Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Transformers Egy *Import - Angol hangot és angol feliratot tartalmaz* (DVD) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
A bűn árfolyama - Film Café, 11:40 |
Philadelphia - Az érinthetetlen - Cinemax, 12:10 |
A hét mesterlövész - Mozi+, 12:10 |
Nathalie második élete - Filmbox Extra HD, 12:25 |
Forrest Gump - Moziverzum, 12:30 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Kevin Costner (70) |
Paul Freeman (82) |
M. C. Gainey (77) |
Dave Bautista (56) |
Jane Horrocks (61) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
David Lynch - Vélemények |
Donald Trump - Vélemények |
2022-es választás |
A Straight Story - Igaz történet - Vélemények |
Szólánc igékkel |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Coca-Cola kölyök |
Abigail Breslin |
2017-04-22 23:20.31 |
Az semmi, de ráadásul a képarány 18:9 helyett 4:3, azaz letterbox! Mikor a korábbi kiadás szélesvásznú volt, és MINDKÉT szinkront tartalmazta! |
2017-04-19 13:56.49 |
Ha a tévében nem futottam volna bele, minden bizonnyal kihagytam volna ezt a filmet. Az első részt sem láttam, nem is igazán érdekel, Adam Sandlert és Chris Rockot kifejezetten rühellem, Taylor Lautnerről nem is beszélve, és egy olyan húzónév sincs a filmben, aki miatt különösebben érdekelt volna. De ha már a tévében pont ez ment, gondoltam, teszek vele egy próbát.
És láss csudát - jókat röhögtem! Persze nem az egész film jó, csak bizonyos visszatérő poénok, jelenetek, de azok visítva röhögősek. Sandler igazából majdnem a legszürkébb, legsótlanabb karakter, mellette mindenki sokkal inkább érdekesnek, egyéniségnek tűnik. Salma Hayek jópofa volt, nem nagyon látni vígjátékban, pláne nem ilyen ökörködősben, meglepetés volt. Azon is meglepődtem, hogy Steve Buscemi mennyire megöregedett, mióta utoljára láttam, és hogy itt mennyire semmilyen szerepe volt, nem is értem, minek vállalta el. Sandlernek nyilván vannak ennél sokkal rosszabb filmjei is, és persze van egy pár kifejezetten nézhető is, de ettől még nem lesz jó színész. Semmi olyat nem mutat, amitől helye lenne a hollywoodi sztárok között, komikusnak elég gyengécske, itt még a mellékszereplők, sőt a gyerekek is simán lejátsszák. Ezzel együtt a film tipikusan a "szódával elmegy"-kategória, egy nagyon gyenge hármast sztem simán megérdemel, semmiképp se egy csillag, hiszen nézhető, és még nevetni is tudtam rajta párszor. 5/10 |
2017-04-18 19:08.06 |
"Korhű" nyelvezet, amennyiben állítólag arámi és latin nyelven beszéltek a szereplők. Azonban mivel ez két holt nyelv, és semelyik országban nem beszélik 'anyanyelvi' szinten, legfeljebb kisérletek történhetnek a rekonstruálásukra. Az arámihoz nem szólnék hozzá, a latin esetében viszont erősen kérdéses, hogy ilyen szabályos OLASZ kiejtéssel beszélték-e az ókori rómaiak (cs-nek ejtve a c-t), illetve bizonyos szereplőknek úgy tudom, inkább görögül kellett volna társalogniuk egymással, az lévén a közös nyelv.
Ezzel együtt a film megérdemli az 5 csillagot, Mel Gibson pályafutásának egyértelmű csúcspontja. |
2017-04-18 18:58.08 |
"Leggyengébb láncszem a főhősnő- külső- belső- nélkül, orgánum zavaró."
