Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Két séf, egy esküvő - Film4, 10:35 |
A gömb - AMC, 10:45 |
A Sárkánypecsét rejtélye - Filmbox Extra HD, 10:55 |
Manhattan-i tündérmese - Izaura TV, 11:00 |
Hegyek között - SuperTV2, 11:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Toni Collette (52) |
Katja Riemann (61) |
Rachel Ticotin (66) |
Logan Marshall-Green (48) |
Chad Lindberg (48) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Érdekességek! |
Aktuálpolitika azoknak, akik unják a trollt a választás topikban |
Sallai Nóra - Vélemények |
Mit hallgatsz most? |
Csatár a pácban - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Amikor a gonosz leselkedik |
Ilker Catak |
2016-07-25 17:10.02 |
"Imàdom De Niro-t, szó se róla."
Én nem imádom, számomra abszolút közömbös, egy színész a több ezerből, de ha te az imádott kedvencedre inkább ráfogod, hogy "kapuzárási pánikban" szenved, mint hogy bízz az értékítélet.-ében és igazat adj neki, hogy részt vett ebben a filmben, lelked rajta. Szerintem nem véletlenül vállalta el pont ezt a szerepet, és utasított vissza helyette gondolom 5 vagy 10 másikat. Az emberek többségének meg bejött, persze van aki aki miatta nézte meg és pontozta fel, más meg undorral kapcsolja ki a huszadik perc után, így kerek a világ, nem vagyunk egyformák. De mint azt már sokszor mondtam, mindenkinek egyes egyedül a saját ízlése a mérvadó, senki nem kér a másikéból. :-) |
2016-07-25 12:50.43 |
Ja és még valami: a legtöbb kritika és komment nem is elsősorban magát a filmet szidja, hanem azon kesereg, hogy süllyedhetett idáig imádatuk tárgya, De Niro. Nos, aligha hiszem, hogy ő maga így látná a dolgot, majdnem biztos vagyok, hogy ő nem "süllyedésnek" éli meg karrierjének ezt a kései szakaszát, hanem nagyonis élvezi. Nem gondolnám, hogy direkt akarná bosszantani a rajongóit ezzel a filmmel és a hasonszőrű, korábbi karrierjének ellentmondó szerepekkel, és azt sem hiszem, hogy villanyszámlára, vagy kajára kell neki a pénz, nyilván nem. Hát akkor?
Ő egy színész, az a dolga, hogy játsszon. Egy filmszínész azt játssza, vagy hogy még érthetőbb legyen a dolog: azokból a forgatókönyvekből válogathat, amilyeneket felkínálnak neki (amint azt már többször is leírtam, Hollywoodban jelenleg jó forgatókönyvírókből van leginkább hiány). Nyilván nem is vállal el mindent, vannak szerepek, amiket visszautasít. Na mármost, ha a Nagyfater elszabadul forgatókönyve átment először az ügynökének, majd neki magának a rostáján, akkor azért csak feltételezhetjük, hogy láttak benne valamit. Az meg az elkészült filmen is látszik, hogy legalábbis a forgatást nagyon élvezhette. A filmet szinte valamennyi általam olvasott kritika a sárba döngölte (Aubrey Plazát azonban ezek sem mulasztották el megdicsérni!) Ehhez képest az IMDB-n 6 egész, itt a katalóguson pedig 3,54 az átlaga jelenleg, ami erős közepesnek felel meg, viszont ez úgy jön ki, hogy 102 ötös, és 112 négyes. Egy- illetve két csillagot mindösszesen 74-en adtak rá, tehát az emberek jóval több mint kétharmadának tetszett a film, de legalábbis megadta rá a három csillagot. Mint írtam, szerintem is erős közepest ér a film, Aubrey Plaza miatt adtam rá plusz egy csillagot. Tehát alighanem a véleményemmel még így is a többséghez tartozom. |
2016-07-25 00:34.26 |
Az a helyzet, hogy szeretem én a magas művészetet is, de egy alpári vígjátékot annak nézek, ami: alpári vígjátéknak. És attól nem lesz vele kapcsolatban shakespeare-i mélységű elvárásom, mert játszik benne De Niro, aki az utóbbi x évben bizony eléggé körbepisálta a saját szobrát.
