Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Sötét vizeken - Paramount Network, 01:25 |
Kész cirkusz - Magyar Mozi TV, 01:35 |
Nyitva - Prime, 01:50 |
Utolér a végzet - Moziverzum, 02:00 |
Nyughatatlan özvegyek - Film4, 02:25 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
John Larroquette (77) |
Christina Applegate (53) |
Joel Kinnaman (45) |
Billy Burke (58) |
Jill Hennessy (55) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Róma (sorozat) - Vélemények |
Amelie csodálatos élete - Vélemények |
Dallas (sorozat) - Vélemények |
Vadászat (2020) - Vélemények |
Van Helsing - Idézetek |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
A mumus |
Taron Egerton |
2015-10-13 17:32.06 |
olyan jó hogy köztünk vagy,és fizetik a neted,de tényleg... |
2015-10-12 20:08.16 |
Én imádom a független filmeket,a művészfilmeket,de ezzel...sokat nem tudtam kezdeni.
Egyrészt,ezt a témát már boncolgatták-komolyabban.Lényegesen jobb színészekkel.Másodszor,a "másik" pár hirtelen majdhogynem felszívódott,miért???Harmadszor,unalmas volt,alulrendezett,és még a humort is kifelejtették belőle. Próbálok azzal érvelni,viszont életszagú volt...de,és akkor mi van????? Gyenge na. |
2015-10-11 20:05.26 |
Úgy leültetném akinek ez tetszett,egy elsős matek-feladatgyüjtemény fölé,azzal hogy boldogulna... |
2015-10-11 17:00.49 |
ja,az jóféle film szerintem is:) |
2015-10-11 16:46.01 |
Ami tény,néha azért túlságosan sok a képregényfilm.
Egy szuperhősért nehéz izgulni:őszintén,Hulk-nak például mi árthat(azon kívül,esetleg rossz alsónadrágot vesz fel reggel,és az az átváltozásnál nemes egyszerűséggel szétszakad,pőrén hagyva azt a részét,melytől Rocco Siffredi azonnal önsajnálatba menekül,kolostorba vonul és meséket olvas Bangladesben az árváknak).Nincs ellenfelük,hiába a tét a világ megmentése és vazzeg--ezek még vérezni se véreznek.A Fekete Özvegy tuti menstruál??? A Bosszúállók első része megérdemelt gigantikus siker volt:Josh Whedon geek-kedvenc ugyanis megtalálta az egyensúlyt több szuperakárki között,még a csapatépítő-tréning se ment neki rosszul és elképesztő vizuális orgia volt az utolsó 30 perc.Whedon-ra itt sem akármilyen súly nehezedett-azért a studiófőnökök várják az elvárt eredményeket-a közönségnek sem szabad csalódást okozni és illik a hardcore-fanoknak is adni valamit,amitől azok maguk alá vizelnek. Én úgy vélném,többé-kevésbé a Bosszúállók hozta,amit illett. Az eltapsikolt dollármilliók ott vannak a vásznon:minden tör-robban-összezúzódik,megsemmisül ,ahogy azt el is várja az ember-sokan csak ezért néznek ilyesmiket.A sztori egyszerűbb egy krémtúró felbontásánál,az eddig háttérbe szorított karaktereket -Sólyomszem például-jobban előtérbe hozzák,Amerika kapitány marad a goré Tony Stark meg újfent lazább bárkinél a világon-jutalomjáték korunk egyik legjobb színészének,aki nélkül a film a felét érné.A végére majdnem kipusztulunk,de azéééé itt vannak nekünk ez a csapat,naná megússzuk,az utolsó pillanatban még a kiskutyus is felrohan a mentőhajóra a kiemelkedett város meg felrobban,mit is csinálhatna mást. Szóval,minden a "Lenini-úton",ám nekem mégis volt néhány hiányérzetem,és ez főleg a negatív ellenfél miatt éreztem:Ultron-t illett volna elmélyíteni jobban,ha már ennyire gyorsan rájön Langelus blogjának és Farturó professzor utánírásainak hála ,hogy mi vagyunk ennek a bolygónak a rákfenéje.James Spader hangja amúgy zseniális-akik csak szinkronban mindent,jófajta élményről maradnak le-az a figura,ha saját bevallása szerint is nem lenne ennyire lusta,egy ligában játszana Robert Downey-val simán.Ám ő évente egy film....aztán pihi.Lehet neki van igaza. Továbbá látszik néhány pillanaton,Whedon-nak azért lenne mersze mélyebb rétegeket is érinteni-ilyen mikor Bettany karaktere hirtelen megáll az ablak előtt rácsodálkozva a világra-ám a producerek ilyesmire nem hagynak időt,ezért a drámai vonal kicsit elsikkad.Azt mondják,vagy 45 percet alsó hangon kivágtak munkájából,beillesztve biztos más képet mutatna a teljes film. Ám még így is látványos,kellemes szórakozás,az ilyenre mondják,amire készült,arra jó.Csak ez a Thor gyerek ne lenne ilyen balga színész,a kalapácsa több arcizommal rendelkezik. |
2015-10-11 15:56.52 |
ez nem abban volt,mikor pornófilmet akartak forgatni??? |
2015-10-09 20:39.32 |
ne már:)gary oldman mondá:) |
2015-10-09 14:56.24 |
Ha még a 80-as években élnénk...
