Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Túlélni a holtakat - Paramount Network, 04:10 |
Freud: Az utolsó pszichoanalízis - HBO2, 04:15 |
A szerelem megmentője - Film4, 04:45 |
Dr. Dolittle - Moziverzum, 05:00 |
Egy alagút Kínába - Filmbox, 05:10 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
John Larroquette (77) |
Christina Applegate (53) |
Joel Kinnaman (45) |
Billy Burke (58) |
Jill Hennessy (55) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
A Baader Meinhof csoport - Vélemények |
Johanna nőpápa (2009) - Vélemények |
Kiút (sorozat) - Vélemények |
2022-es választás |
Róma (sorozat) - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
A Baader Meinhof csoport |
Elizabeth Saunders |
2015-06-11 11:50.15 |
nem bántáskép,de a nálad is 5 csillagos frigyládában,magányos lovasban stb mikor merült fel és hányadik percben na a főszereplő mostan elhalálozik??(oszt mégsem ugye) |
2015-06-11 10:45.35 |
Jól beletörölték a lábukat a magyar kritikusok némelyike:a Jussi Adler-Olsen regényéből készült krimi ettől független engem megfogott.
Mi több,az erősen TV-filmnek kinéző Nyomtalanulnál sokkal jobban tetszett. Most már nem kellett persze annyira építgetni a karaktereket,de a két nyomozó közt eszméletlen jó rezonancia van.Nikolaj Lie Kaas még azt is el tudja adni,ami persze unalomig ismert,nevezetesen a rendőr egy bűnös,de megtört és bosszúra szomjas karakterrel is együtt tud érezni,mert tudja,emberség is van benne(Arról meg most udvarias mód fordítsuk el fejünk,a lány lelkét azért nem semmik terhelik,melyeket önként és mosolyogva követett el....baromság,na)Fares Fares-jól kitoltak vele szülei a névnél:))-meg régóta kedvencem,természetes színész ösztönös repertoárból dolgozik. A Fácángyilkosok nyakába rakták azt a táblát,újra csak az arra a vidékre is jellemző társadalomkritikával foglalkozik,a nők helyzetével,ám azért nem minden dán/svéd filmet láttak a magyar nézők,vélhetőleg van akinek ez új.Jóval keményebb,összeszedettebb a rendezése,és bár logikai butaságok is vannak benne,én élveztem minden másodpercét(és bevallom,az se zavart,hogy évekkel később nagyobb lett az egyik karakter:)) Gyártási helyén az év legjövedelmezőbb saját filmje lett,így hát jön a folytatás(Melynél kétség kívül felmerül a kérdés az amerikai detektívirodalom meg a Döglött akták ugyan mennyire volt bent a szülőszobában?:)) |
2015-06-11 10:28.50 |
A Kelepce egy sima,kiszámítható történettel bíró krimi/akció,kicsit közepes de pár dolog miatt felértékeltem.
Az egyik Eric Bana:nagyon jól hozta karakterét.A film komolyan célzott rá,minden embernek van egy másik oldala,itt az ő bűnöző figurájában ott voltak a mélyebb emberi érzések is,még akkor is,ha persze érdekből is segített -lásd a kisháznál.(Más kérdés,ez az áldozatokat mennyibe vigasztalja ugyebár)A másik dolog a két veterán színészhez köthető:Kris Kristofferson és Sissy Spacek olyan idős párt alakítottak,akik egyszerre voltak kemények,ám nyugodtak,tele emberi érzésekkel és valami végletekig egyszerű légkör lengte be őket-értem ez alatt,a ma embere hány dolgot túl tud tekerni,ott meg a józan paraszti ész látszott.Továbbá,igazi kémia volt köztük,pedig ezt a szót nem nyugdíjasok látványa indukálja:itt mégis. Van néhány akció,kis durvulás aztán a végére jön a legjobb jelenet,a vacsora,ahol az igazság elhangzik pro és kontra,légyen az esetleg fájdalmas.Még a hipertehetségtelen ám kétség kívül csodálatos szemű Olivia W.-nek is elhittem,amit mondott testvérének,persze Bana karizmája uralta a légkört(És szintúgy milyen pillanat volt,ahogy az édesapa megbocsát és bocsánatot kér fiától,helyed van az asztalomnál szöveggel) Nézhető ez,amin meg nagyot röhögtem:szegény Charlie Hunnam karaktere gyorstüzelésben szenved,nagyjából 16 másodperc alatt beleélvez Oliviá-ba.A szexjeleneteket ennél ügyesebben szokták megoldani,vágásokkal,itt meg szexuálpszichomókusért sírt a scena.:)) |
2015-06-10 16:36.51 |
Van egy nagyon jó irányelv a horrorok területén:minél kevesebbet tudsz a démonról/átokról/szörnyről/gyilkosról---az annál félelmetesebb.Kár valamit túlmagyarázni,mert a (értelmesebb...) néző agya azért még a játékfilm ideje alatt is dolgozik,hogy a történet réseit kitömhesse.
