![]() | ![]() |
![]() |
Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak | ![]() |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Gyerekjáték (2019) (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Hogyan öljük meg a férjünket? - HBO3, 04:30 |
Mission: Impossible - Fantom protokoll - Mozi+, 04:50 |
Igazmondó karácsony - Film4, 05:00 |
Ébredj velünk - Moziverzum, 05:35 |
A múmia bosszúja - RTL Három, 05:50 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Billy Zane (59) |
Barry Bostwick (80) |
Edward James Olmos (78) |
Ben Miller (59) |
Rob Morgan (52) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Futni mentem - Vélemények |
Ismeretlen férfi - Vélemények |
Érintés (2024) - Vélemények |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
A bűn éjszakája - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Adaline varázslatos élete ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Adam Scott-Rowley ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
2016-02-11 17:14.07 |
viszont nekem nem kell beregelnem saját magam újra,hogy védjem véleményeim ,hátha így megerősítést nyernek szavaim:))
az én véleményem az,amit leírtam.tud elfogadni nem úgy gondolkodik mindenki,ahogy te.egyszerűen képtelen vagy elviselni,ha ami nálad egy vagy öt csillag,valaki mást mer írni. |
2016-02-10 15:18.35 |
megcsillant a humorérzék,melyet több év óta rendületlenül harsogja,neki van:)) |
2016-02-10 15:17.24 |
A Solace valóban úgy indult,mint a Hetediknek valamiféle folytatása.csak,látva ezt a vérszegényebb munkát,mikor elolvasgatták a végeredményt,gyorsan függetlenítették minden idők egyik legjobb krimijétől.A Hetedikről el lehet mondani,tanítják,a Hetediket másolják és megadja azt a kellemetlen gondolatot a nézőnek,hogy a kocsiban egy pillanatra Kevin Spacey-nek ad igazat a nagymonológnál:itt is akad némi "agyalnivaló" morális értelemben,de elmismásolja a közepes,sablonos krimi.
Sorozatgyilkos,nuku normális nyom:jöhet Anthony Hopkins,akinek naná hogy van a múltjában valami ,ami miatt visszavonult/emberkerülő/kapcsolatai a semmire korlátozódnak és persze hogy a végén ez a burok megtörik.Itt lánya halt meg,emiatt vagy 6 percig hezitál:gyermeke halála persze fontos dolog,ám épp itt lövi magát tökön a forgatókönyv is,ami történt,hogyhogy ezek a látással megáldottak nem látják???Mert Colin Farell nem veti a szemére... A film erkölcsi kérdése vitathatatlanul érdekes:joga van bárkinek megölni azt ,akinek valamiféle halálos betegsége van és szenvedés árán fog meghalni,avagy ezt meg kell hagyni Istennek,a Sorsnak,Buddhának,Allahnak,ki miben hisz.Istenjátszás,bár a gyilkos ezzel nem ért egyet-ám egy felettébb nevetséges pillanatban beáll Jézus pózába a kereszten....Khm... Ami viszont valahol az egész film alatt végighúzódik mint hiba,ha valakinek ilyen erős megérzései vannak,mint az Anthony Hopkins által játszott John Clancy dokinak,már az első percben illene megneveznie a killert.Mindent tud emberekről,és megfogja a holttestet,-azon meg vidáman fel lehet nyeríteni,nyomrögzítés előtt rátehénkedik!!!!! a kádra,és fogdossa a hullát,kesztyű nélkül!!!biztos boldogok lehetnek azt ezt a munkát végző szakemberek,hány nyomot tehetett tönkre és újabb ujjlenyomatot zárhatnak ki!!!-szóval,illene köpni azonnal ,ki renitenskedik itten.Pont ezek azok a pontok,amik miatt az ilyen "megérzéses" dolgok inkább az X aktákba vagy horrorokba jók,mint egy komolyabb,logikát is felmutatni vágyó krimikbe-mert,hogy a bűnügyi filmek ezt jó ha tartalmazzák,remélem,nem vita kérdése!!! Ehelyett a végén már érezhetően nincs nagy ötlet,hanem két "elmebajnok" sakkozik,a gondolkodóbb néző,aki meg szereti azért a racionalitást,csendben röhög vagy sír,hogy ezt most miért.Kapunk még olyasmit is,hogy innentől Te végzed a munkámat:akkor ez ezek szerint munkaerő toborzás volt,tulajdonkép. Igaza van alul Jason tettestársnak,onnantól hogy az egyik karaktert egyszerűen eltávolítják-és milyen mód,és milyen gyorsan meghal meg jön a temetés!!-a film addig is kicsit ingatag története összeesik.Van akció,meg lövöldözés,ez nagyban segíti eladását,meg viszonylag gyors és helyenként brutális,továbbá Anthony Hopkins szokott profizmusával játssza szerepét,de ez csak egy misztikus krimi,mely szeretne morális kérdések mentén többnek mutatkozni,de az út,amit bejár,elég tré ,átlagos és néha fájóan manipulatív hülyeségekkel van kikövezve. Közepes film ez,Hopkins bácsi ide vagy oda.Farell meg istenkém,magával hozta a Mr. Banks megmentése óta felvállalt borzalmas színjátszását,vérzsér volt,hiába nedvesednek a csajok az összenőtt szemöldökére,az csak kozmetikushiány,és nem aktori működés. |
2016-02-09 19:56.12 |
kicsit elbeszélünk egymás mellett,de sebaj:))neten van ilyen.
