Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Könyörtelen csapás - Moziverzum, 03:30 |
Időről időre - HBO, 04:00 |
Napos oldal - HBO3, 04:00 |
Freud: Az utolsó pszichoanalízis - HBO2, 04:15 |
A szerelem megmentője - Film4, 04:45 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
John Larroquette (77) |
Christina Applegate (53) |
Joel Kinnaman (45) |
Billy Burke (58) |
Jill Hennessy (55) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
2022-es választás |
Róma (sorozat) - Vélemények |
Amelie csodálatos élete - Vélemények |
Dallas (sorozat) - Vélemények |
Vadászat (2020) - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Kingsman - A titkos szolgálat |
Taron Egerton |
2015-06-19 22:15.00 |
de,továbbmegyek,lector.
ha jól emlékszem,a passióhoz írtak nyomán rólad az jött le,hívő vagy.istenben,akkor a bibliában is ,és ezzel nincs gond,nem is ide tartozik,én mit gondolok ezekről. viszont,azért a biblia nem kevés szövegben olyasmit ír,hogy akik nyomorban élnek,meg rászorulnak,segítsd őket,ne fordítsd el a fejed,etc etc,tudod mikre gondolok.szerintem,nagyon humánusan,a helyes viselkedésre ,az emberi mód viselkedésre okít.hogy hogy kellene embertársunkkal bánni.volt egy faszi,valami gandhi vagy kiszösz,meg se nézném,hányast adtál a róla készült filmre,aki szintén más úton,más valláson keresztül akár,de hasonló fellépésre,viselkedésre jutott ebben a kérdésben másokkal szemben.hovatovább a katolikus goré is aztat mondja,fiúk lányok,lehet ezt emberségesen ,máshogy is csinálni-és most bele ne fussunk -nem általad-mások által abba a mellékvágány milliókba,ők kussoljanak,mert boszikat égettek,meg volt inkvizició,meg semmit nem tettek a zsidókért meg...ne,mert igaz,de most nem ide tartozik.egyszerűen csak felszólalt,és egy magát kurvárakatolikuskurvárakatolikus értékrend szerint élő embernek-még politikusnak is-illene legalább elgondolkodni szavain. mert,igaza van |
2015-06-19 22:03.00 |
nem erre értettük,sebaj.
mellékesen,amit ezek a dolgok takarnak,a bevándorlók tuti nem veszélyeztetnek. D |
2015-06-19 20:58.48 |
minek??nem zavar ha beszélgetek,mindig kisbetűvel írok mindent,ide épp 9 éve???
ne a formával törődj,ott a tartalom. |
2015-06-19 20:42.30 |
így van |
2015-06-18 20:30.00 |
de,senki nem ezt kéri,miért kell ezzel riogatni???nem mondta az eu,nem mondta az usa,hát akkor meg????
eszem megáll |
2015-06-18 17:28.54 |
de,nem füstösök voltak,magyarok.
mi az,hogy magyar szokás??DDmi a magyar szokás??? mihez van nekünk méltó kultúránk??juj:)) |
2015-06-18 16:41.14 |
áh,legnagyobb film,jerry lee |
2015-06-18 16:40.13 |
Én itt nem láttam az erkölcsi fensőbb rendűséget hirdető,tökös amcsikat:kicsit talán a végén.A Harag főszereplői pont a HÁBORÚ nevű esemény miatt mocskos,elkeseredett,némelyik ostoba mint a föld és sokszor gyilkos alakok voltak:ami a legmegdöbbentőbb,a Brad Pitt karakterének masszív segédletével elvégzett hidegvérű hátlövésnek ÉRTELME volt.
A Háború őrülete. Mielőtt magunk alá vizelnénk a méltán népszerű Tigris tank erejétől,Vincent kolléga 171-es bejegyzését javasolnám a tankról:mert leírta benne azt is,mi volt a hátránya.És,szemben Földi Pál írásaival,nem elhanyagolhatóak voltak ezek a tények. Mindenesetre a Harag azt is bemutatta,miért félték az amerikaiak és mások is ezt a harckocsit:az akkori írások is arról számoltak be,míg egy Tigrist kilőnek,az több tankkal végez addig.A tankos csata bemutatta hűen azt is,hogy milyen erős volt a páncélzata,hol volt sebezhető-és még oda is kettőt lőttek bele.Arról tényleg nem beszélnék,már a kezdő feliratok is megadták ennek a legendás fegyvernek a neki kijáró tiszteletet és a német harctechnika elismerését-egy film az elején elkezdődik,nem 3 perccel a studiószimbólum után A Harag megítélése sok embernél az USA mostani,a világban betöltött szerepe miatt érzelmi alapokra helyezkedik.Nem hinném,a második világégést még ha csak fiktív történeten keresztül is bemutató filmet ilyen szemüvegen át kéne nézni:de mindenki azt lát bele,amit akar.Hiba-szerintem-de ettől még ugyanannyi lesz a rozsos kenyér a Lidl-be. Daviid Ayer mozija mocskos jó:úgy,hogy kevés olyan ember van benne aki szerethető,de ezt tudjuk be a több éve folyó harcoknak:aminthogy kiből mi lesz,ez gyalulja át igazán az embereket.A