Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Képlet - Film Café, 18:35 |
Dzsungelből dzsungelbe - Film Mánia, 18:45 |
Amerikába jöttem 2. - Moziverzum, 18:50 |
Jóravaló feleség - Viasat Film, 19:00 |
Az 57-es utas - AMC, 19:20 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Jena Malone (40) |
Goldie Hawn (79) |
Jimmi Simpson (49) |
Cherry Jones (68) |
Nicollette Sheridan (61) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Kölyköd voltam - Vélemények |
Filmlánc |
Szólánc igékkel |
Minden ami a karácsonnyal kapcsolatos/film-zene/ |
Örömködő topik - közkívánatra! |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Kölyköd voltam |
Trill Beatrix |
2017-11-04 00:32.00 |
SPOILER
Szerintem megtaláltam a kakukktojást, akire utaltál. Max bátyja, Billy. Mi a szerepe? Átveszi az Alfa szerepet Steve-től, aki így végül megtalálja az utat a kicsikhez, hogy elinduljon a felelős felnőtté válás útján – rájön, milyen jól tud bébiszittelni, ha már Nancyt elbukta. A haverjai is elfordulnak tőle, de ha már van egy új Alfa, akkor miért nem csatlakoznak hozzá? Billy és bandája rengeteg lehetőséget rejtett volna magában. Gyanítom, hogy Billy eredetileg egy King-referencia akart lenni, mert pont úgy viselkedik a húgával, mint King AZ-jában Beverly Marsh apja a lányával. Kicsit túlteng benne a félteni vágyás - igazából birtoklási vágy. (Kingnél ez szexuális felhangokkal is rendelkezett). "Nagyon féltelek." "Tudod, mi lesz, ha hazudsz nekem." - mondja Mr. Marsh. Ezek szó szerint itt is elhangzanak, csak a King-regénnyel ellentétben NEM tudjuk, mi történik a kislánnyal, ha hazudik a vérrokoni felettesének. Nem látjuk, még csak utalás sincs rá. És amúgy mitől is félti? Talán épp csak a pc miatt nem teszi hozzá a srác, hogy a "niggertől". Az AZ-regényben a csaj apja elég nyíltan közli. Ez ide is nagyon kellett volna. Ott van igazából a probléma, hogy Max bármikor két szóval lekoptatja a bátyját. Nem érezni az alá-fölérendeltséget, ezért nem tűnik nagy számnak, amikor a szöges baseballütővel Max végül erőt demonstrál. Kár ezért a szép dramaturgiai „andráskeresztért”: Billy az elején átveszi az Alfa-szerepet, majd a végén elég szimbolikusan megfosztódik tőle. Max, aki az elején szétszakította a csapatot, a végén elnyeri a jogot, hogy bevegyék. (Ez nem jelent meg.) Ennyi volt Billy dramaturgiai szerepe. Több is lehetett volna, ha rendesen ki van dolgozva. A 7. részen gondolkodom. Akarnak valami spin-offot ezzel a truppal? Eleven személyiségét kicsivel elmélyítette, kb. mint Luke Skywalkerét a Dagobahra tett kirándulás. De ehhez kellett egy teljes külön epizód? A CGI-elvárásaimat mélyebbre vittem, köszi is, hogy szóltál. Nem lehet, hogy az a talán Lovecrafttől ideszalajtott akármi az 1. évad végén belengetett Thessalhydra? |
2017-11-04 00:09.19 |
Az utolsó húsz perc megdolgozta a könnyzacskóimat. Pedig nem szeretem, ha egy film ezzel operál. De a 2. évadban jót tett, bármennyire is giccses volt, mivel az 1. évadnál jóval sötétebb tónusú cselekménysorozatot zárt le. Nagyon is kellett ez a feloldozás.
