Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
A Sárkánypecsét rejtélye - Filmbox Family, 14:15 |
Az olasz meló - Mozi+, 14:20 |
Szegény gazdagok - Moziverzum, 14:40 |
Micsoda srác ez a lány - Film Café, 14:55 |
Frost/Nixon - Viasat Film, 15:45 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Anthony LaPaglia (66) |
Jonathan Banks (78) |
Minnie Driver (55) |
Kerry Washington (48) |
Kelly Lynch (66) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
A hosszútávfutó magányossága |
Gerard Butler |
2017-06-17 22:14.24 |
Lehet, de én tudok régebbit :) |
2017-06-17 22:11.54 |
Melyik volt az első fekete szuperhős film? (Nekem van egy tippem, de az annyira nem mainstream.) |
2017-06-17 22:06.25 |
Meg Wagner is pont ideillik. Nem baj, hogy legalább az Apokalipszis most óta elcsépelt klisé a gonosz karaktereket Wagner zenéjével összefüggésbe hozni :) |
2017-06-17 11:20.56 |
Nem, nem ismerem. Azt mondod, érdemes? Nagyon megérdemelne a pasi egy öregkori NAGY szerepet. |
2017-06-17 00:44.18 |
Amúgy játszik ő másféle színészi eszköztárral is? Mindegyik szerepében kb. ugyanazt láttam. Ami nem baj, mert pl. Malcolm McDowellt, vagy Jack Nicholsont is szívesen nézem, ahogy huszadjára is ugyanazt alakítja :) |
2017-06-17 00:25.43 |
Az engem is érdekel, hogy harci felfogás tekintetében miben különbözik Diana Steve Rogerstől. A filmnek volt egy eszmeisége, ha jól emlékszem, valami béke-hirdetés, szóval hogy ha lehet, akkor legyük különbek, mint Árész. Ehhez képest nem ez történik. Én mondjuk nem erre figyeltem, mert jobban elmerültem a noir-heist dramaturgiában, és ez teljesen kiszolgálta az igényeimet, szóval élveztem... Majd a letöltés idején megint megnézem, mert kíváncsi vagyok, hogy a jellemmélyítő epizódokon kívül a cselekmény fővonalába került-e valami, ami arra utal, hogy ez a női szuperhős-karakter "nőszerűbben" küzd, mint Amerika kapitány. Vele szemben Thewlis karaktere mennyire férfi?
(Én már soha nem fogok tudni elvonatkoztatni attól, hogy Thewlis egykor Verlaine-t játszotta a Teljes napfogyatkozásban, és a szerepe szerint DiCaprio Rimbaud-ja alatt volt a szexuálisan passzív fél, de ez már legyen az én bajom.) A képregényben, ha harcmodorról van szó, Wonder Woman férfiként küzd, vagy hetero/leszbikus/stb. vágyakat beteljesítő női dominaként? Vagy máshogy? |
2017-06-16 23:41.10 |
Biztos eszükbe jutott, hogy nem kéne még egy Jurassic World-idézetet is belerakni, miután a Lost Worldből már lelopták a magasra növő aljnövényzetből sötétben támadó raptoros szekvenciát :) |
2017-06-11 20:34.58 |
Megtaláltam a lőfegyvertartó Alient a könyv elején :)
David Bischoff: A vadászok bolygója. A trilógia 2. kötete. |
2017-06-11 19:41.49 |
Én még valami ütős racionalizálós motívumot tennék bele, valami olyasmit, mint a Baljós árnyakban a midikloriánok voltak. Csak, hogy teljes legyen a demisztifikálás. |
2017-06-11 12:50.42 |
Nekem konkrétan az első horror sokk-élményem az Alienshez kapcsolódik. Anyu ugye nem volt otthon, talán szünet volt, vagy valami, én meg mint jó gyerek persze, hogy kutakodni kezdtem a szekrényében. A "Rendőr szex akadémia" feliratú kazetta alatt ott volt egy olyan, hogy "A bolygó neve: Halál". Gondoltam, belenézek. Persze, hogy nem volt visszatekerve, és pontosan azt a jelenetet láthattam először, amikor egy férfi mellkasa átfúródik, fehéret okádik, aztán szétszakad. (Akkor még nem tudtam, hogy robot.) Onnantól meg volt pecsételve a sorsom :D
Utána kezdtünk a szomszéd srác videokészülékével másolgatni a tékából. |
2017-06-11 12:44.19 |
Szerintem se volt baj a Promi koncepciójával, de továbbra is azt gondolom, hogy valami más szörnyuniverzumba kellett volna helyezni, leválasztva az Alienről.