Az emberi képzelet pedig határtalan(is tud lenni...) Az It follows megjárt már néhány filmszemlét,kint a nullköltségvetés egyik bajnoka:nem érdemtelenül.A kritikusok imádják,a nézők is szeretik-bár szerintem csöppet ezt is túllihegik,mint a Babadook-ot. Ám mindettől független,ez a film ügyes és hatásos. David Robert Mitchell tinidrámát készített:de hősei nem az amerikai megszokott,jómellű,sikoltozós tinipicsák illetve jótestű tesztoszteronhuszárok táborából kerülnek ki,mondhatni,akár átlagosok is(ennyire csinos csajt azért felrúgsz vagy 18-at 100 méteren egy sulinál).Ráadásul ezek a karakterek nem azok az emberek,akiknél már imádkozol,lője/üsse/egye meg/pusztítsa el/olvasson fel neki Tolsztojt hogy bélcsavarodást kapjon/ tipikus áldozatok,érző,beleérző,melankóliára és vágyakra éhes emberkék.Lehet akár értük izgulni-mert megérdemlik. Jay ,a főszereplő is ilyen:megértjük,és igen,az ember ebben a korban kefél akár autóban is-most a prűdek és az örök szüzességet fogadók kérem,vegyenek mély lélegzetet,tudom,ez elsőre borzalmas másodszorra meg inkább egyél egy citromot-és mikor megkapja a nemi úton terjedő átkot-ami egy alakváltó démont jelent valahol-észrevehetjük,ő egy igazi,jól megírt fiatal lány,aki tisztában van azzal,egy nő mindig talál valakit,aki megrakja,ez viszont azt jelenti,annak kerül veszélybe élete. Felelősség.Hoppá,kérem,egy fiatalnál.Aki tudja,egy ilyen húzás emberileg milyen mélyre taszítaná. Jay tehát küzd,a film pedig bizonyos jelenetekben elképesztően ügyes és valóban félelmet keltő-úgy,hogy azt nem vérrel vagy bazi erős hangeffektekkel érik el.David Robert Mitchell ügyes és biztos kezű rendező,ha feszültséget kell teremtenie,és páratlan jó húzás a mozitól,hogy a néző 25 perc után az ÖSSZES ,a háttérben lassan mendegélő alakban a szexdémont látja. Bele lehet a történetbe beszélni a fiatalok hozzáállását a szexuális aktushoz:beszéljük bele.Ok,benne van.(Mi mások voltunk???)Ez a drámai oldal miatt fontos talán,ám én szívesebben beszélek inkább az It follows egyedi hangulatáról,illetve a John Carpenter-t megidéző soundtrack-ról. Nekem a vége volt kicsit...kevéske,és ott azért előjött a költségvetés hiánya is.Ám mint horrorfilm,az It follows kétség kívül a mai kor egyik legjobb próbálkozása,amit -mert van róla szó-talán bemutatnak magyar filmszínházakban is. Meg is érdemelné. |
2015-06-08 16:00.01 |
az mondjuk fasza,egy john voight neve nem mond sokat...:)) |
2015-06-05 16:48.52 |
Valami elképesztően jó film.
1971,Belfast:a ma embere annyit tud róla,valami káosz volt arrafelé,IRA,angolok,sok ember meghalt,ölték egymást a protestánsok,katolikusok,és ölték az odavezényelt angol taknyosokat is.A film egyetlen emberhajszán keresztül,egy éjszaka eseményeit követve-kivéve a kiképzést-próbál bemutatni valamit az akkori eseményekből,precízen,ügyesen,véresen és izgalmasan-mi több,kiszámíthatatlan mód és több olyan csavarral,amit nem sakkozik ki a néző. Főszereplője Gary Hook közlegény,aki egy bevetés során lemarad bajtársaitól,aztán pedig többnyire sebesülten,saját életéért kénytelen küzdeni.Nem szuperkatona,nincsenek különleges képességei,és fél:a 71 egyszerűen, elképesztően életszerűen mutatja be a karaktereket,ez a szerencsétlen srác sokszor csak sodródik,és már a sajátjainak vélt csoport is azt akarja,haljon meg-mert van az a cél számukra,amiért megéri. Ami többeknek el fogja kerülni a figyelmét,mert csak egy jó eksönfilmet látnak az alkotásban,az az,Hook azt se tudja,miben hisz,hogy ő katolikus vagy protestáns:nincs hite,és így egy hit nélküli figura saját önnön drámája is folyik szemünk előtt,ami pont a lényeget tekintve nagyon fontos.Számára a katonaság nem a melldöngető hazafiasság lehetősége,hanem csupán egy kiút -hisz árvaházban nőtt fel. Technikai értelemben olyan,mintha egy Greengass akcióthrillert néznénk-a robbanás elképesztően hatásos!!!-és kiemelném a Holtpontot megidéző kézikamerás futkározást,cool és nagyon igényesen van megcsinálva.A készítők nem csak egy szempontot vesznek figyelembe az igazság kibogozásában,sőt igazából nem is bogóznak ők ki semmit,mert ami ott történik,abban rég elveszett az igazság.Csak árulás volt,vérontás,áldozatok minden oldalon,és sérelmek,amikre mindig lehet hivatkozni. Megértem a fiút,ahogy visszamegy a kis srácért az árvaházba:a semmiért!!!haltak és öltek megint ,pedig ami igazán számítana,az lehet egy hozzád bújó élet is. |
2015-06-05 16:28.21 |
Hugh Grant-nél Man 2 érdemi beavatkozást nem igénylő és talán még működő agysejtjei -mely wc-zés előtt a gatyalehúzást működtetheti,de ez csak afféle úrifiúbéli tipp tőlem:))-számán be lehet lőni,a léha,cinikus,csajozós,egész jó dumájú figurától ugyan hányszor távolodott el életében:nos,az ismeretlenről lehull a lepel,a szám az 2-es,a filmek pedig a Keserű méz,a másik meg a Felhőatlasz.(És ott még gyilkol is!!)(Jó,van még neki Fehér Féreg meg Halálos Terápia,az ismertekre értettem és sarkosítottam:))
Szóval,Grant megél ebből az egy szerepből,nem hinném,a leárazott 3D-s Tv-k előtt toporogna fontjait szomorúan számolgatva,és igazából ezt a karaktert...jól is nyomja.Megbízhatóbban,mint bárki ebben a szakmában. És lehet is őt érte szeretni,csípni:a világ elfelejtette már,hogy egy prostit szopatva bukott le annó,és emiatt kicsit mellőzték is,a MILF korosztály kedvence,amúgy meg van benne valami az angol sármőrökből.A The Rewrite-hihetetlen ötletes újra a magyar cím,innen ajánlanék néhány tiszteletjegyet az első sorba a féltéglatávhajító-verseny döntőjére elkövetőjének!!-nem egy nagy film,és nem is jó film,de működik,mert ő játszik benne,újra ugyanazt csakis,de van bája,kedves,és néhol oda is mond az amerikai filmgyártásnak(Mellékesen,ezek a legjobb pillanatai) Már az is kész anomália,hogy egy közhelyes forgatókönyv épp közhelyei miatt jó,és közben pedig a moziban marha sokat beszélnek a közhelyes forgatókönyvekről:hoppá,kérem,kritika!:))Jelentkezzen kérem elmeorvosánál vagy az enyémnél aki nem tudta,Marisa Tomei azért tűnt fel,mert ő lesz a párja,és....a mindenit,még mindig bomba jó segg....gyönyörű a popsija,bocsánat.Marc Lawrence kiszámítható munkája magáénak tudhat több jó poént,marha jó mellékkaraktereket-J.K.Simmons a legnagyobb istencsászár!!!!-és egy megnyugtatóan borítékolható,mindenki számára elfogadható véget. Hugh Grant meg egy évig megint nem forgat,mert ő már csak ilyen léha figura.Oldaláról rábambulva a kérdésre,Hugh,néked van igazad!! |
2015-06-05 15:50.55 |
elmondat már.most menj,néz ki egy újabb filmet,amit szeretnek többen és írd oda,rossz. |
2015-05-31 15:28.21 |
Erre nehéz szavakat találni.
