Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Mama pici fia - TLC, 12:00 |
Szellemirtók - A borzongás birodalma - HBO2, 12:15 |
Sasszem - Moziverzum, 12:15 |
Az élet dicsérete - Epic Drama, 12:20 |
Megtévesztve - Izaura TV, 12:30 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Anthony LaPaglia (66) |
Jonathan Banks (78) |
Minnie Driver (55) |
Kerry Washington (48) |
Kelly Lynch (66) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
A platform 2. |
Geneviéve Bujold |
2018-06-03 00:46.05 |
Az egész SW-univerzumot szeretnéd lehúzni a vécén, vagy csak az őstrilógia utáni vadhajtásokat? |
2018-06-02 23:22.26 |
Ma hozták fel a Puzsér-féle rádióműsorban Polanski új filmje kapcsán a Titkos ablakot. Kedvet kaptam újranézni. Még most is egy jól teljesítő, középszerű tévéfilm benyomását kelti, de érdekes volt megfigyelni, hogy Johnny Depp színészi játékába mennyire beleivódtak már akkor is a Captain Jack Sparrow-karakter manírjai. |
2018-06-02 02:44.41 |
Nem a mondanivalója, a stílusa miatt nehéz végignézni az első évadot. Két rész van hátra, és nem érzek késztetést, hogy befejezzem. A hangulatfestő elemek halmozása önmagában nem a drámai feszültséget fokozza, inkább ellene hat.
Konkrétumok: szűk mélységélesség, rengeteg slo-mo, kitartott arcközelik, ambientes zene, sokszor ASMR-hangkeverés. Elég nagy arányban funkció nélkül. Rám altató hatással volt, bár értem, mit szeretnének érzékeltetni: változatlanság és változtathatatlanság, tágabb társadalmi és szűkebb egyéni gondolati beszűkültség... Nálam nem tudta levetkőzni az öncélúságát. Ha a hatáselemek felét kivágnák, már működne. A mondanivaló felől megközelítve viszont ingadozok az eredeti regény és a feldolgozás között. Atwood stílusa sokkal szikárabb. Főszereplője majdnem hasonlóan viszonyul a helyzetéhez, mint Köves Gyuri a Kertész-féle Sorstalanságban: a nő lassan hozzászokott, és elfogadta. Emiatt lesznek tragikusak a történtek. A helyzetét megszeretni persze az apátia miatt nem tudja, így marad el nagyon szerencsésen a katarzis. Ezért nem éreztem szerethetőnek Atwoodot, de pont ezért tartom értékelhetőbbnek a Sorstalanságnál. Kertész folyamatosan, egy ismert prekoncepció felől sokkolva jut el a végkövetkeztetésig, Atwood viszont ridegen kívül maradva analizál. Ez egy olyan vita tárgya, aminek szerencsére soha nem lesz vége. Fredéből (*Offred) a sorozatban egy potenciális feminista harcost faragtak, ami még mindig jobb, mint a Koltai Lajos-féle Köves filmbeli megfelelője. Van rá esély, hogy Fredére építve valahová haladjon a cselekmény, kibontakozzon egy szélesebb társadalmi tabló. Elhiszem, hogy megélhet több évadot. * Offred neve Mohácsi Enikő műfordításában Fredé. A többieké Glené, Warrené stb. |
2018-05-27 08:57.50 |
Tessék, nem kelek elég korán, erre lelövik a poénomat... |
2018-05-27 02:28.34 |
Egy telenovela heti bontásban jelentkező, egymásra épülő, az előző nélkül érthetetlen epizódjai, és egy mozis franchise különállóan is értelmezhető antológia-darabjai között nem érdemes párhuzamot vonni. |
2018-05-27 01:38.34 |
Az előzőhöz még annyit hozzátennék, hogy érdemes lenne double feature-ben nézni Pier Paolo Pasolini Teoréma c. filmjével a motivikus kapcsolódások miatt. |
2018-05-27 01:33.53 |
A Szemfog, vagy Kutyafog nem kimondottan a mondanivalója, a brutalitás-ábrázolása vagy az élesben felvett szexjelenetei miatt izgalmas, mivel az extremitások iránt érdeklődő néző ingerküszöbe a 70-es évek óta ezekhez többnyire hozzászokott. Lanthimosz úgy döntött, hogy a tabukat inkább a tiszta és hibátlan filmképre áhítozó néző igényei felől közelíti meg. 2009 az Avatar éve volt, a beleélhetőség akkor vált teljesen hozzáférhetővé. Jorgosz mester ezzel a vizuális túltengéssel szemben határozta meg önmagát. Érdekes, hogy ha filmnyelvi revolúcióról, újító mozgalmakról beszélünk, akkor az európai (poszt)modernitás inkább a tökéletességnek mutat fityiszt, példa erre Godard, vagy Pasolini a 60-as és 70-es évekből, Bódy Gábor jórészt a 80-as évekből, vagy a Dogma-mozgalom a 90-es évekből. Mindezek a stílusok a filmkép roncsolásából indultak ki, ezek örököse a nehezen befogadható, elidegenítő atmoszférát teremtő Lanthimosz-film is. Rossz kompozíciók, sokszor életlenre állított kameralencse, zajos kép, az utólagos zenei aláfestés mellőzése, mindezek a korcs filmes eszközök remekül támogatják az elkorcsosult családról szóló történetet.