későbbi Harcigép-Logan Lerman marha erős-az egyetlen karakter,aki jellemfejlődésen esik át,hisz az elején túl tiszta,idealista,jámbor és félénk ahhoz,ami a frontokon történik.Hibát hibára halmoz-és pont ezért volt az életbenmaradás logikája mellett értelme Wardaddy tettének,mikor megöleti vele a szerencsétlen németet.Embertelen tett,mégis a háborúban indokolt,mert leegyszerűsítve,mindkét oldal katonájának az a dolga,telepumpálja a másikat ólommal. Nem láttam azt se,a németek csak töltelékek lennének:hisz elhangzik az a kérdés is,"Miért nem adják fel??" Egy ilyesmit nem azért írnak bele egy forgatókönyvbe,mert ezzel is telik 5 másodperc,hanem mert még a szövetséges katonák is óhatatlan és érthetetlen csodálattal fordulnak afelé,1945 van,Németország tántorog és ezer sebből vérzik,a lakosság menekül,gyerekeket toboroznak és hülyítenek meg hogy ellenálljanak,ám a németek még mindig nem adják fel a harcot. Sok mindent el lehet mondani a németekről,de ezt a tulajdonságot nehéz vitatni tőlük.... A Harag persze egy jól megírt akció-thrillerként működik igazán:döbbenetesen erős vizuálisan,pontosan van vágva,véres ,mocskos és helyenként hororisztikus,továbbá Steven Price zenéje egyszerűen drámai mélységeket is tud neki kölcsönözni.Mégis,van benne egy 25 perces jelenetsor Lerman ,Brad Pitt és két nő között,ami a film legjobb pillanata,ami oly sok mindenről beszél,és ahol átszivárog az is,ezek a férfiak más helyzetben mások is tudnak(tudnának) lenni.Tuskó és Gordó illetve a Káplán mikor beszabadul,pont azt boncolgatja Ayer,a két első név ha nem volna a második világháború,még csak esélyük sem lenne Wardaddy és a fiatal fiú társaságában lenni,olyan éles köztük az osztálykülönbség(és minden egyéb különbség).Kiugróan fontos ez a drámával záruló kajajelenet,ahol végre Brad Pitt arcán is megrezdül néhány izom. Ami David Ayer filmjét nehezen feledhetővé teszi,az akkori harctechnika pofánkba tolása:szinte érezzük a gépzsírt,a bűzt,az olajat,a töltények fémes illatát és az emberi kipárolgásokat.A tökéletes akciójelenetek miatt a vér szagát,persze a történet hogy egy tankra és legénységére koncentrálódik,nem meglepetés a vége:kell egy küldetés,egy ilyen filmhez méltóan pedig egy öngyilkos küldetés. Én pedig nem hinném,ott profi SS katonák gyalogolnak feléjük:hol voltak akkor már azok...mindettől független,illett volna többször eltalálni a tankot,viszont az életszerűséget fel kellett áldozni a dráma és a magasztosság oltárán.A film vége hőssé emeli a Fury legénységét,még a legostobább szerelőt is-hisz ,jó amcsi mód,mindenki ottmarad Ahab kapitány...mit is írok,Wardaddy mellett.(Az meg nem elírás....) Jó kis film ez,többször meg lehet nézni:számtalan dolog van,ami kiemeli az átlagból.Hogy pedig egy fehér ló és a partraszállás utáni események metaforáját és rezonanciáját ilyen mívesen bele tudta rakni a történetbe a rendező,őszinte elismerésem,néha tényleg nem a felszínt-értsd,sima háborús piff-paff-karcolgatták. |
2015-06-18 15:48.15 |
mi se voltunk európába valók,mikor kiírták,ne lopj magyar.itt,a szomszédban.
a fejlett eu országok,például franciák,tudják.de,ki dönti el,ki mehet tovább és milyen alapon??mik az irányelvek?? hogy meg egy országban igen sok a szegény,az éhező-és így a tanulatlan,műveletlen is!!-no arról tehet az eu,usa és még jó pár mindenki. |
2015-06-18 15:26.58 |
mindenkinek tele a töke velük,de a nagyrésze biztos nem azért indul el,mert ahol eddig volt,ott neki jó volt.magyarországról se azért megy el a fiatalság,dokik,ápolónők,autószerelők,szakácsok stb mert itten fasza minden:))
de,a kerítés pont az ott leírtak miatt NEM megoldás,mert nem old meg semmit,viszont komoly zsét lehet elpazarolni rá,ahogy meg nálunk minden megy,szétlopni. |
2015-06-18 14:11.34 |
ez megint olyan emberi.nem beszélve arról,a nagyrésze nem azért jön ide,hogy itt maradjon,hanem hogy továbbmenjen.
mikor meg átvágta!!a kerítést és belépett !!a területünkre,menedékjogot!! fog kérni,és onnantól úgy kell kezelni.tehát,mi értelme a falnak??? aki meg jó pár ezer kilómétert gyalogolt,uszve gyalogol még 70-80 km ert,és belép az ország más országokkal való határain. szóval,ez így nem igazán jó megoldás. |
2015-06-17 15:59.44 |
Az elején azt hittem,néha csak valami demo-t látok.
