Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Deadpool & Rozsomák *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Brad helyzete - Filmbox, 05:15 |
Gumball csodálatos világa - Cartoon Network, 05:40 |
A tökéletes trükk - HBO3, 06:00 |
Álmom egy otthon - HBO2, 06:01 |
Gumball csodálatos világa - Cartoon Network, 06:30 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Bob Gunton (79) |
Beverly D'Angelo (73) |
Sam Waterston (84) |
Francois Ozon (57) |
Jonny Lee Miller (52) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
A róka éve |
Iain De Caestecker |
2014-07-24 16:14.36 |
Az a 10 perc is elég volt az értékeléshez, amit láttam belőle. És ez csak a színvonalra ment, nem akartam semmi sztorit (ha van ilyen) vagy embert (igen, nem fogom azt mondani, hogy színész) lepontozni, mert az már másodlagos :) |
2014-07-24 08:15.11 |
Amikor egy ilyen istenátka valaminek nagyobb ismertetője van a Filmkatalóguson, mint például egy Ben Hurnak....na ott biztosíték kicsapás van nálam.
Egyáltalán miért van adatlapja, ez egy...sorozat? |
2014-07-24 08:12.51 |
Lehet, hogy kapom majd a szidást az arcomba, de igyekszem szembenézni a tényekkel.
Mivel a 90-es évek gyermeke vagyok és nő, nem ehhez a fajta akciófilmhez szoktam és a maiakkal szemben nem igazán tudom előnyben részesíteni. A hangulatuk mindegyiknek megvolt, ezt belátom, de olyan sok ésszel nem áldotta meg őket a jó isten. Nem mondom, hogy remake sokkal okosabb volt, de legalább adott némi magyarázatot, hogy Robotzsaru például miért is lett az, ami. Ez az eredetiből valahogy kimaradt, és kérdem én, ilyesmi hogy maradhat ki. Mi az a robotzsaru ötlet egyáltalán, ki a kivitelezője, miért pont Murphy. Sok kérdés, amit lazán átugrottunk. Egyszerűen csak volt Murphy, lett Robocop és puffogtatás. Nagyjából elmondtam a forgatókönyvet :) És még a CGI-t sem mondanám a remake parasztvakító eszközének, mert igenis volt létjogosultsága a műben. Segített ilyen apróságokat feljavítani, mint a néha malac, néha meg oroszlánhangú stop motion birodalmi lépegetők, segített mélyebben beengedni a nézőt, hogy Murphyt hogy operálták masinává, a gyakorlatok is tetszettek, amiket végzett. Ezeken a 87-es verzió bagatell módon hamar túllépett. De hogy ne csak ostorozzam, azért egy nagy előnnyel rendelkezett, az pedig a környezet, bizony ám. A lepra Detroit ( a lepra jelző nem tőlem származik, elég hírhedt bűntanya amúgy is szegényke) és az általam nagyon csípett korabeli Village People style rosszfiúk (hát imádom) ábrázolása nagyon jó színt adott a sztorinak. Valóban az a jó kis GANG nagyon hiányzott a remake-ből. Ott már inkább a kapitalizmus nagykutyái voltak az igazi ellenségek...nem mondom, azért ott sem voltak utolsó színészek, úgyhogy nekem azzal sem volt bajom, de ez. Hát ez az igazi 80-as évek, az utca királyai elleni háború. A sok ablaküveget kitört Kurtwood Smith amúgy is jó karakterszínész, itt tökéletes volt és wow, Doktor Romano, aki aztán valami hüllő lett...hát rájuk emlékezni fogok, meg arra a gonoszan őrülten nevető feketére is :D Viccet félretéve, azért már az originálban is érezhető volt helyenként pöttyökben elhelyezgetve a társadalom, sőt, az országkritika. Az újban ez jobban kitűnik, de azért itt is, na. Verhoeventől nem most először és nem is utoljára. Ezt tisztelem, csak máskor írjon még a történethez és úgy előnybe is tudom részesíteni. Így sajnos 1987 < 2014. Majd máskor. |
2014-07-24 07:40.56 |
Robotzsaru (1987), 3* |
2014-07-22 20:19.59 |
Én sem fogok, amíg nem jön az új Doctor Who :)
Most ez a néhány hét Lost elég is volt :) |
2014-07-22 20:11.14 |
Nálam nem ráunás volt, inkább a történet idegenített el, de két karakter kedvéért most kitartóbb voltam. Jó is, ők csak k* jobbak lettek idővel :)))
Aztán rájöttem, hogy velük és nélkülük is nagyon jó az egész. |
2014-07-22 19:41.59 |
Régebben is őket mondhattam, de újranézés után sincs ebben változás: Ben és Locke. Sajnos Michael Emerson csak a 2. évad második évadában jelenik meg először, de utána senki sem ér a karaktere és a játéka nyomába. O'Quinn szorosan őt követi, csak jókat tudok róluk mondani.