ezzel együtt ez a film se rosszabb, mint a Pite-széria x-edik része vagy a Hogyan legyünk szinglik, a Lánybúcsú, és más hasonló baromságok. El lehet rajtuk szórakozni, ha nem vár többet tőlük az ember, mint amiért készültek. Szerintem. (P.s: Annak azért örülök, hogy általában tetszenek az írásaim. :-)) |
2016-07-24 23:31.09 |
Bevallom őszintén, számomra nem szentély De Niro klasszikus korszakának filmtermése, amikor még szinte évente forgatott újabb és újabb gengsztereposzokat Martin Scorsesével, ezek a véget nem érő maffia-sagák egyébként is kívül esnek az érdeklődési körömön. A Rettegés fokát viszont épp tegnap néztem újra DVD-n, az nagyon tetszik, és megvan a Taxisofőr is, de ennyi. Aztán beköszöntött De Niro vígjáték-korszaka, és egyre inkább lejjebb adta a szintet, az Apádra, majd Vejedre ütök, majd a Csillagpor transzvesztita kalózvezére következett, ezek után cseppet sem meglepő számomra, hogy immár az antiszínészek királyával, Zac Efronnal sem átall egy filmben mutatkozni. Hát nosza!
A végeredmény azonban meglepő módon korántsem olyan katasztrofális, mint a kritikák sugallják. Oké, alpári a humor, nem minden poén talál be, de végig lehet rajta szórakozni, és még Efron se zavaró "annyira", vagyis el lehet viselni. De a film igazi aduásza, aki miatt megéri megnézni, az Aubrey Plaza, aki amellett, hogy remek komika, még eszméletlen dögös is, a film legjobb jelenetei hozzá köthetőek. Az alpári vígjátékok kedvelői nyugodtan tegyenek vele egy próbát, számukra nem lesz sokkoló, a többiek meg messzire kerüljék. A film egy erős közepest érne, de Aubrey Plaza miatt jár a plusz egy csillag, így nálam egy gyenge négyes. 7,5/10 |
2016-07-23 19:29.02 |
Természetesen Tony Scottnak volt igaza, amint ezt még maga Tarantino is elismerte, ezerszer jobb lett az ő befejezése, ami a moziváltozatban van. Az alternatív befejezésben nagyon nem tetszik Alabama monológja, amint szinte már kárörvendő módon "olvas be" a halott Clarence-nek, szidva őt a hülyesége miatt. Azzal, hogy ezt kivágták, csak nyert a film, nem is keveset. Mindazonáltal érdekes megismerni mindkét változatot, és meghallgatni hozzájuk az írói és rendezői kommentárt, de nem lehet kétséges egy pillanatig sem, hogy Tony Scott befejezése összehasonlíthatatlanul jobb. |
2016-07-23 17:28.07 |
Ez volt Quentin Tarantino legkorábbi forgatókönyve, melyet nem ő vitt ugyan filmre, mégis az igazi nagy Tarantino-opusok közt van a helye, egy polcon a Ponyvaregénnyel, a Djangóval vagy a Kill Bill-el. Megvan DVD-n a dupla lemezes extra kiadás, melyen három kommentár is van, az egyiken maga Tarantino kommentálja végig a filmet, s ma már szinte hihetetlennek tűnik, hogy napjaink legrajongottabb kultrendezőjének mennyire nehezen sikerült eladnia első forgatókönyvét. Ezt az is jelzi, hogy a Kutyaszorítóban, melyet később írt, és maga rendezett, előbb elkészült, mint a Tiszta románc, sőt már a Ponyvaregény forgatására készültek, amikor bemutatták Tony Scott filmjét, és Tarantino az egész Ponyvaregény-stábbal vonult ki a film díszbemutatójára.
Hogy ő maga is mennyire büszke a filmre, jól mutatja, hogy Tony Scott rendezéséről éppolyan túláradó lelkesedéssel beszél, mint a saját munkáiról. (Érdekes adalék, hogy a szinte ezzel egy időben készült Született gyilkosok, melyet Oliver Stone rendezett, annyira nem tetszett neki, hogy nem is engedte a nevét kiírni a stáblistára.) Még egy érdekesség: az eredeti forgatókönyv szerint másképp lett volna vége a filmnek, a DVD-n megtalálható az alternatív befejezés, melyet Scott becsülettel leforgatott, azonban csinált egy másik befejezést, és végül az került a moziváltozatba. Tarantino kommentálja ezt is, végülis egyetértve Tony Scott döntésével. Szóval ez a film remek, aki még nem látta nézze meg, fantasztikus a szereplőgárdája, a szinkron is pazar, egyszóval Tarantino-fanoknak mindenképp kötelező, 23 évvel az elkészülte után is maradéktalan élményt nyújt. 9/10 |
2016-07-22 14:08.00 |
Ben Afflecket totálisan tehetségtelen színésznek tartom, hacsak lehet, igyekszem kerülni a filmjeit, utoljára a 2004-es Apja lányát láttam vele, abban sem tetszett. Ezúttal azonban kivételt tettem, mert kíváncsi voltam, hogy Rebecca Hall, aki a kedvenceim közé tartozik, hogy állja meg a helyét egy akció-krimiben.