A végét leszámítva valami ilyesmi fílinget vártam volna az új AZ-feldolgozástól: serdülő-kamasz problémák sci-fi - horror táptalajba ültetve. Stephen King, Dufferék etalonja azért szerette az Ördögűzőt, mert szerinte egyrészt reflektált a vietnami traumára (ezt sosem értettem, de legyen), másrészt a serdülő lányok belső vívódásait jelenítette meg a horror tudat alatt ható eszközeivel. King is egy ilyen gondolatot bontott ki a Carryben, és részben Dufferék is. Ezért lett EZ jobb AZ, amint amAZ. (Bocs.) Több volt a direkt filmes utalás, de csak néha billent át a zavaró zónába. Szerintem az ilyesmiből a kevesebb is elég. Az első rész után megfogadtam, hogy nem fogom lajstromba szedni ezeket, viszont pontról pontra előkerültek, nem lehetett figyelmen kívül hagyni őket, engem ez zökkentett ki a leginkább. A további évadokban azt szeretném látni, hogy ügyesebben bánnak a hivatkozásokkal, ne menjen már ez a kirakósjáték az élvezhetőség rovására. Messze még a 80-as évek vége, úgyhogy nem kéne négy évadnál megállni :) |
2017-11-03 13:05.38 |
Well, here we go again... |
2017-11-03 12:28.33 |
Hátööö, Kerényinek és Singernek ahhoz rendesen át kéne térnie. A fizikai feltételek már adottak végülis :) Spaceynek meg fájni fog. |
2017-11-03 12:20.48 |
Majd mindketten koktéloznak egyet KERO(copyright)-val az Operettben.
[link] |
2017-11-03 12:00.14 |
Nem baj, majd Bryan Singer tologatja a kerekesszékét :) |
2017-11-03 11:22.43 |
Én drukkoltam, hogy ne kerüljön elő egy hatalmi pozícióval való visszaélés, hátha ez a Kevin tényleg csak bepróbálkozott a srácokkal a magánéletében. De hogy a forgatáson is, az már sajna védhetetlen :( A nemi erőszak lesz a következő? |
2017-11-02 23:51.27 |
- És most elvonulok sírni a rengeteg javítatlan elgépelés miatt ;-( |
2017-11-02 23:45.01 |
Na, véletlen rányomtam a mentésre, de még nem fejeztem be, szóval
...Hét fekete hangjegy [link] A telepátia képességével megáldott nő rájön, hogy nem is annyira áldás ez a képesség. Misztikus, hangulatos film, egy darabig ez lesz Lucio Fulci utolsó gialloja. - The New York Ripper [link] Ezt Tarantino is imádta (ő amúgy minden Fulci-filmet szeretett). A rendező legmizantrópabb filmje, amiben tényleg nincs egyetlen karakter sem, akivel tudnál azonosulni. Valahol itt ért véget a giallo műfajtörténete... |
2017-11-02 23:39.42 |
A maszkos, természetfeletti adottságokkal rendelkező sorozatgyilkos prototípusa tényleg Myers, illetve Leatherface a Texasi láncfűrészesben, de közvetlen előzménye egy 1960-as francia film volt, a Les yeux sans visage (Szemek arc nélkül). [link] Ezt maga Carpenter is elismeri. Nézd meg a képeket, vagy jeleneteket a filmből. Mindig hátborzongató a kifejezés nélküli arc. nem tudod kifürkészni a szándékait. A giallo egy csodálatos műfaj volt Olaszországban. Erről oldalakat tudnék összeírni, itt most legyen elég annyi, hogy Hitchcock Psychojából táplálkozott, de továbbgondolta a szúró-vágó eszközök jelentőségét, egyben új szintre emelte a mozgóképes erőszak megjelenítését a 60-as évektől a kora-80-as évekig. Ennyire véresek sokáig még a slasherek sem voltak. A gyilkos motivációja is valamilyen rejtett, pszichológiai problémára vezethető vissza, ennek a boncolgatása is izgalmas. A nevét az Olaszba' elterjedt, sárga fedelű krimi-ponyvafüzetekről kapta: yellow ... giallo. Antagonistája rendszerint egy fekete kesztyűs (ez nem volt kötelező elem, bármi más attribútum helyettesíthette) sorozatgyilkos