(Szubjektív vélemény) |
2014-07-22 19:38.38 |
Az utóbbi hetekben újranéztem a Lostot. 4*-ot kap, bármennyire imádtam, nem volt tökéletes.
Régebben csak az első 2 évadot láttam, utána elmúlt a lelkesedés. Mai fejjel már nem tudom, hogy miért, de örülök, hogy újra rászántam magam. |
2014-07-20 12:41.50 |
Egy újabb hatalmas legenda távozott. 86 éves korában elhunyt James Garner.
Nagyon jó színésznek tartottam, hiányozni fog :( |
2014-07-13 16:58.00 |
SPOILER ALERT
Most ez az 5*, amit jó indulattal adok neki, nem fedi tökéletesen a filmhez fűzött érzelmeimet. Nem mondom, hogy csalódás volt, de szerintem már kicsit által billent a ló túloldalára. A 3 évvel ezelőtti első rész tényleg a 2011-es év, sőt, talán az évtized egyik legpozitívabb akciófilm meglepetése volt, mert intelligensen összerakott, tökéletesen megkoreografált és a néző számára abszolút vonzó környezetben játszódott. Egy sötét, lepukkant lépcsőház, és benne a drogbáróék és a kommandósok kalandjait láthattuk, érzelmi töltetekkel, megragadó karakterekkel. A második résznek az volt a legfőbb hibája, hogy érzelmileg kicsit lepusztították és az atmoszférája is megváltozott és szerintem nem pozitívan. Gyakorlatilag a történet egy beépített zsaruról szól, aki egy több nemzet maffiacsaládjai között húzódó háborúba keveredik és hosszú 10 perceket képes bunyózni anélkül, hogy belehalna. Nagyjából ennyi. Az zavar, hogy sokkal nagyobb hangsúlyt fektettek már a harcra, és alig-alig valamennyit a történetre, pedig a felvezetés és a felépítés még abszolút megvolt, élvezetes, logikus, precíz. De az utolsó jó 45 percre már elfelejtették, hogy ez egy film, nem egy Street Fighter vagy egy Tekken játék (és társaik...). Mindenki mindenkit öl, teljesen mindegy, hogy milyen viszonyban állnak egymással, verekedés, ölés, ebből áll a film 95%-a. A karakterek is kezdetben érdekesnek tűntek, majd eltorzultak és.....hát hova ragozzam, senki sem jut el semmilyen katarzisig, mert addigra már 3x megölik :D Csodásan rombolja le a befejezést azt a számos "jót" a sztoriban, ami eddig odaszögezett engem a képernyő elé. Nagyon sajnálom pedig. Ami miatt 5* kap tőlem, az inkább a technikai részlegnek köszönhető. Mert élvezetesre sikeredett, látványosra és élethűre (kivéve egyesek állóképességét, de a harci sebeket a bőrömön éreztem) és a film 2/3-a azért nagyon tetszett, bevallom. De tényleg túl sok volt a harcból, eltúlzottan sok. Lehet idővel lecsökkentem az értékelést. Ha leülepszik. |
2014-07-13 16:42.13 |
Raid 2, jó indulattal 5*, de az első jobb volt. |
2014-07-12 19:28.37 |
Az, hogy egy film mennyit hoz a konyhára, nincs még feltétlenül egyenes arányosságban a film minőségével :)
És az átlag sem mindig fedi a valóságot. Láttam már remek filmet 6-os átlagon és bűnrosszat 8-on :) |
2014-07-08 10:12.57 |
Már jobb :)) |
2014-07-08 00:39.30 |
Az is egy kivétel. És milyen fergeteges volt ott is!
