Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Deadpool & Rozsomák *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Hunter Killer küldetés - Filmbox Premium, 18:00 |
007 Spectre - A Fantom visszatér - Mozi+, 18:00 |
3 nap a halálig - Moziverzum, 18:30 |
Charlie angyalai - RTL Három, 18:40 |
Négy esküvő, egy temetés - Film Café, 18:40 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Patrick Warburton (60) |
Kútvölgyi Erzsébet (74) |
D. B. Sweeney (63) |
Olga Kurylenko (45) |
Harland Williams (62) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Aktuálpolitika azoknak, akik unják a trollt a választás topikban |
Érdekességek! |
Szellemirtók (2016) - Vélemények |
DC vs Marvel |
Star Wars Saga |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Ne oldozz el! |
Katherine Moennig |
2015-06-01 16:57.43 |
Angst (1983)
Az egyik legkultikusabb sorozatgyilkos portréfilm, melyből több másik merített. [link] |
2015-06-01 14:56.14 |
Boldogat és több szerepet Mr. Coxnak! |
2015-05-30 19:10.56 |
Csak nem lehet komolyan venni egy olyan embert, aki még magyarul írni sem tud rendesen :) |
2015-05-30 12:32.19 |
http://www.youtube.com/watch?v=sAn7baRbhx4 |
2015-05-30 09:33.47 |
én először úgy is olvastam :D
Mondom is, hogy szent ég, milyen szekta alakult itt. |
2015-05-29 23:55.33 |
Voltak ott mellek, azokból pumpálták az anyatejet :)) |
2015-05-29 23:44.27 |
Nagyon nem ismersz te engem :))) |
2015-05-29 23:37.10 |
De azóta is sok albumot hallgattam, csak nem maradtak meg bennem annyira. Igaz Hornert nem :D :D
De Desplat, Reznor, Elfman, volt itt több ember is :) Nem csak Zimmeren élek |
2015-05-29 23:26.08 |
Ja ha úgy vesszük, akkor én is lelkesen fogom hallgatni futás közben, de nem egy olyan, amit a hétköznapokban sűrűn elővennék ezen az egy-két számon kívül, magyarán, mint album, nem adja el magát. Ezt nálam utoljára az Interstellar zenéje érte el és az is azért, mert közel áll a szívemhez ez az "űrzene" stílus.
Top 10? Én zenéknél ebben sosem vagyok olyan biztos így előre, mint filmek terén, ezzel majd még várok :) |
2015-05-29 23:12.56 |
Jó, hát az a főtémája, az persze, hogy hatalmas. A Redemption is jó és még van pár. Jó, akkor úgy mondom, hogy nem lesz a kedvencem :) |
2015-05-29 23:06.43 |
Igen, azt mindenképpen pótlom. |
2015-05-29 23:06.29 |
Részemről ez marad eldöntetlen kérdés. Most hallgatom én is, és.....hát nem lesz klasszikus, de vannak kiváló számai. |
2015-05-29 21:41.27 |
Nekem sajnos nincs rá időm, amúgy mennék én is. |
2015-05-29 21:41.10 |
Ó, köszönöm :)
Nagyon melegen ajánlom ennek a filmnek a minimum egyszeri megnézését abban a székben! :) |
2015-05-29 20:47.55 |
Mad Max. Sajnos én az első rész után abbahagytam a régi részek nézését és úgy érzem ezen a pontom bántam ezt meg. Köztudottan a posztapokaliptikus világok megteremtésében az ausztrál borderland homokját szelő Mel Gibson és csapata nagyon meghatározónak számított és számít még mindig. De nem csak a külsőségekben, hanem maga a történet szelleme is, a társadalom és maga az újszerű anticivilizáció uralkodása egy teljesen új ízt adott az éppen akkoriban szárnyát bontogató posztapokaliptikus műveknek.