Az orgánuma tényleg zavaró, de meg lehet szokni, csak nem igazán passzolt a figurához. Viszont szerintem jól alakított a színésznő, az összes kritika dicsérte a játékát, akit leginkább lehúztak, az Keresztes Tamás volt, de nála is részben a forgatókönyv hibájául rótták fel a figura következetlenségét, hogy mitől is vált "legjobb barát"-ból egyszer csak ádáz ellenséggé. A frizurák, ruhák megítélésében nem tartom magam igazán kompetensnek, de engem egyáltalán nem zavartak, sőt a film erényei közé sorolom, egyáltalán a vizuális megvalósítás magyar film esetében még talán sosem volt ennyire világszínvonalú. Legalább ebben elértük a hollywoodi trendet. |
2017-04-17 14:19.31 |
Nyilván nem tartottak pisztolyt a fejéhez, hogy vállalja el a szerepet a filmben, azt sem hinném, hogy villanyszámlára vagy napi betevőre kellett volna a pénz, amit kapott érte. Nos, akkor vajon? Szimplán csak bosszantani akarta a rajongóit? Azt azért megint csak nem hinném.
Na? Na? Hát alighanem látott valamit a forgatókönyvben, ami miatt TETSZETT(!!!) neki és önként, dalolva írta alá a szerződést. A színész azért színész, hogy játsszon. De Niro nyilván megengedhetné magának, hogy ne vállaljon el olyasmit, amit gagyinak, rossznak, vállalhatatlannak tart. Ezt meg elvállalta. Pont. |
2017-04-17 11:08.06 |
A "koppintás" elvileg azt kéne jelentse, hogy ez a film legalább nagy vonalakban valamelyest hasonlít a south Park-ra. Ez azonban nincs így, a két film semmiféle köszönőviszonyban nincs egymással, sem a történet, sem a szereplők, legkevésbé pedig a kivitelezés vonatkozásában.
Nem értem, hogy kerül ide a koppintás szó. Persze nyilván nem fogod tudni megmagyarázni, nem is várok választ. Csak jó lenne ha nem írnál ekkora orbitális baromságokat. |
2017-04-16 11:37.54 |
Na ja, Shrek-koppintás, csak éppen ogrék, szamár, mézeskalácsember, hercegnő, sárkány, és úgy általában MINDEN nélkül, ami csak előfordult a Shrek-ben. Jó, talán farkas mindkettőben volt. :) |
2017-04-16 10:38.57 |
A 80 éves Woody Allen 47 filmet rendezett eddig, én nagyjából a felét láttam, és azoknak kb. a kétharmada tetszett igazán, az öt csillagot azonban egyedül az Annie Hall érdemelte ki, amely hegycsúcsként magasodik ki a rendező életművéből.- Azt a szintet hiába is várjuk, sosem tudta még egyszer elérni, de azért persze próbálkozik.
A Café Society simán hozza az időskori Allen-művek közül a jobbak szintjét, tehát akinek tetszett a Rómának szeretettel vagy az Éjfélkor Párizsban, annak ezzel is érdemes egy próbát tennie. aki azonban eddig sem kedvelte Woody Allen filmjeit, az nem biztos, hogy pont most fogja megkedvelni. Nekem nagyon bejött a film, köszönhetően elsősorban a tökéletes szereplőgárdának. Jesse Eisenberg immár másodszor játszik Woody Allen-filmben és harmadszor alkotnak egy párt a vásznon Kristen Stewarttal, akit én korábban is kedveltem, most azonban már tényleg nem lehet kérdés, hogy igazi nagybetűs színésznővé érett. Eisenberg is kifogástalanul hozza a szerepét és természetesen ezúttal is tökéletesen működik a kémia köztük, a film igazi aduásza azonban kétségkívül Kristen Stewart alakítása. Talán egyetlen szerepében sem volt még ennyire bájos és rokonszenves, és nem utolsósorban tökéletesen passzol a film 30-as évekbeli miliőjébe. A többiek is remekül hozzák a karaktereket, külön érdekesség, hogy Steve Carell szerepét eredetileg Bruce Willis játszotta volna, és fogatás közben cserélte le Allen Carell-re. Blake Lively-nek nincs sok szerepe, de ami van, azt jól hozza, és persze pazarul mutat a ruhakölteményekben, jól ellenpontozza Stewart filigrán alakját. Szóval romantikus vígjátékként remekül működik a film, én a gengszeter-szálat nem hiányoltam volna belőle, ha kimarad, mindenesetre az is visz bele egy másfajta színt, de szerintem nem ér annyit, amennyi időt elvisz a játékidőből. Összességében egy erős négyesre értékelem, kifejezetten kellemes filmecske, gyönyörűen fényképezve, hangulatos zenékkel aláfestve, egyszóval a mester ezúttal sem okozott csalódást! 8/10 |
2017-04-15 10:28.13 |
És melyik a második? :-D |
2017-04-15 10:14.14 |
Az IMDb-n mindössze 5,8 az átlaga a filmnek, amit igazságtalanul alacsonynak érzek, szerintem simán 7 körül kellene lennie. Ezzel már el is árultam, hogy nekem kifejezetten bejött a film, sőt kellemes meglepetés volt, igazából rosszabbra számítottam.