volt, akinek a kilétére és motivációjára csak a film végén derült fény. Ténylegesen akkor áldozott le a műfajnak, amikor már megtermékenyítette az amerikai slashert. Ide tartozik a Halloweentől és főszereplőjétől kezdve bármelyik serial-killer, aki ikonikus karakterré tudott válni (Jason, Freddy, Chucky, részben a cenobiták). Ha szeretnél letorren... izé, kikölcsönözni egyet-kettőt ezek közül, akkor ezeket a műfaji határpontokat ajánlom: - Profondo Rosso/Deep Red/Mélyvörös - ezt ajánlom a legjobban, mert minden benne van, ami egy giallot giallová tesz. Itt kristályosodott ki a műfaj. Emellett tökéletes thriller-élményt, sőt, filmélményt képes nyújtani. Főszereplője David Hemmings a Nagyításból - nem véletlenül. Rendezte Hitchcock egyik legjobb európai tanítványa, Dario Argento, [link] - Sei donne per l'assassino/Blood and Black Lace/Hat nő és a gyilkos. Talán az elsőnek tekintik a műfajban (viták mindig is lesznek erről). Rendezte a giallo műfajteremtő nagyapja, Mario Bava. Ő a gótikus horror vizuális újraalkoásában is kiemelt szerepet kap. [link] - Quattro mosche di velluto grigio/Four Flies on Grey Velvet/Négy légy a szürke bársonyon [link] Rendezte Dario Argento. Korai munkája, de már minden kísérletező és ikonikus elem megtalálható benne. Szerepel benne Bud Spencer is! (Bud egyetlen giallo-szereplése.) - Reazione a catena/A Bay of Blood/A vér öble, vagy A véres öböl [link] Jason Voorheest, és az ő anyját kivéve szinte minden jelentős motívumot ebből a tóparti gialloból emelt át Sean Cunningham stábja a Péntek 13-ba. Rendezője ismét Mario Bava, a műfajteremtő, aki tudtán kívül még a slasher alapjait is lerakta. De annyira, hogy a szex közben dárdával átszúrt pár motívuma, ami nem fért bele az első részbe, majd a második Péntek 13-ban köszön vissza. Személyes kedvencemet, Lucio Fulcit a végére hagytam. Tőle csak akkor nézz meg bármilyen filmet is, ha tudod értékelni a rendező mizantrópiáját. - Non si sevizia un paperino/Don't Torture a Duckling/Ne zaklasd a kiskacsát! [link] A hülye címe ellenére nem egy állatkínzós horrorról van szó, hanem Lucio Fulcinak az egyházról és a mikrotársadalmi mítoszokról alkotott véleményéről. A kacsa itt egy gyermekjáték. Nagyon erős mozgóképi alkotás. - Sette note in nero/Seven Notes in Black, ill. The Psychic/Hét fekete hangjegy |
2017-11-02 22:24.30 |
Hát igen, ikonikus :) |
2017-11-02 22:23.45 |
Mindenkinek más, én nem is tudnám az első, vagy az első tíz helyre sorolni a horror-élményeimet. Nálam még a 10. helyen is osztozna kb. három mű :D
Ami ezt a listát illeti... - A Halloweent mindig untam, akárhányszor és akármilyen életkorban néztem meg. A 70-es évek végére, 80-as évek elejére az olaszok maxolták ki a slasher műfaj elődjét, a giallot. Azokhoz képes a Halloween egy túlértékelt semmi. - A Cápa sem éri el már a mai ingerküszöböt, talán csak azoknál, akik még soha nem láttak szörnyes horrort. Viszont kiválóan van szerkesztve, leszámítva egy-két túlnyújtott epizódot. - A 28 nappal később korrekt, de nálam az első tízből rögtön három zombifilm is kiszorítja. A többi az én listámon is szerepelne. |
2017-11-02 21:59.28 |
Kubrick úgy bánt Duvallal, hogy nagyon ráérzett a gyengeségeire, és ezeket fordította ellene. Hideg, távolságtartó volt vele szemben, inkább hiányos rendezői utasításokat adott, aztán aztán még ő b@szta le, hogy nem éli át eléggé a szerepét. Mindezt megalázó módon a stábtagok előtt. Folyamatosan terhelte pszichésen.
