![]() | ![]() |
![]() |
Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak | ![]() |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Gyerekjáték (2019) (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Az igazi csoda - Moziverzum, 09:55 |
Nathalie második élete - Filmbox Extra HD, 10:05 |
Két tűz között - Mozi+, 10:15 |
Valentin nap a szőlőskertben - Film4, 10:35 |
Millió dolláros bébi - Film Mánia, 10:45 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Billy Zane (59) |
Barry Bostwick (80) |
Edward James Olmos (78) |
Ben Miller (59) |
Rob Morgan (52) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
WWE - Wrestling |
Donald Trump - Vélemények |
Mit hallgatsz most? |
2022-es választás |
A Karib-tenger kalózai - Ismeretlen vizeken - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Apacsok ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeremy Ratchford ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
2015-07-23 16:42.38 |
EZ a leszámolás denverben lenne? |
2015-07-22 16:44.06 |
mendes-nek kíváncsi vagyok,sikerül megugornia saját lécét,azért az jó magasan van:)) |
2015-07-22 16:37.27 |
A Kéjlak több évig pihent dobozban.
Sőt,Eric Van Looy 2008 ban belga,2010 ben holland nyelvterületen leforgatta már ezt a darabot:szóról szóra,kockáról kockára.Mintha egész életében ezzel a mozival viaskodna.(Matthias S az eredetiben ugyanazt a karaktert játszotta.) Hogy miért kell leforgatni újra egy filmet?,(Mondjuk,háromszor persze túlzás....)Tegyük szívünkre kezünk,a remakék igazi jogosultsága az amerikai filmpiac mindent elsöprő hierarchiájával és tolakodásával magyarázható,hisz így több nézőhöz tud eljutni egy egy történet.Nagyon kevesen ismerik a remakék eredetijeit,főleg ha az belga,svéd,ázsiai-tisztelet a kivételnek.Viszont az amcsi producerek nyitott szemmel vannak üzletük ajtajában:ha valami sikeres,és tényleg használható elemeket tartalmaz,nosza a másolat. A Kéjlak-hoz még csak nagy pénz se kellett:néhány ismertebb név és kész.A jeleneteket ugyanúgy fotózták,semmit nem változtattak rajta-csak ismertebb emberek beszélnek,angolul. A 90 perc igazából a története miatt érdekes:mert az tényleg jó-ezért aki értelemszerűen ezt látja először,nagyon fog neki tetszeni.Kicsit Agatha Christie felállás,és ha úgy nézem,valódi krimiként funkcionál.Ugrálunk az időben,bizonyos információkat lassan kapunk:jó kis anyag ez,na,szórakoztat,leköt.Azon mondjuk el lehet mosolyogni,a Szökés meleg futkározóját homokossággal gyanúsítják meg:és ő ezt a szerepet el is vállalta,tényleg tiszteletem W. Millernek. Persze,ettől még ugyanolyan rezzenéstelen arccal jár-kel a vásznon. |
2015-07-22 16:20.28 |
A film menstruációtól-menstruációig követi szemmel 11 nő életét.Láthatunk hát betétfelhelyezést is,ebben legalább újdonság.
Én értem,miért játszanak benne ekkora francia sztárok,és értem a rendezőnő elképzelését is:olyasmit szeretett volna bemutatni,mint mi a 21 századi nő.Vannak is benne jó pillanatok,és fel is röhögtem olykor,valamint azt is elismerem,néhol-amit a csajok nem komáznak-még őszinte is vala. Csak én untam.Nem mert mit érdekeljen ennek a nemnek a nyomora,amíg teleélvezem,mert biztos hímdisznó vagyok,hanem mert az eredetiségnek gondolt szabadszájúság is ki tud fulladni. Főleg ha nincs mögötte semmi.Emögött meg....hát nem sok.A végén még táncikoltak is,megünnepelve az addig látottakat:míg egy 40 éves szűzben telitalálat,itt a WTF érzés. Tré ez,na.Adjani mikor hízott így meg?? |
2015-07-21 14:52.28 |
nem innen??
honnan??szóról szóra ugyanaz |
2015-07-20 19:25.53 |
Én,aki inkább a komolyabb filmeket sorolnám gondolatban év végi listám elejére,ezt halál nyugodtan dobogósnak ítélem:a Majmok bolygója 2-melyben egy rohadt Forradalom sincs,csak egy civilizáció hajnala-példátlanul erőteljes,jól megcsinált tömegfilm,amit intelligenciája kárhoztatott a nagy sikerre.