Majd ha befejeztem a könyvbeli AvP sorozatot, meglesem már ezt az Alien 4-sorozatot is, hátha kiderül, hogy mégsem csak dugásból állt az ominózus regény fele (ha megtalálom egyáltalán). Persze egy kamasz fejében mi marad meg? :) |
2017-06-11 12:38.14 |
Én anno VHS-en nézve konkrétan ki se tudtam venni, hogy mi a franc az. Valami hosszúkás izé, biztos a virsli a kifli belsejében :) Vidéken ugye mindenki a tékából másolta otthon magának, aztán ez betett egy kicsit a szalag minőségének.
Vmikor a 2000-es években, amikor hozzá lehetett jutni DVD-n, csak akkor láttam meg - rögtön egy bővített jelenetben, ami szép nagytotálban mutatja madártávlatból. Nekem annyira nem volt fontos, hogy mi az a... "virsli". |
2017-06-11 02:51.28 |
A nyitójelenet nincs előttem, de valahol az elején részletesen leírja a predatorok szűkebb társadalmi berendezkedését, és ott előkerülnek a fegyverek is. Kicsit engem is zavart, hogy ennyire konkrétan antropomorfizálják a fajt, aztán eszembe jutott, hogy végülis ez egy kimondottan vadászatra termett antropomorf faj :) De annyira, hogy még az emberrel is képes együttműködni. |
2017-06-11 02:41.27 |
Nagyon jó kis háborús akció-kalandfilm lett ez, klasszikus noir- és heist film beütéssel, sőt, a film nagy részét (szerintem a legjobb részeit) noir-heist szellemben forgatták, ami nagyon jót tett a hangulatának. Az egyik legjobb múltidéző rész, amikor a kocsmában találkoznak a leendő harcostársak - a Casablancából Rick kocsmáját juttatta eszembe, a Kertész Mihályéhoz hasonlóan jó színészvezetéssel. Saïd Taghmaoui remek játéka konkrétan Peter Lorre-t (szül. Löwenstein László) juttatta eszembe. (Viszont Chris Pine nem egy Bogart.) Ugyanez az hommage a front áttörését követően is visszatér, viszont mit keres egy Edith Piaf-sanzon egy első világháború idején játszódó táncos jelenetben? Még a repülőtéren is, amikor egy robbanás majdnem minden humanoid lénynek a hallójáratát eldugítja, bele lehet képzelni a némajátékba, hogy "A szemedbe nézek, Kicsim".
A piszkos tizenkettőre emlékeztető beépülés-szekvencia és a már abból is ismert végkifejlet is nagyszerű dramaturgiai ívet ad a történetnek. Ahol kell, ott vicces, de nem erőltetetten poénkodó. Ahol kell, ott megfelelően komoly, de nem Zack Snyder kikényszerített darkosságával. Az ő vizuális megoldásait persze muszáj volt belerakni. Még a romantika is a helyén van, szóval a rendező egészen jól eltalálta az arányokat. Ezzel az egész Gonosz-koncepcióval érdekes vágányra terelődött a film. Először azt gondoltam, hogy Ludendorf és méregkeverő segédje aránytalanul alulírt karakterek lettek, és nagyon kevés játékidőt kaptak. Egy főgonosz, aki ráadásul Thuküdidészt idéz, nem lehet ennyire sematikus! Pláne, hogy a film utolsó harmadáig tartogatják. Én egy kicsit többet vártam, aztán a végén meglepődtem a kocka fordulásán. Nagyon ügyes. Brávó. *** SPOILER ON *** Nem is értem, hogy nem gyanakodtam Lupinra :D *** SPOILER OFF *** Ettől a Wonder Woman még nem egy filmtörténeti csoda, hanem csak majdnem kiváló stílusérzékkel visszabillentette a DC filmuniverzumát arra a pályára, ahol már eleve mozognia kellett volna. Sőt, lehet, hogy ezzel kellett volna kezdeni. |
2017-06-11 00:03.49 |
Láttam az első AvP-t, de nem sokra emlékszem belőle (azon kívül, hogy fos volt), viszont emiatt nem fogom újranézni :D