Nos, azt kell mondjam, nem is csalódtam, a film kb. azt hozta, amit vártam tőle, sőt talán kicsit még túl is teljesítette, Rebecca Hall pedig ezúttal is remek volt. Affleck ezúttal sem győzött meg színészi képességeiről, viszont rendezőként egész jól levezényelte a mozit, sőt a forgatókönyvet is ő jegyzi. A sztori kicsit sablonos és helyenként túl kiszámítható, de volt benne egy-két fordulat, ami váratlan volt, a végével viszont nem igazán voltam megelégedve. Jeremy Renner pedig arról győzött meg, hogy a negatív szerepek sokkal jobban állnak neki, mint a pozitív hősök. Összességében egy jó erős közepest adok rá, tulajdonképpen kellemesen csalódtam. 6,5/10 |
2016-07-21 12:14.11 |
Bocsi, de finoman szólva is magas lóról írogatsz. El nem tudom képzelni, mire vagy ennyire elszállva magadtól.
Ízlésekről meg kár vitázni, mindenkinek a magáé a mérvadó. Egyes-egyedül. Pont. Részemről az értelmetlen vita lezárva. |
2016-07-21 11:58.04 |
Erre mondják, hogy legjobb védekezés a támadás, igaz?
Roland Emmerich életművét ismerve talán a túl magas elvárás nem is annyira indokolt, amit meg várni lehetett (korábbi filmjeit ismerve), azt szerintem meg is kapja a néző. Egy zúzós, agykikapcsolós, akciódús és mindenekfölött baromi látványos sci-fi katasztrófafilmet. Tényleg nem tudom, hogy aki nagyon MÁST várt, az mit várt... |
2016-07-20 22:50.34 |
Tökéletesen egyetértek, azt hozzátenném még, hogy akiknek annak idején bejött az első rész, ezt meg fikázzák, azok mégis mi a jó büdös francot vártak, hogy miben lesz annyira más, mint az első? Egy sci-fi-akció katasztrófafilm folytatással aligha lehet megváltani a világot, ráadásul Emmerich csinált már néhány hasonszőrű mozit ahhoz, hogy TÖKÉLETESEN lehessen TUDNI(!!!), hogy kb. mire számíthatunk. Aki ezek után beül rá és képes hatalmasat csalódni, az tényleg nem tudom, melyik bolygón él.
Nem tökéletes film ez, én sem állítom, de folytatásnak és nyári blockbusternek abszolút megállja a helyét, ezt a rengeteg lehúzást pedig abszolút nem értem. A harmadik részt is nagyon kíváncsian várom. |
2016-07-13 11:18.26 |
Igen, tudom, hogy sokaknak bejön, hiszen 4,22 az átlaga és legtöbben öt csillagot adtak rá, azért is írtam, hogy ez magánvélemény, de ez az egyetlen Tarantino-film, amit sehogy se tetszik - pár jelenetet leszámítva. A Kutyaszorítóban és az Aljas nyolcas is minimum közepest megérdemelt, de erre nem tudom megadni, mert egyszerűen unalmasnak találom és nekem abszolút nem Tarantinós, és a Ponyvaregény után nagyon mást vártam, amit azóta szerencsére bizonyított is párszor, hogy tud ennél klasszisokkal jobbat is. A Halálbiztost viszont rengetegen szidják, általános vélemény szerint az Tarantino legkevésbé sikerült filmje, nekem bőven benne van a TOP5-ben az is. Kétségtelen, hogy ott is sok a felesleges duma, de azért van, ami ellensúlyozza, itt meg ezt valahogy nem érzem. |
2016-07-11 13:38.49 |
A múlt héten újranéztem Tarantino összes filmjét, a Becstelen brigantyk kicsit felértékelődött, a Django minden megnézéskor egyre jobban tetszik, a Ponyvaregény és a Kill Bill örök kedvencek, de még a Halálbiztos is tetszik, azonban a Jackie Brown-t sehogy sem tudom megkedvelni.