Az első évadban nem kevés jelenet van,ahol azért a mai kor technikáján nevelkedett néző röhögni kezd:ilyet sufniban,otthon,3 vodkával feltekerve mi is tudunk. És tényleg. A sorozat igazi erejét ritkán hagyják érvényesülni:nevezetesen ahogy egy,a régi korokból idetévedt figura rácsodálkozik a mai időkre-pedig Tom Mison akkor bizonyíthatja,jó színész.A fekete lányok szépek,a főszereplőnek meg szóltak,hogy a második évadra vegyen vissza a seggéből-úgy is tett. Igazi ponyva ez,ahol van egy gerinc,egy sztoriszál,mely állandóan mozgásban van,és vannak róla leágazások,amik viszont néha erővel vannak bekalapálva a főszálba.Amin lehet mosolyogni,az alkotók felütötték a "szörnyalmanachot",és az Odaát után szabadon ráeresztették az újabb és újabb példányokat szegény hőseinkre,akik persze 40 perc alatt nem hagyják magukat semmitől.A tempó jó,és a végére már izgalom is összejött,mi több-csavar,egy komolyabb színész megjelenésével(John Noble) A második évad szerintem jobb lett,még úgy is,hogy a végét túlgondolták az utolsó pár perc meg gáz,viszont véresebb,kidolgozottabb és több karaktert rohangáltat.Amit használtam rá,ponyva,igaz is,-jó értelemben.Az Álmosvölgy nem kíván a nívósabb sorozatok mellé nőni,ő csak szórakoztatni akar,néha eszetlenül és gyengén:de nem kötelező nézni ugyebár. |
2015-06-17 15:36.50 |
Felhívlak benneteket, hogy kérjetek bocsánatot azokért a személyekért és intézményekért, amelyek becsukják az ajtót ezek előtt az emberek előtt, akik családot keresnek, akik védelmet keresnek” – mondta ma szokásos hallgatósága előtt Ferenc pápa.
szóval,bár a pápa ezt nem ránk mondta,mert akkor még nem tudta,magyar nagyfalat huzunk fel,de egy magát baromikatolikusnagyonkatolikusértékrendetkövető kormánynak izé...pofonvágás. |
2015-06-17 15:22.57 |
Baromi erős film.
Francois Ozon filmjei kincsek:nem magyarázza túl a dolgokat,nem erőlteti buldózer erővel a karakterei mozgatórugóit a nézőbe és nem is próbál morális ítélőbíró szerepben tetszelegni:csupán "csak" bemutat.Persze,művészi eszközeivel ő is kifejti véleményét-más kérdés,azzal a néző egyetért vagy sem.Vagy egyáltalán felfogja.... A Fiatal és gyönyörű című munkájának főhőse,Isabelle-a franciás mód csinos,néha érzékien szép de olykor szürke egér Marine Vacht-egy nyáron megkapja egy német fiútól azt,amit akar,nevezetesen tolja be a farkát és vegye el a szüzességét,onnantól rá se néz.Nemsokára már luxusprostiként látjuk viszont,aki azonban keresetével nem kezd semmit,azt eldugja szekrényébe,igazából mintha csak unalmában lett volna prostituált.Aztán egyik kuncsaftja,egy idősebb férfi meghal,ő pedig lebukik. Ozon filmjében nehéz lenne bárkit szeretni,és néhány parányi jelenetben rajzolódnak ki a karakterek félelmei-ahogy például a családi baráti párból a nő nem meri urával visszaengedni Isabelle-t,nehogy valami történjen,vagy mikor saját anyja lesz féltékeny lányára,holott csak nevelőapjával beszélget.Sok apró,igen sok figyelmet érdemlő momentum van a filmben,ahol a lány motivációja sem lesz kimagyarázva,hisz nem rossz körülmények közt él,nincs miért ezt a munkát választania-ám ő mégis.Megtanul orgazmust,törődést és vágyat színlelni-ahogy a kurvák döntő többsége-sőt egy idő után élvezi is a dolgot.Bele lehet beszélni a mai fiatalság riasztó elidegenedését akár,egy kórképet,az unalmat-mindenki döntse el maga,mennyit ír az éppen megfigyelhető dolgok számlájára. Azt tartják,minden nőnek megfordul a fejében,milyen lehet kurvaként élni,sok nőmmel és egyéb csajjal beszélgettünk erről,kettesben azért lényegesen mást mondanak,mint ha ez egy társasági beszélgetés témája lenne.Mi faszik gyakran mondjuk,a házasság a legdrágább prostitúció,és ..hát ebben is lehet valami.A kurvák világa az,amelyről sokan hiszik hogy de sokat tudnak-de mert telelőtted a gumid,fingod sincs semmiről...-illetve lehet róluk nagyívű ,és az erkölcsi magasságokra még nagyobb létrát is felállító ,ezt a dolgot ostorozó kritikát teli szájjal bazseválni:minek.Van, volt,lesz-és igenis,szükség van rá.Nem egy kurva meg jobb ember bizonyos tulajdonságok mentén,mint akik köpködik mesterségét. Ozon filmjében nincs olyan személy,akit szerethetnénk,a film igen rideg és távolságtartó:mint a kor,melyben élnénk???A végén C. Rampling feltűnése még tovább árnyalhatja a kusza,a nézőben akár felhalmozódható zavart,ugyan mi értelme volt megjelenésének:nos,Isabelle oldaláról nem kevés,hisz egy olyan nő bánt vele emberként,akinek férje a vele töltött idő alatt halt meg,ám mégsem lépett fel támadólag.Nem hinném,a mesterség "védelmében" került be ez a jelenet,csak mintha Ozon azt is jelezné,lehet mindenhez,a kényesebb kérdésekhez is nagyvonalúan,okosan,humánusan állni. Biztos,hogy többeknek lesz problémája a 90 perccel:de ez úgy tökéletes,úgy a rendezőre jellemző-és pont ezért nem magyarázó!!-ahogy van.Társadalmi kórkép,a fiatalok a szexhez való hozzáállása,hogy mit szúrhat el egy szülő-húzz alá ami neked tetszik. |
2015-06-17 14:36.36 |
D |
2015-06-17 14:23.44 |
hát igen,az egy milliárd meg 335 milla bevétel valóban azt jelzi,kezd elegük lenni a szuperhősökből,nem beszélve a tv sorozatos vak gyerek hihetetlen jó szerepléséről,aki szintén szuperhős:)) |
2015-06-17 12:11.15 |
Tré.
