Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Sebhelyek - RTL Három, 01:10 |
Sötét vizeken - Paramount Network, 01:25 |
Nyitva - Prime, 01:50 |
Utolér a végzet - Moziverzum, 02:00 |
Nyughatatlan özvegyek - Film4, 02:25 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
John Larroquette (77) |
Christina Applegate (53) |
Joel Kinnaman (45) |
Billy Burke (58) |
Jill Hennessy (55) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Róma (sorozat) - Vélemények |
Amelie csodálatos élete - Vélemények |
Dallas (sorozat) - Vélemények |
Vadászat (2020) - Vélemények |
Van Helsing - Idézetek |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
A mumus |
Taron Egerton |
2015-12-31 13:49.31 |
na ja.bár az adatok nem ezt tükrözik,sebaj:) |
2015-12-31 12:47.22 |
Még az IMDB-n is tréül áll,a Rottem meg kifejezetten szereti.
Nagy hiányt töltött be elkészítése,D |
2015-12-30 19:08.27 |
Én védeném.
Nem,nem azért,mert Arnold Schwarzenegger játszik benne,és ő máig az egyik legnagyobb akcióikon többünk szemében:vagy mert rászorulna.Nem is azért,mert Arnie gyakorlatilag összes próbálkozása az újabb időkben csúfos kudarcra volt ítélve:a mai fiataloknak,a fő moziközönségnek ő nem számít.A Maggie se volt zsetonképes,és még a nagyobb kritikusok is jobban komálták,mint a pórnép. De-reményeim szerint...-ide úgyis mindenki a saját véleményét írná,az egy,lelkesen másoló próbanégeren kívül. Tombol a Walking Dead a világban:és igen,bizonyos részei kivételével a Maggie-hez képest iszonyú gyors- de a többi élőholt alkotás is. Henry Hobson műve lassú,és a zombiproblémát más oldalról boncolgatja-ami amúgy más filmekben is megjelent már,de jóval sekélyesebb mértékben. Itt egy család és azon belül egy apa és lánya kapcsolata adja a tragédiát,hisz a farmer ,Wade Vogel felesége halála után újabb kapcsolatban él.Van másik két gyermeke is az új asszonytól-a forgatókönyv viszont erről egy idő után valahogy nagyon elfeledkezik!!-és kitart lánya mellett még akkor is,mikor minden ellene van,mikor az új élettárs saját és mások védelmében ,megérthető mód is akár,elhagyja az egyre fenyegetőbb házat.Hisz Maggie változik,amit a film által írt betegség,a Necroambulist mint tünetet felvonultat,egyre több jön ki rajta. A Maggie nem szokványos horrorfilm,és nem szokványos zombifilm:emiatt többeknek lesz puritán,amit látnak,gore igen kevés ,sőt az élőholtak támadása is visszafogott mód történik,az elején Arnie még csak fejbe se lövi a delikvenst(Újabb eltérés a sémától).Ez a mozi egy beteg??? ember drámája,és a szereteté,mely kitart felé a végsőkig,akkor sem képes bántani a lányt,mikor az már rátámad. Pont ezen a nyomvonalon követve jó nézni a 90 percet:Henry Hobson minden aspektusból megvizsgálja a fertőzés következményeit,ahogy a társadalom kiveti magából a betegeket(AIDS...emlékszünk kirobbanására???),ahogy szerettei, az embernek elfordulnak tőle-és ahogy mégis vannak olyanok,mint a filmbéli farmernő,aki bár tudja,hogy hibázik,de képtelen gyilkolni,Wade-t kárhoztatva erre a szerepre.Maggie többször szembesül azzal,mi vár rá,hírekből,elmondásokból tudjuk,hogy a karanténban az átváltozottak egymást zabálják,és a rendőrség is zaklatja őket-oldalukról persze igazuk is van. Ez a film igazi magva:minden karakternek,oldalnak megvan a maga indoka,ami mentén cselekszik,persze a néző szimpátiája Wade és lánya mellett van ,hisz-a képernyő azon oldalán szeretünk emberként mutatkozni(Ha pedig lenne valami hasonló dolog,úgy menekülnénk a fertőzöttek mellől,hogy még csak nem is gondolkodnánk a moralitáson,humanizmuson). "Emberek vagyunk.Emberek vagyunk??" -van egy ilyen mondat a filmben,és ez összegzi az egész műsort:a zsaruk se tehetnek mást,a doki se tehet mást,a farmerhölgy se tehet mást,az új asszony se tehet mást gyermekei védelmében,és ...Wade se tehet mást.Mert,szeret. Ilyen egyszerű. Arnold sose volt színész:leginkább jelenség.Ám itt élvezet nézni,amit csinál,mintha egy másik férfit látnék,egy valódi aktort:és ez melegséggel tölt el.Mikor a lányának anyjáról beszél,van abban a jelenetben annyi meghittség,annyi érzelmi töltet,ami több munkájában összesen,és megdöbbentő az az elegancia és színészi alázat,ahogy végzi a munkáját.Nem akciósztár:itt és most jóval több,és én úgy érzem,kellett ez a szerep neki,ami nagyon is megtalálta.Abigail Breslin és közte igazi harmónia,kémia van,elhiszed nekik a családi kapcsolatot,mert mintha ilyen szempontból a valóságot adnák ketten. Nem unatkoztam egy percig sem:és felemelő,mi több,megható volt a vége,holott nem volt egymásra borulás,csak egy férfi tette kezébe életét a sorsnak és egy majdhogynem zombinak,és egy kislány győzte le a benne ébredő rémet a szeretettel,emberséggel,önfeláldozással. Hovatovább odáig jutunk,én is bízni fogok ezekben a dolgokban. |
2015-12-30 15:14.27 |
Hát,nekem ez már igencsak közepes volt.
Szokott értékek,gyengébb viccek.Kezdett kifáradni a dolog,nem véletlen volt némi szünet. |
2015-12-30 15:07.51 |
Rosszabb volt,mint a híre.
Ám jó ha tudjuk,az Iszlám állam élénk érdeklődést mutat irányába,lefejezés helyett. |
2015-12-30 14:39.49 |
nem látszik annyira a gyengébb cgi |
2015-12-29 16:37.32 |
Néha mintha egy Asylum próbálkozást néztem volna.
Mivel Ridley Scott neve feltűnik a stáblistán,a képi világa azonnal adott,már az első rablásnál:kékes,keményebb -és nem áll jól a filmnek,mert ha már alvilág,ne ilyen stilizált legyen.Az üldözésnél meg sehol egy autó...ember...de még egy zombi se,pedig halott a város. Eran Creevy első rendezése még jó kis mozi volt:ez már nemigen.Mikor olyasmit látsz,hotelszobában másfél méterről !!! hangtompítós pisztollyal profi!!! nem találja el célpontját,az egész munkának "B" szaga lesz.A történetnek is,a fordulatok,a csavarok kiszámíthatóak,és az ehhez hozzácsapott akciók minősége egyre gyatrábbá válik. Hogy miért hármas???Mark Strong és James Mcavoy továbbá a mellékszereplők miatt.Ők ugyanis úgy játszottak,mintha ez egy jó mozinak készülne,és nem rajtuk múlt,hogy nem így történt. Pedig egy Heat -érzésszerűség is lehetett volna akár. |
2015-12-29 08:55.38 |
John Ford:Üldözők.Meg tudod,a kannibálos filmek.
A Bone Tomahawk-nak bizony megvannak a hibái:sajnálatosan alulkezelt például a költségvetése,ezért mondjuk a westernvárosból nagyjából semmit sem látunk.Az operatőri munka néhol gyatra,indiánból alig van és azok akciójelenetei hát....én ellenséget így támadni utoljára a számháborúban láttam a Pilisben,mi nyertünk.34-35 éve volt tán?? Viszont hihetetlen jó erények is fel vannak mellé jegyezve. Minden színész remekel:Kurt Russel-nek észvesztően jól áll a seriff karaktere,Richard Jenkins a legjobb karakterszínészek egyike,Patrick Wilson jó és Matthew Fox óriási,sőt néha ,pedig ő a "legképzetlenebb" aktor,mindenkit lenyom.S. Craig Zahler-aki inkább regényíró-olyan hihetetlen-és ez nem barokkos túlzás!!-szóval,mégegyszer leírom,hihetetlen hangulatot generál munkájában,ami párját ritkítja,és ezt ki is tartja mind a két órában-itt tenném hozzá,a film lassú,sokaknak lesz tán unalmas is. Ám én minden percét élveztem. Mert a karakterek szűkszavú szövegei eszméletlen jól megírtak voltak,holott néha alvás helyett marhaságokról beszélgettek:mintha egy Q.T. filmben jártunk volna.Van a mozinak humora,elmélyíti a karaktereket és azok viszonyrendszerét,és van egy bő óra,ami igazából csak a 4 központi figura utazásáról szól igen kevés esemény mellett:akkor is,ennek ellenére is érdekfeszítő.Mikor pedig már megkedvelted a pasikat,jön a vérengzés. A Bone tomahawk ugyanis brutális:kevésszer ugyan,de akkor nagyon,hisz így még nagyobbat üt.Nem magyaráz túl dolgokat,a hősi halált sem emeli az égig és az utolsó 3 puskalövésre is egy mosoly jut csupán:de azzal mindent el is mondott,amit kell.A Vadnyugaton ahol a néző úgy gondolja csak keménytökűek vannak a nyeregben valahogy így szokás. Kimagasló egy kincs ez,amúgy is kevés westernfilm készül: holott ha van tényleg kizárólag amcsi műfaj,ez azért az lenne(Le ne írd Leonét nem arról beszélek!!) |
2015-12-29 08:27.11 |
Próbáljunk ne gyerekek lenni.
Az emberek szeretkeznek,dugnak,basznak.Van hüvely,pénisz:én jobb szeretem a fasz kifejezést,de a női nemi szervre különösen a PINA szót.Van benne valami vonzó,vulgáris,valami nyalnivaló,meghágni való:és akkor még nem beszéltem a másik nyílásról a nőn,közvetlen mellette.Igen,éljen az anális behatolás,és keblemre nők,akik szeretik és élvezik. Szóval,mert egy mocskos beteg állat is vagyok amúgy és a seggbedugás szexuális szokásaim között leginkább csak alapgyakorlatnak tekinthető,nem zavart sosem,ha filmekben explicit jelenetek vannak mert hozzáállásom a szexhez jóval nyitottabb még a virtuális térben is az átlagnál nem hogy az életben:csak legyen helye.Legyen értelme.Ne csak azért mutogassák,mert attól már bátrak a filmkészítők,vagy mert találtak bevállalós emberkéket. Az Érzékek birodalma gyatra munka:mert ez a film sajnos felszínes,nem nagyon van benne karakterfejlődés,nem tart sehova a történet és semmitől nem lesz több az a néző sem,aki nem hökken meg egy szopástól vagy egy ujjazástól natúr kivitelben.Cecile csinos,szép a teste és amatőrebb színészhez képest nem is játszik rosszul-mi több,a többiek sem,"profibbnak" titulált egyénektől kaptunk már borzalmasabb minőséget-csak hát elfelejtették karakterét megírni:így sok embernek az jöhet le róla,minden nő kurva(Ami értelemszerűen baromság,és a csalódott férfiak legtöbbször elugatott siráma)Másik oldalról meg elhangzik,a férfiak úgyis csak baszni akarnak,ami szintén sztereotípia,hisz akkor nem lenne szerelem,nem lennénk apák sem,felelősek. Apropó,szerelem:elvileg annak megidézése gyártották a Q-t,de nem jutottak tovább egy light pornónál.Nem azt mondom,hogy a szerelmet olyan nézhetetlen filmeken keresztül kéne megérteni-egyáltalán,miért kéne megérteni?????-mint Szilveszter éjjel,meg Szerencsecsillag P.S I love you-mert azok habos/babos csacskaságok inkább hölgyeknek és a papírzsepik gyártóinak lelkes támogatásával készítették őket-de ez se arról szól.Ez itt egy marha nagy közhelygyűjtemény ,amit mert Franciaországban vagyunk,szőrösebb puncikkal adnak el,mint amit mostanság mondjuk a pornónézők megszokhattak.Mondhatnánk bár azt,szól a párválasztás nehézségeiről....az tényleg marha nehéz dolog,főleg túlpörgetett életünkben,ám még a rózsaszín filmek,melyeket okádás heves érzése mentén és azt visszanyelve tudok csak végignézni átkozva munkám,nos még azok is ritkán ugyan de hűebb képet festenek le a dolgokról,ami azért már nem semmi. A Q bitang rossz film:az a fajta munka,amire sokan azt mondják,ilyet is csak hülye,öncélú művészfilmekben lehet megtenni,és itt és most még csak vitázni is kár velük(mert...pötit igazuk is van)Van jó mozi,ahol egy kettős behatolás is van értelme mutogatni,de ezt itt tényleg csak a testek miatt lehet végigszenvedni,mert unalmas,sehova se tartó de oda aztán meg is érkező butaságot láthatunk. És...az még egy farokkényeztetésre,vulvamasztira is kevés,keres rá mondjuk Bonnie Rotten-re,többet ad a hölgy ,hogy jól érezd magad magányosan is. Hogy pedig miért írtam költői lelkem eltusolása,lírai énem fel nem ébresztése és modorom teljes hidegen hagyása mentén ilyen...bunkón??Durván??Vulgárisan??Még egyszer,bunkón?? Mert tuti rossz ember vagyok.Vagy mert dicsekvő.Vagy mert szeretem,ha gyűlölnek.Vagy mert csak.Vagy mert figyelmet akarok.Vagy mert Te jobban tudod,mert tudsz mindent-rólam. Vagy mert meg tényleg ez a véleményem,ezt a filmet meg inkább felnőttek nézik:és remélhetőleg felnőttek is olvassák a hozzászólást,ezért nem a Spongyabobhoz írtam. |
2015-12-28 17:12.17 |
Korrekt.
Ezt a szót akkor használjuk-mondjuk egy mozifilm esetében-ha valami nem vállal nagy kockázatot,nem mond újat,nincs benne formabontó dolog,egyszerűen csak nézhetően ,akár szerethetően elmesél egy történetet.A Hölgy aranyban-mellékesen valós eseményekre támaszkodva-pont ilyesmi,nem távolodik el a fától,nem fogja világnézetünket megrengetni,a nácikról még több infót elmondani,esetleg a zsidógyűlölőknek plakáttervet adni,hogy íme egy újabb szar,és ezek a szemét pajeszhuszárok hány bőrt akarnak még lehúzni a háborúról,ahol amúgy a náci haláltáborok nem is voltak helyettük játszótér működött nekik és svédasztal,-szóval nem egy fontos darab,de-egyszer nézhető. Na jó,Helen Mirren miatt kétszer is akár. Az alkotás a leghíresebb Klint festmény,a Hölgy aranyban sorsát hivatott elmesélni,amit Ausztria Mona Lisa-jaként is emlegettek itt.Ha innen nézem persze,érthető néhány személy hozzáállása a festmény visszaadását illetően-most képzeljük már el a híres londoni,new yorki-i kiállítótermeket,múzeumokat,ha megjelennének különböző országok emberkéi,gyerekek,ez vagy az a családomé volt amúgy...Maria Altmann-Helen Mirren-viszont él a jogával,az ember meg gondolkodhat,egy ritkaság vajon mindenkié(az egyetemes emberiségé,nagy szavakkal) akár vagy...méltó tulajáé,aki akár azt is megtehetné,beakasztja a budijába,szarás közben nézegetni. Sajnos pont ezek a dolgok sikkadnak pindurit el Simon Curtis semmit sem kockáztató rendezésében,pedig a forgatókönyv meghökkentően jó párbeszédeket ad Mirren és Reynolds karakterének szájába,ahol ezt is le kell írni,a Buliszervízzel ismerté váló csávó nem is játszik rosszul-persze azt az ajtócsapkodást kihagyhatták volna tőle.Mirren miatt viszont mindenképp jár a negyedik csillag erre a biztonságit játszó darabra,most is szenzációs-hányadszor dicsérem???-,és miatta még a hatásvadász,szájbarágós,felesleges véget is meg lehet bocsátani. A zsidóutálóknak meg igen tudom,ezek a szemetek még a MÁV-ot is meg akarták vágni,mert...miért is??? Azért vannak nem egyszerű kérdések az életben,amit meggyőződésünk mindig villámgyorsan meg tud oldani. |
2015-12-28 16:44.35 |
Úgyse sokan tudjuk,-csak aki utánaolvas,hehe-hogy ez egy ,a 60-as években futó,több évadot megélt TV-sorozat valamiféle felidézése:nekem úgy tűnt,Guy Ritchie mintha annak első részét szegelte újra,az ő mintájára,némi változtatással:és stílussal.De erről később:holott ez a lényeg.
Az eredetikben Robert Vaughn és David McCallum kettőse mozgott,itt Henry Cavill és Armie Hammer ,nem is rosszul.A nézőnek persze feltűnhetett,sztori húúú de nagy az nincsen,inkább csak pinduri van,meg frappáns és vicces beszólások,trabant vs wartburg autós jelenet, osztott képmező és a 60-as évek igen sok olasz dallama(meg még mások is). Guy Richie megtette azt a szinte Mission Impossible dolgot,hogy hagyta a 60-as években a sztorit,nem modernizált:bátor lépés,hisz nézőközönséget is vesztett,mit kezdjen a mai fiatalság olyasmivel,mint vasfüggöny,csiricsáré ruhák és Nina Simone(sajnos,nem is szerepelt túl jól a mozipénztáraknál.)Ellenben így a filmnek lett valami pofátlanul szemtelen,laza és könnyed bája,ami ugyan az Ex-Machina Alicia Vikander-ét gyakorlatilag feleslegessé tette,ám marha szórakoztatóvá vált tőle a majd 120 perc.Mi több,Ritchie néhány pillanatban,sőt igen sok néhány pillanatban saját rendezői manírjait is belepakolta a műbe:bár hogy az osztott képmezős megoldás kinek hogy fog tetszeni,ízlés dolga. Én élveztem ezt az újgyakorlatot:volt az elején némi megtorpanás az iramban,ám Cavill szellemessége és Hammer olykor tényleg érzékelhető ,a felszín alatt kirobbanásra kész durvasága tovalendítette ezen a filmet.Kiemelném az igen magasnak tűnő,és szuperszexi Elizabeth Debicki-t,jó választás volt a főgenyanő szerepére,Hugh Grant meg hát hiába öregedett,akkor is profi. Jó kis szórakoztatóipari termék ez,könnyed,stílusos,vicces-és kifinomultan elegáns.Meggyőződésem,Ritchie-t inkább ezek a dolgok mozgatták munkája vászonra álmodásakor,mint hogy egy bazijó,látványos ügynökfilmet farigcsáljon,azt meghagyta az ekkor még bemutatásra váró Bond-nak. Ha a gyérebb bevétel ellenére lenne folytatás,vevő lennék rá. |
2015-12-28 16:16.05 |
izé....mondták a filmben,sajnáljuk őket?? |
2015-12-27 16:44.01 |
Remek.
A The Final Girls olyasmire vállalkozott,mint Craven Sikoly című mozija vagy a már most kultfilmnek számító Ház az erdő mélyén:bár nem olyan színvonalas azért,ám nincs miért szégyelnie magát,talán lehettek volna a készítők bátrabbak. Mikor jön a jól ismert huhogás az elején nem hinném,sok ész kell hozzá,hogy felismerd a Péntek 13 igen erős hatását a moziban(Meg persze még jó pár táborozós-kúrós-kivégzősét.)A "film a filmben" se hat már azért az újdonság erejével,ám ahogy átjutnak,sikerült stílusosra és ötletesre kitalálni-és az alkotás további részeiben is van ,megtalálható némi belső logika. Van egy maszkos sorozatgyilkosunk -Billy M.-meg jó pár olyan karakter,akiket tudjuk,hogy fel kell majd vagdalni a nézők szórakoztatása végett.Mint a Sikolyban,itt is van olyan szereplő,aki fel is mondja olykor a szabályokat,a főszereplő kislány pedig a történet szerint mamája életéért is küzdeni fog egy idő után,akit a "valóságban" autóbalesetben elvesztett,itt azonban,a Kristályt...izé,a "Camp Bloodbath-ban (a filmbéli filmben) édesanyja is egy azok közül,akit majd jól szét kell hogy szattyintsanak.Számtalan igen kellemes filmes ötlet színesíti a dolgot:a mozi hosszát figyelembe vevő autós megjelenés az "átérés" után,az olykor szándékolt,a 80-as évek marhaságainak és egyszerűségének tanúsítására előadott párbeszédek,a visszaemlékezések beköszönése -és azok aztán felhasználása is menekülésre!!-illetve mikor a filmes feliratokon egyszerűen csak...átlépnek a karakterek.Ráadásul az alkotók kiszolgálják azon elvárásokat is,hogy milyen fiatalokat daraboljanak majd fel:van itt egybites agyhalott picsa,minden nőnek beakasztani vágyó hormonlovag ,fekete kötelező mellékszereplő,és mindegyik vicces,mert pont azt a szerepet karikatúrázzák ki velük,finoman,amit halálukig el kell játszaniuk.Mikor azt mondja a szexknight,ő ki van gyúrva,a mai csajok felröhöghetnek mert az lehet jó volt a 80-as években de ma inkább zsíros.a túlpörgött szexi csaj pedig tényleg olyan buta,amire hirtelen nehéz lenne szavakat találni.A mozi néha felrúgja saját szabályait a bekerülők által,de pont így nemesednek azok tovább,a zenei soundtrack elképesztően találó és a színészi játék nagyon is erős:aki hülyét játszik,annak pont hogy az kell,és senki nem tolja át a határon. Szóval,sok mindenért lehet dicsérni a dolgokat:csak sajnos,a vért,a brutalitást nem merték bevállalni.Ez hiba:(már nekem),hisz amiket megcéloz,amikre utal,a gore-ban nem álltak rosszul,itt meg kínosan ügyeltek a korhatárra. A végére pedig még jön egy kellemes ötlet:azok,akik szeretik azokat a filmeket-Hullajó is ilyen például-ahol humoron keresztül,azt szeretve figuráznak ki toposzokat,nézzék és szeressék,a The Final Girls kellemes meglepetés,ahol a koncepciót ügyesen végigvezetik. És nem,ez igazából nem horrorfilm. |
2015-12-27 13:37.00 |
bizony,ez egy nagyszerű vígjáték,megállt az már:) |
2015-12-27 13:35.17 |
dehogynem..:) |
2015-12-24 11:11.26 |
Kellemes ünnepeket mindenkinek!! |
2015-12-23 17:32.49 |
Baromi jó film.
A giallo azért már kezdett haldokolni:a slasher meg még a mai napig is él.Michele Soavi rendezése mindkettő jellemzőit magán hordja,és képes ezeket úgy is felhasználni ,hogy mindeközben ki is figurázza azokat. Soavi le se tagadhatná,hogy Lamberto Bava és Argento kezei között formálódott:beállítások,stílus és sok egyéb mind mind ezektől a nevektől valók.Már a kezdőjelenet súrolja ezen a szinten a zseniális jelzőt,ahogy a néző rádöbben,amit lát az egy színházi előadás,ám még erre is mernek lapot húzni,és nyernek is vele.Pedig a történet nem több,mint hogy egy elmebeteg színész megszökik és egy színházban nőt és férfit,akik a darabon dolgoznak,brutálisan meggyilkol(Goblin zenére!!!)A halálnemek egyre durvulnak,hatalmas flash,mikor beöltözve bagolynak a próbán,a rendező egyre üvöltőbb felszólítására meg is öli a jelenet másik színészét:és innentől fogva senki nincs biztonságban,a színházból meg nem lehet kijutni(Van ez így,volt egy Terror train nevű marha jó kis film,ahol egy vonatról nem lehetett leszállni,vagy ott van a Démonok,előbb egy mozi aztán egy magasabb épület a főszereplő).A hullák egyre szaporodnak,van láncfűrészes gyilok,van itt minden egész jó technikai megjelenítésben,amire horrorfanok bukhatnak,és a darab mégis stílusos,végig feszült és izgalmas,nincs üresjárat benne.Mi több:a karakterek is erősek,lehet értük izgulni(persze kár,úgyis kinyiffannak,de azért mégis) Miután pedig már a világosítót meg az egyik kameraman-t is leszattyintották,az ürge leül áldozatai teteméhez ,hisz egy megérdemelt munkás nap után még neki is kell a pihenés:mintha a Boldog születésnapom című,81-es remekműből másolnának direktívákat,persze azóta már ez is sablon lett.Viszont Soavi humorérzékére jellemző,hogy áll kint két rendőr,akik dumálgatnak meg várod mikor fulladnak saját vérükbe:hát soha,mert mindkettő életben marad,ez a sablon meg jól seggberúgva kunnyad a sarokba. Továbbá még a végére is jut némi izgalom,egy ügyes kis csavar:a Lámpaláz az a horror,amin nem nagyon fogott az idő vasfoga,és a mai napig nézhető,szerethető.Talán kevesen ismerik,ám remélem,arroganciámtól sem mentes stílusom megadja neki azt a nézőszámot,amit megérdemel:)) |
2015-12-23 17:05.49 |
jó látni már valaki értelmeset is,akinek hozzászólásai tényleg színesítették a katot:) |
2015-12-23 17:04.37 |
A Razorback egy az állatos horrorokon belül:de!!Azért van néhány olyan dolog,mely érdekessé teszi annyira,hogy néhány gondolatot azért írjunk már róla.
Ausztrál film amúgy is igen kevés van ebből az időszakból,horrorból meg pláne.A Razorback ezt a műfajt erősíti,vér mondjuk viszonylag kevés van benne.Sokszor számomra a Cápa és a Moby Dick egyfajta összekeverésének tűnt,az első értelemszerű,a másodikat pedig az öreg vadász karaktere mondatta velem,mintha Ahab kapitány lett volna az ausztrál tájakon. Az állatos filmek jórészt egy kaptafára készülnek:vegyünk egy fajtát,és abból van egy nagyobb,genyább,erősebb,gyilkosabb.Itt egy vaddisznó a rebellis,hogy tud ölni,Zrinyink a megmondhatója,amúgy vannak feljegyzések más esetekről is.Ez a vaddisznó többször nagyobb fajtársainál,veszélyesebb-és csak pillanatonként látjuk,így nem derülnek ki a forgatási turpisságok.Mindamellett van még két helyi bunkó is,akik a film másodrendű szemétládái lesznek-emiatt felmerül a kérdés,ki veszélyesebb,a röfi vagy az ember???Az állat ritkán öl érzelemből vagy egyéb előnyökért.... A rendező Russel Mulcahy:én jóideig kerestem a munkáit,sajnos valahol beleragadt a középszerűségbe.Pedig igen fontos videóklippek vannak felírva hozzá,mi több,egy,a folytatásainak bénázásától is mívesen csillogó fontos mozidarab:a Hegylakó.Érdemeit ne itt vitassuk meg,de ebből is látszik,Mulcahy nincs hiányában a tehetségnek-és van egy rá jellemző stílusa,amit kevés rendező mondhat el magáról. A Razorback megteszi azt a szemtelenséget is,akit elsőre főszereplőnek gondolnánk,20 perc után durván kinyírja:innentől egy férj személyes ügye lendíti előre a történetet.A fotózása ami többé teszi kicsit:Dean Semler mindent hátulról megvilágítva vesz fel a sötétben,előnye hogy értelemszerűen a sötét részekből többet látunk és az árnyékokkal tetszőlegesen lehet játszadozni,hátránya viszont :az életszerűség. Mert,hát honnan a búbánatos kenguruzsebből jön a fény a táj sivársága,kietlensége mellett ugyebár???? Van belengetve némi szerelem,mikor a Tv-vel elviszi a ház negyedét a malacka,überkirály és vicces pillanat-mellékesen,Cápa újból,a stéges jelenet-a végén pedig egy olyan helyszínen történik a nagy?? leszámolás,amit az isten is horrorfilmek vendéglátójának teremtett.Amúgy van mikor ügyesen fotózva igazi coca rohangászik,de volt mű-vaddisznó is,melynek vonásaiban felismertem....szóval,amire sokat panaszkodott a stáb,mert nem mindig működött tökéletesen. Ám újranézve,már látom hibáit meg,efelett tényleg eljárt az idő,van ilyen |
2015-12-23 15:49.00 |
A Gyilkos túra korának egyik legbrutálisabb filmje volt:és még a vietnami-háborút is bele lehet beszélni összefüggéseibe.
A történet-lévén valahol alapdarab-mindenki számára ismert:4 városlakó vs helyi suttyók(de helyettük simán lehetne írni,természet,mert igen,John Boorman filmjében ők azt képviselik).A híres bendzsós-jelenet-mely amúgy improvizált-megadja ennek az érzésnek az alapvetését,és bár mára a film kétség kívül lassú és helyenként monoton benyomását keltheti,1972-ben bőven ütötte az ingerküszöböt.A városlakók legkeményebbje-a későbbi szexikon Burt Reynolds-a fim második részét lábsérülése miatt vízszintesben tölti,és Jon Voight karakterének kell felvállalnia,hogy a tettek mezejére lép a túlélés érdekében.Boorman filmje nem kevés idézhető pillanattal és idézhető mondatokkal van megpakolva-"Sivíts mint egy malac!!"-és mivel a Hayes-kódex pár éve megbukott,explicit jelenetekkel rakhatták meg a művet,melyben persze a hirtelen hátulról beakasztás talán a legsokkolóbb-még annál is,hogy emberek halnak meg.Ebben az időben ismertebb rendező munkájában ritkán keféltek análisan meg pasit,volt olyan néző,aki elhagyta a vetítőtermet. A moziban végigkísérhető az a gondolat,hogy bizony az ember megerőszakolja a természetet-hisz az a gyönyörű folyó is halálra van ítélve,melyen hőseink vadvízi evezésben végigutaznak,dicséretére a színészeknek,akik ezért húzós jeleneteket vállaltak be.(A Veszélyes vizeken című Meryl Streep -Kevin Bacon mozi rendezője ezt az alkotást is megnevezte,mint ihletődarabot)Minden aktor hozza amit illik,direkte Ned Beatty-re koncentráltam,az ő arcára,mikor a holtest sorsáról döntenek,szintiszta,eszméletlen jól átérezhető gyűlölet volt rávésve.Bár kétségtelen,hogy az ebből a darabból táplálkozó más alkotásokban kevesebben élik túl a nagy találkozást a helyiekkel mint itt-és ide még olyan horrorok is beletartoznak,mint a Halálos kitérők a 296-ik részeikkel-ám a viszonylag csökkentett halálozási ráta nem megy a mondanivaló rovására:azaz,ha valahová csak úgy betörsz nem tisztelve a dolgokat,ne csodálkozz,ha pórul jársz.A film végi-kicsit horrorokra hajadzó-jelenet a kiemelkedő fehér kézzel pedig remekül szimbolizálja azt,ezeket a találkozásokat és konfrontációkat a magát civilizáltnak valló ember ritkán ússza meg lelki sérülés,deformáció nélkül,az erőszak,melyet ők vagy őellenük követtek el,nyomot hagynak létezésükön.(Mit ad isten,ez is milyen jól átírható az épp ekkor folyó háború átélőire és túlélőire...) Haj...ez az erőszak.Majd minden fontos filmben ott van,mert...mi vagyunk. |
2015-12-23 15:14.30 |
hogy jó gyereknek lenni,...és innentől nem kell az értelmi képességeid gyötörni,én meg a köcsögfámra felraktam egy kis pirosat:) |
2015-12-22 14:54.53 |
azért a guminődnél curtis mérföldekkel jobb volt 94-ben,hidd el faturó professzor:)) |
2015-12-21 13:26.01 |
én azt csodálom,valamit is mondjuk két hétig be mernek mutatni,amitől sikert várnak. |
2015-12-21 10:51.56 |
dvd-n??mikor?? |
2015-12-20 16:16.51 |
Mivel az ember öreg meg van olyasmi,hogy szentimentalizmus:én megvédem a filmet.Meg jól túl is pontozom.
A Feltámasztott H:P. Lovecraft :Charles Dexter Ward esete című műve alapján készült,kissé átírva.Ott ugyanis nincs szó feleségről,Charles apja a megbízója a nyomozásnak,és nem is olyan hangsúlyos a műben megjelenésük.Ám az alkotók már ekkor is tudták,hogy egy szerelmi dráma-esetleg némi háromszögelés...-mennyire jót tud tenni az eladásnak. Amiben a film verhetetlen:a hangulat.Dan O' Bannon nem nyeretlen kétéves filmes téren,és látszik tényleg az imádat Lovecraft felé,tapintható,mit jelentett neki a többek által zseninek kikiáltott férfi munkássága.Persze,Lovecraft többször sejtett inkább,mint megmutat,viszont a film ezt kevésbé direkte teheti csupán meg,így néhány érdekesebb kinézetű létformát teljes valójában megtekinthetünk:technikai oldaláról később.Pont ez az,ami tetszik a moziban:végig érezni,van valami szörnyű titok a múltban,és dereng mostanság is a jelenben,azoknak pedig kapcsolatuk van egymással(A regény 1928-ban,a film a 80-as években játszódik,tehát ezt is megváltoztatták)Az író ezeknek volt a mestere,és Dan O' Bannon ezzel nem is élt vissza,a sikátoros téblábolás überzsír(Még ha a legbutább néző is tudja majd persze,a lámpát el fogják ejteni.Az pedig,ahogy társuk halálára reagálnak a karakterek,enyhén szólva vicces) A csavarok jó helyen vannak elhelyezve,végigszolgálják a feszültséget,ám ezen sokat ront sajnos a színészek mazochistákat is fájdalmas üvöltésre késztető játéka.Ami viszont segít ezt feledtetni,Richard Band ismét sejtelmes,mélyebb hatású frenetikus zenéje,nem először többet ad a filmekhez,mint az épp akkor abban szereplő emberkék teljesítménye.Band amúgy sok horrorhoz szolgáltatott "háttérzajt",és több Lovecraft -munkához írt alá. A technikai megvalósítás ...hát igen.Lényegesen többet tudtak már azért ennél 91-ben,viszont számomra mindig is szimpatikus volt a kézi gyártású,"hús/vér" effektek megléte valamiben.A Feltámasztott trükkjei a mai filmekhez szokottaknak gagyik és legyintésre se méltók,én viszont mindig szeretettel nézem őket,tudva,mennyi meló,kreativitás van bennük,és ha nem lettek volna ezek,ma nem lenne mondjuk Bíborhegy. A végkifejletben azonban arányt tévesztenek az alkotók,erre rásegít Chris Sarandon és John Terry példásan alulmúlhatatlan teljesítménye:érthetőek az azt ért kritikák.Mégis,én komázom mint említettem volt ezt a filmet,mert próbálkozik,tisztel,-és mert engem nagyon is szórakoztat,és ez a lényeg. |
2015-12-20 16:16.11 |
amiben az is benne van,amivel öregkoromra nagy zsét szakítok,abba nem rúgok bele.)
ott alább meg egy ugyanakkora név teljesen mást mondott rá....igen nagy szerencse,hogy a Birodalmat más rendezte,sötét,darkosabb,a birodalom tényleg félelmetes benne. |
2015-12-20 12:41.59 |
már lucas zseni???minden idők legjobb star wars-át is más rendezte-birodalom visszavág-hogy meg milyen író....boldogult emlékű ben kenobi mondta,alig tudta végigmondani röhögés nélkül azt a sok hülyeséget:))
hogy meg mit csinált mondjuk a baljós árnyakból meg az utána következő moziból,azon még a hardcore fanok se nagyon vitáznak:)) |
2015-12-19 15:15.16 |
A Kristy egy alacsony költségvetésű horror/thriller,ami kicsit unalmasan indul be,ám néhány meglepően feszült pillanatot is magáénak mondhat.Szimpatikus a fiatal hölgy teljesítménye,és külön tetszett ahogy a motívációkat-rá lehet persze jönni,mik azok-nem kötözik a mellkasodra,mindenképp fogd fel azokat.Néhány gyatrább jelenet azért helyt kapott,olykor a logika is megbicsaklik,ám sok gond nincs vele,izgalmas és szerethető a műfaj szerelmeseinek.
Persze,sok filmet fel lehetne sorolni,amiből a story táplálkozik-így marad a közepes. |
2015-12-18 14:02.23 |
amúgy az jutott eszembe,nem lehet valami lemeze jön ki,és madonna után szabadon-szar reklám is jó reklám-így kerül még jobban köztudatba?,itt is foglalkozunk vele,a média is tele van vele,már külföldön is féltik miatta demokráciát----annak megszünéséhez nem kellett ákos,elég volt mindkét oldal politikusai!-szóval,lehet jön az új albuma?:)) |
2015-12-18 13:44.32 |
én nem ezt írtam.hanem hogy nem azt adtak a kezébe,hanem mostanibb-azért ez se tegnapelőtt volt!4-zenészeket.p mobilt nem hinném hallott valaha is. |