Szinte minden hiányzik ebből a filmből, amitől egy Tarantino-film igazán jó. Legfájóbban a sziporkázó dialógusok, itt csak lassú, unalmas párbeszédek vannak, a kevés üdítő kivételt De Niro és Bridget Fonda jelenetei jelentik, de igazából a többi szereplő sótlan és jellegtelen. Pam Grier a főszerepben nem tudja vinni a filmet a vállán, a mellékszereplők közül bizony többen is lejátsszák, a legnagyobb nevek közül pedig Samuel L. Jackson és Michael Keaton egyértelmű csalódást jelentenek, más filmekben pedig kifejezetten bírom őket. Tarantinonál külön említést érdemelnek a remekül összeválogatott zenék - nos, itt még ez sem jött be, valahogy nincsenek igazán emlékezetes dallamok, amelyekre felkapnám a fejem, ami a többi filmje esetében rendszeresen előfordul. A sztori sem világrengető, jóllehet erről nem maga Tarantino tehet, hiszen ezt kivételesen adaptálta Elmore Leonard regényéből - bizonyára jobban jártunk volna, ha ezúttal is saját kútfőből dolgozik. Szóval nálam ez továbbra is csak két csillagot ér, unalmas, döcögős, lagymatag, túlnyújtott és nem igazán szórakoztató filmnek tartom, az pedig különösen fájó, hogy két legnagyobb remekműve, a Ponyvaregény és a Kill Bill között csak ennyire tellett tőle. Persze ez az én magánvéleményem. 4/10 |
2016-07-09 15:52.39 |
Nem számoltam, hányszor néztem meg, de tíz körül járhat, elsőre is megadtam rá a négyest, de most már azt mondom, hogy a Tarantino-listámon holtversenyben első helyen álló Ponyvaregény és a Kill Bill után a szoros második a Django elszabadul. Pedig elég nehezen szántam rá magam, hogy megnézzem, mivel benne van Di Caprio de itt még ő is jó volt, hiszen egy ízig-vérig szemétládát, egy tenyérbemászó kis gennygócot játszott, és ez a karakter bizony mintha csak rá lett volna öntve, pedig Tarantino eredetileg egy idősebb színészt képzelt el a szerepre.
A filmet természetesen Christoph Waltz viszi a vállán, aki az egy évvel korábbi Tarantino opusért kapott Oscar után itt is besöpörte az arany szobrocskát, méltán. Bár az igaz, hogy mindkét esetben abszolút főszerepet játszott, a jelöléseket és díjakat azonban mellékszereplőként kapta. Jamie Fox is Oscar-díjas, a Ray-ért kapta, abban valóban briliáns volt, itt azonban legjobb esetben is csak másodhegedűs lehet Waltz mellett, sőt talán még Di Caprio mögé is sorolhatnánk. Kerry Washington sajnos viszonylag keveset szerepel, de remekül eltalált figura ő is, és van egy egész csapat zseniális mellékszereplő, élükön természetesen Samuel L. Jacksonnal, aki egyenesen frenetikus. Hozzáteszem, a filmen rengeteget emel a szenzációs szinkron: Csankó Zoltán, Hevér Gábor, Kálid Artúr és Reviczky Gábor - ezerszer jobb, mint eredeti hanggal! További pozitívum a jól eltalált zene, persze a rap-betétet kivéve, azt egy az egyben ledobja a film, kár volt beleerőltetni. De a többi zene mind szuper. Az operatőri munka is kiváló, és hát ugyebár ott van Tarantino második Oscar-díjas forgatókönyve (az elsőt a Ponyvaregényért kapta, s aligha véletlen, hogy épp ezért a kettőért). Szóval a nagyon erős négyest minimum megérdemli a film, de tökéletesen megértem, aki ötöst ad rá. 8,5/10 |
2016-07-07 23:13.14 |
Délután láttam az előzetesét, amin többet nevettem mint négy másik vígjátékon együttvéve, úgyhogy kora este már a Media Markt-ban voltam és hazaérve az első dolgom volt megnézni a filmet.
