Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Kincs, ami nincs - RTL Három, 18:45 |
Bazi nagy francia lagzik 3. - Prime, 18:55 |
Egy befejezetlen élet - Max4, 19:00 |
24 - A szabadulás - Viasat3, 19:10 |
Csak semmi pánik! - Mozi+, 19:15 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Thierry Lhermitte (72) |
Albert Wolsky (94) |
Shirley Henderson (59) |
Katherine Heigl (46) |
Garret Dillahunt (60) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Holtak hajnala |
Mia Wasikowska |
2017-01-15 00:49.07 |
Remélem, ezt nem csak rávágtad, hanem tényleg ismered, vagy utánanéztél ezeknek a szaroknak és nem-szaroknak, amikre hivatkoztam :) Idegen földről jött ember azt mond, amit akar. |
2017-01-15 00:27.33 |
Ha kéne valamit mondani, akkor szerintem olyan lesz a film stílusa, mintha összekevernénk a Salót, a Thriller-en Grym Film c. svéd szösszenetet, a Srpski filmet, meg az Irreversible-t a Martys-szal. Esetleg szóba jöhet a Cannibal Holocaust is, meg Bruce LaBruce kanadai meleg pornóművészfilmes trashrendező bármelyik explicit alkotása, és világítástechnika szempontjából R. W. Fassbinder akármelyik kései filmje. Szóval így most hirtelen semmi új, amit eddig nem láttam. Minden ismerős. |
2017-01-15 00:21.46 |
Jó, hát akkoriban a borsóleves csak borsólevest jelentett... |
2017-01-14 22:54.37 |
Ezt a rosszullevős poént már rengeteg alkalommal elsütötték. Emlékeim szerint először a Psychonál 1960-ban, de lehet, hogy 13 évvel később Az ördögűzőnél. |
2017-01-14 22:36.23 |
Egyetlen trailer alapján még nem tudok gombot varrni. Látom, hogy vizuálisan hány forrásból merítettek az alkotók, de ez még nem jogosít fel arra, hogy elbíráljam a majdani filmet. |
2017-01-14 21:35.44 |
Persze, hogy láttam a Bíborhegyet, de amikor filmet nézek, el tudok vonatkoztatni a férfiszépségtől, kivéve, amikor az a vél, hogy ne :) (Példa: Joe Dallesandro.) Persze, hogy a végén visszatekertem én is.
Igen, egyes brit színészek hangja tényleg le tudja varázsolni rólad a bugyit, ha olyat hordasz, rólam meg a boxert, mer' olyat hordok. Ebben hasonló Tom pl. a fiatal Christopher Lee-hez, Ben Kigsley-hez, mostanában meg Fassbenderhez (tudom, ő ír), vagy Idris Elbához (az a hang, áááááá!). Talán Cumberbatchez is, de ő csak azért nem álompasi, mert túlságosan rájátszik. Az utolsó kérdésed meg nem ide tartozik :) |
2017-01-14 21:32.49 |
Az első részét mindenki látta, én is, de ez természetes volt a csereberés VHS-korszakban. Asszem, még hangalámondással, de lehet, hogy keverem vmi másik Arnold-filmmel :) A második a franc tudja, miért maradt ki.
Viszont a gimis "önképzőkörünk" sem volt hülye, ezért pl. egy (vagy kettő?) Bergman-film után lenyomtuk az Ördögűzőt is lazításképpen. |
2017-01-14 20:13.54 |
Ouija: Origin of Evil
[link] Csak hogy legyen min bosszankodni. |
2017-01-14 20:02.01 |
Nehezen tudok reagálni, mert nem láttam a Predator 2-t. Lehet, hogy a gimiben a Solaris-Sztalker duplázás után még le kellett volna darálnunk a Predator első részével együtt :) |
2017-01-14 19:55.59 |
Ha már így kibújt a szög a zsákból... :) Egyetértek - félig. Az összes Hemsworth-fivért vihetik tőlem nagyon messzire, de Hiddleston tényleg az a jóképű, érzékeny british actor férfitípus, amit régóta klónozhatnak Nagy-Britanniában. (Henry Cavill nem tartozik közéjük. Ő akármit csinál, nincs kisugárzása.) Tom elszavalja egy szabadon válaszott Poe-költemény első sorát, és kb. hasonló érzéseim lesznek, mint amit leírtál.
