![]() | ![]() |
![]() |
Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak | ![]() |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Gyerekjáték (2019) (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Valentin nap a szőlőskertben - Film4, 10:35 |
Millió dolláros bébi - Film Mánia, 10:45 |
Hirtelen 70 - Filmbox Premium, 11:05 |
Édes november - Film Café, 11:20 |
Megáll az idő - Magyar Mozi TV, 11:30 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Billy Zane (59) |
Barry Bostwick (80) |
Edward James Olmos (78) |
Ben Miller (59) |
Rob Morgan (52) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
2022-es választás |
WWE - Wrestling |
Donald Trump - Vélemények |
Mit hallgatsz most? |
A Karib-tenger kalózai - Ismeretlen vizeken - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
A holtak naplója ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeremy Ratchford ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
2015-06-16 11:50.55 |
meg,akiket más jelöl ki,aztán az a más hurrog érte.az a legjobb fajta. |
2015-06-14 19:10.09 |
jó,hogy leesik...a film PONT arról beszél,egy amcsi milyen ostobán gondolkodik más népről,doyle figurája-mely a valóságban is létező zsaruról van lemásolva-sose volt az a szépszavú urigyerek.mellékesen,a franciák meg MÁS népekről tartják,azok barbárok,és aki volt odakint,az tudja,bár sokan beszélnek angolul,mégis igen nehezen szólalnak meg ezen a nyelven-aki ismeri a történelmet,tudja miért.
hogy meg miért várja el,hogy nyanyarásszanak neki angolul???pont a fentiek miatt továbbá,mert az angol világnyelv,amit sokfelé megértenek(esetleg "konyhaformában" is,többen például amcsi filmekből makognak,tanulgatnak valamit a nyelvből) néha azért gondolkozhatnál |
2015-06-14 18:52.54 |
Ez valami bődületesen alibifilm.
Jó,láthattam egyik kedvenc filmszínésznőm seggét:hogy évei mennyit számlálnak,ahhoz képest még mindig mutatós.Kidman arcából a botox is távozóban,megkönnyebbültem,újra volt arcjátéka. Colin Firth-nek viszont lehet,beinjekcióztak valamit,mert egy unott pofával nyomta végig a másfél órát. Az amnézia egy alibifilm:holnapra úgysem emlékszel rá,és ha azt hiszed,láttál valami csavarosat,hát egy fenét.Lopkod a Mementóból,de még régi,silány "B" filmes elemeket is halál nyugodtan felhasznál a nyugalom megzavarása érdekében,vitatható sikerrel. Az Amnézia írd és mond,csavaros??? thrillerhez képest 1!! jó csavart szúr be a 90 percre,meg a végén üti egymást a két nagy név.Aztán -mert kiszámíthatatlan ugye-győz akinek illik,és spoiler-megjelenik az a végére,akinél jobb érzésű néző káromkodni kezd,mint posztos civil zsaru a Fidesz plakátok őrzésére kirendelve a leállósávban fehér vonalnak álcázva magát. Még Mark Strong is nyomorultul béna benne,itt tényleg csak az a segg jó. |
2015-06-14 10:09.16 |
Kitűnő!
A Kódjátszma az a fajta film,amit bizonyos réteg messzire kerül:életrajzi alkotás,ráadásul egy buziról. Aki mellesleg zseni volt.Ha ő nem lett volna,nincs számítógép,a történészek szerint tovább tartott volna a háború több millió áldozattal növelve az amúgy is megdöbbentő számot,és számos,egyéb dolog fűződik nevéhez.A homofóbok,hát...hogy is van a mondás,építhetsz 1000 csodálatos hidat,mely összeköti a partokat és embereket,de ha leszopsz egy faszt,nem hídépítő voltál,csak egy buzeráns. Mindezekből arra következtethetnénk,a Kódjátszma egy melegfilm,és egy komor életrajzi munka:egy fenét.Az első angol nyelvű filmjét dirigáló Morten Tyldum alkotása bőven megérdemli azt a sok jelölést,mert izgalmas,feltűnően jól megírtak a párbeszédek,és igen szellemes az utolsó percig. Persze,történelmileg úgy hiteltelen,hogy bizonyos eseményeket azért megkevertek benne,de ami tény,Alan Turing és csapata megtette amit lehetetlennek véltek,szívós,logikus munkával-és néha szerencsével. Alan Turing persze nem egy egyszerű figura volt,akár kezet is foghatott volna John Forbes Nash-el,szociális kapcsolataival nem boldogult,a vicceket átültette a matematika nyelvére ennél fogva nem értette őket,és úgy egyébként,az a fajta figura lehetett,akit elsőre az ember-túl kétség kívüli intelligenciáján-de nem kedvelt volna,mert egy kerékkel mintha többet számláztak volna neki(És akkor hadd ne írjak arról,a tömeg amúgy mit tud mondani és gondolni a nála értelmesebbről....)Benedict Cumberbatch eszméletlen jó választás volt a szerepére,tényleg mindent beleadott,emiatt a zseni egyszerre volt önmaga hibájából vicces,szánnivaló ugyanakkor a szó legszorosabb értelmében olyan "okos",amilyet egy zsenitől elvárnánk.Még Kiera K. is hozta,amit kellett,Marc Strong megbízható,titkos kedvencem meg,Charles Dance...nah,csípős megjegyzései és angolosan lefitymáló arckifejezései ezúttal is remek karaktert épített. A Kódjátszma vége pedig-nem árulunk el nagy titkot-méltó mondatokkal emlékezik meg Turing-ról:bár kiszámítható de nem giccses,és a háttérben ott a dráma,hiába tett a világért ez a férfi bármit,mert homoszexuális volt,"kémiai kasztrációval" sújtotta országa. Én pedig még mindig azon gondolkodom,voltaképp mi a fene gond van a melegekkel???Az a "gond":gond egyáltalán???Nincs az embereknek egyéb problémájuk,mint hogy ezekbe a férfiakba,nőkbe kellő nagyot rúgjanak akár szavakkal,megnyílvánulásokkal,vagy tettel???Turing-nak számtalan bogara,hóbortja volt,több mai divatos betegséget rá lehetett volna varrni személyiségére-mégis azért bántották,ami egyidős az emberrel,azaz már nem lehet furcsa??? Hogy mit jelenthetett ez a muki a világnak,elmondhatja a 2009-es miniszterelnöki bocsánatkérés és a 2013-as királynői kegyelem.Ehhez hozzátenném,hogy a Google,a Wkipédia,Twitter,Youtube,Yahoo stb mind támogatták-anyagilag is-mind kellően ajánlották is a filmet,mert a vezetőségük tudta,sehol nem lennének,ha ez a furcsa,meleg zseni nem tötörészik annyit gépén,belekergetve sok társát az őrületbe is akár-ám az eredmény őt igazolta. |
2015-06-13 20:30.41 |
Szerethető blődség ez.