Tele marhaságokkal,logikátlanságokkal,ami nem zavarna,ha a Balta önreflektív báját is magáénak tudhatná:de nem.Itt igazi,"B" csávók meg nők rohangálnak "ZS" történetben ki sem lehet fejezni,mennyire döbbenetesen rossz megvalósítás mellett.Akik néha értették a dolgukat,a véres jelenetekért megdolgozók- meg a stáb azon tagja,aki az elején azt a tényleg tökéletes mellű csajt beválasztotta a filmbe.Miatta van a második csillag,ami szép az szép:)) |
2015-06-16 12:50.22 |
swing |
2015-06-16 11:50.55 |
meg,akiket más jelöl ki,aztán az a más hurrog érte.az a legjobb fajta. |
2015-06-14 19:10.09 |
jó,hogy leesik...a film PONT arról beszél,egy amcsi milyen ostobán gondolkodik más népről,doyle figurája-mely a valóságban is létező zsaruról van lemásolva-sose volt az a szépszavú urigyerek.mellékesen,a franciák meg MÁS népekről tartják,azok barbárok,és aki volt odakint,az tudja,bár sokan beszélnek angolul,mégis igen nehezen szólalnak meg ezen a nyelven-aki ismeri a történelmet,tudja miért.
hogy meg miért várja el,hogy nyanyarásszanak neki angolul???pont a fentiek miatt továbbá,mert az angol világnyelv,amit sokfelé megértenek(esetleg "konyhaformában" is,többen például amcsi filmekből makognak,tanulgatnak valamit a nyelvből) néha azért gondolkozhatnál |
2015-06-14 18:52.54 |
Ez valami bődületesen alibifilm.
Jó,láthattam egyik kedvenc filmszínésznőm seggét:hogy évei mennyit számlálnak,ahhoz képest még mindig mutatós.Kidman arcából a botox is távozóban,megkönnyebbültem,újra volt arcjátéka. Colin Firth-nek viszont lehet,beinjekcióztak valamit,mert egy unott pofával nyomta végig a másfél órát. Az amnézia egy alibifilm:holnapra úgysem emlékszel rá,és ha azt hiszed,láttál valami csavarosat,hát egy fenét.Lopkod a Mementóból,de még régi,silány "B" filmes elemeket is halál nyugodtan felhasznál a nyugalom megzavarása érdekében,vitatható sikerrel. Az Amnézia írd és mond,csavaros??? thrillerhez képest 1!! jó csavart szúr be a 90 percre,meg a végén üti egymást a két nagy név.Aztán -mert kiszámíthatatlan ugye-győz akinek illik,és spoiler-megjelenik az a végére,akinél jobb érzésű néző káromkodni kezd,mint posztos civil zsaru a Fidesz plakátok őrzésére kirendelve a leállósávban fehér vonalnak álcázva magát. Még Mark Strong is nyomorultul béna benne,itt tényleg csak az a segg jó. |
2015-06-14 10:09.16 |
Kitűnő!
A Kódjátszma az a fajta film,amit bizonyos réteg messzire kerül:életrajzi alkotás,ráadásul egy buziról. Aki mellesleg zseni volt.Ha ő nem lett volna,nincs számítógép,a történészek szerint tovább tartott volna a háború több millió áldozattal növelve az amúgy is megdöbbentő számot,és számos,egyéb dolog fűződik nevéhez.A homofóbok,hát...hogy is van a mondás,építhetsz 1000 csodálatos hidat,mely összeköti a partokat és embereket,de ha leszopsz egy faszt,nem hídépítő voltál,csak egy buzeráns. Mindezekből arra következtethetnénk,a Kódjátszma egy melegfilm,és egy komor életrajzi munka:egy fenét.Az első angol nyelvű filmjét dirigáló Morten Tyldum alkotása bőven megérdemli azt a sok jelölést,mert izgalmas,feltűnően jól megírtak a párbeszédek,és igen szellemes az utolsó percig. Persze,történelmileg úgy hiteltelen,hogy bizonyos eseményeket azért megkevertek benne,de ami tény,Alan Turing és csapata megtette amit lehetetlennek véltek,szívós,logikus munkával-és néha szerencsével. Alan Turing persze nem egy egyszerű figura volt,akár kezet is foghatott volna John Forbes Nash-el,szociális kapcsolataival nem boldogult,a vicceket átültette a matematika nyelvére ennél fogva nem értette őket,és úgy egyébként,az a fajta figura lehetett,akit elsőre az ember-túl kétség kívüli intelligenciáján-de nem kedvelt volna,mert egy kerékkel mintha többet számláztak volna neki(És akkor hadd ne írjak arról,a tömeg amúgy mit tud mondani és gondolni a nála értelmesebbről....)Benedict Cumberbatch eszméletlen jó választás volt a szerepére,tényleg mindent beleadott,emiatt a zseni egyszerre volt önmaga hibájából vicces,szánnivaló ugyanakkor a szó legszorosabb értelmében olyan "okos",amilyet egy zsenitől elvárnánk.Még Kiera K. is hozta,amit kellett,Marc Strong megbízható,titkos kedvencem meg,Charles Dance...nah,csípős megjegyzései és angolosan lefitymáló arckifejezései ezúttal is remek karaktert épített. A Kódjátszma vége pedig-nem árulunk el nagy titkot-méltó mondatokkal emlékezik meg Turing-ról:bár kiszámítható de nem giccses,és a háttérben ott a dráma,hiába tett a világért ez a férfi bármit,mert homoszexuális volt,"kémiai kasztrációval" sújtotta országa. Én pedig még mindig azon gondolkodom,voltaképp mi a fene gond van a melegekkel???Az a "gond":gond egyáltalán???Nincs az embereknek egyéb problémájuk,mint hogy ezekbe a férfiakba,nőkbe kellő nagyot rúgjanak akár szavakkal,megnyílvánulásokkal,vagy tettel???Turing-nak számtalan bogara,hóbortja volt,több mai divatos betegséget rá lehetett volna varrni személyiségére-mégis azért bántották,ami egyidős az emberrel,azaz már nem lehet furcsa??? Hogy mit jelenthetett ez a muki a világnak,elmondhatja a 2009-es miniszterelnöki bocsánatkérés és a 2013-as királynői kegyelem.Ehhez hozzátenném,hogy a Google,a Wkipédia,Twitter,Youtube,Yahoo stb mind támogatták-anyagilag is-mind kellően ajánlották is a filmet,mert a vezetőségük tudta,sehol nem lennének,ha ez a furcsa,meleg zseni nem tötörészik annyit gépén,belekergetve sok társát az őrületbe is akár-ám az eredmény őt igazolta. |
2015-06-13 20:30.41 |
Szerethető blődség ez.
