Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
A szerelem megmentője - Film4, 04:45 |
Dr. Dolittle - Moziverzum, 05:00 |
Nő előttem, nő utánam - Mozi+, 05:50 |
Szörnyetegek - Cinemax, 06:00 |
Pokolba a szerelemmel! - Film4, 06:15 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
John Larroquette (77) |
Christina Applegate (53) |
Joel Kinnaman (45) |
Billy Burke (58) |
Jill Hennessy (55) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
A Baader Meinhof csoport - Vélemények |
Johanna nőpápa (2009) - Vélemények |
Kiút (sorozat) - Vélemények |
2022-es választás |
Róma (sorozat) - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
A Baader Meinhof csoport |
Elizabeth Saunders |
2015-03-18 20:40.49 |
mert,minden történetnek illik valami logikája lenni,annak ellenére,őz,szépség,szörnyeteg meg szobrok vannak benne,ez egy ilyen dolog:)) |
2015-03-18 10:59.13 |
Szóval,ez valami döbbenetesen jól esett.
Nem mert jó film-de lehet,azért!-nem mert tökéletes,mert attól messzebb van mint Rogán a koldusbottól,hanem van az úgy,hogy a néző látja,érzi a hibákat,de nem érdekli,mert szórakozik,jól,kellemesen-e film miatt írhatom,szívmelengetően. Tartozom azzal is,hogy leírjam,Kiera K.-tól ,ha finom vagyok,azt írom csak,pindurit rosszul vagyok,ha a Schlinder listáját most forgatnák,mint 2 éves táborlakót,simán lehetne castingolni.Könyörgöm,soha semelyik pasija nem vitte még étterembe,egyél már,az anyád szentségit. Itt is nehéz volt megszoknom,szürke volt,fogsora borzalmas, aztán...zenélni kezdett. És lőn átváltozás. Kiera nem nagy színésznő:több filmjében mikor dugják,valami rettenetes ahogy színleli hogy neki épp jó,itt viszont elhittem neki karakterét,ez persze sokat köszönhetett a zenének.Mark Ruffalo más kávéház:imádtam topis,macis karakterét,ahogy kiégett de még ott volt benne a tűz,az a srác tényleg jó színész-ezt mondjuk majd nem a Bosszúállókból fogjuk megtudni(Gyaníthatóan)A történet klisés,nincs semmi eredeti benne,talán a zene visszavezetése a kezdetekhez. Gyerünk ki az utcára. Ott viszont valami olyan hangulatot fogott az alkotás ezzel az upbeat folk rock-kal,hogy a lelkem szárnyalt belé:és ezt köszönöm az alkotóknak.A zene híd,a zene segít,a zene hatalma döbbenetesen erős,egy jó nótától egyszerűen jobban érzed magad,és amit itt lenyomtak,megtapadt lelkemen,felemelt,jobbá tette napom,velem maradt emléke,érzése,íze.Nem érdekelt ki kivel jön össze,hogy a Maroon 5 frontembere tényleg pokoli jó énekes-és ő is azt kapta,amit megérdemelt,a film egyik legőszintébb pillanata!!-szóval sok minden nem érdekelt,ami amúgy persze,nézés közben dehogynem,mert a zene,a dalok,a hangulat megadta azt a teljes szórakoztatást,amit kicsit mindig keresek,műfajtól független. A Szerelemre hangszerelve jó film:leginkább hangrendszeren nézd,ne akadj fel a romantikus filmekben megszokott paneleken és hogy Ruffalo utcahosszal veri bármelyik színésztársát.Ez egy olyan kis kincs,amire szükségünk van,mert egyszerűen jobbnak,tisztábbnak,élhetőbbnek látjuk a világot,lemossa azt a sok tetves dzsuvát,amit egy tré nap ránk ken:és filmtől többet mit várhatnánk el???? |
2015-03-18 10:32.02 |
Meglepően jól elvoltam vele.