Ez az ember mindent kiráz a kisujjából :) |
2014-07-07 13:08.52 |
Nem tartom magam éppen egy puritán Biblialovagnak, aki azért készül paradicsommal dobálni ezt a filmet, mert fantasyvá mert alakítani egy egyébként elég terméketlen történetet belőle.
Eleinte én is húzogattam a szemöldököm egyes jeleneteken, a világító mi az úristenektől a kőóriás-angyalokon ás a turbó gyorsasággal kinövő virágig. De rájöttem, hogy ha jól illeszkedik a Noé legendába és segíti is a film haladását, elengedem ezt neki. Ezzel a művel összesen egy gond van, viszont az nagyobb az összes többinél. Hogy Aronofsky jegyzi!!!! Én nagyon szeretem őt, minden műve mestermű, és éppen ezért nem értem, hogy hogy tehetett le egy ilyen súlytalan, szerzői blockbusterből már inkább csak simán blockbusternek mondott filmecskét az asztalra. Tökélyre fejlesztett forgatókönyvek és mérnöki pontossággal kiválasztott és irányított színészek helyett kapunk egy nagyon túlnyújtott történetet, és egyáltalán nem ideillő színészeket. Hozták, amit kellett, de egyik sem adott hozzá semmi pluszt, bármennyire is sírtak, üvöltöttek a végén, mélységet senki sem vitt bele. A két csodálatos elme főszereplőnk nem nyújtottak többet az átlagosnál, Watson ügyesen próbálkozott, de nem illett oda, Hopkins csak bogyókat keresett és Ray Winstone is ugyanaz az antagonista lett, mint mindig. Sajnos semmi plusz sehonnan. De lehet, hogy a forgatókönyv korlátai is szerepet játszott ebben...elvégre ezek "elő"emberek, olyan sok okosságot nem rakhattak a szájukba. És ami még jobban fájt, a hollywoodiasság. Közhelyek, elcsépelt mondanivaló. Protagonista, antagonista, Aronofsky ez nem te vagy. Attól az embertől nem vártam ezt, aki nagy filozófiai dolgokról beszélt, igazi színes-szagos emberi történeteket és tragédiákat ragadott eddig meg igazán sajátos módon. Baynek ez a film lenne a megváltás, Finchertől egy kábé oké film lenne, de Aronofskytól ez bizony csalódás. Bár összességében nem volt rossz ha ettől elvonatkoztattam, de főleg a látványvilága tetszett és Clint Mansell sem adta azért alább. A tempója is jó volt, és külön kiemelném, hogy a stop motion technika a kőóriások esetében először meglepett, majd rájöttem, hogy pont jól átadja a nem evilágiságukat, ötletes is volt. De tényleg, olyan nagyon sok pozitívum nincs benne. Darren fiú, ne indulj el a lejtőn légyszíves.... |
2014-07-07 12:45.21 |
Noé (2014), 4*
de csak jóindulattal |
2014-07-03 23:20.40 |
Másodjára is nagyon frankó ez a mese.
Majd kifejtem, ha nem leszek hulla fáradt :) |
2014-07-03 23:18.15 |
Így neveld a sárkányod 2, 5*
Még mindig az utóbbi évek legigényesebb animációsa. |
2014-07-03 01:06.31 |
Alattam HMáté33 nagyszerű meglátásokkal élt, amiket magam is leírtam volna. Ha nem bánja, lehet, hogy lesz némi egyezés az ő hozzászólásával.