Rossz,bugyuta,ötlettelen,csiricsáré,sótlan,unalmas,humo rtalan:csak Paul Bettany értékelhető benne.Bocsássa meg nekem mindenki,de őszinte vagyok(halottról jót vagy semmit,tudom,de akkor is...),amit itt Johnny Depp lenyomott,ahhoz képest Bajor Imre ripacskodásai vígjátékokban tanítandó nüanszokkal teli apró,pici kincsek. |
2015-05-30 18:12.58 |
Azt talán kevesen tudják,Tobe Hooper eredeti mozija mára tananyag,sok helyen be van választva a 100 legfontosabb film közé,továbbá egy példányt belőle-nem digitalizált,ilyen olyan adathordozón!!-hanem eredeti filmszalagon az Akadémia el is zárt mint a múlt szerves része iránti tisztelet(és egyebek....)relikviájaként.(így járt az eredeti Star Wars,vagy Spielberg Cápája is,ami a világ első blockbuster darabjaként is fontos mozitörténeti alapkő)
No,ez a film persze nem lesz az:ám úgy vélem,pillanatnyi horrorigényünket csillapíthatja.Az örökség egy minden izében kiszámítható hülyeség néhány jó véres és brutális henteseléssel:osztán slussz.Ez a családi csufipuszi meg erőltetettebb,mint egy Éden hotel veszekedésgyártás. Szóval,a csajok nem rosszak,a fűrész berreg,mikor tömegbe is szaladgál gyilkosunk illik vihogni olyan gáz pillanat,és a végén meghal aki csak 11 mondatnál többet kapott a filmbe(A nőn kívül)Horrort ezért nézünk,néha meg persze nem mert klisé meg panel,de...én egyszer elvoltam véle. |
2015-05-30 17:57.27 |
Istentelenül jó film.
Mundruczó Kornél nagyjátékfilmjei NEM közönségfilmek:támadható azzal,mi a fenének készíti őket,pénzherdálás,én viszont azt mondanám,ő a gondolkodó,tolarenciára éhes világnak kíván valamit adni,és ebbe tehetsége nem ismer kompromisszumot.Jól is teszi.A világ hál isten elismeri -és felismeri-azt,ez a fiú,aki a Szomszédokban még színészkedett,nyitott szemmel járkál a világban.A Fehér Isten thriller-horror-dráma,de sokkal inkább társadalomkritika:aki tudja,mi megy ma a világban,mi megy Magyarországon,annak talán kár túlragozni.Az üzenet és a gondolatok túlmutatnak a néhol valóban papírízű sőt nehezebben hallható párbeszédeknél,illetve néhány színész vitán kívüli gyengébb teljesítményénél-ez a film belátható problémája.Arra viszont nagyon kíváncsi lennék,a rendező látta e Samuel Fuller igen éles vitát kiváltó régi alkotását,a White Dog-ot(Innen ajánlom megnézésre,tetves erős darab.Ja!!!Izé....az se akciófilm.Ha már ez zavaró)A felütés akár a Walkind Dead nyitóképsora is lehetne valamelyik részben,csak a főszereplő kislány után itt nem zombik,hanem kutyák nyargalnak(Vagy 250 állatot vettek igénybe az alkotásban,Hagen-t pedig két eb is életre kelti)Hagen egzisztenciális válságát az alkotók igen nyomasztó képekben adják vissza-már az elején a bocikból kipenderülő zsigerek láttán meghökkentem,és később se adták alább.A korcs-ami itt igen fontos!!kutyus drámája nem csak a kutya vs (ebadozó) ember kálváriája,hanem a másság,elidegenítettség,felsőbbrendűség problémája a társadalomban,ami Kornél műveiben állandó visszatérő elem(Most lehetne érvelni azzal,miért nem csinált a rendező olyan filmet,ami önmagában nézve is ezt visszatükrözi:egyrészt,az én véleményem az,megáll ez itt a 120 percben,másrészt,egy nem populárisabb alkotáshoz nem gond,ha az ember úgy áll hozzá,van némi előműveltsége.És ezt nem azért írom,hogy legyen ok megsértődni)A filmen átvonul egy igen erős metafora:ha elfogadjuk a kutyusok "lázadását" mint alaphelyzetet-és a koncepció érdekében tegyük meg-és ők az elnyomottak,a kisemmizettek és a társadalomban épp csak vagy meg sem tűrt réteg,akkor az alkotók szerint számukra két út marad csupán:vagy fellázadnak -és vélhetőleg részsikerek után el is buknak majd...-vagy marad az engedelmesség.Lehajtott fejjel be a sorba,mert ezt kívánja uruk,a Fehér Isten(Ha eszedbe jut némi karlengető csoport,nem jársz messze Mundruczó gondolataitól és céljától)A film vége pont ezért is nagyszerű-ugyanakkor irányított,mi több kicsit belebeszélő és csontig megmagyarázó,de tartok tőle,így sem sokan értették-a pillanatnyi béke,ahol a kutyák esetleg visszavedlenek az ember legjobb barátjává,nem konszenzus része,hanem manipulációé.Az úr-a Fehér isten-újra úr,a szolga meg szolga(ismét),ez társadalmilag újra elfogadható állapot,ám nem robbanhat ki ismét valami feszültség???(Pont ezért briliáns szerzői húzás a végén a zene használata,ahogy kissé alábbcsendesül:hány és hány nagyobb műben aztán "kitör"újra a zene,és ennek képi megfelelőjét-azaz az esetleges újabb tombolását az ebeknek aztán az alkotók a nézőkre bízzák).Nem állítom,hiba nélküli a film,feljebb írtam többet is,hozzátenném,hogy a drogos történések ki is lógnak elég rendesen,ráadásul az apa hirtelen pálfordulása dramaturgiailag érthetetlen,túl hirtelen és erőltetett.Mégis,a Fehér Isten szimbólumrendszere döbbenetesen erős-elég arra gondolni csak,majd az összes megvadult kutymuty korcs,míg a fajtiszta kutyák ahogy azt az ember elképzeli és elvárja,szépen ,láb mellett pórázon kocog gazdája mellett-illetve a benne lévő üzenet bizony érvényes és odafigyelésre méltó-ma,itt,Magyarországon pláne.Túl kell azon is látni,hogy többször a kutyák nem úgy cselekszenek mint ahogy azt azért sejtenénk az adott szituációban-de ez a lényeg kiemelése miatt van így.A film eleji feliratot meg megfejelném azzal,a szörnyeket meg mi gyártjuk-sok esetben.Legyen az kutya,csöves,kisebbségi,más felekezethez,valláshoz stb tartozó,tehát akár -ember is. |
2015-05-30 16:48.11 |
ha átgondolod,nem volt az olyan bonyolult,és ő se egy texasi kukoricahámozó volt:))
mindamellett,a krimiszál nem a lényeg a filmben,van benne hiba elég |
2015-05-27 18:17.45 |
Aranyos volt!
Persze,ezt még 57-58 felé írták,és az angoloknak sokkal többet mond mint nekünk,ezért is csínján a letukmáló kritikákkal,mert igazságtalan.Akkoriban a történet újdonságnak hathatott,ma már...formagyakorlat. Családi film ez,a jobbikból,persze szépen animált,ennél rosszabbal találkoztunk már amcsi gyártmánynál is.A humora az,amiben néha több:van nem kevés olyan vicc is,amit a srácok annyira nem biztos,megértenek.Persze,ők azért jobban ki vannak szolgálva-de ez végül is,érthető,úgy vélem. Kidman meg szemlátomást élvezte negatívabb karakterét. |
2015-05-27 10:41.31 |
A valóság a filmmel kapcsolatban az,hogy már 2 éve dobozban volt:a kutyának nem kellett,mert mindenki tudta,rossz .Gagyi.
És tényleg. Aztán a Warner átpasszolta a Universal-nak,akik olcsó áruként belengették a mozikba:mivel a gyártási költséget már nem ők fedezték ugye és keveset fizettek érte,a házimozis piacon talán már hoz némi nyereséget.De,ez még mindig nem a film csapnivaló minőségéről szól,ez csak...biznisz. Mert a Hetedik fiú hiába egy 16 részes,dark fantasy-hez tartozó könyvből táplálkozik-amiben horrorelemek is vannak viszont az első részében nincs is sárkány....-olyan formában eltolta a Mongol rendezője,hogy arra nehéz példákat felhozni.A párbeszédeket nem írnám rá mint negatívumokat-azokat elég hallgatni,hogy rosszkedved legyen-viszont a mozi hangulatáért,semmilyenségéért,a panelek meglétéért és azok szarul használatáért igenis ő is felelős. Ebben a filmben semmi nem működik,pedig vannak benne jó színészek is-nem,nem Ben Barnes,ő itt is gyenge.Amikor meg szerelmével van,a mű mélypontjai,azzal a szenvedélyjel egy elárvult bacilust nem lehetne átmelegedni.A jó színészek alatt a világ egyik legjobb színésznőjére utalok,Julianne Moore-ra,akit viszont sose szabad blockbuster vagy közönségfilmbe engedni,habitusa,kisugárzása ott egyszerűen nem működik.Tedd őt művészfilmbe,független alkotásba,akárkit lejátszik. Itt ezen elvek mentén borzalmas,de még mindenki Töki-je is,akinek beszédje túljátszott,csak forgatja a szemét mint szűzfiú a pornóboltban és úgy egyébként eregeti a baromságokat a szájából.Bár egy kardozós fantasy-t nem ezért nézünk,ez is hozzátartozna a "játékhoz",de az akciók összecsapottak,gyengék,ötlettelenek,és olyan erővel trappolunk a várható ostoba végkifejlet felé,hogy azt tanítani illene,mint negatívumot.A zene zsér,amiben mondjuk nem okoz csalódást,a CGI mágusok még mindig az álomgyár legmegbízhatóbb kubikosai. Tv-filmnek elmenne,de mikor Jackson művei szintű darabok is landolnak a filmszínházakba,ez bizony ótvar borzalom 90 percben. |
2015-05-27 10:06.15 |
ha jól figyeltél,bár nem ilyet,de ültetett már fel faszit |
2015-05-26 16:58.16 |
főleg,ne a magyar közönség igényszintjére apellálj:)) |
2015-05-22 19:56.17 |
Érdekességkép,a killer és áldozata viszonyrendszere elég bőven meg lett változtatva.
A skandináv keresztrejtvény....miket írok már,szóval a krimik mostanra elég széles körben ismertek-Európában.Jellemzőjük-de ezt amcsi vagy ázsiai társaikra is rá lehet húzni!!-hogy a nyomozók alsó hangon depressziósak,gyűrött de férfias arcúak,családi problémával vagy alkohollal súlyosbítottak,ám vannak olyan tulajdonságaik is,ami miatt a film végére kiderül,fasza gyerekek azért.(Még mosolyognak is). Klisé. Itt sincs másképp,Jussi Adler-Olsen regénye-melyet mintha a Döglött akták ihletett volna!-kiszámítható mód trappol előre ,finoman szólva TV-filmes megoldásokkal.A sztori azért nem túl bonyolult,helyenként kemény is a 90 perc-foghúzás,ááááááááááááá!!-és a két nyomozó csak összekovácsolódik a végére,jah,és van beteg "gyerek" is,mert az kötelező.Hogy pedig mi és miért történik,naná a múltban keresendő,hol máshol. Ettől független,a Nyomtalanul nem rossz:Nikolaj Lie Kaas és Fares Fares szimpatikusan játszik,a nyomozó arca gyűröttebb egy vagyongyilatkozatnál,amit politikusaink töltenek ki utánjavítva,és az ütközés után a kislány piros ruhában a fehér tájban...üt. Más nem nagyon,mert mondom,mintha egy TV sorozat pilotja lenne...de adjuk meg a királynak,mi jár neki. |
2015-05-22 19:39.07 |
Nem rossz,csak klisés:a végére azért összejön valami meghökkentő:)
Erről a filmről sokat nem lehet írni,mert inkább meg kell nézni:ha jó hangulatban talál el,jól is fogsz szórakozni.Egész jó színészfelhozatal toporog a margón,és ők nem is okoznak csalódást,inkább az,hogy bizonyos ziccereket mennyire kényelmes,kiszámítható mód ütnek le,ezzel meg a nézőben fanyar ízt hagynak. De,én nem bántam meg,ahogy a családi szekrényből potyogtak a csontvázak,néhol meg röhögni is lehetett.Akinél a film kimerül rendőrségi autók zúzása,kukifing poénok meg tini lányok vihorászásánál,hozzá se kezdjen. |
2015-05-22 18:14.17 |
Kicsit jobb volt már,mint a közepes első rész.
Amit én-és ezzel voltaképp nagyjából egyedül is vagyok-maga a kérdés felvetéséért kedvelt:ha bevezetnék,lenne egy nap mikor lehetne gyilkolni őrjöngeni-azaz az ember egyik tulajdonságával élni!!!-364 napig tényleg béke lenne??Csökkenne a bűnözés,javulnának a munkavállalási adatok és úgy egyébként minden pozitívabb mederben folyna? A film megelégedett egy házban történt,feszültségmentes mód megcsinált hajszával:jó sok pénzt hozott meghökkenésre adva okot.A második rész kimerészkedik az utcára,az alapötletet továbbgondolják az osztályok közti különbségek irányába,és szereplőnek kapunk néhány másodvonalbeli nevet:Frank Grillo-t azért igencsak kedvelem. Mivel több pénz állt az alkotók rendelkezésére,látványosabb a mozi ,néhol kemény is.A karakterek a sablonkönyvből másztak elő,de ez egy ilyen műfaj és ez a film se megváltani hívatott.Lehetne irkálni arról,miért nem dolgoztak benne ki bizonyos részeket-meg a hadsereg fellépésének ugyan milyen mélyebb értelme is van???-vagy hogy a társadalmi kritikát!!!khm...vagy mit miért nem bontották ki jobban:de amíg tartott a gyilok,lekötött. Ha nem várunk sokat,azt teljesíti. |
2015-05-21 20:32.28 |
A Wer egy egyszer bőven nézhető,áldoksi szerű horrorfilm,amiben néhány újdonság a már megszokottaktól helyt kapott.
Egy horrorfilmet nem a színészi játékokért nézegetünk,itt az is olyan,amilyen.Nekem bejött a vérfarkas ötlete,kinézete -mert,ezzel a teremtménnyel valahogy a CGI mágusok se nagyon tudnak mit kezdeni,néha felborzolt szőrű kefék szaladgálnak jobbra-balra,tátott szájjal. Itt más a stájsz,viszont a költségvetés szűkös-így Romániában forgatták a mozi jelentős részét,ahol szépek az erdők-és a teremtménynek amúgy is megvan a maga respektje.A pusztításokban azonban van erő,dinamika,lendület sőt vér is,ez mindenképp a javára írható. Számomra kellemesebb csalódás volt,bár a végén azért néha már mosolyogtam. |
2015-05-21 20:04.39 |
ezt se jól tudod,65 hajó megmaradt.az armada emberi erőiből nagyjából a kétharmada veszett oda.ami igen érdekes,jónéhány spanyol matróz ír és skót földön találta magát hajójuk pusztulásakor-az írek le is nyiffantották őket,viszont a skótok olyannyira befogadták némelyiket,hogy családot alapítottak,és az életben nem akartak hazamenni.clavell gajdzsin című művében,mely japánról szól,erről is van néhány info,az egyik karaktere ilyen származású.
a hazatérő spanyolok meg ...volt amelyik bekormányozták hajójuk a kikötőbe,oszt lefeküdtek meghalni.terjedt köztük a járvány az éhezéstől is.és,egy ilyen filmnél fontos lenne a töri betartása,mert ezééé is nézzük. |
2015-05-20 19:19.48 |
Ami leginkább mint szó bevillant nézésekor,az az volt:"igényes".
Értem alatta,fel volt építve végre egy horrorsztori,lassan,az érzelmek fontos tényezőként való bevonásával,és a karakterek a 19 századi angol horrorkarakterek voltak-hadd ne írja már ki őket egyenként az ember.Bár nem ez az első film,ahol teamépítgetés folyik,még rémtörténetben sem-csak azt a Van Helsing-et bírná az ember elfelejteni...-ám a sztori nem ragad le felszínes dolgoknál csupán,komolyabb drámák vannak a mélyben(Mint istenigazából az ekkor íródott horrorokban....mert,a horror pont ettől (is) horror) Gyönyörűen van megcsinálva a ködös London,és bár a sebesség nem vetekszik egy Walking Dead-del,de én nem éltem meg problémának.Ráadásul komolyabb színészek is játszanak benne,-Eva Green azért mégiscsak csúcson van és itt is bevállalós!!-illetve mára már a sehová sem kellő Josh Hartnett is feltűnik,és nem is rossz.Van benne keményebb jelenet,a végére jól összehúzzák a szálakat az amerikairól meg kiderül,aminek ki kell(egész végig hiányoltam azt!!a bizonyos szereplőt a történetből,és a végére naná!).Amúgy az eredeti címe az olcsó papírra nyomtatott brit ponyvaregényekre utal-Amerikában ezek voltak a sárga könyvek példának okáért. Jöjjön a második évad!! A főcím meg külön kategória,nagyon eltalált. |
2015-05-20 19:01.50 |
Baszott jó zsánerfilm.
Ez igen fontos dolog:a John Wick elé azért borult le a kritika és szerette a nézői többsége,mert észrevették benne a kikacsintást,hogy ezt mire gyártották-és miért.A közhely-meghalt feleség majd utána megölt kiskutya-szerepe a kontextusba helyezés,a filmben látható humor,irónia,beszólások pedig újraértelmezésre adnak lehetőséget.A John Wick vérbeli,profi darab biztos kezű alkotóktól,akik értik a film nyelvezetét-és az akciófilmek közönségének igényét. Ettől még persze nem kell tetszeni,ám attól még szakmailag ez történt,az ízlés más dolog. Van hát Keanu Reeves,aki játszott alapművekben is,de sajnos több 47 ronin szerű baromságot is felvéshetünk neve mellé.Reeves-t nem tartják kiemelkedő színésznek-legtöbbször joggal-és legjobb formáját egy olyan filmbe nyújtotta,amitől a nagyközönség jelentős része rászokna a homokszámolásra,ám itt elegánsan,ügyesen és kőkeményen tette a dolgát-a számos,jobb színésznek titulált mellékszereplők közt se veszett el. Persze,ilyesmi egy akciófilm nézőit nem érdeklik,ők mást szeretnének. Valahol megszámolták,hány embert irtott ki John a nagy visszatérés okozta fájdalmában,és ebből mennyi a fejlövés:én még háborús filmben sem láttam abból ennyit.Mert az alkotók maguk is kaszkadőrök illetve second unit-ot szoktak rájuk bízni,az akciójelenetek parádésak:tudták ők,hogy egy idő után a fegyverdörgés unalmas is lehet,így pedig sok a kézitusa jelenet is.Ami a film erénye,azok nincsenek szétvágva,sőt elég ritka az olló-az Elrabolva 3-ban 2 másodpercen belül 2 vágás egy ütésváltás...- és mindezt nem remegő kezű operatőri munkával rögzítették:végre.Mióta Bourne elszabadult,az akciófilmek jelentős hányadánál csak sejti az ember,kit ütöttek meg és hol,itt látni mindent,követhető minden. John Wick meg csak megy előre mint egy tank,köpi az egysorosokat,azért a gyönyörű kutyusért én is öltem volna és a film egy igen jópofa alvilági világot,egy lélegző,önálló világot is bemutat,ahol a templom bankként üzemel,a gyilkosoknak szállodájuk van ott meg szigorú szabályok,és a holttestek eltüntetéséről aranypénzért gondoskodnak.Sokszor érezheti azt a néző,mintha képregényből emeltek át volna bizonyos momentumokat,és ez sem véletlen. Sőt,John meg is sebesül,néhány verekedésből nem is ő kerül ki épp győztesen,de ez nem állítja meg ,és ettől a film még izgalmasabb lesz.Igazi,ütős cucc ez,nem véletlen a második rész belengetése,rég volt akciófilm ennyire cool,és törődött tudatosan azzal,a műfaj miről is szól voltaképp. |
2015-05-20 18:42.58 |
nem is erről volt szó,úgyhogy mire megint a válasz,amellett meg a dolgok azt igazolták,újra profit készített.
és nem érdekel,mi a kedvenc filmed:)) |
2015-05-20 18:27.36 |
annak a személynek,aki itt a legnagyobb hülyeségeket írogatja a fórumon néhány,inkább meg nem nevezett személyek után(de szorosan és lelkesen nyomukba:))-a csavarokat az alapanyag szolgáltatja.ahhoz meg neki nem volt köze.
az könyv.ilyen szétnyitható,olvasható,nyomtatott,megvehető. |
2015-05-19 16:28.01 |
David Fincher álmokat zúz:ezt a filmet megnézetném mindenkivel,aki kapcsolatban él.Élni fog-ja az még annyira nem érti.Aki már élt,az meg...sok dolgot tud.
Ebben a munkában van logikai hiba:azt nem ő követte el.Az már benne van Gillian Flynn bestsellerében,ilyen például,hogy egy gyilkosságnál majdhogynem percre pontosan be tudják lőni a dokik az időpontot,és ez csak az egyik.Úgy vélném azonban,a Holtodiglan nem erről szól,a krimi csak...körítés. Egy nő bosszúja. Fincher leszámol a szerelem,hűség,emberi érzések széles skálájával,amit nagyon sokan szeretnek bambulni a TV előtt-miközben férjük más nőt kúr.Az amerikai álom egyik lelkes darabja-és nem látjuk alatta a szigszallagok tonnányi összetartó erejét-a tökéletes házasság,jóképű férfi és csinos nő(majd aztán naná gyönyörű gyerek,lehetőség szerint kettő,ám az anyuka utána is dögös)Ki ne emlékezne párjával az ismerkedésre,a járásra...beszélgetésekre,nevetésekre,hogy bármikor felállt a farka és mindenre képes nedves öl várta.Nem zavarta a menstruáció,esetleges nyilvános hely,hogy fent hortyognak az ősök:kefélni kell. Aztán,összeköltöztök. Összeházasodtok... És,tényleg, őszintén kívánom a kivételeket,de egymás idegeire is tudtok menni.Mert a pasi ahol hazajött ott le is dobja a cipőt meg a zoknit,mert már nincs ágyba reggeli,és hirtelen zavarni kezd a reggeli szájszaga.Megtudod,milyen wc-re menni utána,ha nagydolga volt.Hogy ideges,feszült és ezt már nem tudja és nem is akarja palástolni előtted,hogy hirtelen sok lesz a fejfájás viszont a szex sem olyan már a figurával,mint régen.Hogy a nő azt teszi-mint itt is elmondják,-leszopja urát,csak hagyja békén,nemem meg végigdurrant rajta esetleg hátulról,aztán...felhúzza gatyáját.És megy útjára. Nincs simogatás.Nincs intimitás,minden gépies,elszürkülés van,unalom,pokol ...pokol a másik ember. Hogy mennyire,vannak fokozatai. A Holtodiglan ebben jó:Ben Affleck karaktere,aki vigyorgó szépfiú, látszatember,és Amy Dunne pedig valamit elvesztett...valami sérti...és múltja miatt már tudhatjuk,képes bosszút állni.Akár ilyesmit is. A Holtodiglan hatalmas sikere abban rejlik,hogy profi,cinikus,gúnyos,odacsap a médiának de piszkosul-Affleck felejthetetlen az interjúban!!!- és nehéz bármelyik szereplőt kedvelni,mert hibáik olyanok,amiért Nick-et és Amy-t is lehet utáni(Azt csak csendben írnám le,esetleg pár dologban magunkra ismerhetünk mint kapcsolatban élők,ami kényelmetlen dolog,és a többség gyűlöli)Mégis,a nő terve,vagy ahogy pillanatnyi problémákra,eseményekre,történésekre reagál,a hátán viszi el a történetet,míg a néző a film egy bizonyos pontján már sajnálja a férfit,aki persze tehet arról,eddig sodródtak,eddig fejlődtek az események. David Fincher technikailag ismét kifogástalan,feszes párbeszédekre épülő,majdhogynem tökéletes munkája igazi,ritkán látható szórakozás kényelmetlen kérdésekkel.Még a mellékalakokat is ki tudta dolgozni,és bár néhány fordulat szinte hihetetlen,azok ilyen tulajdonságai a végére vannak kihegyezve. Hogy...hogy ez a két ember megérdemli egymást,ahogy Nick mondja,bűntársak.Élhetnek hát egymás mellett akár,tudva,ez megcsalt,a másik egy gyilkos és engem is majdnem hóhérkézre adott:a tökéletes pár. Az amerikai álom torz,gonosz,vicces és fekete leképzése,ami átszivárog(hat) a néző privát szférájába. |
2015-05-16 18:50.35 |
Igazából...van ebben a filmben azért csalás.
David Cronenberg,akit több filmje miatt mélységesen szeretek és tisztelek,aki tananyag,ugyanis nem csinált...álomgyári filmet.Büszkén távol tartotta magát mindig is Hollywood-tól,és a Térkép a csillagokhoz azért azt szajkozza,ott minden feslett,erkölcstelen,beteg:ami persze nagyon erős túlzás. De,mint fricska,-és mint olyan mű,ami több ponton persze betalál a valóságba-működik. Ez sokat köszönhet Julianne Moore-nak,az a nő szép lassan a legnagyobb színésznővé válik korosztályában.Ráadásul,nem finnyáskodik,Moore bevállalós ,mert tudja,egy színésznőnek mindent el kell játszania akár a testével:így hát itt a néző szarás közben is láthatja,seggtörléssel megspékelve,ami akkor és ott igenis létjogosult pillanat,fontos jelenet,a végén meg a "De marha büdös van" szólamon pedig még fel is röhög az ember,mintha más kakilt volna nem ő. Cronenberg filmjében van vérfertőzés,irigység,gyűlölet,kihasználás,egyszóval sokminden,amit az egyszeri ember nagy "tudóssan" feltételez az ebben a szakmában megforduló egyénekről-hogy van aki szeret női seggbe belehugyozni,amúgy nem kitaláció,egy híresebb,ma már nem elő producer szokása volt olyan lányoknál,akik megfordultak nála szerepért.Így hát a széplelkek,a rózsaszín felhőn üldögélő,onnan lábukat lelógató egyének inkább kerüljék el ezt az alkotást,bizony elég laza stílusban értekeznek a karakterek,és egy tinisrác gyilkol benne. Én úgy vélem,egy film akkor nagyon jó,ha sokan nem tudnak vele mit kezdeni-vagy bizonyos elemei ilyen-olyan okok miatt feldolgozhatatlanok,befogadhatatlanok sokak számára.Nem egyéni perverzióm miatt-jó,kicsit azért is:))-hanem mert reménykedem benne,esetleg megmarad az a momentum,és tovább gondolkodnak rajta,rágódni értelmén. A térkép a csillagokhoz amúgy vicces film:hisz szatíra is lenne,dráma,néhol pedig nem titkoltan sokkolni akar.Lehet rá ráragasztani,művészfilm,de ez nem az:csak egy különc zseni odamondása,kritikája és véleménye arról,amit ő azért ha hihetünk pont neki!!!!-talán nem is ismer annyira..... Nagy a gyanúm,sokat merített Carrie Fisher popkultúrális ikon-és mellékesen a legcsinosabb Jedi-iker!- könyvéből. |
2015-05-16 18:22.06 |
Ez az a film,ahol nem illik nézni történetet...színészi játékot..és amúgy semmi egyebet,ami egy filmet filmmé avanzsál.
Ez egy "B" kategóriás,sokak szemében gagyi:nekik igazuk is van.Annak is,aki szerint fenét,a maga módján nagyszerű film:mert ebben is van valami.Scott Adkins tudása,fizikai kondija mi több kinézete okán a 80-as 90-es években népszerű akciósztárrá vált volna,most 2000 után viszont a futottak még kategória egyik éllovasa. Én kedvelem,amit csinál,szépen ,ügyesen és igen látványosan oldja meg.A Ninja 2 akkor jó,amikor küzdenek,ám akkor nagyon is fasza:a mai,agyonvágott,kozmetikázott akciófilmekkel ellentétben lényegesen kevesebbet csattogott az olló,mert az itt látható harcművészek valóban TUDNAK. Mivel pedig a rendező,az alkotók is sejtik,mi filmjük előnye,ezért minden 4-ik perc után jön némi rugdosódás.A költségvetés nem volt magas,szeretem,hogy az ellenfelek nem köteleken logicsálnak,és Sho Kosugi kisfia is igencsak erős talajon. Amire készült,aminek csinálták,annak megfelelő,ne ragadj le a párbeszédek óvodás voltánál,vagy hogy rém primitív a sztori.Ha valaki csak a felét tudná,amit Adkins,én biza szabadon engedném a Parlamentben:)) |
2015-05-16 14:53.02 |
Ezzel elég nehezen kezdtem bármit is.
Sok,igen nagy A betűs sztár saját hangján nyekergi végig a musical-t:ez igen tiszteletreméltó,másrészt néhol azért feltűnik a nézőnek,ennyire pár pohár vodka után ő is képes lenne.Marshall kétség kívül tud musical-t rendezni-a Chicago nagyon rendbe volt-ám itt pár valóban ötletes és figyelemreméltó pillanat elmúltával a nagy büdös semmivel lesz gazdagabb a néző. James Lapine és Stephen Sondheim szerzőpáros musicaljét még 1987-ben mutatták be a Broadwayen,sőt múlt évben még Magyarországra is elkerült.Ha valakinek az a nyomora,itt miért énekelnek,azzal szegénnyel sokat nem lehet kezdeni ,ez már csak a musical-ek sajátossága,ahol dalban mondják el a karakterek érzéseiket,vágyaikat,vagy hogy mi történik velük. Csak...ne ilyen dalokba. Vagy,én vagyok rosszízlésű,akár ezt is aláírom:ezek a számok,dalbetétek 2 kivételtől eltekintve nem tetszettek.Így voltam régebben a Johnny Depp féle borbélyos alkotással is:viszont ott maga a történet és Tim Burton káprázatos rendezése ezt feledtette velem. Itt viszont kaptam egy ideig nézhető történetet,ami az utolsó 45 percben erőlködött:úgy éreztem,ami a happy end??? után történt,ahol kiforgatták még jobban a meséket,toposzokat,ahol próbáltak valami újszerűt adni,közben meg tanítani,attól hupilillát hánytam.Az sehova se tartott,csak próbált revizionistaként működni:számomra értékelhetetlenül.Hiába volt megint bombasztikus Meryl Streep,és kimagaslóan jó Emily Blunt,ezen ők sem segítettek.(Mellékesen,Streep kékebb rőzsével meghökkentően jól nézett ki.) Felemás élmény volt ez a Vadregény:láttam benne hogy hatalmas tehetségek munkálkodtak létrejöttében,úgy színészi,mint alkotói,filmes oldalon.Mégis,az eredmény nem állt össze élménnyé,igazi varázslattá,és így emiatt egy újranézhető,pazar EGÉSSZÉ. |
2015-05-16 14:31.27 |
Ez valami ótvar borzalom.
Persze,a harmadik etapoktól ritkán kell várni igényeset,de ez kritikán aluli. Tudom,sokan nem nagyon gondolkodnak olyasmin,hogy logika meg viszonyrendszerek filmekben,de arra kíváncsi lennék,ki figyelt fel,Stuart karaktere-akit egykor Xander Berkeley játszott-azzal,hogy itt ő a főgonosz,ugyan az első két történetre nézve mekkora karakter/történet változást-törést és egyebeket okoz???Ha a Forrest Whitaker által játszott nyomozó a végén saját bevallása szerint végig tudta!!!Bryan Mills nem lehet a tettes,akkor miért nem inkább nyomozgatott a valóságot kiderítve,mint hogy hajszával fárassza az egyre öregebbnek tűnő Liam Neeson-t??? Kismillió egyéb baromság is tarkítja a filmet,amiből látszik,hogy ezt mennyire sután és összecsapottan forgatták le a bevételre gondolva csupán:Neeson ugyanis kijelentette,ne rabolgassanak már semmit,harmadszorra az azért ciki.Így Mills mikrosütője,szőnyegei és TV-je is megmaradt,helyette feleségét irtják ki a galád rosszfiúk. Ha az ember jól végiggondolja,a Taken első része is leginkább Liam N. miatt működött:az öreg besétált drámai színészként az akciófilmek kulisszái és bevett fordulatai közé,Pierre Morell meg az egyszerű forgatókönyvet jó akciókkal megkoreografálta.Sose értettem,Olivier Megaton miért kap munkát Besson-nál,lehet zsarolja a fiatalabbakkal való szexuális kapcsolataival-Maiiwenn-nek például 16 éves korára csinált gyermeket,és több éve dugta már akkor,a hírek szerint meg azóta se sokat változott ízlése(Milyen fura,nála ezt elnézte azért a világ,és átsétálhat ilyen múlttal Amerikába is....szemben Polanski-val) . De,ez után az inkább az alkotókat érintő kitérő után nézzük ezt a vackot,mely a fentebb említett logikátlanságok ellenére akár akciófilmként még működhetne:de feszültség nélkül,jó csihi-puhik nélkül ez lehetetlen.Megaton azt hihette,ő az új Michael Bay francia színekben,ám az amerikai rendező úgy vág valóban pergőn,hogy a néző azért követni tudja a mozdulatokat,a történést,az Elrabolva 3 akciójelenetei ezzel szemben pocsékok.Széttöredezettek,érthetetlenek,rosszul fotózottak-szóval,amiért néznénk egy középszerű történettel rendelkező filmet,azok értékelhetetlenek. És itt már Neeson sármja sem segít,látszik is a színészen,mennyire tudja,Mills figurája kifáradt,semmilyen lett:nagyjából azt csinálták vele,mint John M-nel az utolsó Die Hard-ban.Az Elrabolva 3 egy minden tekintetben rossz akciófilm,ami tényleg csak azért nem bukott meg,mert aránylag kis költségvetésből csinálták és az elsőnek a "védernyője" lehetetlenné teszi. Úgy vélném,a film legnagyobb kritikája a katalóguson a Man2 nevű,mára mindenki számára világos itt miért pörgő figura (ál)rajongása:amire ő recskázik,na attól jobb ízlésű ember tartsa magát távol. |