A DVD menüje L'Italiano című örökrégivel kért fel a specifikációk kiválasztására:szeretni kezdtem a filmet.Igazából a Körberajzolváról lehetne írni vagy 14 sorral többet,de baromi zabás vagyok:ez egy krimi/vígjáték,ami lehetett volna néha több,ám amire készült,annak megfelel.Csíptem a karaktereket,jól is játszottak,és a krimiszál a végére bizony emberesen túl lett bonyolítva.És most menjünk,harapjunk valamit,mondá Drebin:)) |
2015-06-13 20:09.47 |
A Vatikán hihetetlen mértékben felháborodott,támadta a díjakat,támadta a történetet,támadta az alkotókat:de cáfolni nem cáfolt semmit.
Peter Mullan,ez a szimpatikus színész csak annyit fűzött filmjéhez:"Nem vagyok elég jó drámaíró ahhoz, hogy a teljes igazságot sikerült volna megmutatnom, de a film nem katolikus-ellenes. Arra tesz kisérletet, hogy kimondja az igazságot a sokezer fiatal lány ellen nagyon hosszú időkön át elkövetett igazságtalanságokról." És milyen igaza van:a film NEM katolikusellenes,nem is vallásellenes,egyszerűen csak elmesél valamit,amit olyan személyek követtek el,akik halál nyugodtan hívő katolikusoknak mondták magukat,EMBEREKNEK tartották magukat,és akik vélhetőleg még akkor is meg voltak győződve arról,hogy semmi megalázót nem cselekedtek a lányokkal,mikor a mellüket,seggüket,fanszőrzetüket hasonlitgatták egymáshoz,mintegy versenyeztetve a meztelen fiatalokat. Hogy jobban megértsük a film alaphelyzetét,tudni kell,a bigottan katolikus ír területeken mindenféle kihágást vasszigorral toroltak meg.Ha egy nő "úgy maradt"-azaz terhesen,és nem volt férje vagy nem tudta,ki az apa-ha valakit azon kaptak,szerintük túl kirívó a férfiakkal,vagy egyszerűen a család nem akarta a lányt eltartani bármely oknál fogva,mehetett a Magdolna mosodába.Nem volt kegyelem annak a nőnek sem,akit valamilyen vadparaszt megerőszakolt-a film döbbenetes erejű első pár percében éreztetik azt,hogy egy erőszak esetében az erőszaktevő!!! volt az,aki legtöbbször megúszta gond nélkül a dolgot. Ma miért is nem merik a nők akár a rendőrségen is felfedni azt,hogy mit tettek velük??? A Magdolna mosodák pedig szépen hasznot is húztak az oda bekerült emberekből:miközben a hatóságokat megkerülve,az alkotmányos jogokat!! figyelmen kívül hagyva zártak el az élettől embereket,rabszolgasorshoz hasonló életformára kényszerítve őket. Mullan két órás,soha egy percre le nem ülő munkája 3 lány sorsán keresztül próbálja elbeszélni a 60-as években egy ilyen intézmény falain belül milyen lehetett az élet-ne felejtsük el,közben szexuális forradalom is kezdődött az USA-ban,ami átcsapott lassan Euróbába is.Ezeket a lányokat lelkileg megnyomorították,tönkretették,megalázták őket,fenyítették bármely okból akármelyiket,és akár szexuálisan is kihasználták őket,ami nem hinném,katolikus témában csodálkozásra ad okot-ám felháborodásra mindenképp.A rendező tudatosan építi fel a filmjét,pszichológiailag is egymásra rakja az építőkockákat,és úgy teremt "szörnyeket",hogy meghökkentő mód még így is talál a néző majd mindegyik jellemében valami pozitívat,valamit,amitől emberi is lehet(néhány pillanatig). Én mégis az apró,piciny cselekedetekre ,momentumokra hívnám fel a figyelmet:hogy mikor egyik társukat elviszik a diliházba,egyikük legelső dolga a gyümölcs ellopása ágyáról,vagy mikor egy szerencsés pillanatban a főszereplő kijut a mosoda falain túlra,és jön egy autó,aminek vezetője el is vinné:ám nem tudja megtenni a szökést.Nem is talán az intézményfüggőség miatt-hisz testvére megjelenésekor villámgyorsan pakol,hogy eltűnhessen-hanem úgy vélném,inkább az futhatott át a fején,és utána???Mi lesz???Hogyan tovább egy magányos nőnek szó szerint semmi nélkül??? A film úgy terrorizál,hogy vér nincs is benne:mégis,rettenetesebb sok horrornál,nem kevésszer szorul ökölbe a tehetetlen dühtől az ember keze(Ez pedig az én olvasatomban azt jelenti,nézője érzékeny,gondolkodó lény)A sokak számára ismeretlenebb színészek döbbenetesen jól hozzák szerepüket,Geraldine McEwan pedig annyira ...hm....gonosz??mocsok???hogy Louise Fletcher Ratched nővére mellett a női vonalon simán dobogós egy esetleges ,persze képzeletbéli versenyen. Hatalmas film a Magdolna nővérek:most mikor ezeket a sorokat írom,mégis alig van idevésve valami:szomorú.Más kategória persze,és a szórakoztatás egyik magasiskolája,de az új Jurassic Park hányadik bejegyzésnél is tart??? 1996-ban zárták be az utolsó Magdolna intézményt:az egyházi méltóságok tüntető megjelenése---- mellőzésével. Ám sok brit lap tanúsága szerint,a mai napig működnek hasonló intézmények a világ több pontján(Ázsia,Afrika,Dél Amerika) |
2015-06-12 20:16.42 |
Az Éhezők viadala védelmében illik elmondani:tényleg behatárolt célcsoportnak szól.Ha gonosz lennék,ideírnám,akik most kezdenek racsnizni,illetve a másik nem azon részéhez,akik közelebbről megismerkednek azzal a női dologgal,mely miatt a South park tanára nem bízik a nőkben,hisz mégsem véreznek el.(Bővebbet ott)