Dánia és alapvetően az északi világ érdekes meglátásokkal és viselkedésszabályokkal rendelkezik. Ez ominózus ország magáénak tudhatja Jante törvényét, ami tulajdonképpen nem más, mint az emberi lelkesedés teljes letörése. Kimondja, hogy ne gondold magad feljebbvalónak másoknál, se különlegesebbnek, se okosabbnak. Olvadj be, és éld az életed. (Ide köthető a dán dogma mozgalom megjelenése is.) Talán ezért, talán nem, de alapvető emberi pszichológiai kérdéseket imádnak feszegetni ezek a párjukat ritkító, nagyszerű dán melodrámák. Vinterberg, Trier is (bár ő ezen már túl is lépett), és Susanne Bier is, ez a drága hölgyemény, akiről sok szépet tanultam, és most volt hozzá először szerencsém. De ennek alapján azonnal látni akarom a többi művét is. Az Egy jobb világ egy érdekes, több szálú karakterdráma. Központi kérdései, hogy kell kezelni a konfliktusokat, ha mások fölé emelhetem magam, megtegyem-e még annak ellenére is, ha ezzel elvesztem a józan ítélőképességem és eddigi jellemem. Vagy csak szimplán: Visszaüssek-e, vagy ne. Ez megéri-e vagy sem. Két gyerek szemével látjuk mindezt kicsiben és naivan, két apuka szemével látjuk ezt nagyban és egy anyukáéval, aki segít összekötni a szálakat. Két külön család két külön problémával. Más-más problémamegoldó felfogással. Nagyon tetszett a jellemek kibontása, fejlődése, illetve megtörése. Míg ezekre a kérdésekre kerestük a választ, legalább egyszer mindenki megtört. Talán Christian apukája nem, de még ez a kitartás is nagyon sokat mélyített a karakterének drámaiságán. Természetesen ez a megfelelő színészek nélkül nem ért volna el ilyen hatást. Arra a két fiúra én szavakat sem találok. Nagyon ajánlom, hogy a színészkedést addig folytassák, míg bírják, nagyon nagyon szeretném őket újra látni. Minden percük kincs volt, ritkán látok ilyen tehetségeket. Ulrich Thomsen, Európa egyik császára hozta a tőle elvártat, a többiekkel csak most ismerkedtem meg, de remélem találkozunk még. Nem értek egyet azokkal, akik átlagosnak vélik ezt a művet. Szerintem igenis elérte a kellő mélységet, bennem sikerült nyomot hagynia és valóban olyan kérdéseket tett fel, amin érdemes mindenkinek elgondolkodnia. Ahogy a filmben is, úgy az életben is egy apró szikrából, ha nem figyelünk hatalmas és veszélyes lángok keletkezhetnek, mind attól függ, hogy hogy toleráljuk a másikat, hogy kezeljük a konfliktusokat. Mi a helyes és mi a helytelen cselekvés. Az "ártatlan" gyermeki lélek megismertetése ezekkel a feltevésekkel szerintem a tökéletesnél is jobb bemutatása mindezeknek. Látszik, hogy ezt nem szimplán egy "nő", hanem egy anyuka rendezte. Aki nagyon fel is keltette az érdeklődésemet. Mindenkinek ajánlom a filmet, aki egy értékes drámára vágyik. |
2014-07-03 00:34.59 |
Nagyszerű az a film, megunhatatlan :) |
2014-07-03 00:34.43 |
Egy jobb világ (2010), 5* |
2014-07-01 19:28.19 |
Nem bánod meg, főleg ha feliratosan nézed. Magyarul kétségbe ejtő. |
2014-07-01 14:35.16 |
A 30-as években még tömeggyártás ment, kevés kiemelkedő filmmel. Inkább csak egy-egy újabb korszakot teremtő film emelkedett ki. A vígjátékaink nyitánya, a Hyppolit, a romantikus filmjeink nyitánya, a Meseautó, majd a Karády-melodrámák nyitánya a Halálos tavasz. Ezeken kívül tényleg tucatfilmek voltak, de nem minősíthetetlenek. Az akkori korszak emberének pont kielégítő volt.