Már értem, hogy miért gondolod, hogy a Space Jockey egy Predator volt, csak az első Alien-film idején maga a Space Jockey-öltözet még nem volt több egy rejtélyes Giger-kompozíció filmes megjelenítésénél, amikor a Predator koncepciója még csak gyerekcipőben sem járt. |
2017-06-10 23:02.58 |
Nem volt kéznél a Halálriasztó Bat Spray :( RIP |
2017-06-10 01:40.19 |
Az egész ott kezdődik, hogy az Univerzum hőse egy brit rendőrségi telefonfülkével menti meg a világot. Ezt az ötletet az alacsony költségvetés szülte, és mivel a BBC a klasszikus Doctor Who (1963-1989) idején nem a bőkezűségéről volt híres, muszáj volt a gombhoz varrni a kabátot. Az új Doctor Who idején már el voltak látva rendes költségvetéssel, de addigra már annyira ikonikussá váltak a Doktor ellenségei, hogy lehetetlen volt lecserélni őket. Igazából nem is kellett, mert az, amit angol humornak nevezünk, mélyen átitatja a sorozat egész történetét. Pl. Douglas Adams meg nem valósult, de félig leforgatott DW-forgatókönyvéből született a Galaxis útikalauz stopposoknak. A komolyan vehetőség és a nevetségesség határán mozog általában, aki erre vevő, az a célközönség. De vannak időszakok, amikor egy tehetséges forgatókönyvíró keze alatt még 1 db. Dalek a maga vécépumpa- és turmixgép-alkatrész fegyverével is komoly drámai feszültséget tud gerjeszteni. Erre nagyon jó példa a 2005-ös revival (1. évad) Dalek c. epizódja. Russell T. Davies képes volt ebből a sószóróból méltó ellenfelet kreálni a Doktornak csak azért, mert továbbgondolta a benne rejlő lehetőségeket. |
2017-06-09 21:11.13 |
Rose is eredetileg barátként tekintett a 9.-re, aztán bele sikerült szeretnie a 10. Doktorba, akit egy jó kis csavarral meg is kapott örökbe :) Úgyhogy még az se lehetetlen, hogy a leszbikus társ beleszeret a női Doktorba. Érdekes lenne.
De én azért ebből a szempontból maradi vagyok, nem szeretném, ha női Doktort kapnánk. Sok évtizedbe kerülne megszokni. |
2017-06-09 20:58.02 |
A Préda végéhez közeledek. Teljesen korrekt az első rész, és ami meglepő, többdimenziós karakterekkel találkoztam. És volt még amit nem vártam, az pedig a karakterfejlődés :) Nyilván nem az az irodalom, ami leszakítja a plafont, de több mint vállalható, kellemes csalódást okozott eddig. |
2017-06-05 00:14.52 |
Sokan játszottak már a kannibalizmus témájával, sokféle kerettörténettel. Hogyan alakul ki? A Nyersben úgy tűnik, a mindenhonnan áramló megfelelési kényszer képes megszülni ezt a táplálkozási szokást (pc voltam tök feleslegesen, mert a film sem az). A főszereplő Justine ("avagy az erény meghurcoltatása" - talán beszélő név De Sade márki regényéből) neveltetésénél fogva, tehát nem szabad választásából vegetáriánus. Az egész család ugyanabba a felsőoktatási intézménybe, az állatorvosi karra járt, tehát neki is ott van a jövője. Néhány jelenetben érzékeltetik is az anya akarnokságát passzív agresszió formájában, de ez annyira nem hangsúlyozódik ki. Az annál inkább, hogy Justine gyenge jellem, aki még a pubertáskorán sem lépett túl. A nővére a tökéletes ellentéte, aki minden lehetséges buliba belevetve próbálja, hm... "felszabadítani". Adódik a kérdés, hogy mennyire tekinthető felnőtt, érett személyiségnek egy ember, csak azért, mert átlépte a korhatárt. Mennyire lehet rászabadítani őt a külvilágra, vagy inkább rá a külvilágot?