Ám mivel úriember vagyok,ki francia nevelést,filozófiát,anyatejjel gótikát és romantikát szippantott magába,eltekintek ennek idevésésétől. Ha van valami értelme a young adult-nak,az az,hogy ezt a korosztályt rávezeti a világban működő,történő dolgokra.Gyerekes mód,túlmagyarázva és a végletekig leegyszerűsítve-ám ők az 1984-ről,Kafkáról stb vélhetőleg nem halottak,mert nincsenek slágerlistás dalaik és ezek az urak akik köthetők a művekhez,nem selfie-znek. Az Éhezők viadala az a mű,mely mondanivalóját és mechanizmusát egy -értelmesebb!!gondolkodó!!-felnőtt akár meg is mosolyoghatja:a jók mind éhesek,elnyomottak és ötletesek,a rosszak meg túlöltözöttek,ostobák,és nagyjából csak Donald Sutherland karaktere jelenik meg mint a HATALOM maga.Leegyszerűsített,butuska világkép ez valaminek a bemutatására-ám az ok,miért létrejött,dicséretes. F. Lawrence nem jobb rendező,mint Gary Ross,ám kétség kívül vizuálisan erősebb:az akciók dinamikusak,követhetők,és elbocsátották a Parkinson kóros kamerasegédeket is.Jennifer Lawrence azt hozza ki Katniss figurájából,amit kell,és nagyjából minden színész vállalható-kivéve Josh Hutcherson-t,aki bődületes ballépés.Peeta figurája a filmfeldolgozásnál amúgy is nehezen érthető:inkább balfék,mint jó harcos,és hogy Katniss miért közeledne hozzá,logikája,érzelmi oldala nincs levezetve.Csak:mert ezt írta a forgatókönyv. A második etap nagyjából ugyanaz,mint az első:fele a bemutatása a jövő rút világának,és hogy Snow elnök karaktergyilkosságra játszik,a második rész meg egy viszonylag értékelhető akció/kaland,a végén cliffhangerrel.A Lionsgate fejőstehene amúgy képtelen lesz megbukni-mikor ezeket a sorokat írom,a harmadik már megvásárolható,a negyediknek meg kijött a trailere,és sajnos P.S.Hoffman nincs már köztünk-eleve sikerre volt ítélve,még úgy is,hogy a szerelmi háromszög ostoba,hiteltelen,felesleges,és az alkotók szemmel láthatóan nem is tudnak vele mit kezdeni,ezért Lawrence hol ezzel smárol,hol azzal. Aztán a negyedikben meg majd elválik,ki lyukasztja ki.Na,ennyit a jólneveltségemről:)) |
2015-06-12 19:43.30 |
Nehéz erre a két órára mit mondani.
Tényleg azon agyalok,amit láttam,olyan rossz volt,mint a híre-mert tényleg olyan rossz volt amúgy-vagy azoknak van igazuk,akik szerint ez csak egy játék,és mit komolykodik itt az ember????(Mondjuk,a Warner nem 175 millával szokott játszani itt a piros hol a pirost,+ marketing,ha a W. tesókat legközelebb kalapozni látjuk új filmjük költségeiért,én azon se csodálkoznék.) Ez itt a Mátrix young adult változata:remélem....szóval,tényleg remélem,mert párszor azért elismételgették,kikből veszik az energiát,ott van a társadalomkritika,ezek észrevételeit a szemkápráztatócsillivillifasza látvány se homályosította el.Még a repülő izébizék ágyúja sőt nem kevés szerkezet is a Mátrix "jellegzetességeit" hordozta,mert lehet azt hitték,mert még a múlt században mutatták be,hát nem emlékszünk rá.Tetejébe-hehehe,Terry Gilliam cameo!!-van egy Brasil nyílt utalás,ami magasan az egész mű legjobb része-és végre az agy is be tud valamit fogadni a moziból,mert épp nem robban/repül/darabokra hullik/megsemmisül /pusztul semmi.Ez egy ilyen kvázi....fülpihentető pillanat. Meg is kell becsülni,mert nem sok ilyesmivel találkozunk:aki attól maga alá pössent és benyálazza a csattogós lepkéjét,hogy "huhu,itt űrhajó lőőőnek,meg kis szürke emberkék és gyíkok vannak,akik rosszak,ott meg ledőlnek házak,ez már csak jó film lehet faszomat érdekli a sztori",annak a film ajánlva jobban mint az értelemnyitogató unalmas dolgok,a Jupiter felemelkedése az ő filmjük.Itt kérem 175 millió dollárt nem C. Tatum fülére vagy arra a mindenkit kínzó kérdésre költöttek,vajon Sean Bean 87924-szerre is meg fog halni valami forgatókönyvbéli gonosz praktika által,nem,tisztelt hölgyeim és uraim,azt lángokra,törésre,zúzásra,bunyókra robbanásra fizették ki,afféle CGI trükkdemóra:amire ki kell írni,eszméletlen jól is ki tud nézni. Igazából a Brazil jeleneten kívül azt fizeti meg a néző. Mást nem nagyon lehet a két órában értékelni:vannak Shakespeare-plágiummal vádolható rosszak,akik marha bénák,ilyen rosszaságfaktorral a Maya a méhecskéből száműznék őket,Eddie Redmayne meg.....hát vissza Sümegi-t a Szomszédokból,komolyabban nyomta a genyóságot a nyikorgásával.Még C Tatum jön ki a legjobban a dolgokból,egekig magasztalt arcjátéka és fintorhiánya külön jópont számára. A Jupiter felemelkedése egy pornó:csak látvány és más semmi.Amin fel lehetett még röhögni,megtudtuk a gabonakörök rejtélyét is,úgy látszik,a tesóknak humoruk van. Én annak örülnék,a tehetségük jönne vissza. |
2015-06-11 14:50.09 |
affene...
nem tudom,mennyire és ki tudja,de 88 évesen még metalalbumot!!!!!!csinált,és nem kellett kaszkadőr filmekben látható esetleges veszélyes mutatványaihoz.több kaszkadőrszövetség tagja volt(ezek persze csak érdekességek,de rávilágítanak arra,miért is olyan különlegeset vesztettünk is ma el) Nyugodjék békében. |
2015-06-11 14:35.44 |
Kip Thorne elméleti és asztrofizikus.
