Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Kincs, ami nincs - RTL Három, 18:45 |
Egy befejezetlen élet - Max4, 19:00 |
24 - A szabadulás - Viasat3, 19:10 |
Csak semmi pánik! - Mozi+, 19:15 |
Air - Harc a legendáért - HBO, 20:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Thierry Lhermitte (72) |
Albert Wolsky (94) |
Shirley Henderson (59) |
Katherine Heigl (46) |
Garret Dillahunt (60) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
- Filmes Sámánok Rendje - |
F mint foci - Avagy vélemények a bajnokságokról |
Mire gondolsz most? |
A 44. gyermek - Vélemények |
Dallas (sorozat) - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Holtak hajnala |
Mia Wasikowska |
2016-08-18 20:16.11 |
Főleg, hogy még a promóban is nyomták, hogy mennyire methodolt :) Patkány ajándékba Margot Robbienak, Will Smith nyilatkozata, hogy ő Letoval nem is találkozott, csak a Jokerrel... |
2016-08-18 20:14.20 |
Ez világos, viszont ha egy method actornek nem adnak kreatív kontrollt a szerepformálásban, akkor mi értelme volt pont Letot felkérni a szerepre?
Egyébként valóban, a klipben működik a karakter, súlyosabb a jelenléte. |
2016-08-18 02:57.27 |
Amikor az operatőr részese egy olyan eseménysorozatnak, aminek a végén fejbelőnek egy kisfiút, természetesen lesokkolódhat. De nem tudom elképzelni, hogy közvetlenül a headshot után másodpercekig olyan stabilan tartsa a vállán cipelt kamerát, mintha az egy állványra volna helyezve. Ilyenkor legalább egy minimális hiperventillációnak, vagy kézremegésnek kéne jelentkeznie. |
2016-08-18 02:31.28 |
Namost ha Leto negatívan nyilatkozgat, de azt állítja, hogy ebből egy more artistic termék készülhetett volna, akkor az eredeti forgatókönyv lehet, hogy egy groundbreaking masterpiece volt. Ezt viszont nem nyilatkozza. Valszeg azért, mert egy olyat 6 hét alatt nehéz megírni ilyen iszonyú stúdiónyomás alatt. Tényleg forgattak volna elég anyagot egy önálló Joker-filmhez? Mik voltak a kimaradt jelenetek, volt-e bennük átmenet, ami kezdődött mondjuk a Harley álomképében is jelentkező natúr Leto-arcú valakivel, aztán szép fokozatosan átváltott azzá a ripaccsá, amit Leto végül eljátszott? Megnézném az elejétől a végéig azt a dramaturgiai koncepciót, ami hitelessé tesz egy ilyen Joel Schumacheri szinten túljátszott Joker-figurát. Nem lehetetlen megcsinálni, más kontextusban működhetne. Csak van egy nagy lyuk az egész gyártási folyamatban. Mintha Letonak is lett volna egy David Bowie-tól Marilyn Mansonig terjedő szerepépítő elképzelése, mellette David Ayernek is, csak a kettő jól elcsúszott egymás mellett. Gondolom, Leto sem nagyon ugrálhat, mert ha túl negatívan nyilatkozik, a Warner jogi gépezete megszorongatja a tökeit. |
2016-08-14 03:36.59 |
Nem lehet igaz, hogy 43 évvel az Ördögűző után még mindig úgy akarnak eladni egy franchise-t, hogy 60 perc játékidőre jut 5 perc klisés borzongás és 55 perc klisés karakterábrázolás. Csak a pilotot láttam, de nem folytatom tovább. A kisfiú biztos élvezte a szerepet, de inkább vicces volt mint félelmetes. A szájból-szájba démonizálás meg... a maradék komolyságot is száműzte.
Ha valaki koncentráltan akarja bepótolni az elmúlt évtizedek démonos-ördögűzős filmjeit, annak esetleg ajánlom, de inkább nézze meg a klasszikusokat. Még egy. Nem szoktam fennakadni a bakikon, de...aki egy kisvárosban fel akarja fújni a plébánia falára festékszóróval, hogy "Satan lives", az nem úgy választ falfelületet, hogy még egy fenyőfa mögé is be kelljen bújnia, mert nem fér el a kiírás. |
2016-08-14 00:07.12 |
Ez a kommentharc szórakoztatóbb, mint maga a SW7, pedig mind a kettő bejáratott sablonokra építkezik. |
2016-08-12 04:16.39 |
Azzal nekem nem is lett volna gondom, ha átírják Joker karakterét valami más működőképesre. Nolan egy egész jelenetet áldozott a realisztikus Joker bemutatására, aztán a "Why so serious?" netes mémmé is vált.
