Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2024-11-28
A szomszéd szoba
Az iskola
Barátnők újratöltve
Bohócrém karácsonya
Exhibition on Screen: Michelangelo - Szerelem és halál
Kneecap
Mi vagyunk Azahriah
Vaiana 2.

2024-11-21
A parancsnok
Bambi - Egy élet az erdőben
Eretnek
Futni mentem
Ketyegő ultimátum
KIX
Ne várjatok túl sokat a világvégétől
PÁN - A belső sziget

2024-11-14
A változás valutája
Az univerzum elmélete
Gladiátor 2.
Lee
Terápia alatt
Valami különös
Változó vadon - Az én Északom

További mozibemutatók

Hamarosan a TV-ben
Szamba
- Magyar Mozi TV, 15:25
Dumb és Dumber - Dilibogyók
- Film Café, 15:30
Karácsony, akár egy film
- Mozi Klub, 15:30
Ismeretlen férfi
- AXN, 15:45
A szív bajnokai
- SuperTV2, 16:00

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
Thierry Lhermitte (72)
Albert Wolsky (94)
Shirley Henderson (59)
Katherine Heigl (46)
Garret Dillahunt (60)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
A jó rabló - Vélemények
Mi kell a nőnek? - Vélemények
Isten hátrafelé megy - Vélemények
Dallas (sorozat) - Vélemények
Jellemző mondat, esetleg rövid párbeszéd - melyik filmben hangzott el?

További fórumok

Utoljára értékeltétek
Lelkek karneválja aaaaa
Robert Krasker aaaaa

 

Törölt felhasználó hozzászólásai

Ugrás Törölt felhasználó adatlapjára

elejére ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... végére

Stranger Things (sorozat) - Vélemények

2017-10-30 10:53.32
Az 1. évadban volt egy ennél is nagyobb baj: a CGI. Ha valami ki tudott rántani a hangulatból, az a "Demogorgon" volt. Remélem, az új szériában jobb lett a szörny.


Drakula (1992) - Vélemények

2017-10-29 23:09.03
Ízlés dolga lehet. Én akárhányszor próbálom újranézni, mindig azt érzem, hogy túldíszített, giccses. Az a filmfeldolgozás még nem készült el, ami vissza tudta volna adni a Stoker-regény borongós, gótikus hangulatát. Illetve Mario Bavanak sikerült a Black Sunday-jel (La maschera del demonio), de az nem Drakula-film. Aztán a 60-as évek folyamán többször is bizonyította, hogy jobban érti a gótikus horrort, mint akár a Hammer stúdió. Az ő kezébe kellett volna adni egy 60-as évekbeli feldolgozást.


Az (2017) - Vélemények

2017-10-28 02:41.09
* SPOILER *

Szinte semmit nem képes visszaadni a regény vezérmotívumából. Pennywise (Krajcáros) valóban egy olyan Izé, egy olyan "AZ", aki pontosan megtestesíti a gyerekek félelmeit, ezzel bénítja le őket, és ragadja magával. De ha maradunk ennél a ki is mondott előfeltételnél, akkor nem lehet tetszőleges eszközzel hatástalanítani. Ha egy bohóctól félek, akkor kitalálom, hogy mivel lehet egy bohócot megsemmisíteni. Egy fején átszúrt nyíllal biztosan nem. Vagy ha igen, akkor mégis miért? Hogy jut eszembe? És ha a kisöcsém képében jelenik meg, akkor egy fejlövés hogyan lehetne hatásos?
King még okos volt, hogy a Házban a Teenage Werewolf képében jelenítette meg AZ-t (a regény egyik szála 1958-ban, a B-filmek aranykorában játszódik), ugyanis a farkasember ellenszere az ezüst lövedék. A kölkök erősen hisznek valamiben, ami valahogyan elpusztítható, és a képzelgéseik legkézzelfoghatóbb, egyben legmegsemmisíthetőbb megjelenési formája a farkasember. Őt látták tegnap a moziban... Ez AZ erőssége, egyben gyengéje is.
Van valamiféle ellenszere, tehát meg is kell találni, létre kell hozni, ahogy a lúzerek bandája meg is teszi - a könyvben. Ezüstpénzből öntik ki az ezüstgolyót. Ben az agy, aki a könyvtárban megleli az ellenszert, Bill a kéz, aki apja munkaasztalán kivitelezi. Két hendikeppes összefog a tudása mentén. Csatlakoznak hozzájuk a többiek, akiket szintén hátrány ér valami miatt.