de,ha arról beszélünk,megérdemli a 10 jelölést a film,hát,van ahol érthető jelölése,és van ahol izé.mindettől független,ezek elég nagy része azért technikai díj,és ha nem lett volna pl visszatérő,az operatőr díján gondolkozni se kéne,így már azééé van. |
2016-02-09 17:56.57 |
én tudom,mik voltak versenybe:)) |
2016-02-09 17:29.00 |
hát a zero igencsak kimagasló volt |
2016-02-09 16:16.52 |
Alejandro Amenábar mozija valami retteneteset bukott,a kritikusok szó szerint széjjeltépték,pedig emlékszem,mennyire felcsigázták az első trailerek a nézőket is:sátánosdiból úgy látszik,sosem elég.
A film megtörtént eseményeknek lódul a nyomába,-bár....khm-és a horrorrajongók feltétlen csalódni fognak benne.Engem mégis valamiképp megfogott a "megoldása???",hisz rendezőnket szemlátomást nem az ijesztegetés ténye érdekelte:hanem valami összetettebb,különösebb,sőt:valami kurvára "emberi" dolog,amit több mindenre rá lehet vetíteni,nem csak démonokra,sátánistákra,stb. A történet szerint egy lány megerőszakolásának gyanúján elindulva sátánisták titkos kultuszába botlanak,és Bruce Kenner akkora elánnal veti bele magát az ügybe,hogy hamarosan paranoiásan tekint a városra,kollégáira,szinte bárkire ahogy halad előre a nyomozás.Az igazság felderítésében segítségére siet Kenneth Raines pszichológus is,ám az ügy egyre zavarosabb és mintha a lánynál se lenne minden rendben.... Nehéz lenne spoiler nélkül írni arról,ami miatt közepes a film-és ami miatt mindenki le fogja majd húzni,lehet igazuk is van.Mégis,bár Amenábar leegyszerűsíti azért az általa közölt megoldást,érdemes átgondolni azt egy pillanatra,hogy mennyi mindent "MI" beszélünk bele dolgokba,mi teremtjük meg,mi látjuk el vázzal,csonttal,hússal...mi éltetjük,és ez itt nem csak a mozi témájára értendő,kicsit továbbvezetve némiképp univerzálisra, ha érted mire gondolok.Szándékosan nem megyek bele mélyebben,pont hogy ne az én agyam???? által legyenek gondolataid(már ha vannak persze...) Én elvoltam a nyugodtabb,lassabb hangvétellel,végig lekötött a kicsit több mint másfél óra.Ethan Hawke egyre nagyobb favoritom,és úgy látszik,ez a horror/thriller vonal be is jött neki,most is remekül játszik,ahogy persze D. Thewlis is,a Harry Potter lányka már más kávéház,kicsit erőtlen.Megértek a filmmel kapcsolatban minden rosszérzést,ám saját véleményemért kiállnék,mert mindig szerettem azt,mikor témájától független egy alkotásnál akár másról is beindult az agyam,a Regression-nál így jártam,szerintem egyszer simán nézhető-esetleg szerethető. |
2016-02-09 15:50.43 |
Elképesztő,hogy ez a film nem öregszik.
Robert Fuest 1970-es munkája a maga idejében velőtborzongató thrillernek minősült:készült egy remake is belőle,de az rosszabb,mint mikor egy hozzá nem értő okostóni elkezd mélységeiben írni egy filmről(Vagy,többeknél,ha egyszerűen csak elkezd írni...)Fuest filmje szögegyszerű sztorit mesél el:két angol lány Franciaországban,vidéken biciklivel,az egyik eltűnik,a másik meg keresi. És van aki meghal:ám ez sem úgy,ahogy mondjuk a mai filmekben,vértócsa és bélrengeteg közepette. A mozi úgy kezdődik,hogy akár útifilmnek vagy szerelmesmovie-nak is gondolhatnánk:a zene,a színek,a csacskaságokról beszélő lányok ,a feltűnő(a maga korában jóképűnek mondott) titokzatos férfi és az angolul annyira nem kommunikatív francia vidékiek sajátos és kellemes katyvaszt biztosítanak,ám szép lassan kezdünk átcsúszni a borzongás világába.Az alkotók előszeretettel közelítenek rá az arcokra,a szemekre,és olyan jó azt is látni,hogy teszem azt mikor főhősnőnk megijed a kerékpárostól,egyszerűen...elszalad.Logikusan dönt,nem banálisan a veszély felé lépdel,hogy jól kinyiffantsák. A zene és a hangulat döbbenetesen jó,Robert Fuest mozija bármelyik Hitchcock művel partiban van,és a nézőt egyfolytában kétségek és gyanúk közé terelgeti,vajon mi történhetett az eltűnt lánnyal,és ha valami tényleg történt vele,azért ki a felelős.Közben olyan -olykor vicces-momentumok vannak a darabban,mint a földműves,aki földjén dolgozva tulajdonkép az egész cselekményt végignézi,holott érdemleges szerepe nincs benne,vagy itt is belengetik régebbi gyilkosságokat,még jobban zavarva a képet.A film kevés hullát szállít-és nem is a mai hangeffektusos mód ijesztget-mégis többet ér,mint a mostanság elkészült thrillerek jórésze,átkötve és becukrozva. Na,azt nevezik mestermunkának,ami ennyi év távlatából is ilyen mérnöki pontossággal működik,és amit már azóta jaj de hányszor próbáltak másolgatni-hasztalan. |
2016-02-08 14:09.55 |
hát,ez még azokhoz se,az a vég,jaj:)) |
2016-02-07 14:31.44 |
Szegény Liam H. élete legjobb alakítását is egy középszerű filmben hozza:így meg a kutya nem figyel rá,amit meg az Éhezők viadalában asszisztál,újra kell néznem a káromkodós kislexikonom.
A Tuti szajré-t az élet írta,és nem is nézhetetlen,sőt helyenként-például a hangulat megteremtésénél-egész kellemesre sikeredett.Meghökkentő az a világ-a 80-as évek eleje-ahol a nagy lovét ilyen lazán őrizték,és még csak mobilteló meg komoly cuccok se kellettek volna egy jól szervezett rabláshoz(csodálom,a többi őr fejébe nem fordult meg a gondolat).Az akciófilm kedvelői persze csalódni fognak,ez nem az,bár néhányszor azért dörögnek a fegyverek,van keménykedés is,meg Rock magához képest kicsit leeresztve testileg.(Biztos szóltak neki,egy zsarunak nem akkora háta van azért,mint egy helikopterleszállópálya)Mindettől független én nem bántam meg a megnézését,mert az emberi karakterek,főleg az idióta Eddie elég érdekes színfoltja magának a sztorinak,hogy azt nem puffantották le már fiatalkorában... Délutánra a migránskérdés ujrarágcsálása helyett bőven megfelel. |
2016-02-07 14:30.45 |
sokkal jobb se nagyon... |
2016-02-06 15:24.22 |
én az vagyok,lovászinas.téged lapátollak el a földről,mikor kipottyansz hátulról a pacikból:) |
2016-02-06 13:52.17 |
Vállalható ez.
Persze tiszteletlen,néhány helyen több mint gonosz-de,vígjátékot nézünk,és nem az életet.A 3 gyereket meg néha-például az elején-úgy vágtam volna pofon,csak úgy nyekkentek volna(Még ha persze a nevelés is fontos szerepet játszik,ők hogy viselkednek,az meg a szülők dolga) Az Apu vagy anyu abból a szempontból nem mindennapos,hogy megfordítja a képletet,és a szülők azért harcolnak,hogy a srácok NE velük maradjanak-legalábbis arra a pár hónapra.Ez szülőként elítélendő,de nevetni miért ne lehetne rajta,és a két francia színész jól is hozza a karaktereit.A vége persze borítékolható,de az is kicsit eltér az amerikai sikerrecepttől. Egyszer nem bántam meg,az a hörcsög meg elpusztíthatatlan!!! |
2016-02-05 17:53.32 |
Meryl Streep többtizezerszer jelölt OscarGoldenKritikusokMindendíjas színésznő kétség nélkül tehetséges,mi több,őrökre beleírta magát a filmtörténelembe:de ezt tuti,nem a Dübörög a szív miatt fogjuk majd mondogatni.Az Álomgyár nagyasszonya mondják,bármit el tud játszani,és tényleg,de ezt meg itt...minek???
Diablo Cody is messze van már a Juno-tól,a szókimondása valahogy szabályzott lett:ez itt kicsit felszínes,giccses ,kiszámítható és néha érthetetlen-a családi kapcsolatok simán csak a levegőbe lógnak,hogy Streep karakterét a végére miért kéne tényleg megszeretniük a gyerekeknek,nos csak:mert ezt írta a forgatókönyv.És akkor nem beszéltem arról sem,mikor a szülők berongyolnak a volt pasin elverni,milyen szemét volt a lányukhoz:izé...egy kapcsolat nem kettőn múlik???,és mit tudhatnak arról,mi történt valójában,hisz csak az egyik oldal nyomorát halhatják ugyebár(az elfogultságról,mi meg természetes,nem is gagyerászok). Streep benyomta különleges szépsé...kinézetű gyermekét is a produkcióba,néha kicsit ripacskodik is,Kevin Kline jól hozza a figuráját-ő azért "visszafogott",mert ezt írták meg neki...-és a mozi trappol előre a kiszámítható úton,jól előadott slágerekkel,egy rocksztárral meg a főnökasszonnyal,aki nagy kedvel danolászik.Mondanivaló az semmi,Jonathan Demme,olyan fontos filmek alkotója,mint az AIDS-es Tom Hanks munka vagy a Bárányok hallgatnak mintha nem is járt volna a forgatáson,csak a végére ért oda,és az utolsó 5 perc kicsit helyrerázza a dolgokat,nem lesz akkora nyáltenger,mint vártam.Hja!!Meg az elején még odafigyelt,van egy önmagára utalás,aki megfejti,Arturó professzor dedikált "Best of másolásaim" könyvet és Csak annyit hogy..."Amikor értelmesen próbáltam reagálni" szórólapot nyer,a lap mérete 4 cm/6 cm. Hajrá a megfejtésekkel.Nem is tudom,miért adtam hármast,talán tiszteletből,vagy mittomén. |
2016-02-05 14:43.39 |
leginkább belepofázott:))
john stílusa se semmi,de chrichton-aki mellesleg roppant tehetséges figura volt-elképesztően arrogáns,ellentmondást nem tűrő férfi(volt).utálták egymást rendesen |
2016-02-05 14:19.56 |
A Szakurazaka Hirosi YA-könyvéből készült blockbuster az elmúlt 5 év egyik legjobb,nagyköltségvetésű szórakoztatóipari terméke,ami landolt a mozikban.
Hiába néztem már meg vagy hétszer-kisfiamnak is megmutatva-bevallom,egy percet nem unatkoztam rajta:és el kell ismerni azt is,ez a mélynövésű szupersztár garanciát jelent az igényesebb szórakozásra.Lehet,hogy tényleg megtiltotta (volt) feleségének,hogy szülés közben kiabáljon,hogy vallásának legkomolyabb hittérítője az ismert emberek közt,hogy mikor ugrálgatott a TV stúdióban ,többen tárcsázták a zárt osztály számát,de választani,jó szimattal megérezni a sikert:baromira tud. Tom Cruise olyan mint Madonna:"kitalálta" magát,és roppant tudatosan építgeti karrierjét:ezért nem látod fényképen például alacsonyabbnál akivel épp vigyorog rajta.A Holnap határa sztorija egyszerűbb egy Beszko hozzászólásnál,olyan mint egy videójáték ,és mer vicces is lenni:sőt,Tom Cruise-Bill Cage-még csak nem is hős benne azonnal,hanem egy beszari faszkalap.És,bár a film nagyrésze tényleg akcióhenger,még van ereje karakterváltozásra is. Az idegenek pedig-hohoho!!!-nem az USA demokratikusan bazsajgó,melldöngetésben verhetetlen tájait rombolják le,hanem a harcok Európára tevődnek át,a többit max híradás útján mutogatják.Cruise ezer halál hal ,többször támad hát fel mint Jézus vagy egy jóllakott zombi,és próbál hibáiból tanulni,ha nekünk is olyan segítségünk lenne,mint a bűbájos Emily Blunt,lehet mi is elbuknánk direkte csak úgy,hobbiból:mert iszonyú szexi,ahogy a földön kinyomja magát. Doug Liman pedig mindezt ügyesen tálalja,akciói pergőek,látványosak,a lények gyorsak,a film pedig pont olyan hosszú,amennyinek kell lennie,plusz még az emberi butaságnak,arroganciának is odaszól kicsinyt.Ami pedig TÉNYLEG a legszimpatikusabb ebben a moziban:bár nem hiba nélküli-szándékosan nem tértem ki a végére és az időutazás esetleges logikai bibijeire-valahogy tudja,belőtte azt,ő hová tartozik,és nem szeretne magasabbra nyúlkálni. |
2016-02-05 13:39.29 |
rossz helyről másoltál,és kihagytad a forgatás körülményeit,hogy mctiernan miért hagyta ott a végére a dolgokat,stb. |
2016-02-05 09:23.13 |
Igazuk van és megértem azokat,akik köpködnek a filmre.
A Kezdő ugyanis tipikus "Nancymeyerszes" film:szól a felsőbb középosztály problémáiról-jaj elfoglalt vagy,hogy kefélj férjeddel,hogy legyél jó anya,hogy legyél jó üzletasszony,hogy legyél humánus!!!! főnök!!-abból is nőkről,szirupos,nyálas,giccses rózsaszínes formában,amihez vagy át kéne műtettnem magam nőnek,vagy agysejtpusztítást végeznem vagy berúgnom,hogy igazán élvezni tudjam a dolgokat.Felszínes,ostoba és bazári,mint majd minden filmje,amit ő rendezett,ám a hölgy olyan tapasztalt,hogy észvesztően jól megbújik színészei háta mögött,hogy azok-és néhány jelenet-mentse a menthetőt. Mert,azért néhány jelenet valóban jó,a kislány aranyos,és az elején még el is tud mosolyogni az ember,ahogy egy öregebb pali rácsodálkozik a modern világra(A Hol lesz 10 év múlva ??kérdés meg tényleg az utóbbi hónapok egyik legjobb vicce)A "Lófejűek előkelő társasága" örökös tag Anne Hathaway azért már nem olyan lófejű-elnézést akik szeretik,nekem sincs gondom vele,de tehetek arról,a nyereg és a kantár jut róla eszembe???-és végül is....a felétől ráébred,ő itt valamiféle ,kicsit álomvilágban játszódó történetben az egyik főszereplő,onnantól meg játszani is kezd,már amennyire a leegyszerűsített karaktere engedi. És...ott van a világ egyik legnagyobb színésze,nekem meg örökös kedvencem. Robert De Niro karrierjét lehetne nézni innen meg onnan:tény,néhány üdítő kivételtől eltekintve-Napos oldal-az ezredforduló után kicsit kevesebb nagy szerep jutott neki.Viszont addigra már olyan tekintélyes alakítások garmadája van felvésve a számláján,hogy jobb befogni a szánkat,mert csak a tisztelet-és nálam még a szeretet-hangján lehet nyilatkozni a sztárról.Itt pedig JÁTSZIK,újra,és nagybetűvel,eszméletlen jól,többet kihozva a szerepéből,mint amit megírtak neki, a kedves,segítőkész,bölcs és alázatos idős úr szerepe annyira jól áll,mint sztriptíztáncosnőnek popsiján a falatnyi tanga.De Niro mosolyog,De Niro színészkedik,De Niro humorizál,és igazából ő az a színész,akit ha kivonnánk a képletből,rájönne mindenki,az égadta világon ez a majd két óra nem szólt...semmiről.De tényleg,még egy nyomorult negatív karaktert sem tud felmutatni ebben a mézescsupros világban. Szóval,Bob:kösz.Miattad lazán nézhető. |
2016-02-04 20:08.13 |
oh,hát ennyire ismered a papírdobozos borok hatását??saját tapasztalatod böfögése e néhány sor,mert soknickes létformád többször meggyaláztam??
évek óta itt vagy,több reged van,mint bárkinek.majdnem több butaságod,ostobaságod is-most csodálkozom,nem fenyegetőzől a fönökséggel:)) valóban nem,mert nincs mire.te viszont,mindig is megfogod,hitvány,butus,ostobácska és seggfej lényed miatt:)) meghívsz??én kényes vagyok,kikkel ülök le.hozzád a disznóólba,ne haragudj,de még ha helyett túrnál a trágyadombodon,sem:)) |
2016-02-04 17:12.25 |
te ezek után inkább a minimaxot,háttal |
2016-02-04 17:11.21 |
Sokkal fontosabb film,mint az Életrevalók.
Ettől azt még-még én is-jobban fogom szeretni.Az Életrevalók az a fajta mozi,amitől jó kedve lesz az embernek,humanizmusa,kedvessége,életigenlése,hangulata okán.Ez igenis a nézők tömkelegének nagyon is számítanak,és ezt nem képesek megérteni azok,akik szerint túl előre van?? valamiféle listán az a majd két óra.Holott,kit érdekel bármiféle lista,továbbá,mert feltöltődnek tőle a nézői,persze hogy szórják rá az öt csillagot,és a listán való elhelyezkedése innentől csupán...matematika. Nem valós értéke a filmnek,például egy Salo mellett-csak,hogy szeretve legyek:))-labdába nem rúghat. A Samba mostanság nagyon is aktuális.Európa,mondjuk ki,nyög a menekültáramlat alatt,politikusok nyilatkozgatnak,emberek gyűlölködnek,újabb politikusok lovagolnak meg népszerűséget azzal,hogy félelemtől,negatív érzésektől vezérelt tömegeknek magyarázzák,épp a hazát védik...közben volt terrortámadás,taperolás a másik oldalon,nekünk meg olyan szemét a Keleti pu.-n,amiből sosem kérnék többet. Kaotikus ,ugye???És mindenki gondoljon,mit akar,embersége,meggyőződése ,félelme okán,és mindenki meg van győződve önön igazáról---ugyanezen irányvonal mentén. A Samba menekültek életébe nyújt-némi- bepillantást,Franciaországban.Főhőse már 10 éve él ott,alkalmi munkákból ,és a film hűen érzékelteti azt,hogy egy ilyen figura mennyire ...fél.Már a bevezető képsorok is ügyesek,ahogy egy esküvőről a kamera betér a konyhába,majd annak is a végére,ahol fekete fiúk csinálják az alja munkát.Omar Sy-akit nem lehetett nem szeretni az Életrevalókban és itt is ezt érezzük irányába-remekül hozza karakterét,annak megpróbáltatásait,ahogy ezek az emberek is próbálnak egyszerűen csak élni:és nekik miért ne adhatna az élet szerelmet,szeretetet,mangót,gofrisütőt,éttermi fogyasztást,Adidas cipőt,egyszóval mindazt,ami nekünk természetes??? Főleg,mert nem mindegyikük naplopó,nem mindegyikük terrorista,nemi erőszaktevő,és veszi el munkánkat(ami például vidéken több helyen amúgy sincs,maximum közmunka....) A film komoly témája ellenére remekül egyensúlyozik a dráma és a vígjáték közt:minden kicsit mellbevágó percre jön valami,ami oldja a hangulatot.A humora jól működik,sokat lehet vigyorogni akár a nyomoron is-mert néha más egyszerűen nem segít-és a belepréselt szerelmi szál bár direktnek tűnik,mégis hála Charlotte Gainsbourg és a fekete fiúnak,működik.C. Gainsbourg-nak jól is jött ez a szerep,szögletes teste és furcsább vonásai ellenére sikerült nőként is észrevetetnie magát-és ehhez le sem kellett vetkőznie,egyszerűen csak remekül játszania,ami számára egyszerű. Természetesen a rendezőpáros most is nagy hangsúlyt fektetett a filmzenére,jól tudva,mennyire hangulatfokozó hatása van akár egy jól beillesztett slágernek,akár Ludovico Einaudi klimpírozásának.A Samba hibája kicsit a vége:eltér az addig látott hitelességtől,életszerűségtől,egyszerűen beevez a -nézőnek jóérzést adó-rózsaszínebb világba,még ha teszi ezt franciás eleganciával is. Mindettől független,keltsen érzéseket a menekültekről pro és kontra,kellemes,szórakoztató darab,ez a fekete fiú meg nagy találmánya a világnak derűje,mosolya,pozitív megjelenése okán. |
2016-02-04 13:24.38 |
meg,kismillió embernek,de az ízlés az,ami hiánya állandó önismétlő sorokba torkollik:)) |
2016-02-04 13:23.31 |
kiadták dvd-n |
2016-02-03 17:53.00 |
ha!!gondolkodnál,ami sose volt szokásod-lásd,mikor több évtizede meghalt valakin akartál lerugdalni forgatókönyvet ugyebár-rájöhetnél,vajon miért van az,hogy bond bizonyos dolgokban sose változik.így örülj neki,őt nem baszkerálja a kriptonit,nem fekszik le férfiakkal,szuperképeségei egyszerűbbek és legalább egyik részben sem herbateát iszik míg a másikban meg colát.
és nézz utána,mint jelent a franchise szó a filmeknél,meg fogsz lepődni ám.például,ezért van az,a cápa filmekben cápa eszik embereket és nem pingvin avagy tengeri uborka,az oroszlánkirályban nem tigris anyó kalandjait,vagy bambi fejlődéstörténetét nézzük,az alkonyatban sajnos ezért nincs egy kurva tökös vámpír,a csillagok háborúja meg ezért nem játszódik mózes után néhány perccel,mikor ledzsalt a kőtáblákkal és kihirdette mi van rajtuk. ám ,érezve a benned lévő lehetőséget,sose késő neked fényt hozni ebbe a sötét,elmaradott sablonvilágba,igaz,ahhoz mondjuk rendelkezned kéne...hát,stílussal,logikával,ötletekkel,fantáziával,a szavakat nem ad/hoc egymásra okádásának kényszerű ,mehalomán faszságával,de ez ugye eleddig sem volt olyan dolog,mely hihetetlen tévedéseket,butaságokat felhalmozó írásaid?????DD-ban meggátoltak volna,és a net elbír téged is. én bíztatlak hát,ne mond szemét vagyok:)) |
2016-02-03 17:11.46 |
bár megérnénk,te írnál valami mélyet...vagy temetnél magadba minden hozzászólást,valami mélybe,ha már megismerted ezt a szót,és próbálod használni |
2016-02-03 16:05.40 |
Lényegesen jobb az első etapnál.
Az első része nézhető:de majdnem egy óráig az egyetlen fontosabb történés a tájnézegetés volt,egy horrortól meg nem turistacsalogatást várok.Itt Mick Taylor már az elején jó tempóban belekezd,és ezt a végére sem hagyja abba:a Wolf Creek folytatása az,amiért a slashereket szeretjük. John Jarratt persze a tahó szadista szemétládát impozáns magabiztossággal formálja meg,de végül is a többiek teljesítményével sincs túl nagy gond-amellett meg meghalnak.Mégis,szemben sok hülye amerikai film sikongató hőseivel-akik miatt kismilliószor a gyilkosnak/démonnak/szellemnek/szörnynek/adóellenőrnek drukkolok,irtsa már ki őket minél előbb-az itt látható turisták szimpatikusak,átlagemberek és ...ennyi.A mozi pedig megteszi azt a szemétséget is,azt hitted,tudod kiért kell innentől izgulni...oszt mégsem,jó napot. Látványban is durvább,történetben semmivel sem gazdagabb:de,valljuk meg,ezeket a darabokat nem ezért nézzük.Ezt vérért,üvöltésért,halálért,izgalomért-ebből kapunk is eleget,és van a filmnek valami sajátos,szemétláda humora is,az a játék lekötözve meg feledhetetlen. Amire készült,azt hozza. |
2016-02-03 15:32.25 |
Hát...
Talán tudatosan vártak vele ennyit,hátha az a 10 év feledteti az eredeti Old Boy erejét,durvaságát...és drámaiságát.Hátha... Hát nem. Spike Lee ismert rendező,tehetséges rendező:de nagy filmjei azok voltak,amikor bőrszín-problémákról beszélt.Az amerikai Old Boy-ból sajnos hiányoznak azok az összetevők,ami a dél-koreait feledhetetlenné tették,a pszicho-thriller vonulat döbbenetesen gyenge.Pedig nem akármilyen színészek játszanak benne,Josh Brolinból pedig tényleg tud áradni a kiégett,önmagától is gyötrődő főhős karaktere,ám itt az összehasonlításban óhatatlan alulmarad-és minden egyéb is,ami ebben a filmben van. Hiába véres,néhol brutális,hiába ez is vágatlan a fontos helyeken,valahogy kevés.Olykor szánalmas is,és erre a hihetetlen elcseszett magyar szinkron csak rátol még vagy 20 lapáttal(Többek közt ezért is kell a filmeket legtöbbször eredeti nyelven megnézni) Amikor pedig elérsz a végére,itt akkorát üt a "dráma",mint mikor megtudtad,a Lidl-be 10 százalékkal olcsóbb lett a 40 forintos reklámszatyor. a legfeleslegesebb filmek egyik élharcosa,ami azért nem szar,mert a gerinc,amit az eredeti adott neki,bivalyerős. |
2016-02-03 11:15.29 |
ami mondjuk azért nem megdöbbentő,mr seggturó,mert ez volt a 2!!! pixar film,és a toy storyban meg kinek kellett volna meghalnia??
te,szerencsétlen,használhatatlan ballaszt...amúgy de niro nem a szerepet utasította vissza,mert még ha elvállalta se ő ugrált volna szöcskeként. |
2016-01-31 15:36.44 |
Eli Roth igazából társadalomkritikát forgatott amúgy...
Keanu Reeves ..én nem tudom,ezt a izé...színészetet hogy képzelte,bazári majomkodás volt,szó szerint.Már az elején mikor a gyerekkel jópofizik,beállt az agyhalál teljesítménye láttán,továbbiakban pedig tudod még ezen "erősíteni". Szóval,van valami kis cselekmény,azt sose értettem meg,miért nem volt egy olyan igazi pillanat,hogy a két csajt kivágja,mint Viktor Lévai Anikó magassarkú cipőit,de ez már az én bajom.Az egyetlen,hiteles dolog,és ezen morfondíroztam is:igen,ha hetero faszi vagy és két csaj így riszálja magát és felkínálja testét,kíváncsi lennék arra,aki nem bukik meg....hogy hol volt az a pillanat,mikor ezt elkerülhette volna,hisz addig Keanu karaktere azért mentette,amit lehetett,elült,félreült,csak hát ugye két olyan pina ha hirtelen egyszerre szopja a farkad.....ha meg nem vitte volna be a türcsit,máshogy próbálkoznak céljuk elérése érdekében.Többek közt ezért bukik a Zaklatás is az elején,mikor Demi Moore felnéz M. Douglas -ra és azt mondja,a farkaddal a számban hirtelen erkölcsi aggályaid támadtak???Ugyan...ha ott is egy olyan nő ad bőnyálast,na ne már hogy leáll valaki is,addig nem kell eljutni.Ostobák és kihasználhatóak vagyunk,mi férfiak:)) Ez egy...hát mittodomén,a szőke csaj melle és bimbója,mert kettő volt neki,így két csillag.Keanu meg gyorsan menjen vissza bérgyilkost játszani,azt jól is csinálta. |
2016-01-31 15:12.00 |
Kevesen tudják talán,de ez a film egy 1963-as ,Kudo Eiichi által rendezett jidaigeki feldolgozása:a régi filmre több helyen klasszikusként hivatkoznak.Bele lehetne menni abba,hogy azt a filmet mi ihlette-az un. "csoportos ellenállás" mozik egyik darabja volt,és több rekordot is tartott amúgy-és össze lehetne kötni az akkori(és akár a mai....) Japánban a társadalomban is végbemenő folyamatokkal,feszkókkal,változásokkal:de gyanítom,a filmkatalógus igen művelt népe az ilyesmiken már rég túlvan,ne szaporítsuk hát a szót.Vagy...rohadtul unnák,és igazuk is van.(Vagy nincs)
Ám azért történt pár változás a japán filmiparban is:egyre kevesebb történelmi művet gyártanak,eltűntek a szamurájfilmek,velük a hősök:és mégiscsak kicsit vicces,hogy a Tom Cruise féle Az utolsó szamuráj című mozi keltett olyasféle tömeghisztériát a szigetországban,amire emberemlékezet óta nem volt példa.Az persze egy jó kis mozi:de!!Amerikai.Edward Zwick és társai szemlátomást kellő tisztelettel és tapintattal közeledtek a számukra idegen kultúrához,ám hihetetlenül meghazudtolta a valóságot,és azért a szamurájokat...hát,rommá fényezte. Kissé meglepő volt,hogy Takashi Miike remakét kíván készíteni a 13 Assassins-ból,és nem csak azért,mert ekkora jidaigeki mostanság nem készült.Miike világszerte ismert(elismert) rendező,ám mozijai némelyike-Ichi the killer-már annyira brutális,hogy fehérebb bőrszínnel nyilatkozták róla,szadista.Nem,nem az:japán.Ott meg az ilyen dolgok jobban beleférnek az embereknél. Miike egyszersmind első szamurájfilmjét is forgatta ezzel a művel:és figyelemreméltót készített.Néhány ponton-jóóó,sok helyen..-eltér az eredetitől,például nincs paraszt szamuráj,helyette összeszednek az erdőben egy tagot.Mivel modern világot élünk,nincs oly részletesen elmesélve,hogy szedték össze a csapatot,helyette villan azért a Miike-ra jellemző durvaság,elég csak az öregasszonyra utalni.Néhány karakter elsikkad persze,de a főbbek-Hirayama, Shinrokuro, Koyata, Naritsugu-meglepően kidolgozottak,és Naritsugu-t simán lehet tiszta szívből gyűlölni rosszalkodásai miatt. Ami mindkét filmben tetszetős:itt kérem,taktikák is csatáztak,nem csak emberek és kardok.A másik oldalon Hanbei -aki Shimadával együtt tanult -szintén igyekszik a támadó csoport eszén túljárni,és a harcokon túl ezek a lépések adják meg a film élvezeti értékét.Továbbá a szamurájokról,és a kódexükről,viselkedésükről ,feladatukról való mondatok:hisz ebben az időben azért már megjelentek a modern fegyverek is,amit bár lenéztek a régi korok harcosai,de rettegtek is tőle mert így akár egyszerű parasztok is legyőzhettek akármilyen remek kardforgatókat is-oda a hierarchia,és valami ilyesmin esik át Japán nem sokkal később,és ezt nem heverte ki mostanság sem.Ha a néző figyeli Matsudaira Naritsugu viselkedését,feltűnhet,mennyire természetesnek veszi azt,hogy emberei meghalnak érte,holott a filmben többször elhangzik az is,a szamurájok,az IGAZI szamurájok már...eltűntek,alig találni valakit eszméik követőiből.Hanbei pedig tisztában van azzal is,ura milyen ember:ám kötelessége köti,neki nem az erkölcsön kell gondolkodnia,hanem meghalni érte,ha kell.(Ha amúgy más kultúrában nevelkedett valakinek megfordul a fejében,ez nem pusztán ostobaság vajon,lehetne vele vitatkozni több évszázados hagyományokról,de....valahol,egy picit,megcsípi a valóságot,még ha finomabban is fogalmaznék) Amiben kétség kívül ultraerős a 13 assassins:a harcok.A régi moziban nem voltak robbantások,vagy ide-oda mozgó falak,ezeket újdonságként üdvözölhetjük,ám a kardcsaták gyorsak,kemények-és brutálisak.Észre lehet azt is venni,kevesebb a trükk,jó,van némi művér,de az utolsó vagy 40 perc olyan csatát hoz el,ami beleég az agyadba. És újra láthatunk olyasmiket,mint Kuroszava munkáiban:elindul a meglett korú szamuráj,és egy ember-egy vágás.Még egy/még egy és így tovább,persze hátul ugrálgatnak páran,azok simán ledöfhetnék,de ez a momentum hűen visszaadja a 60-70 évek szamurájfilmjeinek pillanatait.Mindenki talpig véres,senki nem kér kegyelmet,és senki nem ad kegyelmet,a rettenetes túlerővel felérő kardforgatók persze több halálos csapást is kibírnak-egyikük konkrétan halhatatlan!!!-és a végére úgy néznek ki,hogy John McClane sírva könyörögne a véres receptért.A két ,egymást ismerő szamuráj összecsapása előtti gondolatokra is érdemes pár másodpercet agyban pazarolni,hisz amit vallanak,nincs távol egymástól:de itt mégis ellenségként néznek szembe egymással. Miike filmje szerintem felér az eredetivel:hajlamosak vagyunk a patinás dolgokat túlértékelni,és a remakéket lenézni,ám ez a mozi szellemiségben,látványban a mai korhoz igazítva pokoli erős munka,és úgy csillogtatja meg a szamurájok tisztességét és erényeit,hogy közben oda is szúr legendájuknak. |