Ha lelkizős hősszerelmest faragnak Jokerből, tegyék, de ez legyen nagyon alaposan megindokolva, és illeszkedjen a film szövetébe. Ha nem a vágószoba padlóján végezték volna azok a részek, amikben korrekt módon elmesélik, hogyan verte ki Batman Joker fogait, miután ő valamiért megölte Robint, és ebből miért azt a következtetést vonta le Joker, hogy ezzel az ő szépsége lett megsemmisítve, s lett ez az esztétikai malőr az egyik fő mozgatórugója a Batman elleni harcában, akkor már előrébb járnék. (Igen, jóhiszeműen azt gondolom, hogy ezeket a Leto által is említett egész estés Joker-filmre való jeleneteket forgatta le a stáb.) |
2016-08-12 03:01.23 |
A Suicide Squad-film után muszáj volt ezt is megnéznem, hogy tudjam, miből loptak házon belül. Ezek a bűnözők a végső Asylum-ostromnál úgy viselkednek, ahogy egy káosz során illik. Nincs többé csoportkohézió, mindenki szégyentelenül gyakja le a másikat, hogy végül csak egyedül ő meneküljön meg. Ezért tartom hiteltelennek a Suicide Squad élőszereplős verziójának kocsmajelenetét, ami amúgy egészen eddig a kedvencem volt az új moziból. |
2016-08-10 23:04.17 |
Akkor szegény Jar Jar Binks végre megkönnyebbülhet :D |
2016-08-10 22:44.13 |
Az én kedvencem az elátkozott múmiakoporsót szállító Titanic legendája. Ez alapján lehetne egy jó kis riméket csinálni :D
[link] |
2016-08-10 22:23.07 |
Jared Leto azt nyilatkozta, hogy David Bowie-t vette alapul a karakter megformálásában. De Bowie, még ha a szerepeiben a kor mércéjével mérve esetleg ripacsnak is számított (?), mikor tolta ennyire túl a biciklit? Bowie mindig megmaradt elegánsnak, hangsúlyozta, hogy ő csak használja a rock and rollt, mint minden más stílust is. Leto viszont úgy használta Bowie-t, hogy az elviselhetetlenségig eltúlozta a manírjait. Mintha az lett volna a rendezői utasítás, hogy játsszon úgy, mint egy Joel Schumacher-féle Batmanben. Ezek után nem tudom, hogy férne össze egy Affleck-filmben az új Batmannel. Remélem, ha rá építik a filmet, Affleck végre ad neki valami konkrét támpontot, és visszavesz belőle, mert a Bowie-koncepció végülis nem rossz. |
2016-08-04 23:38.03 |
Nagyon érződik rajta a tévéfilmes rutin, és az, hogy egy-két beállítással művészkedni akart Mike Flanagan. Ezzel a "kevesebb néha több" dologgal az volt a baj, hogy itt túl sok volt a kevés, amiből nem lett több. Az, hogy a pörgős mozik korában valaki a lassú cselekményvezetést választja, még önmagában nem teszi a filmjét értékessé. Érdekessé tehette volna, de két ásítás között még a jumpscare-ek sem hatnak annyira. Olyan volt ez, mint egy régi X-akták epizód marha hosszúra nyújtott változata az unalmasabb és rosszabb monster of the week kategóriából. De semmi baj, Flanagan hangulatteremtő képessége a későbbi filmjeiben már fejlődött. |
2016-08-03 23:26.17 |
Amikor felfogtuk, hogy nyakunkon az apokalipszis, tehát spórolni kell a nyersanyaggal (ha jól emlékszem, DV-kazi), pláne az árammal, plusz el vagyunk zárva a külvilágtól és az ajtón dörömbölnek a zombik, melyik idióta operatőr képes felvenni, ahogy éppen töltőre rakta a kamerát? Én itt nyomtam ki a filmet. |
2016-08-01 02:52.59 |
Olyan ez, mint egy elveszett sorozat a 80-as évekből, amit annak idején szarrá pereltek plágiumvádak miatt, ezért inkább dobozba rakták harminc évre, hogy majd csak az utókor tudja értékelni.
Engem is ellátott két napig ezzel a koncentrált nosztalgiaélménnyel, de ennél sokkal többet nem tudott adni. |
2016-07-31 01:54.07 |
Ha azt hozta, amit elvártál egy Emmerich-filmtől, akkor miért nem lájkoltad azt a két dolgot, ami pont jellemző Emmerichre? :) |
2016-07-31 01:37.18 |
És igaza is van: "Someone has to save this franchise".