Nem kell neki az a Loki-jelmez és attitűd. Színészi szempontból jól áll neki, mert nagyon hozza a figurát, de nem akkor, ha lájtos megerőszakolásról van szó. :) Őt nem kell feminin vonásokkal ellátni, a magánéletben úgy nem lenne izgató. |
2017-01-14 18:38.15 |
Jó következtetés :) |
2017-01-14 18:34.06 |
Tanítvány, na. Amúgy miért ne? :) |
2017-01-14 18:30.55 |
Lehet, hogy még ennyire sem kellett volna ábrázolni az idegeneket. De ha a film lényegi eleme a kapcsolatfelvétel, akkor kézenfekvő valami olyasmit a vászonra tenni, aminek csápja, vagy ujja (vagy mije) van. Ha már a nézői igényt muszáj valahogy kielégíteni.
Egyik gyerekem hazafelé menet megjegyezte, hogy eszébe jutott "Az Atom arája", az a jelenet, amikor az Ed Woodban Béla küzd a gumipolippal. Őt amúgy meggyőzte a film, de talán a filmnek ez az eleme kicsit gagyinak hatott neki így tizenévesen. Ilyenkor kéne megmutatni nekik egy Tarkovszkij-féle sci-fit :) (Még nem.) |
2017-01-13 10:47.07 |
Nem baj, cserébe kedvelem Natalie Woodot az alapján az egy film alapján, amit láttam tőle. (West Side Story, és ezzel most aládolgozok a buzi-sztereotípiáknak, miszerint szeretjük a musicaleket. Én igen.) |
2017-01-13 10:24.37 |
Velem pont nem biztos, de legalábbis a macsós dolgokat utálom :) |
2017-01-13 10:12.30 |
Aha, de lentebb már coming outoltam :) |
2017-01-13 03:23.20 |
Aki arra vetemedik, hogy megnézze, annak egy jó tanács: maximum 480p felbontásban, mert azon túl kiütközik minden hibája. Ez amúgy igaz minden egyes 70-es, vagy az előtti években készült olasz filmalkotásra. |
2017-01-13 02:30.38 |
Egy idén kb. 70 éves meleg barátom anekdotája kívánkozik ide.
Vidéki nagyvárosban nézte meg a filmet, moziban az akkor kb. 50-es anyukájával, akinek még időben coming outolt. Anyu elfogadta, bár nem örült neki, mert nem lesz unokája. A moziban valószínűleg a hírverés miatt is nagy volt a nézőszám - ideahaza nem cenzúrázták a filmet - tehát a vetítés után tömegével jöttek ki a teremből. Anyukát addigra már karon fogva kellett vezetni, meg is álltak a fiával egy lélegzetvételnyi időre. Anyuka hangosan: "Te fiam, én ennyi szép faszt még életemben nem láttam egy filmben!" A fia pofája meg még valószínűleg addig soha nem öltött olyan lazacszínű árnyalatot. |
2017-01-13 02:05.29 |
Aki csak ezt az egy filmet látta a hírhedt szodomita faszszopótól (így kell helyesen írni, én már csak tudom), annak nem biztos, hogy lejött, hogy a rendező ezt a filmet egy sorozatba ágyazva képzelte el. Tudott ám Pasolini mainstream rend szerint is helyezkedni. Ahogy Bertolucci megszerezte a pénzt a Novecentora, úgy Pasolini is meg tudott volna fejni egy angolszász tehéntőgyet egy vállalhatatlan, emészthetetlen túró-tejföl-ricotta keverékre, aminek a kritikusok által kiokádott savas hányadéka még külön - jogosan elfeledett, de utólag jövedelmező - filmfelvétel része lehetett volna. Bertoluccit is ostorozták a szponzorok utólag, de ő ezt szerette. Pasolini is imádta volna a szituációt, csak addigra már meghalt.