Szóval aki egy Szerb filmhez hasonló "finomságra" vágyik, azt lebeszélném a Szemfogról/Kutyafogról, annak ellenére, hogy ez a kettő több listán is együtt szerepel. |
2018-05-26 01:10.42 |
Minél több found footage filmet látok, annál inkább próbálok elvonatkoztatni a suspension of disbelieftől. Ezt a kifejezést már a legtöbb horror-rajongó ismeri, de lehet, hogy már csontig is rágták. Ebben a műfajban úgy éreztem, ez az egyik legjobb film, amiben nemhogy nem is érdekli az alkotókat a szokásos kérdés: "Ezt most miért veszi, miért nem menekül?", hanem megpróbálnak játszani a nézővel. Persze messze nem Cannibal Holocaust-minőségben. (Olyan film többé nem lesz a mainstreamben.)
Amikor nagyon látványosan interferál a kamerakép, már tudjuk, hogy valami következik... Aztán lehet, hogy mégsem. Ezt az idegesítő, ötpercenként visszatérő klisét képes volt úgy megoldani a rendező, hogy igazából csak egyszer tűnt fel valami meghatározó effekt az interferenciánál, de onnantól muszáj volt lesni a teljes képmezőt, hogy le ne maradjak valamiről. Renny Harlin egy tapasztalt öreg róka, mégis olyan érzésvilágot tudott nekem átadni, mintha egy kezdő, vagy egy alacsony költségvetésből dolgozó szenvedélyes fiatal amatőrfilmes bundájába bújt volna. Ez az, ami nem sikerült Romeronak a Holtak naplójában. Harlin felszabadultabbnak tűnt, nem görcsölt rá a forgatókönyvre, hanem félig rutinból, félig amatőrfilmes ösztönből vitt magával egy olyan szintre, ahol már nem tudott érdekelni a logikátlanság. Tényleg figyelmen kívül tudtam hagyni, hogy a Gyatlov-rejtélyben mi a baromság, és mi nem. |
2018-05-22 23:55.38 |
Ezekre a kérdésekre kapunk magyarázatot a következő részben :) |
2018-05-16 23:01.43 |
A Jack által épített háztól is azt várom, amit a Nimfomániástól: részleteiben néhol bivalyerős drámai szituációkat, alapos karakterrajzot, és nyilván naturalista megvalósítást. Remélem, ezúttal jobban összeáll egy egésszé. |
2018-05-13 19:57.55 |
Kevesen kísérleteznek a némafilm mint formanyelv alkalmazásával manapság, ennek a filmnek többször is sikerül az elemi félelmet hang nélkül közvetítenie. Teljesen jól működik, néhány felesleges jumpscare-t és üresjáratot leszámítva. Ezek után Krasinskire előbb bíznék egy Alien-filmet, mint R. Scottra. |
2018-05-12 10:21.40 |
Hát akkor ennyit a 3. évadról. Jeremy Slater bejelentette, hogy a Fox kaszálja a produkciót. :( Ja, és senki se haragudjon a Foxra. (Azt nem írja, hogy a Disney-re se.) [link] |
2018-05-06 03:52.18 |
Feldobta a fórum, szóval meglepődtem, hogy szerepel a Filmkatalógus listáján. A "náci bordély" témában ma már nem nyújt semmi meghökkentőt, de elismerésre méltóan kikövezte az utat a merészebb erotikus jelenetekhez. Közeliben mutatott szex egy féllábú törpe katonával, akinek nem is a fallosza végzi a behatolást? Ugyan...