A DVD menüje L'Italiano című örökrégivel kért fel a specifikációk kiválasztására:szeretni kezdtem a filmet.Igazából a Körberajzolváról lehetne írni vagy 14 sorral többet,de baromi zabás vagyok:ez egy krimi/vígjáték,ami lehetett volna néha több,ám amire készült,annak megfelel.Csíptem a karaktereket,jól is játszottak,és a krimiszál a végére bizony emberesen túl lett bonyolítva.És most menjünk,harapjunk valamit,mondá Drebin:)) |
2015-06-13 20:09.47 |
A Vatikán hihetetlen mértékben felháborodott,támadta a díjakat,támadta a történetet,támadta az alkotókat:de cáfolni nem cáfolt semmit.
Peter Mullan,ez a szimpatikus színész csak annyit fűzött filmjéhez:"Nem vagyok elég jó drámaíró ahhoz, hogy a teljes igazságot sikerült volna megmutatnom, de a film nem katolikus-ellenes. Arra tesz kisérletet, hogy kimondja az igazságot a sokezer fiatal lány ellen nagyon hosszú időkön át elkövetett igazságtalanságokról." És milyen igaza van:a film NEM katolikusellenes,nem is vallásellenes,egyszerűen csak elmesél valamit,amit olyan személyek követtek el,akik halál nyugodtan hívő katolikusoknak mondták magukat,EMBEREKNEK tartották magukat,és akik vélhetőleg még akkor is meg voltak győződve arról,hogy semmi megalázót nem cselekedtek a lányokkal,mikor a mellüket,seggüket,fanszőrzetüket hasonlitgatták egymáshoz,mintegy versenyeztetve a meztelen fiatalokat. Hogy jobban megértsük a film alaphelyzetét,tudni kell,a bigottan katolikus ír területeken mindenféle kihágást vasszigorral toroltak meg.Ha egy nő "úgy maradt"-azaz terhesen,és nem volt férje vagy nem tudta,ki az apa-ha valakit azon kaptak,szerintük túl kirívó a férfiakkal,vagy egyszerűen a család nem akarta a lányt eltartani bármely oknál fogva,mehetett a Magdolna mosodába.Nem volt kegyelem annak a nőnek sem,akit valamilyen vadparaszt megerőszakolt-a film döbbenetes erejű első pár percében éreztetik azt,hogy egy erőszak esetében az erőszaktevő!!! volt az,aki legtöbbször megúszta gond nélkül a dolgot. Ma miért is nem merik a nők akár a rendőrségen is felfedni azt,hogy mit tettek velük??? A Magdolna mosodák pedig szépen hasznot is húztak az oda bekerült emberekből:miközben a hatóságokat megkerülve,az alkotmányos jogokat!! figyelmen kívül hagyva zártak el az élettől embereket,rabszolgasorshoz hasonló életformára kényszerítve őket. Mullan két órás,soha egy percre le nem ülő munkája 3 lány sorsán keresztül próbálja elbeszélni a 60-as években egy ilyen intézmény falain belül milyen lehetett az élet-ne felejtsük el,közben szexuális forradalom is kezdődött az USA-ban,ami átcsapott lassan Euróbába is.Ezeket a lányokat lelkileg megnyomorították,tönkretették,megalázták őket,fenyítették bármely okból akármelyiket,és akár szexuálisan is kihasználták őket,ami nem hinném,katolikus témában csodálkozásra ad okot-ám felháborodásra mindenképp.A rendező tudatosan építi fel a filmjét,pszichológiailag is egymásra rakja az építőkockákat,és úgy teremt "szörnyeket",hogy meghökkentő mód még így is talál a néző majd mindegyik jellemében valami pozitívat,valamit,amitől emberi is lehet(néhány pillanatig). Én mégis az apró,piciny cselekedetekre ,momentumokra hívnám fel a figyelmet:hogy mikor egyik társukat elviszik a diliházba,egyikük legelső dolga a gyümölcs ellopása ágyáról,vagy mikor egy szerencsés pillanatban a főszereplő kijut a mosoda falain túlra,és jön egy autó,aminek vezetője el is vinné:ám nem tudja megtenni a szökést.Nem is talán az intézményfüggőség miatt-hisz testvére megjelenésekor villámgyorsan pakol,hogy eltűnhessen-hanem