Már az első rész is míves volt:Matt Reeves filmje azonban túlszárnyalta minden elvárásom.Döbbenetes az a technikai arzenál,amit bevetnek benne-Andy Serkis a végén tényleg Oscart fog kapni majd valamikor-Ceasar,Koba és társaik lenyűgözően vannak elkészítve,a tekintetük többről szól,mint a film emberi karaktereié-pedig ott azért van egy Gary Oldman!!-és nem hülyeségekről hadoválnak,mi több,még izgalmas is a 120 perc. Ez persze a blockbuster nézőinek mindig is fontos kell hogy legyen:A Majmok bolygója forradalom ilyen mód se vall kudarcot. Ám én mégis ...másért kedvelem,és tisztelem. Mert Revees komoly harcot vívott azért,hogy munkájában a majmok legyenek a főmotívumok és ne az emberek:emiatt azok kicsit háttérbe is szorulnak,és nincsenek annyira ki se dolgozva.(Jason Clark meg amúgy is zsér színész)Ezzel szemben Ceasar jelleme hihetetlenül domináns a filmben,Kobával való kapcsolatának megromlása valódi királydrámák erejét és miértjét hordozza magába-aminek legszomorúbb hozadéka az,Koba indokai alá vannak támasztva,valahol mélyen pár dologban igaza van. Ceasar viszont született vezér:a majom-és a forgatókönyv!!-intelligenciáját dicséri azok a pillanatok,mikor a már-már harcba induló majmokat megállásra kényszeríti azzal,hogy akár mindent el is veszthetnek...vagy mikor biztosan tudatában van annak,hogy győzhetnek,akkor is azt a kérdést teszi fel a többieknek,azt milyen áron,hány majom élete árán csikarnák ki???(És nem a gyávaság beszélt belőle) Pont az ilyen,jobban átgondolt és mélyebbre néző párbeszédek miatt a Forradalom lenyűgöző alkotás:két,egymástól eltérő kultúrájú csoport együtt élésének lehetőségét vázolják fel,pontos dramaturgiával és értő kézzel,miközben az izgalomfaktorról sem feledkeznek meg.A pacifista vezér és a nála jóval agresszívabb alvezér konfliktusa menetrendszerűen következik be,és mikor a fegyverek bárhol előkerülnek,onnantól tudni lehet,nem számít már semmilyen szövetség. Káprázatos film ez,nem olyan,amilyet egy blockbustertól megszokhattunk:mélyebbre tekint,okos és átgondolt,noha a történet iránya azért mindvégig sejthető.Bele lehet kötni abba,egy videókamera 10 év után nehogy már működjön még és pont AZ legyen lejátszható benne:de az dramaturgia miatt volt fontos,csak még jobban megágyazott Ceasar belső válságának és a végkifejletnek. Remélem,ezt a nívót tartja a harmadik rész. |
2015-07-20 15:59.00 |
norbi,minek másolod át szóról szóra az itt szereplő leírásokat-különösen akkor,mikor legtöbbje marhaság?? |
2015-07-19 19:30.43 |
Ezen a filmen valahol legbelül röhögök-olyan pofátlan.Az igazsághoz meg hozzátartozik,Salma Hayek plussz egy star,mert azt a testet ennyi idősen minden nő megirigyelheti.Feszül a naci rendesen,cickók bámulatosak,ő meg még mindig képes megélni kinézetéből.
Biztos tetszett neki,hogy női John McLaine-ként szaladgáljon egy szobában meg egy folyosón:Joe Lynch bevallottan szerelmes a Die Hard első részébe,és mi ezt teljes szívvel megértjük.John M. akciófilmje,mely Rickman-t ismerté,Bruce Willis-t pedig szupersztárrá tette,minden idők egyik legfontosabb akciómozija,klasszikus,tanítják,lopják filmek és megnéztem 2015-ben a Corvin-ban,nem öregedett.Az Everly annak alaphelyzetét próbálja átvezetni,aztán lop a Kill Bill-ből is,kurvák vére folyik patakokban,szadisták és mazochisták jelennek meg,és egy csomó rosszfiú csendben lent várakozik,hogy miért???Mert csak.Ezt írta a forgatókönyv.Aztán persze meghalnak A film hibája ez,szétesik a dramaturgia,és hiába van fontos karakter halála,hiába horrorfilmeket háttérbe sorolóan ömlik a vér,ahogy mennek a vágóhídra az újabb és újabb áldozatok,egyre tétnélkülibb lesz a leszámolás.Igazi,"B" film aljává válik,és nekem egyfolytában az volt az érzésem,kultfilmkategóriára hajt,azokban viszont bődületes többlet van-azt értéknek hívják. Azt viszont javára kell írni,haverokkal,sörrel,beállva ezt fogják inkább az emberek választani,mint a Torinói lovat. |
2015-07-19 19:12.47 |
Halál nyugodtan rányomtam az 5 csillagot.
Mert a Bérhaverok végre olyasmi,ami valóban vicces:még az általam nem sokra becsült Kevin Hart is bombajó benne,de tényleg. Újdonság??Eredetiség??Az persze nem sok van,de emelje már valaki fel a kezét,aki egy vígjátéktól ezt elvárja,ezért nézi IGAZÁBÓL-az Index kritikusáét meg kérném letörni.Eltörni.Hátha azon röhög. Szóval,nincs itt semmi new,és ha felsejlik az Örömapa,még eszed is van.Josh Gad kedves,a mellékszereplők fenomenálisak-és végre rájött valaki odaát,hogy a mellékkarakterek sokszor viccesebbek(és eredetibbek...)mint a főszereplők.Tolják is őket rendesen. A Bérhaverok titka abban rejlik,ami valaha a Másnaposok első részét is sikerre vitte:már az első perctől zúdulnak rád a poénok,nincs kivárás,karakterépítgetés nagyon,mert....felesleges.Mond valamit a barátságról,ez se fog megvilágosodásként érni,és...mást semmit nem mond,csak annyit,olyan szép szőke nőt nem sokat láttál vásznon,mint akivel a pufi gyerek összejön a végére. Fasza napom volt,ez még jobbá tette. |
2015-07-19 17:52.54 |
A COOOOOOOL fogalma-de inkább tegyük már hozzá,KIBASZOTT COOL !!-valahol itt kezdődik.