Újabb young-adult darab,de ez a jobbik fajtából:egy tagom felhomályosított,a könyvben logikusabban mennek a dolgok,de ennek a filmnek is megvolt a varázsa. Nevezetesen,nem akart többnek látszani,ami.Így kaptunk néhány fiatalt-és el kell mondani,szimpatikusan játszottak-némi akciót,izgalmat meg egy olyan befejezést,hogy jön a folytatás.(Mostanra tuti,siker lett,nincs is ezzel gond.)Kicsit Legyek ura,kicsit Kocka meg kicsit sok egyéb,nincs,amiből ne loptak volna,de az alkotóknak hála a nyúlások ellenére is élvezhető darab volt.Nem volt gondom a CGI-vel,nem sokat nyavajogtak,ha valamelyik fontosabb mellékkarakter kipurcant,és azok pusztultak egész rendesen. A magam részéről jól szórakoztam,kérem a folytatást. |
2015-03-16 20:56.09 |
Victor Salva munkássága meghökkenésre adhat okot:vagy horrort rendez-és egész jókat,én nagyon szeretem a Jeeper Creeper filmeket!-vagy drámát,méghozzá kellemeseket,lásd Arc illetve a tornászfiú kalandjai(Na,az például méltánytalanul alábecsült alkotás,pedg.....)Salva filmjeire ami jellemző,bizony kis pénzből készíti őket,ám hogy több tud lenne egy közepes munkásnál,néha talán pont emiatt villan meg.
A Halálosztó bohócok nem egy gore-gyűjtemény:a TV maci durvábban vérzik,ha fogínyét megsérti a fogkeféje.Megkockáztatom,az elején kicsit unalmas is,túl sokat kampecolnak a 3 testvér kapcsolatának felrajzolásával(amik amúgy a szokásosak,ahogy ilyen korabéli srácoknál elvárja az ember).Ám mégis szórakoztatóvá válik a felétől a játék és Salva néha elképesztően ötletes pillanatokkal áll elő,mint az erdőnél induló futás vagy mikor szinkronban fut a bohóc a fiúval az üvegnél.(Itt jegyzem meg,azt Sam Rockwell játssza egész meggyőzően).Viszont 3 dilinyóshoz képest-mert mint kiderül,a bohócok azok-sokat tökölnek bizonyos helyzetekben,valamint az életszerűséget hazavágja,mikor egy felnőtt nem tud mit kezdeni gyilkos szándékkal a keze közt lévő kisfiúval. Amire ügyesen sok gondot fordítottak,a gyilkosok mimikája:tényleg félelmetes,ahogy eltúlzott mód gesztikulálnak,ahogy a festék mögül felvillan a gyilkos szempár,néha inkább mintha phantomimesek lennének a három férfi.Flottul visszahozza a 80-as évek világát-beleértve annak hibáit is,a logikátlanságot ettől a műfajtól. |
2015-03-16 20:37.43 |
A Beyond the darkness egy hamisítatlan,igazi olasz horror/exploitation darab,néhány,ma is meghökkentően durva jelenettel,elég tréfás színészi játékkal,sok meztelenséggel-szőrös pina ,mit pina,pinák a láthatáron,ma horrorokban elképzelhetetlenek!!-és valahol tengernyi kidolgozatlansággal.Ám,ez műfaji velejáró.
Olaszország ebben az időben ontotta az ilyesmiket,a rendező pedig Joe D'Amato,aki aztán átnyergelt a pornófilmekre.(Még a nagyfarkú Rocco-val is forgatott). A történet szerint Frank Wyler állatkitömő miután Anna meghal,elrabolja annak holttestét,és kitömve saját szobájában őrzi.Frank,akire sok pénzt hagytak szülei,igen érdekes viszonyt ápol a MILF házvezetőnőjével-az kézzel kielégíti és szoptatja melléből-egyre-másra kapja el a csajokat,akiket válogatott mód tesznek el láb alól.Mindezenközben a fiú egyre jobban rá van szorulva Iris-ra,aki a rendőrség előtt is fedezi,továbbá helyzetét bonyolítja,hogy egy férfi kezd el nyomozni utána,miközben ő házasságot is ígér a házvezetőnőnek. Ami hiányzik a filmből,annak a lebontása,ahogy Iris egyre követelőzőbb a szépfiú ellen meg valahogy a lezárásban túl hamar egymásnak esnek,kicsit érthetetlenül.A lelki,érzelmi motivációk elsikkadnak,pedig a történet szempontjából bizony nem elhanyagolhatóak,sok ilyen ziccert kihagy a film. Ám kárpótol mással. Mit műfaja megkövetel,nos,csont nélkül hozza. Durva film ez,ma is kemény boncolásokkal:bél,zsigerek sikamlóssága a kamera előtt,szívzabálás,szemkitépés és egyéb,technikai szempontból is kimondottan jópofán megcsinált vérengzések.Adnak az erotikának is,és azt is bevállalják,hogy nem minden áldozat kell hogy csinos legyen mert csak úgy mutat jól a kamera előtt,így egy vagy 25 kiló nehezékkel rendelkező húsosabb lányt is bátran mutogatnak meztelen-hogy aztán feldarabolják. A zene régi ismerősünk,a Goblin,a már bevált dallamokkal,és a rendezés hangulata hamísítatlan retro.Nem kötelező darab,és mint mondtam,sok a hibája,mégis,aki a műfajt komázza,aki kíváncsi,hogy milyenek is voltak ezek a filmek,amiket mai,ismertebb horror rendezők-Eli Roth teszem azt-olyan sokra tartanak,tekintsék meg nyugodt szívvel.Sok mindent elmond vállalt műfajáról,és még a Psycho előtt is tiszteleg néhány másodpercben. |
2015-03-15 18:32.59 |
megmondom őszintén,tisztelve nicholsont,de ez inkább duvall karaktere.