És hogy George Miller mekkora egy reprise mester, hát nem igaz! Megérte évtizedekig kisebb filmeken böjtölnie, hogy ezt aztán újra összehozza. Most már a modern technika, a nemzetközi sztárrendszer és a felfejlődött effektek nagy segítségére voltak, meg elsősorban a pénz. De ez a befektetése brutálisan megtérülni látszik. Hányat is jegyeztettek még elő, 2 részt? Mi aztán várjuk szeretettel. De nem csak a piacról kívánnék beszélni, hanem magáról erről az új klasszisról is. Fogalmam sincs, hogy hol vágjak bele, de talán ott kezdeném, hogy ez a film 5x olyan okos, mint ami kívülről látszik és mint amit feltételeznénk. Az eszén én most nem a magvas mondanivalókat értettem, sokkal inkább azt, amilyen ügyesen és szemtelenül kerülte a modern blockbuster és a sok posztapok előd felhalmozott kliséit. A hősök, az értékek és főleg a harcosok egy teljesen új, eddig be nem vállalt megvilágításba kerültek. Most már nem ahiábtlan szépségű, jól ápolt és izmos - egyben nagyon béna és unalmas karaktereket látjuk a vásznon, hanem olyanokat, akiknek kidolgozott személyiségük van, és mindezt úgy, hogy szándékosan homályosabb és el nem magyarázott plottal van dolgunk időnként. Nem is beszélve az öreg nénikről, akik úgy ölnek, mint a gép, az öreg bácsikról - hasonló tulajdonságokkal - és egy jó nagy csapat nőről, akik minden feminista legnagyobb örömére úgy pörköltek oda a férfi tekintélynek, hogy csak úgy sercegett. És mindezt anélkül, hogy beleordították volna a nézők arcába. Pont ez volt a film nagy erénye, hogy mindenből megtalálta a tökéletes mértéket. Még a véget nem érő akciójelenetek sem voltak olyan gejlek és tömények, mert a környezet sivársága ellenére annyi minden néznivaló akadt ebben a filmben, hogy alig éreztem meg az eltelt perceket. Nem lett pátoszos, nem lett erőlködő. Lazára vette, precízen kidolgozta és tornádót megszégyenítően beszippantóvá. Az első pillanatától az utolsóig. A film zenéje igazán jól sikerült. Igaz lehet, hogy így önmagában nem állná meg a helyét, de a filmmel együtt igazán kielégítő élmény volt, főleg az, hogy láthattuk ezt egy metálharckocsiként is reprezentálni. A látvány önmagáért beszél. A domináns barna-sárga-arany elengedhetetlen volt. Szeretem ha egy film egy bizonyos színre összpontosít és ez itt adta magát. A hangulathoz ez is sokat pakolt, no meg az, hogy élőben felvett és nem CGI-jal megkent jeleneteket láthattunk többségében, ami még a fényképezés malmára is hajtott némi vizet. Ez így egyben mind maga volt az audiovizuális tökéletesség. És a néhány ismerős, kedves arc mellett és nagyon örültem annak, hogy 1. furcsább arcokat is kipróbáltak, illetve sokakat úgy maszkíroztak, hogy a maradék szimpátiánkat is kikezdje 2. Miller régi színészeihez is hűséges volt és általa kedvelt, de nem feltétlenül közismert arcot is castingolt nagyobb szerepekre. Ha valaki ilyet csinál egy fontos filmnél, ahol számítani kell a sztárokra éhes közönségre (mondjuk itt is volt minimum 3 nagy sztár, úgyhogy nem bánkódhattak), az számomra mindig egy hatalmas plusz és nagyon díjazom. Theron mostanában emelkedett a szememben, a film legjobb alakítása volt az övé szerintem, és mögötte Nicholas Hoult, aki az egyik legjobb fiatal színész most a nyugaton. Tom Hardy.....már megint nem használta ki a képességeit eléggé, de bármit csinál, jól áll neki. Még akkor is ha tőmondatokban beszél (ha szerencsénk van). Szerintem nekem az (eddigi) évtized egyik legjobb mozis élménye volt. Még a pislogást is sajnáltam tőle. Teljes mértékben jogosnak érzem a felé röpködő 100%-okat és 10/10-eket. |
2015-05-29 20:11.45 |
Reménykedtem is benne :) |
2015-05-29 19:47.34 |
Mad Max 4. Az évtized egyik legnagyobb 5*-a tőlem. |
2015-05-24 16:47.07 |
Milyen sokan 6 éve, úgy látom én is. |
2015-05-24 00:04.17 |
Több olyan hússzú sétás filmeket láttam már életemben, amitől ott maradt az állam a Földön. Pedig ez lássuk be, nem a legkreatívabb témakör. Szinte csak az operatőrön áll vagy bukik a munka, illetve a színészen, színészeken. Hisz a forgatókönyv vagy takarékra áll, vagy belekezdenek a pátoszba és a flashback-ek szövegébe, a speciális effektek kezelői maximum csak kiegészíthetik az operatőr munkáját, mert ha át is veszik azt, akkor ez az alosztály rég halott. És személyes véleményem, de szerintem a zene is elemi fontosságú, hiszen az egészbe ez pumpálja a hangulatot.