(Henry Bowers, és tsai motivációja teljesen tiszta minden egyes esetben, mármint a könyvben. A filmben egyszerűen csak zaklató szemetek, lebutított, egydimenziós senkik, ezért súlya sincs a megsemmisülésüknek. A könyvben sajnálni is lehet őket, sőt némelyikkel együtt érezni, és itt jelenik meg King írói ereje.)

A fegyver működik - a regényben. Tegnap este a mozivásznon a farkasembert láttuk garázdálkodni. Ezért biztosak vagyunk benne, hogy ha megkeressük AZ-t, akkor farkasember képében bukkan majd elő. Őt ezüstgolyóval lehet megsemmisíteni, vagyis valahogyan, közös erővel létre kell hoznunk ezt az ellenszert.

Ehhez képest a filmben teljesen logikátlanul bármilyen eszköz képes elpusztítani AZ-t, csupán az ellenállási szándék kell hozzá. Nem is olyan alakban jelenik meg, amitől mindenki közmegegyezés szerint fél. A bohóctól egyedül csak a szófosó Richie retteg.
Minimális erőfeszítés: csak egyetlen NEM, hozzá meg egy fegyver. Ennyi erővel lehetne egy kurvaanyázással egybekötött pofon is.
Lehet, hogy a Weinstein- és a Marton-ügy kapcsán ez véletlenül nagyon is előremutató mondanivaló... Fogalmam sincs. De amikor a film készült, még nem létezett a Weinstein-ügy. King pedig nem ilyen idealista, legfeljebb, ha olvasóbarát módon akar a végén lezárni egy nagyon mocskos cselekménysorozatot.

Összességében inkább a könyvet ajánlom. Az sem a szerkesztői arányosságáról híres, de átad egy hiteles és követhető motivációs sémát, egy átélhető táj- és jellemrajzot, de még egy elmebeteg, pesszimista univerzumképet is felvázol.


Az (2017) - Legjobb jelenet

2017-10-28 00:51.18
Amikor a serdülő lány pont olyan pózban "lebeg", mint a bennszülött nő a Cannibal Holocaustban.


2017-10-28 00:46.25
Amikor végre eszébe jutott a rendezőnek, hogy egy platformra hozza Marilyn Mansont Amedeo Modiglianival. (A film vége felé, odalent.)


A majmok bolygója: Háború - Vélemények

2017-10-27 23:50.10
Nagyrészt egyetértek, csak annyit tennék hozzá, hogy öröm volt a látni az italo-western, Eastwood és Peckinpah nászát a 21. században, tolakodó CGI nélkül - ahogy írtad, a cselekménynek alárendelve. Én örülök, ha kicsit visszalassul a filmnyelv.