A film első harmada azt a témát feszegeti, hogy egy oktatási intézmény hierarchiájában betöltött szerep olykor fontosabb, mint maga a tanulmányi előmenetel. Justine papíron hiába a jövő reménysége, eminens tanuló, az egyik professzora ki is fejti, mennyire várja, hogy hibát kövesen el. A gólyaavatási szertartások során (ahol konkrét vizuális idézettel tisztelegnek Pasolini Salója előtt) érkezik a másik oldalról a megfelelési kényszer: a szokásos megalázó szertartások, pl. vérrel leöntés, kurvának öltözés, szexelés festékkel bekent testtel (itt is van egy szép idézet Jodorowsky Fando és Lis-éből). De ennek részeként húst is kell ennie, konkrétan egy nyúl veséjét. Ezt még nem teszi meg, de innentől változatos dolgok kerülnek a lány torkába, és talán a két oldalról érkező ellentétes ingerek hatására egy egészen kellemetlen jelenetben sül ki szegény Justine agya, egyben kezd el önálló személyiséggé válni (?). ***SPOILER ON*** Justine annyira ártatlan (értsd: szűz), hogy fel sem merül, hogy tetszenie kéne a pasiknak. Ezért a "feslettebb" nővére fájdalmasan levaxolja a fanszőrzetét. Igen ám, de a vax úgy odaragad, hogy már csak ollóval lehetne segíteni a dolgon. Justine félrelöki a nővére kezét, ai jól le is vágja az ujját az ollóval, majd elájul. S míg a család németjuhásza elkezdi felnyalni a nővér vérét, Justine, nem találván jeget a fagyasztóban, hirtelen indíttatásból megeszi a levágott ujjat. (A kutyát bezzeg később elaltatják. Justine-t nem.) Ez egy nagyon bensőséges jelenet. Ki más lehetne Justine első étele, mint az, akiben a legjobban megbízik, hiszen még a vaginájához is közel engedte? ***SPOILER OFF*** A spoileres jelenet után mindkét lány személyiségváltozáson megy keresztül, ami a film fő attrakciójába torkollik. Ez a film, mint a legjobb kannibál-témájú filmek, inkább felhasználja az emberevés motívumát valamilyen mondanivaló érdekében. De arról azért nem mond le, hogy szégyentelenül exploitálja a néző igényeit. Dehát már a francia újhullámos horror (Mártírok, A betolakodó stb.) sem a finomságáról volt híres. Szerintem ez egy fricska mind a modern, egészségtudatosságból identitást létrehozó csoportok felé (akik itt hipokritaként vannak ábrázolva), mind a státuszból hatalmi előnyt kovácsoló vezetői mentalitás felé. És részvétet fejez ki azok felé, akik elvesznek ebben a hatalmi és identitáserőltető zűrzavarban. Ad egyfajta intellektuális kiindulási alapot és végkifejletet, mert a franciáknál az kell. Végkifejletében sem gyengébb, mint pl. a Mártírok. |
2017-06-04 23:05.33 |
Akkor nevezzük az első részt (vagy oké, legyen különálló film, mert végülis a 2. az 1. kvázi-remake-je) kísérletező kedvű gore-feastnek, amiben Raimi csapata lovecrafti alapokon megpróbálta megfogni az elemi iszonyatot a legegyszerűbb filmes eszközökkel. Ez valakinél még ma is beválik (pl. én), valakinél nem. Jöhetnék azzal, hogy a maga korában hatalmasat ütött, de ez csak filmtörténeti lexikonadat.
Egyébként a sorozat valamelyik részében visszaköszönt az eredeti Evil Dead egy-két jelenete Ash mögött a falra vetítve, csak arra nem emlékszem, hogy az a 2. részből volt-e, vagy az első, különállóból. |
2017-06-04 22:48.59 |
Ez nem baj sztem. Ha van a filmben olyasmi, amit egy női rendező jobban érzékel, vagy olyan mondanivaló, hangulat, téma, amit egy női rendező jobban át tud adni, mert pl. átélte (ilyen volt nálunk pl. Mészáros Márta a szüléses filmjeivel), akkor legyen kiemelve.