No de hogy teljesített eme szempontoknál a Wild? Én úgy fogalmaznék, hogy nem maximálisan, de amit közvetíteni akart, azt sikerült. Reese Witherspoonnak igazat adok, hogy életének egyik legfontosabb alakítását rakta itt le az asztalra, mert ezzel végleg lerázta magáról Doktor Szöszi árnyékát. Végre küzdött, vállalta a mocskot és kiállt smink nélkül. Igazi szintlépés és ezt öröm volt látni. Őt lehetne is elsőként kiemelni, csak utána jön a történet. De őszintén szólva nekem sokkal inkább tetszett az ötlet s történet magja, mint a végeredménye. Az, hogy végig sétálja valaki a PCT-t, mint egyfajta lelki purgatóriumot, hogy megtisztuljon előző életének sötét foltjaitól, szerintem egy jó mondanivaló és igenis érdemes erre építeni a filmet, még úgy is, ha természetesen igaz történetről van szó. Vallée és csapata már meglévő anyaghoz nyúlt, amibe maga az igazi Cheryl be is segített. De talán itt volt az én szememben a bibi, mert nekem amilyen jól indult és amilyen felszabadítóan zárult (nagyon nagyon hozzájárult ehhez az El Condor Pasa c. szám, amit mintha ide teremtettek volna Simonék), olyan lassú és vontatott volt a közepe. Amikor már átvették a flashback hullámok az irányítást és szinte alig láttuk az úton lévő Cherylt, ott engem majdnem elvesztettek. Nekem túlságosan megtörték ezzel az út okozta élményeket, amire én igazából kíváncsibb voltam, mint a háttértörténetre. De ez egy valóban szép film volt, embert próbáló volt néha még nézni is, és nagyon izgultunk minden közeledő barátságtalan képű férfinél, hogy ne legyenek csúnya gondolatai. Nekem egyszer nézős volt, de nem feledem. |
2015-05-23 23:02.30 |
Wild (2014), 4* |
2015-05-22 11:53.52 |
Az első Linda a mienk. A többi Linda az övé :D |
2015-05-22 11:08.13 |
Ha engem kidobnának most a Kaukázus közepére, körülbelül ott is annyira tudnék tájékozódni, mint Bruce Lee élete és munkássága terén.