2017-10-14 23:35.46
Ugyanezek a szimbolikus párhuzamok merültek fel bennem is, és én is számolgattam (ezt is, és a műfaji darabokból kölcsönzött motívumokat is). Mondjuk az alkotók nem erőltették meg magukat, hogy kevésbé legyen direkt a biblikus áthallás, de tézisfilmnek így is elég jó. Az intertextualitás korában szeretünk ráismerni régi motívumokra.
Az Alfa és az Omega jelenléte inkább arra utal, hogy egy agyonhasznált popkulturális szimbólumot fel lehet használni a tömegmanipuláció érdekében. Az emberek donkey-nak nevezik a majomszolgákat, egyszerűen Kongnak hívják a fajt (előttem már biztos leírták, hogy milyen frappánsan egyezik ez a vietnami szituációval). Nem éreztem semmi lealacsonyítót a kereszténységgel kapcsolatban, az Alfa és az Omega csak egy volt a manipulációra használt jelmondatok/katonai szlengek közül. Ha úgy tetszik, intertextuális katyvasz, amibe bármilyen vallási és profán utalás belefér.
Sokkal érdekesebb volt, ahogy a Schindler listája és egyéb holokausztfilmek képi világa egy jeleneten belül találkozott Leni Riefenstahl Hitler-propagandafilmjeinek konkrét beállításaival
Bennem az a kérdés merült fel, hogy mivel a sorozat amúgy is egy parabola, eljátszható lenne-e a történet bármely más elnyomott népcsoporttal. Végülis igen. De ehhez nem feltétlenül lenne szükség majmokra. (Andy Serkis motion capture-je, performance capture-je, a vele kezdődő - vele együtt felnőttkorba lépő technika viszont letaglózóan hatásos. Annyira, hogy nagyon sok jelentős arcközelit lehet már rábízni.)


A halál csöndje - Vélemények

2017-10-14 22:35.22
Még mindig remek alkotás, bár nehezebben befogadható, mint Corbucci másik hivatkozási pontja, a Django. Megtévesztő a műfaji besorolása, mert ez nem egy tipikus western, hanem egy vadnyugati műfaji környezetbe ültetett parabola, ami legalábbis a 20. – kora-21. századra is alkalmazható, ha úgy gondoljuk.
Corbucci megint annyira el akar távolodni a westerntől hogy a nyári dágvány helyett ezúttal téli, hóhatár-közeli környezetbe pottyantja a szereplőit. Ettől csak jelentősebb lesz a fehér alapon kirajzolódó vérfröccs (Tarantino átvett motívuma a saját Djangojában és persze az Aljas Nyolcasban). Valamint sokkal elvonatkoztathatóbb lesz a cselekmény, és a belőle erőszakosan, exploitation-szerűen kitüremkedő mondanivaló.
Ez egy velejéig radikális baloldali tézisfilm. Lehet szeretni, vagy nem szeretni, de tagadhatatlan, hogy amit felvállalt, azt konzekvensen végigviszi.

A főhőse egy szótlan revolverhős, akinek a szótlansága a cselekményből adódik: oka van, hogy meg sem szólal. A női sidekick Corbuccira jellemzően egy szimpatikus prostituált. Mindkettő úgy válik „hőssé”, hogy az író-rendező közben gondoskodik arról, hogy mégse legyen okuk hőssé válni.

***SPOILER ON***

A helyi rendfenntartó erő, a seriff, a törvényesség képviselője, gyenge és befolyásolható alak, tulajdonképpen egy odaültetett bábu. A település egyetlen oligarchája sem veszi őt komolyan. Az oligarchát gondolatban tegyük idézőjelbe, itt Pollicutnak hívják, ő a dramaturgiailag továbbgondolt Jodzsimbo- és western-karakter koporsókészítő, a hullákon meggazdagodó figura. A halál csöndjében ő a kocsma- és bolttulajdonos, aki az örök hó birodalmában a javak visszatartásával előidézi az éhezés szituációját, ezzel a környező hegyekbe űzi a nincsteleneket. Akik elvileg a szentséges USA mitológiájában a minden megpróbáltatást legyőző, túlélő és államalkotó tömeget jelentenék.
Itt fordul egy nagyot a kocka, ugyanis a „tömeg” maga lesz a Vad, a felhalmozott javakra veszélyes Idegen. Szó sincs indiánokról, mexikánekeről, csak egyszerű szegényekről a „mi fajtánkból”.