azért ez a kemény ,öreg fószer szerep jobban áll a finoman szólva 'o' lábú legendának., |
2015-03-14 18:37.05 |
A válasz a sok birkának,akik sírnak,miért nincs film a német oldalról.
Tegyük hozzá,sok újat a németek "szerepéről" bizonyos tekintetben nem tesz hozzá,mint amit amerikai filmekben látunk:csak mert van idő,ki lehet dolgozni a karaktereket,azok változásait és az eseményeket(azaz,nem szövetséges fiúk vannak a történet fókuszában) Hihetetlen igényes tv sorozat ez,néhol színpadias mód dolgozva:a nagyon gonosz tiszt például miután fejbelőtte a kislányt közelről,nem fáradozik azon hogy lemossa magáról a vért,jó idő elteltével is egy beszélgetés alatt ott van az a nyakán(Ha ezt mondjuk amerikai munkában látjuk,lenne nagy vinnyogás és fogaknak csattogtatása).A sorozat 5 fiatal sorsát követi végig a második világháború pár évén keresztül,mivel a zsidó kérdés óhatatlan benne van a pakliban az ilyen témáknál,naná hogy az egyikük az.(És az ő története szinte a legizgalmasabb) Mind az 5 ,viszonylag nálunk ismeretlen színész kitesz magáért,a rendezés erős,odafigyelő,végig fenntartja a figyelmet ,a történet pedig hagy időt és teret hogy igen sok mindent markoljanak ebből a szomorú időből:látjuk ahogy a német nép szinte büszkén várja a háborút bízva annak igen gyors lezárásában,látjuk,ahogy mindegyikük először találkozik annak borzalmaival ki így vagy úgy és az mennyire ledöbbenti-például a sztárkarrireren ügyködő lány ahogy megdöbben mikor egy fiatal katona kivérzik a szeme előtt-és a szemünk előtt formálja át ez a pusztító ,kegyetlen valóság,amit háborúnak hívnak a jóindulatú,fiatal lelkeket. És ez a film igazi értéke,ez a film lényege:mert bár pörgős és dicséretére legyen mondva,az akciójelenetek is szépen kidolgozottak -persze nem olyan véresek,mint mondjuk a Ryan közlegény-ám az alkotók nem tévesztik azt szem elől,hogy ez itt a szereplők lelkének deformálódásáról,változásáról szól,kiből mi lesz,mit hoz ki a daráló.Nem spoiler ,hogy elhangzik ilyesmi,a háború a legrosszabbat hozza ki belőlünk,és ahhoz se kell 8 általános,hogy ennek igazát belássuk:hogy ki milyen valójában,milyen ember legbelül,extrém körülmények közt derül ki,és mikor puffogtatnak körülötted és Hitler ideológiája nem a füledbe bömböl,sok minden átértékelődik.Néha az az igazság,azon se lehet csodálkozni,valakiből előbújik valami szörnyeteg,hisz más körülmények közt az sohase materializálódna benne. "Ember az embertelenségben"(Ady Endre) ,figyelhetjük hát a fiatalok küzdelmét,ahogy a rájuk zúduló teher alatt próbálnak ragaszkodni ahhoz,ami számukra jó vagy annak tűnik(akár egy később megbánt tett,mint egy zsidó ápoló feladása ,mert ezzel is a 3.-ik birodalmat szolgálja Charlotte...),viszont ami a világban történik,mindenkit gyökerestül megváltoztat,a végén kik életben maradnak,már nem azok,nem úgy néznek a másik szemébe,mint több évvel azelőtt.Egy zsidó fiú megtanulja,mit jelent mindenhol kirekesztettnek lenni,hogy ebben az időben ez a szó és származása mit jelenthetett,egy ápolónő annyi vért,sebet,halált,nyomort láthatott,amit élete végéig cipelhetett és egy férfi megtanulta azt,nem elég bátornak lenni,és mert valaki bátor,megundorodhat az öldökléstől,mert rájön,a másik oldalon nagyrészt ugyanúgy hozzá hasonló kiskatonák húzódnak fedezékbe,akik rossz kaján élnek,szereti őket egy lány otthon,ha meglövik őket,véreznek,anyától születtek annak fájdalomordítása és megkönnyebbülése közepette,apák simogatták fejük és más sorsra érdemesebbek,mint egy szurony,egy golyó vagy egy tank végezzen velük. Minden esetre,úgy tűnik,a ma embere ezt a mai napig nem tudta agyába vésni,ideológiák,területszerzés,vallás,ősi gyűlölet segít ennek elfeledésében.Pedig,valóban csak a holtak látják a háború végét. Minden hibája ellenére,nagyon is ajánlott.