Hát rég szórakoztam ilyen jól. Négy egyenrangú női főszereplő van a filmben, nézzük őket egyenként! Rebel Wilsont eddig két vagy három filmben láttam és mindannyiszor borzasztóan irritált a figurája, most viszont ő volt a legfőbb humorforrás, persze a forgatókönyvnek köszönhetően futószalagon szállította a jobbnál jobb beköpéseket, kimnondottan jól állt neki ez a szabadszájú figura és tökéletesen passzolt hozzá a szinkronhangja is. Alison Brie a kedvenceim közé tartozik, ezúttal is bűbájos volt, de sajnos pont az ő történetszála tetszett a legkevésbé, főleg a vége volt bántóan más, mint amit vártam volna. Dakota Johnsont is bírom, ő is remek volt, az ő sztorija elment volna akár egy külön filmben, önálló történetként is. Leslie Mann pedig kimondottan kellemes meglepetés volt, egyrészt mert mostanában nem nagyon láttam és 44 évesen is nagyon jól tartja magát, másrészt remekül alakított ő is. A férfiszereplők itt bizony a "szükséges rossz" kategóriát képviselték, egyik irritálóbb volt, mint a másik, jobban is kiválaszthatták volna őket, de ez egy csajos film volt és a lényeg, hogy a négy női főszereplő remekelt. Mindent összevetve remek szórakozás volt, meglepő, hogy mennyire alul van itt pontozva. Nálam csont nélkül egy jó erős négyest ér és meg fogom még nézni párszor. 8,5/10 |
2016-07-07 13:12.55 |
Tény, hogy ez azért nem a Pixar színvonala, de még csak nem is a Dreamworks-é. De ezzel együtt nem volt különösebb bajom a filmmel, gyerekeknek egész biztosan izgalmas animációs kaland, de én felnőtt fejjel sem untam. Külön pozitívum, hogy hálistennek nem fakadtak szöveges dalokra a farkasok, de azért volt egy-két zenés-táncos(!) betét, amelyektől szívesen eltekintettem volna, de szerencsére nem vitték túlzásba. A sztori lineáris, kicsit kiszámítható, a figurák lehettek volna kidolgozottabbak, de egynek azért elment. A két golfozó liba zseniális volt.
Összességében egy közepest szerintem megérdemel. Vannak ennél klasszisokkal jobb, de sokkalta rosszabb animációs filmek is. 5,5/10 |
2016-07-06 16:05.54 |
"Vicc kategória,hova süllyed ez a filmkat"
Hogy hova süllyed? Hát ahova Te, meg a hozzád hasonlóak süllyesztik. |
2016-07-05 17:05.05 |
Köszi, ezt még nem láttam, az adatlapját megnéztem, ígéretesnek tűnik, ha ráakadok, feltétlenül megnézem! |
2016-07-05 14:21.51 |
Mindig öröm ráakadni egy-egy ilyen gyöngyszemre, ilyenkor látszik, hogy a jó hollywoodi forgatókönyvírók nem haltak ki, csak talán a kelleténél gyakrabban mennek szabadságra...