Oligarchánk a fejvadászokból lassan létrejövő paramilitáris szervezet tevékenységét legalizálja (fizeti) az éhező, legkiszolgáltatottabb társadalmi réteg, a Tiborcok ellenében (akiknek a státuszát maga alkotta meg), nehogy lejöjjenek a hegyekből és kicsinálják a felépítményét egy rögtönzött proletár-forradalom keretében. Ha viszont az érdekei úgy kívánják, akkor teret enged a seriff elképzelésének, miszerint „rakjatok meg egy szekeret kajával, majd lejönnek, felzabálják, visszamennek, és békén hagynak titeket”. Anyagi értelemben nem hajtanak hasznot, csak a javainkat csócsálják, „ezeket is nekünk kell eltartanunk”.
Ha viszont a jogszabályok helyi őre, a seriff sincs már, és az Oligarcha-megbízó is halott, akkor az érdekek mentén szerveződő önbíráskodó félkatonai szervezet önálló életre kél.

Amire minden beszédre képes szereplő hivatkozik, az a törvény betűje. Egy éppen megszilárdulni készülő társadalomban, amely már próbálna leszámolni a Vadnyugat mítoszával, az írott jogszabály még elég képlékeny. Ezért éppen az aktuális érdekek mentén magyarázható.
Talán nem véletlen, hogy Silenzio, a főszereplő egy néma karakter, akinek a belső motivációja ad egyfajta „örök törvényt”, ami a klasszikus westernekben a Jó erkölcsi alapvetése. Corbucci pesszimizmusa nem engedi, hogy a Jó érvényre jusson.

Úgy érzem, hogy Sergio Corbucci ebben a többnyire rosszul fényképezett és vágott B-filmes műremekben megcsinálta a szintén radikális baloldali Pier Paolo Pasolini westernfilmjét – őhelyette.


Szárnyas fejvadász - Vélemények

2017-10-08 00:49.54
Nem először látom, épp ma néztem újra szép nagy felületen, Full HD-s projektoros vetítés keretében. Még mindig szép és átélhető, de a jelenlegi fogyasztói szemszögből nézve mára már ritmikailag sokkal közelebb áll Fritz Lang Metropolisához, mint bármilyen 2010 utáni pörgős mainstream sci-fihez (leszámítva valószínűleg a folytatását).


Box Office

2017-10-08 00:17.56
Egy Villeneuve-filmre inkább azért nehéz bevinni a fiatalabb korosztályt, mert nem egy gyors ritmusú rendező. Az Érkezés után már én sem ülnék be miatta a moziba, nemhogy a nálam húsz évvel fiatalabb diákjaim :)


Pappa pia - Vélemények

2017-10-07 23:28.08
Azt én is nagyon szeretném látni, de abból nem elég a kamerás-mobilos verzió.


Az ördög háza - Vélemények

2017-10-06 22:49.26
Egy horror-blog ajánlójában találtam rá. Masszívan hozza a nagyon lassan építkező, 80-as évek eleji horror-életérzést, a 70-es évek okkultista tematikájával.
Egy dologról feledkezik meg a rendező: ha hangulat-horrort akar csinálni, akkor ne csak a néző részesüljön a baljós előjelekben, hanem az egyetlen főszereplő is. 50%-ban azt láthattuk, hogy izgalmas kamerabeállításokkal, vágásokkal, hanghatásokkal tudtunkra van adva, hogy ez a ház vészjósló dolgokat rejt magában. De ez mind a lány érzékeitől függetlenül történik. Csak bennem játszódik le. A néző érzékelése nem kapcsolódik össze teljes egészében a főszereplőével. Ez csak akkor gond, ha túl kevés olyan baljós esemény zajlik le a lány fejében, ami arra indíthatná őt, hogy késsel a kezében elinduljon az emeletre.

Különben izgalmas stílusgyakorlat, személy szerint örülök, hogy még a Stranger Things előtt megpróbáltak elegánsan hommage-olni, vagy inkább restaurálni egy már nem létező horror-hangulatot. Külön piros pont jár azért, hogy kerülte az intertextualitást, egyetlen filmidézetet kivéve (Romero).

