Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Ázsiai pokoli torony - Film Mánia, 00:50 |
13 óra: Bengázi titkos katonái - Mozi+, 01:00 |
A hazavezető út - Story4, 01:00 |
Replikáns - AMC, 01:15 |
Válság - Film+, 01:30 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Jena Malone (40) |
Goldie Hawn (79) |
Jimmi Simpson (49) |
Cherry Jones (68) |
Nicollette Sheridan (61) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Versenyfutás a holddal |
Alexandra Dinu |
2017-02-03 23:41.14 |
Én élveztem a Szerb filmet, de nem értettem, miért tartják nézhetetlennek. Úgy éreztem, egy felturbózott Észak-Északnyugat variáns, vagy továbbgondolás. Mármint hogy egy bizonyos megszokott szerepbe kényszerített átlagembert belehajszolnak egy részben karakteridegen szituációba, ahol csak az a kérdés, hol húzza meg a maga számára a határt. Nem mintha nem láttam volna százféle változatát ennek az alapsztorinak... De volt egyfajta atmoszférája, és számomra tökéletesen működött mint thriller. A kés filozófiája ehhez képest mi? Anatómiai áldokumentumfilm? |
2017-02-03 21:24.37 |
Van, amihez már nekem is valószínűleg hosszú szabadságot kellene kivennem, hogy fel tudjam dolgozni :) Négy órán át tartó, kínzásra épülő filmet nem vállalnék be. Mint ahogy nem szeretném látni a Guinea Piget, vagy a Vomit Gore c. alkotást sem. |
2017-02-03 21:14.49 |
Amennyire emlékszem, ebben a húsklopfolós filmben nem a személyiségrajz volt a legjeletősebb, ezért nem is a legerősebb. Caviezel hozta a szenvedő Jézus sztereotípiáját a kínzásos jeleneteken kívül is, de azoknál úgy éreztem, inkább fillerek két attrakció között. De ezért színészi díjat? Hát... szerintem nem, mert ez nem az ember (vagy vallásilag az emberi testet öltött istenség) belső élményvilágáról, inkább az emberi test amortizációjáról szólt elsősorban. Abban egyetértek, hogy ehhez a koncepcióhoz jó volt Caviezel. Nem tudom, a maszkmesterek kaptak valamit? A Makeup Department (is) tele volt olaszokkal, ők pedig aztán értenek a dolgukhoz :) |
2017-02-03 21:01.04 |
Néhány napos hír, de... A felemás Capaldi elhagyja a sorozatot. Szerencsére Steven Moffattel együtt. Előbbit nagyon sajnálom. Most, hogy újranézem Christopher Eccleston Doktorát, egy-két epizódban akkora játékot produkál, hogy néha szinte egy british theater-közvetítésen érzem magam néhány másodpercre.
Capaldi talán felért volna hozzá, ha jobb írókat kap. [link] |
2017-01-29 22:18.34 |
Jaj. |
2017-01-29 22:18.11 |
Ez egy olcsó művész-kaiju, ráadásul a depresszív hangulatot jobban ki lehet hozni fekete-fehérrel :) |
2017-01-29 21:53.25 |
Sztem remekül felvázolja, hogy kb. mennyi lehetőség van a Godzilla-franchise-ban :) |
2017-01-29 19:04.07 |
Az 1962-es japán King Kong vs Godzillában nagyon egyszerűen mindkét szörny ugyanakkora volt :D Bűnrossz film amúgy. |
2017-01-29 18:57.37 |
Mikor jön a Marthás poén? :) |
2017-01-29 05:34.22 |
Nem a legjobb író-rendezőválasztás, de lehetett volna rosszabb is. Dougherty jól ért a katasztrófapornóhoz, ha nem kell hozzá árnyalt jellemrajzot adni, hanem elég csak felskiccelni egy álkonfliktust a drámai alapszituáció mellé. Ez a recept majd itt talán jobban fog működni, mint az X-Men Apokalipszisben. De igazából még ez sem hiányzik egy Godzilla-filmhez, mert annak nem nagyon kell a disztrojon kívül másról szólnia, kivéve, ha tehetséges a forgatókönyvíró. Essenek egymásnak a szörnyek max. másfél órában, és lehetőleg ne kelljen egy emberi szereplő teljesen oda nem illő magándrámájára koncentrálni, mint Gareth Edwards filmjében.
A legjobb klasszikus folytatást szerintem még mindig Isiró Honda, az eredeti, legelső, nagyon komolynak számító japán Godzilla-film rendezője szállította 1968-ban, amikor meggondolatlanul felkérte őt a Toho Stúdió. Úgy gondolták, hogy majd a rendező nimbusza hatalmasat dob a franchise-on. Honda viszont teljesen komolytalan campy baromságot rendezett kivágott, vagy az előző G.-filmekből bevágott jelenetekkel, nonszensz fordulatokkal - de hatalmas szaktudással. "Destroy all monsters" ("Kaidzsú szósingeki") a címe, nagyon ajánlom. Tulajdonképpen eltemette a saját művét abban az időszakban, amikor felívelt a daikaidzsu műfaja. Akira Kuroszava rendezőasszisztense nem is tehetett volna másként. Aztán persze folytatták mások, de 1975-ben belebukak... Utána jött a '84-es emberpusztító Godzilla, majd egy kb. tíz éves időszak, amikor végre tényleg kezdték komolyan venni a Szörnyek Szörnyét. A Godzilla vs Biollante c. filmben pl. szerintem gyönyörű állat-növény szimbólumellentétekkel operálnak. A cselekmény indikátora végre nem egy kicsinyes emberi konfliktus lett, hanem tényleg kvázi istenek, egy őshüllő és egy óriásrózsa (!) egymás elleni harca, ahol a megszemélyesített nővényi és állati lényeg csap össze a Föld uralmáért. Mindkettő hátterében az ember áll természetesen. Az USA-ban most kezdődik a komoly revival Konggal, én úgy érzem, 10 évet késtek vele, de majd meglátjuk, mit hoznak ki belőle. |
2017-01-29 02:19.37 |
Az ilyesmivel talán nem lehet elkésni. Mr. Jingles görgesse még sokáig azt az orsót maga felé, Feri bácsi. |
2017-01-29 00:42.41 |
Kitiltották, vagy törölte magát? |
2017-01-28 14:23.02 |
Ó anyám, pedig ezt láttam is. Nem lehet véletlen, hogy kitörlődött a memóriámból. |
2017-01-28 05:44.36 |
Sir War Doctor...Regenerate In Peace. |
2017-01-28 04:06.06 |
A buzik általában nem szokták annyira leminősíteni a cselekmény szempontjából aktív női karaktereket, hogy áldozatként lássák őket szívesen. Még egy Indominus, vagy egy T-Rex szájában-gyomrában sem. Mondom ezt a témában kompetens buzi pasiként. (Ezzel én is sztereotipizáltam, mert vannak nőgyűlölő buzi pasik is, de azokkal nem tudok mit kezdeni.)
Nekem kifejezetten tetszett a tűsarkús-menekülős motívum. Csakis a gazdaságpolitikai poén miatt. Kizárólag azért, mert egy burzsuj üzletasszony menekült teljesen logikátlanul egy nála üzletileg sokkal előrelátóbb ösztönlény elől. Innen nézve szívesen láttam volna B. D. Howardot a T-Rex fogai között. Viszont ha feminista szemszögből nézem, akkor ez kb. az a humorfaktor, amit olyankor sütnek el, amikor egy kövér faszi a hájrétegével ver vissza egy őt üldöző ellenfelet. Asszem, ilyen nincs is a filmtörténetben. Howard megtestesítette mindazt, amit az antifeminista férfiak szeretnének látni a karrierista üzletasszonyban. A poénjai is arra épültek, hogy a tűsarkúban ingadozó csajt végül Pratt izmos karjai hozzák egyensúlyba. Csókjelenet, kamerafahrt, ha jól emlékszem stb. J. Lawrence mint színésznő szerintem sem túl erős, viszont a karizmája megvan hozzá, hogy valaki írjon neki egy B-kategóriás mainstream (lsd. menyasszony, Kill Bill) női főhősszerepet. Én drukkolok neki. Az X-Menben már ott lett volna a lehetőség. Lábjegyzetben teszem hozzá, hogy Az éhezők viadala regénysorozat sem teljesítette ki szerintem a feminista főhőst, ezért Lawrence sem tudott mást tenni, mint amit a stúdió kért tőle: legyen egy modern, tökös, az eladhatóság határán belül kvázi-feminista Ripley-karakter. |
2017-01-28 01:10.59 |
Ha a nyolcvanezeregyediket véletlenül Sam Mendes fogja rendezni, és az egy Batman-adaptáció lesz, én nem fogom igénytelennek tartani magam, ha bemegyek rá. Főleg, ha Ch. Nolan valami véletlen folytán átveszi helyette a James Bond-szériát. (Tudom, hogy ennek mekkora az esélye.) |
2017-01-27 22:25.24 |