Láttunk már ugye épp elég titkosügynököt a vásznon:van Jack Bauer-jó ő tévés-Jason Bourne és a leghíresebb,James Bond.Nála azért a legneccesebb ez a "titkos" dolog,mert Bond mindig bemutatkozik,és nagyon ritkán maszkírozza el magát-jóképűség kötelez. 2012-ben jelent meg a Secret Service című képregény Mark Millar agyszüleménye:hogy miért nem hallottál valószínűleg róla,a magyarázat az,mert az Icon-nál jelent meg,az egy alkiadó,és hiába verik a farkuk a geegek,attól bizony többen azt nem olvassák.Matthew Vaughn ,aki többezerszer jobb alkotó,mint felfedezettje,Guy Richie,rendezett már Millar műveiből:a Kingsman-nal sem vall kudarcot,sőt. Persze,James Bond szerű kémparódiát azért nem olyan nagy kunszt rendezni,viszont a STÍLUS az,ami miatt a Kingsman észvesztően jó darab:kár a történetére sok írást pazarolni,kiszámítható.Sőt,néha a film önmagában az,de ki a fenét érdekel. Mert elhozzák nekünk az öltönyös,esernyővel hadonászó titkosügynököket,akik modora vetekszik a 007-sével és megjelenésük nagyon ...régimódi mégis trendi.Egy ilyen film annyira jó,amennyire a főgonosz az, itt Samuel L. Jackson beszél pöszén és van rosszul az általa kiontott vér látványától:ráadásul annyira bunkón amerikai,hogy vacsoravendégének is Mekis kaját szolgál fel.Van egy szeletelőlábú segédje is,jó kis csaj meg jó kis harcművészetet nyom. A másik oldalon meg van pár nagyon nagy színész-például Michael Caine-egy fiatal titán és...Colin Firth. Akit verekedni nagyjából egyszer láttunk eddig,és akkor Hugh Grant le is nyilatkozta a Bridget Jones 2 kapcsán,nincs annál borzalmasabb látvány,mikor két,fightolni nem tudó angol ütögeti egymást,kidolgozott koreográfia nélkül-talán segítette őket az,az életben nem szívlelik egymást.A 30-40-50 nők pinanedvesítője és minden rénszarvaspulcsik királya itt meg olyan killerkedést nyom le egy templomban néhol vágás nélkül és elképesztő koreográfiára,több, mára anyaszerepben tündöklő rajongója előkeresi a BBC sorozat DVD borítóját,ez itt tényleg Mr. Durcy??izé...Darcy. Hát bizony,ő az.Persze,nem mindig ő bunyózik,de Colin bevállalt hát egy brutálisabb akciófilmet,és milyen jól is tette. Firth ugyanis jó színész is,még mindig elegáns angol úr benyomását kelti és van humora:nem mellékesen abban a jelenetben,de sok más akciójelenetnél meg kell szorongatnunk Vaughn kezét,mert mindamellett hogy ilyen ötletes tömegvérengzést marha rég nem láttunk,az utóbbi évek akciófilmjéhez képest itt minden eksönt követni lehet.Nincs Parkinson-kóros operatőr,nincs hirtelen azt se tudom,mit látunk,és a lassítások is a helyükön vannak:mikor pedig a gazdagok feje ismert zenére elrepül,ugyan kérem....stílusvarázslat mesterfokon,és még röhögsz is. A Kingsman bár nem zseniális,de roppant igényes szórakozás:jó színészek futkároznak benne,néhol durva,mer pofátlanul osztálytársadalmakat kritizálni-és nem akárkit kúrnak benne seggbe,mert igen,azt esetleg az arisztokrácia is szereti!!-tovább gyors,pergő és elegáns.Majdhogynem kihagyhatatlan,aki meg szereti a 007-est,annak kötelező:kap fricskát Bond úgy,hogy látszik,azért szeretik is. Hisz ő is...angol.Azaz,sármőr. |
2015-07-18 20:21.54 |
Ez valami iszonyat volt.
Amin végig röhögtem:"grrr-huff-herr kruplacsek-rrr-dsrtddd-tuff" és egyéb hangokon kivül mást nem hallhattunk az alkotásban:nincs is vele probléma,így beszélhettek,ok.Legalább a színészeknek nem kellett szövegkönyv,makoghattak bármit,ha meg belerúgott a sziklába,az is használható volt. Ám a narrátor-szöveg olyan selymes,lágy,csengő-bongó szöveget nyomott a harákolás alá,azt hittem,Alessandro Baricco írogatott a scriptbe. Gáz na. De túl a szofisztikált gagyiságon,a karakterek csak meneteltek tényleg szép tájakon,a film meg hóóóótt unalmas volt.Látunk egy jegesmacit,ahol azt is látjuk,elleinket mikor fényképezték rá a fenevadra-igen cinkes pillanat-aztán a macival történt,hihetetlen erejű összecsapás után-fel is kunkorodott az izgalomtól a nyuszis mamuszom!!!-AO szaladgál keresztül-kasul Európán.A film felétől egy terhes nővel:azaz ő volt az első muki,aki más gyerekét nevelte??? Sajnos a pénztelenség nagyon meglátszott,néha mintha csövesek rohangáltak volna kikukázott rongyokban,CGI....ja az nem volt.Volt egy szép csaj,meg nyalogatták egymást,ha arra gondolok,mennyit mostak fogat,hát...van azért a civilizációban is dicséretes és jó. Ebben a filmben a rövidsége az:mikor meg a csaj elhajítja a dárdát,és vágás előtt látod,az 3 méter 18 cm-re földet ér,az az egész alkotás kritikája. Ezt mi is le tudtuk volna forgatni,mondjuk az Aszódi-úti ősemberekkel,és még maszkmester se nagyon kellett volna. |
2015-07-18 20:02.39 |
Iszonyat erős film.