Az évtized kezdetén született filmek közül szerintem a The Changeling (1980) áll ehhez a legközelebb - Andy Wajna korai befektetése, a korszakhoz kötődő hangulata miatt ajánlom. A The Entity (1982) is ugyanolyan remek.
Persze mindkettő felülmúlja.


Pappa pia - Vélemények

2017-10-06 21:57.51
Akkor botrány, hogy még egy kamerás verziót sem sikerült kiszivárogtatni :(


2017-10-06 21:43.34
Mert jövőre lesz 35 éves az István a király, ezért a jubileumi előadáson számítanak a jelenlétére.
Egyébként online nézted? Érdekelne a link :) Nem akarok rá pénzt kiadni (mármint mégy egyszer, és önként).


2017-10-01 04:11.50
Tykylevitset csak úgy mellékesen említettem meg, szélsőséges példaként. Jobb lenne egy olyan vloggerrel példálózni, aki ríltájmban közvetíti egy háborús esemény borzalmait. Ilyen természetesen nincs, csak egy valóságshow keretein belül volna lehetséges, de onnantól kezdve megkérdőjeleződne vagy a show valóságtartalma, vagy a háborús közvetítés objektivitása. Izgalmas metodikai problematika, szerencsére még senki nem kísérelte meg a gyakorlatban alkalmazni. Leszámítva a deep- és dark webes tartalmakat, de azok távol állnak a mainstreamtől - most még.


Trónok harca (sorozat) - Vélemények

2017-10-01 03:29.38
*posztumusz.
(h-val amúgy jobban hangzik)


2017-10-01 03:27.20
Vagy akkora troll, hogy már rég lekerekítette a történetet, csak megvárja a tv-sorozat végét, hogy majd akkor adassa ki, akár a halála után is, hogy poszthumusz még nagyobbat szóljon :)


Pappa pia - Vélemények

2017-09-24 04:08.54
Nem, egyáltalán nem tartom rossz filmnek - ezt egyikünk sem állítja. Valaki biztos a szar filmek közé sorolja, ez nálad is felmerült, azért hoztam fel. Nekem személy szerint érdekes, de hatását tekintve semleges.
Egy filmnek ugye nem kötelező narratív struktúrával rendelkeznie. A filmtörténet tantárgyat sem így tanítjuk.
A Saul óvatosan oldalaz a lineáris történetvezetés mentén, de közben tesz egy érdekes formai kitérőt a vlogvideók egyes szám első személyű narrációja felé. Arc felé fordított kamera, szűk mélységélesség...
Nem minden vlogger él a linearitással, valakinek még csak narratívára sincs szüksége az önkifejezéshez (kedvenc példám a tykylevits nevű youtuber, egy hülye finn állat - imádom).
A Saul fia formailag átütő, ha összegezzük mindazokat a filmtörténeti előzményeket, amelyek hatással voltak rá (Vertov, Klimov, Bódy... Deodato - bocs az utóbbiért), és vegyítjük a modern vlogvideók formai megoldásaival is. Azért nem érzem formailag ÉS tartalmilag átütő erejűnek, mert "csak" felhasználta a már létező filmtechnikai megoldásokat, de azokat nem haladta túl. Esetleg egy lépéssel.
Nyilván nincs rálátásom a következő 50 év filmnyelvi fejlődésére, de de a Sault és egy köztes pozícióba sorolnám, egy olyan helyre, ahonnan áradni fognak a hatások a nemzetközi filmművészetre.
Szerintem már a Nolan-féle Dunkrikben is tetten érhető Nemes-Jeles hatása. Formailag.
Elismerem, hogy ez a kis lépés is nagy dolog.


2017-09-24 01:57.20
A Saul fiát én egy formai kísérletnek tartom. Filmként szerintem úgy állja meg a helyét, mint egy hosszú vloggervideó. Én egy zsinagógában felállított alkalmi "moziteremben" néztem meg, és még így sem volt olyan átütő, amilyennek szánták.