Az úrnak utána lehet nézni:néhány sornyi tudományos háttere van:)),sok minden az ő elméjéből-akár fantáziájából-is született,és bár tudom,hogy nálunk még a sufnikban is ilyen fizikusok találhatók,olyan tehetséges nép vagyunk,az esetleges,a tudományt érintő hibákért legyünk vele elnézőek,mert csak egy...amerikai. Ugyebár. Ez meg csak egy sci-fi,ami azon belül tetves sok mindenről szól:kár leragadni az időutazás problematikájánál,mert azon minden filmnél le lehetne ragadni. Amúgy abban a darab egyik ellendrukkerének igaza van:Nolan néhány filmjében a banális építőkockákat keveri meg úgy,hogy azok többnek tűnnek,amik.Mikor pedig a néző rájön a kicsit feltuningolva előadott,ám ha a kérget lehántjuk holt egyszerű mondanivalóra,mikor azt átlátja (végre),jön olyasmi huuuu micsoda nagy filmet láttam,azta..... Ám ez az érem egyik oldala:a másikon pedig az van,én még sosem hallottam ezt az embert a zseni szerepében tündökölve nyilatkozni.Sose hallottam önön nagyságától megrendülve beszélni:mindaz,ami körülötte folyik,az ő szerepén kívül esik,hogy pedig bizonyos csoportok miért emelik pajzsra,nem hiszem,rajta kéne elverni.Nolan nem zseni,ugyanakkor biztos kezű rendező,aki ért a képi világ szépségéhez,kicsit rideg és távolságtartó-ez a Sötét Lovag sikeréhez nagyon is kellett-a karaktereivel sokat és döbbenetesen megbízhatóan sáfárkodik,ám akciót rendezni még tanulnia kell. Hogy a világ ,a Föld pusztul,számtalan sci-fi ben előfordult már,itt az alkotók némileg próbálnak tudományosabb,olykor részletesebb képet adni okairól.Tetszett és megragadott,ahogy a NASA-hoz a film fiktív és kitalált idejében az emberek viszonyulnak:az amerikai társadalomban visszatérő elem volt a Szovjetunió szétesése után,hogy innentől minek pénz az űrkutatásra???Sokan a Holdra-szállás tényét is megkérdőjelezték-sőt a mai napig van ilyen álláspont. A film grandiózus,szép,és ambicióban igen gazdag:már csak ezért is érdemes a figyelemre,mert ilyesmi egyre ritkább.Sőt,nagyon ritka,az Interstellar inkább azon emberekhez szól,akik a műfaj tudománnyal megtámogatott oldalára kíváncsiak inkább-tehát nincs hajtóművek külső dübörgése,soha el nem alvó lángnyelvek az űrben,ez megmarad az Armageddon , Star Wars és társaiknak. Nolan szemmel láthatóan minden idők legnagyobb sci-fi-és úgy egyébként filmjének...-a Kubrick klasszikus 2001-nek is tiszteletét teszi nem egy jelenetben,és néhány üzenet is afelé tendál.(Kíváncsi lettem volna,ha az eredeti rendező Spielberg készíti a mozit,ezek az apró ám fontos főhajtások szintúgy benne lettek volna).A Csillagok közt több dolgot emel vállára:egyed versus faj,ami azért érdekes,mert a főhős érzelmileg is érintett a dologban(ráadásul mindkettőben dolgozik az életösztön,ami befolyásolja cselekedeteit,döntéseit,sokszor a logika,a kérlelhetetlen ellenére is-ám...nem pont ettől ember az ember???)Ugyanakkor ott a moziban az ember mint olyan naggyá,jobbá válásának örök,filozófikus krétaköre is,mely táplálkozik bizony a tudásvágyból,kíváncsiságból,megismerni vágyásából,olyan törekvésekből,amiért szintén azt hihetjük magunkról,akár kiválasztott faj vagyunk a Földön(Khm..) Számomra pont a párbeszédek,ezeknek a problémáknak a kitárgyalása adta meg a film igazi erejét-persze,a csodálatos képi világon túl,ahol nem felejtették el érzékeltetni többször is,az űr legapróbb morzsájához képest is mi mikrószemcsék sem vagyunk(Ezt Ridley Scott is alkalmazta már az Alien filmben,és van egy döbbenetes erejű ,ezt bemutatni vágyó kép a Prometheusban is,aki IMAX-ban látta,talán emlékszik rá,miről beszélek.) Nekem a vége volt talán....túl sci-fi,a megoldás mint olyan -túl azon,annyit mutogatták az elején a könyvespolcot,sejthető is volt szerepe.Mivel hőseink előszeretettel beszélnek pedig a szeretettről,óhatatlan a giccsfaktor néhai bejátszása,ami zavaró volt-mintha Nolan a sokszor szemére vetett távolságtartás ellen védekezett volna. Matthew gyerek lassan kedvenc:újrakezdte pályafutását,és olyan színész lett belőle,ami feltűnése idején várható lett volna tőle.Színészi játék terén sincs hát miért kiabálni a mozira,én mondjuk a Jessica C. körüli felhajtást sose értettem,hogy meg ő szép lenne...hát,izé. Vannak hát hibái,ám a képek,a benne lévő üzenet ,az emberiségbe vetett hit és az akarat diadala-akár áldozatok árán is-című,nagyívű és egyetemes gondolatok mentén az Interstellar olyan film,amiből marha kevés tud készülni,pont mert ambició,hozzáértés és valami csendes humánum is belopózott forgatókönyve születésénél. Nem hinném,a valóban megkérdőjelezhető anomáliáknál kell csak leragadni,pont így takarva el a szépségét a két és fél órának. |
2015-06-11 12:40.00 |
hát,a frigyláda nem kultfilm:ő filmklasszikus:))
de,ugye értetted,miért kérdeztem??főhős amcsi filmben ritkán dobja fel a talpát-hacsak nem drámai zenére,heroikus mód:)) amúgy egy godzillát,jurasic parkot azért néznek az emberek,mert jön a nagy valami,oszt tép/tapos/kiabál/szaporodik/megesz/kihalást akar az emberiségnek/stb,szóval,nem nagy dolgok miatt.viszont,maga spielberg ismerte el,indy csak egy b filmnek készült. |
2015-06-11 12:33.34 |
Hogy valaki nem halott Oliver Stone-ról...izé.Azért ő nem akárki,és minimum 4 filmtörténelmileg is fontos film van az oldalán-abból a Született gyilkosok pedig gyűlölt,megvetett ugyanakkor imádott és istenített kultfilm is,aminek értéke pont attól több teszem azt egy Ponyvaregénynél,hogy megosztóbb.