Persze nem teljesen eredeti a történet, láttunk már néhány hasonlót, nekem leginkább a hibrid (Splice) c. film jutott eszembe, de máshonnan is merít. Viszont attól, hogy van pár ehhez hasonló film, még nem kéne ledegradálni, hiszen szórakoztató, a kicsit lassú kezdés után egyre pörgősebbé váló, a végén pedig kifejezetten ütős kis mozi lett ez. A film fő erőssége a kiváló szereplőgárda. Ilyen sci-fi thrillerhez képest meglepően sok ismert névvel találkozunk, néha egész picike szerepekben. A Tarantino által újrafelfedezett Jenifer Jason Leigh szereplése pl. a cameo határát súrolja, de Toby Jones vagy Michelle Yeoh sem járt sokkal jobban, jeleneteik egy része alighanem a vágószoba padlóján végezhette, máskülönben nem tartanám indokoltnak, miért épp ők kellettek ide. Paul Giamattinak is egyetlen röpke, ám annál emlékezetesebb jelenet jutott. Az igazi ászok azonban a főszereplők! Anya Taylor-Joyt eddig két filmben láttam (A boszorkány, Széttörve), mindkettőben jól alakított, itt azonban egyenesen pofán csapta a szerep, mintha egyenesen őrá lett volna kitalálva a figura! Annyira jól hozza a mesterségesen létrehozott "lényt", hogy az valami elképesztő. Babaarcával, nyugtalanító nézésével már eleve megteremti a feszült légkört, az ember csak azt várja, mikor fog robbanni. És aztán robban, de még hogy! Káprázatos alakítás, még sok hasonlót várok tőle a jövőben! A másik főszereplő Kate Mara, akit nem kedvelek különösebben, itt is eleinte kifejezetten idegesítőnek éreztem a karakterét, aztán a végére nagyon feljött, az utolsó 20 percben már Taylor Joy-jal egyenrangú főszereplővé vált. Jó volt még látni a Trónok harcából ismert Rose Leslie-t, de igazából ő is mellékfigura volt csak. Mindent összevetve egy gyenge négyest megadok a filmre, én jól szórakoztam rajta, ráadásul kimondottan érdekes témát feszeget. 7,5/10 |
2017-04-14 17:48.16 |
"a film negatívumait -döntően--az állami támogatás hiányának tudom be."
Én a film negatívumait elsősorban a rossz forgatókönyvnek és mindenekelőtt a pocsék szereposztásnak tudom be. A látványt illetően rendben lenne a film. |
2017-04-10 12:59.42 |
Ez a film műfaja szerint ugyebár akció-vígjáték lenne, azonban két szék közül a pad alá esik, mivel vígjátéknak nem elég vicces, akciónak pedig nem elég akciódús. Tehát igazából egyik sem, műfaji kevercs, mely egyik vállalását sem teljesíti megfelelően.