A galaxis őrzői 2. - Vélemények

2017-09-23 23:22.51
"mennyire kulturálisan trash" - így van. Érdemes utánanézni, ki az a James Gunn, és hogy honnan jött. A Belko-kísérlet c. film topikjában írtam róla és legzseniálisabb Shakespeare-trash-adaptációjáról.


A kolosszus - Vélemények

2017-09-16 00:17.32
Rendhagyó "kaiju-film". Ha egy óriásszörnyfilmtől eredetiséget várunk, akkor azt ezen a tájékon érdemes keresni (meg abban az agyban, ami a Gwoemult alkotta - micsoda véletlen, pont D-Koreában, ahol a film egy része játszódik).
Az előttem szóló Anitabagwell jobban ismeri Vigalondot, az író-rendezőt, én csak az Időbűnöket láttam tőle, ami szerintem az egyik legtökéletesebb eszköztelen, "unalmas" sci-fi. A Colossal szinte végig érdekfeszítő, de a szereplők közötti interakción még majd érdemes lesz dolgozni, ha a jövőben is szeretne drámai fordulatot elhelyezni a filmjeiben.

Kétféle hangulatot idézett meg bennem a Colossal. Az egyik a sci-fi időhurok-témáját romantikus filmbe oltó Groundhog Day, a másik Ang Lee félig-meddig sikerült görögdrámás Hulkja. Az előbbi keserédes katarzist hozott úgy, hogy a két zsánert tökéletesen gyúrta egybe, az utóbbi inkább okozott zavart fejvakarást, olyasmit, amit Anne Hathaway figurája hoz a filmben (és a plakátokon). Annak a kényszermozdulatnak van dramaturgiai jelentősége, mint ahogy majdnem minden metakommunikációs gesztusnak, amit a főszereplőnk munkanélküli, alkoholista, "adjunkidőtegymásnak"-féle párkapcsolati szituációban tengődő énje produkál. Az ilyen hétköznapi apróságokat használta fel Harold Ramis zseniálisan, Ang Lee jószándékkal, de sajnos szétesően.
És itt alkotott hatalmasat Vigalondo. Viszont spoiler nélkül ezt a gondolatmenetet nem lehet folytatni. Röviden: egyetlen mozdulat képes megváltoztatni egy szörny-fightot, vele együtt egy ázsiai világváros architektúráját, közben egy individuum identitását is, de sikerül végig a pszichodrámán inneni területen maradni.
A földhözragadt dráma és a fantasztikus műfaj okos vegyítése nehéz, szerintem Vigalondonak jobban sikerült, mint Ang Lee-nek. Talán Vigalondo jobban tudott, vagy mert játszani a műfaji határvonalakkal, míg Ang Lee talán merevebben. (Aztán sikerült neki a Pi életében, de az már inkább mágikus realista fúzió, ha valahová be kell lőni.)


Trónok harca (sorozat) - Vélemények

2017-09-10 18:58.11
Hát, bipoláris - erről éppen nem tehet, de mellette ordas f@szfej tud lenni. Szóval valahol beleillik a bestiáriumba :)


2017-09-10 15:55.45
OK :D Nagyon sok részletre nem emlékszem már.


2017-09-10 00:15.27
Ebből kinőhetne egy rajongói teória, miszerint Martin eleve egy magyar szlenget felhasználva jelölte ki a sorozat útirányát :)


Ragyogás (1980) - Vélemények

2017-09-09 23:39.47
Ez általában igaz rá. Amikor pár éve újranéztem a Burton-féle Batmant a bemutató 25. évfordulóján, nálam is dolgozott a Vigyorex. Mintha Jack túlélte volna a fagyhalált, és elment volna Gothambe bűnözni. Tök ugyanaz a karakter. Minek nekünk egy új Joker-eredettörténet, amikor itt van a Ragyogás? :)


Makk Károly - Vélemények

2017-09-09 21:02.24
A mese a 12 találatról c. filmjét is említsük meg. Ritka az olyan 60 éves vígjáték, ami a mai napig ennyire tud "pulzálni", ilyen életteli a karakterrajza, tökéletes a filmezése (Eiben István), a vágása. Nekem ez volt tőle a kedvencem.