Bennett Miller megtörtént eseményeken alapuló mozija igen száraz,kicsit nyögvenyelős mód indul be vagy fél óráig:mégis érezni,ez más lesz,mint amit megszoktunk a túlerőltetett drámáknál.A történet ugye annyi,volt egy nagyon gazdag ember-John du Pont-aki fejébe vette,neki bizony köze lesz az amerikai birkózósporthoz:az események tragédiához vezettek,du Pont lelőtte David S-t.A film annak próbál utánanézni,mi vezetett az eseményekhez. Látni kell,a Foxcatcher nem nézőbarát alkotás:Miller stílusa inkább masszív és szikár,távolságtartó,ugyanakkor hihetetlen nagy teret ad színészeinek arra,hogy karaktereiket felépíthessék,ő pedig élnek is vele.Channing Tatum-tól én magam több évig viszketést kaptam,mert elképesztően rosszul játszik,itt viszont élete első komolyan vehető szerepében igenis erős,férfias és komoly alakítást tesz le az asztalra,mikor befejeli az üveget,bizony eszembe jutott,ilyet csak Joaquin P-től láttam a The Master-ben.Tatum robosztus,darabosan mozgó alakja és az arcán végig ott levő kifejezés hűen visszaadta azt a nagy reményű sportolót,aki bár többet elért mint testvére,mégsem tudott kilépni annak árnyékából.Mi több,a fiatal sztár a miérteket is következetesen levezette,nem csak azért volt úgy a filmben,mert a forgatókönyv azt írta-hanem mert érzékeltette. Mark Ruffalo egyre jobb és jobb alakításokat tesz le az asztalra,és ha azt lehet mondani,ki volt a film alatt végig szimpatikus ,az ő David figurája az:még azt is természetesnek veszi az ember,igen,annyi pénzért miért is ne adná el magát.Steve Carell-ról a Család kicsi kincse óta tudom,több ő,mint egy 40 éves szűz:itt hihetetlenül elmaszkírozva tökéletes pontossággal hozza du Pont alakját,akiben egy akaratos,elkényeztetett kisgyerek jelleme harcol édesanyja elismeréséért. A Foxcatcher e 3 férfi karakter drámája,mérnöki pontossággal kimérve:és a drámáknál,a "nagy pillanatoknál" nem úszik magasba a zene,nincsenek kihangsúlyozva,egyszerűen...megtörténnek.Mint az életben. Továbbá Bennett remekül hozza Carell segítségével azt is,hogy du Pont-ról azt se igen tudjuk meg,mit is akar valójában:valóban esetleg más szándékkal is közeledett Mark felé???(emiatt az igazi Mark tiltakozott is az alkotás ellen)Mi hajtotta legbelül a férfit,hisz egy filantróp volt igazából,és szemmel láthatóan kikövetelte magának a birkózók csodálatát-akik ezt jó pénzért meg is adták neki.Csak az édesanyjának akart imponálni,esetleg tényleg komoly baj volt az agyában,ami mikor látta,hogy Mark már nem a csicskája,egy idő után erre a tettre sarkalta??? Illik még elmondani,Tatum és Ruffallo több hónapig birkóztak a film kedvéért,ezért a mérkőzések igencsak életszerűek,és a fotózása valami döbbenetesen erős az alkotásnak.A Foxcatcher persze nem hiba nélküli munka,kicsit hosszú is,ám nem szájbarágós,tökéletesen van eljátszva és megrendezve,minden beállítása mérnökien pontos. Igazi ,kimért,profi munka. |
2015-07-18 18:54.40 |
Furcsa egy...hibrid ez.
A magam részéről még mindig bízom Sandler-ben:mert láttam már a szó szoros értelemben SZÍNÉSZKÉNT is játszani,és Don Cheadle vagy Philiph Seymour Hoffman mellett kitűnni drámai alakítás terén,azééé az már valami.Viszont évente leforgat vagy másfél értékelhetetlen vígjátékot,ez főleg az új filmjeire érvényes:azokért még kifizetni is törvénytelen volt a gázsiját,nem hogy leforgatni. A cipőbűvölő forgatókönyvéért nem akárki felelt,kár viszont,hogy a tényleg jó ötlet nem tartott ki 90 percig.A film közepe leül,a végére kapunk egy giccset,némi maffiát meg egy bomba jól kinéző Ellen Barkin-t,pedig már nagymama korú.Az alakjáért még most is visítozna több millió tini,az a szexuális kisugárzás meg.... Néhol vicces,van egyfajta melankolikus hangulata,és Adam barátunk nem fingik,böfög,hugyozik,helyette színészkedik.Nem is rosszul.Dustin Hoffman meg felvette a gázsiját,ez neki csak...hát lehet,arra járt. Én nem bántam meg hogy láttam,amikben most szerepelt,azokhoz képest kiugró darab,kár hogy az ötletet nem tudták tovább vinni,valami értelmesebb irányba. |
2015-07-18 15:01.49 |
Ez a maga módján ritka furcsa mű:értem alatta,miből készült.
Mert Henry James karaktereit!!! használja fel Michael Winner,és abból készít egy kicsit ...kiírom,unalmas filmet.Winner igen biztos kezű rendező,a Chato földje vagy a Bosszúvágy is az ő nevéhez fűződik,filmjeiben a szexualitás és az erőszak nagy hangsúlyt kap:rendezőnk ugyanis tudja,az emberi viselkedés mennyire fontos tényezői ezek. Főszereplője Marlon Brando,akivel ezidőtájt már nem szerettek volna a stúdiók dolgozni:kellett egy év múlva az a Keresztapa.Brando-ról el kell mondani,nem egy kritikus szerint minden idők legnagyobb amerikai filmszínésze ,viszont viselkedését,alűrjeit gyűlölték a rendezők,operatőrök,sőt kollégái is. Winner a keményebb kezűek közül való,őt nem érdekelte Brando visszapofázása,ám a mozi így sem mutat egységes képet,néhol bizony leül-és ezen Stephanie Beacham gyönyörű,pornóoscardíjas természetes!!!! mellei sem tudtak segíteni.Mellékesen,a korhoz képest egész jó szexjelenetek is vannak benne,és durvább BDSM jelenetet tartalmaz,mint a 2014-es Szürke 50 árnyalata,ami meg abban a témában szeretne elmerülni. Szeretne.De még a felszínt sem éri el. A történet szerint Peter Quint-aki később több filmben sőt már előtte is! tiszteletét teszia vásznon-viszonyt folytat Miss Jessel-lel,aminek a gyermekek is tanúi lesznek.Quint nem átlag mód dugja a nőt,kikötözi,elfenekeli,fájdalmat okozva ad neki gyönyört,és ezt a gyerekek is a későbbiekben megpróbálják leutánozni(XIX század,angol birtok....sok helyen még úgy keféltek,a nőn rajta volt a szoknya,előjáték nuku.)A kertész és mindenes amúgy is nagy hatással van a gyerekekre,akik a felnőtt szavait és tetteit saját értékrendjük szerint lekonvertálják,amiért is a fagyi bizony visszanyala későbbiekben.... Winner műve horrornak van felírva:nem az.Teljesen másról szól,és bár van benne gyilkosság,annak bekövetkezését sem a gonosz vagy rosszindulat szüli:mi több,a gyerekek tudatában sincsenek annak valójában,mit tesznek.Brando nem rossz,a srácok és a nők is teszik a dolguk,mégis,mai szemmel nyögvenyelős munka,amiben persze azért ott van az elgondolkodnivaló,a mai világ ízére/működésére is. |
2015-07-18 15:00.27 |
sírsz te mindenhol,most épp nekem.