Csak gyerekkel érdemes megnézni, és rohadt nagy meglepetés éri az embert. Én azt érzem, hogy szét van húzva a film, lehetne fél órával rövidebb, kevésbé vontatott, húzhattak volna rendesen a párbeszédekből, és a bosszantóan statikus beállításokat is hanyagolhatták volna. De ha egyszer ott ül a teremben a vászonra tapadt szemmel, némán figyelve legalább öt "problémás magaviseletű" gyerek, akikről van egy prekoncepció, miszerint csak az akciódús filmekre vevők, akkor nem tudok mást mondani, csak azt, hogy Spielbergnél valami még mindig működik. |
2017-01-22 12:19.06 |
Köszi a dicséretet :) Szívesen írok, kb. szakmámba is vág. Az a típus nem én vagyok, aki elküld másokat a p-be. Ha kifogytam az érvekből és még mindig nem értette meg az illető, mi a problémám, akkor odébb megyek, hadd forrongjon magában. Mások jobban értenek a Mónika Show-hoz. |
2017-01-22 11:59.53 |
Nem baj, mondhatod még :) De úgy olvasom, ugyanez kevés hímnemű fórumozóra igaz... Bár az a ti dolgotok. |
2017-01-22 11:32.17 |
A saját kategóriájában - amennyit ebből a műfajból láttam, technikailag tényleg a top3-ba kell helyezni. Főleg, hogy tudtommal a poszt-apokaliptikus akciózsáner 90%-a a korai Mad Max-filmek kivitelezését khm...parafrazálja.
Igen, a színészi játék inkább a metakommunikációra épül, ez is a műfaj velejárója, ezt is jól csinálja Miller mester. Tudom, hogy itt fontosnak tartjátok a csillagozást is, nekem ez nem sokat jelent, szubjektív értékelés, ezen ne akadj fenn :) A 3 csillag csak azért ennyi, mert hozzám nem talált el annyira, hogy beüssön. Belőlem sose váltott ki különösebb érzelmet a járművek látványa, a márkáinak felsorolása, a kocsik összetörése (erre is volt/van külön műfaj, "carsploitation", amibe szintén illeszkedik a Mad Max). Szóval a technicizmus nekem unalmas, én csak részben vagyok célközönség. És ahogy lentebb leírtam, nekem a felétől már nagyon fárasztó volt befogadni és feldolgozni a tömény vizuális információáradatot. Amúgy értékelem, elismerem az érdemeit. 5 csillagot inkább olyan filmekre adok, amik nagyon mélyen, zsigerileg hatottak rám, esetleg nézőpontváltozást idéztek elő az életemben. Ahol "találkoztam a numinózussal" :) (lsd. Westworld-topik). |
2017-01-21 23:49.03 |
Az abszolút film többek között arról is szól, hogy nem feltétlenül kell (megfejthető) történettel és karakterekkel rendelkeznie az alkotásnak, elég ha a képáradat mint benyomás viszi magával a nézőt. Erre szokták példának felhozni a Berlin, egy nagyváros szimfóniáját, vagy az Ember a felvevőgéppelt. Mindkettő kísérleti némafilm, ami inkább a szakmának készült. A neten bárhol megtalálod őket. Miller nem pont ide nyúlt vissza, mert közben fejlődött azért a kísérleti film is nem is akárhogy, olyan lilaködös filmszerűségek felé, amik elég kicsi közönséget vonzanak. Miller filmtörténeti szerepe valahol ott van, hogy a kísérleti mozgóképet összehozta a közönséggel. A harag útját tényleg nem lehet máshogy jutalmazni, csak technikai díjesővel, mert a forgatókönyv és a szereplőgárda egyszerűen nem fontos :) |
2017-01-21 23:30.09 |
Az a helyzet ezzel a filmmel, hogy egy veterán B-filmes készítette, aki anno az ausztrál exploitation, (aussisploitation, röviden ozzploitation) filmjeivel hatalmas hatást gyakorolt az akciófilm műfajára. A mostani díjeső erről is szól. Ezzel az új Mad Maxszel is az a helyzet, hogy ritkán látni ennyire ős-filmszerű, tökéletesen, operatőrileg és vágástechnikailag halálpontosan kivitelezett mintafilmet, amiben csak ott használtak CGI-t, ahol muszáj volt. A harag útját ki lehet rakni a kirakatba, lehet tanítani minden egyes filmkészítő kurzuson, hogy "itt van egy újabb kísérlet az abszolút film létrehozására". Ez egy filmelméleti kategória, amit nagyon nehéz lenne röviden bemutatni. Azzal kapcsolatos, hogy a filmtörténet kezdeteitől hogyan próbálták a rendezők nyelvként használni a mozgóképet. Valaki kínaiul beszél, valaki spanyolul, Szergej Ejzenstejn, Dziga Vertov, Orson Welles, Stanley Kubrick... George Miller anyanyelvi szinten "beszél filmül", még ha ez hülyén is hangzik.