úgy vélném,inkább az futhatott át a fején,és utána???Mi lesz???Hogyan tovább egy magányos nőnek szó szerint semmi nélkül??? A film úgy terrorizál,hogy vér nincs is benne:mégis,rettenetesebb sok horrornál,nem kevésszer szorul ökölbe a tehetetlen dühtől az ember keze(Ez pedig az én olvasatomban azt jelenti,nézője érzékeny,gondolkodó lény)A sokak számára ismeretlenebb színészek döbbenetesen jól hozzák szerepüket,Geraldine McEwan pedig annyira ...hm....gonosz??mocsok???hogy Louise Fletcher Ratched nővére mellett a női vonalon simán dobogós egy esetleges ,persze képzeletbéli versenyen. Hatalmas film a Magdolna nővérek:most mikor ezeket a sorokat írom,mégis alig van idevésve valami:szomorú.Más kategória persze,és a szórakoztatás egyik magasiskolája,de az új Jurassic Park hányadik bejegyzésnél is tart??? 1996-ban zárták be az utolsó Magdolna intézményt:az egyházi méltóságok tüntető megjelenése---- mellőzésével. Ám sok brit lap tanúsága szerint,a mai napig működnek hasonló intézmények a világ több pontján(Ázsia,Afrika,Dél Amerika) |
2015-06-12 20:16.42 |
Az Éhezők viadala védelmében illik elmondani:tényleg behatárolt célcsoportnak szól.Ha gonosz lennék,ideírnám,akik most kezdenek racsnizni,illetve a másik nem azon részéhez,akik közelebbről megismerkednek azzal a női dologgal,mely miatt a South park tanára nem bízik a nőkben,hisz mégsem véreznek el.(Bővebbet ott)
Ám mivel úriember vagyok,ki francia nevelést,filozófiát,anyatejjel gótikát és romantikát szippantott magába,eltekintek ennek idevésésétől. Ha van valami értelme a young adult-nak,az az,hogy ezt a korosztályt rávezeti a világban működő,történő dolgokra.Gyerekes mód,túlmagyarázva és a végletekig leegyszerűsítve-ám ők az 1984-ről,Kafkáról stb vélhetőleg nem halottak,mert nincsenek slágerlistás dalaik és ezek az urak akik köthetők a művekhez,nem selfie-znek. Az Éhezők viadala az a mű,mely mondanivalóját és mechanizmusát egy -értelmesebb!!gondolkodó!!-felnőtt akár meg is mosolyoghatja:a jók mind éhesek,elnyomottak és ötletesek,a rosszak meg túlöltözöttek,ostobák,és nagyjából csak Donald Sutherland karaktere jelenik meg mint a HATALOM maga.Leegyszerűsített,butuska világkép ez valaminek a bemutatására-ám az ok,miért létrejött,dicséretes. F. Lawrence nem jobb rendező,mint Gary Ross,ám kétség kívül vizuálisan erősebb:az akciók dinamikusak,követhetők,és elbocsátották a Parkinson kóros kamerasegédeket is.Jennifer Lawrence azt hozza ki Katniss figurájából,amit kell,és nagyjából minden színész vállalható-kivéve Josh Hutcherson-t,aki bődületes ballépés.Peeta figurája a filmfeldolgozásnál amúgy is nehezen érthető:inkább balfék,mint jó harcos,és hogy Katniss miért közeledne hozzá,logikája,érzelmi oldala nincs levezetve.Csak:mert ezt írta a forgatókönyv. A második etap nagyjából ugyanaz,mint az első:fele a bemutatása a jövő rút világának,és hogy Snow elnök karaktergyilkosságra játszik,a második rész meg egy viszonylag értékelhető akció/kaland,a végén cliffhangerrel.A Lionsgate fejőstehene amúgy képtelen lesz megbukni-mikor ezeket a sorokat írom,a harmadik már megvásárolható,a negyediknek meg kijött a trailere,és sajnos P.S.Hoffman nincs már köztünk-eleve sikerre volt ítélve,még úgy is,hogy a szerelmi háromszög ostoba,hiteltelen,felesleges,és az alkotók szemmel láthatóan nem is tudnak vele mit kezdeni,ezért Lawrence hol ezzel smárol,hol azzal. Aztán a negyedikben meg majd elválik,ki lyukasztja ki.Na,ennyit a jólneveltségemről:)) |
2015-06-12 19:43.30 |
Nehéz erre a két órára mit mondani.