ki is vagy te,hogy így tegyek?? |
2015-07-18 14:19.22 |
Az amerikai művészmozi mostanság újra él.
A Birdman az a fajta film,ami lenyűgözheti (értőbb) közönségét:és a plázapatkányok menekülnének tőle,hisz Alejandro González Inárritu eddigi munkái sem közönségfilmek voltak,ami többekből azt hozza ki,ez szar,túlértékelt vacak,fos és egyéb jelzők:többször megfigyeltem,ezek a "kitételek" a befogadóképesség hiányából,gondolkodás hiányából,műveletlenségből táplálkoznak vehemensen-és csak ritkán abból,nem tetszett--Értettem ugyan,de nem tetszett(Ezzel amúgy nem is lehet mit kezdeni,hisz ízlés,egyéni vélemény,és hál isten hogy különbözőek vagyunk,viszont gondolatom eleje picinyt.... riaszt.De fogalmazhatok úgy is,mert ezt talán jobban megértik,a faszom kivan azzal,aki csak robbanásokra és Jasonstathamre tud odafigyelni,más a világon nincs:hé haver bazdmeg,nézz körül!!!) Nem véletlen volt Michael Keaton castingolása,és a színész él is a lehetőséggel:Keaton volt a világ első igazi nagy szuperhőse a Tim Burton filmek által,és hiába volt színészi eszköztára jóval fényesebb annál a szerepnél,az akkor ráköszönt népszerűséget nem tudta kiaknázni.Keaton eltűnt lassan:én pedig nagyon remélem,ez a film újra visszahozza,legalább mint jól működő karakterszínészt a "porondra".Azok a filmes utalások-Birdman 3,hisz a Batman 3-at már nem ő "denevérezte" végig vagy George Clooney felemlegetése,aki életrajzából is szíve szerint kitörölné a negyedik etapot a régiekből-mind-mind mintha az ő személyére lettek volna írva,és tegyük szívünkre kezünk mi nézők:ha nem vagy otthon az ilyen információkban,ezek nagyrésze elmegy melletted,nem érted,ami a mozi lényegéből is lefarag. A Birdman az a film,amire hát többen rá szeretnék szuszakolni,művészfilm:legyen.Ha mindenképp muszáj kategorizálni,mert ez megkönnyíti megértését,legyen így,bár ennek a "zsánernek" tűpontos definíciója ma is kiegészítésekre áhítozik:tehát számomra a minek??avagy Tényleg fontos ??problémaköre.Készséggel persze elismerem, Alejandro González Inárritu műve nem szokványos mód van elmesélve-amiről viszont szól,a művészieskedést lekapargatva már ismerős(Talán ez a film egyetlen hibája,nem közöl újdonságot) Miről is szól a Birdman??Egy valaha volt sztárról,aki blockbusterekben kamatoztatta a nevét és tehetségét,most pedig küzd azért,más műben is észrevegyék,felfigyeljenek rá,próbál visszatérni a köztudatba-a Broadway-en keresztül.Ez azonban igen nehéz dolog:ha valaki egyszer akciósztárként van beskatulyázva,azt színpadon nem érdekli a közönség,a kritikusok pedig cápaként vetik rá magukat.Most képzeld el Arnold S-t,amint Hamletet nyom:hát nem ezen röhögtél az Utolsó Akcióhősben??? Swarzenegger tipikus,mára levitézlett akciósztár-ezt szeretetem ellenére kénytelen vagyok ideírni...-Keaton viszont színész,aki teljes joggal küzd a skatulya ellen:ebben a harcba belekezdett már Jim Carrey,Adam Sandler is,mindketten bár díjakkal nem jutalmazták őket,de igen jó teljesítménnyel-ha Sandlernél kétségeid vannak,nézd meg a Kótyagos szerelmet vagy az Üres várost!!!-vagy mostanság Jason Statham is akár,mikor a Kolibri kód-ot leforgatta.Más kérdés,hogy pont hardcore rajongói képtelenek őket más szerepben "elviselni",ami miatt számos színész egy idő után visszasétál a kaptáfához:mert az álomgyár törvényeit üzleti szempontból még mindig a bevétel diktálja,és nem érdekli őket,a közönség butaságán és fafejűségén múlt vajh a dolog. Riggan Thompson hát önmagát keresgéli ebben a filmben:és olyan dolog hajtja,ami azokat is,kik ide hosszabb és értelmesebb írásokat prezentálnak(és ami persze tagadhatatlanul megvan bennem is,miért is ne)Nyomot szeretnének hagyni a világban,híresek lenni ha 14 másodpercre is,mint aki TV shoooookban kibeszélik nyomoruk a fizetett közönség előtt,mint aki Aurelio néven a faszával pörgetőzik és ez mutatvány vagy aki 450-szerre játssza a színházban ugyanazt a szerepet sikeresen:persze a kettő közt hihetetlen nagy a különbség. Mert az egyik mögött VALÓDI teljesítmény áll,faszmutogatás nem az:ha Hajdú Péternek hívnak és ostobán vezetsz egy még butább műsort és azzal híresülsz el,kurva jó bőr a feleséged nem is értjük miért téged szop le,az se teljesítmény.Az viszont már az lenne,amit Riggan Thompson szeretne:szemben a saját démonjaival,az énjére rácsimpaszkodó szuperhőssel-Johnny W. úgy halt meg,szinte Tarzannak hitte magát!!!-szemben a kritikusokkal,saját rajongóival akik csak Batman...izé,Birdmanként szeretik,letenni valamit,valami művészit az asztalra,még akkor is,ha ehhez el kell lőnie az orrát. Ám nem csak ő az,aki gondban van:Edward Norton karaktere nem találja magát az életben és még erekcióra sem képes,Emma Stone attól fél,hogy nem létezik,láthatatlan-hány ember kovályog így a világban???