Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
A holló *Import - Angol hanggal, és angol felirattal* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Született bűnözők - Viasat Film, 18:55 |
Sully - Csoda a Hudson folyón - RTL Három, 19:00 |
A Maszk - Film Café, 19:05 |
Ave, Cézár! - HBO2, 19:30 |
Marlowe - Filmbox Premium, 20:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
John Larroquette (77) |
Christina Applegate (53) |
Joel Kinnaman (45) |
Billy Burke (58) |
Jill Hennessy (55) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Eva Marie Saint - Vélemények |
Lopakodó hold - Vélemények |
Ökölvívás. Szeretitek ezt a sportot ? Űzitek ? Van kedvencetek ? |
Rock zene |
Box Office |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Lopakodó hold |
Matt Dillon |
2013-12-02 18:07.10 |
nem tudom melyik oldal volt:))ha meg kiírtad a spoilert,minek törölték,fasza hely lehetett.
hogy alakították át?? |
2013-12-02 17:53.08 |
na de....ilyeneken felhúzod magad???
sok minden vagy könyvekben,sok mindent tanítanak,sok mindenről lehet olvasni. de. egy kritika-ha azt akarsz írni-nem más tulajdonkép,mint egy!!!!ember véleménye csupán.aki persze -jó esetben-tanult írányelveket,amik mentén írogat,van némi filmes műveltsége,megérti a készítők szándékát,nyitott az új dolgokra,ne adj isten más művészeti ágban is otthon van,és a szavak összefűzésével sincs különösebb gondja.viszont-amit többen képtelenek felfogni!!-az a dolga,a hibákat(is...)észrevegye,hisz maga a foglalkozása erről szólna. de,ettől még az vélemény,és még a kritikusok se értenek egyet sok dologban,hisz akkor negatív avagy pozitív kritikák nem lennének egy alkotásról. ezért mondtam,írj az érzéseidről.van,aki szerint az már kritika,ha leírja a történetet,semmit nem hozzátéve benne mit okozott az a film,az se nagy fröccs.írd le,hogy mit éreztél. ja!!és ne azért írt,hogy elismerjenek:))minek???csak...teljen az idő,vagy grafomán vagy,vagy csak hátha valakinek azt hiszed,fel tudod hívni figyelmét valamire.van itt pár értelmes srác,chris,menrót,randal,gergő,wynona,eldarion,bdt,allekto,anren meg még azért sokan,igazából ez az oldal még miattuk megy-bár a fenntartóknak amúgy kurvára mindegy,kik és mit írnak bele. szóval,van itt hidd el,tényleg,amiről sokan vernyákolunk,színvonalesés,mikor filmcézárok meg többnickes faszpörgettyűk írnak,viszont ha érzed azt magadba,ennél többet tudsz,nem hinném,hogy a katalógusnak ellene lenne. és,nem kell mindenkinek megfelelni |
2013-12-02 17:34.33 |
be fogják azt fejezni,túl nagy üzlet.
elmondja mindenki,mennyire sajnálja,ő volt a lelke a filmnek,őnélküle már nem ott kel fel a nap és hasonló kinyilatkoztatások,de nem fognak lemondani egy ilyen bevételmágnesről,főleg úgy,hogy haláleset mennyit dobhat egy filmen-nem akarnék érvelni egy szuperhőssel... sajnálom a srácot,szimpatikus figura volt.nem volt nagy színész,de amit kell hozta,és amit tudok róla,nem szállt fejébe a dicsőség,sőt igen szép dolgokért állt ki. |
2013-12-02 17:26.22 |
nomost,akkor ne kritikát írj,írj érzést.van itt sajnos olyan,aki azt szeretne,és tényleg kár nevesíteni azt az idióta lángyélust,de ő például el se tudom hinni,bárminek utánajárna,akkora tárgyi tévedései vannak,ezenkívűl nincs stílusa,nincs humora,nincs érzéke az íráshoz,és ezt hiába pofázza neki egy kisebb kerületnyi fórumozó,nem adja fel.pedig,az íráshoz ezek alapvetőek,ha már.lehet,hogy jó tetőfedő,vagy fazékmeregető,kutyakolbászelőkostoló csak jaj,ne írjon.
viszont te nem tűnsz hülyegyereknek. |
2013-12-02 17:20.24 |
Néhol észvesztően túlerőltetett.
Sandra Bullock egy kisebb hullámvölgy után ismét a csúcson az Oscar-ja után pár évvel is:nem is rossz komika amúgy.Melissa McCarthy csillaga mostanság fennen ragyog,biztos nem alakjáért és kinézetéért,ha innen nézem,ez szép teljesítmény,de hogy színésznő vajon vagy csak ezeket a bunkó karaktereket képes hozni,még mindig nem derült ki. De én ezeken a vicceken sokszor nem tudtam röhögni,mert egyszerűen kínos volt,lásd a kocsmai jelenet vagy amit a discóban összemajomkodtak:mikor meg a kapitányt csesztette Melissa az elején,több mint fárasztó .Egy vígjátékon,főleg egy amerikain kár persze az életszerűséget számonkérni,de azt a Tank girlt úgy vágták volna ki,hája se érte volna a talajt,hogy bunkó volt egész lénye akit nehéz kedvelni nem hinném hogy Man 2 nevű bölcselőnkön kívül bárkinek kérdés lett volna. A sztori se nagy hoppáré,látvány semmi,amit illik elismerni,a két csaj közt volt kémia.Meg....néha felröhögtem,talán azokban a pillanatokban működött igazán a film,mikor valami rendőrfilmes-eszköztárat parodizált ki,lásd a kilógatás nagy magasságból. Elment vele a két óra,de a sikerét nem nagyon értem. |
2013-12-02 16:58.20 |
én meg arra gondolok,ez puder |
2013-12-02 13:58.03 |
ő ott azért valaki.:)) |
2013-12-01 20:51.13 |
Na ez aztán....
Pacino minden idők egyik legjobb amerikai filmszínésze:de belefutott ő is néhány nagy pofonba.Hugh Hudson monumentális vállalkozása egy nemzet születéséről akarna szólni néhány ember sorsán keresztül:vérlázítóan penetráns gyenge megvalósításban. A sztori gyenge,Al és Kinski között annyi a kémia mint egy tál finom brassói és a friss medveszar közt,a rendezés erőlködik,a látvány megmosolyogtató,a kamerakezelés jézusom a zene förmedvény,az indiánok annyira kemények,hogy semennyire:igazából ebben a filmben egy valami működik,a feliratok pontosak az alkotók nevével. És,akkor még meg se nyikkantam Al Pacino teljesítményéről akkor,mikor a fiáért hisztizik:Szomszédok emlékdíjas pillanatokkal lettünk gazdagabbak,néha eltakartam a szemem. Én azt ajánlanám,ezt mindenki nézze meg,tényleg feldolgozhatatlan giccsparádé,Donald Sutherland az egyedül,aki nem felejtette el,őt miért szerződtették. |
2013-12-01 19:03.39 |
ez az egyik olyan film,aminél tényleg nem értem ,a 97db 1 csillagos mit nézett:)) |
2013-12-01 18:08.39 |
halálos temetés a világ legjobb vígjátéka |
2013-12-01 16:48.32 |
Sokakban felmerülhet a kérdés:mi végre kell egy 11487-ik Anna Karenina feldolgozás???
Mert,így elmesélve még nem láttuk. Van itt a fórumon valami ökör,aki létrehozott egy fórumtémát,miszerint a film jóval magasröptűbb a színháznál.Szét lett cincálva mindegyik érve-amik olyan erősek,mintha Paudics Béla indulna súlyemelésben-ám Joe Wright többek által méltatott és többek által utált mozija egyfajta válasz a marhaságaira-igaz persze,a beírásai más okokból születnek,egyfajta lelki disznóól. A történet mindenki???????-hát persze....-számára ismerős,-mert mindenki olvasta ugyebár:))sok meglepetés a végére itt sem jut,a vonat még mindig erősebb az emberi húsnál.A néző bepillantást nyer egy másik,jószerivel az ismeretlenség homályába vesző Oroszországba-sokat gondolkodtam azon amúgy,1917 után az orosz értelmiség mintha rohamosan fogyatkozott volna,és nagyjából ezen évszám után gondolunk azt erről a népről,amit mostanság is.Ám Tolsztoj világa ,az a kor mégis "finomabbnak" tűnik-még ha persze ez is látszat dolog,képmutató,álszent és érzéketlen az emberek nagy része,a társadalom éppen kitárgyalt rétege. Ám Anna megérkezik házasságmentő tervével hogy aztán elveszítse sajátját:ezzel pedig igen sokmindent,ám az olvasók/nézők szimpátiáját kivívja.Egy filmfeldolgozás igazi nagy kérdése,hogy egy világirodalmi alapból a karaktereket mennyire jó színészek játsszák:na,2012-ben ezzel voltak gondok. Aaron Taylor-Johnson szó szerint pocsék.Tényleg nem szeretnék belemenni olyasmibe,hogy úgy nézett ki a filmben,mint aki az Alteregó-ban billegeti magát farokra várva-és nekem gondom nincs a melegekkel!!-de azért illett volna némi férfiasság karakterébe,Vronszkij egy piperkőc,nyafka,elkényeztetett ficsúr volt -ám ennél semmi több.Ebbe hogy szeretett volna bele Anna???? Akit Kiera Knightley játszott.....és nem azért írom a sorokat,mert nem szeretném.Nincs vele bajom. Igaz,nálam azért egy nő még mindig attól is nő,hogy mell tartozik hozzá szériatartozékként,de ezen tovább is libbennék,ne legyek már szexista.Viszont Kiera továbbra sem színésznő,nagyjából két és fél arca van,a fél a nyitott szájat jelenti számára:akkor hozza "erotikus" formáját.Ez a hölgy gyengus szegény,sose volt meggyőző,játéka laposabb mellkasánál.Anna nevében kérem ki magamnak. Aki viszont remek:nagyjából mindenki más,élén Jude Law-val,aki egy kicsit más Alekszej A.-t hoz a vásznon,de belefér.Hogy az alkotók meg merték azt lépni,a háttérzaj oroszul susogjon az egész filmben,egyszerre fejhajtás az író és népe felé,másodsorban hihetetlen atmoszférát kölcsönöz a 120 percnek. Ám amiért-számomra-hatalmas élmény volt Joe Wright és csapata irdatlan nagy munkája,az az,ahogy ezt a filmet eladták nekem. Mert valóban úgy éreztem,színházi előadáson vagyok,Wright olyan rendezői manírokkal mesélt,hogy minden csodálatom elnyerte,filmje-és itt térnék vissza legelső soraimhoz-egyfajta főhajtás a színház előtt,ha úgy tetszik.(Pedig ha jól emlékszem,Tolsztoj rühelte a színházat).A tánc minden mozdulatát pontosan követni tudjuk-mert a tánc a mai napig kommunikáció bizony!-a színekkel,hátterekkel,elsötétítéssel és fénnyel való játékok briliáns használata színházteremmé változtatja a vásznat,és néha az emberek is a színházak belső rejtelmeiben topognak,amit néző csak akkor lát,ha beengedik oda.Ebben óriási ez a film,a HOGYAN adjuk át? kérdés amiben verhetetlen,és emiatt bocsátja meg az ember Kiera-t,hogy van dolog,mi nagyon röviden van ábrázolva és Alekszej kicsit több volt,mint gépember:viszont az orosz arisztokrácia dekadenciája azért ahogy 2 órában illett neki,átjött. Erős film ez,tisztelve persze azokat,akik nem tudtak a feldolgozás ötleteivel azonosulni. |
2013-12-01 16:32.39 |
azok nem érdekelnek.
de,normális beírásból mért lenne elég?? ír ide annyi balfasz ,nem gond ha van értelmes hozzászólás |
2013-12-01 16:31.24 |
A film,ami az alkotókon bukik meg.
Van a nem közönségfilmeknek egy igen érdekes vonulata:amit mintha azért készítenének,hogy a színészek végre IGAZÁN bizonyíthassanak,szoktuk ezt jutalomjátéknak is hívni,a néző meg,ha épp jó pillanatban kapja el a darab,jól érzi magát rajta:nem életreszóló élményt kap,de kicsit feldobja a napját.Ez a bődületes baromi címet viselő,nulldolláros alkotás pont ilyen,sőt még valami nagy író nagy műve is megdicsőül benne,pofánvágva azokat,akik szerint az amerikaiak leragadtak Dan Brown-nál. Melankólia,ez lengi be Keanu Reeves filmjét,aki valami baromi jó karakterében:miatta lesz több amúgy,mint amit a forgatókönyv megírt Henry-ről.Bár az elején annyira balfasz,hogy az már hihetetlen mégis lehet figuráját kedvelni és tulajdonkép az egész mozi arról szól,hogy Henry egy új kapcsolat és barátság által fejlődik...amennyire lehet.Vera Farmiga túlpörgetett dívája remek,James Caan meg még mindig nagy színész,még ha arra is gondolok,a Keresztapa színészeiből ő volt,aki a legkevesebbre vitte.Ám ez itt számára jutalomjáték,és le se írom hány évesen az öregben még mindig érződik,van kraft,szikár,masszív pasi. Amiért viszont haragszom,hogy egy ilyen jó szereplőgárdával egy ilyen kicsit...semmilyen filmet hoztak ki,mert ebben a sztoriban több volt.A viccek nem a térdcsapkodós széria,ám én mosolyogtam sokat,és van némi mondanivaló is:csak a rendezés unalmas,meg a feszültséggel is hadilábon voltak az alkotók. Ám én mégis arra biztatnám azokat,akik nem szeretik a tömegfilmeket,pislantsák meg,egyszer érdemes a hangulata és a gárda miatt,és jó volt a soha meg nem öregedő Keanu Reeves-t igazából,szívből jövően játszani,szegényt mindig faarcúnak titulálják.Amúgy az egyik legszimpatikusabb sztár Amerikában,kerüli a feltűnést mint épeszű ember az RTL műsorait. |
2013-12-01 16:05.46 |
segítek,mert látom szükséged van rá:5768 |
2013-11-30 18:30.22 |
Elég gyalázatos munka.
Azért 2007-ben is kezdett már unalmas lenni a hosszúhajú szellemcsaj,persze fekete rőzsével és elég gubancos megjelenéssel,nem tudom feltűnt valakinek,hogy mitől halnak meg az áldozataik,ma se nagyon tudjuk...itt kíséri valami zöld fény,néha hörög mert megfázott és sose éri utol a két főszereplőt,pedig nem a Titanicon utaztak,van vagy 10 méter hosszú a hajó.Ryo Ishibashi-t amúgy jó volt látni,bár gyalázatos teljesítményt nyújtott.A film jópárszor logikátlan,de horrornál az ember legyen elnézőbb. És kiderül,vannak jóindulatú szellemek is Casperen kívül. Gyenge,na. |
2013-11-30 17:13.44 |
Felemás.
Azért az induri-pindurit ciki,hogy Hugh Jackman-ról nagyjából mindenkinek Rozsom.....Farkas jut eszébe,pedig ez a tehetséges színész más karaktereket is el tud játszani.Nam tagadom viszont,Farkas valóban az X-men (film) univerzum legjobb alakja-Magneto mellett,aki meg sokat köszönhet Sir Ian M.-nek. Farkas-ban én magam legjobban a vadságát,a dühöt szeretem,ahogy kirobban belőle az állat:pont ez teszi néha emberré,paradox mód(de lehet,mert én is mikor berobban a búrám,pötit gyöpös vagyok,nem nézek semmit).Jackman alkata,megjelenése alkalmas ezt megjeleníteni,és veszett mód tud szigorúan avagy dühösen nézni,lehet ezért annyira gáz Jean Grey álomképjelenetei ebben a 2013-as munkában.Ki is lógnak,feleslegesek,negédesek,ok,Famke MILF korában is még jó bőr,és nagyrészt hálóingben flangál. Amiért a Farkas-t megint szidni érdemes,az a forgatókönyv:marhára nincs neki,és egy idő után a karakterek céljai is homályba vésznek.Hiába mondták,hogy az Adósság és becsület című képregényt veszik alapul,ez itt gáz.Jól indul a film,de a vonatos jelenet után-ahol Superman-t játszik Farkas,kicsit kínos is volt-az egész sztori önmagába temetődik,és tényleg csak Jackman karaktere áll fel a dologból por nélkül. Persze,van itt minden,amit az egyszeri mozinéző Japánon számonkérhet:jakuzák,tetkók,nindzsák fekete pizsiben,szamurájkard meg szupergyors expressz és sok meghajlás no meg Sanada,akit bántó ilyen kevésre felhasználni.Logan egy kiábrándítóan semmilyen Vipera aljassága miatt belekóstól a halandósságba próbálnak Farkas és a roninélet közt párhuzamot húzni és mikor Jackman benyesi a lompost,akkor Grey naná hogy nem kísérti őt,féltékenyen.Kárpótolhatnának az akciók persze,és azok nem is rosszak,néha már vért is láttunk ,bár egy tamponreklámban még mindig többet mutatnak. Holott,Farkas igazi erőssége a nyersesége,bestialitása,hogy gyilkos tud lenni és Jackman kisugárzásában ez masszívan benne is van.Nem mondom,hogy Mangold olyan visszafogott Tini Nindzsa teknőc eksönöket préselt ki,mint a Farkas:Kezdetek,de lehetett volna némileg brutálisabb ilyen téren a film. Úgy érzem,Farkas karaktere tényleg megérdemelne már valami fasza,überkemény filmet,mert Hugh Jackman férfias megjelenése ilyen moziban kamatozhatna igazán:de a végén ő is kiöregszik,azt ne adj isten,Robert Pattinson meregetné a karmait mindenfelé. |
2013-11-30 16:10.38 |
hát,ennek ellentmond eddig minden írás,összegzés és bevétel de sebaj:)) |
2013-11-29 19:27.09 |
Csak hogy tud,milyen az,mikor a művészet betekint a thrillerek ajtaján.
A Vonzások az utóbbi idők egyik legjobb filmje,ha jól tudom,csak DVD-n jött ki nálunk,forgatókönyvírója Wentworth Miller ,ám ami érdekessé teszi,a koreai zseni,Chan-wook Park rendezése.Miller írása azért már önmagában se rossz-még ha vannak benne tucatelemek,de ez a műfaj kicsit sablonokból tenyészik-ám amit a rendező az alapanyaggal művel,hihetetlen profizmusra vall. Holott Chan-wook Park újra a "csak" bűnről,a meg nem bocsátásról rendez munkát,ám magával cipelte kedvenc operatőrét ,Chung-hoon Chung-ot, így a film tele lett szimbólumrendszerrel,hihetetlen szépségű képekkel,érdekes ám lassan lüktető fotózása valami olyan belső feelinget ad az egész mozinak,ami elképesztő.Persze tudja rögtön az ember,hogy a Matthew Goode által játszott Charlie-val valami nagyon nincs rendben,ám ezt az alkotók szép fokozatosan építik ki,és a lánnyal valamint az anyjával ábrázolt kapcsolatra se lehetne a hétköznapi szót rásütni.A forgatókönyv ügyes húzással egy a tini és felnőttkor közé beszorult lányt-Mia Wasikowska valami félelmetesen jó!-nevezz ki főszereplőnek,akiben az érzelmek hullámvasútaznak,most kezd rádöbbenni nőiességére- hogy pina van a lába közt-és pont abban a korban van,amikor befolyásolható,mikor egy ügyes kezű vonzó férfi terelgetheti,elkápráztathatja,céljaira felhasználhatja:még akkor is,ha rokona.Goode bár a film jelentős részében csak somolyog,mégis bír akkora kisugárzással,hogy elhisszük nerki,anyját-lányát megkaphatja-ha akarja.A finom erotika ugyanúgy részét képezi Park munkájának,mint a megdöbbentőbb szex,hiszen India egy gyilkosságon felizgulva ujjazza magát és élvez el a zuhany alatt-az "erkölcsrendészesdit sűrűn vállalóknak" újra csak odamondva,az erőszak lehet izgatószer sőt a szex úgy jó,ha van benne az is. Juj. A film játszik a titokkal,ám mikor arra fény derül,igazából nem is lepődünk meg,ám amin mégis .hogy a Vonzások tartalma merrefelé fut ki:a vér nem válik vízzé,tegyen bár egy puskalövés pontot apánkhoz való viszonyunk-és a bosszú-végére.India felnő,ám anyja értékrendszere messze tőle,Charlie bácsi mint valós én katalizátor,nem végzett rossz munkát,és a többedszerre látott "vér a virágokon " motívum egy gyilkost ünnepel. Aki,immár felnőtt nő is. Persze,a rendező munkája nem lenne teljes a hihetetlen erős színész gárda remek teljesítménye nélkül,főleg a két hölgyeményt dicsérném- bár Nicole esetében ez szinte felesleges,vérprofi,mint mindig.Chan-wook Park új életet lehet az álomgyári thrillerekbe,és nem hétköznapi mozit rendezett,valami olyasmit követett el,mint mondjuk anno Kubrick a Ragyogással-gondoljon bár arról a filmről a néző bármit,mit akar,a világ talán legnagyobb rendezője akkor és ott magát a műfajt definiálta újra művészelemek segítségével. A koreaiak ásza valami ilyesmit ismételt meg,majdhogynem tökéletesen. |
2013-11-28 19:47.23 |
ezt én is láttam.
máshol direkt figyeltem a hátteret,nem láttam mást.megmondom őszintén,lelassítottam sokszor a filmet azokon a részeken,mikor a felvétel úgy volt megcsinálva,mintha tré minőség lett volna,hátha van valami "furmány" arrafelé,mint a Fight clubba vagy a Cloverfielbe.itt nem volt semmi,kicsit csalódott is voltam:)) |
2013-11-28 19:39.17 |
az övé mást mondott,valóban:)) |
2013-11-28 17:56.45 |
nem válaszoltál a kérdésemre:)) |
2013-11-28 17:55.57 |
Poe 1843 felé írta ezt a művét.
Kétség kivűl táplálkozik mindazokból a babonákból,ami a fekete macska köré tekeredett az évszázadok során,meghintve a mára zseninek mondott író saját belső világával.Ez a film bizony igen erősen támaszkodik a novellára,igaz,némi önéletrajzi dolgot is belehúztak,így egy apró csavarral több lesz az egy óra. Stuart Gordon találkozása klasszikus horrorokkal igen régi randiidőkre nyúlik vissza,és köszönhetünk neki kulthorrorokat is,lásd Re-animátor.Hogy persze Lovecraft Dagon-jából mit készített,jobb ha figyelmen kívűl hagyjuk,az maga volt a rettenet. Ám ez a próbálkozása bizony remekül sikerült,nyomasztó az atmoszféra,remek a színészvezetés és a sokkelemek is működnek,főleg ha a néző nem ismeri az irodalmi alapanyagot-Orbán magassarkú cipőjére fogadok,a legtöbben így vannak ezzel,kár..-szólt a Holló.A képi világ szinte fekete-fehér,igen tompák a színek,ezért is jól néz ki a vér vörös illetve a cica zöld szeme,ami különleges hangulatot teremt Gordon munkájának.Természetesen kedvenc színészét,Jeffrey Combs-ot magával hozta a forgatásra,aki remek teljesítménnyel hálálja meg a "többezredik" bizalmat-lényegesen jobb Poe,mint az amúgy utcahosszal tehetségesebb John Cusack.A film ritmusa feszes,igazi élvezet ez a horrorrajongóknak,főleg azoknak,akik szeretik a gótikusabb,kifinomultabb rémisztgetéseket,ahol még fontos a forgatókönyv is. Valóban a sorozat egyik favoritja. |
2013-11-27 19:24.53 |
Hatalmas mozi.
Jim Sheridan míg ilyen mozikat mint Álmok otthona vagy a fél centet se érő fekete rapper életét feldolgozó akármit nem készített,olyan zseniális opusokat jegyzett,mint az Őt is anya szülte,Apám nevében vagy a Bal lábam.Korunk egyik legnagyobb színészével-aki valahogy mégis a legelismeretlenebb a "nép" közt-többször dolgozott,és a Bunyósnak nincs is miért szégyelnie magát. Sheridan igen sokszor nyúl az angol vs írek problémájához,aminek történelmébe itt most nem ásnám magam.Ám míg mondjuk az Apám nevében az angol hatalmat-jogosan....-igen negatív színben tüntette fel,az Őt is anya szülte már arra hívta fel a figyelmet,annak a csóri kiskatonának ott gépfegyverrel a vállán szintén van édesanyja,édesapja lehet neki is van már családja,aki hazavárja...és igencsak hiányozna neki rokona,ha azt Írországban bármilyen vélt vagy valós igazság miatt megölik.A Bunyósban már elért oda a rendező,nem is az angolok a mumusok,itt az írek közti viszály az igazi probléma. A film gerince a szerelem,és mert mindkét karakter jól működik és életszerű-valamint Emily Watson legalább akkorát játszik,mint Daniel Day Lewis-a néző minden együttérzését megkapja a pár ,hogy összejöhessenek,ami persze több okból nem egyszerű.Így belelátunk egy olyan világba,ahol szinte vastörvények uralkodnak,ahol egy kisfiú halála miatt emberekből olyan érzelmek bújnak elő,hogy képtelenek továbblátni orruknál,és képtelenek bármilyen kompromisszumra.Az igazi nagy kérdést Brian Cox karaktere-aki az angolokkal való enyhülés katalizátora-szegezi neki a gyűlölködőnek,mégis hogy képzeli el a világot Írországban,a más vallásúakat mindig is gyűlölni fogják és lehetőség szerint irtani??(az angolok mellett persze...)Azaz,az élet egy örökös harc??Ebbe nőljön fel minden gyerek,ebbe roppanjon bele mindkét oldalon rengeteg család,haljanak meg emberek?? Mégis,mennyire jellemző kép az is,menyire az alkotóra vall,mikor a végén a férfit kiiktatva annak felesége ráborul a tetemére:őt is szerette valaki,akinek életébe halála mély gyászt és tragédiát hozott-legyen bár személye bármilyen. Illetve valóban:a film egyik legszebb jelenete mikor Danny bevallja Maggie-nak,a szívével képtelen volt elfeledkezni róla:ugyanígy a testével.Abba a pár percbe el van magyarázva a szerelem,úgy,hogy nincs egy nyálas pillanat,megjegyzés benne. A bokszjelenetekre se lehet panasz,legyünk őszinték:jóval életszerűbbek,mint mondjuk a régi Rocky-filmek,ahol soha nem védekezett senki.Daniel Day Lewis persze maximálisan felkészült erre a szerepére is,szorgalmasan járt edzésekre. Jim Sheridan filmje igen erős darab,igen velős emberi értékekkel,amit egyszerűen de tisztán fogalmaz meg,még a negatívabb oldalakat se démonnak állítja be,tetteinek van oka.A moziban látott világ ma már persze történelem,de azért aki volt Írországban,tudja,hogy érez ez a nép az angolok felé ma is,mint azt is,mennyire tökös,kemény emberek ezek.A Bunyós pedig igen erős munka arról,hogy VAN egyfajta politikai helyzet,VAN mindenfajta érzelem és két ember-rajtuk kívül meg több millió-hogy próbál ebben élni:uram bocsá,boldogságra törekedni. Fontosabb film ez ennél,hogy ennyi beírás szülessen. |
2013-11-27 18:18.23 |
Renny Harlin.
Készített ő már horrort,és nem egy nyeretlen kétéves rendező.Kétségtelen,régebbi filmjei élvezhetőbbek-nálunk ugye kult a mindenhol megbukott Ford Fairlane kalandjai valamit az Utánunk a tűzözön minden idők egyik legjobb akciófilmje-ám mikor elkészítette a Carolco-t végromlásba küldő kalózos munkáját,erős törést szenvedett karrierje.(Amúgy az a munkája is kellemes,nézhető).Mostanság nincs a legjobb formájában:mégis azt mondom,a Halálhegy az utóbbi idők legjobb próbálkozása részéről. Úgy,hogy baromi logikátlan a vége:de erről később. Én nagyon jól elvoltam ezzel a filmmel,külön jópont volt,hogy költségvetése egy jobb füves party ára lehetett Beverly-külsőn.Viszont az orosz arcok,környezet,maga az orosz nyelv hihetetlen atmoszférát adott rendezésének,és így azzal sem törődtem,hogy 45 percig gyakorlatilag nem történt...semmi. Ám maga a híres Dyatlov -rejtély elviszi a hátán a dolgot addig,kár leírni a tényeket róla,olvass utána.Az ember mindig szeret titokzatos dolgokról hallani,pláne ha megmagyarázhatatlan halálesetek kapcsolódnak hozzá,és az alkotók majd minden okot felsorolnak nekünk az UFO-któl a hadseregig,a Frizbi állandó nézésétől bevadult öngyilkos hajlamtól kezdve a Vacsoracsata hihetetlen izgalmának kritikus ponthoz való élérésig szinte minden felbüfög,mint ok a halálesetek magyarázatára.A nagy kérdés,hogy a végkifejlet mennyire felel meg a nézőknek mint magyarázat,én elvoltam vele:pedig baromság. Pont mert az első!!!!9 ember halálára nem ad magyarázatot.(Ami valóban lehet, 11 volt,egy későbbi tanú elmondása alapján).A kamerának amúgy valóban le kellett volna merülnie,hisz ami másnak mondjuk pár másodperc,az szegény gépezetnek több évtized volt(hacsak ezek az átok ruszkik nem feltöltötték sőt be is állították pont a megfelelő helyre a szalagot ugye). Szóval,logikátlan meg butus de mint ötlet,jófajta,és ott már némi horror is befigyelt meghökkentően vacak CGI-vel megtámogatva,de itt nem az Acélember költségvetésével voltak eleresztve, a vodka meg megdrágult mostanság és arra is költeni kellett.Harlin a found footage elnevezésú új horrorfilmes eszköz mellett döntött megvalósítás terén,úgy érzem,igaza is volt,így a nézők életszerűbbnek ,valósabbnak élhetik meg az eseményeket,ám persze ennek a megoldásnak van egy vicces oldala is:amikor mondjuk az ember felé jön a lavina,lőnek rá a ruszkik vagy mosolyognak rá fogorvosért és fogszabályzóért kiáltó fogakkal valamiféle szörnyszerű emberi alakok,ritkán filmez,leginkább eldobja a kamerát 'oszt rohan.(Ennyit a valóságra való törekvésről) Nézhető film ez,még egy csavar is jut a végére,ám én igazi erősségét mégis abban látom,hogy rávílágít arra,miszerint "több dolgok vannak földön és égen Horatio mintsem bölcselmétek álmodni képes". Valami névtelen senki írta valami névtelen darabban. |
2013-11-27 16:43.14 |
Ha az ember szétszedi a történetet,rájön,akkora ökörséget és logikátlanságot látott,hogy nehéz szavakat találni.
Sajnáld az emberi fajt-Mala részéről!!-akik elpusztították saját meg Naprendszerük 2 másik bolygóját,és odamennek a Terrára gyarmatosítani.....népe ellen!!cselekvő katona-mert hiába a kockafejű tábornok ha az emberiségnek tényleg egy lehetőség végre ez a bolygó ugyebár,és a harc nem azt jelezte amúgy,amit a full idilli végkifejlet sejtetett....-az oxigén már szinte mindent ellep ,fulladoznak a terrai honpolgárok de aztán mégse fulladnak meg,...sőt az összes felesleges oxigént a robbanás elpusztította??....Mala hogy az ördögbe ZUHANHATOTT!!! bolygója talajára,ha amúgy:lebeg ,szálldos ,repül a föld felett????egyszerűen csak kilép az űrjárműből. Talán Dean R. Koontz írta egyik könyvében,az a gond a sci-fi-vel,a mozifilmekkel,hogy csakis emberi lépték szerint gondolkodik,a mi világunkat ábrázolja sokszor,kicsit átalakítva:nomost a Terra sok különbséget nemigen mutatott az emberektől,itt röpködtek nagyjából ennyi,de ugyanúgy éreztek,fegyverkeztek,éltek,mint nagyjából:mi.Koontz hozzátette,ha találkozunk más értelmes fajjal,vélhetőleg hatalmas lesz a különbség ezekben a fajt meghatározó képességekben,tulajdonságokban,szó szerint IDEGENEK lesznek.Azért ez a film nem egy Walt Disney-nyál volt-hál isten...-próbált komolyabb lenni,nagyobb srácokat megszólítani,Terra lehetett volna a nem földi léttől kicsit elrugaszkodóbb. Viszont igen szépen volt megcsinálva,néha hihetetlen gyönyörűen,kisebb pénzből vették fel a versenyt a nagyobb stúdiókkal.Az ilyet mindig szeretem,mert kreativítást adhat az alkotóknak,akik a képi világban rejlő lehetőségeket nagyon szépen kihasználták,a színek csodálatosan néztek ki,az akciók pedig látványosan.Igazából a megvalósítással semmi gond nem volt,itt sajnos a történetet kellett volna még csiszolgatni.A világban mindenhol hihetetlen érdektelenséget váltott ki,erre mondják,a kutya nem látta:pedig ennél kétségtelen többet érdemelt volna. Szóval,látom hibáit,de élveztem,néha pedig elismerően bólintottam rá a képekre:egy animációs mozinál ez bizony igen fontos. Amúgy kijött DVD-n:és ha veszel egy 990 ft-os DVD-t a Tescó-ba,ingyen hozzád vágják. Na,ennél a megbecsülésnél is többet érdemelne.... |
2013-11-27 14:58.59 |
csak a tisztánlátás végett!
wagner:nem kimondott filmkat.hu téma.25 évnél nem idősebb filmben számodra semmi érték:megálltál.leültél.tudod,én is imádom bergmant,de kurva sok minden történt őutána! a kedveléshez:nem is kell,viszont az kéne,hogy értőn olvass,mert amit ide válaszoltál,az nem az,amit én írtam. néha nem meggyalázni kéne nyelvünket,elég ha csak egyszerűen:értelmezed. |
2013-11-26 18:17.40 |
akkkooooo....félve kérdezem,az elég a filmkat rendeltetésszerű működéséhez?:)) |
2013-11-26 17:43.55 |
ja ez így megy?:)) |
2013-11-26 17:25.46 |
férfi nézők vegzálása |
2013-11-26 17:24.51 |
nem bántáskép,de nagyi se erőlteti meg kritika gyanánt magát.nekem aztán sok bajom nincs vele,azonkívűl,hogy nem értem soxxxxor mit mond,de az,hogy beírok valakihez 2 sort,se az a dolog,amitől a fórum tovább él.
ebben lehet meglátni azt,huuu én nem kedvelem őt,fenét.csak,a tisztánlátás végett. |