Szóval remek filmecske ez, többször nézős, tanulságos, romantikus, de nevetni is lehet rajta, és bizony, mint lejjebb is írták, nekem is Woody Allen korai munkái jutottak róla eszembe, elsősorban az Annie Hall. Persze a stílus hamisítatlanul mai, ezt aligha lehetett volna a hetvenes években leforgatni, de a mostani vígjátékok közt üdítő kivétel. A remekbe szabott forgatókönyv mellé kiváló főszereplők társulnak. Jason Suidekist jó pár filmben láttam, kedvencem tőle a Családi üzelmek, ezúttal is jól adja, persze az összhatást nagyban emeli Anger Zsolt parádés szinkronhangja is. Alison Brie-t viszont most először láttam főszerepben és rögtön lenyűgözött és meg is adtam neki az öt csillagot. Túl azon, hogy remek színésznő, bájos, vicces és még szexi is, hirtelen nem is nagyon tudnék mondani mást, akiben mindez együtt egyforma mértékben megvan. A mellékszereplők közül Amanda Peet-et emelném ki, aki 40-en túl még mindig nagyon dögös. Bár az öt csillagot túlzásnak érzem, egy erős négyest mindenképp megérdemel a film. 8,5/10 |
2016-07-04 17:47.44 |
Kifejezetten idegesítő, amit egyes trollok a Függetlenség napja - Feltámadás illetve a Star Wars - Az ébredő erő topikokban művelnek. egyszerűen nem bírják abbahagyni, mindig az övék kell hogy legyen az utolsó szó, semmit nem hagynak szó nélkül. Beírták, hogy szarnak tartják a filmet, oké. Beírták még ötször, oké. De hogy ötvenedszer is azt kell olvasni ha megnyitom a topikot, hogy ez a két troll megint írja ugyanazt, hát ez tényleg idegesítő. Nota bene, az egyik ráadásul úgy szidja a filmet, hogy nem is látta. |
2016-07-04 15:08.28 |
***SPOILER***
Tulajdonképpen egészen jól sikerült thriller lett ez, az utóbbi években kevés ehhez mérhetőt láttam, nem véletlen a négyes fölötti átlaga. A forgatókönyv kifejezetten jól van megírva, a szereplők a helyükön vannak, tudja adagolni és fenntartani a feszültséget szinte a film teljes játékidején keresztül. Csak az a befejezés, azt ne szúrták volna el ennyire! Könyörgöm, ez mi volt?! A két hölgyike - amúgy eléggé valószerűtlen módon - elkapja a tettest, a pincében hozzákötözik egy székhez, majd otthagyják??? Hát ilyen jó filmet ennyire béna befejezéssel nem is tudom, mikor láttam! Emiatt majdnem hármast adtam rá, de legyen egy gyenge négyes. 7,5/10 |
2016-07-03 20:43.54 |
Kicsit félve ültem be a moziba, hogy vajon mit tudnak majd egy ennyiszer lerágott csontból kihozni, de mivel legutóbb a Dzsungel könyve sokadik feldolgozása kimondottan tetszett, adtam neki egy esélyt. Nos, enyhe csalódás volt, bár azt azért nem mondhatnám, hogy bizonyos jelenetek nem voltak szórakoztatóak. De sok volt az üresjárat, a sztori úgy ahogy van, uncsi, a szereplők sztereotip kliséfigurák. Ami pedig a legjobban zavart, az idősíkok ugrálása a flasbackek és a jelenidő közt, kifejezetten idegesítő volt. Viszont a látvány és a zene jó, a szereplők közül pedig magasan kiemelkedik a sugárzóan gyönyörű Margot Robbie, akit eddig nem igazán ismertem, de abszolút vitte a pálmát a gárdából. Christoph Waltz immár a sokadik rosszfiú-figuráját hozza rutinosan, de vigyáznia kell, hogy két Oscarral a zsebében be ne skatulyázzák az ügyeletes főgonosz szerepkörébe, minden esély megvan rá. Alexander Skarsgard nekem nem volt hiteles Tarzanként, s maga a színész sem túl szimpatikus. Samuel L. Jacksonnak pedig egyszerűen annyira egysíkú a szerepe, hogy bárkivel behelyettesíthető lenne, pedig elvileg ő a legnagyobb név a szereplőgárdában.
Összességében nézhető, de nem kihagyhatatlan mozi az új Tarzan, látványfilmnek oké, bár kicsit lehetne több az akció, a sztori viszont harmatgyenge. Részemről egy szolid közepest adok rá. 6/10 |
2016-06-30 17:57.53 |
Csatlakozom az előttem szólókhoz, aranyos, szívet melengető kis filmecske ez, a legnagyobb hibája számomra az volt, hogy túl rövid, akár még másfél órán át szívesen néztem volna, pont akkor hagyták abba, amikor már megtört a jég, persze lehet, hogy a könyvnek is így van vég, akkor az író írhatta volna még tovább.