És lám,még a németek is bevallják,voltak közt olyan emberek,nem is kevesen,akiknek feltűnését amerikai filmekben több kritika éri. Ők pedig csak tudhatják.... |
2015-03-14 12:59.33 |
az egy faszkalap.elnézést,felértékeltem |
2015-03-13 20:27.16 |
vagy,csak tetszett neki,amit látott,mint mondjuk millernek annak idején,mert ez is egy lehetőség:)) |
2015-03-13 17:05.05 |
végignéztem.
az a fura,az ökölharcok,fightok jobbak lettek,ügyesebben kivitelezve,profibbak a bunyók,persze hogy a főszereplő bárkit lecsap-a szép nagy indián gyereken kívül-kicsit megmosolyogtató.de,ez ugye akciófilm,ez van:)) viszont mikor a legelején kirabolták a pénzszállítót...azok észreveszik őket,de nem fékeznek rá...vagy legalább elhúznák párszor a kormányt jobbra balra,és hőseink szívnak.gyász jelenet volt na,:))meg a végén a templomi lövöldözés is,ááá.Valahogy a puffogtatásokat elfelejtették kidolgozni. de,fasza kis sorozat ez,ösztönlény mukival a főszerepben,néhol logikátlan,de ki törődik vele.az indián lány meg szó szerint gyönyörű volt,a vérrel meg nem spóroltak,brutálisabb volt mint az előző évad. |
2015-03-13 16:54.32 |
a sötétség mint olyan a te szádból leginkább önvallomásnak tűnik,furcsa,hogy mert valakivel nem tudsz mit kezdeni,rögtön eszedbe jutok:))
ne félj,rúgok én is majd beléd mert hiányolod ahogy látom,csak nekem egy nickem van |
2015-03-13 16:25.04 |
A világ leghülyébb törvényei
Sokszor szidjuk a magyar törvényeket és törvényhozókat, de a világ más részein is vannak gondok. Értelmetlen, hülye törvényekből adunk közre párat a Times válogatása alapján. 1. Ohioban tilos részegen horgászni 2. Tilos a brit Parlament épületében meghalni 3. Franciaországban tilos egy disznót Napóleonnak elnevezni 4. Nagy-Britanniában egy terhes nő bárhol könnyíthet magán, ahol jólesik, kívánsága szerint akár egy rendőr sisakjába is 5. Angliában egy férfi sofőr bármikor vizelhet, amennyiben kocsijának hátsó kerekére céloz és közben jobb kezét az autóján tartja 6. Az Egyesült Királyság királynőjének, II. Erzsébetnek képmásával díszített bélyeget fejjel lefelé felragasztani árulásnak minősül 7. Fertőző betegeknek tilos Londonban leinteni egy taxit 8. A londoni taxikban tilos veszett kutyát, vagy holttestet szállítani 9. Alabamában tilos bekötött szemmel vezetni 10. Lancashireben senki sem ingerelhet egy kutyát ugatásra azután, hogy megállította egy rendőr a tengerparton 11. Miamiben tilos a rendőrőrsön belül gördeszkázni 12. Indonéziában a maszturbálás vétségéért lefejezés jár 13. San Salvadorban az ittas vezetés büntetése golyó általi halál is lehet 14. Floridában a vasárnap ejtőernyőző hajadonokat börtönbe is zárhatják 15. Kentuckyban tilos az utcán hat lábnál (180 cm) hosszabb fegyvert rejtegetni a ruházatunk alatt 16. A coloradoi Boulderben tilos egy madarat a város határain belül lelőni és ugyanígy tilos háziállatot "birtokolni", ezért az ott lakók csak "gondoskodnak" az állatokról 17. Vermontban a nők csak férjük írásos engedélyével viselhetnek fogaik helyett protézist 18. Bahreinben egy orvos megvizsgálhatja egy nő nemi szerveit, ám tilos egyenes ránéznie, csak tükörből végezheti el a vizsgálatot 19. A brit partokra vetődő halott bálnák feje a Királyt illeti meg, míg a farka a Királynőt - a farokcsontokból ugyanis merevítőket lehet készíteni a fűzőkhöz. 20. Angliában egy 10 év alatti fiú nem láthat meztelen kirakatbabát. Read more: [link] |