(Bár nem tudom, hogy a "Time travel"-nél ki az, aki előbukkan a háta mögül.) Ha a Deadpool-film sikere után képes lesz a Fox találni egy(?) olyan elmebeteg zseni forgatókönyvírót, aki úgy hozza össze Deadpoolt és a többi X-figurát, hogy megmaradjon a franchise komoly másságos hangvétele, de ne legyen DP kikacsintós humora kínosan erőltetett, hát... az valószínűleg lehetetlen. |
2016-07-30 01:22.26 |
Úgy látom, ide mentették át A függetlenség napja - feltámadás kimaradt jeleneteit, és kölcsönkértek a Warnertől egy CGI-lasszót. |
2016-07-29 02:46.36 |
Dettó. Ha a stáb és a produkciós cég rétegfilmet akart volna csinálni, akkor biztos jobban kibontja Doomsday karakterét, akiről nekem szintén fingom se volt. Nekem így ebben a megvalósításban olyannak tűnt, mint "Deadpool" az első Wolverine-filmben. Valami elhanyagolható figura, aki viszont elég erős ahhoz, hogy levezesse a protagonisták fölös energiáit, amíg az antagonista megpróbálja megúszni. Aztán idén megtudtam, milyen az igazi Deadpool. Nagyjából. |
2016-07-29 02:10.04 |
Ja, hogy olyan értelemben gáz, értem :) |
2016-07-29 01:39.17 |
Van itt néhány orvosi, filozófiai, pszichológiai és kultúrtörténeti elmélet zanzásítva, hogy miért szeretik egyesek a horrorfilmeket. A cikk végén van egy videó is (angolul, no magyar felirat), ami alapján az írás készült, ha mozgóképesen elmagyarázva jobban szeretnéd.
[link] A sajnos megboldogult Fangoria horrormagazin is közölt 2007-ben egy témaorientált interjút Ürmös Bernadett pszichológussal. Elérhető online: [link] Nem akarok nagyzolva tudományoskodni, ezek elég közérthető szövegek, azért ajánlom őket. A Mamában nem a túl sok CGI a zavaró, hanem, hogy látszik a CGI, és hogy átgondolatlanul használták. Valószínűleg G. del Toro producer ösztönzésére kellett elfantasysíteni a látványvilágot. Ennek a filmnek ez tényleg nem áll jól. Az egész filmben számomra a leghatásosabb az a 2 perces jelenet, ami egyetlen, fix kameraállásból képes olyan borzongató atmoszférát teremteni, amit a másfél órás mozi a maga teljességében nem tud felmutatni. (Balra a folyosó, középen egy hangsúlyos fal, jobbra a gyerekszoba. Balról belép a rockercsaj Annabel, egy lavór mosnivalóval, és távozik hátra, a fürdőszoba felé. Jobbra, a gyerekszobában a kisebbik lány játszik ledepőhúzogatósat a nővérével. Legalábbis ezt hisszük, amíg meg nem jelenik a nővére a kép baloldalán, hogy meghallva a játékkal járó vihogást, a gyerekszoba felé vegye az irányt. Akkor döbbenünk rá, hogy a kislány valaki mással játszik...) |
2016-07-26 04:30.34 |
Arthur C. Clarke a regényében (ami együtt készült a forgatókönyvvel) próbál valamivel többet megmagyarázni az utolsó felvonásban. Dave-et beszippantotta a monolit, és egy féregjáraton keresztül elvitte egy olyan helyre, ami az űrhajós számára ismerős volt. Az idegen létforma (nem jelenik meg, nem tudunk meg róla semmit) az emberiség jelenkori emlékeiből összerakott egy szállodai szobát, ami csak külsőségeiben, díszletszerűen emlékeztetett egy valódi hotel enteriőrjére. Pl. Dave próbált kinyitni egy fiókot, de nem sikerült neki, mert az nem valódi fiók volt. Az ételnek nem volt íze, bár az állagát kb. eltalálták. Aztán leheveredett az ágyra, megjelent a monolit, de annak hatására nem öregedett meg, hanem időben visszafelé haladva csecsemővé alakult. A könyv szerint az egész emberiség történelmi múltját, tapasztalatait élte át és sűrítette magába. Majd megint beszippantotta a féregjárat, és már "csillaggyermekként" visszatért a Földre azzal a tudattal, hogy neki valami küldetése van az emberi fajt illetően. Olyasmiről van szó, hogy az emberiségnek gyökeresen meg kell újulnia, elölről kell kezdenie mindent, a késő 60-as évek trendje szerint visszatérni abba a békés létformába, az emberiség gyermekkorába, amikor még egy csontdarab csak csontdarabot jelentett, nem pedig fegyvert. Vagyis az idegenek rájöttek, hogy nagyon elbasztak valamit, amikor eszközhasználatra kezdték tanítani az előembert.
