Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Kész cirkusz - Magyar Mozi TV, 01:35 |
Nyitva - Prime, 01:50 |
Utolér a végzet - Moziverzum, 02:00 |
Gyilkosság a Fehér Házban - Film Café, 02:20 |
Nyughatatlan özvegyek - Film4, 02:25 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
John Larroquette (77) |
Christina Applegate (53) |
Joel Kinnaman (45) |
Billy Burke (58) |
Jill Hennessy (55) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Róma (sorozat) - Vélemények |
Amelie csodálatos élete - Vélemények |
Dallas (sorozat) - Vélemények |
Vadászat (2020) - Vélemények |
Van Helsing - Idézetek |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
A jogász |
Taron Egerton |
2015-09-21 12:53.53 |
hát,ha úgy nézel ki,mint azok mesekönyvekben,regékben,északiak elbeszélésében,így már megértem. |
2015-09-21 12:52.50 |
bocsánat:ez pont csak annyi,amit te fogtál fel a filmből.
nem gond ez,de ennél jóval több van benne. |
2015-09-20 18:03.16 |
mintha mindenki buta másológépe kicsit ideges lenne,mert az ilyen közepes mozikat értékében bírálják.
csihadj,taknyos:)) |
2015-09-20 14:08.32 |
mindig jó egy tanult,és a világ problémáira nyitott nőt látni oldalunkon...:) |
2015-09-19 18:30.03 |
3 év a 2 film!!elkészülte közt,te szerencsétlen ...nem a sztorinál. |
2015-09-19 14:51.00 |
Nem rossz film ez.
Bizonyos helyeken kiemelték a film "úttörő" voltát:ha úgy nézem,hogy valóban egy monitort bambulunk vagy 80 percig az utolsó pár másodperc kivételével,igazat is lehet neki adni.A történet nem újdonság,viszont ahogy elmesélik,így mégis,és igen,a világban látható dolgokra igenis van áthallás. Nevezetesen,hogy a ma nemzedéke képtelen az idióta közösségi oldalak nélkül szinte levegőt venni,és igen,volt olyan,hogy lány vagy fiú ott annyi bántalmazást kapott,amitől öngyilkos lett(vagy épp másokra kezdett vadászni).Furcsa azért,hogy van egy találmány,melyet lehetne jóra is felhasználni,ám pont az emberek,a használóik tulajdonsága miatt válik elítélendővé,az én szememben is feleslegessé és rosszá(Holott persze mondom tudom,nem maga az oldal tehet róla,hanem akik odaírkálnak) A film eleje pötit lassú,aztán gyorsulnak az események.Ami gond,nincs egy olyan karakter sem,akit mondjuk megkedvelnénk-mind idióta,röhög,visong,üvölt,tényleg szattyintsa őket szét már az az ártó szellem. Az viszont,hogy miket cselekszünk meg barátaink vagy felebarátaink háta mögött...no,újabb jópont.Megérte a rááldozott időt. |
2015-09-19 14:35.17 |
Egy férfinak nehezebb leülni egy romantikus mozi elé.
Vádolhatók vagyunk azzal,érzéketlenebbek vagyunk:meg nekünk a szex számít(igen...)Ám az igazság másik oldala az,hogy ezek a filmek 98 százalékban ugyanarról szólnak,és ez azért tényleg unalmas tud lenni. Lehetne ezt a témát tovább vesézgetni,de minek:a lényeg,az Adaline varázslatos élete nézhető,szerethető,mi több:ebből a fajtából a jobbik. Köszönhetően sok tényezőnek:bár igazából a történetre nem mondhatnánk,huuuu de sodró lendületű,viszont elképesztően pazar a fotózása,néhol nívósabb,mint azt a téma megkívánná.Továbbá a zene-Rob Simonsen-ami az a fajta,ami lenyúl a szívedig,csavar rajta de úgy,hogy csodálatos érzéssé válik a fájdalom,a giccs egyszerre befogadhatóvá válik,és a kimondott szavak jelentése felerősödik.Az Adaline...muzsikája a szó legszorosabb értelmében olyan profi,amire ebben a műfajban hosszú évek óta nem volt példa,és ez nagy löketet ad a munkának. Továbbá persze a színészek:Ellen Burstyn és Harrison Ford nevüknek megfelelően remekelnek,ami persze azt jelenti,nem kell megszakadniuk,de mégsem rutinból tolják.Talán ez az egyetlen fiatal faszi,akinek jól áll a szakáll Ken Marshall óta,és itt van Blake Lively...akit eddig gyakorlatilag semmire sem tartottam. Ám ebben a filmben hiteles alakítást nyújt,mi több,szerethetőt és bájosat.Eleddig csinosnak se mondtam volna,Adaline harmincas-negyvenes kinézete viszont jól állt neki,és a karakter miatt egyre gyönyörűbbnek láttam-noha kicsit persze érthetetlen,fizimiskája hogyhogy mondjuk nem követte az aktuális divatokat.Lively megtöltötte élettel a nem öregedő nő szerepét,és nagyon is sokat tett ahhoz,hogy a film kellemes élménnyé váljon-nem kihagyhatatlanná vagy hivatkozási alappá,de nézhető szerelmes filmmé. Manapság ebben a kategóriában bizony örülni kell az ilyesminek. |
2015-09-18 15:30.57 |
Könyörgöm:lehet azt a filmet nem szeretni,ahol egy kislány szájából elhangzik az a mondat:az Alkonyat nyálas???
Richard Linklater az egyik legfontosabb amerikai rendező,és akkor igazán jó,ha függetlenfilmet csinál.Ha látszik,hogy munkája ötlete az ő elméjéből pattant ki,benne van sajátos világa,a zenei ízlése,a popkultúrához való viszonya és a sajátos humora.Jack Black is neki köszönheti legfontosabb opuszát,mert ez a faszi meglátta benne azt az elpusztíthatatlan imádatot valami felé,ami Richard Linklater-ben ugyancsak megvan,de adott esetben másfelé. A Sráckor filmtörténelem-be is emelték tananyagnak több filmes iskolába-ám ettől még nem fog tetszeni mindenkinek.Mint mára már azt mindenki???-egy frászt,a magyar néző ilyennek ritkán néz utána-szóval,mára remélhetőleg többen tudják,12 év alatt vették fel ugyanazon szereplőgárdával,tehát ahogy a filmbéli karakterek öregedtek,az a valóságban is úgy történt.Linklater és csapata nyári szabadidejében vették fel a jeleneteket,sokszor van improvizálás,sőt a történet hogy merre fusson ki,az előző esti sörözés vagy beszélgetés alatt találták ki,-szóval,írjuk le,ez egy örömfilm.Értőknek meg öröm nézni. A néző tehát láthatja a fiktív főhőst,Mason-t felnőni,átverekedni magát mamájával és lánytestvérével pár pótapán,és miközben pörögnek az események,láthatjuk,mire megy ki az alkotók szándéka:csupán egy egyszerű családot és néha annak müködésképtelenségét kívánták bemutatni.Vannak benne persze drámák,vannak felemelő pillanatok,de azok sosem a megszokott álomgyári mód túlkompenzálva,hanem ahogy az életben meg szokott az történni(emiatt ha Zimmer-Newton Howard-Rachel portman könnyfakasztó és profi aláfestését várnád azokra a percekre,csalódni fogsz) Van ellenben szimpatikus színjátszás,ahol a profik-Ethan Hawke,Patricia A.-mellett a fiatal kissrác vagy a rendező közeli rokona közel azonos teljesítményt nyújt,és mindezt erőlködés nélkül sőt igen szimpatikus lazasággal.Amellett a sztori végig lekötött,halhatunk benne filmkritikát,politikai meggyőződést,társadalomkritikát-ezek nagyrésze az alkotók nézeteit tükrözik-továbbá felnő szó szerint Ellar Coultrane a szemünk előtt tesójával,és életének fontosabb állomásain a néző-már ha az ilyesmire kíváncsi vagy rá van kattanva-végig ott van.Az utolsó mondatok pedig elmondják a film lényegét:ez a mozi az ÉLET izgalma miatt született,ami mindannyiunknak más,de mindenkinek vannak közben kapcsolatai,döntései,hajváltása,boldogsága,nyomora,szeretkezései ,bulijai,szerelmei,csalódásai,harcai,új kocsijai,tanulása,rossz pillanatai,megcsalása ,veszekedése,kutyasimogatása,hamburger,sültkrumpli,pisilés,cikis pillanat,és még...tengernyi más. Pont ettől,ezektől élünk,és pont ezt volt jó nézni ebben a monumentális és mégis parányi művész(öröm)filmben. |
2015-09-18 14:55.44 |
na,annyian ugrottunk rá,már tuti terror van...:) |
2015-09-17 19:45.36 |
olyan öreg én sem vagyok,hogy éltem volna:))
de,a magyar úgy jelentette fel a magyart,ahogy kellett:)) |
2015-09-17 19:44.50 |
hát,ők arra hivatkoznak.ami fura:))így a keresztény értékek védelme,meg úgy,és akkor tessék:))
nagyjából bármelyiket kiválaszthatod,amelyik a menekültkérdéssel foglalkozik.félreértések elkerülése végett,ez a helyzet senkinek nem jó,és igen,nem hinném hogy juj de jó,itt vannak a menekültek.meg mittomén. csak,vannak fokozatok,ez a lőjjük le őket,hát.... |
2015-09-17 19:03.50 |
hát,ilyen szinten még sosem.
főleg úgy,hogy keresztény!!!! értékeket akarunk megóvni. csak,épp a híres bestsellerben pont ennek ellenkezője van leírva. |
2015-09-17 18:56.03 |
olvass már bele egy ,teszem azt origó hír utáni hozzászólásokba,nem csak a menekülteket utálják,de egymást is abban a pillanatban,ahogy mást gondol valaki... |
2015-09-17 18:49.13 |
ugyi??... |
2015-09-17 18:48.23 |
na látod,ezért nem nyúltál te még nőhöz,ha neked a filmben látott dolgok után a srác neve lehet szadi... |
2015-09-17 16:01.45 |
mire uszít? |
2015-09-16 19:27.04 |
Hja hogy melegek.
Tudom:jó gyűlölködni.Jó őket utálni.Jó őket szapulni,és ezt legtöbbször nemtársaim szokták megtenni,elfeledkezve arról a dologról,minél több a buzi,annál több pina marad Neked(te ökör)Hogy pedig természetellenes???Ugyan...melegek mindig is voltak,mindig is lesznek,egyidősek az emberiséggel,és az állatvilágban több mint 500 fajnál figyelték meg-pont hogy főleg azoknál,amelyekről nagyobb intelligenciát mondogatnak a zsebkönyvek,hírek meg a tudósok. De. Ez a film,melegtéma ide vagy oda,elképesztően jó. És,ha utálod is őket,megnyugtatlak,lesz egy smaci sötétben két csávó közt:nem mondom,ilyet heteróként szívesen nézek,de itt nem (annyira) zavart. A film a Vaslédy idején játszódik,1984-ben,és minden idők egyik legkeményebb politikusa életpályáján azért a bányászok sztrájkja elég sommás alcím lehetne.Itt ,ebben a korban jön rá néhány homoszexuális mindkét nemből,hogy mennyi közös is van bennük a bányászokkal,pénzt kezdenek hát nekik gyűjteni.Mivel valljuk meg,melegeket a nehéz fizikai munkások közt kicsit "zűrösebb" találni,elképzelhetjük a bányászok arcát és fogadtatását e segítség láttán.... Az angol filmek tömege foglalkozik azzal,hogy nagyvárosi ember lerongyol vidékre,és rábambul ott hogy élnek az emberek-itt ugyebár Wales büszke ám roppant csóró népe.Aztán persze mindenki hat a másikra,az emberek élete megváltozik,jobbá,teljesebbé lesznek-régi recept ez,bevált formula,de a Büszkeség és Bányászéletnél szintúgy működik.Lehet emiatt vádolni a filmet némi bejáratottsággal,de felesleges:egyrészt,megtörtént eseményeket tartalmaz,másrészt,hamisíthatatlanul kellemes "feel good" darab. És...ez a lényeg.Ez az angol film nem lesz harcos kiállás se a homik ügye mellett,se drámai krónikása nem akar lenni a bányászok megpróbáltatásainak,egyszerűen csak azt akarja,nézője érezze jól magát,néha felröhögjön,sokat mosolyogjon,és-a drámai pillanatok pedig megtekerjék szívét,hisz azok azért fontosak.Az értő kezű rendezés sose csúszik át a giccsfaktorba,és ebben nagy segítsége van a hihetetlen erős színészi teljesítményeknek,ahol az általam szinte alig ismert fiatal színészek ugyanolyan megbízhatóak,mint teszem azt,Bill Nighty. Akinek amúgy megint minden rezdülése aranyat ér természetesen,és az Imelda Staunton-nal lévő szendvicskészítős ,csendes,meghitt,emberi és őszinte pár perce a film csúcspontja-úgy,hogy azt 80-as évek meleg slágerei nem húzzák alá hangosan.Ám egy őszinte beismerés,egy tűzről pattant nő válasza és Nighty meleg mosolya olyan mélyen gyönyörű,hogy az ember lelke beleremeg,mert néha jó érezni,dacára a világban zajló dolgoknak,hogy még emberek vagyunk.Talán,legbelül,pislákoló érzelmi töltettel,talán még mindnyájan tudjuk,hogy is KÉNE viselkedni-akár a buzikkal. Vagy..bárkivel.Nem jobb az élni hagyni???És...tényleg kell energia a gyűlölködésre?? Ez az angol film az a fajta,amiből bár több lenne.Amit jó nézni,mert sokat nevetsz,amiből sugárzik az optimizmus,az elfogadás,néhol a harc,hogy ne hagyd magad és igen,a szeretet,akár gyökeresen eltérő emberek felé.Akik,ha jól megnézed őket,talán...talán mégsem olyan eltérőek,és pont esendőségük okán van bennük valami érdekes. Ha pedig csak jó kis retró bulit szeretnél készíteni,bomba jó zenével,nos,még úgy is működik.Valahogy ez a film minden mód működik. |
2015-09-15 13:06.51 |
már elnézést,de az első filmben is mutálódott a dinók többsége:))
hisz nemet váltottak egy ma élő állat dns-e segítségével. akkor hát az se nagyon más:)) ha meg ugyanazt néznénk,a népek nem fizetnének ki érte több mint egy milliárd dollárt. |
2015-09-14 16:19.19 |
Russel Crowe rendezői bemutatkozása bár nem teljesen egyenletes,ám mindenképp figyelemre méltó.Sok helyen a film bojkottjára hívták fel az embereket-értve alatta,a törököket afféle áldozati bárányként mutatják be-ám ettől független vannak értékei,sőt Crowe a drámákat is meglepően jól tudja "adagolni",továbbá egy másik kultúrához figyelmesen és tisztelettel közelít.
A történet -mely egy Magyarországon nem kiadott regény alapján íródott-szerint egy apa elindul az első világháború egyik legvéresebb csataterére,hogy 3 halott fia testét megkeresse.Crowe hozza azt a minőséget,amit már hosszú évek óta megszoktunk tőle,és mindenképp eredetiben érdemes végignézni a mozit,a hangját,annak dallamát soha a büdös életbe nem sikerült még visszaadni:az ausztrál színész ugyanis a hangsúlyozással,vagy a motyogásával is játszik. Talán érthetetlen elsőre Olga Kurylenko választása török özvegynek-ukrán származású egyébként-mégis,a lassan színésznővé váló fiatal szépség meghálálja a bizalmat,és a férfi és az ő közte szárba szökkenő kapcsolatot,annak kulturális buktatóit is képesek mind a színészek,mind az alkotók csont nélkül bemutatni.A török származású aktorok legalább olyan erős alakítást tesznek le az asztalra,mint maga Crowe,és a forgatókönyv és a rendezésnek hála,egy csipetet be is mutatnak a kultúrából(főleg persze annak szépségéből,az árnyoldalakat kicsit kivetve)A film igazi ereje,ahogy bemutatja,két,akár ellenségnek is felfogható ember közt szövődhet barátság azért,mert mindketten képesek átnézni az ideológián,a szenvedésen,a holtakon,ahogy megpillantják a másikban az emberséget,bátorságot,nagylelkűséget-és segíteni vágyást.Meghökkentően visszafogottan tudja ezt Crowe érzékeltetni,az emberi kapcsolatok lassan épülgetnek,figyeli minden tégláját,noha persze szakítani kell időt az akcióra is,mégiscsak háborús filmet látunk.Amik a viszonylag kisebb költségvetés ellenére nem is néznek ki rosszul,bár tömegjelenetekre ne számítsunk.A pirotechnika...hát,olyan,amilyen.Ám hallatlanul megindító,erős drámai jelenet a három fiú sorsának bemutatása,különösen az eldördülő puskalövés miatt:a néző megérezheti,átérezheti annak a valóban látszólag esztelen,mégis oly sokszor erőre kapó és emberéleteket követelő fogalomnak gyilkos és könyörtelen precizitását,amit úgy hívnak,háború.Néha,mikor ilyen filmeket nézek,úgy érzem,hibázunk,mikor ostobaságként írjuk le:nem,"ő" mintha tudatosan törekedne minél nagyobb fájdalmat okozni megteremtőjének és életre hívójának,az embernek.A vége talán elkapkodott:ám Crowe rendezése,főleg úgy,hogy a legelső,igenis figyelemreméltóan erős,okos,mi több,nagyívű pár pillanatig.Nem lesz klasszikus,ám a magam részéről örülnék,minél többen fedeznék fel értékeit.A kávés dolog meg...finoman romantikus,lám,az ausztrál,valaha volt verőembernek ez is a zsebében van.Illetve,csészéjében. |
2015-09-14 14:54.55 |
Tényleg tetszene,ha kislány lennék.
Mert,Branagh mozija tökéletes Hamupipőke:igazi giccses,szirupos,kislányos mese,ami -bár néhány dolgot kivettek a Grimm meséből...-ám ettől még valódi,hamisíthatatlan gyerekmese érzetét kelti(fiúknál azért nem vagyok biztos,minden perce élvezetes lenne)Van itt tökhintó,kisegér,gyík,átváltozás,üvegcipellő,szépfiú,szép lány -kár hogy az őt játszó színész halovány-gonosz mostoha,annak két lánya meg olyan díszletek,amik egyszerűen elképesztőek.Pazarok.Hamupipőke kék ruhájának játéka,fodrozása,ahogy szalad benne,az már igen,ha minden kiscsaj olyanért visongana mamájánál,teljes szívemből megérteném. Gyönyörű a fotózás,Cate B. és Helena Bonham C. rutinból letol mindenkit,és még a régi dallam is felcsendül.Szóval,minden profi,ügyes,szép,átgondolt,mesés. De,én meg egy vén marha vagyok,untam,nem érdekelt,és minek még egy Pipő sztori.Láttunk már eleget,ebben pedig semmi újítás nem volt.De.....lehet ezért is szeretik sokan,szóval az én hibám. Vagy,kislányként kéne néznem:)) |
2015-09-10 13:10.45 |
neked minek??nincs humorérzéked. |
2015-09-09 20:29.20 |
chevy chase a 80 évek egyik legnagyobb vígjátéki karrierjét tudhatja magáénak,te katika |
2015-09-09 20:27.30 |
nico |
2015-09-09 20:04.57 |
Vélhetőleg a finnek azzal kecsegtették Samuel L. Jackson-t,átverés az,hogy náluk hideg van meg ilyenek,rosszak az atlaszok,könyvek amit eddig a fekete színész országukról olvasott,bizony ottan Spanyolországot megszégyenítő klíma van és beach félmeztelen csajokkal.Mi másért mehetett volna oda sokunk kedvence,a finnek konyhája se világhíres.
Jalmari Helander ,a jövő Michael Bay-e viszont megnézett már néhány akciófilmet,mert hogy magasztos zenére egy alak körül hogy kell megperdülnie a kamerának,eltanulta.Viszont azért ettől még nem lesz akciófilm műve,kéne valami koncepció,forgatókönyv mint olyan meg hogy 35 percig ne a tájba gyönyörködjünk,meg a csillagokban meg a tábortűzben,mert ..hol a faszomba van az akció?? Amikor viszont azt megkapjuk,megdöbbenve tapasztaljuk,azok minősége az Égig érő fű látvány- és dinamikáját nem éri el,pedig Rajz János bácsi már akkor se tudott volna eliszkolni egy nekihevült csiga elől-no most képzelheted.A nyomukba járó gonoszok élükön az ennél a teljesítménynél markánsan jobbakat is tudó Ray Stevenson-nal kimerítik az összes rosszfiú megszokottat,csak valahogy ultragagyin,még a Béby TV-n is megmosolyognák őket.Nem bántásból,de attól a kisfiútól is a falnak kívántam menni,ritka unszimpatikus kölyök volt,és egy rohadt medve nem került az útjába,fene Vackorba. Keresem,keresem az okokat,miért nézd meg,de az a gondom,ennél a monoszkóp is izgalmasabb. |
2015-09-09 19:47.35 |
Az élet írta.
Nincs a filmmel sok gond:csak olyan átlagos.A korrajz hihetetlenül jól eltalált benne,minden hajszál,cigi de még ruha is hiteles,meg játszik az alkotásban ugye Anthony Hopkins is,aki majd mindenki számára zseni.Vagy valami hasonló. Hopkins persze itt is tökéletes,mert ő képtelen rossz lenni,viszont van vagy 18 percig a vásznon,és én tovább néztem volna az öreget,mert ez a történet az ő karakteréről is vastagon szólt.Ehelyett nyomnak némi akciót,helyenként pofásat,kiabálnak sokat a fiatal elrablók meg kapunk a végére egy elhagyhatatlan/kihagyhatatlan feliratot,mi merre hány méter volt utána.Ja,és Hopkins-továbbá a forgatókönyv-legeredetibb mondatát megismétlik,hátha valaki akkor átaludta azt a részt,vagy nem figyelt fel rá,pedig abba benne van 2 hét munkája. Szóval...ilyen ez,na.Közepes.A társadalomkritika ellenére is. |
2015-09-09 19:32.31 |
Piramidális.
RZA visszatért-tegye fel a kezét akinek hiányzott..-és most aztán lesz nemulass,mert egy faluban szervezendő felkelés élére vagy alája vagy melléje áll,mert azokat egy nagyonnagyonnagyongyetvanagyonszemét kis kínai rizspusztító suhogókezű vegzálja,és úgy nagyjából lehetetlenné teszi életük,mert ezek ilyenek ám.Vannak persze emberei,a falu lakosai közt viszont van egy valaha még a tigrissel is harcimorciban beszélgető überkeményfaszacsávó,aki mostanra visszavett lendületéből,ám ha családja veszélybe kerül,akkor aztán felköti Shaolin zokniját,és akárkit lerugdal.(A zokni szaga segít,40 éve nem mosták ki).Sőt,hogy teljes legyen ez a hihetetlenül jól megírt forgatókönyv,mely több kanyart tartalmaz,mint egy szerpentin,még a régmúltban elveszett egy nagyon gonosz emberke,aki viszont!!...de nem is folytatom,velőtrázó csavar lesz majd ottan ha elér odáig a kedves néző. Itt mindenki kemény,a legutolsó rízsszámláló paraszt is szecskává verné az elitt halálosztagokat,és olyan párbeszédekre készülj fel,hogy visszasírod a Kisvakondot.Vannak jól megkoreografált verekedések,amit viszont tönkretesz,mikor a fekete "karatemester" akcióba lendül,vagy harmincszor lassabb a jegyszedő néninél is(Ettől még akárkit lever,és marha jól mutat egy fekete srác Kínában,8 méter magasan)A film igazi meglepetése és tulajdonképp a legjobb jelenete egy híres zene felcsendülése,Morricone egyik legnagyobb és legcsodálatosabb munkája,aki nem ismeri fel,mondjon viccet neki a csupavigyor Áder János. Nagy élmény volt,kell ebből egy harmadik is.Megkérném a professzor,szaladjon már neki a bevételi adatoknak,különös tekintettel a hibákra és kinek miért ez vagy az a magyar hangja,ez nagyon fontos. |
2015-08-21 19:08.46 |
No,ha majd lesz végre topikja,oda bemásolják.
A Fekete tenger egy ízig-vérig faszi film:a nők csak elmosódott álomképként tűnnek fel benne,egy valaha volt és egy másik élet ,egy kívánt élet apró jeleként.A legnagyobb név az egyre kevesebb hajjal rendelkező Jude Law,aki viszont tehetségének megfelelően hozza Robinson kapitányt,aki egy titkos kincsvadászatra indul Hitler aranyáért.(Az első képsorok beszédesek) Ami a film fontos ,sőt talán legfontosabb ismérve,a benne megbúvó osztálykülönbségek és emiatt a kis/munkás/munkanélküli emberek értelemszerű dühe.Robinson majd összes cselekedetét átitatja az,ahogy bántak vele,ahogy kirúgták és több évnyi szolgálat után megalázták,kisemmizték,mi több,mint kiderül-spoiler!-régi vállalata keze mindenhová elér. Az aranyért kivénhedt tengeralattjárón gondolnak lemenni,fele legénység skót/angol a másik fele orosz-a számomra inkább ismeretlen orosz színészek partiban voltak az ismertebb arcokat felvonultató nemzetközibb gárdának( és nyelvük durvább dallama sokat emel a film feszültségén). A Fekete tenger ugyanis inkább thriller mint akcióként működik:hullanak az emberkék így-úgy-amúgy,és nem is mindig emberkéz által,bár persze arra is van eset.Kevin M. nagyon jó rendező,a karaktereket ,még a mellékeseket is,felépítgeti amennyire lehet,hisz későbbi cselekedeteik pont származásuk/vérmérsékletük/és az éppen tapasztalt gebasz hármasa szerint magyarázható. A tengeralattjárós moziknak van egy egyéni hangulata:sajnos nagyon keveset gyártanak,pedig a Vörös Október és a Das Boot mindenképp klasszikus,az U-571 ,Utolsó esély jófajta,a K-19 meg.....hát,na.Viszont a Merülés a félelembe ügyes próbálkozás volt horror színekben. Ezzel az egyedi hangulattal jól él a Fekete tenger is:imádom nézni,ahogy ezek a fémkoporsók zubognak a mélybe,és a szűk folyosókon rohangálnak a vélhetőleg igencsak érdekes testaromát magukénak mondható férfiak(azaz büdösek mint az állat)Szépek a külső képek,és rendezőnk jól ért az atmoszféra megteremtéséhez,a valódi izgalom átültetéséhez,és nincs szüksége ehhez torpedótámadásra sem(ez a kötelező elem például hiányzik is a filmből!!!) A vége számomra kimatekolható volt,viszont tetszett,hogy Robinson karaktere túl tudott nézni önnön hibáin és gyűlöletén,úgy magasztosulva hőssé,ahogy az egy egyszerű embertől esetenként elvárható:az ilyen mozikra mondják,nem kötelező,kihagyható,ám ha elkapod,jól szórakozol rajta,a műfaj szerelmeseinek meg erősen ajánlott. |
2015-08-21 18:39.32 |
Hiába,néha ezek felett is eljár az idő.Illetve,majd mindig:))
Az Antropophagus-t a később pornófilmesként is igen aktívan tevékenykedő:)) Joe D'Amato készítette,és überbrutál baromság,logika iránti fogékonyságunkat kéretik leadni a ruhatárba. Nikos Karamanlis-t, George Eastman alakítja fogékony és minden részletre kiterjedő karakterábrázolással,már amit ez jelenthet egy kannibál-megette saját fiát és nőjét-és zombi vagy mifene keverékében.Oh,boldogult 80-as évek ,és azok a jól kifundált forgatókönyvek ugye.Ennek megfelelően az élőkkel amúgy sem túlzsúfolt szigeten az ott partot fogó emberkék száma is vészesen apadni fog a horrorok alapszabályainak megfelelően,amit nem is bánunk,mert az olasz színjátszást itt nem Sophia Loren és tettestársai képviselik,azaz borzalmas színvonalú-lehet hát a kannibál-killer-zombinak, a végén önnön beléből is jót evő figurának drukkolni,no most aztán irtsa ki még a világosítót is. Vér ugye dögivel,szex visszafogottan alig, értelem meg semmi:mégis,a hangulat elviszi idős korára is,főleg ha az ember úgy ül le,ez már 81-ben is gagyi volt,most meg már pláne. köszi,hogy felhívtad rá a figyelmet! |
2015-08-21 18:38.06 |
cápa |
2015-08-21 18:21.36 |
egyenesen át |