2015-03-10 20:17.16 |
persze,nincs is gond:)) |
2015-03-10 19:33.55 |
az,ismeretlen. |
2015-03-10 18:02.50 |
bocsáss meg kérlek:ha! hibásnak érezném magam,lehetne építő.
ez sajnos lehetetlen:hisz nem volt benne lekezelés,genyózás,negatív felhang,bármi,mit te benne látsz. szóval....leginkább meg nem értésem az,mit feléd tolmácsolhatok. üdv! |
2015-03-10 15:40.17 |
annyit még azéééé,komolyan gondoltam,hogy ne sértődjön.szóval....
írtam 7 évvel is másnak,nézz végig mondjuk a 2008-as évet,hátha ott is lesz valami:)) |
2015-03-10 15:37.13 |
hát,ezért kár volt emailt is küldeni:))
szóval:te így.én meg úgy.azt nincs több oldal felesleges lózung. |
2015-03-10 15:32.23 |
sivatagi vámpírok is vótak.látod,kis műveletlen:)) |
2015-03-09 18:36.06 |
2 szer láttam,és nem fáj:))
igen,azok mindig jók,itt is:)) |
2015-03-09 16:54.00 |
Locke be van zárva az életébe(locked).Be van zárva egy kocsiba,egy helyzetbe,csőstül jönnek a gondok:a végéről meg gondolj,amit akarsz.
Tom Hardy döbbenetesen nagy tehetség:ebben a srácban hol a kirobbanásra készülő energia hol pedig a visszafogottság ad olyan leckét akár az öregebb,tapasztaltabbnak gondolt színészeknek,hogy még.Itt csak őt,és csakis őt látjuk a vásznon,miközben az elmúlt évek egyik legerősebb drámája pereg a szemünk előtt,hitelesen,életszerűen és nagyszerűen eljátszva. A történet erőssége,hogy Steven Knight egy bár jobban kereső de mégis átlagembert helyez egy mostanság majd mindennapos helyzetbe-számtalan férfi csalta meg feleségét és számtalan férfinak született házasságon kívül gyermeke.Locke nagyrészt épületeivel törődött,és családi élete úgy hitte,biztos alapokon nyugszik:ám jött némi bor,egy ismeretlen nő és egyetlen éjszaka,ami elég ennek megrepesztéséhez.Nem véletlen a "beton" mint olyan fontossága a filmben:miközben Locke élete szétesik ,miközben felesége kirúgja és sráca paplan alatti telefonjától könnyezik arca,minden tőle telhetőt megtesz egy épület alapjának betonjáért,hogy azon ne támadjanak rések,mely végzetes lehet a későbbiekben-úgy,hogy akkora már ki is volt rúgva. Teszi mindezt BMW-je kormánya mögött,folyamatosan telefonálva,miközben a kamera nem nagyon mozdul meg az arcáról,kezéről,ülő testéről:kapsz pár kinti felvételt,azt jónapot.Ám a Locke pont ettől izgalmas,a benne lévő dráma miatt erős,nem ül le egy másodpercre se,és még a leghülyébbeknek is átjön az áthallás saját élete és az alapozás közt. Néhány tehetséges ember adta még hangját ehhez a 85 perchez,de ez igaziból Hardy filmje:no meg Knight-é,akinek értő kezei közül igen nívós filmecske látott napvilágot. Amúgy mi magyarok is meg vagyunk említve,sejthető,hogyan. |
2015-03-08 20:31.16 |
szólt a tetű,miközben ráléptem újra....s újra..s újra... |
2015-03-08 20:00.44 |
aki itt számoláson,hulla egyszerű dolgon beégett,hogy lehet diplomája?::))
hja,mondjuk a becsülettel is pont úgy volt,valahogy úgy |
2015-03-08 19:19.18 |
mi úgy tűnik??