Zach Galifianakis, aki a Másnaposok-trilógiában, illetve a Terhes társaságban az egyetlen igazán vicces karakter volt, itt teljesen sótlan, humortalan, jellegtelen, mintha nem is ugyanaz a színész lenne. A szinkronhangja is más lett, és amíg az említett filmekben Scherer Péter nagyban fokozta a figura viccességét, addig az itteni hangja unalmasan semmilyen. Isla Fisher nem lenne rossz egynek, de valahogy ő sem igazán találja magát, nem működik a párosuk Galifianakis-szal. A másik páros még gyengébbre sikeredett. Gal Gadot több mint dekoratív ugyan, de nem igazán hiszem el neki azt a figurát, amit játszik, a férjét alakító John Hamm pedig a négyes leggyengébb tagja, mintha ott sem lenne. A forgatókönyv gyengécske, klisés, kiszámítható, újdonságértéke zéró. Semmit nem veszít, aki kihagyja. Erős kettes-gyenge hármas a részemről. 4,5/10 |
2017-04-09 11:30.17 |
Tény és való, a film meglehetősen szolgai módon, kissé túlságosan is átlátszóan másolja az Alien-t, az űrbeli képek meg helyenként a Gravitáció-t idézik, maga a lény viszont elég félelmetes lett, egy eleinte egysejtűnek induló, majd sejthalmazos élőlénnyé mutálódó, végül pedig leginkább polipra hajazó bizarr teremtmény lett.
A sztori ugyan nem tartogat sok újdonságot, eget rengető fordulatokat, de a feszültséget jól adagolja a film, a szereplőkért lehet izgulni, bár túl sokat egyikükről sem tudunk meg, viszont nem sok üresjárat van, a cselekmény lineárisan, nyílegyenes vonalban halad a végkifejlet felé, majd a végén kapunk egy kisebbfajta csattanót, amire én bevallom, nem számítottam. A szereplők nem rosszak, hozzák a kötelező elvárható szintet, kiemelni talán Rebecca Fergussont lehet, aki talán még nem számít akkora névnek, de simán fölébe nő a nagy sztároknak, igaz, nincs túl nehéz dolga: Ryan Reynoldsnak igazából nem sok szerepe van, Jake Gyllenhaal meg számomra olyan se hús, se hal-típus, nem utálom ugyan, de sohasem fogom tudni megkedvelni. Aki szereti az űrben játszódó sci-fi thrillereket és másfél óra borzongásra vágyik, annak nyugodt szívvel merem ajánlani a filmet, részemről egy szolid négyest kap, meg fogom majd még nézni párszor, ha kijön DVD-n. 7,5/10 |
2017-04-08 15:03.57 |
Egy új magyar film, aminek 4,44 az átlaga itt a Filmkatalóguson, az IMDb-n pedig 7,9, ami irdatlanul magasnak számít. A közönséget tehát kilóra megvette a csodakanca történetéből készült romantikus, kosztümös film, Herendi Gábor alkotása.
Engem nagyon meglepett ez a hihetetlenül pozitív fogadtatás, ugyanakkor örülök is neki, van azért még becsülete a honi filmiparnak is, bár kissé megtépázott. Herendi nagyonis tudja, hogy kell igényes közönségfilmet készíteni, jól válogatja össze a színészeket, valószínűleg instruálni is tud, és remek filmes szakemberekkel veszi magát körbe, esetünkben pedig még valami adott volt: egy orbitálisan magas, minden eddigit felülmúló költségvetés. Nem spóroltak tehát semmin. A végeredmény pedig - jó lett. Nem hibátlan, nem szenzációs, nem zseniális, de minden pontján korrekt, szórakoztató, kellemes kikapcsolódást nyújtó film. Elsőként - magyar film esetében fura módon - a látványt kell említeni, ami túlzás nélkül hollywoodi szintű lett. Jó, a CGI-városképek esetében kilóg picit a lóláb, de ezzel együtt a film látványvilága pazar, hazai film nem nagyon nézett még ki ennyire jól. A fényképezés és a zene nagyon profi munka, a ruhák érdekesen szépek, nem az a habos-babos romantikus, hanem kicsit steampunk-ba hajló jellegük van, ami megbolondítja az összképet, de egyáltalán nem zavaró mértékben. A külcsín tehát nagyonis rendben van - na persze, volt is miből költeni... A szereposztás tulajdonképpen nem rossz, bár nem mondhatnám, hogy a kedvenc színészeimet toborozták volna össze ezúttal. A főszereplő Nagy Ervint én inkább szinkronhangként kedvelem, teljes valójában sokkal kevésbé, de azért nem alakított rosszul, elhittem a figurát neki. Petrik Andreát most láttam másodszor, és ha nem is nyűgözött le, de kellemes összbenyomásom alakult ki róla. Dögösen dekoratív színésznő, az én ízlésemnek kicsit túlságosan mély beszédhanggal, és helyenként túl flegma nézéssel. De az összkép végülis pozitív. Gáspár Tibor és Keresztes Tamás kellően antipatikus a két negatív főszerepben, a további epizódszerepekben is vezető színészek tünedeznek fel, néha csak pár mondat erejéig, ami az igényességet jelzi. Üde színfolt volt Kovács Lehel az angol zsoké szerepében illetve Scherer Péter mint dörzsölt üzletember. A lóversenyes jelentek különösen jól lettek megcsinálva, és annak ellenére, hogy bár tudjuk, hogy Kincsem egész pályafutása során veretlen volt, tehát igazából "tét nélküli" a dolog, a végkifejlet ismeretében is lehet azért izgulni. Nagyszabású, többször nézős, remek moziélemény a kincsem, sok hasonló film kellene még a hazai palettára, reméljük jönnek is majd még ilyenek a közeljövőben. Részemről egy szolid négyest ér. 7,5/10 |
2017-04-08 14:08.00 |
Na álljon meg a menet!