Tényleg azon agyalok,amit láttam,olyan rossz volt,mint a híre-mert tényleg olyan rossz volt amúgy-vagy azoknak van igazuk,akik szerint ez csak egy játék,és mit komolykodik itt az ember????(Mondjuk,a Warner nem 175 millával szokott játszani itt a piros hol a pirost,+ marketing,ha a W. tesókat legközelebb kalapozni látjuk új filmjük költségeiért,én azon se csodálkoznék.) Ez itt a Mátrix young adult változata:remélem....szóval,tényleg remélem,mert párszor azért elismételgették,kikből veszik az energiát,ott van a társadalomkritika,ezek észrevételeit a szemkápráztatócsillivillifasza látvány se homályosította el.Még a repülő izébizék ágyúja sőt nem kevés szerkezet is a Mátrix "jellegzetességeit" hordozta,mert lehet azt hitték,mert még a múlt században mutatták be,hát nem emlékszünk rá.Tetejébe-hehehe,Terry Gilliam cameo!!-van egy Brasil nyílt utalás,ami magasan az egész mű legjobb része-és végre az agy is be tud valamit fogadni a moziból,mert épp nem robban/repül/darabokra hullik/megsemmisül /pusztul semmi.Ez egy ilyen kvázi....fülpihentető pillanat. Meg is kell becsülni,mert nem sok ilyesmivel találkozunk:aki attól maga alá pössent és benyálazza a csattogós lepkéjét,hogy "huhu,itt űrhajó lőőőnek,meg kis szürke emberkék és gyíkok vannak,akik rosszak,ott meg ledőlnek házak,ez már csak jó film lehet faszomat érdekli a sztori",annak a film ajánlva jobban mint az értelemnyitogató unalmas dolgok,a Jupiter felemelkedése az ő filmjük.Itt kérem 175 millió dollárt nem C. Tatum fülére vagy arra a mindenkit kínzó kérdésre költöttek,vajon Sean Bean 87924-szerre is meg fog halni valami forgatókönyvbéli gonosz praktika által,nem,tisztelt hölgyeim és uraim,azt lángokra,törésre,zúzásra,bunyókra robbanásra fizették ki,afféle CGI trükkdemóra:amire ki kell írni,eszméletlen jól is ki tud nézni. Igazából a Brazil jeleneten kívül azt fizeti meg a néző. Mást nem nagyon lehet a két órában értékelni:vannak Shakespeare-plágiummal vádolható rosszak,akik marha bénák,ilyen rosszaságfaktorral a Maya a méhecskéből száműznék őket,Eddie Redmayne meg.....hát vissza Sümegi-t a Szomszédokból,komolyabban nyomta a genyóságot a nyikorgásával.Még C Tatum jön ki a legjobban a dolgokból,egekig magasztalt arcjátéka és fintorhiánya külön jópont számára. A Jupiter felemelkedése egy pornó:csak látvány és más semmi.Amin fel lehetett még röhögni,megtudtuk a gabonakörök rejtélyét is,úgy látszik,a tesóknak humoruk van. Én annak örülnék,a tehetségük jönne vissza. |
2015-06-11 14:50.09 |
affene...
nem tudom,mennyire és ki tudja,de 88 évesen még metalalbumot!!!!!!csinált,és nem kellett kaszkadőr filmekben látható esetleges veszélyes mutatványaihoz.több kaszkadőrszövetség tagja volt(ezek persze csak érdekességek,de rávilágítanak arra,miért is olyan különlegeset vesztettünk is ma el) Nyugodjék békében. |
2015-06-11 14:35.44 |
Kip Thorne elméleti és asztrofizikus.
Az úrnak utána lehet nézni:néhány sornyi tudományos háttere van:)),sok minden az ő elméjéből-akár fantáziájából-is született,és bár tudom,hogy nálunk még a sufnikban is ilyen fizikusok találhatók,olyan tehetséges nép vagyunk,az esetleges,a tudományt érintő hibákért legyünk vele elnézőek,mert csak egy...amerikai. Ugyebár. Ez meg csak egy sci-fi,ami azon belül tetves sok mindenről szól:kár leragadni az időutazás problematikájánál,mert azon minden filmnél le lehetne ragadni. Amúgy abban a darab egyik ellendrukkerének igaza van:Nolan néhány filmjében a banális építőkockákat keveri meg úgy,hogy azok többnek tűnnek,amik.Mikor pedig a néző rájön a kicsit feltuningolva előadott,ám ha a kérget lehántjuk holt egyszerű mondanivalóra,mikor azt átlátja (végre),jön olyasmi huuuu micsoda nagy filmet láttam,azta..... Ám ez az érem egyik oldala:a másikon pedig az van,én még sosem hallottam ezt az embert a zseni szerepében tündökölve nyilatkozni.Sose hallottam önön nagyságától megrendülve beszélni:mindaz,ami körülötte folyik,az ő szerepén kívül esik,hogy pedig bizonyos csoportok miért emelik pajzsra,nem hiszem,rajta kéne elverni.Nolan nem zseni,ugyanakkor biztos kezű rendező,aki ért a képi világ szépségéhez,kicsit rideg és távolságtartó-ez a Sötét Lovag sikeréhez nagyon is kellett-a karaktereivel sokat és döbbenetesen megbízhatóan sáfárkodik,ám akciót rendezni még tanulnia kell. Hogy a világ ,a Föld pusztul,számtalan sci-fi ben előfordult már,itt az alkotók némileg próbálnak tudományosabb,olykor részletesebb képet adni okairól.Tetszett és megragadott,ahogy a NASA-hoz a film fiktív és kitalált idejében az emberek viszonyulnak:az amerikai társadalomban visszatérő elem volt a Szovjetunió szétesése után,hogy innentől minek pénz az űrkutatásra???Sokan a Holdra-szállás tényét is megkérdőjelezték-sőt a mai napig van ilyen álláspont. A film grandiózus,szép,és ambicióban igen gazdag:már csak ezért is érdemes a figyelemre,mert ilyesmi egyre ritkább.Sőt,nagyon ritka,az Interstellar inkább azon emberekhez szól,akik a műfaj tudománnyal megtámogatott oldalára kíváncsiak inkább-tehát nincs hajtóművek külső dübörgése,soha el nem alvó lángnyelvek az űrben,ez megmarad az Armageddon , Star Wars és társaiknak. Nolan szemmel láthatóan minden idők legnagyobb sci-fi-és úgy egyébként filmjének...