ő meg ilyen.te meg aki lelkesen véded:))mert,te meg ilyen.fizet érte? |
2015-03-08 19:17.04 |
Utánanéztem pár dolognak.
Ez egy jó kis film:keveseknek fog tetszeni.Ettől hát nem jó film???mert sokak számára unalmas lesz,mert itt pofáznak,telefonálnak,nagy színészek ugranak be másfél percre és minden akciót??trécseléssel vívnak.Hát milyen alkotás az ilyen??? A ma emberének-és őszinte tiszteletem a ma történelmére odafigyelő,a hatalom visszásságaira nyitott,gondolkodni képes egyedeknek!!!-az Elnök emberei,a Veronica Guerin unalmas,lassú és többekben felmerülhet,miről szól???Ezekhez tartozik a Kill the messenger is,oknyomozós riporterfilm,sok információval,ahol többször az a lényeg,a valódi információ,amit nem mondanak ki. Persze,több hibája is ordító:néha csapong a magánéleti problémák,szakmai kihívások és gondok közt,nem találva meg a helyes egyensúlyt.Nem is szájbarágós anyag,bizonyos témákat kutyafuttában megpendít,onnantól pedig a nézőnek arra bizony emlékeznie illik,ha az eseményeket érteni szeretné. De,a lényeget azért kimondja a közönségének:volt egy Gary Webb nevű újságíró,aki Amerika egyik legnagyobb szarára tenyerelt rá,és ezt meg is írta,talán nem a legjobb mód:de ez szakmai kérdés.Ám amiről írt,mint kiderült később,igaz,viszont addigra szakmailag(hiába kapta meg a Pulitzer díjat!!)lenullázák vagy ő saját magát??? magánélete romokban és öngyilkosságba menekült.A faszit a szó legsúlyosabb értelmében kimiskárolták,ellehetetlenítették,elfogyott körülötte a levegő,és ez bizony a kisember vs hatalom játszmájának örök érvényű ismétlődésében elég figyelmeztető jellegű(hogy is van nálunk a volt NAV-os története???) Mikor pedig kiderült ,a férfi nem hazudott, addigra Amerikát és a világot egy szopás foglalkoztatta,amit Monica L. követett el,és a világsajtót bejárta kosztümjén az elnöki geci híre(mert,milyen fura,azt a ruhadarabot jó ideig csak elrakta a szekrénybe,nem tisztíttatta ki...) Mindenképpen ki kell emelni Jeremy Renner teljesítményét:mindig is kedveltem,és itt is szakmája jelesét nyújtja.A rendezés csapongó volta miatt viszont a vége előtt a mozi leül,emiatt ami a díj átadásánál történik-és ami hasonlóképp történt a valóságban-már nem üt akkorát a személyes tragédia. Mégis,a mozgólépcsőn eltűnő alakjában van valami szomorúan sorsszerű. A film után meg lehet arról gondolkozni-nem csak az amerikai titkosszolgálatokra értve-ugyan milyen gazdasági,pénzügyi tevékenységek ,összeesküvések zajlanak a háttérben,amikről fingunk sincs. |
2015-03-07 20:09.24 |
Nevetni azért még mindig tudtam rajta.
