Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Automata - RTL Három, 23:20 |
Kandahár - Filmbox Premium, 23:50 |
Törés - Moziverzum, 00:00 |
Amerikai szépség - Paramount Network, 00:15 |
Ázsiai pokoli torony - Film Mánia, 00:50 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Jena Malone (40) |
Goldie Hawn (79) |
Jimmi Simpson (49) |
Cherry Jones (68) |
Nicollette Sheridan (61) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Álmodozók |
Rodney Bewes |
2017-03-11 22:05.45 |
Valóban. Lehet, hogy az utóbbi tíz évben inkább megváltoztak a nézői igények, ezért inkább arra költenek a stúdiók, hogy létrehozzanak egy olyan franchise-szisztémát, amibe beleágyazhatják a történelmi kalandfilmekből ismert motívumokat? Bizonyos nézőpontból pl. az X-Men First Class is történelmi film, mert az alapkonfliktusát a kubai rakétaválság adja. Csak tovább kell rétegelni a műfajt, legyen mondjuk alternatív történelmi-akció-fantasy-scifi-szuperhősfilm. (Lehet, hogy vmit kihagytam.) |
2017-03-11 21:55.10 |
Jézusom, mibe tenyereltem, hogy hirtelen senki sem reagál? :D |
2017-03-11 21:52.12 |
Szóval ott tartottunk, hogy a szuperhősfim-áradat miatt nem készülnek igényes történelmi filmek? Legalábbis egy interpretáció szerint. |
2017-03-11 21:49.36 |
Ja, ez lehet, hogy belsős poén, nem biztos, hogy mindenki érti. Emma a youtube meleg sztárja volt anno. Anyakönyvezett neve ismeretlen. |
2017-03-11 21:47.00 |
Ez egy utalás Emmára? :) |
2017-03-11 21:39.58 |
Nem tudom, Androidod van-e, de ha igen, akkor melyik az az optimális cbr-olvasó app, amit használsz, és ajánlani is tudsz? |
2017-03-11 21:36.11 |
Na! Disztingváljunk, kérem! :) |
2017-03-11 21:29.36 |
Dehát itt én vagyok a buzi, miért nem nekem ajánlották fel mindketten? :) Ha kezelésbe vennék mindenkit, aki "étkezésre kínálja fel a nemi szervét", akkor kitörne a világbéke. Ezt pedig nem hagyhatjuk. A konfliktusok mozgatják a Filmkatalógus fórumát.
Szóval inkább várok. (És bocs a meredek humoromért, nem tetszhet mindenkinek.) |
2017-03-11 21:22.50 |
Ez a te interpretációd. Megnézném az ő kommentjét is. |
2017-03-11 20:48.06 |
Jól gondolom, hogy arról megy a vita, hogy a szuperhősfilmek és a történelmi filmek között ég és föld a különbség, kontra nem ég és föld a különbség? |
2017-03-11 20:45.52 |
A Robin Hood mindig egy igazságosztó folklór-alak feldolgozása volt, az adott történelmi korszakba helyezve, az éppen aktuális nézői befogadói trendhez igazítva. Errol Flynn 1938-as filmjét szívesen nézem, mert klasszikus kalandfilm, a korabeli filmnyelven fogalmazva, a korabeli nézőknek. Ezzel meg is határoztuk a műfaját :) De nem is határoztuk meg, mert a történelmi film rengeteg alműfajra bomlik, ebbe beletartozik a történelmi kalandfilm is. Sőt, van áltörténelmi kalandfilm is, de az inkább néha áthajlik az utópikus/disztópikus kalandfilmbe... Nincs nagyon értelme a besorolásoknak. Csak belekavarodunk. A tiszta műfaji filmek szerintem a legunalmasabbak. Általában. |
2017-03-11 20:06.42 |
Nem tudom az előzményeket, hogyan került elő a téma. Nem a kedvenc műfajom, nem foglalkoztam vele részletesen, ezért csak szubjektív álláspontot tudok előadni. Minden másra ott a könyvtár a műfaji filmek alapkérdéseivel :)
Én soha nem arra figyeltem, hogy a tárgyi történelem szempontjából mennyire hiteles az adott korszak ábrázolása. Díszlet-jelmez-kosztüm-kellék minden bizonnyal rendben kell, hogy legyen, de ha én történelmi filmet nézek, ez másodlagos. A korszellem ábrázolása a sarkalatos pont. Szerintem, ha valaki történelmi film forgatókönyvét írja, az nem lehet értéksemleges. Nem azért, mert évtizedekre, vagy évszázadokra vagyunk a korszaktól, hanem egyszerűen kell valami aktualitást adni az ábrázolandó eseményeknek, ha nem akar a film unalomba fulladni. Használhatja a szerző a könyvtárakat kitevő szellemtörténeti elemzéseket kiindulópontként, de szerintem azok a legjobban sikerült tört. filmek, amiknek van valami kapcsolódási pontjuk az adott kor nézőihez. Hadd hozzak fel erre három példát. Pl. D.W. Griffith volt a történelmi film, de úgy általában a filmművészet egyik első nagy figurája. A mai napig filmesztétikai tananyagként funkcionáló filmje, a Birth of a Nation (1915), Lincoln mellett a Klu-Klux Klán felemelkedését akarta ábrázolni - pozitívan. A "négereket" pedig negatívan. Ezért is ellentmondásos a megítélése sok évtized múltán, de elvitathatatlan tőle, hogy elsőként alkalmazta a párhuzamos montázst ekkora erővel és jelentőséggel. Muszáj tanítani, mert formailag tényleg egy remekmű. (Ennyiben hasonló a Jud Süss c. filmhez, ami operatőrileg-vágástechnikailag és dramaturgiailag is kitűnő - sajnos :) De az már egy másik téma.) Lényegében akkor, ott, 1915-ben a Birth of a Nation a nemzeti öntudat felkorbácsolásának az igényét elégítette ki. Ezzel is egy mai napig alkalmazott mintát adott Hollywoodnak. Utána majd az Intolerance-ben (1916) kompenzál ugyanez a rendező, Griffith egy hatalmasat, amikor egyszerre 4 történelmi korszakot idéz meg és állít egymás mellé, azzal a didaktikus tételmondattal, hogy a világban állandóan kirobbanó háborúskodásokat nem más okozza, mint az intolerancia, ami az alulról jövő kezdeményezésekkel szemben nyilvánul meg. (Ehhez képest Griffith képes volt a zsidókat sztereotip módon ábrázolni, szerencsére csak kevés és nem is annyira feltűnő jelenetben.) Magyarországon sikerült a filmet Türelmetlenség címen forgalmazni. A film óriásit bukott, mert a nézők erre a mondanivalóval is terhelt párhuzamos történetvezetésre még nem voltak felkészülve, pláne, hogy ezek a szálak az utolsó felvonásban kaotikusan (kaotikusnak tűnően), de valójában vér-logikusan kavarodnak egymással, de olyan szinten, hogy azt még 2017-ben is valami gyönyörűség nézni :) Mondjuk azt, hogy az Intolerance 1916-ban ugyanaz volt, mint manapság az Órák, vagy a Felhőatlasz. (Utóbbit amúgy sem könyvben, sem filmben nem szeretem, de példának megfelelő.) Mára már nem jelent gondot a nézőnek, ha különböző történelmi korszakok kapcsolódnak egymáshoz egyetlen filmen belül. Sőt, ez inkább közönségvonzó. Meg akarják fejteni az összefüggést, és kb. két órára intelligensnek érezhetik magukat. Ellenpéldának hozom fel Stanley Kubrickot. Nekem az ő Barry Lyndonja sem működik, a rendező attitűdje miatt. Ő általában nem szimpatizál semelyik szereplőjével, ezért nagyon nehéz lenne rátalálni, hogy mit talált Kubrick annyira érdekesnek Thackeray történetében. A válasz az, hogy őt a barokk korstílus filmre való átültethetősége érdekelte, tehát a szempontjai kizárólag vizuálisak voltak. Még a NASA-tól is elkérte a huiper-fényérzékeny kameráit, hogy kizárólag gyertyafényben forgathasson. A látvány ennek megfelelően tényleg lélegzetelállító. Ha vetítve nézed és nem egy képernyőn, könnyen Stendhal-szindrómába eshetsz :D Más szempontból sajnos tényleg unalomba fullad. Egyébként a Napóleon-projektje helyett forgatta le Kubrick a Barry Lyndont. Ha Napóleonról készített volna történelmi filmet, azt értettem volna: a stratéga személyisége érdekelte volna (plusz a vizualitás). Sajnos félbehagyta az előkészületeket. Azért mondd már meg, minek a kapcsán került elő a téma. |
2017-03-11 19:10.08 |
OK |
2017-03-11 18:57.13 |
Értem. Köszönöm a linket! :) |
2017-03-11 18:46.47 |
Utoljára a Watchmen leghosszabb verziója után olvastam el az alapjául szolgáló képregényt (amiből kiderült, hogy majdnem fölösleges volt megfilmesíteni kockáról kockára, leszámítva az animációs betétet), most megint kénytelen leszek.
--> Ncore. 19 kötet? :O Az hosszú... |
2017-03-11 18:42.07 |
***SPOILER****
De legalább a kislány gond nélkül gurította oda a fegyveresek elé az általa levágott emberfejet :D |
2017-03-11 18:36.28 |
2001: Űrodüsszeia-remake-et csak a testemen keresztül. Folytatás készült hozzá, már azt sem kellett volna - Clarke-nak sem megírni, mert ő sem tudott érdemben hozzátenni a történethez.
A Blade Runner nyugodtan folytatható, ha Villeneuve kezébe kerül. Tehetséges a pasi, ha nem megy át szentimentálisba. |
2017-03-11 14:39.41 |
Nem, mert Thor azonnal ott termett volna a Mjölnirrel, hogy visszaüsse :D |
2017-03-11 12:26.29 |
James Mangoldnak biztosan adnék egy Arany Málnát legrosszabb színészvezetés kategóriában, ami a finálét illeti. Odáig nem is volt semmi baj egyik színésszel sem, Jackmannel sem, de onnantól, hogy
***SPOILER*** a vége felé a kettőt összeeresztették... én ilyen katasztrofálisan szarul még sosem láttam ő(ke)t színjátszani. |
2017-03-11 00:09.22 |
De inkább nézzétek meg a "Thriller - en grym film" c. svéd műalkotást. |
2017-03-11 00:00.25 |
Az epizodikus felépítése miatt jobban el tudtam volna képzelni tévésorozatként (fél óra felvezetés, a végén akció, aztán megint elölről...), de így is nagyjából működik annak, aki vevő a stílusra. Szép, véres exploitationöket, road movie-kat, tesztoszterondús B-akciófilmeket, de fő vonalában "brutálwesterneket", bosszúfilmeket idéz fel, rengeteg káromkodással. (A magyar szinkronban. Ami szóra sem érdemes.)
Viszont a B-filmekre jellemzőek az üresjáratok, az indokolatlan szófosások, a némaságban megtett utazások, amik csak arra jók, hogy kitöltsék azt a másfél-két órát. Itt viszont ezeket egy ügyes forgatókönyvírói húzással átminősítették egyfajta leépüléspornóvá. Nincs ilyen műfaj, nem is akarom ad hoc kitalálni, csak arra akarok utalni, hogy már a marketing is arra lett kihegyezve, hogy látni fogjuk megöregedni az eddig idolként tisztelt karaktereinket. A kritikák hozzátették, hogy mindezt jó mocskosan tolják majd az arcunkba. A reklámfogás után nyilván mindenki arra kíváncsi, hogyan "alázza meg" az egykori ikonikus karakterét Stewart és Jackman. Ezeket az elvárásokat tökéletesen ki is aknázta a stáb :) A B-filmekre jellemző üresjáratokat használták fel nagyon ügyesen arra, hogy szinte kéjes részletességgel időzzön el a néző Xavier és Wolverine fokozatos testi és lelki - tényleg mocskos leépülésén (mint ahogy Mel Gibson tette a Jézus Krisztus nevű szuperhőssel, csak Gibson képes volt a teljes dramaturgiai fővonalat ennek a kihasználósdinak alárendelni). Lehetne azt mondani, hogy karakterépítésről van szó, csak őrajtuk már nincs mit építeni, ezért inkább bontsuk le őket. Miközben nincs cselekmény, de már nem tudnak hova fejlődni, akkor kapjanak és adjanak minél több sebet... egészen az utolsó fél óráig. Utána az már inkább Hollywood. Szerintem a Logan nem a legjobb képregénymozi, még csak nem is kiemelkedő, de eredeti abból a szempontból, hogy végre egy olyan műfaji keveréket emelt be a szuperhősfilm-zsánerbe, ami eddig - úgy tudom - nem volt a mainstreamben. Nekem kicsit visszahozott egy videotékás élményt, amikor még azt hittük, hogy a kopár amerikai vidéken vándorló hős(ök) drámája a filmművészet csúcsa. A Logan után úgy megnéznék egy Mel Gibson - Hugh Jackman koprodukciót, végülis kb. földik. |
2017-03-05 07:37.07 |
Mint szakmabeli, mélyen elítélem a filmet, mert rossz fényt vet a pedagógusok munkájára :D
Csak hülyéskedek. Olyan problémákra mutat rá, amik húsz éve semmit sem változtak. Talán ezért játszódik a 90-es években. Ez egy oktatófilm is lehetne a jövő pedagógus-generációjának, kb. mint a Lewin-kísérlet. Én nagyon tartalmasan tudtam róla beszélgetni a saját diákjaimmal, kiindulva az én módszertani hibáimból és előnyeimből. Mindezt nem órák alatt, hanem szabadidőben. Jó az, ha egy magyar alkotás nemzetközi díjat nyer, mert akkor mindenki beszélni kezd róla, így még a pedagógusok is rákényszerülnek :) |
2017-03-05 03:28.10 |
...a legmodernebb motion capture CGI technológiát vetette be a stáb, hogy a szörny pontosan úgy nézzen ki, mint egy gumijelmezbe öltöztetett ember... |
2017-03-05 03:26.12 |
Rohadtul unalmas lett a 2016-os japán Shin Gojira (Godzilla Resurgence). Végig arról szól, hogy az (angol feliratokban legalábbis) aprólékosan dokumentált fegyverarzenállal hogyan próbálják legyőzni a szörnyet. Fegyverfetisisztáknak ajánlható. Maga Godzilla pedig elképesztően néz ki. A leg |
2017-03-04 22:05.38 |
Egyetértek. Az egy egészen eredeti szar volt :D Nekem pont a trash-faktora miatt tetszett. |
2017-03-04 22:03.02 |
Azért is szeretek inkább otthon filmet nézni, mert egy-egy szófordulatnál, szlengnél vissza tudom tekerni, hogy ezt a kifejezést most mégis hogyan gondolta az illető? Ott a moziban fel se tudnám fogni. Ilyenekből lehet rengeteget tanulni. Vagy van, amikor ritkán átvált a színész véletlenül az eredeti akcentusára, az is egy csemege :)
A másik, hogy nyilván az eredeti színészi játékhoz és a stáb által megálmodott atmoszférához mégiscsak az eredeti hang illik, amin nem mondjuk két hetet dolgoztak. Az Interstellart szinkronnal volt muszáj megnézni (család...), majdnem be is aludtam rajta. Igen, nyilvánvalóan a külföldi nézőket is be akarják vonzani, ez is kell. De azért az ilyen köztes állapotban rekedt nézőket is kiszolgálhatnák. |
2017-03-04 21:08.48 |
Köszönöm. Nem tőle kérdeztem, hanem úgy általában :) Az az egyetlen probléma, hogy OV jelzés van mellette, ami elvileg felirat nélküliséget jelent. Annyira sajnos nem biztos az angolom, hogy egy kétórás filmet magyar felirat nélkül nézzek végig. Szóval várok még pár hónapot :) |
2017-03-04 20:25.57 |
Most, hogy ezt megbeszéltük, inkább az érdekelne, játssza-e valamelyik budapesti mozi eredeti nyelven, felirattal a Logant. |
2017-03-04 20:13.36 |
Ha az égető és sürgős beavatkozást igénylő gazd.pol, társ. stb. problémákra a felső vezetés nem talál megoldást, és nem hajlandó a szakmai értelmiséggel megoldást találni, akkor van esély rá, hogy önszerveződő csoportok fognak alulról jövő kezdeményezések keretében mondjuk drasztikus eszközökhöz folyamodni, amelynek során vér is folyhat.
De erre biztos van más topik, nem? |
2017-03-04 20:08.51 |
Valóban, ezek a kérdések nem törtek utat az uralkodó politikai irányvonalban - idehaza sem. Ezért kéne inkább intellektuális síkon, az értelmiség bevonásával megoldást találni a szociális és egyéb problémákra. Még mielőtt vér folyna. |