Kubrick viszont a néző képzeletére bízta, hogyan értelmezi az utolsó kb. húsz percet. De mindenképpen revelatív, a mai napig beleborzongok az utolsó képbe. Amikor először láttam a filmet videón, kis tv-képernyőn (és még úgy is milyen hatásos volt!), annyira idegesített, hogy nem értem, hogy még aznap elmentem a helyi könyvtárba a Clarke-regényért. És utána sem értettem :D Nem is biztos, hogy helyesen értelmezem a regény alapján a végkifejletet, pedig Clarke általában szeret mindent akkurátusan túlmagyarázni. Clarke regénye a film bemutatását követően jelent meg, de érdekes, hogy nála a rádiójel a Szaturnuszhoz vezet. Dave annak a bolygónak a Iapetus nevű holdján száll le, annak a felszínéből türemkedik ki a gigantikus monolit. Vagyis csak első ránézésre magasodik ki, mert valójában inverz: befelé vezet, mint egy folyosó. Kubrick költségvetési okokból választotta inkább a Jupitert, és hagyta ki a Iapetust. Clarke viszont a regény folytatásában, a 2010: második űrodüsszeiában már a Jupiter mellől indít... |
2016-07-26 03:41.47 |
Nem ismertem ezt a történetet, kösz, hogy leírtad. Nekem a Csöpi-filmek nem jelentettek akkora élményt, mindig hiányoltam Bujtor mellől a vele egyenrangú pofozkodós sidekicket, de ez már egyéni ízlés kérdése. Persze értem, miért volt nagy sikere annak idején az ilyesfajta hazai közönségfilmnek. |
2016-07-26 03:21.50 |
Nekem is furcsa, hogy csak 6 év telt el az Inception óta, de ugyanazzal az effektparádéval el lehet adni egy filmet. (El lehet?)
Vagy a Doctor Strange-képregényekben eleve jelen volt ez a látványvilág? |
2016-07-26 02:56.31 |
Jó hosszasan ágyazott meg a forgatókönyvíró a főhős karakterének, sokáig azt sem tudtam meg, hova tűnt az előzménynek számító Koi... Mil Gaya-ból ismert apa és anya, vagy Jadoo, de a végére minden elrendeződött - azt hiszem. Nagyon aránytalanul mérik itt a különféle műfajok elemeit, sokkal feltűnőbben, mint az előzményben. De legalább kevesebb a musicalbetét :)
A film első fele tarzanos pásztori idill (igen, hülyén hangzik, de nem tudom jobban megfogalmazni), a második fele zsurnaliszta krimi, cirkuszi freakshow, őrült tudós elleni bosszúmerénylet... Úgy esik darabjaira a film, hogy már maga az egy élvezetes dolog, ahogy a dramaturg leszarja az elvárásaidat. Tényleg, ahogy előttem is írták 6 évvel ezelőtt, egyszerűen nem lehet rá haragudni. Ha rá tudsz hangolódni, akkor egy teljesen szerethető katyvasz. |
2016-07-26 02:18.42 |
Ez a film 3/4 rész romantikus musical-vígjáték, 1/4 rész sci-fi-gyerekfilm. Állítólag az indiai filmipar első próbálkozása volt science-fiction téren, ebből annyi igaz, hogy a világszerte közismert sztori szerint E.T. alaptörténetére ráhúzták a bollywoodi (és tollywoodi, kollywoodi...) filmekre már amúgy is évtizedek óta jellemző sajátos "protagonista vagyok, ezért fölrúgom a fizika ismert szabályait", leginkább fantasykbe illő motívumokat.