-,egy kritikus pedig hogy esetleg egy számára eleve unszimpatikus faszit lát meggyőzően valamit előadni,eleve temeti munkáját. Alejandro González Inárritu filmje egy elfeledett színészen túl szól az életről,egy darab színházba való bemutatásának tényleg nehéz munkájáról,vagy mert alsónadrágban lépkedsz az utcán,a net segítségével népszerű leszel-pedig az se teljesítmény,alsónacija többünknek van,mégis Emma Stone azt mondja rá,"Ez hatalom!!",és a mai világban történő dolgok fényében basszameg,igaza is van. A Birdman emellett humoros és vicces,technikai szempontból pedig szó szerint elképesztően jól néz ki:Emmanuel Lubezki kameramunkája elképesztő,hosszúak a snittek amik folyamatos pörgésre késztetik úgy az alkotókat,mint a nagyszerű színészeket(És kapaszkodjunk meg:a színészek KERESIK az ilyen kihívásokat,mert ez nehéz,ez a szakma,ezért lett az ami,mert ez hívják MŰVÉSZETNEK,ami meg az ember önkifejezésének egyik legfontosabb eszköze,sok gondolkodó szerint enélkül még a fán dobálóznánk a banánokkal).Persze,a vágások ilyen elrejtése 1948-ban megjelent már a Kötél című filmben-rendezte minden idők egyik legnagyobb rendezője,-ám mégis jó nézni ezt a fajta profizmust,könnyedséget,játszadozást. A Birdman a múlt év egyik legnagyobb filmes értéke,akkor is mestermű,ha valóban ,új dolgokkal nem szolgál. |
2015-07-18 12:06.26 |
te nem veszed észre,mikor itt sírsz |
2015-07-17 20:08.54 |
látom,még mindig nem világos:a ...világ...változik. |
2015-07-17 19:01.25 |
akkoriban játszotta a tv a filmjeit.sőt,hanyatt estünk tőle ha leadták.
ma kismillió csatorna van.van telón nézhető tv,van internet.a világ felgyorsult,a régieket-persze sajnos-nem nézik,mert nem érdekli őket. de hagyjuk már a faszomba a sírást,audreyt ismeri az a réteg aki a filművészetben kicsit otthonosabban mozog,a szakma meg úgyis tanulja,ismeri és mélyen elismeri.ti meg gyermeklánnyal egyfolytában hüppiztek,hogy jaj wagner,jaj audrey,jaj meg mittoménki.azóta is történt számtalan értelmes dolog,született klasszikus film,kultfilm is,nőtt ki sztár,tehetséges ember.nem állt meg a világ 93 január 20-án. |
2015-07-17 18:56.45 |
de utaltál rá.
miért is kéne téged olvasni??? régiekhez ugyanazért,amit írtam.te se ismerted nagyszüleid kedvenceit. |
2015-07-17 17:56.18 |
az a nívótlanság jele,hogy a kedvenc színésznőd fóruma áll???
az annak a jele,az ide írók többsége fiatal,és nem ismeri. |
2015-07-16 18:56.19 |
nem is lehetsz a BDSM híve,mert amit itt látsz,romantikának hívják,amihez képest egy bőnyálas szopás erkölcsi métely |
2015-07-16 14:34.27 |
A horrornak nincs szüksége nagyköltségvetésre.
Leigh Janiak testrablós munkája bizony a költséghatékonyság minimalizálásának problémájával küzd:én azt mondom,hál isten,mert ilyenkor az alkotókat sarkalják egyéni és jól működő megoldásokra. A Honeymoon története-legalábbis az elején-minden,volt- vagy épp házas embernek ismerős:2 valaki összeköti az életét,és elmennek nászútra,amikor tényleg csak a másikra illik figyelni.Mit tesz ilyenkor egy pár??Jó nagyokat sétál,eszik,örök szerelemről csacsog-és ezt akkor komolyan is gondolják!!-és baszik.Sokat,és lehetőleg minden helyet kipróbálva.Hja,hogy Te most prűd vagy és ilyet leírni hogy lehet,mert nem így töltötted azt??Hát,innen sajnállak:)) Ismered azt az érzést,amikor talán először látsz meg valamit a másikban,ami mellbevág,nem tetszik,kicsit nem tudsz vele mit kezdeni,mintha a másik emberből kinőve másvalakit is megpillantasz??A Honeymoon az a film,mely a horroron kívül bizony belenéz a párkapcsolatokba is,és ezt jól kivesézi:mikor hirtelen két ember látszólagos harmóniája megtörik,és közéjüklopakodik a zavart hallgatás.Nagyszerűek a film ilyen pillanatai,és a viszonylag ismeretlen szereplőgárda igen szimpatikusan mi több,jól játssza a két főkaraktert,együtt lehet velük érezni megpróbáltatásukban. Itt is az erdőben történik Bea-val valami,(khm...Evil Dead??),és innentől jön a thriller,ami aztán a vége felé keményebb horrorba is átcsap,nem szűkölködve a vérnek azon a helyen megmutatásával,ahol a hölgyek havi problémái jelentkeznek.A maszkok a kis költségvetés ellenére nem néznek ki rosszul,és az alkotók mikor összekötnek néhány szálat,tesznek arról,ne mindent áruljanak azért el. És a Honeymoon mint horror talán ezért is működőképes -a hihetetlenül jól eltalált hangulaton kívül-mert olyan megoldást ad,amiből lyukak hiányoznak,nem teljesen egyértelmű,a probléma valós okozóit meg nem is látjuk-majd az agyad lefesti őket. A filmben nincs jumpscare-effekt:ha számodra az jelenti a horrort,nem a Te alkotásod ez a 90 perc.Mégis,már Paul első esti sétájánál lehet érezni a nyomasztó légkört,hogy ez a film inkább a hangulatával fog működni,mint olcsó bazári ijesztegetésekkel. És,mint írtam,nem csak vállalt műfaján belül okos,jó ez mindenhogy. |
2015-07-15 17:47.48 |
Jó kis vígjáték.