Nagyon jól lettek összeválogatva a szereplők, van néhány ismert arc is, de a legjobbak a gyerekszereplők voltak, különösen a Julit alakító Madeline Carroll, nagyon kifejező volt az arcjátéka, bűbájos alakításával egymaga is elvitte volna a filmet a vállán, de jók a többiek is, a mellékszereplőkig bezárólag. Külön pozitívum, hogy az ötvenes-hatvanas évekbe helyezték a cselekményt, így az aláfestő zenét a korai Rock and Roll stílus adja, amit egyébként is nagyon kedvelek. Többször nézős, kiváló film, tényleg csak az a kár, hogy olyan rövid... 8,5/10 |
2016-06-30 12:02.52 |
Kabaré, Hair, Evita, Grease, Nyomorultak, West Side Story, My Fair Lady - hogy csak néhányat soroljak a musicalirodalom megfilmesített remekművei közül. Azért soroltam fel e címeket, hogy lássuk, milyen mezőnyben is indul - és vérzik el csúfosan a Vadregény, Rob Marshall legújabb musicalfilmje. A rendezőnek nem idegen a műfaj, a 2002-es Chicago-megfilmesítése 8 Oscar-jelölésből hatot(!) díjra is váltott, elvileg tehát akár jól is elsülhetett volna ez a próbálkozása. Azonban ezúttal alaposan mellényúlt. Stephen Sondheim sajnos nem tartozik a legjobb musicalszerzők közé, talán a legfőbb baja, hogy nem tud fülbemászó slágereket írni. A szintén harmatgyenge zenéjű Sweeney Todd-ot még úgy-ahogy elvitte a hátán Tim Burton rendezése, itt azonban már nagyon kilóg a lóláb, ez is rendkívül gyenge darab, ráadásul hiába a rengeteg ismert sztár, nem sok tud közülük igazán énekelni, és bár a képi világ ezúttal is pazar, a dolog sehogy nem áll össze koherens egésszé. Persze maga a sztori sem segít túl sokat ebben, hiszen legalább öt-hat különböző klasszikus mese van itt egybegyúrva a Hamupipőkétől a Piroska és a farkason át az Égig érő paszulyig. A dalok azonban cseppet sem működnek, élvezhetetlen, monoton nyekergést hallunk két teljes órán keresztül, s bizony azt kell mondjam, felüdülés az a néhány perc, amikor VÉGRE prózában szólalnak meg a szereplők!
A szereplőgárda pedig hiába erős, nem azt kell itt nyújtaniuk, amihez igazán értenek, így aztán közepes- és annál gyengébb teljesítményeknek vagyunk szem- és főleg fültanúi, az egyetlen pozitív kivétel talán Emily Blunt, aki énekesként és színészileg is kimagaslóan teljesít. Na jó, persze Meryl Streep se volt rossz, bár neki meg nem igazán állt jól ez a boszi-szerep. A negatív mélypontot pedig a két herceg duettje illetve Piroska és a Farkas katasztrofális jelenete szolgáltatta - ezek már egyenesen a vérciki kategóriát súrolták. Erős kettes és gyenge hármas közé tenném, ha nagyvonalú akarok lenni. 4,5/10 |
2016-06-29 18:33.07 |
Míg Kenneth Branagh Frankenstein-feldolgozása magára a tudósra illetve teremtményére fókuszált, addig itt Igor szemszögéből láthatjuk a történetet, melyben maga a lény csak az utolsó pár percben szerepel, szinte csak cameoszereplőként. Ehhez képest nekem alapvetően tetszett a film, semmi komolyabb bajom nem volt vele, amíg néztem jól szórakoztam, és legszívesebben egy gyenge négyesre értékelném. Hogy végül mégis inkább csak egy erős hármast kap, az az oka, hogy kicsit olyan félbehagyott benyomást kelt a film, lehetne nyugodtan 20-25 perccel hosszabb és akkor már a Lény is elegendő teret kaphatott volna. Nekem ennyi hiányzott belőle. A szerelmi szálat sem éreztem feleslegesnek, Jessica Brown-Findlay kifjezetten kellemes jelenség volt, és a két férfi főszereplő is jól játszott, szerintem Daniel Radcliffe játéka volt a jobb, lassan tényleg kezd kinőni a Harry Potterségből, amit sosem gondoltam volna róla. James McAvoynak sok jobb alakítása volt már, egynek ez is elment.
A film látványvilága is kifogástalan volt, jó a zene és az operatőri munka is, szóval jó kis filmecske ez egynek, de valahogy összességében mégiscsak egy jó erős közepest ér. 7/10 |
2016-06-29 18:09.25 |
Csak csatlakozni tudok a nem kevés egy csillagos osztályzathoz, ez tényleg bűn rossz volt, megérdemli a nézhetetlen minősítést. A kézikamerás horrorok általában ritkán szoktak jól elsülni, ez pedig még ezen a kategórián belül is a legpocsékabbak közül való. Az még hagyján, hogy nem mutatnak semmit (azaz dehogy hagyján, már emiatt is megérdemelné az egyest!), de még ezt a SEMMIT is olyan idegesítően rángatózó kameramozgással és villódzó fényeffektusokkal tálalják, amitől az egész film vizuálisan elviselhetetlen lesz. Hogy maga a sztori is egy totál értelmetlen katyvasz, ezek után kár is említeni, hiszen ez az elképesztően nívótlan megvalósítás még egy jó sztorit is nézhetetlenné tenne.