A lehető legszánalmasabb trollkodás, amikor érezvén, hogy a másiknak bizony igaza van, de érvek HÍJÁN nem tud mással védekezni, azzal jön valaki, hogy a másik "csináljon jobbat", vagy hogy "mit tett le az asztalra", vagy "ha annyi lemezt adott el, mint XY" - Mintha bizony csak azoknak lehetne véleménye egy FÓRUMon, akik hasonló területen működnek, és legalább annyira értik a szakmájukat, mint akit/amit megbírálnak. Hát ez baromira nem így működik. Aki közszereplő, művész, stb, az bizony kiteszi magát annak, hogy mások véleményt nyilvánítsak róla, akár névtelenül is, nyilvános fórumokon. Puzsér pedig azzal, hogy szándékosan ilyen bicskanyitogató a stílusa, amikor közszereplőként nyilatkozik (hogy magánemberként milyen, az tökéletesen irreleváns!), meglehetősen nagy támadási felületet biztosít. Nem állítottuk, hogy Puzsér buta, tudatlan, műveletlen, vagy akár rossz ember lenne. Senki nem írt ilyesmit. De amit tud, azt akkora mellénnyel fitogtatja, olyan ellentmondást nem tűrő hangnemben, ex chatedra tud csak megnyilvánulni, hogy az óhatatlanul is ellenszenvessé teszi őt az emberek nagy része szemében. Ezzel nem nagyon lehet mit kezdeni, mivel TÉNY. Puzsér a legszubjektívebb véleményét is úgy adja elő, hogy az megkérdőjelezhetetlen, senki másnak nem lehet vele szemben igaza, soha nem hunyászkodik meg, nem hátrál ki egy vitából, mindig ő beszél nagyobb hangon, mindig övé az utolsó szó. Ha azt akarná, hogy szeretetreméltóbb kép bontakozzon ki róla az emnberek szemében, alighanem más stílust vett volna fel. |
2017-04-08 09:12.08 |
Na, pontosan rájuk gondoltam amikor azt írtam, hogy lehetne még folytatni a sort!