Bár tény,nem kevés alkotás kacsingat afelé-Elrabolva,Feláldozhatók-a Gunman akkor lett volna sikeres,ha most is azokat az éveket írnánk.Plusz az álomgyár mostanság odafigyel a korosodó színészekre is,nem csak akciófilm fronton,Sean Penn meg úgy érezte,ha Liam Neeson-nak sikerült,Kevin Costner-nek meg csak félig,neki attól még összejöhet.Ráadásul azt a rendezőt kapta meg,aki az Elrabolvá-t is jegyzi,ami jó kis film,viszont véregyszerű(ebben rejlik ereje,meg a főszereplőjében) A Gunman egy ponyvaírásból született,és Sean Penn-t sokan megszólták,miért rohangál ennyit félmeztelen a vásznon:én azért tiszteltem is,annyi idős korban igencsak durván átalakult.Penn egója viszont rányomta az egész filmre a bélyegét,van itt afrikai probléma,népírtás,gonosz nagyvállalatok,és virágnyelven fogalmazó ügynökök,akik akkor is így beszélnek,ha senki sincs a közelükben(Akkor viszont miiiiiiééért???) A sztori egyszerű,Bardem túljátssza karakterét és ripacs,Ray Winstone és Idris Alba keveset van a vásznon,a nő szép,Penn meg sokat mereng sötétített szobákban,mert neki épp rossz:hát,gyilkosoknál van ilyen.Viszont Morell akciójelenetet még most sem felejtett el rendezni,így örülhetünk a realistább dolgoknak,azaz valakit egy falon keresztül is le lehet lőni,mert a golyó azon ha olyan fegyverből olyan kaliberűvel puffogtatnak,átmegy. Szemben sok kritikus állításával,volt ennél feleslegesebb 2 órám is moziban,persze azt,hogy Penn baszott jó színész,kétség kívül nem ebből tudjuk meg. |
2015-10-09 14:21.49 |
Tökéletes.