Ebben Nicholson elvileg csak annyira vett részt, hogy forgatási szünetekben szintén nem közeledett Duvallhoz, és hagyta megtörténni Kubrick pszichoterrorját. Az eredmény nagyon látszik Duvall játékán, én még azt is meg merem kockáztatni, hogy a könnyei sem műkönnyek. Szegény nő egyszer annyira kiakadt, hogy hordágyra kellett fektetni. Vagy matracra? Már nem emlékszem pontosan, de Kubrick lánya egy 16 mm-es kamerával werkfilmet csinált a Shining forgatásáról, és ez az epizód szerepelt benne. Valahol biztos fent van a neten, én a DVD extrái között találkoztam a werkkel. A nő fekszik a fal mellé fektetett valamin, össze van törve, Kubrick meg csak úgy félvállról kommentálja az esetet. |
2017-11-02 20:29.54 |
Akár még Shelley Duvall is felnyomhatná tettestársként, ugyanis Kubrickkal közösen voltak felelősek azért, hogy a Ragyogásban annyira szépen "idegállapotba jött". Egyfajta pszichoterrort alkalmaztak. Csak Kubrick karrierjét már nem lehet tönkretenni.
Vagy Jessica Lange is meggondolhatja magát utólag, hogy ténylegesen zaklatva volt a konyhaasztalon A postás...-ban. Maria Schneider már nem... |
2017-11-01 21:18.30 |
Viszont ahhoz, hogy ez globális tendenciává váljon, el kell telnie jó néhány évtizednek. Ahhoz, hogy ez a közgondolkodásban is létjogosultságot nyerjen, még több idő kell. Hiába írják bele bármilyen alkotmányba, még beláthatatlan ideig nem nyer legitimációt a sajátos, hagyományokon alapú, íratlan jogszokásokat követő, államnál kisebb társadalmi szerveződéseknél. Egy tartomány, megye, vagy város, még inkább falu közösségének nagy része legfeljebb eltűri (=tolerálja) az ilyen gyökeres módosításokat. Nekem pont ezért van problémám a tolerancia nevű jelenséggel. Nagy kedvencemtől, a felforgatónak tekintett, nyíltan meleg Pasolinitől loptam a gondolatot egyébként: a tolerancia csak elvisel, eltűr, de nem biztos, hogy mindenhol képes tartós és megingathatatlan hidat képezni a meggyökeresedett hagyomány felé. Felső, kierőszakolt nyomás nélkül nem biztos, hogy a mesterségesen, érdekek mentén szerveződő tolerancia képes hatni a közgondolkodásra, pláne nem a gyökereiben átalakítani azt. Ez talán legutoljára a kereszténységnek sikerült, de évszázadok alatt. Úgyhogy nincs miért aggódnunk. Pasolini meggyilkolása is bizonyította a saját teóriáját.
("Dramaturgiailag" is indokolt, hogy felhoztam :) Hajnalban lesz a halálának 42. évfordulója.) |
2017-11-01 20:23.03 |
Ez egy eléggé periférián álló szervezet, a jelenlegi USA-beli és nyugati "libsi" közgondolkodás is kivetné magából, főleg a most kirobbanó botrányok fényében, ezért sem érdemes úgy általában "libsik" jelzővel illetni. A mi életünkben sem ők, sem mások már biztosan nem fogják alapjaiban megváltoztatni a pedofíliáról alkotott globális közvéleményt. (Legalábbis én is úgy remélem.) |
2017-11-01 20:20.36 |
Még néhány, amit én vettem észre a S02E01-ben, de nem listázom tovább, mert nálam ez inkább lerontja az élvezeti értéket. Inkább nézem tovább :)
- a 2. látomás eleje az ajtónyílással, villódzó fényekkel és a gyerekkel nagyon konkrétan a Harmadik típusú találkozásokat idézi. (Ahogy az egyik ST2 poszter is.) Amit odakint lát, arra majd később kapunk választ, gondolom. - "Dennis Nedry" teniszlabdát (?) dobál a falnak munka közben-helyett (Ragyogás, 1980) - a képmező egyik felét kitöltő életlen asztali lámpa, vagy lámpa mögül fényképezés (Hitchcocktól bármi) - csöpögő csap (visszatérő horrorelem, de talán Mario Bavanál volt először a Black Sabbathban /I tre volti della paura, 1963/ dramaturgiai jelentősége) - a szakállas fickó az okoskodó, de igaz teóriáival visszatérő Spielberg-figura (Cápa, Harmadik típusú,...aztán Az elveszett világ) - kukoricamező (természetesen King) - és Csavardi Samu személyesen! :D |
2017-11-01 19:57.58 |
Jelenlegi jogrendünk és történelmi-kulturális hagyományaink szerint valóban. |
2017-11-01 19:49.05 |
Ja, ez a NAMbLa. (North American Man/Boy Love Association.) Hát... a téma messzire vezet. |
2017-11-01 19:44.08 |
Ez az információ honnan jött? |
2017-11-01 13:52.36 |
OK, kinek áll érdekében lejáratni? Ez már vicc.