Az 50-es évek szerintem az egyik leggazdagabb és legjobb korszaka volt a filmgyártásnak. Az igaz, hogy a propaganda sötét homálya borított mindent 54-ig, de még ezek között is voltak elfogadhatók és legalább az egyik legkiválóbb alkotógeneráció nevelkedett ki ekkor. Viszonyok ide vagy oda. Sinkovits, Darvas, Garas, Kiss Manyi, Kállai, aktívan részt vett a politikában Gábor Miklós, Major (bár ő nem a filmes világnak volt az ura, hanem a színházé), Gobbi. Azért ezek nem apró nevek, akik ez után nevelkedtek, azoknak mind ezek voltak a tanáraik és példaképeik. Utána tényleg jött egy fellendülés. Hatalmas és pénzt igénylő mozik születtek, kialakultak művészfilmes vonalak és igazi monumentális alkotások, de az 50-es éveket nem szabad elfelejteni. Ott gyökeredzett minden, ami 89-ig tartott, és még így is imádták külföldön a fesztiválok, pedig akkor még nehezebb volt érvényesülnie egy ilyen isten és FAL háta mögötti kis országnak, mint mi. 1990 után valóban nyögve nyelünk. |
2014-06-29 19:06.12 |
Nem tudom, hogy hogy jött ide a pride mozgalom. Ezzel mit akartál mondani? Ki ítél az alapján?
Jó, kicsit elragadtattam magam, de már igen szomorú vagyok az ilyen filmek miatt. |
2014-06-29 18:18.03 |
A Nagy füzet c. novella, amit Kristóf Ágota írt, nagy valószínűséggel nem is fog a kezembe kerülni, hiszen a belőle készült film inkább megint eltántorított attól, hogy ránézzek a mai magyar filmekre, nemhogy bevonzott, vagy egyáltalán reményt adott volna.
Félreértés ne essék, a kemény történetekkel abszolút nincs problémám, sőt. Ha a megvalósítása elismerésre méltó és nem hatásvadász módon igyekeznek figyelmet követelni, hanem igazi, megfogható, színes-szagos, áthatoló mélységű hatást érnek el, amin nem röhögök és a fejemet fogom, hanem inkább rosszul leszek, na azok a melodrámák nagy szerelmeim és VALAHA még tele volt velük az ország éves filmtermése. Ma már nemhogy nincsenek, még drámát is alig gyártanak. Egy réteg nyúl ehhez a műfajhoz, akik kifele, és nem befele gyártanak. A fesztiválok, főleg a kedves berlini (igen, ez most pejoratív) imádja az olyat, és mi őket boldogan kiszolgáljuk. Igaz az se megoldás, hogy befelé meg gyártjuk a másodrangú amerikai vígjátékok sablonjából készülő műveinket, amik nemhogy nem viccesek, de még kritikán aluliak is, ok jó színészünk mélypontját alakítja benne és méltán kerül fel bármilyen világszintű újság, honlap, stb. bottom listájára. Meg kéne találni az aranyközéputat. De nem igazán nyújtózkodunk érte. Van egy generáció, ami kihalásra vár, és utána egy nagy üresség. Szakemberek nuku, csak az öregek, akik meg gyártják a Torinói lovaikat és a Nagy füzeteiket. Szász János neve számomra egyet jelent a magyar érvágós drámákkal, amik mind egy kérdést tesznek fel, hogy kinek kellenek ezek. Jó, az Ópiumban láttam fantáziát annak ellenére, hogy hangulata ugyanilyen sötét volt és visszataszító, de a Whitman fiúk csontig ugyanez volt, csak míg Csáth novellája komoly lelki törés érdekes konklúzióját tárja elénk, addig Szász inkább csak sötétít mindent és egy sokkal érdemtelenebb megoldással állt elő. Nem