Tökéletesen gonosz film,és az emberi oldal olyan mértékű gonoszságáról beszél olyan természetesen,hogy már ettől elvetemült,szemét és megkerülhetetlen azok számára akik szeretik azokat az alkotásokat,amik NEM!!!! illenek bele sémákba,a nézőből rossz érzést váltanak ki,és az esetleges horroron nevetünk-mert az alkotók pont erre szánták,és nem mert bénák voltak. Való igaz,a nagy Q.T. kedvencéről van szó,de ettől mér persze nem kötelező tetszeni. Már a felütés is izgalmas:kisgyerekeket látunk lassítva,zenére bujócskázni,a Big Bad Wolves felirat pedig a tetőre kerül kiírásra:haladóbbak számára egyértelmű miért.(Bár nem olyan rossz a magyar cím,pont az irodalmi áthallást lőtte tökön)Sorozatgyilkos garázdálkodik egy meg nem nevezett izraeli városban,és kislányok fejét gyűjti:egy nyomozó miután félreállítják egy Youtube-felvétel miatt,ekkor sem száll le az ügyről,és a számára gyanús figura nyomába ered.Ám az utolsó áldozat édesapja,a húzosabb múltú Gidi is beszáll a törvénytelen embervadászatba,segítői pedig egy pince,fogó,forrasztópáka és a végsőkig elmenő akarata-később pedig felmenője. Aharon Keshales és Navot Papushado (Rabies-innen ajánlom,szédületes!!!!)-munkája valójában kamaradráma:pár szereplőt mozgatnak csupán,és úgy erőszakellenes!!!!!!hogy tele van erőszakkal,sokak számára akár elviselhetetlennel.A film utolsó 19 másodpercéig nem tudni,a tanár valóban gyilkos vagy sem(Bár én a felénél nagyjából biztos voltam a saját ítéletemben) és ami a film legeslegnagyobb erénye,hogy humoros.Dacosan kreatív feketehumorral operálnak benne,egyszerűen vérgeci film. Ami azért is nehéz,hisz abban az évben volt egy hasonló film,a Fogságban,amin ugyebár még lelkes faszkalapunk,Man 2 illetve tősgyökeres agyhalottunk,Langelus se tudott mosolyogni,erre itt szinte hasonló történik,és Te,kedves néző,vigyorogsz:mert kínzás közben a mama leveséből kell enni,mert olyan dolgok miatt akadozik a vallatás,hogy muszáj vigyorogni ,és mert a kedves nagypapa 3 perccel azután,hogy meglát valakiket kikötve egy pincében ,már magához tér az amúgy se nagy sokkból,és lelkesen lepörzsöli a delikvens mellkasát( nyílt tisztelgés Eli Roth felé amúgy).És itt most nem az a lényeg,hogy azt egy zsidó pasi csinálja és ezek úristen,mekkora szemetek,hanem hogy jaj...úgy látszik,az emberi természet már csak ilyen,ő csak azért zsidó,mert az alkotók is azok. Sőt,egy arab lovas szájából még néhány kritika is éri a keményvonalas ,a világon oly sok gyűlöletet kiváltó népcsoport tagjait. A színészi játék elsőosztályú,a film ritmusa tökéletes,és az erőszak brutális:nincs túlhúzva,így még nagyobbat üt,mikor pedig a nagypapi az égő emberi húsra elégedetten hátradől és emlékeit eleveníti meg,egyszerre vicces,meghökkentő és ki se írom,hogy megint miről beszél. Hogy pedig messzebbről tekintve ,túl az itteni szemétségeken,miről szól még a mozi??Nos,az alkotók szerint abban az országban állandóan félnek az emberek,és kell valami,ami ezt a gőzt kiengedi,akkor pedig tetves mód rá lehet bámulni a másik olyan őrületes sötét oldalára,hogy Lecter bácsi nyomna vele elegáns sakkjátszmát elismerő vigyorral orcáján. Prémium darab ez kérem,ínyenceknek. |
2015-10-07 08:01.29 |
mi lenne,ha mondjuk valamiről nem egy újabb baromság jutna eszedbe,és nem éreznéd annak kínzó piszkálását,no most megosztok valami "bölcsességet"?? |
2015-10-06 15:15.12 |
Áh.....
Túl azon a nyilvánvaló tényen,hogy egy ember halála még ilyen korban is fájdalmas-különösen a családoknak,barátoknak,ismerősöknek-vele azért valami más is eltávozott. Amit ebben a tetves,mocskos,gyűlölettől átszőtt,egymásra köpködő,korrupt,szemét,lopkodós köz és politikai életből már rég kivontak,mert nem "hasznos".Életszerű.Nem korszerű,nem működő(Vagy legalábbis sokan ezt szeretik,hirdetni...) Emberség,empátia,lényéből áradó kedvesség,bölcsesség,népszerűség...és gerinc. Szóval,ő valóban!!!fog hiányozni. |
2015-10-04 15:07.44 |
te miben szenvedsz,mikor a másolásokat és aszongya:magánvéleményed???:)) írod??
mert,baráti öleléssel,biztos van még remény:) |
2015-10-01 13:31.40 |
A film Gia Marie Carangimodell rövid,ám annál eseménydúsabb életébe enged betekintést,egy még nem szupersztár Angelina Jolie-val a főszerepben,aki viszont -túl a nyilvánvaló hasonlóságon-döbbenetes erővel játssza szerepét még akkor is,mikor a rendezés gyöngélkedik.