Azaz,jóval bátrabb,kísérletezőbb,ami többeknek megfekszi a gyomrát. Aztán Stone elkezdett valami égtelen gyatra meg közepes dolgokat készíteni:a WTC olyan "amerikai" hogy ihaj,a Tőzsdecápákon meg az se segített,hogy Michael Douglas kétség kívül eszméletlen jó volt benne.A Vadállatok már pedzi azt,miért szerettük őt 15-20 éve,de szintén csak közepes,pedig tendálna a jobb jegy felé. Lévén,a végét-ezt a regény nem ismerete mellett mondom-cefetül eltolta,kicsit önmagának tetszelget ,ha a "nagyjából csak az operatőr marad életben" húzást megteszi,jobban illett volna a filmben látható markáns dolgokhoz.Továbbá,Aaron J meg Taylor K. hiába trendi gyerek,ide ők kevesek,sőt zsérek,és ez főleg akkor mutatkozik meg,ha egy Travolta de főleg egy Benicio Del Toro megjelenik a vásznon mellettük(Salma kisasszonnyal nincs nagyon közös jelenetük,de ő is csúnyán állva hagyja őket a képzeletbeli teljesítménymarathonon) Ezek a fiúk ugyanis majd lesznek valamikor színészek-bocsánat!!!Taylor-nak összejött a Kisvárosi doktorban,orrvérzésik hatalmas film!!!-míg a többiek azok:Del Toro meg bebizonyítja,a negatívabb karakterek hálásabb feladatok,lehet bennük kedvükre tombolni.Amúgy az a faszi szó szerint zseni,erre pedig szemlátomást köp. Ami miatt jó volt nézni a filmet,a brutalitása és néhány jól elhelyezett csavar:Stone nem volt szégyenlős,és bár arrafelé még nem voltam drogbáró,vagy azok katonája,ha hihetünk a híreknek,megesnek az ilyesmi dolgok.A fotózás az,amit még dicsérni illik-bár ez azért egy akciófilmnél elvárható.Amúgy szemfülesebbek magát a rendezőt is kiszúrhatják egy apróbb jelenetben. Blake Lively viszont színésznő,mint ahogy jó a herezacskómmal a kaktusz tüskéit visszaveregetni. |
2015-06-11 11:50.15 |
nem bántáskép,de a nálad is 5 csillagos frigyládában,magányos lovasban stb mikor merült fel és hányadik percben na a főszereplő mostan elhalálozik??(oszt mégsem ugye) |
2015-06-11 10:45.35 |
Jól beletörölték a lábukat a magyar kritikusok némelyike:a Jussi Adler-Olsen regényéből készült krimi ettől független engem megfogott.
Mi több,az erősen TV-filmnek kinéző Nyomtalanulnál sokkal jobban tetszett. Most már nem kellett persze annyira építgetni a karaktereket,de a két nyomozó közt eszméletlen jó rezonancia van.Nikolaj Lie Kaas még azt is el tudja adni,ami persze unalomig ismert,nevezetesen a rendőr egy bűnös,de megtört és bosszúra szomjas karakterrel is együtt tud érezni,mert tudja,emberség is van benne(Arról meg most udvarias mód fordítsuk el fejünk,a lány lelkét azért nem semmik terhelik,melyeket önként és mosolyogva követett el....baromság,na)Fares Fares-jól kitoltak vele szülei a névnél:))-meg régóta kedvencem,természetes színész ösztönös repertoárból dolgozik. A Fácángyilkosok nyakába rakták azt a táblát,újra csak az arra a vidékre is jellemző társadalomkritikával foglalkozik,a nők helyzetével,ám azért nem minden dán/svéd filmet láttak a magyar nézők,vélhetőleg van akinek ez új.Jóval keményebb,összeszedettebb a rendezése,és bár logikai butaságok is vannak benne,én élveztem minden másodpercét(és bevallom,az se zavart,hogy évekkel később nagyobb lett az egyik karakter:)) Gyártási helyén az év legjövedelmezőbb saját filmje lett,így hát jön a folytatás(Melynél kétség kívül felmerül a kérdés az amerikai detektívirodalom meg a Döglött akták ugyan mennyire volt bent a szülőszobában?:)) |
2015-06-11 10:28.50 |
A Kelepce egy sima,kiszámítható történettel bíró krimi/akció,kicsit közepes de pár dolog miatt felértékeltem.
Az egyik Eric Bana:nagyon jól hozta karakterét.A film komolyan célzott rá,minden embernek van egy másik oldala,itt az ő bűnöző figurájában ott voltak a mélyebb emberi érzések is,még akkor is,ha persze érdekből is segített -lásd a kisháznál.(Más kérdés,ez az áldozatokat mennyibe vigasztalja ugyebár)A másik dolog a két veterán színészhez köthető:Kris Kristofferson és Sissy Spacek olyan idős párt alakítottak,akik egyszerre voltak kemények,ám nyugodtak,tele emberi érzésekkel és valami végletekig egyszerű légkör lengte be őket-értem ez alatt,a ma embere hány dolgot túl tud tekerni,ott meg a józan paraszti ész látszott.Továbbá,igazi kémia volt köztük,pedig ezt a szót nem nyugdíjasok látványa indukálja:itt mégis. Van néhány akció,kis durvulás aztán a végére jön a legjobb jelenet,a vacsora,ahol az igazság elhangzik pro és kontra,légyen az esetleg fájdalmas.Még a hipertehetségtelen ám kétség kívül csodálatos szemű Olivia W.-nek is elhittem,amit mondott testvérének,persze Bana karizmája uralta a légkört(És szintúgy milyen pillanat volt,ahogy az édesapa megbocsát és bocsánatot kér fiától,helyed van az asztalomnál szöveggel) Nézhető ez,amin meg nagyot röhögtem:szegény Charlie Hunnam karaktere gyorstüzelésben szenved,nagyjából 16 másodperc alatt beleélvez Oliviá-ba.A szexjeleneteket ennél ügyesebben szokták megoldani,vágásokkal,itt meg szexuálpszichomókusért sírt a scena.:)) |
2015-06-10 16:36.51 |
Van egy nagyon jó irányelv a horrorok területén:minél kevesebbet tudsz a démonról/átokról/szörnyről/gyilkosról---az annál félelmetesebb.Kár valamit túlmagyarázni,mert a (értelmesebb...) néző agya azért még a játékfilm ideje alatt is dolgozik,hogy a történet réseit kitömhesse.