Ami gond,túl sok az improvizáció:Charlie Day meg Jason Sudeikis többször idegesítő,amikor hárman vinnyognak az rosszabb volt Kósa kupakolásmagyarázatánál-ami azért nehéz teljesítmény,de összejött.Egy jó rendezőnek azért néha tudni kell,hogy mikor "sok" a srácokból,itt hagyták őket beszélni vég nélkül,ami nem vált a mozi előnyére.Azt amúgy észrevette valaki,Waltz nagyjából 2 nézésből megél odakint??? Történetre azért kár koptatni a billentyűt,mert szemét dolog lenne egy vígjátékon számonkérni,a poénok minősége meg...volt ami fárasztó ,párszor viszont hangosan felröhögtem.Néhány kritikus szerint Aniston volt a leggyengébb láncszem,szerintem meg nem,és megint szúrnivalóan nézett ki. Jamie Fox meg király,ahogy szívószállal issza a piát,mindig mulattató. Amire készült,nagyjából hozta,persze az elsőnek nyomába sem ért. |
2015-03-07 17:10.25 |
Drezda bombázása egyrészt valóban sötét folt:másrészt,akkor,abban a helyzetben viszont akár érthető is volt.És de,a németek iszonyú pusztítást vittek végbe,kár azokat meg hasonlítgatni egymáshoz,akiknek a családja,értéktárgyai az egész élete egy pillanat alatt cafatokra robbant,nem hinném ilyesmivel törődött volna,legyen német vagy angol-és mindkettő hajthat szimpátiánkra és sajnálatunkra.
Általában azokhoz tartozom,akik tartózkodnak egy háborús filmet azért megbélyegezni azzal hogy egyoldalú,mert amerikaiak vagy angolok követték el,de ez valami rettenet.Hogy már az elején tisztába legyünk azzal,egy igazi szemét náci rohangál a lelőtt pilóták után,a történettől teljesen független egy szaladgáló amerikai srácot gyorsan lelő az erdőben,mert ő már csak ilyen mocsok.Ezt még überelni is tudja,Frau Tottenkompeterkompzieghaitetanusz német lányt is kivégezteti a gaz,a mocsok,a szemétláda ,mert az megérdemli.Német járőrnél naná hogy csapattestek elhelyezéséről vannak feljegyzések,csak így kelhettek útra hátra a szövetségesek karmaiba kerülnek és egy igazi Brit katona terepismeret és jó pár perc késedelemmel,mi több,gyalog!!!! meg tud úgy előzni autóval közlekedő német katonákat,hogy még ki is tudjon feküdni azok útjába(ügyesek ezek a pilóták,na)Arról már tényleg bagatell beszámolni,mikor a német kislány ottmarad az ajtóban a két némettel,az marad ott vele az angolok közül,aki nem tud németül,ugyan mikor vette volna észre és hogy,ha a Frau azt mondá,srácok,itten van akit kerestek .... Ezen a szinten vannak az akciók,a párbeszédek és a színészi játékok kicsit még ez alatt,bár szinte képtelenségnek tűnt azt fokozni(Azért ha erőlködve is,de összejött!!)Hogy pedig a kiadó is mennyi figyelmet fordított eme veretes alkotásnak,elég a magyar nyelvre kapcsolni,és az egyik beolvasott hír akkora fordítási bakival van a nézőnek prezentálva,hangosan felröhögtem. Nyelvünk ugyanis ama csodálatos varázslattal teli tulajdonságnak kecses-becses mellényű tulajdonosa,ha egy szó kimarad,teljesen mást jelenthet egy mondat:)) Bóvli kategória. |
2015-03-06 20:26.49 |
ja,értem.de,ott nem értettem:)) |
2015-03-06 20:23.30 |
Szerencsére ahogy nézem,kapható DVD-n.
Akit nem szeretek,küldene egy címet?? |
2015-03-06 18:33.24 |
Azt talán kevesen tudják,a giallo az Itáliában kapható,megjelenő sárga könyvekről kapta a nevét.Argento,kihez ez a szó jobban köthető,mint VV Aurélióhoz a vadparaszt és idióta jelző,több néven futkározó mesterműve kora ellenére is hangulatos,igényes szórakozás,ami mérföldekkel veri hangulatában a mai horrorokat.Mára sajnos az olasz direktor ott tart,mint teszem azt John Carpenter,ám attól még régebbi munkái mind mind a minőségi horrorokat juttathatják eszükbe.