Amire pedig a hosszú játékidő alatt van példa dögivel:hosszú és olykor lapos a mű,és marha nagy szerencséje a nézőnek,hogy Jolie ennyire erős formában van jelen.Gia abban az időben volt szupersztár,mikor a modellek többsége szőke volt és jégcsap tekintetű:erre jött egy más hajszínnel rendelkező,kerekebb arcú valaki,akiből szó szerint áramlott az életimádat:nemsokára a legkeresettebbek közt találjuk,mert olyan kisugárzása volt,ami még a fotókon is átjött. Gia biszexuális beállítottságú,kefélt férfiakkal is de igazi szerelme Sandy Linter sminkeshez kötötte,ám ennek a beteljesülését a lány egyre gyorsabb és komolyabb drogokhoz való nyúlása megnehezítette és lehetetlenné tette.Gia fotózásokon olykor tört-zúzott,volt hogy egyszerűen elment a munkájából,ami miatt értelemszerűen a kereslet iránta egy idő után megcsappant.Érvelhetünk hogy csak az történt vele,mint sok más modellel akár mostanság is,és bölcselkedhetünk,ez általános náluk,ám ez hülyeség persze,nem mindenki élt ezekkel az anyagokkal. Rövid ám annál izzóbb élete bővelkedett sikerekben és a vége felé kudarcokban:több mint valószínű,hogy egy többször használatos tű okozta azt,hogy AIDS-es lett,ami végül halálát okozta,döbbenetes fiatalon.26 éves volt csupán,ám a divatvilágra bőven rányomta bélyegét erős kisugárzása és valóban egyedisége(Amire több pályatársa azt mondta,inkább őrült volt) Tudom,hogy Jolie-t néha sikk utálni,ám ez is olyan munkája,amiből bőven látszik tehetsége,kár hogy azt feledhető ,közepes alkotásokra is képes elpazarolni. |
2015-09-30 14:46.19 |
Na már lázadnak is.
A Beavatott se volt nagy szám:a tinilányok meg némely tinifiú rajongott érte,mert elhitette velük-oly sok más young adult regénnyel karöltve-hogy most aztán valami olyat látnak,amibe van újdonság.Valami felnőttes.Valami elgondolkodtató,és ráadásul még látványos és kalandos is.Az ilyen filmek örök utálói meg élből rühellik ezeket a mozikat,mert tiniakárkik futkároznak benne,hasonlítanak egymásra,a szerelem valami bődületesen kreténül van ábrázolva bennük,és néha olyan sablonmondatokat váltanak benne,hogy Kósa Fidesz megmondóember érdemi megnyilatkozásai Mózes kőtábláira valónak tűnnek. Az igazság inkább középen van persze-mint nagyjából mindig. Mivel az első rész viszonylag sikert aratott-kicsit azért!!-a másodikat bőven rá lehet húzni az azt megnézőkre.És elég lesz neki a közepes rendezés is meg sok CGI,Robert S. hozza is ezeket a kitételeket.Shailene Woodley kétség kívül tehetséges-a Csillagjainkban a hiba erős bizonyíték rá-és itt is lelkesen rohangál díszletről díszletre,vannak egész dinamikus akciók (ahol néha 10 méterről nem találnak el valakiket....),meg egy nagyon gonosz Kate Winslet ,aki kicsit jobb teljesítménnyel hozza a nagyon genyát.A Lázadóban az a jó(szóval szar) hogy nem történik semmi,kivéve az utolsó 11 másodpercet,amit ne tudnál kiszámítani,ami ne üvöltene bekövetkezte előtt 48 perccel ,szép kitaposott ösvényen evickél a középmezőnyben.A legviccesebb a majd két órában,hogy a mindig szidott Jai Courtney például Theo James-t úgy lejátssza,mint a huzat,pedig kinek is fontosabb a szerepe....Négyes próbál kemény lenni,de a szerelmi jelenetekben annyi kémia van közte és Tris közt,mint szalámis szendvics és a kémcső közt.A romantikát valami olyan hanyag hozzá nem értéssel kezelték végig,amit azért ritkán látni tinigyerekeknek való eksönben. Veronica Rorth regénye olvasatlanba sem lehet nagy vasszizdasz,a film története meg még gyatrább,viszont néhány álomjelenet-különösen Tris égő házas mamamegmentőse-vizuálisan pofás.Van benne egy Macguffin-ennek jelentése remélem ma már csak nem okoz megfejtőkódot-aminek kinyitása tenger sok logikátlansággal van átitatva,de ez a rajongókat úgyse fogja zavarni.Őket az érdekli,Tris csókolózik,lő,fut,pisil,eszik,majdnem fejbe lövi magát,bátor,harci tamponja van,önfeláldozó,szerelmes lesz egy arcidegbénulásos jóképűvagyokcsávóba,lázad,és újra fut meg lő,közben azért még fut.Ezt hozza a Lázadó,tényleg. Pár év múlva meg felnőnek úgyis akik ettől transzba estek,és ez azért biztató. |
2015-09-30 13:00.58 |
arra mondjuk nehéz lenne,lévén igencsak az amerikai viselkedést továbbá a "mi a faszomat is keresünk itt??" gondolatsort feszegeti.
ez itt meg semmit. |
2015-09-28 08:02.49 |
szerintem...az elsőben nem volt gond a fekete figura karakterével,az fbi meg pokoli sok poénforrást hozott.azokkal pláne nem,sőt.a másodikba már kár volt a négert beleerőltetni főleg a jópofizásokkal telefonon. |
2015-09-27 19:38.34 |
de...amit akartam??:)) |
2015-09-27 05:10.14 |
fekete zsaru akkoriban még nem-akkortájt jött ugyanis be az,legyen fekete rendőr mindig,sokszor mondjuk főnök,igazából a lethal weapon tett sokat e dologért.
viszont újszerű volt benne sokminden,és a mai napig másolják,szolgaian. |
2015-09-27 05:06.56 |
ne felejtsd el,én ismerlek,láttam hogyan nyavajogsz summásabb dolgokon:))
szólok,szerintem nem,főleg mert miért viselnének meg,meg sehol nem láttam tőled olyat drámára,na huha most aztán felmostak velem:)) |
2015-09-26 19:52.08 |
komoly,hogy az központi jelenet,ülnek a kádban és írják,bazdmeg??:))
no,ezért is marad pl a die hard mindig alap.és hivatkozási pont. |
2015-09-26 13:42.27 |
komolyabb betegségekkel hagynak magukra embereket,miről beszélsz??amelett,a lényeg kiemeléséhez pont kellett valami nyomor,ami a mondanivaló kiemelését szolgálja.
könyvírásba se fogj soha,a felépítését,hogy mire megy ki nem értenéd:)) |
2015-09-25 18:01.55 |
sose értettem,te minek próbálkozol komolyabb filmekkel,komolyan:) |
2015-09-25 15:04.15 |
most képzeld el,téged is bannoltak volna,mikor a világ legtehetségtelenebb színésznőjét védted körömszakadtáig:)) |
2015-09-25 14:00.56 |
Tényleg nehéz erre mit mondani-ha az ember bele szeretne mélyebben gondolni.
Viszont azt meg azért nem lehet,mert a Lucy egy konyhatudományon képződött,szakácsfilózgatásokkal bölcsebbnek látszani kívánó akciófilm,ami tele van logikai marhaságokkal-ha már mindenkinél fényévekkel okosabb,miért is nem jön rá az idővel kapcsolatos fontos dolgokra és folytathatnánk...-viszont feszes és tempós,néhol meg hülyének nézi a nézőket és ebben igaza van,gondolom Langelus is megnézte. Nekik ott van Morgan Freeman,aki néhány bazi ritka kivételtől eltekintve tényleg egyedülálló tehetségét abban kockázza apró darabokra,hogy ő a fekete,őszes bölcs ember:itt is Lucy változásait ,az agya folyamatait meg hogy néha mit látunk,szépen alábeszéli,míg végül a Mátrix fehér szobánál kicsit megütközik egy pillanatra,mert 100 százaléknál ezt ő sem gondolta volna.Vártam volna azt,hogy Scarlett karaktere ha már okosabb lett mindenkinél elbőgi,van e vajon Isten,ha igen,akkor kié,ha meg nincs akkor ő most épp annak készül,de erre már nem telt az írónak.Kár:mindig jó belelátni az alkotók véleményébe. Besson persze azért a mostanság közepes alkotásai ellenére még mindig tud rendezni,sőt hangulatot csinálni,bár egy szupernőért a film 37 percétől kezdve nem is lehet izgulni,legyenek akármilyen begőzőltek az ázsiai szemétládák.Scarlett közepes,néhol csinos,a 86 perc közepétől meg üveges tekintettel néz maga elé,mint bevándorlók/menekültek/migránsok a magyar szövegű plakátokra,hogy Te itten nem veheted el a magyarok munkáját. A képi világ sokat ment a minőségen,Besson pedig önmagát-a Leon a profit-is megidézi a végső akcióban:csak hát,az klasszikussá vált,mert tényleg megérdemli.Ez meg átfut rajtad,mint egy mélyinterjú bármelyik Győzike vadhajtással. Maradjunk a közepesnél,mert szépek a gepárdok. |
2015-09-24 15:54.28 |
Tökéletes.
A legjobb mesék mindig brutálisak:és az emberi természet sötétebb oldaláról is beszélnek,hála mondjuk Andersen-nek,nem is mindnek happy end a vége.Imádom azt a rózsaszínű,csökkentett szürkeállományú ótvar unalmas ,ostobaságban a celebeken túltevő frázist,miszerint a mesék legyenek csak gyerekesek,hisz inkább nekik valók-a Doboztrollok kinézete,világa,képei pont ezt rúgják farba. És még hozzá hogy. Alan Snow művéből készült,az elkészítéséről pedig minimum illik annyit idevésni,türelem kellett hozzá,és szakmai imádat/alázat.A történet nem bonyolult,ám a benne rejlő viszonyrendszerek egy kisebb korú gyermeknek igenis átláthatatlan-hisz szól ez a felemelkedés vágyáról,a kapzsiságról,és bizony a látszatról,hogy abban sokan mennyire erősen tudnak hinni(kiírjam,politika???) Minden,de tényleg minden karakter egyedi,és tulajdonságaik határozzák meg logikai lépéseik-végre egy olyan mese,ahol például a rossznak motiváció néhol érthetőek,mi több,akár el nem ítélhetőek,legalábbis mindegyik.Aztán persze Suvasz úr tesz olyasmit,amiért szívből lehet gyűlölni majd,de ez így a jó,mégiscsak ő a "gonosz". A Trollokról pedig kiderül,bár szépségüket nem tőlem örökölték:))ám jóságukat mégis:)),a kisfiú hőssé válik,és Suvasz fogdmegjei,Kopé és Potyka pedig olyan dolgokról filozofálnak,amihez kisebb korosztály felvevőszínvonala valószínűleg kevés(erről persze nem ők tehetnek,egyszerűen kicsik még azokat átlátni)A humor néhol vaskos,néhol viszont finom és érzékeltető,olykor gusztustalan vagy morbid is akár,ahogy a helyzet megköveteli.A Doboztrollok az a fajta munka,amit tényleg jó nézni:van tartalom benne,hihetetlen meló,elképesztő vizualitás és mindezek végre egy nem hétköznapi mesét eredményeznek,hanem valami különlegeset. Amit attól a stúdiótól el is várnánk.Kár amúgy,hogy a magyar szinkron ront az összképen. |
2015-09-24 15:08.59 |
A Kihalás szélén című filmet itt forgatták Magyarországon,és így hirtelen kevés olyan posztapokaliptikus darabot tudnék felsorolni,amihez közünk van(a Z Világháborúból jól kivágtak minket...)
Spanyol érdekeltségű próbálkozás,Liam Neeson mostanság kedvenc akciórendezője tartotta figyelő tekintetét a munkálatokon,és bár kis költségvetésű dráma ez inkább,nincs híján erényeknek. Ez főleg a forgatókönyv aprólékosságában figyelhető meg,és pont ezek miatt fogják többet unni:a vírus??? által kihalt,valamerre zombik csatolta vidéken 3 ember kapcsolatáról szól inkább a film,mint az apokalipszisről vagy a horrorról-noha van benne az is.Kapunk egy nyitójelenetet,ami hellyel-közzel izgalmas,aztán inkább a karakterekre hegyeződik ki a dolog,és nem az akciókra-sőt,azokkal gond is van,néhol csapnivalóan alulrendezettek. Ellenben Jeffrey Donovan és főleg Matthew Fox játékában kár hibát keresni:bár mindketten megrekedtek inkább a TV-s világban,de amit megkövetelt a majd két óra,hozzák,és a kislány is kellemesen játszik.Kapunk némi gore-t is,van kis ijesztgetés meg a végére a múltban való tragédia miatt egy hősi halál,ami már az első percektől kimatekolható-valójában itt minden előre látható,de mégis nézhető marad a legvégéig. Mondjuk,a pozitívabb kicsengést a történet miatt kicsit...viccesnek találtam. |
2015-09-22 19:05.04 |
amit ott vincent leírt a csatáról,a filmről szólt,nem az éjjel nappal budapestről vagy a menekültkvótáról. |
2015-09-22 17:11.00 |
ez azért van,mert amerika mostani politikai szerepét,az usa szerepvállalását akárhol és bármiben hozzákötik a filmekhez is sokan,még úgy is,hogy az a múltban játszódik.érzelmeket kevernek ,főleg persze negatívat bármihez,amihez közük van. |
2015-09-21 18:16.59 |
nem hinném,nekem ezzel gondom lett volna:)) |
2015-09-21 18:11.41 |
Bazdmeg.
Jön egy vén rendező-George Miller-jön egy veterán operatőr-John Seale-és kipurcantják az eddig látott álomgyári akciófilmek 99 százalékát.Azokat,ahol CGI-vel tömnek meg jeleneteket,ahol olyan baromságokat csinálnak,hogy felhőkarcolókba száldosnak gyönyörű autóritkaságokkal,ahol már nem számítanak a fizikai és egyéb valóságok,mert a mozikba járó közönség-kik igen fiatalok-igényeit akarják kiszolgálni,azoknak meg néha úgyis minden mindegy. Azokhoz tartozom,akik a régi Mad Max filmeket még VHS-en látták,alámondva:aztán az első bejött a moziba felirattal,és a kommunizmusban a TV-ben volt egy olyan műsor,hogy Studió... utánaírva az adott évszámot:nos akkor az általam amúgy nagyrabecsült Kepes András igen kritikailag lépett fel az ausztrál munkával.Kiválasztották azt a jelenetet,ahol Mel Gibson esélyt ad a végén az utolsó életben maradt szemétládának,vagy levágja a lábát vagy felrobban.Kepes majdhogynem szó szerint a következőket mondta:"és gondoljanak bele,ő a jófiú".Nem értett egyet az indokokkal,a bosszúval,magát a filmet nem szerette:amihez persze teljes mértékben joga volt,ám nekem ahogy hozzáállt a kérdéshez,inkább sznobnak véltem viselkedését.A Mad Max azóta kultfilm lett,pedig kis pénzből,ismeretlen arcokkal forgatták,és a sztorin néhány helyen lehetett volna még mit csiszolni:ám volt benne valami fékevesztett nyerseség,erő,düh ,ami átsugárzik rajta,ami többé teszi.Nem utolsósorban adott nekünk egy világsztárt,aki azóta a magasból a mélységekbe zuhant,holott sokkal több van benne,mint nőverő most szidott imidzse mögött. Miller aztán elment és csinált pár sikerfilmet még-a Max harmadik részéről inkább most hallgassunk!!!-néhány gyerekfilmet,aztán Tom Hardy-val és Charlize Theron-nal bebőgette a posztapokaliptikus világba a motorokat,megmutatva,milyen egy 2 órás adrenalinhenger. A 2015-ös Mad Max számtalan kérdést is felvet,akár maga Max személyét illetően is,hisz elindultak a találgatások,ki is ő valójában,és ez a film mennyire csatlakozik rá a régi háromra-ezt a H. Joe karakterét játszó Hugh Keays Byrne feltűnése csak még jobban felerősíti,hisz az első részben ő volt Max legnagyobb ellenfele.A történettel az első benyomások alapján nem vacakoltak,ám lehántva az őrület képeit,igenis megfigyelhető a markáns tudatosság Millerék részéről, a nők mint olyanok nem szülőgépek(akár a mi világunkba sem,innentől kicsit feminista áthallás van a dolgok mögött) továbbá egy célját vesztett,sodródott világban rengeteg fiatalnak adhat gerincet,elhivatottságot egy karizmatikus akárki.A megsebzett lelkek,a tanulatlan tömegek ,a bizonytalan emberek tartozni vágynak valahová,és ezt nagyon is tökéletesen ki tudja használni karakán,jól beszélő,az ehhez nagyon is értő ember vagy emberek,hogy akár személyi kultuszt is építgessenek maguk köré.A Mad Max egyik legérdekesebb figurája Nux,aki fokozatosan ébred rá,hamis bálványt imád ,és végső tettével bár hű marad a sokra becsült bátorsághoz és a halált nem félő kamikázék tömegéhez,ám azt egy nemesebb ,emberibb okból követi el(Ha így nézzük,igen,megérdemli a Valhallát). Amellett az alkotók igazi,morbid ám mégis saját szabályai szerint működő "őrült világot" építenek a film köré,ahol a harci indulót játszó dobosok és a torz gitáros ugyanolyan fontos,mint a telt mellükből tejet adó (tenyész)anyák.Vagy az a megdöbbentő pár perc,ahogy a halott kisfiú testével bánnak,hisz már nincs értéke.A rendező nagy súlyt fektet erre a kilátástalan,szürreális,borzalmas és embertelen miliő megteremtésére,ahol keveseket szolgálnak ki sokan rabszolgamunkával,néhány csepp vízért,mintha csak óvna ettől a jövőtől. Persze,mivel ez akciófilm,sokan az ilyesmire nem figyelnek fel-ami kár...-őket az érdekli,mi robban,pusztul,hogy sírnak a harci vasak és az üldöző autók:a 2015 év Mad Max-e e tekintetben pedig a maximumot hozza-minimális CGI rásegítéssel,még a viharnál is sok a valódi kép.A kaszkadőrök csak úgy repkednek,az akciók követhetők és durvák,nem ráng a kamera,minden beállítás tűpontos,néha pedig a pusztulás festő ecsetjére kívánkozik:John Seale valami olyan vizuális orgazmust teremt meg már az első képkockától kezdve,amire írjuk már ki,nem volt még példa.Barna,narancssárga,kék a fő kontrasztok,már az első percben mikor Max áll a sivatagban,eszméletlen a kompozíció,és a vágások illetve a sokszor ütemes aztán meg grandiózus zene-mint a motorosok ugrabugrálásánál-olyan adrenalinbombává varázsolják az eksönöket,hogy kutatni kell az emlékekben,mikor éreztem utoljára nézőként ilyet.Amit talán a film gyengeségére lehet írni,hogy Max karaktere hátrébb szorul,és Furiosa nagyobb szerepet kap,ám mivel Charlize Theron játssza,gyanítom,ezt is kevesen hozzák fel hibának.Tom Hardy szintén nem a képzettségével szokta uralni a vásznat,hanem azzal az elementáris ,a lényéből fakadó erővel és szilajsággal,erre jobban oda kellett volna figyelni-és kihasználni. A Mad Max örült film-de könyörgöm,ahol szerepel az a szó hogy Mad,mégis mit várunk???Ám olyan tökösség,vagányság,durvaság,olyan energia lappang benne,és annyi alkotói szeretet,odafigyelés,hogy magasan kiemelkedik az akciófilmek tengeréből. |