Tinto Brassnak ez volt a belépőjegye a Caligula megrendezéséhez (amihez nemhogy nem kapott kreditet, de végül egyenesen ő tiltatta le magát a stáblistáról). |
2018-04-22 00:27.01 |
Akármelyik évtizedben nézem a cseh, és cseh-amerikai filmjeit, elképesztő, ahogy legtöbbször Mirek Ondříček kamerája megtalálja azokat a tömegbeli arcokat, amik nem csak illusztrálják, de értelmezik a történéseket. Miközben sejthető, hogy csak azért lettek bevágva, mert a civil szereplő elrontott valamit. A dokumentarista filmkészítés alappillére a jól elkapott vágóképek tömkelege. Pasolini és Fellini ölni tudtak volna ezekért a cseh statisztákért.
Ebből csinált játékfilmes stílust Forman, ezekből a rontásokból állt össze a megfigyelő-tartózkodó-finoman utalgató Kelet-európai látásmódja, egészen a HAIR-ig. Utána is kiváló filmeket alkotott, de már egy másik vizuális látásmód alapján. |
2018-04-15 23:00.38 |
Dehát ha rá van sütve, hogy visionary director, akkor nem szabad ilyen apróságokat számonkérni rajta :) Meg különben is, ez biztos mind Whedon volt :P |
2018-04-14 13:42.57 |
Snyder stílusa a rengeteg slow motionnel akaratlanul is heroizál mindent, amit nem biztos, hogy kéne. |
2018-04-14 00:03.35 |
SPOILER
- jó, ez egy olyan film, amiben nincs sok ellőnivaló, de... Egyetlen dolgot megőrzök belőle: rosszfiúkat kinyírni táncos-akrobatikus mozdulatokkal a borzalmas Oooh Baby I Love Your Way zenei aláfestésére van olyan kreatív, mint zombikat aprítani a Queen Don't Stop Me Now-jára a Shaun of the Dead-ben. Egyébként leköt, szórakoztat, beteljesíti a küldetését. Még az se zavar, hogy ennél jelentéktelenebb antagonistát talán nem is láttam a filmtörténetben. |
2018-04-12 22:53.15 |
Marha jó lenne, ha a 3. évadban kibővítenék a mitológiát a vatikáni befolyással, és lenne belőle egy jó kis okkult sorozat, amiben mellesleg ördögöt is űznek.
Az már nem nagyon megy, hogy egy évadot egy-két személy egzorcizálására húznak fel, közben sok az időhúzás (de nem elviselhetetlenül). |
2018-04-08 06:08.45 |
Nem annyira közismert, de a halandzsa-dalnak eredetileg volt egy utolsó versszaka, amit Chaplin valamiért kivágott a filmből. (Cenzúra, vagy öncenzúra?) Nagyon nagy kár érte, mert ez adta meg a mozgásban eljátszott történetnek az értelmét.
6 éve nem szedették le, remélem, nem most kap észbe a forgalmazó: http://www.youtube.com/watch?v=3PoMoobYXL0 |
2018-04-07 17:56.19 |
McMurphyként is tökéletes Jack Nicholsont játszott! :) De nem baj, ezért szeressük. |
2018-04-07 12:57.44 |
Én arra utaltam, hogy Jack N. egyetlen szerepet tolt egész életében: saját magát :) |
2018-04-07 03:14.30 |
Jack Nicholson eddig a legjobb, aki valaha Jack Nicholsont játszotta a filmtörténetben. |
2018-04-03 20:26.19 |
SPOILER volt :-/
De szerencsére végig láttam az 1. évadot. Észrevettem a visszautalásokat: borsóleves, nyaktekerősdi, pókjárás, igen, MacNeil anyuka látogatása. Csak az eredetiben Regan szobájából áramlott a fény Merrinre. Vajon ebben is így volt, és ezzel előre elárultak valamit? Nem nagyon tudom betájolni a ház helyiségeit. + igazából már ebben vártam a 3. rész híres jumpscare-jét. Erről ne árulj el többet, PLS! Ja, közben kiderült, hogy Ben Daniels mégsem tud énekelni, de legalább karizmatikus színész. (Itt kötelező ripacsériával.) http://www.youtube.com/watch?v=akI94rUL6Oo |
2018-04-03 03:08.52 |
Az 1. évad pilotjánál először feladtam, mert legalább háromszor belealudtam. Most, egy év múlva úgy látom, sikerült ebből a franchise-ból egy hatásos folytatást kicsiholni. A másik három-négy mozifilmet most már felejtsük el.