Ihosra és a Falugyűlésre nagyon is emlékszem, anno hétfő esténként a fő program a Rádiókabaré volt, amit aztán a szombati ismétléskor kimazsolázgatva fel is vettem magnókazettára, és a legjobb számokat egy idő után már kívülről fújtam. Nagy Bandó és Markos Nádas volt a két fő pillér, de sok más is volt amire érdemes volt figyelni. Amit Puzsérról írsz, azzal is csak egyetérteni tudok: ő soha nem véleményez, hanem kinyilatkoztat, egy pillanatig se enged abból, hogy az ő (egyéni és szUbjektív véleményét egyetemes, megkérdőjelezhetetlen alapigazságként tálalja, és aki ellent merészel mondani neki, jobb esetben egy legyintéssel elintézi, rosszabb esetben leordítja a fejét - ilyenre is jócskán van példa a műsoraiban! Komplett rajongótáborokat haragított magára, amikor a Gyűrűk urát, a Hobbitot illetve a Nolan-féle Batmant alaposan szétfikázta, a youtube-on lévő kommentek legalábbis ezt bizonyítják. Nála kétféle értékítélet létezik: a kritikátlan istenítés, amikor valamitől vagy valakitől el van ájulva, de akkor nagyon el van, akkor senki más nem olyan zseniális, mint az amit éppen elemez (Scorsese, Edward Norton, stb.), illetve a gátlástalan pocskondiázás, amikor semmi nem lehet annyira alávaló, semmirekellő, ótvar, mint amit ő vesz éppen a szájára. Köztes megoldás alig van, közepes film számára nem nagyon van, csak nézhetetlen, meg zseniális. És mindezt akkora mellénnyel tálalja, hogy attól már ab ovo ellenszenvessé válik maga a véleménye is. Ahogy korábban is fogalmaztam: az ember akkor sem ért vele szívesen egyet, amikor pedig nyilvánvalóan igaza van, egyszerűen azért, AHOGY mondja. |
2017-04-07 18:31.45 |
Igen, Mikes Györgyöt és Somogyi Pált én is bírtam, a mai generációnak már nem sokat mond a nevük sajnos. De lehetne még a sort folytatni. |
2017-04-07 09:43.35 |
Nekem nincs ilyen tízes listám, és értelmét se látom írni egyet, mert legalább tízen lemaradnának róla, akiknek pedig ott lenne a helyük. Van jópár abszolút kedvencem, akik közt meg nehezen tudnék rangsort felállítani, egyformán kedvelem őket.
A non plus ultra nálam a Lart Pour Lart társulat, mind a négyen, a stand up-osok közül Kőhalmi, Felméri, Szomszédnénik, de vannak még kb. négyen-öten, akiket szintén kedvelek, a régiek közül meg Kellér Dezső, Peterdi Pál, Rejtő Jenő(!), Nóti Károly, akik ugyebár úgy humoristák, hogy elsősorban írók és kabarészerzők, nem feltétlenül előadóművészek, bár Kellér pl. konferanszié (is) volt. Tehát több műfajban vannak nálam dobogós helyezettek, de köztük rangsort felállítani totál értelmetlen, mivel nem is egy ligában játszanak. Puzsér számára meg az a néhány ember létezik, akiket ő ismer, és azért nem tudna még tízet mondani, mert nincs még tíz, akiről csak hallott volna - kivéve a stand up-osok, azokat meg nyíltan utálja két kivétellel. Talán érthető voltam. |
2017-04-07 09:12.03 |
Hát először is ez ugyebár egy fórum, tehát mindenki leírhatja a véleményét. És minden vélemény egyenértékű.
Másodszor: tisztában vagyok vele, hogy Puzsér listája szubjektív, sőt mi több, elfogult, de a támadhatóságot fenntartom, mivel a 9 ma működő, aktív humorista közé (a többieket megelőzve) felrakta Hofit, aki nemcsak hogy 15 éve elhunyt, de egy MÁS KORSZAK szülötte volt, akkor kezdte a pályáját, amikor a többiek még meg se születtek vagy iskolába jártak. Ezért viszont jogosan merül fel a kérdés, hogy abból a korszakból miért nem került fel más is a listára, mondjuk Fábry helyett, aki szerintem nem humorista a szó elsődleges értelmében. A másik: Puzsér azzal kezdte a mondandóját, hogy másik tízet már nem tudna megnevezni, sőt kettőt SEM. Na ez megint túlzás: legalább 25, de lehet hogy még több kiváló humorista működött a békebeli kabaré-időkben, sokaknak a neve ma már persze nem mondana semmit a többségnek, de ettől még léteztek, és igenis humoristák voltak, a maguk idejében valóságos sztárok, akárcsak a mai stand up-osok. Ez Puzsér számára alighanem teljesen ismeretlen, fehér terület. Neki az létezik, amit ő ismer, és minth anála lenne a bölcsek köve, szentírásként nyilatkoztat ki olykor bődületes baromságokat. Szubjektív, oké. De hadd ne nyeljek már le mindent, pusztán azért, mert ő mondja, oké? |
2017-04-05 16:59.00 |
Persze, szerinted úgy van, én meg emígy gondolom, a te véleményed áll szemben az enyémmel. 1:1.
DE ettől még mindig ott van a SZNOBjektív műsor címében a szó, amit nem én, hanem maga a nagy Puzsér rakott oda, anélkül hogy kényszerítették volna, saját jószántából, mintegy kirakatba téve, hogy ő, azaz a műsor gazdája egy sznob, és tudatosan, felvállaltan, direkt szembemegy a kommersz ízléssel, és leszól mindent ami oda tartozik. Mást ez aligha jelenthet szerintem. |
2017-04-05 12:28.10 |
Hogy mitől sznob? Nos először is hogy ne lenne az, hiszen már a műsora címébe is beletette ezt a szót (SzNObjektív=sznob+szubjektív)! Tehát nyíltan felvállalja, sőt egyenesen büszke rá. A filmes kritikái többsége is arra utal, pl. nyíltan utál olyan filmeket, amelyeket a "kommersz" közízlés istenít, jónak tart, viszont pl. a 'kult' alkotások nagy részét meg ő tartja nagyon nagyra. PL. Gyűrűk urát., Star Wars 1.-2.-3.-at szapulja, de a régi Star Wars trilógiát már isteníti. Néha fura ellentmondásokat is fel lehet fedezni.Pl. Tarantino életművéből a Kutyaszorítóban-t tartja legjobbnak, ami pedig csak a kezdeti szárnypróbálgatása volt, utána még legalább 4, ezerszer jobb filmet csinált. Azok viszont az ő "választékos" ízlésének már túl kommerszek valamiért.
A könnyűzenei ízlése is nyíltan szembemegy az átlaggal: mindent leszól, ami kommersz, rajong az elektronikus zenéért, ugyanakkor a komolyzene számára ismeretlen, alighanem érdektelen terület, de annyira azért ebben is sznob, hogy nem szólja le, mivel az is szűkebb "kaszt" kiváltsága. Én legalábbis ezt szűrtem le a kritikáiból. |
2017-04-05 07:00.27 |
Az, hogy először a Puzsér által nyíltan utált Sast tették az első helyre, Puzsér áprilisi tréfája volt (ez volt az ápr. 1-i adás). Aztán rögtön mutatták, hogy valójában Hofit tartják a legjobbnak. Csakhogy mivel a lista többi résztvevője ma élő, aktív humorista, Hofi pedig 15 éve elhunyt, kilóg a listáról, és valóban jogosan merül fel a kérdés, hogy a többi régi (és úgyszintén kiváló, sok mait felülmúló) humorista közül miért nem került fel senki más a listára?
Szóval akárhogy is nézzük, a lista erősen támadható több vonatkozásban is, és Puzsér szubjektív (azaz SZNOBjektív) ízlését tükrözi. Fábri pl. eleve kilóg, mivel ő igazából nem is humorista. |
2017-04-04 08:39.02 |
A Humoroista 10es listája kb. felével abszolút egyetértek. Laár pl. nálam is második helyen van. De Dolák-Saly Róbert, akit ő a 10. helyre tett, sztem megelőzi Laárt. És a TOP10-ban simán ott kéne legyen Szászi Móni is, aki a szövegeik egy bizonyos részét írja. Igen, a Besenyő-család, Boborján, stb. poénjainak nagy része az ő szüleménye, a többiek meg előadják - persze remekül! Dolák-Saly meg egyszerűen frenetikusan zseniális, érthetetlen az utolsó helye!