Trónok harca (sorozat) - Vélemények

2017-09-09 13:05.27
Milyen kár, hogy Havasra fordították a Snow-t. Most mit fognak kezdeni a Sanddel? :)


A martfűi rém - Vélemények

2017-08-27 05:06.14
Félreérthetően fogalmaztam. Nekem úgy jött le, hogy a film szerint közrejátszott a sorozatgyilkos elméjének elborulásában a pornónézés. Vagy legalábbis elmélyítette a "sötét személyiségét". (A filmben úgy van tálalva, mintha ez rendszeres tevékenység lenne, no ez rendezői hiba.) Én is úgy gondolom, hogy marhaság ez a feltételezés, a három T irányelv is ebből indult ki, amikor bojkottálta a pornográfiát.

Csikatilo esetéből készült két filmes feldolgozás is, ezek közül szerintem az X polgártárs volt az intelligensebb de unalmasabb, az Evilenko meg a B-filmek sztenderdje szerint hatásvadászabb, de odabaszósabb. (Mellesleg Malcolm McDowellt imádom, még ha ilyen közepes filmekben is játszik, mint az Evilenko. Ő tipikusan az imádnivaló geci karakterei miatt lett híres, vagy hírhedt.)
Én A martfűi rémben arra vártam, hogy majd előkerül egy hasonló antihős-nézőpont, amivel össze tudják zavarni a szimpátiámat. Lehet, hogy nem lett volna eredeti, de valahogyan reflektálhatott volna a karakter a mai Kádár-nosztalgiára, ami szerint régen a közbiztonság olyan erős volt, hogy ihaj.
Utalhatott volna a rendszer hiányosságaira.


Fórumtalálkozó, benne lennétek?

2017-08-27 03:22.54
Bele-beleolvasva ebbe a topikba, ez a fórumtalálkozó olyan lenne, mint a Reservoir Dogs. Ebben még én is benne lennék, csak az volna a kikötésem, hogy én lehessek az operatőr, aki found footage-szerűen dokumentálja, és túléli az egészet.


Félvilág (2015) - Vélemények

2017-08-27 03:15.47
Technikailag kifogástalan. Megint csak ott vérzik el, hogy a jellemábrázolást feláldozták a feszes dramaturgia oltárán. Ahogy Tjunior írta lentebb, van egyfajta Fincher-szerű atmoszférája. Csakhogy Finchernél a vontatottságnak célja van: általában úgy mélyül el a jellemekben, hogy az egyszerre ágyaz meg a karakterfejlődésnek és szolgálja az előrehaladó thriller-narratívát. (Még az Alien 3-ban is valamennyire.)
Itt viszont csak toporgunk egy helyben, legyen szó az Orfeumról, vagy a leszbikus ágyjelenetről.
Egyetlen átütő dolog van a filmben, az pedig Gryllus Dorka játéka. Szikár, titkokkal teli komorna-típus, aki az elejétől fogva sejteti, hogy valaminek az elindítója lesz. Szinte megformálja a "hagsplotiation" jellegzetesen magyar karakterét. Sajnos mindegyik hangsúlyos jelenlélét agyonvágja a többi színész, de lehet, hogy ebben a színészvezetés hanyagsága lesz a ludas, mert amúgy a beszédtechnikát leszámítva teljesen jól játszik a gárda. (Komolyan, néha úgy dünnyögnek, hogy nem is értem, mit akarnak közölni. Utószinkron?)
Szóval jó úton jár a magyar thriller, de nyissák már tágabbra azt a vágóoollót.


elejére ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... végére

 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk