Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
A biztonság záloga - TV2, 23:15 |
Konstrukció - Filmbox Premium, 23:15 |
Vihar előtt - Viasat3, 23:30 |
Hajsza egy gyilkos után - AXN, 23:55 |
Tolvajok városa - Film Café, 23:55 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Thierry Lhermitte (72) |
Albert Wolsky (94) |
Shirley Henderson (59) |
Katherine Heigl (46) |
Garret Dillahunt (60) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Van Helsing - Idézetek |
2022-es választás |
Van Helsing (2004) - Bakik, hibák a filmben |
Rock zene |
Tisztítótűz - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Charlie angyalai |
Alice Taglioni |
2016-02-29 17:06.28 |
azért.nem pont úgy:9még ha jól is nézett ki.
bár,én is a star warsra vártam,szó mi szó |
2016-02-29 14:38.49 |
az ex machina sokakat meglepő oscarjáról annyit,bár elsőre meglepő,igen,meg star wars,de ott azt díjazták,hogy próbáltak valami újjal előjönni-kis pénzből.
a star wars meg,jól nézett ki,de,olyasmiket már láttunk,főleg a régiekben,ahol maketteztek. |
2016-02-28 14:18.53 |
kijött,az intersonic forgalmazta |
2016-02-27 18:50.01 |
Jó kis vígjáték.
A hihetetlenül túlfodrozott magyar cím megint egy gagyi baromságot sugall:helyette kapunk egy jóóóó romantikus vígjátékot némi Harry és Sally beütéssel(remake???)Gyanítom,unalmasnak azok tartják majd,akik nem szeretik mondjuk Woody Allen-t:)) Mert,ez a film kicsit rá emlékeztet,a problémák,a sok(kurva fasza) duma és igen,néhol a szex előtérbe kerülése,mint nála még fénykorában.A történet szerint Jake és Lainey együtt vesztik el szüzességük egy egyéjszakás kalandban-jelentkezzen,akinek nem volt!!tudom,biztos elítélendő,hajaj...-aztán mindkettőt elsodorja az élet,hogy aztán több évvel később újra találkozzanak.Jake addigra bárkit megdug,Lainey szeretőjével szenved,ám ők hamar megtalálják a hangot,mely arra hívatott számukra,hogy barátok legyenek,és onnan ne tovább.Még akkor sem ha feláll a fasz és nedvesedik a pina. Vulgáris??Remélem is:néhol a mozi is az,mégis,aki túllát ezen,hihetetlenül jól fog szórakozni,és meglátja,hogy a romantikával is milyen finom mód bánnak,ahogy amerikai filmtől mondjuk nem nagyon szoktam meg.A film pedig életszerű:főleg annak,akit már hagytak el,bántott meg más személyt,vagy őt bántották,csalta meg párját,vagy csak ha azért nem merünk túllépni valamin-mondjuk,barátságon-mert azt joggal érezzük fontosnak és mi van ha épp amiatt veszítjük el,mert áthágjuk szabályait.(szóval,igen,ehhez a filmhez is kicsit élni kel!).Jason Sudeikis a Családi üzelmek óta becsben van nálam,Alison Brie meg igencsak jó színésznő:mellettük pedig népes és nívós mellékszereplő-gárda rúg labdába,nem is akárhogy.Tetszett a forgatókönyv azon pillanatai,amik kicsit gonoszok voltak-ilyen volt a végén mikor a két férfi összeverekedik,elfolyik a feleségnél a magzatvíz-mert valahogy az is azt határolta be,tegyünk bármit egy harmadik személy felé párunk ellenében,valaki mindig ...fizetni fog,rosszul jár,és nemritkán az "ártatlan". A Sleeping with other people-inkább így írom-forgatókönyve működik karakterei jók,humora pedig gyors,pergő és nem arról szól,valaki megcsúszik és miközben elesik,szarba seggel,ezt itt aggyal kell nézni:ez meg cefet ritka manapság.Dumálnak benne ám nem a nagy semmiről,és hiába a persze borítékolható romantikus vég,az odáig megtett út röhögéssel volt-nálam-kikövezve. |
2016-02-27 17:47.58 |
Erről sokat lehetetlen írni.
Ha tetszett az első,ez se fog csalódást okozni.Technikailag viszonylag színvonalas,most a rasszizmus,a szülőktől való elszakadás a fő vonal,amire írtak valamiféle sztorit,ami viszont egyértelműen a humornak van alárendelve.Nem mindegyik poén a felnőtteké,gondoltak a 6-10 évesekre,Cthulura és Langelusra is,de ....szerintem kellemes másfél óra volt,a srácok meg úgyis zabálni fogják. Oszt...ennyi. |
2016-02-27 17:36.12 |
Mintha visszatértek volna pillanatokra a 80-90-es évek.
A Papírvárosok hihetetlen kellemes film:itt ott ismerős dolgokból merítkezik,és egy hugyos poén is beleszalad,de még az is ízlésesen-ha lehet ilyesmit mondani-tálalva,és ez is dicséret.Sőt,ezt a filmet csak dicsérni tudom,mert:szép. És,mert szól valamiről,valakikről,és még az öregebbek is vissza tudják vezetgetni,milyenek voltak nekik azok az évek,mikor ennyi idősen nem tudta,milyen lesz a jövő,és néhol nem is ez érdekelte.(ezért írtam fentebb azt a két évszámot is)Hőse Quentin (Nat Wolff a szó legszorosabb értelmében szimpatikusabb az utóbbi évek tinihőseinél,bármelyiknél)aki mióta meglátta a szomszéd lányt,szerelmes belé.Ám ahogy növögettek,a csajból szép lány lesz-Cara Delevingne elsősorban mint modell volt eddig foglalkoztatva-és ők elsodródnak egymás mellől,viszont a fiú érzelmei nem változnak,csak bátortalan közeledni.Egy éjjel a lány mégis bemászik az ablakon,titkos küldetésre mennek,melynek végén Quentin úgy érzi,lehet valamit keresnie Margo-nál...ám a hölgy eltűnik.Quentin nyomozásba kezd,kideríti,hol lehet,és barátaival valamint azok lehetséges kapcsolataival útra kell,hogy szerelmét megtalálja. A Papírvárosok több értelemben figyelemreméltó darab:működnek a karakterei,sose bunkó és alpári,és valami végtelen kedvesség fogja meg benne a nézőt.Továbbá,keresi annak gócát is,mennyire erős lehet egy szerelem-a fiú feltesz mindent egy lapra-és hogy mer valaki tenni is érte,akár belevágva a vakvilágba,mert annyira hisz a boldogságában.Beszél arról,hogy mennyire komfortzónáinkba merünk csak élni,és abból nem merünk kilépni,pedig az élet csodálatos lehet,ha meg megtaláljuk hozzá társainkat,akkor meg pláne.Pont ezek miatt a "társak" miatt pedig beszél a barátokról:tudod,azokról az igaziakról,akik akkor is kitartanak,ha éppen tré van,melletted.Akikből kevés van,és ezért kincsek,amikre vigyázni kell,de akikkel az ember tényleg JÓL érzi magát,mert szeretik és segítik.Beszél a sztereotípiákról,hogy mert egy lány szép és jó a teste,mi férfiak valahová hajlamosak vagyunk magunkban becsomagolni egy bizonyos zsákba,és hogy neki is van agya,személyisége,mikor kiderül,igencsak meglepődünk. És...beszél a csalódásról,talán erről a legszebben.A legőszintébben.Hogy nem minden sül el úgy,ahogy akarjuk,hogy minden akaratunk,jóérzésünk,kedvünk és vágyunk ellenére az élet nem álomgyári romantikus nyál.olykor egyszerűen jön valaki,akinek nem kellünk-úgy.Ám ezek a csalódások fontosak:mert formálnak.Mert erősítenek.Mert hozzátesznek jellemünkhöz,és igen,a pillanatnyi bánat más embert szülhet,akár egy kezdődő férfit is,akiben megvan az erő a túllépésre is:és,aki mint itt mondja Quentin és látja a bálba belépve,már tudja,mi az igazán fontos. Kik az igazán fontosak. Az élet,barátaim,meg ellenségeim,(ha vannak:))zegzugos,néha kínos,kényelmetlen,néha rossz,gonosz,cinikus,és jó oldalát,szép oldalát,boldog pillanatait ritkán nyújtja feléd.De,hogy ezeket kikkel éled meg,nos...az a Te! döntésed.Azokkal próbáld körbevenni magad. Lehet,csak ennyi a titka,hogy jólérezzük magunk. |
2016-02-27 16:53.28 |
Folytatás??Remake??Reboot??
Kit érdekel,úgy rossz,ahogy van. A Szállító se volt egy alaptrilógia:és a harmadikról jobb nem beszélni,bár már a második gyengébb.Viszont rövidsége ellenére csapkodnak benne eleget,törnek autókat meg...ott van Jason Statham. Statham pechje,hogy a 2000 években futott be igazán,és az a fajta akcióműfaj,amit ő képvisel,jóval kisebb réteget vonz mára.Ugyanakkor megvan benne is az,hogy mer néha a komfortzónájából kiszakadni-Kolibri kód-és kiderül villámgyorsan,karakterszínésznek is megállja helyét.Ami miatt viszont utolérhetetlen:tud morcin nézni,árad belőle a tökösség,és neki elhisszük,szétpakol 68 embert és még a csaj megdugására is marad ereje. Ennek a Nyúl Bélának itten,nemigen. Sajna Luc Besson egyre lejjebb adja:a Szállító:örökség mindenhogy tré.a főszereplőt nem engedném egy bölcsibe,mert a kétévesek agyonverik a homokozólapáttal,a "rosszak" nem túl karakteresek,történet az megint a seholsemben és azokat a frappánsnak gondolt szövegeket ki adta a szájába Frank Martin-nak????Mintha Áder János mondott volna viccet. Van néhány autós üldözés,ha bealszol,a törésekre felébredj,az Audi-t szigorúan nem nyomják meg közben,mert drága,a bunyók meg követhetetlenebbek egy Barátok közt Ki Kivel kúrt már?-nál,néhol folyamatábrát kell csinálni,mi történt.De hiányzott a Raid dinamikája teszem azt,és főleg Statham gránitkeménysége,mégegyszer mondva. Legjobban Ray Stevenson-t sajnáltam:bírom a mukit,és ő jobban is működött volna,mint egy a Nyikhaj Gizi,akit kivágtak a Trónok harcából is,mint a huzat.Az meg,hogy valakinek a papáját??rabolja el néhány bombázó????izé...ez most komoly??? A film szerint igen,ezért dúl a harc. Pfej,de egy szemét munka,vágások,sztori,minden kula,izé kuka.Oszt csodálkoztak,zseton meg alig gyün érte. |
2016-02-26 15:37.01 |
annyit még,bármilyen témájú filmnél fel lehet tenni a kérdést-és azok,kiknek nem tetszik adott darab,meg is teszik!-ez most kinek készült.horrornál,thrillernél,drámánál,vígjátéknál,mert mindig lesz olyan csoport,akik nem értik,bizonyos emberek miért rajonganak azért az alkotásért-igen,még egy remény rabjai,forrest gump,keresztapa stb népszerűségi alkotásnál is.holott,azok populárisabbak,ez kétségtelen-ám sokaknak nem tetszik.
ez van,az emberek sokfélék.de,igen éles a különbség,hogy érti!! valaki,miről szólt a film,de nem tetszik neki önmagában,a rendezés,a színészek,ahogy a témát megközelítik,vagy nem ért egyet a gondolatiságával,mit az sugall,vagy a másik verzió,hogy nem fogja fel agyilag,nem érti,nincs mihez csatolnia,túlmutat érdeklődésén-és főleg felfogóképességén.tény,ez inkább a ...hm,komolyabbnak tartott mozik esetében szokott így lenni. |
2016-02-26 15:21.58 |
kérdésed világos volt,bár kissé butus.
honnan veszed,ki néz "művészfilmet"??reprezentatív felmérés alapján?? no meg,talán ha végignéznéd,és nem 10 perc után sokkot??:)) kapva elrohannál konyakozni,megérted,miért készítették,kiknek és hogy.bár,a film közepén durvább dolgok is történnek a kutymuttyal,készíts be némi szeszest,a komolyabbik formából! |
2016-02-26 08:14.12 |
Ész nem hinném,túl sok kéne,miért erőltetik a kézikamerás filmeket(bár,jelek szerint a gondolkodás kényes luxusa....):egyszerűen olcsóak,alig van gyártási költség-és jó a megtérülés.A kézikamerás dolgok leginkább horroroknál érhető tetten,és ez a filmezés kiváló lehetőséget ad arra,hogy a gyengébb trükköket ,CGI gagyikat alig lehessen észre venni,mert néha tizedmásodpercekre látunk valamit,az agy alig érzékeli,a szem könnyen becsapható.Jellemző,hogy ilyenkor sötét van,a készítők tudják,hogy működik egy adrenalinnal kicsit meglódított néző,automatikusan a hézagokat kitölti agya,jobbnak,nívósabbnak látva a látványt,mint amilyen valójában.A F.F mód arra is szeretne hívatott lenni,jobban bevonjon a történetbe,részesévé váljon az azt bambuló,és ezt el is érheti jó esetben:kár,hogy logikátlan,mert mikor az ember bujkál/menekül/megrémül/lopódzkodik akkor nem operatőröst játszik,az életszerűség illúziója igen gyorsan szétpukkan.
A Deborah Logan....egy igen kiszámítható,mindazonáltal egyszer nézhető valami,ahol újra el kell mondani,már a hangulattal se nagyon foglalkoznak,de a hanghatásoknál jól feltekerik a hangerőt,máshogy már nem megy az ijesztegetés.Jót lehet mosolyogni,hogy az eredetileg Alzheimer kór miatt színre lépők mikor jönnek a bizarrabb pillanatok,ott maradnak-egyikük kivételével-mert ők ilyen bátrak.Jill Larson igyekszik "jósvájdájú megszállott" lenni,sovány lesz,agyonmaszkírozott,és ellenségesen néz,szóval ahogy az "Így viselkedj,ha valaki belédbújt" kiskáté előírásai megbízhatóan leírják,mindent hoz.Aki ettől gatyát cserél,lelke rajta.A sztori kiszámíthatóbb egy Fókusz mélyinterjúnál,és alig hal meg valaki,mert csak.Viszont rövid,és amin szintén kellemesen lehet viháncolni,ha jön a "para",automatikusan jön vele a megszokott,horroroknál 658644454884886-szor elsütött hangeffekt,mely azt hívatott elérni,amit az írók úgy szoktak leírni,a levegő megsűrűsödött körülötte.Praktikus,és szintén nagyon életszerű ugyebár. Nem is tudom,miért adtam hármast,szerintem a Parkinson kórom az oka. |
2016-02-25 18:08.18 |
ezen mit nem lehetett érteni??? |
2016-02-25 16:09.33 |
Ha ez vagy 4 tonna mák darabszámlálása,válaszd a számolgatást. |
2016-02-25 14:32.58 |
A Belier család kedves bájos:és finom humorú,csöppet franciás.
A sztori egy olyan családot mutat be,ahol a nagy lányon kívül mindenki süketnéma:anyu,apu,fiútesó.Aztán az apa fejébe veszi,hogy márpedig ő indul a helyi választásokon,a lány a jövőjére gondol meg befut az első szerelem,és a süketnémákat úgy néz ki,hihetetlen érdekli a kefélés:)) Louane Emera-t,a főszereplőt a The Voice-ban fedezték fel:szép hangján túl jó kis színésznő is,az apát-anyát játszó színészeket pedig már több filmben láthattuk,egyedül a tesó valódi "fogyatékos".A Belier család vége a visszafutással giccses:de ki a fenét érdekli,amikor amit addig láttunk,több mint szórakoztató. Így például hatalmas jelenet,ahogy a nőgyógyásznál az anyuka hüvelygombájáról értesül a csemete is-lévén,neki kell a jelbeszédet lefordítania,és nem elég a cinkes helyzet-ki szeretett szülei nemi életéről tudni többet,mint ildomos???-az anyuka mellette tudatta párjával,akkor majd csak szopni fog.A mozi nagysága pont abban rejlik,hogy az ilyen,kacérabb és merészebb jeleneteket is humorosan tudják tálalni,eközben nem feledkeznek meg arról sem,hogy hitet tegyenek a fogyatékkal élők egyenlőségéért a társadalomban,a család fontosságáról,és hogy igen:ha van esély,mert valamiben tehetséges vagy,ragadd meg a lehetőséget,mert a saját életed fogod majd élni,és az ősök úgyis támogatni fognak,hisz szeretnek.Paula problémái átérezhetőek-fiúként azééé a mensivel talán mégse:))-a karakterek szerethetőek,kicsit bumfordiak,de jóhiszeműek,és bár a kislány éneklése szüleinek vágyáról a Billy Elliot-ból lett átemelve,azt sokan úgyse ismerik meg rég volt,nekik hathat az újdonság erejével akár. Nagyon kellemes darab ám ez,életigenlő,mosolygós,kacér ,egy vacak napot simán jobbá tehet:nem véletlen Franciaországban páratlan sikere,megérdemelten,ideje,hogy mi is rákattanjunk sok amerikai zsenge után. |
2016-02-25 14:11.34 |
Már a háborúk sem a régiek.
A Good Kill Andrew Niccol visszatérése a filmvilágba:a valaha olyan fontos mozik rendezője,mint a Fegyvernepper vagy a Gattaca,szépen elásta majdhogynem magát a megagagyi Burokkal:azt a filmet nehéz bárminek is nevezni,hisz egy papírzsepireklámba több ötlet,izgalom szorult,mint ami a 2 órán keresztül semmi történést fel nem mutató,steril vacakba.Niccol mostani filmje a Fegyvernepper komolysága felé kacsingat:és kellemetlen kérdéseket is felvet,ami miatt az USA bizonyos szervezetei nem is fogadták keblükre alkotását. Miközben néztem a drónos bevetéseket,azért átfutott az agyamon,ha ezt így már mutogathatják,hol tarthat a haditechnika:néhány évvel ezelőtt olyan rendszereket teszteltek,melyekről kiszivárgott,meg tudták az égből határozni,hogy egy nő épp menstruál bizonyos jellemzők alapján.Thomas Egan(Ethan Hawke sokadszorra jó)valaha vadászrepülő volt,most távolról írtja a demokrácia honának valós és képzelt ellenségeit,biztonságos helyről,adrenalintúltengés vagy reális veszély érzete nélkül.Csak engedelmeskednie kell a parancsnak:és a humánumot elvetni. A film több problémakört érint,ebből a háttérben meghúzódó családi szál igen súlytalan,Niccol azt vélhetőleg a figurájára egyre nagyobb nyomás érzékeltetésére írta bele.Egan gondja pont az is,hogy vadászrepülőként viszonylag egyenrangú félként harcolhatott,most gyávának érzi magát,hisz a technika öl,kivédhetetlenül,ő csak a karokat rángatja.Nincs döntés,nincs az ellenfélnek lehetősége sem,hogy visszavágjon avagy védekezzen,egyoldalú munka ez,gyakorlatilag parancsra végrehajtott távgyilkolás több esetben. Niccol képei mindig is sterilek voltak,rendezéseire jellemző volt bizonyosfokú távolságtartás,most sincs ez másként.Ám őrületesen jól megírt jelenetek azok,ahol a bevetések közben,alatt vagy utána emberi oldalak,érzések,a hazafiság,meggyőződés csap össze,elgondolkodtató zöngékkel.A film bizony igencsak odaszól a "hatalomnak",mely amerikai családok védelmében bárkit képes feláldozni:mégpedig titokban,talán érezve azt,erről azért azoknak az amerikai családoknak más lenne a véleménye,főleg hogy országukba azért szeptember 11 óta túl sok terroristacselekmény nem történt(Hogy azt meg kik csinálták,külön fejezetet érdemelne!!)Elhangzik a fogolykínzások rossz reklámja,ugyanakkor a negatívabb oldalon álló két katonának gondolatai közt is van sok olyasmi,mely igazolja a beavatkozásokat,legalábbis némelyiket.Niccol filmjében ezek a pillanatok érnek aranyat:és jó lenne azt "üres" állapotban nézni,semmilyen előítélettel átitatva kialakított véleményünk,egyik oldal javára sem.(Ami persze többeknél lehetetlen,ám pont ettől nem értve az alkotók szándékát,és igen,igazát) A Good Kill lényege szép lassan bontakozik ki:a háború ostoba,buta és értelmetlen,ugyanakkor,hála nekünk,törekvéseknek,meggyőződéseknek,vallásoknak és érdekeknek,kikerülhetetlen.Bruce Greenwood karaktere mondja ki a lényeget,mikor megjegyzi,már nem is emlékszik rá,ki és miért kezdte,és már nem is ez a lényeg,hanem hogy a konfliktus egy saját farkába harapó kígyó,ahol az egyik oldalán olyasmik sorakoznak,hogy az USA gyártja ténykedéseivel a terroristákat,a másik oldalon meg olyasmik,hogy azok az emberek valóban elképesztő tettekre képesek,és a nőt többször megerőszakoló férfi képe nem kitaláció,a 21. században nem kevés helyen a gyengébbik nem ennek van kitéve,vagy akár agyon is kövezhetik,ha úgy tetszik. Kár viszont a végéért,bár Egan indokai érthetőek :végre valami fontosat,jót próbál tenni,amit magáért is tesz,nem csak parancsra,mielőtt feláll,mert a gyerekek öldöklése messziről érthető mód felzabálja a lelkét.A tett önmagában és hatása mindettől fogva kicsit "amerikai",de megbocsátható,hisz előtte a párbeszédek-remélhetőleg-már kellő gondolatot adtak a nézőknek. Vagy...nem,mert ők már a film nézése előtt meggyőződésük mentén tudják a tutit,ők a szerencsések. |
2016-02-24 19:56.37 |
Na,ezaztán példás katyvasz.
Pedig Joe Wright tehetséges rendező:mégsem tudom mire vélni,ezzel a filmmel mit akart.Már ott hibádzik a dolog,itt Peter és a későbbi Hook jó haverok lesznek:hogy válnak majd ellenséggé????Azt ugyan melyik forgatókönyv fogja lezavarni,okokkal,cselekedetekkel???(Igaz,ha mondjuk azt nézem,a legtöbb ember úgy néz filmet,amit lát,készpénz oszt csülök és minek megmagyarázni a mi, hogy és miért kérdéseket,akár érdemes lehet egy folytatás,mi??) Nem így lesz,gyanítható:a Pán olyat bukott,amibe belerengett a stúdió,és ezen az se szépít,a világban picit jobban teljesített:de még így se jön ki nullára,főleg hogy a reklámköltségeket fel se merték tüntetni.(És,a befolyt összegből a mozik nem kis részt kanyarítanak maguknak ugye).Mindettől független,a Pán egyszeri megnézésre ajánlott,mert van benne néhány kellemes ötlet,a zene erős-nem,nem a Nirvana meg a Blitzkrieg Bop,amik beillesztésére nehéz alternatívát mondani-és vizuálisan illik dicsérni,mert amit azért a végén a számítógépes mukik tolnak,több mint élmény.Remekül kihasználják a teret,a színeket és szabadon szárnyalt a fantázia:a Pán nem rajtuk múlt,hanem a forgatókönyvön és igen,néha a rendezőn is,mert a Moulin Rouge betétre tényleg szánhatunk fél órát,kivesézni hülyeségét-és nem ez lenne egyetlen napirendi pontunk. A Pán eredettörténet kívánt lenni:hogy J.M.Barrie klasszikus gyerekhőse hányadik feldolgozásban repked ide meg oda,talán jobb se számon tartani,itt pedig a koncepció rúgja magát tökön.Hugh Jackman biztos jól érezte magát a forgatáson,mert lelkesen ripacskodik,ez a Garett gyerek meg annyira színész,mint a takony előétel:ráadásul csinálnak belőle egy Indiana Jones/Han Solo keveréket,és annak ő gyalázatos.(A Millenium Falcon utolsó pillanatban való színre "szárnyalása" konkrétan meg is van idézve)Még Rooney Mara jön ki a dologból a legpöpecebbül,bár hogy akcióhősnek eladható törékenységével... Kár ezért a filmért,egyszerűen felesleges olyan értelemben,amiről Barrie meséje szól.Azt is nehéz eldönteni,kinek is szól,a történet gyenge,ami élvezeti értékét jelenti,az a szem ingere csupán.De...hova lett a mese bája,szépsége,tanítása??? Lezuhant Jackmannel. |
2016-02-24 19:11.47 |
A "The Bag Man" mindkét színész félrenyúlása:ami furcsa,a sztori még működhetne is,mert néhol olyan szürreális,mintha a Coen tesók vagy maga a Twin Peaks megálmodója is besegített volna a létrehozásában.Csak úgy sertepeltélnek benne a fura alakok,kár hogy időnként csak arra jók,kipurcanjanak.
A Robert De Niro által játszott gengszter-hogy ő milyen kemény,az első percekben tudatosítják nekünk egy ütéssel-megbízza John Cusack-et,vigyen el egy táskát,de ne nézzen bele.Jack(Cusack) körül azonban hirtelen sok minden nem lesz rendben,egyre nő a holtak száma,és egyre több a csavar is:mondjuk az,hogy ki van minden mögött,annyira meglepetés,mint hogy hugyozás előtt jó ha kibújsz a fehérneműdből. De Niro bácsi van vagy 15 percet a vásznon,Cusack meg egész jó a kiégett figura karakterben,és a sztori tényleg nem is lenne baromság a maga hihetetlenségében:ellenben a rendezés és az operatőri munka,na az katasztrofális.A végén konkrétan találgatni kellett,no mégis mi történt,értem én,hogy az erdőben sötét van,és tényleg,de azéééé...pont emiatt kell ügyesen bevilágítani,és más,egyéb bénaságok is tarkítják a játékidőt,Ami miatt 3as,az Rebecca Da Costa ,szó szerinti tökéletes alváza és szépsége. |
2016-02-24 17:37.54 |
nekünk,embereknek,mert az emberekről szól,nem a kutyákról. |
2016-02-24 09:15.59 |
Nők!!!!
Hölgyek!!! Számotokra kötelező:férfiaknak ,remélem,nem is kell mondani.Szintén az. Tisztelettel:A The Homesman akkora film,amihez kevés fogható.Ne nézz az IMDB-re,mert méltánytalan számok vannak hozzávésve,bár az is csak az bizonyítja,ez itt nem közönségfilm. De,nagyon nem. Tommy Lee Jones rendezése példátlanul tisztességes,markáns,egyszerű,és elegáns.Ismét két,teljesen eltérő világnézetet ütköztet:a történet során felpislákoló humanizmus,csendes emberség pedig tanítani való(Még úgy is,a végét nehezen fogják többen érteni,azoknak majd ajánlom fórumunk oszlopos tagjainak összegző sorait,haláliak néha.Mindig.) Glendon Swarthout 1988-as The Homesman című regényéből készült munkája harcra kel az egyoldalú nőábrázolásokkal a Vadnyugaton(De...tényleg csak ott??):róla tudni illik,westernspecialista,és ezt a sztorit se akárkik szerették volna már elkészíteni,eleddig nem sok sikerrel.Épp ezért meghökkentő,hogy a mostanság mintha tudatosan saját hírnevét dekára eladó Luc Besson-t ott láthatjuk mint alkotói közreműködőt,megállapítva,hogy lehet hogy Lucy-kat rendez meg Liam Neeson-nak legközelebb a koszos ruháit fogják elrabolni,megállapítva,hogy egy férfitanga is van köztük és ezért indulhat a hirig,de azért emlékszik még arra is,valaha,még Napóleon idejében jóóóó!! filmeket is csinált. A történet szerint A pontból B pontba 3 ,őrültnek mondott nőt kell szekéren elszállítani ,mert helyük a férjük mellett nincs:ám érdekes mód,a jövőt építgető,a veszélyeknek fittyet hányó férfiak nem vállalják a kétség kívül veszélyes missziót.Mary Bee Cuddy,közösségének férj nélkül maradt legöregebb tagja azonban bevállalja a küldetést,amihez nem akármilyen mód hozzácsapódik George Briggs is,aki mogorva,tapló,pénzéhes és semmit nem csinál szívjóságból:szóval,a Vadnyugat(De...tényleg csak ott??) élő férfiak mintapéldánya.Mary Bee a genetikai lottón nem nyert sohasem kinézet dolgában,puritánsága erős jellemmel,rátermettséggel párosult,ami nem jó ajánlólevél mostanság sem,épp ezért kicsit "lemarad" saját életéről,és erőszakos mód próbál férjet szerezni,hisz abban a közegben egy egyedülálló nő felfoghatatlan,értelmezhetetlen,legyen bár akármilyen "tökös". Elindul hát az 5 ember az útra,ami transzcendens,meghatározó élmény (is) lehet nézőjének,ha türelmes Jones remekével.Az öreg kegyetlenül "érzi" a western-t,mégsem azt a világot adja vissza,amit már több moziból megszoktunk:Briggs hiába cinikus,számító,eltér azért a pisztolyhősöktől karaktere,és nem csak kora okán.Az út persze nem veszélytelen,még az őslakosok is feltűnnek,ám az a jelenet sem úgy sül el,ahogy azt az akciókhoz szokott népség elvárná. Jones masszív remekművében Mary Bee nem mond le a férfiról:nyers viselkedése mögött próbál értékeket meglátni,és igaza is van,rejlik ott még emberség.Pont erről szól ez a nagyszerű történet,mely az emberi érzéseket,vágyakat egyszerűen mutatja be,nem túlhárfázva azokat,és így működik a gyarlóság filmnyelvvé alakítása is,elég Tim Blake Nelson vagy James Spader megjelenésére gondolni.A konfliktusok tiszták,markánsak,és a megoldásaik is méltók a környezethez:ráadásul a színész rendezőnek arra is marad ereje,hogy miután Mary Bee mint nő és asszony önmagává lényegül és beteljesüljön vágya,melytől tisztább dolgot -és elnézést,hogy így írom,de a sztori adja a kifejezés használatát!!-az Úr nem írhatott férfinak és nőnek,bevigyen egy olyan sallert a nézőnek,hogy két foga kilazuljon és a fal adja a másikat.Ám pont az a szomorú tett adja meg Briggs-nek azt,amire talán ,a lelke mélyén,ha nem nyomta el gyáva énje végleg,minden férfi vágyik. Kegyetlen jó mellékszereplő-gárda van a moziban,még Meryl Streep is feltűnik-sőt a lánya is az egyik bolond nő szerepében-,ám értelemszerűen ez két színészóriás jutalomjátéka.Tommy Lee Jones minden vásznon töltött másodperce élmény:arcának ráncai mesélnek,csibészes mosolya és szeme él,nem is kell beszélnie,hogy figuráját életre keltse.Hilary Swank-kel szegénnyel nem boldogul az álomgyár:2 Oscar!! díja van viszonylag fiatalon,ám mentes a nőiességtől,szépségtől,szögletes alakja és férfias kisugárzása miatt nagyon nehéz a megfelelő szerepajánlatokkal megtalálni.Swank istentelen nagyot játszik:egyszerre kemény,komor,istenfélő,ám ugyanakkor mélyen emberi,sebezhető,és szánalomra méltó,mert egy olyan vidéken lett "férfi",ahol a nőktől a vacsoraelkészítést,a nehéz munkát és a lábszétdobást várták csak el. A darab a szó legszorosabb értelmében gyönyörűen van fotózva:pedig a táj kietlen,és sokszor egyetlen mozgó pont rajta a szekér,melyen hőseink úton vannak. Rodrigo Prieto operatőri bravúrját Marco Beltrami muzsikája festi alá,a főtéma szépségétől nehezen tud majd elszakadni az ember.A The Homesman az a fajta mozi,mely valóban azoknak készült,akik a fajsúlyosabb,értékesebb és lassabban építkező drámákat tartják jobban szem előtt-még a film humora is szikár,mint az emberek,akikről szól.Biztos,hogy pont súlyossága okán nehezebben találja meg közönségét:ám hű bizonyíték arra,a nők erősebbek,mint azt nemem hiszi,a humánum ott is felcsillanhat,ahol mert lehetetlenségnek vélnénk jelenlétét nem is keresnénk,és a western műfaja nem halott:csak,most már nem csak pisztolypárbajokról szólnak,itt a küzdelem a lelkekben folyik. Nők!Asszonyok!Anyák és nagymamák!!Ez a film bizony nektek,rólatok is szól:és egy nagyszerű veterán színész készítette el,keressétek hát. |
2016-02-24 08:06.11 |
orvost kérnénk a topicba,köszönjük |
2016-02-24 08:05.10 |
Na,mondom,újabb romantikus vígjáték,Salma Hayek meg Brosnan ide vagy oda....
Ám ez,bevallom:tetszett.Jóideig nagyon is.Persze,a vége átment a szokásos nyálba,és minden jó ha vége jó meg a család meg a mittoménmi ami mindenkinek egyetemesen fontos meg tanítsunk,de ez a műfaj kötelezők nélkül úgyse létezik. A történet viszont mer egy picit "nem megszokott" lenni,a humora kellemesen angolos-nem egy beszólás a jenkik felé élc-és Brosnan...hát,egyre jobb színész.Öregedett,ősz,de még mindig sármőr,és nézegettem apróbb villanásait ,amikor csak reagál dolgokra,és a kamera pár másodpercre időzik rajta,marha jól csinálta.A karaktere iszákos,bárkit megdug-amúgy még a hátterekben is csak jó puncik rohangálnak!!-és finoman szólva lazább apuka,de van benne valami szeretetreméltó.Szegény Jessica,most(is...) rosszul járt,Salma Hayek mellett képtelenség labdába rúgnia:nem csak mert jobb színésznő,hanem mert kerületekkel jobb nő,egyszerűen tolja maga előtt a nőiességét,pedig pislantsunk nyugodtan a lapjára,hány éves...pont annyi. Malcolm M pedig percekre van a vásznon,de megcsillan a régi zsenialitása:az a faszi annyi hülyeségben szerepelt,pedig a tehetsége vitathatatlan,itt a morcibb nagypapa szerepében okoz néhány kellemes percet.Romantikus vígjátékokat nem a férfiaknak gyártják,de ez valahogy bejött,kiszámíthatósága ellenére is,és be kell látnom,egyre jobban bírom Brosnan-t,Salma meg hát...uuuuhh.Vagy 4 Uhhhh. |
2016-02-23 14:55.33 |
Ezen tényleg agyalni kell,kinek készítették....
Én sokra tartok azokat a filmeket,amik nem mennek a fősodorral,és mindig is kiálltam a művészfilmek mellett:ha szóltak valamiről úgy is,hogy szerkezetük,témáik,megoldásaik a "köz" számára gyakorlatilag befogadhatatlan vagy nehezebben értékelhető.A művészet dolga az új utak keresése,a filmnek nem csak a szórakoztatás a célja,hanem a tanítás,gondolkoztatás,valamire felhívni a figyelmet....de ez akkor is borzalmas. Michael Winterbottom már rég nem találja saját hangját:itt van nyomozás,van szétesett életek drámája,drogos rémálmok pokolba szállás,csak épen unalmasan,üresen...feleslegesen.W. egyszerűen nem találja meg a ritmust,de ez a kisebbik gond,azt se találja meg,hogy miről szóljon a filmje:csak csapkod jobbra-balra a témákban,és hiába a német színész jó játéka,meg Beckinsale sokszor lélegzetelállító szépsége,sajnos rohadt kevés az üdvösséghez.Közben megy valami macskazene:mintha a vernyákolós kandúrok farkát húznák,közben verve szegények fejét. A második csillag a színészek,ők igyekeztek.De ebből a lemezből frizbi lett a kutyusoknak. |
2016-02-23 12:48.57 |
Ááááhh
Lehetett volna bátrabb,merészebb.Pojjjénosabb,viccesebb és rohadtul véresebb.Nem most látunk először titkosügynököket,akiknek fingjuk sincs kik is ők-még az Emlékmás is ide tartozik!!-vagy hogy egy bariból vérszomjas tigris lesz,a mellé kirendelt nőről meg kiderül,az ,ami.Mikor volt a bemutatója,nagy érdeklődés övezte:a végeredmény meg..ez. És még csak nem is a színészeken múlott,még az Alkonyat című nézhetetlenségen 13 perc halhatatlanságot megszerzett K. S. is bebizonyítja,tud ő jó lenni,Jesse-nél ez alap,mert úgyis azt hozza,amiben megismertük.Viszont a viccek minősége elég tré,az akciók már dinamikusabbak,jobban is működnek. Van benne néhány geek kitekintés,meg Bill Pulman meg...más semmi.Közepes.Ja,még anyag.Csak,az Ananász expressz abban is kenterbe vágta az itt látottakat. |
2016-02-22 19:06.48 |
Én tudom,mennyit költögetnek rájuk,de azéééé volt itten mekgájver:))
Nem hinném,gond,valaki kukacoskodik,ezért vagyunk itt.de,mint látható,meg írtam,én is komáztam. |
2016-02-22 19:04.40 |
Nem tudom...ha azt írom,ezeknek a fasziknak ez eddig a legnézhetőbb produkciójuk,az azért nem dicséret. |
2016-02-20 17:14.14 |
Felemás élmény.
Thomas Hardy-ról illene néhány dolgot tudni(és illene olvasni tőle...)ez a regény is az ő munkája(Csak épp nincs pontosan fordítva a címe sem...)Akik imádják a viktoriánus Angliából való történeteket-például személyem-akár élvezhetik is ezt a szösszenetet:mert,nem Hardy hibája,mielőtt még ideérne Langelus és leverné a forgatókönyv hiányosságait az írón,hogy a film olyan,amilyen,és leginkább szösszenet.Mondjuk azt,annak romantikus,aki két galamb násztáncától is rózsaszín ködben lát mindent,és a Júlia füzetek keménykötésben is megvannak neki. Amiért persze jó megnézni ezt a történetnek utána se akarok számolni,hányadik adaptációját,maga a sztori:mert,azéééé az cefet jó,van egy szép lány,akinek hirtelen lesz lóvéja és több férfi is csapja a szelet,neki meg választania kéne(Hogy miért,a film nem megy bele.Csak!!!)A három pasi más és más jellem,van aki titokzatos,van aki nagyonnagyonnagyon megbízható férfi és van aki....katona.Ilyen korban játszódó történeteknél mindig van/volt/lesz egy katona. Kié lesz a csaj??? Vannak még problémák,néhány egész jó színészi alakítás és szétröhögheted az agyad,hogy Matthias Scee...Schoo...ezzel a névvel befutni,szóval Schoenaerts hogy beszéli az angolt.Hallgasd meg,megéri,és visszasírod Fekete Paco-t,magyarul. Szóval,na,nem rossz ez,de ez főleg annak szól,hogy Hardy hihetetlen jó író volt...és nem a film alkotóinak.A sztori önmagában elad bármit,még így,leegyszerűsítve is. Kedves Langyinak meg,Hardy meghalt 1928-ban.Ő tudja,miért írtam ki nééééki. |
2016-02-20 16:45.36 |
George Herbert Leigh Mallory válasza sokaknak,hogy miért kell az Everest-et megmászni:mert ott van.
Mindenkinek van/volt/lesz álma,és van,aki mer is érte tenni.Van,aki kisautókat gyűjt,kisvasutat,van aki szalvétát,ismerek olyat,aki kupakokat,bélyeget,én meg ha leírnám,mit gyűjtöttem,többen mocskos perverz állatnak írnának le(még ha igazuk is van,tojok rá:)))Vannak emberek,akiknek a Föld legmagasabb pontja ,vagy egyéb,nehéz hegycsúcsok meghódítása jutott vágynak:én inkább tisztelném ezt,a bele fektetett hallatlan munka miatt.A veszély miatt.Az erő,a szívósság,a kitartás,a bátorság miatt,és kicsit irigykednék is rájuk:mert,emberek,azok is,akik értetlenül bambulják hogy miért másznak ezek a figurák olyan magasra,mindannyian néztünk már szét hegyről,kilátóról.Mit láttál??Ugye...csodálatos volt a kép??A táj??Ugye hogy néha belédszakadt a szó,mert a Föld,a világ szépsége kibontakozott szemed előtt,több lettél a pillanattól,és megértetted,mily kicsinyek is vagyunk??? Aztán,gondold el,ez a csúcs most a Csomolungma.Van különbség....és bele lehet borzongani,milyen érzés lehet,mikor a világ tetején vagy,és minden,amit ismerünk a Földön,alattunk.Nagyvárosok,szeretteink,a bálnák,a tengerek,az autóutak,a szarevő politikusok nagycsöcsű csajok,a pizza,a tavaszi tekercs és a nyár.Meg ,míg oda feljutsz,még ha segítséggel is,de tettél érte,baromi sokat,fizikailag/lelkileg(Akkor is,ha perkállsz érte,mert a dollártízezrek nem katapultálnak a csúcsra) Persze,az Everest meghódítása is üzletté vált:elég az hozzá,hogy 2010-ben,mikor a serpák végre kitakarítottak,lelték meg az 1996-os katasztrófa egyik áldozatának holttestét.....a filmben látható ,és életét vesztő Rob Hall-nak köszönhető ez a fajta turizmus és a vele járó pénzkereset,és akár vehetjük úgy is,extrém tettvágyról tesz csak tanúbizonyságot az,aki oda szeretne feljutni.Baltasar K. alkotása abból a szempontból igencsak kényesen vigyázz a túlélők hiúságára,jóhírére,itt mindegyik hegymászó egész jó fej figurának tűnik,még a legnagyképűbb amcsi se rossz arc amúgy(Josh Brolint meg ki ne szeretné???)Bár voltak akik bizonyos mozzanatokat támadtak a 120 percben-Jon Krakauer példának okáért a sátras beszélgetést,mert úgy érezte,gyávának állítják be őt,és jelezte,az meg sem történt-az IMAX kedvenc mozialkotás viszonylag történethű,és ódzkodik attól,bárkit is a tragédia okozójaként ,vagy generálójaként megnevezzen.Azt meghagyta doksifilmnek,meghagyta könyveknek,-több túlélő írt ugyanis erről a tragédiáról-egyszerűen csak egy álomgyári drámát készítettek,feltűnően sok "szeretlek" szóval,hihetetlen képi világgal, jó egyéni színészi teljesítményekkel(és csakiscsakiscsakis a fejlett országok halottainak megmutatásával,mert néhány serpa is ottmaradt....). Az Everest hát egyfelől kudarc:nincs benne bátorság felkutatni a tényleges okokat,nem vádaskodik,Rob Hall döntése is humánus alapokon fekszik,mikor a postást felviszi a csúcsra-holott mi más volt az,mint butaság..Ezekkel szemben viszont mint médium,nívósabb munka,az elején ügyesen építkezik,mutatja be a karaktereket,filmezik helikopterről/alulról/felülről/bárhonnan a hihetetlen szépségű,mégis zord szirteket,és a vihar ereje is átélhető,mi több,a bekövetkezett halálok is fájdalmasak,hisz addigra némely áldozat igen szimpatikussá vált.Baltasar K. filmje mint valós tényeken alapuló katasztrófafilm,ami marha látványos,működik,mert a mai modern technika mindent tud már,és mert tényleg borzalmas nézni azt,ahogy emberek halálra fagynak vagy épp az extrém körülmények miatt viselkedésük megbomlik(Igen,még akkor is,ha ők maguk mentek oda) Amit meg fotózás terén láthatunk,hát....néha az ember talán így lesz vallásos,vagy a vallásos azt érezheti,megérinti Istent.Csak,őt meg lehet,tényleg nem jobb zavarni. Továbbá,ez az a film,amit Tv-n nézni csak akkor érdemes,ha láttad már moziba:a kisebb kép megöli a lényegét. |
2016-02-20 15:47.06 |
"Ha nem lett volna sakkozó, valószínűleg veszélyes pszichopata vált volna belőle".(Arthur Bisguier)
A film igaz történetet mesél el:némileg persze leegyszerűsítve,de a teljes témát gyakorlatilag lehetetlen lenne kifilézni,sokaknak semmit se jelent a Hidegháború említése,és a sakk-mely valóban az a játék,ahol azért nagyban számít az elme,a kombinációképesség,taktika és egyebek-talán többek számára a filmvászonra nem való. Ám Edward Zwick munkája bizony jó kis darab:két zseni összecsapásáról szól,ami olyan időszakban következett be,amikor az USA és a Szovjetunió ellenségek voltak,és presztízskérdés volt ebben a játékban mindkét ország számára,hogy ki a jobb.(Lassan megint lehet ilyesmit leírni????)Bobby Fischer színre lépéséig igencsak a kommunistáknak állt a zászló.... Az amerikai sakkfenomén érdekes figura volt:180!! feletti IQ-t mértek nála,agresszívan játszott,olyan dolgai voltak,amivel a "normális" ember szembesülve azt mondja,ez egy marha,és életének késői éveiben azzal is felhívta magára a figyelmet,hogy antiszemita kijelentéseket tett Budapesten(több évig hazánkban élt)úgy,hogy zsidó származású eredetileg.(Sőt,vannak olyan feltételezések,apja Neményi Pál fizikus volt igazából).Zwick-ék vélhetően a zseni/őrült kontrasztot látták meg ,és a háttérben húzódó nagyhatalmi "reklámot",hisz az Egyesült Államoknak fontos presztízs volt,páholja már el valaki a szinte verhetetlennek tűnő oroszokat. Bobby Fischer megtette:12.5/8.5 arányban az addigi világbajnokot Szpasszkijt megverte,ami hihetetlen megalázás volt az oroszoknak.Tegyük még azt is hozzá,1992-ben,Jugoszláviában ezt meg is ismételte a szovjet nagymesterrel(17.5/12.5),viszont ekkor saját hazájával került összeütközésbe,nemzetközi elfogatóparancsot adtak ki ellene,így került lakhelye kis hazánkba.(Talán a magyar származású apa miatt bízhatott így bennünk,a magyar szál mindig is érdekes volt életében,a film is mutat hazánkbéli nagymestert,és Budapest neve is elhangzik) Zwick mozijában Tobey Maguire alakítja az amerikait:ki kell jelenteni,fenomenálisan.Zaklatott tekintete,paranoiája,hisztijei,sztárallűrjei Bobby-nak mind-mind ott vannak játékában,nagyszerűen teszi a dolgát.A mellékszerepekben sem akárkik brillíroznak,ki is emelném Peter Sarsgaard-t továbbá Liev Schreiber-t,nagyon jól alájátszanak a volt Pókembernek.Zwick már az Utolsó szamuráj-nál bebizonyította,hogy képes a nem amerikai polgárokhoz is finoman,tisztelettel közelíteni,így az orosz nagymester mondjuk azért ki,szimpatikusabb embernek tűnik,mint a zaklatott,pénzhajhász ellenfele.Bobby ugyanis mindent kitalált,egyre nagyobb pénzeket követelt fellépéseiért,zavarta a közönség,a bírók,a felvevőgépek,a terem,nagyjából minden és mindenki,-kivéve saját magát.Miközben néztem a filmet,az jutott eszembe,hogy gyakorlatilag bármit megtehetett,hisz minden pénzt és kérést megért az USA-nak az,amit ez az ember tudott,hogy le tudta győzni Szpasszkij-t.És,azon is el lehetett elmélkedni,az őrült és a zseni között vajon mennyire vékony az a vonal(ha van egyáltalán) Jó kis darab ez,izgalmas,érdekes és remekül el van játszva:ha valaki attól fél,unalmas az,hogy 2 ember bábukat tologat és a majd 2 óra erről fog szólni,nos,ez nem így van,az alkotók a maximumot kihozták a történtekből,és egy érdekes,témáját tekintve is egyedi darabot pakoltak rá a vászonra. |
2016-02-19 16:27.58 |
Nem volt ezzel sok gond,csak a vége felé kifogyott a szél a vitorlából.
Lehet itten elmélkedni liberalizmusról,meg rasszizmusról,meg bőrszínről meg vallásról meg mindenről,de úgyis mindenki azt gondol,amit akar:aki meg nem szereti a feketéket/vörösöket/zsidókat/kínaiakat/ és pláne az arabokat,mikor épp támadás alatt van Magyarország(bár,az arabok nagy része sprintel innen,de mi akkor is támadás alatt vagyunk,ha a fene fenét eszik,mert így nincs Habony/PaksII/oktatásügy/egészségügy/mi a francnak basznak el ennyi pénzt a várra/stadionokra/kormánypropagandára-egyszóval:minket most támadnak!!Fel hát a határra,barátim,visszakergetni a csőcseléket!!)-az úgyse fog mást gondolni még a humor ellenére sem ezekről az emberekről,amit.Viszont a szólás és gondolatszabadság szerintem is jár az embernek,és ez azt jelenti,lehet alanyi jogon hülye.Megvezethető,hogy gyűlölködjön. Na hova is mentem....vissza a filmhez.Szóval,elvoltam vele,főleg Clavier miatt,aki ahogy öregszik,úgy lesz jobb színész-sose értettem,mit lehetett rajta zabálni a Jöttünk,láttunk....-ban például.A fekete papával alakított kettőse vitte a filmet,a mondanivaló megértése-és főleg elfogadása....-úgyis függ a világnézettől és a beidegződéstől,nevetni meg lehet rajta.Én meg,mert így gondolkodom,biztos liberális vagyok:)) |
2016-02-19 15:37.09 |
kimaradt egy "nem":)szócska |
2016-02-19 15:05.15 |
Nekem baromira tetszett.
Meg kell jegyezni:azért,mert igazi,tagadhatatlan álomgyári blockbuster lett belőle,és elhagyta a könyv azon rétegeit,amit drámának illene betudni.Mark Watney "űrrobinson" története a filmvásznon abban igazat ad támadóinak,hogy talán túl pozitív,poénkodó,túl "überamerikai" lett a figura(akit Matt Damon több mint csont nélkül hoz,mindig is kedveltem a pasast,mert valahogy olyan...hétköznapi tud lenni).De,mit tegyek,hiába a vaskos eltérések,hiába az,hogy így azért nehezebb Mark-ért szorítani,az érzéseim jottányit sem változtak a film iránt. Pedig vannak benne azért hibák még bőven,és a Mars felszíne sem "csak" olyan,amilyet mindig látunk:ám mivel a rendező Ridley Scott,ennek a Marsnak a felszíne csakis olyan lehet,hogy azonnal kiraknánk a szobánk falára,poszternek.Scott filmjeit ellenszélben,8000 méterről is fel lehet ismerni,olyan csodálatosan vannak fotózva,így a marsi realitás a szépségnek esett áldozatul.A filmben látott dolgokra amúgy úgy tudom,nagy tömegben még a NASA is rábólintott,szóval amit látunk-a hangrobbanás az űrben,izé...khm-annak nagy része életszagúbb. De,és ezen is sokat filóztam,Scott-ot lehet pont az fogta meg,hogy van fent az űrben egy botanikus,aki kicsit geek,soha nem adja fel,kicsit "rágógumiból atomot hasítok" alkat,aki azért az amcsi hurráoptimizmusba gond nélkül belesiklik:mint több más karakter is a moziban,főleg az űrhajósok,akik azonnal gondolkodás nélkül sicc vissza Watney-ért,az se gond,ha esetleg odavesznek.Ha meg innen nézem,ez a mentalitás számunkra kicsit hiteltelen,olykor vicces,de Scott előadásában működik,és amíg néztem,félre is sepertem a dolgot,mert annyira szórakoztatott a több mint két óra. Egyszer valaki azt is írta,a Mentőakciónak jót tett a filmváltozat,mert a regény "szárazabb" részeit hamarabb ledarálja,gyorsabb,populárisabb lett.Nem tudom,mi az igazság,és nem is kell mérleget játszani,elég az hozzá,hogy számomra a múlt év egyik legjobbja volt,nyilvánvaló és látható hibái , átírásai ellenére is.Scott messze van már attól,hogy olyan ,a film megnézése után is gondolkodásra képes remekműveket készítsen,mint a Thelma és Luise vagy a Szárnyas fejvadász,de szórakoztatni,no azt még mindig nagyon tud. |