(A 2. évad még nem volt meg, de felkeltette az érdeklődésemet.) Folytatás - ez spoiler nélkül elmondható, mert a mexikói atya asszem már a pilotban lát egy régi cikket, ami a MacNeil-család pokoljárásáról szól. A felépítés az eredeti Friedkin-film alapfelállásából indul ki: két pap, egy megszállott, meg a család. Ben Daniels a legjobb az összjátékban, csatlakozom az alattam szólókhoz. Amikor jó rendezőt és jó forgatókönyvet kap, csont nélkül felér Max von Sydowhoz, mint fő szertartásvezető pap, bár Sydownak inkább a jelenléte volt a fontos, amilyen kevés játékidőt kapott. (Valahogy őt is vissza lehetne hozni a sorozatba, csak akkor nagyon megugrana a büdzsé.) Összhatásában nem tudja megugrani az ősfilm atmoszféráját, de nem is akarja, ezért inkább az okkult horror-vonalon mozog, elég ügyesen. Sok-sok üresjárat és sablonos megoldás gyengíti, de a műfaj kedvelői legalább bizakodhatnak, hogy lesz ez még jobb is. Érdekesség: Ben Daniels a Jézus Krisztus Szupersztár 2018-as felújításában Pilátus szerepében látható. Ezek szerint énekelni is tud. Ettől az információtól lehet kicsit vicces, amikor a "The power of Christ compels you"-t mantrázza :) |
2018-03-31 02:48.24 |
Most megnyugodtam, hogy Jacko mégsem volt élien. |
2018-03-31 01:32.11 |
Súlyos gondolat húzódik a szüzsé mélyén. Kezdettől fogva nem lehet tudni, hogy Jézust, az embert valójában ki vezette arra az útra, amire rálépett.
A magas, ősz hajú aggastyán többször is megjelenik a filmben. Először a valószínűleg esszénus szekta sivatagi kolostoránál, a közösség vezetőjeként, ahol megszületik a kétkedő Jézusban a döntés: mer beszélni, és Isten szava szól majd belőle, akármi is történjék. Ezután kezd prédikálni a szeretet erejéről, a nem-ártás erényéről stb. Utána Keresztelő János ugyanabban az aggastyán-alakban jelenik meg a Jordán folyónál, de közli az északi származású, bő termőföldű Galileából jött főszereplővel, hogy "Júdea istene a sivatag istene. Ott kell választ találnod a kilétedre." A 40 napos sivatagi böjt-jelenetben, amikor a lángoszlop helyén megjelenik az almafa, ismét ugyanő adja Jézus kezébe a fejszét. Jézus kivágja a fát, és onnantól a pusztításról, a rend felborításáról prédikál: "Én tűzzel fogok keresztelni..." Ebbe a szekvenciába illeszkedik a templomi kufáros konfliktus is. Érdekes, hogy a szanhedrin csak és kizárólag itt jelenik meg. Mintha kimaradt volna egy jelenet az Utolsó vacsora előtt, amikor Jézus elmondja Júdásnak az emlékezetes üzenetet: "Atyám Téged választott, hogy elvégezd a piszkos munkát. Nekem csak a kereszthalál jutott." Semmi előjele nem volt, hogy valaki, vagy valami említette volna neki ezt a küldetést. Végül maga Willem Dafoe öregkori make-upja idézi fel ezt az aggastyán-alakot. Ő maga akkor már a megkísértettként azonosul a megkísértővel. És visszatér oda, ahova elrendeltetett. Nem lehet tudni, hogy valójában Isten és a Sátán játszmája volt-e az egész "megváltástörténet". Az aggastyán lett volna Isten kivetülése? Akkor miért nem vezette határozottabb utakra a kétkedő Fiát? A Sátán lett volna az öreg? Ez már jobban megmagyarázná Jézus hirtelen motiváció-változásait. Az én olvasatomban a dualista világnézet alakjai játszottak az ács fiával. Jeruzsálemet a történeti adatok alapján így is, úgy is felégették... Blaszfémiát már manapság szerintem senki sem kiált, ha megfelelően nézi a filmet. Azt Schrader, vagy Scorsese sem tagadja le, hogy Jézus sztorija szemléletváltást indukált az egész világban. Pl. az