Igen, lett volna legalább még egy része a Salónak, cím szerint "Porno-Teo-Colossal", ami Pál apostol küldetésével foglalkozott volna, az ApCsel-t a 70-es évek fogyasztói társadalmába helyezve. Mivel azonban Pasolini minden filmtervét nyilvánosan, újságcikkekben tette közzé, nem is csodálom, hogy megakadályozták a mű létrejöttét a szerinte anális fixációban szenvedő neofasiszták. A Porno... szinopszisát lehozta annak idején a Filmkultúra is. A szöveg alapján egy dolog nem lett volna benne: "porno"... A Salót megelőzte a nagyon kedvelt "Élet-trilógia", a Dekameron - Canterbury - Ezeregyéjszaka. Ezeket nagyon szokták kedvelni ma is, de annak idején még jobban imádták a fesztiválokon. Pasolini érzékelte ezt, tehát még időben meg is tagadta, mert rájött, hogy a hippikultúrára, a testi szerelem szabadságára nagyon gyorsan rátelepedett a fogyasztói társadalom. Éppen ezért még gyorsabban lerombolta addigi életművét, hogy megalkossa a Halál Trilógiáját. Ennek csak az első epizódja jött létre, a Saló. Sokak örömére nem lett semmi a tervezett Halál Trilógiából. |
2017-01-13 01:15.52 |
Az azonosulás nem feltétlenül érzelmi. Pasolininél inkább értelmi, de még inkább valahol az emocionális-misztikus és a racionális-történelmi között húzódik, egy határterületen. Szóval nehéz akárkit is kedvelni. Szerinte a filmnézői attitűd ezt nem is követeli meg.
A strici-életmód egy ilyen behatárolhatatlan köztes zónában húzódik meg, a rendező szerint az adott körülmények között elfogadható módon. Amióta homo a sapiens, azóta használja ki azonos fajba tartozó embertársait, ami egy undorító dolog. De ez az ember, és Pasolini mint vérkommunista, felmentést ad a legalacsonyabb szociális szinten élőknek. Számukra a bűn csak viszonylagos, mert a középosztály- és az attól fölfelé élő társadalmi osztályok jogilag legitimálták a mostmár csak idézőjeles bűnőket. A bűnök úgy veszítik el bűn jellegüket, ahogy a közpénz veszítené el közpénz jellegét, ha egy idióta országban élnénk. Egy bizonyos társadalmi szint felett nem lehet szó felelősségre vonásról, és ez a rendezőt kurvára idegesíti. Persze nem muszáj vele egyetérteni, ezt ő sem várja el. Az sem kötelező (legalábbis az adott évtizedre nézve), hogy egy olasz filmnek cselekménye legyen. Pasolini sem biztos, hogy kedvelte a szereplőit, de elfogadta őket olyannak, amilyenek. Látleletet akart nyújtani az általa elég jól ismert prostituáltak világáról. |
2017-01-12 22:22.35 |
"qrva jó év volt"? |
2017-01-12 22:04.04 |
2015 végén a Marsiban (R. Scott: Mentőexpedíció) a Starman, aztán 2016 januárjában a Blackstar... utána az, hogy a tanítványaim is megismerkedtek "Íjas Dáviddal", ahogy ők elnevezték :-/ |
2017-01-12 20:35.18 |
A legelvakultabb Fulci-rajongóknak sem ajánlom, még azoknak sem, akik a rendező minden megmozdulásában próbálnak találni valami menthetőt. Ebben nincs ilyesmi. Ebben minden fulcis rendezői elem működésképtelen. |
2017-01-11 16:27.34 |
Nézd meg hozzá a Dolores Claiborne-t (Szintén Kathy Bates, szintén King-adaptáció). Abba a topikba is kéne ez a komment :) |
2017-01-08 15:05.35 |