Argento vonzódása két dologhoz mindenképp megfigyelhető-a késeken kívül persze-a házak,illetve a képzőművészet,itt a festészet.A történet akár Hitch vagy De Palma munkája is lehetne,és körbelengi nem kevés misztikusság,a korhoz képest pedig meghökkentően durva is tud lenni(Értem alatta a gyilkosságokat) Mivel David Hemmings azért nem egy kispályás valaki,a színészi játékra sem lehet gondunk,Daria Nicolodi pedig hozza a kötelezőt(Ő lesz aztán a rendező lányának mamája).Ami érdekes,kettejük évődése kimondottan vicces,poénos néha mintha egy vígjátékot néznénk,és Hemmings karakterének az egész film alatt be van lengetve,hogy ő homoszexuális(Ami ugyebár a történet egy része miatt igen fontos is lesz)Továbbá,nem véletlen volt kiválasztása sem,hisz a Nagyítás című mestermunkában is szerepelt-amivel az avatottabb filmbarátok tudnak mit kezdeni.:)) A Goblin valami hihetetlen jó zenét preferált az előadáshoz,együtt él a film hangulatával,persze hogy eztán gyümölcsöző lesz kapcsolatuk.Argento eljátssza azt,hogy a néző hiába "nézi" a filmet,valójában nem "látja" azt,hisz a főszereplővel együtt mi is látjuk a gyilkost a vérengzés után azonnal,ám olyan ügyes a snitt,olyan profi a vágás,alig észrevehető.Bevallom,mikor először láttam,én is érzékeltem a "megoldást"-szándékosan nem írnám ki,olyan ügyes a húzás!!-hogy ott valami nem klappol,de az ember meggyőzi magát és hagyja az eseményeket tovább kibontakozni. A Mélyvörös már egy érett,ügyes,a thrillerről/horrorról sokat tudó rendező munkája,aki érti a félelemkeltés mechanikáját,hogy hogyan lesz ,mitől lesz egy történet eladható,néhol csavaros,és persze megtalálhatóak benne a műfaji követelmények is,melyek némelyike a való életben nehezen ágyazódna be:de ettől film a film ugye.Számomra hiányoznak az ilyen munkák,mert stílusosak,hihetetlen egyedi hangulattal rendelkeztek,volt bennük feszültség,titok,szexualitás,mind olyasmik,amiért az ember 2 órát eltölthet a filmszínházakban és nem bánja meg. |
2015-03-06 17:53.47 |
Anthony Hopkins 1978-as mozija már csak azért is érdekes,mert a mára az egyetemes filmtörténelem egyik legmeghatározóbb színészistene ezidőtájt azért még nem volt akkora név.
A Mágus William Goldman írásművéből készült,és középpontjában egy szerelem továbbá egy "kattant" személyiség áll:Corky Withers-t játssza Sir Anthony.(És ő a báb hangja is)A film afféle parapszichológiai horror,vér nemigen van benne:ám borzongatásban nincs hiány. És ez főleg Hopkins érdeme:bár mára nagyjából Lecter alakjával mossák össze leginkább,hiba lenne azt mondani,csak az ilyen szerepek miatt lett sztár.Corky karaktere mégis az őrült gyilkosok felé mutat,és a bábjával párbeszédeket folytató Hopkins jelenetei még akkor is hordoznak magukban valamiféle borzongást,mikor épp viccel.Pont ez az,amit Richard Attenborough félelmetesen jól megragad:hogy egy hétköznapi,kicsit kelekótya figura mögött ott van a gyilkos fenevad,aminek előmerészkedését a bábu indukálja,meggyorsítja.Mekkora jelenet,mikor próbára teszi Burgess Meredith-jaj,de hiányzik a kisöreg!!!!!-hogy mennyi ideig bírja ki nélküle....a férfinak Fats magához a létezéshez kell,nélküle semmi szinte. Szerelmét Ann Marget játssza,hogy fiatal korában-de idősebben is-bombanő volt,senki előtt nem volt titok-nézd meg a Kaktusz Jack-ban!!!-ám emellett nívós színészi véna is lapult a hölgyben(Állítólag Elvis házassága is miatta ment tönkre,)Hopkins és közte minden működik,minek kell,és a nemrég elhunyt Ed Lauter-t is csak dícsérni illik-mint tulajdonkép mindig. Igazi,régimódi borzongás ez,ahol néhány másodpercig azt is elhiszi a néző az ügyes és értő rendezésnek hála,esetleg a baba önálló életre is kelt:mekkora pillanat,mikor lassan megmozdul,hogy aztán pár másodperc múlva azért a nézőben tudatosítsák,Corky segítségével.Ám a bábu tekintete,ahogy a fénnyel játszanak,igazi para,és bár ő csak egy fadarab,itt annál több:egy jobb sorsra érdemes férfi másik énje,annak gonoszabbik kivetülése,ami fokozatosan átveszi az irányítást,és ott már a szerelem se biztos hogy segít. |