Az emberi képzelet pedig határtalan(is tud lenni...) Az It follows megjárt már néhány filmszemlét,kint a nullköltségvetés egyik bajnoka:nem érdemtelenül.A kritikusok imádják,a nézők is szeretik-bár szerintem csöppet ezt is túllihegik,mint a Babadook-ot. Ám mindettől független,ez a film ügyes és hatásos. David Robert Mitchell tinidrámát készített:de hősei nem az amerikai megszokott,jómellű,sikoltozós tinipicsák illetve jótestű tesztoszteronhuszárok táborából kerülnek ki,mondhatni,akár átlagosok is(ennyire csinos csajt azért felrúgsz vagy 18-at 100 méteren egy sulinál).Ráadásul ezek a karakterek nem azok az emberek,akiknél már imádkozol,lője/üsse/egye meg/pusztítsa el/olvasson fel neki Tolsztojt hogy bélcsavarodást kapjon/ tipikus áldozatok,érző,beleérző,melankóliára és vágyakra éhes emberkék.Lehet akár értük izgulni-mert megérdemlik. Jay ,a főszereplő is ilyen:megértjük,és igen,az ember ebben a korban kefél akár autóban is-most a prűdek és az örök szüzességet fogadók kérem,vegyenek mély lélegzetet,tudom,ez elsőre borzalmas másodszorra meg inkább egyél egy citromot-és mikor megkapja a nemi úton terjedő átkot-ami egy alakváltó démont jelent valahol-észrevehetjük,ő egy igazi,jól megírt fiatal lány,aki tisztában van azzal,egy nő mindig talál valakit,aki megrakja,ez viszont azt jelenti,annak kerül veszélybe élete. Felelősség.Hoppá,kérem,egy fiatalnál.Aki tudja,egy ilyen húzás emberileg milyen mélyre taszítaná. Jay tehát küzd,a film pedig bizonyos jelenetekben elképesztően ügyes és valóban félelmet keltő-úgy,hogy azt nem vérrel vagy bazi erős hangeffektekkel érik el.David Robert Mitchell ügyes és biztos kezű rendező,ha feszültséget kell teremtenie,és páratlan jó húzás a mozitól,hogy a néző 25 perc után az ÖSSZES ,a háttérben lassan mendegélő alakban a szexdémont látja. Bele lehet a történetbe beszélni a fiatalok hozzáállását a szexuális aktushoz:beszéljük bele.Ok,benne van.(Mi mások voltunk???)Ez a drámai oldal miatt fontos talán,ám én szívesebben beszélek inkább az It follows egyedi hangulatáról,illetve a John Carpenter-t megidéző soundtrack-ról. Nekem a vége volt kicsit...kevéske,és ott azért előjött a költségvetés hiánya is.Ám mint horrorfilm,az It follows kétség kívül a mai kor egyik legjobb próbálkozása,amit -mert van róla szó-talán bemutatnak magyar filmszínházakban is. Meg is érdemelné. |
2015-06-08 16:00.01 |
az mondjuk fasza,egy john voight neve nem mond sokat...:)) |
2015-06-05 16:48.52 |
Valami elképesztően jó film.
1971,Belfast:a ma embere annyit tud róla,valami káosz volt arrafelé,IRA,angolok,sok ember meghalt,ölték egymást a protestánsok,katolikusok,és ölték az odavezényelt angol taknyosokat is.A film egyetlen emberhajszán keresztül,egy éjszaka eseményeit követve-kivéve a kiképzést-próbál bemutatni valamit az akkori eseményekből,precízen,ügyesen,véresen és izgalmasan-mi több,kiszámíthatatlan mód és több olyan csavarral,amit nem sakkozik ki a néző. Főszereplője Gary Hook közlegény,aki egy bevetés során lemarad bajtársaitól,aztán pedig többnyire sebesülten,saját életéért kénytelen küzdeni.Nem szuperkatona,nincsenek különleges képességei,és fél:a 71 egyszerűen, elképesztően életszerűen mutatja be a karaktereket,ez a szerencsétlen srác sokszor csak sodródik,és már a sajátjainak vélt csoport is azt akarja,haljon meg-mert van az a cél számukra,amiért megéri. Ami többeknek el fogja kerülni a figyelmét,mert csak egy jó eksönfilmet látnak az alkotásban,az az,Hook azt se tudja,miben hisz,hogy ő katolikus vagy protestáns:nincs hite,és így egy hit nélküli figura saját önnön drámája is folyik szemünk előtt,ami pont a lényeget tekintve nagyon fontos.Számára a katonaság nem a melldöngető hazafiasság lehetősége,hanem csupán egy kiút -hisz árvaházban nőtt fel. Technikai értelemben olyan,mintha egy Greengass akcióthrillert néznénk-a robbanás elképesztően hatásos!!!-és kiemelném a Holtpontot megidéző kézikamerás futkározást,cool és nagyon igényesen van megcsinálva.A készítők nem csak egy szempontot vesznek figyelembe az igazság kibogozásában,sőt igazából nem is bogóznak ők ki semmit,mert ami ott történik,abban rég elveszett az igazság.Csak árulás volt,vérontás,áldozatok minden oldalon,és sérelmek,amikre mindig lehet hivatkozni. Megértem a fiút,ahogy visszamegy a kis srácért az árvaházba:a semmiért!!!haltak és öltek megint ,pedig ami igazán számítana,az lehet egy hozzád bújó élet is. |
2015-06-05 16:28.21 |
Hugh Grant-nél Man 2 érdemi beavatkozást nem igénylő és talán még működő agysejtjei -mely wc-zés előtt a gatyalehúzást működtetheti,de ez csak afféle úrifiúbéli tipp tőlem:))-számán be lehet lőni,a léha,cinikus,csajozós,egész jó dumájú figurától ugyan hányszor távolodott el életében:nos,az ismeretlenről lehull a lepel,a szám az 2-es,a filmek pedig a Keserű méz,a másik meg a Felhőatlasz.(És ott még gyilkol is!!)(Jó,van még neki Fehér Féreg meg Halálos Terápia,az ismertekre értettem és sarkosítottam:))
Szóval,Grant megél ebből az egy szerepből,nem hinném,a leárazott 3D-s Tv-k előtt toporogna fontjait szomorúan számolgatva,és igazából ezt a karaktert...jól is nyomja.Megbízhatóbban,mint bárki ebben a szakmában. És lehet is őt érte szeretni,csípni:a világ elfelejtette már,hogy egy prostit szopatva bukott le annó,és emiatt kicsit mellőzték is,a MILF korosztály kedvence,amúgy meg van benne valami az angol sármőrökből.A The Rewrite-hihetetlen ötletes újra a magyar cím,innen ajánlanék néhány tiszteletjegyet az első sorba a féltéglatávhajító-verseny döntőjére elkövetőjének!!-nem egy nagy film,és nem is jó film,de működik,mert ő játszik benne,újra ugyanazt csakis,de van bája,kedves,és néhol oda is mond az amerikai filmgyártásnak(Mellékesen,ezek a legjobb pillanatai) Már az is kész anomália,hogy egy közhelyes forgatókönyv épp közhelyei miatt jó,és közben pedig a moziban marha sokat beszélnek a közhelyes forgatókönyvekről:hoppá,kérem,kritika!:))Jelentkezzen kérem elmeorvosánál vagy az enyémnél aki nem tudta,Marisa Tomei azért tűnt fel,mert ő lesz a párja,és....a mindenit,még mindig bomba jó segg....gyönyörű a popsija,bocsánat.Marc Lawrence kiszámítható munkája magáénak tudhat több jó poént,marha jó mellékkaraktereket-J.K.Simmons a legnagyobb istencsászár!!!!-és egy megnyugtatóan borítékolható,mindenki számára elfogadható véget. Hugh Grant meg egy évig megint nem forgat,mert ő már csak ilyen léha figura.Oldaláról rábambulva a kérdésre,Hugh,néked van igazad!! |
2015-06-05 15:50.55 |
elmondat már.most menj,néz ki egy újabb filmet,amit szeretnek többen és írd oda,rossz. |
2015-05-31 15:28.21 |
Erre nehéz szavakat találni.