A Stand uposokat Puzsér ki nem állhatja, Kőhalmit és Bödőcsöt kivéve. Kőhalmi tényleg az egyik legjobb, Bödőcsnél azonban sztem SOKAN vannak jobbak, pl. a Szomszédnéni produkciós iroda vagy Felméri Péter. Kinek mi a vicces ugyebár... Fábry és Nagy Bandó nálam nem lenne benne a TOP10-ben, náluk még a Puzsér által gyűlölt Kiss Ádám is sokkalta viccesebb, Hofi pedig kb. a 6.-7. helyen lenne, persze tudom, sokaknak ő a non plus ultra. Markosék, Sándor György oké, Galla is a TOP5-ben van, helyesen. De Dolákot nagyon alulértékelte, másokat meg nagyon túl. De hát ahogy a műsor címe is utal rá: ízlése egyszerre sznob, és szubjektív. |
2017-04-02 21:37.17 |
18 év alatt szinte már klasszikussá érett, az Indiana Jones-trilógia után (és mellett) minden idők egyik legjobb kalandfilmjének tartom, és sztem azóta sem ért a nyomába egy film sem. A főszereplők nagyon jól lettek kiválasztva: Brendan Frasernek alighanem ez volt a karrierje csúcsa, azóta eltűnt a süllyesztőben, Rachel Weisz bűbájos a női főszerepben, Arnold Vooslo pedig mondhatni, Imhotep szerepére született, sokat róla se hallani azóta. Humoros mellékszereplőnek pedig ott van John Hannah és Kevin J O'Connor.
A trükkök mai szemmel kicsit már régiesek, de azért nem rosszak, a forgatókönyv pedig olyan, amilyenről ma csak álmodni lehet - nem tudom, hova lettek a jó forgatókönyvírók... Nem tudom, mi mindennek kéne ahhoz összejönni, hogy manapság valami hasonló szintű kalandfilm készüljön, de amik mostanában vannak, a poros nyomába nem érnek ennek. (A Tom Cruise-féle "reboot"-tól kicsit tartok, ráadásul Cruise-t se bírom.) Részemről 10/10 |
2017-04-02 21:26.55 |
Hát ha jobb nem is lett, de nem sokkal rosszabb, az biztos. Sajnos pont a Skorpiókirály CGI-megjelenítése lett kicsit gagyi a végén, de amúgy pörgős, és az elsőnél is humorosabb folytatás. Plusz pont, hogy visszahozták Anck Su Namunt is, és több szerepe van, mint az első részben. A harmadik már sajnos sokkal gyengébb lett, de még az is bőven nézhető. De az már nem igazi Múmia-film.
Nálam ez a rész 9/10 |
2017-04-02 00:02.22 |
Itt a filmkatalóguson a filmek fele, vagy inkább kétharmada túl van értékelve. Úgyhogy sztem felesleges ezt kihangsúlyozni, pláne egyedül ezt beírni vélemény HELYETT. Vannak, amelyek nagyon túl vannak értékelve, vannak, amelyek kevésbé, és van jó néhány, ami meg egyenesen alulértékelt. Inkább azokhoz kéne ezt beírni, mint a "mindenki kedvenceit" puszta trollkodásból fikázni. Superhagyma nyilvánvalón ezt teszi. |
2017-04-01 23:42.50 |
Elhiszem, hogy ezt kívánta meg a szerep, sőt azt is, hogy Besson instruálta így Tuckert (akitől azonban amúgy sem áll távol ez a fajta ripacskodás). De akkor is lehetett volna kicsit visszafogottabb és kevésbé tenyérbemászó az alakítás. Nem tudom, hol, csúszott el a dolog, talán már a megírásnál, de az biztos, hogy egy Tuckernél JOBB színész sokat javított volna az összképen. Így az alakítása sajnos egy csúnya szeplő ezen a minden egyéb szempontból tökéletes remekművön. |
2017-04-01 23:08.32 |
Megunhatatlan, zseniális klasszikus, egyik kedvenc sci-fim, bármikor újra tudom nézni, egyedül Chris Tucker idegesítően ripacs (és feminin) figurája húzza le négyesre, egyébként csillagos ötös lenne. Tucker helyett sokmindenki más jobb lett volna.
A szinkron is szuper lett, egyedül Tucker hangja (Geszti Péter) a melypont ott is. Persze ezt az alakítást nyilván csak így lehetett leszinkronizálni. |
2017-04-01 00:00.10 |
Pisztolyt tartottak a fejedhez? |
2017-03-31 21:45.07 |
Sztem elhatározta, hogy az összes jobb filmhez (különös tekintettel a blockbusterekre és kultfilmekre) beírja ezt a mondatot. Szimpla trollkodás. |