Kontra: a közelmúlt legharcosabb, vagy legodamondogatósabb feminista filmjeit férfiak csinálták :) Lucky McKee a The Woman rendezője, vagy Ryan Murphy, a Feud-sorozat atyja. (Sőt, a blaxploitation műfaj legjobb filmjeit is fehér filmesek alkották.) |
2017-06-04 14:13.05 |
Én mást is számításba veszek. Nekem az első Evil Dead dinamikája és olcsó filmes, épp ezért kényszerűen kreatív megoldásai nagyon tetszettek. (Pl. nincs pénzünk dollyra? Csúsztassuk padlón a kamerát.) Annyira túl van húzva benne a logikátlanság, hogy inkább bámulatos, mint félelmetes. Mondjuk én tudtam félni rajta. Sztem az is jól áll neki, hogy félig-meddig komolyan veszi magát, mert ez adja meg neki a weird fílinget, amikor csak lesek, hogy ez az illogikus undorító fogás (pl. öncsonkítás) mennyire alaposan kiránt a komfortzónámból. Ugyanez humorral vegyítve már más érzést ad, nekem a splatter-komédia annyira nem a műfajom, bár az Ash vs Evil Dead-et nagyon bírom :)
Emellett olyan fordulatszámon pörög, hogy nincs benne üresjárat. Filmként kiválóan teljesít, Ejzenstejn nyála csorgott volna, ha megéri, hogy lássa az Evil Dead dinamikus montázsait. A másik két filmről, és Raimi további munkáiról már ugyanezt nem tudnám elmondani. (OK, a 2. rész dinamikájában nincs hiba.) |
2017-06-04 04:38.32 |
A horrorfilmnéző biztos, hogy csak a megijedést keresi? Mit jelent neked a megijedés? A jumpscare? |
2017-06-03 12:46.52 |
Úgy tűnik, Neil Blomkamp mégis megcsinálja Sigourney Weaverrel a "folytatást", amit akart, most úgy néz ki, sorozatformában. Még ha nem is Alien-film lesz, hanem csak hasonló. (Csak el ne b@ssza.)
http://www.youtube.com/watch?v=zoiezEB9n2Q |
2017-06-03 04:32.30 |
A rétestészta-jelleg a regényre is jellemző, csak ott indokolt a rengeteg kitérő, a részletező tájleírás, és a szituációk aprólékos részletezése. Gaiman elég jó író ahhoz, hogy az orránál fogva vezesse a stílusára fogékony olvasót :) Remélem, hogy a forgatókönyvíró(k) is ilyen tehetséges(ek). |
2017-06-03 03:35.14 |
Huszonvalahány év után újranézve már kicsit másként állok hozzá. Már értem a rasztás-füvezős utalást, nagyjából elnézem az első fél óra gyenge buddy cop-utánzatát (már nem várom Mel Gibsont a Halálos fegyverből, viszont ugyanolyan irritáló és felesleges az őt helyettesítő "társ" Danny Glover mellet).
A VHS-másolós korszakban Arnold és McTiernan első része sokkal jobban tetszett, ez azóta is változatlan. A 2010-es évek vége felé viszont kifejezetten pozitívumként könyvelem el, hogy a Predator 2. meg mert tenni egy sokkal nagyobb műfaji határátlépést, mint az Alkonyattól pirkadatig, ami a maga korában le is lett húzva a filmesztéták és a közönség által, majd a B-film revival idején (kb. a 2000-es évek közepétől mostanáig) pont emiatt lett az egekbe magasztalva. Viszont sokkal rapszodikusabbra sikerült a film, mint Rodriguez és Tarantino összegyúrt B-hommage-a. Érződik rajta egyfajta műfaji kísérletezés, ami anno még a "mindent belerakunk, ami jelenleg menő" jegyében fogant. Akkor még a kutya se tudta, hogy ennek egyrészt volt előzménye (pl. a mostmár hivatkozási pontnak számító Alejandro Jodorowsky) másrészt, hogy lesz utóhatása (az előbb említett társszerzők és epigonjaik - meg Joel Schumacher Batman-filmjei...). De még így is eredetibb, mint Antal Nimród 2010-es verziója. A metrón játszódó stroboszkópos jelenet a mai napig zseniális. |
2017-05-31 19:09.04 |
Már nem jelenít meg találatot. Valaki biztos lecsapott rá időközben. De a címét megjegyeztem: "A préda". E-könyvként megszerzem. |
2017-05-31 19:03.35 |
A gugli nem mindig a barátom, főleg, ha ennyi könyvcímet dob ki a témában, hogy már szinte átláthatatlan.
Az Alien 4-ek közül egy olyat sikerült kifogni, amiben állandóan csak dugnak. Amivel semmi gond nincs, nyugodtan állhat a fasz, de közben a cselekménynek nem kéne :) |
2017-05-31 18:51.34 |
Köszi! |