Rossz,bugyuta,ötlettelen,csiricsáré,sótlan,unalmas,humo rtalan:csak Paul Bettany értékelhető benne.Bocsássa meg nekem mindenki,de őszinte vagyok(halottról jót vagy semmit,tudom,de akkor is...),amit itt Johnny Depp lenyomott,ahhoz képest Bajor Imre ripacskodásai vígjátékokban tanítandó nüanszokkal teli apró,pici kincsek. |
2015-05-30 18:12.58 |
Azt talán kevesen tudják,Tobe Hooper eredeti mozija mára tananyag,sok helyen be van választva a 100 legfontosabb film közé,továbbá egy példányt belőle-nem digitalizált,ilyen olyan adathordozón!!-hanem eredeti filmszalagon az Akadémia el is zárt mint a múlt szerves része iránti tisztelet(és egyebek....)relikviájaként.(így járt az eredeti Star Wars,vagy Spielberg Cápája is,ami a világ első blockbuster darabjaként is fontos mozitörténeti alapkő)
No,ez a film persze nem lesz az:ám úgy vélem,pillanatnyi horrorigényünket csillapíthatja.Az örökség egy minden izében kiszámítható hülyeség néhány jó véres és brutális henteseléssel:osztán slussz.Ez a családi csufipuszi meg erőltetettebb,mint egy Éden hotel veszekedésgyártás. Szóval,a csajok nem rosszak,a fűrész berreg,mikor tömegbe is szaladgál gyilkosunk illik vihogni olyan gáz pillanat,és a végén meghal aki csak 11 mondatnál többet kapott a filmbe(A nőn kívül)Horrort ezért nézünk,néha meg persze nem mert klisé meg panel,de...én egyszer elvoltam véle. |
2015-05-30 17:57.27 |
Istentelenül jó film.
Mundruczó Kornél nagyjátékfilmjei NEM közönségfilmek:támadható azzal,mi a fenének készíti őket,pénzherdálás,én viszont azt mondanám,ő a gondolkodó,tolarenciára éhes világnak kíván valamit adni,és ebbe tehetsége nem ismer kompromisszumot.Jól is teszi.A világ hál isten elismeri -és felismeri-azt,ez a fiú,aki a Szomszédokban még színészkedett,nyitott szemmel járkál a világban.A Fehér Isten thriller-horror-dráma,de sokkal inkább társadalomkritika:aki tudja,mi megy ma a világban,mi megy Magyarországon,annak talán kár túlragozni.Az üzenet és a gondolatok túlmutatnak a néhol valóban papírízű sőt nehezebben hallható párbeszédeknél,illetve néhány színész vitán kívüli gyengébb teljesítményénél-ez a film belátható problémája.Arra viszont nagyon kíváncsi lennék,a rendező látta e Samuel Fuller igen éles vitát kiváltó régi alkotását,a White Dog-ot(Innen ajánlom megnézésre,tetves erős darab.Ja!!!Izé....az se akciófilm.Ha már ez zavaró)A felütés akár a Walkind Dead nyitóképsora is lehetne valamelyik részben,csak a főszereplő kislány után itt nem zombik,hanem kutyák nyargalnak(Vagy 250 állatot vettek igénybe az alkotásban,Hagen-t pedig két eb is életre kelti)Hagen egzisztenciális válságát az alkotók igen nyomasztó képekben adják vissza-már az elején a bocikból kipenderülő zsigerek láttán meghökkentem,és később se adták alább.A korcs-ami itt igen fontos!!kutyus drámája nem csak a kutya vs (ebadozó) ember kálváriája,hanem a másság,elidegenítettség,felsőbbrendűség problémája a társadalomban,ami Kornél műveiben állandó visszatérő elem(Most lehetne érvelni azzal,miért nem csinált a rendező olyan filmet,ami önmagában nézve is ezt visszatükrözi:egyrészt,az én véleményem az,megáll ez itt a 120 percben,másrészt,egy nem populárisabb alkotáshoz nem gond,ha az ember úgy áll hozzá,van némi előműveltsége.És ezt nem azért írom,hogy legyen ok megsértődni)A filmen átvonul egy igen erős metafora:ha elfogadjuk a kutyusok "lázadását" mint alaphelyzetet-és a koncepció érdekében tegyük meg-és ők az elnyomottak,a kisemmizettek és a társadalomban épp csak vagy meg sem tűrt réteg,akkor az alkotók szerint számukra két út marad csupán:vagy fellázadnak -és vélhetőleg részsikerek után el is buknak majd...-vagy marad az engedelmesség.Lehajtott fejjel be a sorba,mert ezt kívánja uruk,a Fehér Isten(Ha eszedbe jut némi karlengető csoport,nem jársz messze Mundruczó gondolataitól és céljától)A film vége pont ezért is nagyszerű-ugyanakkor irányított,mi több kicsit belebeszélő és csontig megmagyarázó,de tartok tőle,így sem sokan értették-a pillanatnyi béke,ahol a kutyák esetleg visszavedlenek az ember legjobb barátjává,nem konszenzus része,hanem manipulációé.Az úr-a Fehér isten-újra úr,a szolga meg szolga(ismét),ez társadalmilag újra elfogadható állapot,ám nem robbanhat ki ismét valami feszültség???(Pont ezért briliáns szerzői húzás a végén a zene használata,ahogy kissé alábbcsendesül:hány és hány nagyobb műben aztán "kitör"újra a zene,és ennek képi megfelelőjét-azaz az esetleges újabb tombolását az ebeknek aztán az alkotók a nézőkre bízzák).Nem állítom,hiba nélküli a film,feljebb írtam többet is,hozzátenném,hogy a drogos történések ki is lógnak elég rendesen,ráadásul az apa hirtelen pálfordulása dramaturgiailag érthetetlen,túl hirtelen és erőltetett.Mégis,a Fehér Isten szimbólumrendszere döbbenetesen erős-elég arra gondolni csak,majd az összes megvadult kutymuty korcs,míg a fajtiszta kutyák ahogy azt az ember elképzeli és elvárja,szépen ,láb mellett pórázon kocog gazdája mellett-illetve a benne lévő üzenet bizony érvényes és odafigyelésre méltó-ma,itt,Magyarországon pláne.Túl kell azon is látni,hogy többször a kutyák nem úgy cselekszenek mint ahogy azt azért sejtenénk az adott szituációban-de ez a lényeg kiemelése miatt van így.A film eleji feliratot meg megfejelném azzal,a szörnyeket meg mi gyártjuk-sok esetben.Legyen az kutya,csöves,kisebbségi,más felekezethez,valláshoz stb tartozó,tehát akár -ember is. |
2015-05-30 16:48.11 |
ha átgondolod,nem volt az olyan bonyolult,és ő se egy texasi kukoricahámozó volt:))
mindamellett,a krimiszál nem a lényeg a filmben,van benne hiba elég |
2015-05-27 18:17.45 |
Aranyos volt!