Ha mégis kéne valami pozitívumot írni, az az lenne, hogy azért jó néha ilyen ótvar rossz filmeket is megnézni, mert ennek fényében szinte minden más film minimum egy-két klasszissal jobbnak fog tűnni. 2/10 |
2016-06-24 14:38.43 |
A prequel-tirlógia is Star Wars, ráadásul azokat Lucas is rendezte. Miért ne lenne sportszerű példálózni vele? |
2016-06-24 14:33.52 |
A Kis Vukot talán mégse keverjük ide, az eléggé más kategória (és nálam is abszolút egyes).
Ez az epizód szerintem simán jobb mint a Baljós árnyak vagy a Klónok támadása, és legalábbis méltó a Jedi visszatér-hez illetve a Sithek bosszújához. Nem egy olyan kritikát is olvastam, ahol egyenesen azt írták, hogy a birodalom visszavág után ez lett a LEGJOBB Star Wars-epizód. |
2016-06-24 14:26.33 |
Nem olyan nagyon sokaknak szerintem, itt is megvan szűken a 4-es átlag, az IMDB-n pedig jelenleg 8,2-n áll, több mint félmillió szavazattal...
Inkább arról lehet szó sztem, hogy egyeseknek sehogy sem lehet a kedvére tenni, sokan azt képzelik, hogy bezzeg ők mennyivel jobbat tudnának csinálni, ha lehetőségük lenne - hát nem valószínű. Vagy akkor meg kell próbálni. :-) Itt most pont az volt, hogy annyira a rajongóknak akartak kedvezni, hogy ez is visszafelé sült el. De az ellenkezője még nagyobb botrány lett volna, az tuti (ld. Baljós árnyak -amit amúgy szintén nagyon bírok...) |
2016-06-24 13:17.43 |
Hát, nekem is eléggé alulteljesítette a várakozásomat, nem egészen azt kaptam, amire számítottam. A képregényfilmek közül a Hellboy és az X-men filmek a kedvenceim, minden más csak utánuk jön, de itt most én is azt éreztem, kezd már kicsit kifulladni a széria. Pedig ebben a sztoriban aztán tényleg lett volna kraft, az előzetesek nagy durranást ígértek. De sajnos csalódás lett. Mindenekelőtt Apokalipszis figurája, illetve ahogy valósággal elsikkad a filmben, holott ő kellene legyen az eddigi legfélelmetesebb, legkarakteresebb főgonosz. Ehhez képest nem lett valami ütős. Kicsit megérdemelt volna hosszabb felvezetést, ha már azt az ókori miliőt olyan szépen megidézték.
A régi szereplők többnyire hozzák az elvárt szintet, az újak közül meglepően jó volt Sophie Turner, de igazából mindenki a helyén van, és ezúttal végre Cyklops se pofánvágnivalóan ellenszenves figura, Quicksilver nagyjelenete pedig megint megér egy misét! A trükkök látványosak, bár kicsit azért lehetett volna benne több akció, lévén azért ez mégiscsak egy trilógia záródarabja. Meg fogom még nézni párszor, ha kijön DVD-n, de nem hinném, hogy ez lesz a kedvenc X-men filmem, most valahol a középmezőnybe tenném, a Farkas spin-offoknál mindenképpen jobb, de a trilógia első két darabjánál valamivel gyengébb. Egy gyenge négyest azért így is megkap tőlem. 7,5/10 |
2016-06-24 12:46.36 |
Újranéztem a filmet és emeltem egyet az osztályzatán. Pénelopé Cruz továbbra sem tetszik, és nem érdemelt volna Oscart ezért a hisztiért szerintem, a többiekkel azonban teljesen ki vagyok békülve, Rebecca Hall és Scarlett Johansson külön-külön is megérné a megnézést, szuperek mindketten. Még Bardem is egész elviselhető volt másodszorra, de azért utálni való egy figura továbbra is...
(Woody Allen azért tud ennél ezerszer jobbat is...) 6,5/10 |