Viszont E.T. figurája és története már a 60-as években bizonyítottan készen volt az akkoriban felkapott, nemzetközi hírnévre is szert tett indiai filmrendező, Satyajit Ray jóvoltából, aki a Columbia Pictures megrendelésére fejlesztési fázisba hozta az elgondolását. Aztán több amerikai produkciós cég passzolgatta egymásnak Ray forgatókönyvét, de egyikük sem látott fantáziát a hidegháború közepén egy olyan moziban, amelynek az volna a mozgatórugója, hogy egy, a mi nemzetünktől/fajunktól idegen Idegen sokkal több emberséget mutat, mint mi magunk, pláne, hogy majd ő hozza el a békét az emberiségnek. Hát, akkoriban ellenségképre volt szükség. Mígnem, sokkal később, Spielberg talán elolvasta a szkriptet, és hirtelen módosította eredeti elképzelését, miszerint a Harmadik típusú találkozások sikerét követően gonosz ufonauták invázióját mutatja be. Ha már itt van ez a sokkal családbarátabb alapanyag... Később plágiumperre is sor került, de nem tudjuk, mi az igazság. A lényeg, hogy Satyajit Ray eredeti ötlete visszakerült Indiába, és a Koi Mil Gaya állítólag hívebben tükrözi az originál elgondolást, mint Spielberg filmje. Hrithik Roshan nemzetközi mércével mérve is remek színész, ösztönös játékkal alakít egy Forrest Gump-, Raymond Babbitt, Gene Kelly és még isten tudja, hányféle karakterből összegyúrt figurát. Hogy aztán a folytatásokban (Krrish és Krrish 3) izmos, jóképű szuperhősként vegyítse a már le sem írom, hányféle karakterből összemaszatolt elég egysíkú maszkos figurát, aki nem akarja felfedni a kilétét, de ezzel a kettős játszmával járó attitűdöt ezermilliószor jobban hozza, mint Henry Cavill. (Persze az is lehet, hogy Zack Snydernél jobban tud színészt vezetni Rakesh Roshan rendező, a színész apukája...) Jadoo (Dzsádú), a hindi E.T. kb. olyan kinézettel bír, mint egy 70-es évekbeli Doctor Who-epizód béna idegenje, ebből a szempontból Carlo Rambaldi 21 évvel korábbi bábfigurája simán leiskolázza, de annyi baj legyen, megbocsájtható, mert mélyen humanista, cuki, meg minden. A zenés betétekről nincs mit írni, esetleg annyit, hogy fülbemászóbbak, mint a többi általam látott indiai filmben. A főcímdal az európai fülemnek is jól cseng, asszem évtizedek múlva is vissza tudom majd idézni. Az idegenekkel való kapcsolatfelvételre ugyanúgy egy dallamot használ a tudós, mint a Harmadik típusú találkozásokban, az viszont tök érdekes (és szimbolikus), hogy a dallam a Kraftwerk Trans-Europe Expresséből származik. |
2016-07-06 17:22.57 |
Köszönöm, ezen már el tudok indulni :) |
2016-07-06 00:15.20 |
Alfred közli a félig szétvert Batmannel, hogy elnézést kér, de lehallgatta az orosz telefonját. Ebből valószínűsíthető, hogy közli vele, ott van Martha is. Igaz, ezt nem halljuk, pedig kéne. Én engedékeny vagyok, és betudom a beszélgetés kimaradt részét képen kívüli jelenetnek :D |
2016-07-06 00:08.32 |
Megnéztem a bővített verziót, ezek lehet, hogy csak ebben szerepelnek, nem emlékszem, úgyhogy talán SPOILER:
- Kb. a film 1. órájánál Wayne, miközben tölti le az adatokat a drive-ról, lát egy posztapokaliptikus környezetben játszódó "álmot", amiben Batmanként rá akarja tenni a kezét a kriptonitra. Mik azok a rovarszárnyú, fegyvert viselő humanoidok, amik az S jelet a vállukon viselő katonák oldalán harcolnak? - Utána Bruce felébred, és valami időkapuszerűségben meglát egy vörös-fekete maszkos férfit, aki azt mondja, hogy "Lois Lane a kulcs! Túl korán jöttem? Igazad volt vele kapcsolatban! Féld őt! Találj meg minket, Bruce!" Aztán eltűnik. Ki ő, és mit akar? - Közvetlenül a letartóztatása előtt Luthor Zod űrhajójában (?) egy "duplabaltafejű" lénnyel kommunikál, aki három kockát tart a kezében (vagyis két kezében egyet-egyet, a harmadik középen lebeg). Aztán szétfoszlik. Ki ő, vagy mi ő? Műveletlen vagyok a képregényekben. Gondolom fanservice lehet, vagy a következő DC-filmek előrevetítése. Azért érdekel, mert nem tudom őket elhelyezni a filmben. |
2016-07-05 18:39.34 |
Igen, kevert technikával. De pl. a vadászgépek kontra k*vanagyűrhajó jelenetnél kizárólag CGI-t használtak. A maga módján jól néz ki a mai napig. Ez adja/adta akkoriban is a film érdekességét, hogy döntsd el, hol végződnek a speciális effektek, és hol kezdődnek a vizuális effektek :) A kettő kompozitálása általában a mai napig szép, van, ahol nem annyira. A legérdekesebb, hogy néhol a legegyszerűbb bluescreen fogott ki a VFX csapaton (kutya). |
2016-07-05 12:15.41 |
Ez a jelenet gyógyszer depresszió ellen :D |