A te választásod, én egy szóval se mondtam, hogy nézd meg, csak védelmembe vettem mint műalkotást. Sőt. Egészen átélhetően van megrendezve, úgyhogy nem is ajánlom, ha nem vagy vevő rá. (Bár a Sparrow által is említett dark webes snuffal ellentétben senki nem sérült meg a forgatás során, minden szereplő nagykorú, és a szex is csak szimulált.) |
2017-01-08 14:46.05 |
Egyrészt Pasolini-fan vagyok, már ez determinálja az értékelésemet, másrészt hát igen, szeretem a "beteg" filmeket, amik sokkolva közölnek társadalomkritikai mondanivalót. Ez ízlés, meg tűréshatár kérdése inkább. |
2017-01-08 14:32.02 |
Kommunikáltunk már más topikban, mindig értelmesen, ez alapján érdekes, amit rólam gondolsz... |
2017-01-08 11:21.34 |
Megértem, hogy nehezen feldolgozható és befogadható film. Elsőre engem is sokkolt. |
2017-01-08 01:13.53 |
Namost én is buzi vagyok - régebben az öntudatosabb melegek ettől szerettek elzárkózni. Ma már inkább próbáljuk elvenni ennek a szónak az élét. Ennek ellenére még csak nem is hasonlítok a kancsal idióta arisztokratát alakító Aldo Vallettire. Pasolini sem azért castingolta, mert annyira buzis volt - nézete szerint nincs olyan, hogy "buzis". Itt minden szereplő egyfajta szexuális kisajátításnak hódol, akár meleg, akár bi, akár egyéb, mint De Sade eredeti regényében. Ha azt a regényt elolvasod, előtte vegyél be egy gyomorfogót.
Maga Pasolini is inkább férfias jelenség volt, és ebben én is osztozom vele :) Még arcszőrzetem is van, rólam aztán meg nem lehet mondani :D Pasolini megelőzte a korát, amikor arról írt cikkeket, hogy a melegek a legjobb alanyai lesznek egyszer a fogyasztói társadalomnak. Angolul (érthető angolsággal lefordítva) is hozzáférhetőek voltak ezek az írások jstor-on úgy 10 éve, mostanában nem tudom, elérhetőek-e. Szóval a Salóban csak átvitt értelemben használja Pasolini az aberrációt a fogyasztói társadalom metaforájaként. Ma már megoszlanak a vélemények, hogy jogosan-e. Ő nem választotta le a filmjeiben a szexuális aberrációt a homoszexualitásról. Én biztosan nem használnék ki egy tizenévest ilyen célokra. Itt a szexuális szokások, függetlenül a melegségtől, metaforái lesznek a kisajátításnak. De ettől még a szexuális szokások csakis akkor lesznek aberrációk, ha valaki(k)nek az ellenében használják azokat, hatalmi viszonyt feltételezve. De ha - tegyük fel - be is zárnak a homoszexualitásomért egy börtönbe, és csak a gondolataimban zajlanak le ilyen gondolatok, amik a filmben megjelennek, sőt, akár filmre is viszem ezeket, vajon jogos lenne-e, hogy önbíráskodjon felettem egy sokkal inkább antiszociális elem, akinek legfeljebb annyi bűne volt, hogy mondjuk lopott? Jogos lenne-e a seggbekúrás? Jogos lenne-e a gumiszoba, mint a traumát levezető eszköz? |
2017-01-08 00:02.51 |
Meg is tették 1975-ben, csak nem acélbakanccsal, hanem kerítéslécekkel verték agyon először, aztán autóval hajtottak át rajta. Ne keress rá a halotti fotójára, mert borzalmas. Nem konkrétan a Saló, vagy úgy általában a filmjei miatt, hanem a gondolkodásmódja és a baloldali publicisztikái miatt tették. Kérdés, hogy megérdemelte-e csak azért, mert gondolkodni mert. |