Persze,ezt még 57-58 felé írták,és az angoloknak sokkal többet mond mint nekünk,ezért is csínján a letukmáló kritikákkal,mert igazságtalan.Akkoriban a történet újdonságnak hathatott,ma már...formagyakorlat. Családi film ez,a jobbikból,persze szépen animált,ennél rosszabbal találkoztunk már amcsi gyártmánynál is.A humora az,amiben néha több:van nem kevés olyan vicc is,amit a srácok annyira nem biztos,megértenek.Persze,ők azért jobban ki vannak szolgálva-de ez végül is,érthető,úgy vélem. Kidman meg szemlátomást élvezte negatívabb karakterét. |
2015-05-27 10:41.31 |
A valóság a filmmel kapcsolatban az,hogy már 2 éve dobozban volt:a kutyának nem kellett,mert mindenki tudta,rossz .Gagyi.
És tényleg. Aztán a Warner átpasszolta a Universal-nak,akik olcsó áruként belengették a mozikba:mivel a gyártási költséget már nem ők fedezték ugye és keveset fizettek érte,a házimozis piacon talán már hoz némi nyereséget.De,ez még mindig nem a film csapnivaló minőségéről szól,ez csak...biznisz. Mert a Hetedik fiú hiába egy 16 részes,dark fantasy-hez tartozó könyvből táplálkozik-amiben horrorelemek is vannak viszont az első részében nincs is sárkány....-olyan formában eltolta a Mongol rendezője,hogy arra nehéz példákat felhozni.A párbeszédeket nem írnám rá mint negatívumokat-azokat elég hallgatni,hogy rosszkedved legyen-viszont a mozi hangulatáért,semmilyenségéért,a panelek meglétéért és azok szarul használatáért igenis ő is felelős. Ebben a filmben semmi nem működik,pedig vannak benne jó színészek is-nem,nem Ben Barnes,ő itt is gyenge.Amikor meg szerelmével van,a mű mélypontjai,azzal a szenvedélyjel egy elárvult bacilust nem lehetne átmelegedni.A jó színészek alatt a világ egyik legjobb színésznőjére utalok,Julianne Moore-ra,akit viszont sose szabad blockbuster vagy közönségfilmbe engedni,habitusa,kisugárzása ott egyszerűen nem működik.Tedd őt művészfilmbe,független alkotásba,akárkit lejátszik. Itt ezen elvek mentén borzalmas,de még mindenki Töki-je is,akinek beszédje túljátszott,csak forgatja a szemét mint szűzfiú a pornóboltban és úgy egyébként eregeti a baromságokat a szájából.Bár egy kardozós fantasy-t nem ezért nézünk,ez is hozzátartozna a "játékhoz",de az akciók összecsapottak,gyengék,ötlettelenek,és olyan erővel trappolunk a várható ostoba végkifejlet felé,hogy azt tanítani illene,mint negatívumot.A zene zsér,amiben mondjuk nem okoz csalódást,a CGI mágusok még mindig az álomgyár legmegbízhatóbb kubikosai. Tv-filmnek elmenne,de mikor Jackson művei szintű darabok is landolnak a filmszínházakba,ez bizony ótvar borzalom 90 percben. |
2015-05-27 10:06.15 |
ha jól figyeltél,bár nem ilyet,de ültetett már fel faszit |
2015-05-26 16:58.16 |
főleg,ne a magyar közönség igényszintjére apellálj:)) |
2015-05-22 19:56.17 |
Érdekességkép,a killer és áldozata viszonyrendszere elég bőven meg lett változtatva.
A skandináv keresztrejtvény....miket írok már,szóval a krimik mostanra elég széles körben ismertek-Európában.Jellemzőjük-de ezt amcsi vagy ázsiai társaikra is rá lehet húzni!!-hogy a nyomozók alsó hangon depressziósak,gyűrött de férfias arcúak,családi problémával vagy alkohollal súlyosbítottak,ám vannak olyan tulajdonságaik is,ami miatt a film végére kiderül,fasza gyerekek azért.(Még mosolyognak is). Klisé. Itt sincs másképp,Jussi Adler-Olsen regénye-melyet mintha a Döglött akták ihletett volna!-kiszámítható mód trappol előre ,finoman szólva TV-filmes megoldásokkal.A sztori azért nem túl bonyolult,helyenként kemény is a 90 perc-foghúzás,ááááááááááááá!!-és a két nyomozó csak összekovácsolódik a végére,jah,és van beteg "gyerek" is,mert az kötelező.Hogy pedig mi és miért történik,naná a múltban keresendő,hol máshol. Ettől független,a Nyomtalanul nem rossz:Nikolaj Lie Kaas és Fares Fares szimpatikusan játszik,a nyomozó arca gyűröttebb egy vagyongyilatkozatnál,amit politikusaink töltenek ki utánjavítva,és az ütközés után a kislány piros ruhában a fehér tájban...üt. Más nem nagyon,mert mondom,mintha egy TV sorozat pilotja lenne...de adjuk meg a királynak,mi jár neki. |
2015-05-22 19:39.07 |
Nem rossz,csak klisés:a végére azért összejön valami meghökkentő:)
Erről a filmről sokat nem lehet írni,mert inkább meg kell nézni:ha jó hangulatban talál el,jól is fogsz szórakozni.Egész jó színészfelhozatal toporog a margón,és ők nem is okoznak csalódást,inkább az,hogy bizonyos ziccereket mennyire kényelmes,kiszámítható mód ütnek le,ezzel meg a nézőben fanyar ízt hagynak. De,én nem bántam meg,ahogy a családi szekrényből potyogtak a csontvázak,néhol meg röhögni is lehetett.Akinél a film kimerül rendőrségi autók zúzása,kukifing poénok meg tini lányok vihorászásánál,hozzá se kezdjen. |