öreg Saul még akkor is a meghalt és harmadnapra feltámadt, bűnöktől megszabadító Krisztusról, a saját Krisztusáról beszélt a hallgatóságnak, amikor maga az öreg Názáreti tagadta meg a nyilvánosság előtt. Saul-Pál köszönte szépen, de nem kért a valódi Jehoshua ben Joszéfból. P.S. "miért történt Jézus kereszthalála óta is annyi szörnyűség a világban" - olvasom eggyel lentebb. Jogos a kérdés. A zsidóság Messiása nem egy belső történéseken átívelő sikersztori. Az anekdota szerint, még a tömegkommunikáció előtti időkben, a samesz megkongatta a harangokat, mert a keresztény propaganda elhitette vele, hogy már ezervalahány éve megtörtént a megváltás. Aztán rohant a hírrel a rabbihoz. A rabbi erre kinézett az ablakon, látta, hogy az égvilágon semmi nem változott, az emberek ugyanazokat a bűnöket követik el, mint ezervalahány éve (és amikre amúgy Jézus is felhívta a figyelmet), és szólt: - Fogd meg azt a harangkötelet jó erősen. Nincs még itt a Messiás. |
2018-03-29 22:54.11 |
Nem egy hosszú könyv, 133 oldal. Nagyjából ugyanaz történik benne, mint a filmben, de kicsit hangsúlyosabbnak éreztem Conor egyik kívánságát a rémálmon belül, amit olyan nehéz kimondani: "Legyen már vége!" A kórházban nem ugyanezt mondja, ott nem akarja, hogy elmenjen. Értem az érzelmek és jellemek kettősségét, amiről a három mese is szólt, dehát nem szeretem ezt a lezárást :-/
Lehet, hogy át kéne élnem egy ugyanilyen szituációt. De ezt inkább nem kívánom magamnak - se. |
2018-03-29 04:50.03 |
A hozzászólásokban azt írtam, hogy 2001-ben, vagy 2000-ben láttam először moziban a rendezői változatot, de most, mikor az évfordulón újranéztem az első magyar szinkronnal az eredeti, nem-rendezőit, felrémlett egy eltemetett emlék. (Ezt a filmet amúgy nem érdemes szinkronizálva nézni.)
Valamelyik régi kábeltévé, a TV3, vagy egy merész helyi tévétársaság sugározta a 90-es években, nyilván illegálisan, VHS-kópiáról, ahogy szokták, mert akkoriban úgyse ellenőrizte a kutya se. Kb. 10 évesen, egy "késő" esti műsorsávban kaptam el egy jelenetét. Egyedül voltam otthon... Nagyon csúnyát mondott a kislány eltorzított hangon, borzalmas, rothadó pofával. A "fasztarisznya" kifejezésre pontosan emlékszem. Nagyon beszartam, rögtön odébb is kapcsoltam. Később persze visszamentem a csatornára, mert a gyermeki kíváncsiság már csak ilyen. Akkor meg már az ágyról emelkedett fel a lány. Megint odébb kapcsoltam, de egy jó darabig nem mertem kimenni a tévészobából. Utána már csak moziban mertem megnézni a felújított változatot, de akkor is a szemem elé tettem a tenyeremet. Hát, örök gyerektrauma maradt. Mint az Aliens :) A director's cuthoz készült magyar szinkronon nem hallottam a fasztarisznyát, sőt, démonhoz képest roppant kifinomult lett a kislány beszéde. De még a "fasztarisznya anyád" sem adja vissza az eredetit: "Your mother sucks cocks in Hell, Karras". |
2018-03-29 01:53.57 |
Sok-sok odaszúrás az elmúlt harminc év semmiből megvagyonosodott oligarcháinak, és a politikai szálakat a háttérből mozgató üzletembereknek. (De nem elég bátor, nyilván nem is ez a feladata.)
A 2. évad egyik epizódjának betétdala lehetne akár az egész sorozaté is: A Brék Pajortól és a Neurotictól. Zseniális, ahogy a sorozat a mából visszatekintve átfordítja az eredetileg rendszerellenes üzenetet: "Neked törvény, nekem töltény kell..." |
2018-03-26 13:38.08 |
No, akkor nekiállok a regénynek. Nincs kőbe vésve a véleményem, és nem szégyellek változtatni rajta, ha meggyőznek :) |