[link] Ugyanilyen dolgok 100-ból 99 meleggel megtörténtek (velem is). Most azt mondják ezzel, hogy zaklatva kéne magamat éreznem utólag? Ha egy-egy élmény traumatikus volt, akkor rosszul tettem, hogy tanultam belőle, és inkább igyekeztem elkerülni azokat a szituációkat, vagy ha már megtörtént, akkor a szemébe mondtam az illetőnek, hogy egy gyökér? Most is hibás vagyok, hogy nem vinnyogok, mint egy kis pöcs, és teregetek ki szennyeseket utólag? (Egyébként most áldozathibáztattam?) |
2017-10-31 13:25.16 |
Hát akkor mind a ketten mehetnek börtönbe.
[link] |
2017-10-31 08:17.44 |
Alapvetően nem is lenne baj a radikális mozgalmakkal, amíg nem kerülnek a mainstreambe és nem alakulnak át kontrollálatlan véleménydiktatúrává. Eddig a legtöbb gender-alapú nézettel szimpatizáltam, de most az egyik ága nagyon átlépett egy határt. :( |
2017-10-30 21:29.37 |
14 évesen még nem lehetett tisztában a dolgok súlyával. Kérdés persze, hogy került egy olyan buliba ennyi idősen, gondolom úgy, ahogy az ilyen korúak olykor sugárban hányják végig a Deák teret vasárnap hajnalban. Kiszabadulás a szülői kontroll alól, talán, annak mindent vállalt következményével. Ez még nem ment fel egy felnőttet a zaklatás létező problémája alól.
Másrészt nekem is bűzlik ez a fostenger-áradat. Ha Polanskit lecsukják a 70-es években, akkor kevesebbek lennénk a Halál és a lánykával, a Zongoristával, a Szellemíróval stb. Nem tudom, jelenleg kivel kéne azonosulnom, de ez már legyen az én problémám. Lényegtelen is, hogy mi mit gondolunk, ha ennek Spacey-re és a többiekre nézve lehet büntetőjogi következménye. |
2017-10-30 20:41.52 |
A probléma Anthony Rapp 14 évével van. Az USA egyik államában sincs 14 éves beleegyezési korhatár, 1986-ban még úgy se lehetett. 15 a minimum. Nem tudom, milyen büntetőjogi következménye lehet a dolognak. |
2017-10-30 19:15.55 |
Nem tudtuk, nem is volt beszédtéma, hogy "te figyu, esetleg a Spacey is...". Vagy nem azokban a b*zikörökben mozogtam.
Van egy sejtésem, hogy Björn Andrésen is elő fog állni valamivel Luchino Visconti és a Halál Velencében kapcsán. |
2017-10-30 15:27.29 |
Tudom már, kicsit a McAvoyéra emlékeztetnek, főleg a Hetedikben. McAvoy meg már kifejezetten bejövős. |
2017-10-30 15:12.22 |
Nem az esetem, de a szemei mindig is szépek voltak :) |
2017-10-30 14:51.16 |
Jóvanakkó :)
Mármint nem az a része, hogy egy 14 évessel kezdett ki... |
2017-10-30 11:21.22 |
Pedig annyira adná magát, hogy inkább praktikus effektekkel emeljék a színvonalat, ha már Carpenterest (is) játszanak. Ennyivel olcsóbb lehet egy CGI-kreátor, mint egy Stan Winston-tanítvány?
Ettől függetlenül természetesen megnézem, bár tavaly azt írtam, hogy nem adott sokkal többet egy koncentrált nosztalgiaélménynél. Idén nyáron viszont azt vettem észre, hogy már nagyon hiányzik :) |