-a Kubrick klasszikus 2001-nek is tiszteletét teszi nem egy jelenetben,és néhány üzenet is afelé tendál.(Kíváncsi lettem volna,ha az eredeti rendező Spielberg készíti a mozit,ezek az apró ám fontos főhajtások szintúgy benne lettek volna).A Csillagok közt több dolgot emel vállára:egyed versus faj,ami azért érdekes,mert a főhős érzelmileg is érintett a dologban(ráadásul mindkettőben dolgozik az életösztön,ami befolyásolja cselekedeteit,döntéseit,sokszor a logika,a kérlelhetetlen ellenére is-ám...nem pont ettől ember az ember???)Ugyanakkor ott a moziban az ember mint olyan naggyá,jobbá válásának örök,filozófikus krétaköre is,mely táplálkozik bizony a tudásvágyból,kíváncsiságból,megismerni vágyásából,olyan törekvésekből,amiért szintén azt hihetjük magunkról,akár kiválasztott faj vagyunk a Földön(Khm..) Számomra pont a párbeszédek,ezeknek a problémáknak a kitárgyalása adta meg a film igazi erejét-persze,a csodálatos képi világon túl,ahol nem felejtették el érzékeltetni többször is,az űr legapróbb morzsájához képest is mi mikrószemcsék sem vagyunk(Ezt Ridley Scott is alkalmazta már az Alien filmben,és van egy döbbenetes erejű ,ezt bemutatni vágyó kép a Prometheusban is,aki IMAX-ban látta,talán emlékszik rá,miről beszélek.) Nekem a vége volt talán....túl sci-fi,a megoldás mint olyan -túl azon,annyit mutogatták az elején a könyvespolcot,sejthető is volt szerepe.Mivel hőseink előszeretettel beszélnek pedig a szeretettről,óhatatlan a giccsfaktor néhai bejátszása,ami zavaró volt-mintha Nolan a sokszor szemére vetett távolságtartás ellen védekezett volna. Matthew gyerek lassan kedvenc:újrakezdte pályafutását,és olyan színész lett belőle,ami feltűnése idején várható lett volna tőle.Színészi játék terén sincs hát miért kiabálni a mozira,én mondjuk a Jessica C. körüli felhajtást sose értettem,hogy meg ő szép lenne...hát,izé. Vannak hát hibái,ám a képek,a benne lévő üzenet ,az emberiségbe vetett hit és az akarat diadala-akár áldozatok árán is-című,nagyívű és egyetemes gondolatok mentén az Interstellar olyan film,amiből marha kevés tud készülni,pont mert ambició,hozzáértés és valami csendes humánum is belopózott forgatókönyve születésénél. Nem hinném,a valóban megkérdőjelezhető anomáliáknál kell csak leragadni,pont így takarva el a szépségét a két és fél órának. |
2015-06-11 12:40.00 |
hát,a frigyláda nem kultfilm:ő filmklasszikus:))
de,ugye értetted,miért kérdeztem??főhős amcsi filmben ritkán dobja fel a talpát-hacsak nem drámai zenére,heroikus mód:)) amúgy egy godzillát,jurasic parkot azért néznek az emberek,mert jön a nagy valami,oszt tép/tapos/kiabál/szaporodik/megesz/kihalást akar az emberiségnek/stb,szóval,nem nagy dolgok miatt.viszont,maga spielberg ismerte el,indy csak egy b filmnek készült. |
2015-06-11 12:33.34 |
Hogy valaki nem halott Oliver Stone-ról...izé.Azért ő nem akárki,és minimum 4 filmtörténelmileg is fontos film van az oldalán-abból a Született gyilkosok pedig gyűlölt,megvetett ugyanakkor imádott és istenített kultfilm is,aminek értéke pont attól több teszem azt egy Ponyvaregénynél,hogy megosztóbb.
Azaz,jóval bátrabb,kísérletezőbb,ami többeknek megfekszi a gyomrát. Aztán Stone elkezdett valami égtelen gyatra meg közepes dolgokat készíteni:a WTC olyan "amerikai" hogy ihaj,a Tőzsdecápákon meg az se segített,hogy Michael Douglas kétség kívül eszméletlen jó volt benne.A Vadállatok már pedzi azt,miért szerettük őt 15-20 éve,de szintén csak közepes,pedig tendálna a jobb jegy felé. Lévén,a végét-ezt a regény nem ismerete mellett mondom-cefetül eltolta,kicsit önmagának tetszelget ,ha a "nagyjából csak az operatőr marad életben" húzást megteszi,jobban illett volna a filmben látható markáns dolgokhoz.Továbbá,Aaron J meg Taylor K. hiába trendi gyerek,ide ők kevesek,sőt zsérek,és ez főleg akkor mutatkozik meg,ha egy Travolta de főleg egy Benicio Del Toro megjelenik a vásznon mellettük(Salma kisasszonnyal nincs nagyon közös jelenetük,de ő is csúnyán állva hagyja őket a képzeletbeli teljesítménymarathonon) Ezek a fiúk ugyanis majd lesznek valamikor színészek-bocsánat!!!Taylor-nak összejött a Kisvárosi doktorban,orrvérzésik hatalmas film!!!-míg a többiek azok:Del Toro meg bebizonyítja,a negatívabb karakterek hálásabb feladatok,lehet bennük kedvükre tombolni.Amúgy az a faszi szó szerint zseni,erre pedig szemlátomást köp. Ami miatt jó volt nézni a filmet,a brutalitása és néhány jól elhelyezett csavar:Stone nem volt szégyenlős,és bár arrafelé még nem voltam drogbáró,vagy azok katonája,ha hihetünk a híreknek,megesnek az ilyesmi dolgok.A fotózás az,amit még dicsérni illik-bár ez azért egy akciófilmnél elvárható.Amúgy szemfülesebbek magát a rendezőt is kiszúrhatják egy apróbb jelenetben. Blake Lively viszont színésznő,mint ahogy jó a herezacskómmal a kaktusz tüskéit visszaveregetni. |