tudom, hogy mi a helyzet a Nagy füzettel ilyen téren, én csak a filmet láttam, de az bőven sok is volt. Megértem én, hogy a ridegséget hogy lehet szépen ábrázolni, és azt sikerült is, de lehetne kicsit igényesebb is szegény film. Ha már majdhogynem egy MILLIÁRDot költünk egy filmre, legalább legyen benne lélek, valami szépség, akármi. Ne csak hó, káromkodás, és két hunyorgó, bunkó, mindig csúnyán néző barna gyerek és teljesen felesleges, begyepesedett művészieskedő allűrök, aminek már rég lejárt az ideje. Céltalan, hatástalan, sokkal nagyobb füsttel, mint lánggal. Korrajznak azt mondom, nem rossz. Önálló történetnek az. Én már a történet felénél teljesen elvesztettem az érdeklődésem. Olyan nyomorúságos itt minden az utolsó fűszálig, hogy bármi is lesz a film vége, úgy érzem, hogy ennél a jelenlegi állapotnál csak jobb lehet. - gondoltam minden jelentnél. Egy dolog tartott életben, hogy meglessem a két idegenlégióst. De ezt még a két Ulrich sem tudta megmenteni, sőt....miért vállalnak el egy ilyen filmet, ezek az emberek többre hivatottak ennél és tettek is le valamit az asztalra. Na jó, elég a lehúzásból, a népszerűség veszélye úgysem fog fennállni. Néha azt mondom nem is baj. Nem ajánlom senkinek sem megtekintésre. De ha mégis megnézi, legyen türelmes és borúlátóbb, mint én, mert akkor nem fog neki tetszeni. (Ja, most nem a sznobokhoz szóltam, ők imádni fogják :) ) |
2014-06-29 17:33.06 |
A nagy füzet, 2* |
2014-06-25 16:15.13 |
Nagyon szerettem őt, nyugodjék békében. Örültem volna, ha megéri a 100-at, színészekben az olyan ritka, mint a fehér holló. |
2014-06-24 10:34.45 |
Már minden hasonlít a Trónok harcára, ami középkor hangulatú és sorozat, pedig szegény Tudorok előbb volt :) |
2014-06-22 15:41.13 |
Épp most fejeztem be a 2. évad utolsó részét, és annyira kitépte a szívem az utolsó néhány perc, hogy nem tudom, hogy sírjak, vagy ordítsak.
Húh, megviselt....nos. Mielőtt még ráfanyalodtam volna, a híre már bőven megelőzte ezt a sorozatot. Azok közé az újabb hullámos krimiszériák közé tartozik, amelyek nem a 'series' formulát követik, hanem a 'serial'-t. Azaz folytatásos, egész évadon keresztül egy ügyet vizsgálnak. De ha ilyen volt is régebben, hangulatban biztos történtek változások. Broadchurch, Killing, Hannibal, Sherlock Holmes (a Cumberbatch-féle), elég ha csak ezeket hozzuk példának. Korunk legigényesebb sorozatai közé tartoznak, amit elsősorban a briliáns alakítások mellett az egyedi atmoszférájuknak köszönhetnek. Remek kontrasztos színek, amit gyakran a történet maga is kiszolgál; árnyalt karakterek; visszafogott, atmoszférikus zene; lassabb felvezetés, gyors befejezés; és ami szinte minden esetben megkerülhetetlen, az a két főkarakteres beállás. Általában ketten nyomoznak, de ha nem, akkor is két pólusú szálat láthatunk. A nő-férfi a gyakoribb, de a férfi-férfi is előfordult már (Hannibál). Nos, a Híd is ezek közé a krimi, thriller sorozatok közé tartozik. A skandináv filmkultúra és dramaturgia lenyomatát viseli magán, ettől is egy érdekes, naturalisztikus ízt kap és minden a maximumon van. Érdekes a