokat, megfűszerezve a Fellini-stílusra reflektáló woodyallenizmusokkal, egy csöppet hozzáadva a soha meg nem valósult Bergman-Fellini koprodukcióból. Azért jó volt nézni, nosztalgiatrip.
Néha jó elképzelni, hogy mit mondana egy reinkarnálódott klasszikus filmrendező a mai korról. Tulajdonképpen ugyanazt, csak modernebb eszközökkel :)

Azért nem lehet ezt felróni Sorrentinonak, mert jól csinálja. Teljesen ki tudja elégíteni az olasz filmművészet klasszikus korszakának eltűnésén búsongókat. Pl. képes visszahozni azt az érzést, amikor először láttunk Fellininél egy, a neorealizmus határát átszakító külső szimbólejumot, a képmezőn kívülről beódalgó lovat. Itt ez egy zsiráf, vagy egy flamingócsapat.

Ahogy Dadina, a "törpe", Gep ügynöke mondja a főszereplőnek: "Néha egy barát kötelessége éreztetni a másikkal, milyen volt gyereknek lenni".
Sikerült.
(És tessék, még idézni is lehet a szkript 60-as/70-es évekbe illő, de jól működő önreflektív közhelyeit :) )


Kong: Koponya-sziget - Vélemények

2017-07-14 11:04.44
Vedd ki a https-ből az s-t, úgy működni fog.


Dolgok, amik nagyon idegesítenek

2017-07-14 11:02.15
Kezdjünk Kickstarter-projektbe, hogy finanszírozni tudjuk a kutatásainkat. Kicsit drága mulatság, és évtizedekig tart felmérni, hogy a rasszok és a péniszméret hogyan viszonyul egymáshoz, de asszem, tartalmasan telne az életünk :D


2017-07-14 10:56.01
:D Erről is van statisztika? Ez spec. egy olyan mérés, amiben még részt is vennék.


2017-07-14 10:55.02
Így van. Én pedig kvalitatív tapasztalatok alapján állítom, hogy Bp-n a VIII. ker. Diószeghy utcán nappal, vagy akár éjszaka végigmenés közben cigányok által történő inzultálás/kirablás valószínűsége a statisztikai adatokkal ellentétben nulla :)


2017-07-14 10:44.31
A forrásra bezzeg senki nem kérdez rá, mégis képesek vagytok továbbgondolni ezt a marhaságot. NINCS forrás. Egyszerűen buta sztereotipizálás az egész, mint ahogy a kvantitatív tudományok bizonyos körökben arra szolgálnak, hogy a számokkal tudjanak igazolni egy-egy negatív előfeltevést.


2017-07-14 10:22.51
Igen, valahonnan rémlik, hogy a statisztikák alapján az egész világ össz-bűneinek kb. 3/4-éért keresztény, fehér bőrűek a felelősek.


2017-07-14 10:16.14
Elég egyértelmű, hogy Neil deGrasse Tyson valójában festeti a bőrét. Az lehetetlen, hogy egy n**ger asztrofizikus legyen.


Vélemények a melegfelvonulásról? Bátran, őszintén!

2017-07-14 09:54.36
Én meg az exhibicionista faszmutogató fotósok sorát erősítettem. És igen irigy voltam, amikor láttam, hogy valakinek hosszabb és vastagabb volt - az objektívje.


Kong: Koponya-sziget - Vélemények

2017-07-13 03:01.35
Miután 2005-ben se szakadt be alatta a jég a korcsolyázós jelenetben, a filmesek joggal gondolhatták úgy, hogy ez a majom titokban egy puha léptű jég- és balettáncos.


2017-07-13 02:45.43
Igazából az elsőnél kijöttem a moziból, a másodiknál belealudtam, de aztán nagyon baszta a csőrömet, hogy van ebben valami, amit nem veszek észre, de a gyerekkoromban már annyiszor láttam, és azóta is :) Ez a Harryhausen-féle nem-cselekvő attitűd.

http://www.youtube.com/watch?v=CYHuJayozus


2017-07-13 01:54.57
Harmadszorra megnézve már nem is volt olyan szörnyű. Leszámítva, hogy a forgatókönyvíró félidőben elment aludni, vagy kirúgták/felmondott, mert egyszerűen Jackson és csapata karakterein kívül nem lehet megmagyarázni, hogy a többiek miért akartak ott maradni azon a tetves szigeten, miután annyi szart átéltek.
A karaktermotivációért felelős "szakember" menjen el inkább az Asylumhoz.

Van viszont egy érdekes B-filmes motívum, amit csak most sikerült meglátnom.
Miért vannak ebben a 2017-es filmben olyan jelenetek, hogy feltűnik a szörny, de mellette az emberi szereplők nagyon jelentősen csinálják a semmit? Az itt az esemény, hogy az emberek letaglózva bámulják a szörny tevékenységét.
Vagy mondjuk két szörny harcol, és eszükbe se jut menekülni, nehogy a részesévé váljanak. (Most nem arra gondolok, amikor a cselekmény szempontjából jelentős ember-szörny fightot látunk.)

Az egészen nyilvánvaló nem jutott eszembe: Willis O'Brien és Ray Harryhausen stop-motion figuráira reflektáltak az alkotók. Az első King Kong, az 1925-ös Lost World, a Szindbád-filmek, a One Million Years B.C. (1966) szereplői tényleg csak lefagytak és nézték, hogy a prehisztorikus teremtmények egymásnak esnek.
Csupán érzékeltetni akarták a karakterek a filmnéző szemszögéből, hogy a korszak legmodernebb, bámulnivaló filmtrükkjeinek a tanúi. Ezt akarták megidézni az idei King Kong-filmben. Mostmár értékelem a tiszteletadást.
Viszont a CGI korában egy szörny vs mégszörnyebb harc már nem akkora esemény. A legutolsó Harryhausen-film óta (1981 - Titánok harca), az elmúlt 36 évben annyira hihetetlenül sokat fejlődtek a vizuális effektusok, hogy már nem tátott szájjal bámulós látványelem a vízből kiemelkedő óriásbivaly, vagy az óriásbotsáska...

Viszont a szőrös Oh Dae-Su polipzabálása telitalálat! Változatlanul hatalmasat röhögtem.

Ez a Kong egy közepes tiszteletadás a klasszikus B-filmes kaidzsunak, rengeteg zavaró ostobasággal, de egy csillaggal feljebb pontozom, nem mintha bármit is számítana.


Szólít a szörny - Vélemények

2017-07-12 22:09.47
Kösz :) Írtam már egyébként a Nyershez is.


elejére ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... végére

 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk