Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Könyörtelen csapás - Moziverzum, 03:30 |
Románc a Rénszarvas Panzióban - Izaura TV, 03:55 |
Időről időre - HBO, 04:00 |
Napos oldal - HBO3, 04:00 |
Freud: Az utolsó pszichoanalízis - HBO2, 04:15 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
John Larroquette (77) |
Christina Applegate (53) |
Joel Kinnaman (45) |
Billy Burke (58) |
Jill Hennessy (55) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
2022-es választás |
Róma (sorozat) - Vélemények |
Amelie csodálatos élete - Vélemények |
Dallas (sorozat) - Vélemények |
Vadászat (2020) - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Kingsman - A titkos szolgálat |
Taron Egerton |
2015-08-07 14:17.41 |
hát,a kritikusok már szétgyalázták odakint. |
2015-08-06 19:53.15 |
Az alibikrimi.
Vannak igenis olyan filmek,melynek megértése,tetszése nagyban függ nézője nyitottságától,felfogóképességétől mi több,ízlésétől.A Beépített hibánál hozzátenném,hogy mennyit tud Thomas Pynchon személyéről,és annak messzemenőkig legelvetemültebb rajongójáról,Paul Thomas Andrsonról,aki egyben a film rendezője is.Más egyebek mellett. Anderson filmjeiben eleddig is megtalálható volt némi "mindfuck",legyen szó a pornóról vagy egy különös ember még különösebb szerelméről.Pynchon-t valszeg neki kellett feldolgozni,vagy egy Lynch-nek,esetleg még a régebbi Tim Burton-nek vagy a Félelem és reszketés... zsenijének,én örülök hogy a popcorn-vonaltól hihetetlen távolságot tartó figura készítette el ezt a... nevezzük filmnek,bár néhol több,néhol kevesebb. A Beépített hiba bár elsőre kriminek tűnik,mégsem az:az a szál csak valaminek bemutatására szolgál.A valami istentelenkurvanagyotmegintjátszóezapasinemtudtévedni Joaquin Phoenix karaktere,Doki bevállal egy megbízást,amit igencsak anyagtól vidám állapotban,holtretkes lábbal göngyölít fel,néhol elementáris poénzuhataggal megtoldva-igen a filmnek van humora,nem is kevés.Ám Anderson munkájában inkább görbe tükröt tartanak a zsánernak és az akkori kort térképezik fel-épp ezért ha tudok kik voltak a hippik,mit jelent a fű,a drog és a szabad szerelem mert már esetleg ezeket ki is próbáltad,lehet sok minden be fog jönni a moziból.De,azért még mindig vannak kétségeim,mert... mert a film túl azon hogy belemar a hippikultúrába és az amerikai társadalomban a mai napig talán túlértékelt jelenségükre-vagy talán nincsenek is túlértékelve???-a Beépített hiba a mai amerikai életmód ürességéről is beszél.Javára legyen írva,nem ítélkezik,csak bemutat,ez azért fontos,mert a néző saját magának vonja le a megfelelő konzekvenciát.Értsd,gondolkozik. Nem lesz mindenkinek a kedvence a mozi,aki elér a végéig:nálam is azért négy csillag,mert olykor azt éreztem,szétesik a darab,úgy volt kusza,hogy egyszerre érdektelenné is vált,némely karakter tette pedig kilógott.Értettem,mire megy ki a játék,csak nem tetszett annak bekajoltatása,ha úgy tetszik,ám ilyenkor erőt merítettem a pazar színészi felhozatal vitán felül tökéletes játékából,és elmúlt a hullámvölgy.A zene -bár néhány olyan szám is felhangzik,ami kötelező az ilyen korban játszódó moziknál-nagyon eltalált,a fotózás tökéletes.Ami nagyon jól átjön,miért is lett vége ennek a korszaknak-túl azon,amit King írt egyszer,a hippik is felnőttek,családot alapítottak és beálltak a sorba-:mert a hatalom még mindig az öltönyösöknél volt,van és lesz,és övéké volt a pénz és a rendőrség is.Ülhet valaki virágos mikróbuszban teli szájjal fröcsögve Nixonra miközben szopja faszát egy szőke lány hímje nagyságától és a fűtől kábultan,de ez nem megy évekig. Semmi nem tart örökké,így vagy úgy ugye...de lejár.Elmúlik. Doki valami haldokló ám mégis erősen élő és fontos dolog kórképe,Bigfoot pedig annak antitézise,egymástól elválaszthatatlan és egymás nélkül talán nem is létezhető személyek(Ha nincs olyan,hogy rend,mi ellen lázadnának az emberek,ha pedig nem lennének ezek a lázadók,mi szükség azokra,akik a rendért harcolnak??)Persze,Doki vesztésre áll mint az idők során bebizonyosodott,viszont a szex,rock és az anyag mindig ad ,adott számára menekülést,menedéket,ahonnét a valóság,a körülötte lévő dübörgő és bedaráló gépezet már nem volt annyira félelmetes,mi több,esetleg nevetségesé vált.(Miért is drogoznak ma is oly sokan,ha nem azért,menekülni a gondok elől???) Csak....csak lehet ez önámítás,mert egyszer akkor is ki kell majd tisztulni...vagy megdögleni.Na ez a másik út. |
2015-08-06 15:47.57 |
Robert Iscove rendezői életpályája nem lesz tanítanivaló sosem az erre hivatott intézményekben:a Cápák és torpedók ki is magaslik közülük.No,nem mert annyira jó,hanem mert annyira érdekes a témája.
Sok kritikus Steven Spielberg Cápa című,a blockbuster kifejezést megteremtő alapművében nem ragadozó és az ember közti találkozásokban látta az igazi horrort,hanem amit Robert Shaw elmesél az Orca kabinjában.(Richard Dreyfuss is ,aki amúgy rühelte a cápavadászt alakító színészt,azt a monológot igen sokra tartotta).Igazságuk is van valahol-szigorúan eredeti hanggal!!-végighallgatva a U.S.S Indianapolis története R. Shaw előadásában igen szuggesztív élmény. A Cápák és torpedók című darab ennek a hajónak a sorsával foglalkozik:mint ismeretes,miután leszállították a bombát,egy japán tengeralattjáró megsemmisítette az amerikai hadigépezetet.Az emberek napokig a tengeren hánykolódtak,próbáltak életben maradni,miközben a rettegett tengeri ragadozók az éhezéstől és vízhiánytól legyengült emberekből több százat megettek. A film mint a legtöbb amcsi katasztrófafilm,néhány karakter sorsán keresztül mutatja be az eseményeket-a Failure to Zig Zag című mű volt amúgy az alap,amire építkeztek.Érdemes megnézni a stáblistát,mennyi,a későbbiekben viszonylag ismertebb arc tűnik fel-persze,a nagyobb nevű színészek azért lejátsszák őket. Nem mondom azt,a kivitelezés pazarra sikeredett volna mai szemmel,de egy majd 25 éves filmről beszélünk.Verni az asztalt sem érdemes semmiért,amit illett,megcsinálták,és a cápatámadások is jól megkomponáltak(Quint beszéde egy barátjáról is ott van a vásznon a baseball játékosról,itt Bob Gunton az elszenvedője) Amit fájlalok,a későbbi haditengerészeti vizsgálat és a bírósági eljárás hamari lezavarása,hisz valahol ez is lényeges dolog volt a hajó sorsában,különösen Charles McVay III szemszögéből:ő volt a kapitány.Stacy Keach volt annyira jó színész,ebbe a gondolatkörbe is bele lehetett volna menni,a Cary-Hiroyuki Tagawa-val a végére rakott párbeszédben pont az a legerősebb,amit nem mondanak ki....illetve a japán kapitány utolsó mondata(Takawa hírnevének megfelelően precízen játszik) Ott,azon a jeleneten lehet morfondírozni,sok mindent továbbgondolni. Jó kis darab ez,kicsit lehetne mélyebbre ásóbb. És...mintha Nicolas Cage(khm....)szereplésével készülne valamiféle...remake.Jó hír ez nekünk???Féltem Cage haját,még a végén kiázik. |
2015-08-06 15:10.26 |
Michael Mann kétség kívül csinált a tökéletességgel kekeckedő mozikat:a Collateral vagy méginkább a Szemtől szemben azon darabok,ahol a közönség és a kritikusok véleménye is nagy átlagban megegyező,én magam pedig igen bánom,hogy anno a nézők nem fedezték fel filmszínházakban a Bennfentes-t,irdatlanul erős munka.Mann rendezéseinek vannak védjegyei-ezt rajongói tudják-és még a gyengébb filmjei is egyszer nézhetőek.
A Blackhat sajnos a gyengébb kategóriából kifutó darab munkásságában:néha mintha nem is ő rendezte volna,hanem a fodrász a stábból.Mann először nem vett részt a forgatókönyv írásában,és ez sajnos meg is látszik a 120 percen:elképesztően elnagyolt munka. Azért a Mátrix után kétmillió trükktechnikai évvel illene máshogy bemutatni egy számítógépes parancs végigfutkosását,amitől elszáll egy kínai atomreaktor.Nosza,mert Kína és az USA közt amúgy is érdekes a viszony-simogatjuk egymást de néha az asztal alatt jó nagyot belerúgunk a másik bokájába-a kínai nyomozók és az amerikai illetékesek is egy börtöntöltelékre lesznek rászorulva,Hathaway pedig a még a filmből hátralévő másfél óra alatt akkor is végigcsinálja küldetését,ha a fene fenét eszik is. Maga Thor lenne a főszereplő,de itt látszik,Chris Hemsworth helyett a kalapácsa szokott valójában színészkedni,nagyjából egy arckifejezéssel húzza ki a film teljes játékidejét:pedig még kefél is egy szép nővel,csak sajna marad a képén akkor is a mozdulatlanság.Holott néha tud ennél többet,Ron Howard munkája kihozta belőle amit lehetett,itt lehet nyugtatókon éldegélt.Vagy csak hiányzott neki a kalapácsa. A forgatókönyv gyengeségét jellemzi,hogy a szerelmi szál szárba szökkenése is csak úgy...van.Jön.Meg lesz.Mert anélkül a falba verné fejét a néző,az ideggyenge.A nettel kapcsolatos anomáliákról ,az egész szakmailag megtámogatottságról meg tényleg kár vitát indítani,úgy ciki ahogy van,és számtalanszor erőltetetten gördül tovább a cselekmény. Amiben viszont Mann munkássága tetten érhető-azaz,néha azért bement rendezni is-az akciójelenetek életszerűbb volta,itt minden lövés számított.Vagy a csontrepesztő,pár másodperces kézitusák minősége,jól megkoreografáltak és néhol brutálisak.Persze,hogy Hathaway mitől ennyire mindenben jártas-lő,Jackie Chan-t aláz,dug,feltör,kitör,szeret,pálcikával eszik és egyébként sosem hibázik-senki sem tudja:csak hidd el.Ilyenek nyüzsögnek a börtönben,százával. Továbbá,rendezőnk állandó védjegye,a hipnotikusan gyönyörűen fotózott éjszakai nagyváros képek továbbra is ütnek,Mann ezekkel mindig eléri az egyedi,kívánt hatást.A végén kicsit azért vigyorgunk,fegyverekkel rohangálnak tömegben de senki nem tesz semmit azok eldördüléséig :vonjunk vállat,akciófilm. Csak az a baj,ezt tényleg egy profi készítette,akire az igényesség volt mindig is jellemző,nem csoda a besülés a pénztáraknál. Illetve,jobb szó arra a katasztrófa.De,ezt majd Fartúró...Felfúró??....dehogy,Arturó "idemásolom a netet nektek ha kell ,mert nincs önálló gondolatom" prof???? idemásolásából a teljes szinkron -beleértve a szinkronstúdió méreteit és a festése színét és állagát lekövető-idemásolásának az idemásolásával megtámogatott idemásolásával fel tudod magadnak jegyezni.Hisz fontos:)) |
2015-08-06 14:05.19 |
hát mi,másológép?? |
2015-08-05 19:48.31 |
Tini kislány a főszereplő?
Igen. Viszonylag csinos? Igen. Vannak rossz álmai,meg bármiféle dolog,ami néha előkerül csak úgy?? Naná. A háznak van múltja??Mesélnek róla ezt-azt?? Persze. Szomszédok gyanúsak?? Le se írom. Tiniszerelem?? Broáfka. Mikor meg kell rémülnöd,ezt jó erős hanghatással szeretnék tudomásodra hozni?? Mai horrornál természetes. Vér van benne?? Hol?? Ha láttál ilyenből kettőt,a fennmaradó tizenhatezret is megnézted már.De majd jönnek a lelkesek,akiknek mindegy mit néznek,és felértékelik. Minden egyébre ott a jóízlés. |
2015-08-04 18:50.38 |
izé...behelyezést akartam írni:))vagy berakást?odatevést?:))
igazad van,köszi:)) |
2015-08-04 15:05.28 |
A Mindenevők egy igen erős,mi több,brutális spanyol horrorfilm,igencsak vállalható minőségben.
Már a 80 perc eleje megadja az alaphangot:ritkán látni olyan képsort és amit sugalmaz,mint amit itt kapunk.Aztán időben némi előremozdulás, és jöjjön aminek jönnie kell!!!! Nem titok,hogy sok gazdag ember tetemes összeget hajlandó bármiféle baromságra feláldozni:mikor ezeket a sorokat írom,amerikai dokik gyilkolnak nem kis pénzért oroszlánokat,számszeríjjal.Node,nem ő szaladgál az állat nyomába:azt fekete orvvadászok felhajtják nekik-konzervvadászat a hivatalos neve az eljárásnak.Hogy miért?? Csak .Hogy pózolhassanak,hogy elmondhassák,ezt is meg mertem tenni,mert egyszerűen vágynak valaminek a megcselekvésére,amitől többnek érzik magukat.Számtalan film is szentelt már figyelmet ugyanennek a dolognak,más és más tárgykörben:a Mindenevők az emberi hús fogyasztásáról beszél,a brutális tettet majdhogynem sőt igen civilizált és úrias légkörbe beágyazva. Főhőse Marcos Vela-a szimpatikusan játszó Mario de la Rosa-gasztronómiai újságíró:ők azok,akik akár egy étterem csillaghullásáról,vagy épp megdicsőüléséről tehetnek,afféle ételkritikusok.Elfogad egy megbízatást,és egyre extravagánsabb ételek elé ül le kisebb de tehetős társasággal,némelyiket-a japánt-a világra nyitottabb emberek hallomásból már ismerik.Aztán nekiered egy városi legendának,miszerint emberhúst is felszolgálnak jól fizető köröknek... Nem lövünk le poént,ha elárulom,Vela természetesen eljut nem is akárhogy az emberhús megízleléséhez.Spanyol filmet látunk,ami ügyesen sokkol,néhol kellően brutális mégis a kannibálok sznob viselkedésében és a hely gyönyörűségében ott kísért mélyen a civilizáltság érzete,hogy az bizony lehet akár romlott is.Játszik benne két gyönyörű Milf ,akik nem szégyenlősek,bomba jó testtel vannak megáldva,az ilyenekre kattintanak rá a pornóoldalakon-férfiak figyelmébe ,de gyanítom,hamar észreveszik majd a néniket:)). Ami igazán tetszett,Vela sem lesz ártatlan,hisz -innentől spoiler!-mikor visszatér,a nőt nem menti meg,akárhogy is könyörög az segítségért:helyette bosszújára felhasználja rút sorsát,ami igen ötletes csavar.Ám épp ártatlansága elvesztése miatt fogja elérni a film utolsó kockáján sugallt sors:a szenvtelen,kegyetlennek tűnő szellemileg visszamaradott férfi igen ötletes választás volt filmbéli karakterére,a Motel-ban sírva pucolnának előle az élménytúristák. Oscar Rojo munkája újabb bizonyíték arra,a spanyolok minden figyelmet megérdemelnek,bármilyen műfajban alkotnak is:a Mindenevők stílusos,hangulatos és nem kapkodó,finom horror ,mely zsánerében az egyik legerősebb és pont a nem akármilyen környezetbe való ábrázolás miatt az emberbe(nézőbe) ég emléke. |
2015-08-03 15:40.58 |
nem.nem beindul a szívhang??egyértelmű,hogy megmarad |
2015-08-02 14:45.52 |
Ha még egy Ruhannnnna ,Rinnnyanna vagy Rihanna hogy a viharba hívják slágert végig kellett volna hallgatnom,új tévébe kellet volna feccölnöm megtakarításom.
Ez a film próbál cuki lenni:biztos van akinél ezt eléri,kisgyerekeknél főleg,de ha az ember elég idős ahhoz,hogy a szellentést ne hangosan eregesse,gyanítom,ugyanazt érezte alatta,mint én.A gyarmatosítás és megszállás rossz,ki hát Irakból,ja ez nem az a téma...de akkor is rossz,a család meg mindenek felett,mert ezt minden amerikai rajzfilmbe megkapjuk.Tudjuk.Ha láttunk 5 animációs csodát,tényleg tudjuk,jobb rosszabb színvonalon benyesve agyunkba. A humor inkább gyerekes,arra megint jön egy magagigamegasláger,meg dorombol a macska,a kötelező mellékszereplő.Párizst kicsit lerombolják,mert a franciák néha röhögtek Amerikán,Ausztráliába meg telepíthetik a jónépet,úgyis régen is ezt csinálták,én meg súgok a kormánynak,ha ezt meg lehet lépni porszívóval egy gyerekfilmben,nosza,bevándorlókkal miért ne a valóságba???Hisz elveszik a munkánkat úgy,hogy magyarul sem tudnak,és veszélyesek a kultúránkra,mert nem nézik az Éjjel-Nappal Budapestet,az M1 Híradó abszulút pártatlan hírműsorait és nem tudják,ki WWWW Aurelió.Bár én se tudnám. Ám illik elmondani,bár több dologban félrement mozi ez,az animáció gyönyörű,a végső csavar javít az összképen,és a srácokat 90 percre leköti.Szóval,mit szívózom én itt,lehet ez a lényeg. |
2015-08-01 20:16.15 |
érvényesül az mindenhol,ha igényes |
2015-07-26 10:26.10 |
én nem sokdudu vagyok.bírom ,jó srác,de,nem én vagyok ő:))
szerintem meg az vagy.tévedhetek is akár.hogy valaki amúgy a metalicáról pl nem hall,képtelen lennék elhinni,baromi régi együttes ,ettől még titulálhatod szarnak a zenéjét,ezzel nem lenne gond.de még az olyan egybites pincebogarak is,akik most tudják rájuk gondolok,tuti halottak pl a varázsfuvoláról,a pillangókisasszonyról,stb.nem ismerik,pláne nem biztos szeretik,de a nevét azért halották már. |
2015-07-25 14:58.12 |
az egy együttes.igen híres,pechükre nem születhettek wágner idejében.később csinálták meg még nagymamájukat,nagypapájukat is,bizony,ily rútúl bánt el vélük a világ.
mentségükre,a fiúk annyira tudnak ,hogy klasszikus zenekarral is játszottak ,azért ez sokmindent elmond róluk.talán néhány számukat ismered,ha épp kilátsz magadraerőltetett sznobságodat meglibbentő szemkötőd felesleges jelenlétén. jah,hogy a u2 meg ezek szerint rossz??csak az lehet,azért vannak ezer éve a pályán,mert trét játszanak.:)) |
2015-07-24 18:48.58 |
lesz metalica koncert,nem jössz velünk? |
2015-07-24 18:48.05 |
az a legjobb,mikor szinkronhangokat ír.és hogy ehhez vagy ahhoz miért nem ezt vagy azt kérték fel,mert "tízezerszer jobb színész" mint akit felkértek.
hát igen,szinkronizálásnál ez sokat számít:)) |
2015-07-24 16:51.53 |
jó sok magánvélemény fért bele a csilliárd oszlopba:)) |
2015-07-23 19:44.54 |
Bazdmeg,Bazdmeg,Bazdmeg,Bazdmeg!!!
Az erő,a dinamika és a hozzáértés mesterműve. Ezt a fimet mindenki látta már:kiképzős/katonás vagy épp sportolós feldolgozásban.Ugyanerről szól a gerinc,nincs sok különbség:azazhogy,mégis. A Whiplash-t egy hozzáértő rendező készítette néhány ultratehetséges színésszel,brutális hőfokon. Damien Chazelle rájött arra,hol hibázik a legtöbb zenés film:unalmasan meséli el azt,mikor a zenészek épp eljátszanak valamit.Chazelle-nél ezek a dolgok úgy működnek,mintha akciófilmet néznénk,úgy is vannak vágva,ugyanannyi feszültséget gerjeszt bennük,a zene nála háború. Ami azért is fura,mert filmünkben jazzt pörgetnek,amit meg sokan unalmasnak találnak,és leginkább az improvizációról szól mint műfaj.Ám itt -persze azért az improvizációt kicsit háttérbe lökik:))-minden ez a zene,csak nem ásításra gerjesztő,sőt vérrel is jár.Áldozatokkal.Fájdalommal,keserű szavak benyelésével,megaláztatottsággal,dühvel,haraggal,rivalizálással ,lemondással:amikkel mindenki találkozik,ha valami nagyot,valami SZÁJBAKÚRT nagyot szeretne a világ pofájába tolni,hééé!!Ez vagyok,ezt tudom,ebben én vagyok a legnagyobb!! Nem véletlen dob a hangszer,hisz a legtöbb fizikai megpróbáltatás is ehhez a hangszerhez köthető,és ritmust ad ugyebár,ami a film fontos alapköve is-pont ezzel,ennek feszességével lesz a film húzósabb egy thrillernél ,akciófilmnél. És durvább is,mert Andrew bejárja az összes poklot:a legdurvább számára nem a vérző kéz,hanem mikor elfelejtik.Mikor egy senki.Arc a tömegben,futottak seholsem ember és a nője is más farkán éli meg orgazmusait.Miles Teller független filmekben tündökölt,itt is nagyszerű. És... És kérem,J.K.Simmons.Akit sokan láttak valamibe,ja ő volt a Riami féle Pókemberekben az újság főnöke,a Juno-ban a kiscsaj faterja,a Hugh Grant filmben valami mellékszereplő,a... Az amerikai ,kicsit független vagy művészfilmekben az a szép és nagyszerű,hogy végre engednek bizonyítani nem, jóképű,nem csinos,idősebb embereknek is,és J.K.Simmons most kapta meg ezt a lehetőséget.Simmons pedig bebizonyíthatta,hogy akármilyen Brad Pitt-nél,Channing Tatum-nál jobb színész bármikor,csak ő hülyén nézett volna ki lovaglás közben a Szenvedélyek viharában vagy a Fehér ház elnökét megmenteni vágyó hősként fehér trikóban.Vannak színészek,akikre vár egy bizonyos szerep,"A" nagy szerep:és ők élnek is vele,a sors igazságtalansága,hogy például Keaton idén nem lett jutalmazva. A darab döbbenetes erejét,zaklatottságát,vadságát és imponáló szilajságát e két karakter közti bősz csata adja meg,amit a rendező páratlanul jól elkapott képekben húz alá:erek dagadnak ki,trágárul beszélnek,ordítanak,megaláznak ,kicserélnek embereket,valahol egy cél érdekében:hogy valakiből valami olyasmit faragjanak,amiről beszélni fog a világ,ami örök.Nincs olyan eszköz,amit ne szentesítene a cél,a zene fájdalom és kitartás,és nincs az az ár,amit ne lehetne azért megfizetni,tökéletes legyél egy olyan műfajban,mely játszik a tökéletlenségre. Eleme erejű munka,szó szerint döbbenetes ,impulzív,olyan,amit régen csináltak-és nem csak az amerikaiak.Hogy káromkodnak benne??Igen.Baszott,kibaszott sokat,de ha ezen fennakadsz,annyit értettél meg abból,miért mestermunka ez,mint rőzsekosár a nutriatenyésztésből. Figyeld hát a dinamikát,az erőt,a vibrálást:ilyen utolsó negyed órát ritkán látsz,és ezt egy zenés film szállítja.Ha Te se bírsz felállni székedből,mert valami megfoghatatlan és megfogalmazhatatlan odaszögezett,barátom,megértetted-és megszeretted!- a filmet!! |
2015-07-23 18:43.06 |
Nagyon élveztem.
Sok kritikus szerint Miklauzic Bence nagyjátékfilmje túl didaktikus,sokat használja a szimbolikát és néhány helyen szájbarágós.Szakmai szemmel valóban-a galamb,meg Légiós története...-ám ami nagy igazság,a nézők 80 százalékának ez fel sem fog tűnni.Mikor néha elolvasok néhány filmhez kapcsolódó véleményt,mintha másik mozit néznénk,mást tanultunk volna,mintha más bolygóról jöttünk volna:a nézők döntő többsége leszarja a célozgatásokat/többrétegű szimbólumokat/utalásokat/a dramaturgiáról fingjuk nincs.Ők....hát,mást akarnak egy filmről,egy filmtől,ha végre van idejük végignézni valamit(Az meg legtöbbször nem magyar alkotás....)A Parkoló "magyarázatai" még így sem érik el az amerikai mozik végképp a "beledbetalpalás" módszereit,amire nagyon okos,művelt és általam igen került meg vigyorgásra késztető figurák ujjonganak,huuuu de meg van mondva a tuti apám...akinek tényleg el kell beszélni hogy a víz nedves,ott komoly gondok vannak,de ez legyen világunk problémája.Ezt a "világ" szót meg felvenném a földről:itt is két világ csatáját látjuk,és egy picinyt Magyarországét is.Adva egy a saját világában élő Légiósnak nevezett figura,aki a Parkoló tulajdonosa:látott,átélt sokmindent,sajátos(többek által érthetetlen és lenézett....)világnézete és vállalásai vannak a fővárosban,és Lengyel Ferenc játssza,döbbenetes jól.Szerettem,ahogy a mélyebb fájdalom apró,másnak semmit nem érő dolgokért feltűnt a szemében,és a kisember keménysége,tántoríthatatlansága is hűen tükröződött alakításában.Ellenfele Szervét Tibor,aki egy borzalmas tv sorozaton túl csak jó alakításokat tud mérlegre tenni:többedszerre is hajlíthatatlan,néhol a hatalmával bőven visszaélő üzletembert alakít,akinek életszemlélete a mai világ krónikája.Ez a két figura párbaja valójában a Parkoló gerince,a többi karakter el is sikkad-a család drámája például átérezhetetlen,és ez Rajkai Zoltán játékának is sokat köszönhet(Zolit egy másik üzletemben volt szerencsém ismerni,igen kedves ember,sok helyen szinkronizál-itt kevés,de nagyon lehetősége se volt kibontakozni)Párbaj tehát,nem fegyverekkel,egyszerűen egy parkolóhelyért:sokasodnak az események,és mélyülnek a gondolatok.Két kultúra ellentétét ruházkodásban,de fotózásban is a készítők érzékeltetik,a környezetről meg ne is beszéljünk.A film a barátság és a megvehetőség problémakörét is boncolgatja-hisz lehet,eljutunk Izlandra valamilyen áron,de egyszer onnan vissza is kell jönni.És ugyan....hová,kihez???Én csak dicsérhetem,látva persze hibáit:szeretem a magyar filmeket-ha jók-szeretem a bemutatott magyar nyomort,ha ahhoz hasonló tudom van és nincs bajom a CGI teljes mellőzésével.Akiknek ezek kritériumok,vagy a Halálos Iramban filmek a matyiveréshez megfelelő állapotba hozzák őket,hagyják ki nyugodtan. |
2015-07-23 17:29.06 |
azok pedig nem földönkívűliek,hanem angyalok voltak,szárnyakat is lehetett rajtuk látni |
2015-07-23 16:42.38 |
EZ a leszámolás denverben lenne? |
2015-07-22 16:44.06 |
mendes-nek kíváncsi vagyok,sikerül megugornia saját lécét,azért az jó magasan van:)) |
2015-07-22 16:37.27 |
A Kéjlak több évig pihent dobozban.
Sőt,Eric Van Looy 2008 ban belga,2010 ben holland nyelvterületen leforgatta már ezt a darabot:szóról szóra,kockáról kockára.Mintha egész életében ezzel a mozival viaskodna.(Matthias S az eredetiben ugyanazt a karaktert játszotta.) Hogy miért kell leforgatni újra egy filmet?,(Mondjuk,háromszor persze túlzás....)Tegyük szívünkre kezünk,a remakék igazi jogosultsága az amerikai filmpiac mindent elsöprő hierarchiájával és tolakodásával magyarázható,hisz így több nézőhöz tud eljutni egy egy történet.Nagyon kevesen ismerik a remakék eredetijeit,főleg ha az belga,svéd,ázsiai-tisztelet a kivételnek.Viszont az amcsi producerek nyitott szemmel vannak üzletük ajtajában:ha valami sikeres,és tényleg használható elemeket tartalmaz,nosza a másolat. A Kéjlak-hoz még csak nagy pénz se kellett:néhány ismertebb név és kész.A jeleneteket ugyanúgy fotózták,semmit nem változtattak rajta-csak ismertebb emberek beszélnek,angolul. A 90 perc igazából a története miatt érdekes:mert az tényleg jó-ezért aki értelemszerűen ezt látja először,nagyon fog neki tetszeni.Kicsit Agatha Christie felállás,és ha úgy nézem,valódi krimiként funkcionál.Ugrálunk az időben,bizonyos információkat lassan kapunk:jó kis anyag ez,na,szórakoztat,leköt.Azon mondjuk el lehet mosolyogni,a Szökés meleg futkározóját homokossággal gyanúsítják meg:és ő ezt a szerepet el is vállalta,tényleg tiszteletem W. Millernek. Persze,ettől még ugyanolyan rezzenéstelen arccal jár-kel a vásznon. |
2015-07-22 16:20.28 |
A film menstruációtól-menstruációig követi szemmel 11 nő életét.Láthatunk hát betétfelhelyezést is,ebben legalább újdonság.
Én értem,miért játszanak benne ekkora francia sztárok,és értem a rendezőnő elképzelését is:olyasmit szeretett volna bemutatni,mint mi a 21 századi nő.Vannak is benne jó pillanatok,és fel is röhögtem olykor,valamint azt is elismerem,néhol-amit a csajok nem komáznak-még őszinte is vala. Csak én untam.Nem mert mit érdekeljen ennek a nemnek a nyomora,amíg teleélvezem,mert biztos hímdisznó vagyok,hanem mert az eredetiségnek gondolt szabadszájúság is ki tud fulladni. Főleg ha nincs mögötte semmi.Emögött meg....hát nem sok.A végén még táncikoltak is,megünnepelve az addig látottakat:míg egy 40 éves szűzben telitalálat,itt a WTF érzés. Tré ez,na.Adjani mikor hízott így meg?? |
2015-07-21 14:52.28 |
nem innen??
honnan??szóról szóra ugyanaz |
2015-07-20 19:25.53 |
Én,aki inkább a komolyabb filmeket sorolnám gondolatban év végi listám elejére,ezt halál nyugodtan dobogósnak ítélem:a Majmok bolygója 2-melyben egy rohadt Forradalom sincs,csak egy civilizáció hajnala-példátlanul erőteljes,jól megcsinált tömegfilm,amit intelligenciája kárhoztatott a nagy sikerre.
Már az első rész is míves volt:Matt Reeves filmje azonban túlszárnyalta minden elvárásom.Döbbenetes az a technikai arzenál,amit bevetnek benne-Andy Serkis a végén tényleg Oscart fog kapni majd valamikor-Ceasar,Koba és társaik lenyűgözően vannak elkészítve,a tekintetük többről szól,mint a film emberi karaktereié-pedig ott azért van egy Gary Oldman!!-és nem hülyeségekről hadoválnak,mi több,még izgalmas is a 120 perc. Ez persze a blockbuster nézőinek mindig is fontos kell hogy legyen:A Majmok bolygója forradalom ilyen mód se vall kudarcot. Ám én mégis ...másért kedvelem,és tisztelem. Mert Revees komoly harcot vívott azért,hogy munkájában a majmok legyenek a főmotívumok és ne az emberek:emiatt azok kicsit háttérbe is szorulnak,és nincsenek annyira ki se dolgozva.(Jason Clark meg amúgy is zsér színész)Ezzel szemben Ceasar jelleme hihetetlenül domináns a filmben,Kobával való kapcsolatának megromlása valódi királydrámák erejét és miértjét hordozza magába-aminek legszomorúbb hozadéka az,Koba indokai alá vannak támasztva,valahol mélyen pár dologban igaza van. Ceasar viszont született vezér:a majom-és a forgatókönyv!!-intelligenciáját dicséri azok a pillanatok,mikor a már-már harcba induló majmokat megállásra kényszeríti azzal,hogy akár mindent el is veszthetnek...vagy mikor biztosan tudatában van annak,hogy győzhetnek,akkor is azt a kérdést teszi fel a többieknek,azt milyen áron,hány majom élete árán csikarnák ki???(És nem a gyávaság beszélt belőle) Pont az ilyen,jobban átgondolt és mélyebbre néző párbeszédek miatt a Forradalom lenyűgöző alkotás:két,egymástól eltérő kultúrájú csoport együtt élésének lehetőségét vázolják fel,pontos dramaturgiával és értő kézzel,miközben az izgalomfaktorról sem feledkeznek meg.A pacifista vezér és a nála jóval agresszívabb alvezér konfliktusa menetrendszerűen következik be,és mikor a fegyverek bárhol előkerülnek,onnantól tudni lehet,nem számít már semmilyen szövetség. Káprázatos film ez,nem olyan,amilyet egy blockbustertól megszokhattunk:mélyebbre tekint,okos és átgondolt,noha a történet iránya azért mindvégig sejthető.Bele lehet kötni abba,egy videókamera 10 év után nehogy már működjön még és pont AZ legyen lejátszható benne:de az dramaturgia miatt volt fontos,csak még jobban megágyazott Ceasar belső válságának és a végkifejletnek. Remélem,ezt a nívót tartja a harmadik rész. |
2015-07-20 15:59.00 |
norbi,minek másolod át szóról szóra az itt szereplő leírásokat-különösen akkor,mikor legtöbbje marhaság?? |
2015-07-19 19:30.43 |
Ezen a filmen valahol legbelül röhögök-olyan pofátlan.Az igazsághoz meg hozzátartozik,Salma Hayek plussz egy star,mert azt a testet ennyi idősen minden nő megirigyelheti.Feszül a naci rendesen,cickók bámulatosak,ő meg még mindig képes megélni kinézetéből.
Biztos tetszett neki,hogy női John McLaine-ként szaladgáljon egy szobában meg egy folyosón:Joe Lynch bevallottan szerelmes a Die Hard első részébe,és mi ezt teljes szívvel megértjük.John M. akciófilmje,mely Rickman-t ismerté,Bruce Willis-t pedig szupersztárrá tette,minden idők egyik legfontosabb akciómozija,klasszikus,tanítják,lopják filmek és megnéztem 2015-ben a Corvin-ban,nem öregedett.Az Everly annak alaphelyzetét próbálja átvezetni,aztán lop a Kill Bill-ből is,kurvák vére folyik patakokban,szadisták és mazochisták jelennek meg,és egy csomó rosszfiú csendben lent várakozik,hogy miért???Mert csak.Ezt írta a forgatókönyv.Aztán persze meghalnak A film hibája ez,szétesik a dramaturgia,és hiába van fontos karakter halála,hiába horrorfilmeket háttérbe sorolóan ömlik a vér,ahogy mennek a vágóhídra az újabb és újabb áldozatok,egyre tétnélkülibb lesz a leszámolás.Igazi,"B" film aljává válik,és nekem egyfolytában az volt az érzésem,kultfilmkategóriára hajt,azokban viszont bődületes többlet van-azt értéknek hívják. Azt viszont javára kell írni,haverokkal,sörrel,beállva ezt fogják inkább az emberek választani,mint a Torinói lovat. |
2015-07-19 19:12.47 |
Halál nyugodtan rányomtam az 5 csillagot.
Mert a Bérhaverok végre olyasmi,ami valóban vicces:még az általam nem sokra becsült Kevin Hart is bombajó benne,de tényleg. Újdonság??Eredetiség??Az persze nem sok van,de emelje már valaki fel a kezét,aki egy vígjátéktól ezt elvárja,ezért nézi IGAZÁBÓL-az Index kritikusáét meg kérném letörni.Eltörni.Hátha azon röhög. Szóval,nincs itt semmi new,és ha felsejlik az Örömapa,még eszed is van.Josh Gad kedves,a mellékszereplők fenomenálisak-és végre rájött valaki odaát,hogy a mellékkarakterek sokszor viccesebbek(és eredetibbek...)mint a főszereplők.Tolják is őket rendesen. A Bérhaverok titka abban rejlik,ami valaha a Másnaposok első részét is sikerre vitte:már az első perctől zúdulnak rád a poénok,nincs kivárás,karakterépítgetés nagyon,mert....felesleges.Mond valamit a barátságról,ez se fog megvilágosodásként érni,és...mást semmit nem mond,csak annyit,olyan szép szőke nőt nem sokat láttál vásznon,mint akivel a pufi gyerek összejön a végére. Fasza napom volt,ez még jobbá tette. |
2015-07-19 17:52.54 |
A COOOOOOOL fogalma-de inkább tegyük már hozzá,KIBASZOTT COOL !!-valahol itt kezdődik.
Láttunk már ugye épp elég titkosügynököt a vásznon:van Jack Bauer-jó ő tévés-Jason Bourne és a leghíresebb,James Bond.Nála azért a legneccesebb ez a "titkos" dolog,mert Bond mindig bemutatkozik,és nagyon ritkán maszkírozza el magát-jóképűség kötelez. 2012-ben jelent meg a Secret Service című képregény Mark Millar agyszüleménye:hogy miért nem hallottál valószínűleg róla,a magyarázat az,mert az Icon-nál jelent meg,az egy alkiadó,és hiába verik a farkuk a geegek,attól bizony többen azt nem olvassák.Matthew Vaughn ,aki többezerszer jobb alkotó,mint felfedezettje,Guy Richie,rendezett már Millar műveiből:a Kingsman-nal sem vall kudarcot,sőt. Persze,James Bond szerű kémparódiát azért nem olyan nagy kunszt rendezni,viszont a STÍLUS az,ami miatt a Kingsman észvesztően jó darab:kár a történetére sok írást pazarolni,kiszámítható.Sőt,néha a film önmagában az,de ki a fenét érdekel. Mert elhozzák nekünk az öltönyös,esernyővel hadonászó titkosügynököket,akik modora vetekszik a 007-sével és megjelenésük nagyon ...régimódi mégis trendi.Egy ilyen film annyira jó,amennyire a főgonosz az, itt Samuel L. Jackson beszél pöszén és van rosszul az általa kiontott vér látványától:ráadásul annyira bunkón amerikai,hogy vacsoravendégének is Mekis kaját szolgál fel.Van egy szeletelőlábú segédje is,jó kis csaj meg jó kis harcművészetet nyom. A másik oldalon meg van pár nagyon nagy színész-például Michael Caine-egy fiatal titán és...Colin Firth. Akit verekedni nagyjából egyszer láttunk eddig,és akkor Hugh Grant le is nyilatkozta a Bridget Jones 2 kapcsán,nincs annál borzalmasabb látvány,mikor két,fightolni nem tudó angol ütögeti egymást,kidolgozott koreográfia nélkül-talán segítette őket az,az életben nem szívlelik egymást.A 30-40-50 nők pinanedvesítője és minden rénszarvaspulcsik királya itt meg olyan killerkedést nyom le egy templomban néhol vágás nélkül és elképesztő koreográfiára,több, mára anyaszerepben tündöklő rajongója előkeresi a BBC sorozat DVD borítóját,ez itt tényleg Mr. Durcy??izé...Darcy. Hát bizony,ő az.Persze,nem mindig ő bunyózik,de Colin bevállalt hát egy brutálisabb akciófilmet,és milyen jól is tette. Firth ugyanis jó színész is,még mindig elegáns angol úr benyomását kelti és van humora:nem mellékesen abban a jelenetben,de sok más akciójelenetnél meg kell szorongatnunk Vaughn kezét,mert mindamellett hogy ilyen ötletes tömegvérengzést marha rég nem láttunk,az utóbbi évek akciófilmjéhez képest itt minden eksönt követni lehet.Nincs Parkinson-kóros operatőr,nincs hirtelen azt se tudom,mit látunk,és a lassítások is a helyükön vannak:mikor pedig a gazdagok feje ismert zenére elrepül,ugyan kérem....stílusvarázslat mesterfokon,és még röhögsz is. A Kingsman bár nem zseniális,de roppant igényes szórakozás:jó színészek futkároznak benne,néhol durva,mer pofátlanul osztálytársadalmakat kritizálni-és nem akárkit kúrnak benne seggbe,mert igen,azt esetleg az arisztokrácia is szereti!!-tovább gyors,pergő és elegáns.Majdhogynem kihagyhatatlan,aki meg szereti a 007-est,annak kötelező:kap fricskát Bond úgy,hogy látszik,azért szeretik is. Hisz ő is...angol.Azaz,sármőr. |
2015-07-18 20:21.54 |
Ez valami iszonyat volt.
Amin végig röhögtem:"grrr-huff-herr kruplacsek-rrr-dsrtddd-tuff" és egyéb hangokon kivül mást nem hallhattunk az alkotásban:nincs is vele probléma,így beszélhettek,ok.Legalább a színészeknek nem kellett szövegkönyv,makoghattak bármit,ha meg belerúgott a sziklába,az is használható volt. Ám a narrátor-szöveg olyan selymes,lágy,csengő-bongó szöveget nyomott a harákolás alá,azt hittem,Alessandro Baricco írogatott a scriptbe. Gáz na. De túl a szofisztikált gagyiságon,a karakterek csak meneteltek tényleg szép tájakon,a film meg hóóóótt unalmas volt.Látunk egy jegesmacit,ahol azt is látjuk,elleinket mikor fényképezték rá a fenevadra-igen cinkes pillanat-aztán a macival történt,hihetetlen erejű összecsapás után-fel is kunkorodott az izgalomtól a nyuszis mamuszom!!!-AO szaladgál keresztül-kasul Európán.A film felétől egy terhes nővel:azaz ő volt az első muki,aki más gyerekét nevelte??? Sajnos a pénztelenség nagyon meglátszott,néha mintha csövesek rohangáltak volna kikukázott rongyokban,CGI....ja az nem volt.Volt egy szép csaj,meg nyalogatták egymást,ha arra gondolok,mennyit mostak fogat,hát...van azért a civilizációban is dicséretes és jó. Ebben a filmben a rövidsége az:mikor meg a csaj elhajítja a dárdát,és vágás előtt látod,az 3 méter 18 cm-re földet ér,az az egész alkotás kritikája. Ezt mi is le tudtuk volna forgatni,mondjuk az Aszódi-úti ősemberekkel,és még maszkmester se nagyon kellett volna. |