svéd-dán kétnyelvűsége, az én füleimnek sem felismerhető, hogy mikor melyiket beszélik. Gondolom a remake-k ezt kikerülték, azoknál angol lehet a domináns nyelv. Itt meg változó, ez nagyon tetszett benne. De szinte mindent tökéletesen kiviteleztek. Hatalmas színészi munkákat láthatunk, remekül megírt karaktereket, a tempója az első évadban remek, a második évadban már annyira nem, de a bevett formát ez is követi. A zene és a hanghatások is nagyon sokat segítettek az élvezetessé tételben, néha kifejezetten feltűnő volt és remekül passzolt. Technikailag mértékadó, stílusteremtő, de milyen volt maga a sztori mellette? Nekem ez már változatosabb élményt nyújtott. Az első évadban minden mindenhez nagyon jól passzol. A fővonal és az apróbb szálak epizódról epizódra való összeforrasztásában hiba nem volt, mindemellett a nyomozók személyes élményei is sokat nyomtak a latban. Egy ízig-vérig erős dráma, aminek sikerült kinevelnie egy hatalmas rajongótábort. A 2. évad volt számomra kétségesebb. Erős kezdés, még erősebb és döbbenetes befejezés, de a közepe, az lehetett volna egy fokkal jobb is. Kicsit ellaposodott, és néha úgy éreztem, hogy túlbonyolították. Olyan szép, precíz magyarázatokkal sem találkozhattunk az epilógusban, mint az előző évadban. Sok mindent le sem tudtak zárni, bár az is igaz, hogy a 3. évadra is hagytak még belőle. Látszott, hogy azt nem zárták le, sok ún. "cliffhangerrel" találkoztunk. Ezért is lehetett zavaró, mert egy köztes szezon lett belőle. De egy biztos. Sosem tudna magától eltaszítani ez a széria. Jól megfogták a népet, mert Saga és Martin karakterei páratlanok, fantasztikusak, a rajongók sosem fognak betelni velük. Néha nyersek, néha szívmelengetőek, és kimondatlan érzelmeket rejt magába a szereplők közötti kapcsolat. Egyszerre hideg és meleg, tipikus európai :) Engem is ez tartott lázban egészen a végéig. Én személy szerint oda vagyok Hans és Lillian párosáért is, mint anya és apapótló, akik jelenléte számunkra is nagy megnyugvás. Lépjen be és lépjen ki bárki, de amíg ez a négyes együtt van, az én rajongásomra számíthat ez a sorozat. Örülök, hogy rászántam magam. Mindenkinek ajánlom, minőségi sorozat. Lehet a remake-keket is megsasolom majd a nyáron. |
2014-06-21 20:23.38 |
Én mindenképpen a "Híd" című már-már interkontinentális szériát ajánlanám.
Olyan nagy sikerű volt, hogy már 2 remake-t tudhat maga mögött. A sztori annyi, hogy egy kettéfűrészelt halott nőt találnak a Dániát Svédországgal összekötő híd határán keresztbe feküdve. Így mind a két ország beinvolválódik a nyomozásba. Izgalmas, hangulatban hasonló ehhez, és krimisorozatnak elsőrangú. Az eredeti (a legjobb szerintem) dán/svéd koprodukció, mindenképpen keress rá. A többi: The Bridge US (ez az amerikai. Mexikó-Amerika határvonalán játsszák el ugyanezt ) és The Tunnel.....itt nem Híd a helyszín, hanem a La Manche csatorna alatti alagút, ez brit-francia, és a Broadchurch alkotói csinálták. Az eredetihez képest állítólag nem olyan jó a többi, de ha nem ezzel kezded, akkor a remake-kek is mind hozzák a szintet, úgyhogy tiéd a döntés :) |