A magam részéről néha hasfájósra röhögtem magam:volt pár üresjárat,de azt bőven kárpótolta az utána következő néhány perc.A története sem volt rossz műfajszinten,és érdemes megjegyezni,lám a franciák is hogy képzelnek el egy (képzeletbeli) cuccialistaszerű országot.Azokat a jeleneteket amúgy kis hazánkban forgatták. Kár erről a filmről papolni:látni kell,aranyos,vicces,feldobja a napod,és....igen,érezhetően franciás.Ahogy kell. |
2015-07-15 14:46.24 |
A hisztisebb tagok kedvéért:spoiler. |
2015-07-15 14:37.37 |
Házkutatás:a rendőrség sürög-forog,kipakol mindent:közben az asszonyka telefonon beszél azzal,akit halálra keres a rendőrség,még a nevét is hangosan kimondja...ilyenkor túl azon,vélhetőleg azonnal szereznek lehallgatásra parancsot,a nyomozók ott állnának a hölgy mellett,hallgatva mit beszélnek.Ő meg:John...
Bejelentkezvén egy szállodaféleségbe,a portás olyan hülye,nem előbb odaadja a szobát és utána értesíti a rendőrséget,hahó,itt az emberük,nem...ő udvariasan hátramegy,mert halaszthatatlan problémája lesz,cseppet sem gyanús.Igaz,amilyen hülye a forgatókönyv,belefért volna,hősünket ott elfogják. Van egy telófelvétele,amit fiataloktól szerez:nem használja fel,nem tölti fel a netre,nem juttatja el TV társaságnak,újságnak,médiának,teljesen mást választ,odaadja apunak.Mi van????? Ez a film egy vicc:próbáltak valamiféle politikai krimit csinálni,de mintha ovisok éles helyzetben támadnának a Seal egységre.James Remar igyekszik,de tudja,ez itt inkább ciki,kellemetlen,mi több,gagyi.Észvesztően szar.Fel sem merülnek az olyan filmek az emberben,mint a Keselyű három napja vagy a Dolgok állása,amik olyan,a politika mocsokságát érintő alkotások,amit profi emberek készítettek logika alapján,átgondoltan. Kapunk pár csodálatosnak gondolt szólamot,Remar ugyanazon külsővel rohangál a világban mialatt még a denevérek is őt keresik,és még be is jut rendezvényekre.Mert...nem feltűnő,érted. A végére a legjobb:killer megöli a szenátort,képvágás,után már John kocsija után repeszt.Hogy,mikor,ki által találta meg....kit érdekel???Ott van és kész. Tudom,lesz itt majd,aki szerint ez jó film,meg őt nem érdekli a bakik (milliói...),igazuk van,így könnyű,leszállított értékrenddel a gémkapocs is felhasználható BDSM-ben mellbimbócsipesznek, bármi tetszhet hát ,amiben van két revolver,lassított golyó egyszer,egy összetört autó meg egy halott lány. Förtelmes. |
2015-07-15 10:26.51 |
Szegény Fox:amikor a 35 millás vígjáték már a bemutató hetében érdektelenséget szült-nagyjából senki se ült be rá,-2 hét múlva kivette a filmszínházak műsorából.Európában Vince Vaughn mozija még gyatrábban végezte:pedig nagy része Németországban játszódik.
Pár éve Vaughn maga volt a bevételmágnes:mostanra viszont egyre gyártja a buktákat.Pedig nem lett ő rosszabb színész-mint ahogy igazából színész is csak párszor volt...-a filmjei gyatrák. Az Üzlet bármi áron hibája,hogy kínosan szeretne VALAMIT mondani is:össze is jön,de azt 9 év felett majd mindenki tudja,aki meg nem,lent ül atomrészegen a kocsmában.Van néhány viccesen debil pillanat is,és "R" besorolása is érthető-csak itt pina helyett faszt látunk,megcserélhették volna:))-ám ez összességében kevés.Még Vince nagydumás karakterével is,ő azt hozza amúgy,amiben szerinte jó(de huszadszorra???) Arra lennék kíváncsi,Tom Wilkinson-t erre hogy beszélték rá:ellopták a nyugdíjbetétjét???Ő ennél mérföldekkel jobb színész-és hülyeségben még nem is igen láttam. Most már igen. |
2015-07-14 11:18.39 |
Jó,ha tudjuk,a Kaktusz virága azon filmek egyike,ami 100 százalékosan áll a kritikai összesítőn.(Ezt persze megkönnyíti az is,11 kritika alapján......)
Egy Broadway-színdarab alapján készült,aminek őse meg egy francia zenés játék volt:sokak szerint jobb volt,mint a darab a színházban(Ezt se sok filmre varrják rá)Ingrid Bergman-nak igencsak kellett ez a nagy visszatérés hogy az amerikaiak is foglalkoztassák (újra)Hiába,már akkor is az álomgyár volt valahol a világ ura. Gene Saks munkája vitán kívül orvosság:ha rossz kedved van,hülye az idő, depi vagy,ez bizony segít rajtad.Van ebben a filmben valami végtelen báj ugyanakkor az abban az időben megfigyelhető lovagiasság is -ami mára a férfiak udvarlási szokásaiból nagyrészt eltűnt,köszönhetően persze a gyengébbik nem hozzáállásának is.Imádom a szövegeit-a karakterek minden mondatra tudnak odavetni valami megfelelő választ. Bergman akkora színésznő volt,hogy felképelném,aki nem ismerte-kifáradnák a végére rohadtul,de megérné:))-Goldie Hawn meg a hatalmas ábrándos szemeivel itt mutatkozott be vásznon,az eredményeit elnézve nem is akárhogy.Walter Matthau örök kedvenc:imádtam arckifejezéseit,humorát ,játékát-és emberségét.Jack Lemmon mondta egyszer,ha úgy kelt fel,hogy gizmós hangulata volt,elég volt átmennie Walter-hez:meglátta öreg kutyaképét és morgását,helyére zökkent a nap.Valahogy én is ezt érzem ha feltűnik a TV-ben,egyszerűen még ránézve is felkacag az ember,és még nem is csinált semmit. Dicsérném még a mellékszereplőket is, újranézve pedig jókat lehet vigyorogni a táncokon,hogy nyomták akkoriban:és az egyik szám vajh melyik rajzfilmben futott be a későbbiekben karriert???Helyes megfejtők közt Csak annyit hogy...válogatott hozzászólásokat két liter tejfelt és eltépett bevándorlási plakátcsíkokat sorsolunk ki. Persze,mert (romantikus) vígjátékról beszélünk,minden a helyére kerül,mindenki összejön azzal,akivel illik,a néző pedig káromkodások és bunkó poénok nulla jelenlétével is kiválóan szórakozhat,korosztálytól független.Kapott egy remake-t is Adam Sandler és Aniston közreműködésével:bár ennek sarokpántjáig sem ér fel,röhögni azon is lehet. Még néha a romantikát is eltalálják benne,ami meghökkentő... |
2015-07-14 10:50.35 |
Baromi jó mozi.
A Megváltás című,nagyrészt dán!!!!western nem több és nem kevesebb egy egyszerű,szilárd és tömör bosszúfilmnél:slussz.Kristian Levring nem húzza a dolgokat,nem beszél lyukat az ember hasába és kijelöli hamar a határvonalakat a jó és rosszak közt. A western műfaj mint olyan talán a legegyszerűbb ezen a téren,a hősök kemények,szikárak,keveset beszélnek de szívük a helyén,az ellenség pedig igazi mocsokláda sok emberrel megtámogatva,mégis ritkán gyáva-nem,egy vadnyugati moziba azért ez tényleg kizárható(néhány kivétellel).Itt is hamar meglesz a konfliktus,Mads Mikkelsen karaktere olyan fájdalmat él át,ami természetesen megtorlást hoz maga után,és naná!!hogy egy várost mert annak gyenge a seriffje,beterrorizál nem kevés kilövendő figura. A Megváltásban észre lehet venni a főhajtást Clint Eastwood de főleg Sergio Leone munkássága előtt:igencsak hamar beporoszkál a híres gőzmozdony,szépek a totálok-Dél Afrikában forgatták-és az arcok mintha masszívan egy hónapig csak pián éltek volna.A két skandináv import igen tetszetősen oldja meg a dolgát,Eva Green -nek pedig nem kellett szövegkönyvet magával cipelnie,mégis jelenléte marha erősen rányomja bélyegét a hangulatra.Aki számomra meglepetés,az antiszínész Jeffrey Dean Morgan,talán többet kéne westernbe mozognia,mert ez a karakter jól is állt neki. A szögegyszerű történet ellenére a film a hangulatnak köszönhetően igazi szórakozás:azt nagyon be sikerült lőni a készítőknek.Engem hihetetlen megfogott,noha percről percre el tudtam volna előre mesélni a történetet:de pont abban rejlik nagyszerűsége,így is fogyasztható. A zenei motívum az elején pedig ismételten a "nagyok" felé kacsingat. |
2015-07-12 14:46.54 |
Az Élet könyve minden,csak nem átlagos:más kérdés,csak annyira tetszik.A Del Toro felügyelete alatt készülő animációs film már csak azért sem lehet átlagos,ami a témája,amilyen közegben játszódik és néhány,finoman morbid pillanat miatt.
De,itt írnak néha olyanokat... Van egy szerelmi háromszög,ahol két fiú viaskodik egy lányért,és igazából Joaquin karaktere sem gonosz vagy visszataszító:ő egy soviniszta figura,nagyképű és beképzelt,míg Manolo érzékeny,figyelmes.Hivatása hogy bikákat öljön...ez sem igen megy neki. Halál nyugodtan:))beillesztik a Halál motívumát a filmbe,hisz mégiscsak Mexikóban járunk,közben a film a becsületről,a család fontosságáról ugyanúgy szól,mint a mai világban a fiatalok közt fellelhető problémákról,hisz a múzeumi látogatókat első pillanatban nehéz megkedvelni.Ám épp az alkotók ügyes történetmesélése alatt jön rá az ember,egy gyerek azért valahol gyerek,ha foglalkoznak vele,ha odafigyelnek rá,tanítják,szeretik és irányítják,nem olyanok lesznek belőle,akitől az ember hátán feláll a szőr. Rajtunk múlik minden,kapise? A látványvilág egyedi,üdítően eltér a megszokottól,a színek hihetetlenül impulzívak,a humora pedig olykor komor-na,azért is való felnőtteknek (is).Del Toro barátunktól pont egy ilyesmi alkotást várhatunk,ha már a gyerekek felé is szólni kíván. |