Nekem is az az érzésem egyébként, hogy ha fele ennyit "beszél", az több lett volna. Nekem nagyon elég lett volna, ha fele ennyi időt szán az új Mad Maxre, mert belefáradt a szemem és az agyam az információk feldolgozásába. De másnak biztos ez is kevés volt. |
2017-01-21 03:26.47 |
Láttalak néhány Lucio Fulci-filmnél kommentelni. Ennél nem voltak ismerősek a stíluselemek? :)
Azért kérdezem, mert szerintem a film nagy része hangulati és konkrét motivikus átvétel az olasz májsztró fénykorának ismertebb, kommerszebb műveiből /1979-1981 kb./. Emiatt nincs értelme mondanivalót keresni a Jane Doe-ban. Ez a film is inkább a szabálytalan rémálom-logikát, vagy logikátlanságot követi, miközben megtéveszti a nézőt egy értelmesnek tűnő narratívával. Erre pl. a csigalépcsős-szürkehályogos jelenetből következtetek - többek között. (És igen, el fogok kárhozni, ha még egy topikban felhozom Lucio Fulcit. De igyekszem csak ott, ahol tényleg van értelme.) |
2017-01-20 23:17.31 |
Neki annyi volt a szerepe, hogy péppé verjék, és ebben tényleg remekül teljesített. Szó se róla, ez a film a 2000-es évek legjobb exploitation-filmje szerintem, ezért a 4 csillag. (Lehet, hogy A kés filozófiája ebben megelőzi, de annyira még nem untam meg az életemet, hogy meg merjem nézni.) |
2017-01-20 22:57.08 |
Ha zombiapokalipszis idején egy fegyveres kimegy kaját szerezni a csapatnak, akkor biztos, hogy a talált konzerveket a fegyvert tartó karjában akarja felhalmozni? Nem talált egyetlen lidl-ös táskát sem (pláne, hogy az áruház logója szépen fel is tűnik közvetlenül a szereplők mögött)? Esetleg ha felállítaná az előtte látványosan félredőlt, de tökéletesen ép bevásárlókocsit, és abba halmozná a cuccot...
Vagy, ha már katonai lakójárműből indult, egy erős katonai hátizsák nem volt a létesítményben? És ez az ostobaság esetleg egy B-filmes idézet, vagy a rendező magától volt ennyire hülye? Egyik esetben sincs rá bocsánat. |
2017-01-20 22:33.59 |
SPOILER
Egyedi abban az értelemben, hogy a Legyek Ura-motívumot még nem láttam zombifilmes keretek között megalapozni. Lehet, hogy ki is akarják bontakoztatni egy franchise keretében, ha az eredeti regény írója is úgy gondolja. (Nem olvastam, és a film nem is hozta meg a kedvet az olvasáshoz.) Értelme nem sok lenne, mert jön a Majmok bolygója reboot következő része... Egy-két részletében tényleg nagyon jó, ahogy írták alattam is (szerintem: babakocsi, macska, meg a végkifejlet), de az epizodikussága már a kezdetektől nagyon érződik. Mintha inkább a sorozatok jelenetezését akarná követni, emiatt nem is áll össze mozifilmmé. Nem volt rossz, hogy úgy vett át motívumokat a klasszikusokból, hogy azokat dramaturgiailag be is ágyazta a történetbe és megpróbálta továbbfejleszteni. A lentebb írtak mellett még ott van az Invasion of the body snatchers - örültem neki, remélem, azt legalább mostmár nem rebootolják. |
2017-01-18 21:54.43 |
Hát ez hatalmas! "Nem példaképként..." Igen, idehaza inkább a film végén mindent eldöntő puskás figura a példakép már jó néhány évtizede, szóval valamire ráéreztek. |
2017-01-15 03:00.30 |
☥ |
2017-01-15 01:25.05 |
Ha komolyan gondolod, én a magam részéről köszönöm a rólam alkotott véleményt. Bár nincs mit megbocsátani. Vagy van?
A többiek nevében nem tudok nyilatkozni, ők kiállnak magukért, ha úgy gondolják, hogy az szükséges. |
2017-01-15 00:51.17 |
Mire gondolsz? |