Én ezt a filmet tegnap véletlenül kaptam el a tévében, de még nem voltam álmos, és mondom hadd menjen. Bruce Lee olyan volt a nyugati kultúra számára, mint Chaplin vagy Hitchcock, azaz egy teljesen újfajta aszteroidaként csapódott be aminek hatása a világon végigsöpört. Még mi sem maradtunk ki belőle természetesen, a nyivákoló Linda tudna erről bővebb felvilágosítást nyújtani. De tény, hogy talán pont emiatt a népszerűség miatt, vagy talán csak a szerencsétlen véletlen folytán, de a Lee család férfi tagjai a korán halós típusokhoz tartoznak. Ami segített egy olyan mitológiává avanzsálni a harcos egész személyét és életét, aminek a képzeletbeli könyvét most be is szeretném csukni, ugyanis nálam csakis nagyobb szakértők létezhetnek a témában. Így én megpróbálok most egyedül a filmre koncentrálni. A többnyire Vin Dieselben utazó Rob Cohen első alkotásai közé tartozik Bruce Lee élete, és ahhoz képest, mint biopic, nem egy rossz mű. Pedig nem ez a leghálásabb műfaj a világon, sőt, ha csak nem színezik túl hollywoodira, illetve az alany nem élt túl kalandos életet, akkor könnyen unalomba fulladhat az egész. Jelen filmünk nem így tette, egy egészen szépen tálalt életrajzot kaptunk, igaz az alany is egy egészen érdekes életet élt, de korántsem volt attól még tökéletes. Igen, kapott hollywoodi színezést is, ezt még úgy is lehetett néhány helyen érezni, ha nem voltál jártas az életrajzban. De ami engem leginkább irritált, az a bazinagy időugrások voltak a történeten belül. Gyakorlatilag minden jelenet után éveket ugrottunk és pont emiatt mindenbe csak épphogy beleszagoltunk, de semmit sem dolgoztak ki szépen, és nem is volt kellő mélysége. Az álomszekvenciák és főként a harcjelenetek egészen szépen ki voltak dolgozva, elismerésem és azért is, hogy nem ez volt itt az egyetlen labdába rúgó elem. Linda és Bruce közötti kapcsolat is szerintem egész szépen volt ábrázolva, amivel az akciókat (amiből talán túl sok is volt.....gondolom egész életében azért nem ütlegelte az embereket) jól ellensúlyozták. És persze ki nem sóhajtott nagyokat, amikor a gyerekeivel foglalkozott, a kis Shannonnal és a kis Brandonnal, akinek Rob Cohen emlékéül ajánlotta a filmet, ugyanis pont ekkor esett meg....vitatható körülmények között. Két dolog volt, amit szerintem elkapkodtak. Legfőképpen a vége. Tudom, hogy fájó, de én megmutattam volna Bruce halálát, még akkor is, ha sokan vitatják ezt is, mert az lett volna az igazán kerek vég. Illetve a felemelkedését nem ilyen nagy léptékben kellett volna ábrázolni. Nyugodtan ráhúzhattak volna még fél órát, a korai filmjeivel és a hollywoodi uralmával kifejezetten keveset törődtek. Szerintem a casting abszolúte kielégítő volt, Jason Scott Lee nemcsak egy hasonló arccal rendelkezik - ha leszámítjuk a nagyon polinéz szemét - de felépítését tekintve is pont annyira helytállt, mint a harc, illetve azoknál a jeleneteknél, ahol játszani is kellett. Nem azt mondom, hogy amit nyújtott, az csillagos ötös volt, de kielégítő volt. Lauren Holly egy fokkal jobb választás volt Lindának, nekem az ő alakítása egy fokkal jobban is tetszett. Vegyük őket erős pozitívumnak, és ezen kívül volt még egy számomra nagyon finom pozitívum: a társadalomkritika. Az a kritika, hogy a nyugat hogy bánik a távol-keleti bevándorlóival, hogy ítéli meg őket és milyen nehéz volt a pre-Lee időkben elhelyezkedniük és egzisztenciát alakítaniuk. Ezt sikerült nagyon jól kihangsúlyozni és bevallom őszintén, nekem nagyon informatív volt, mert eddig ebbe sosem gondoltam bele. Összességében nem lehet rossznak mondani a Cohen-féle biopicet, vannak apróbb hibái, amit én másként csináltam volna és nagyon Hollywood szaga lett. De mivel az adatokkal én nem vagyok tisztában, így a pontosságukat leellenőrizni nem tudom, emiatt csak a külső tartalmat értékelem és ez egy tiszta 4-es. |
2015-05-22 10:26.12 |
A Sárkány - Bruce Lee élete, 4* |
2015-05-19 15:01.41 |
Csakis ezzel a témával lehet elérni, hogy ilyen könnyedén szökkeljenek fel mondjuk egy közép-európai kulturálisan rendesen elszeparált ország filmjei, úgy ez sem áll annyira távol a valóságtól.
De szerintem Magyarországon a probléma nem az, hogy a fantáziánk igen korlátozott, hanem inkább az, hogy aki a filmalapot kezeli vagy most, vagy akár régebben is, inkább a biztosra mennek, nem merünk nagyon kísérletezni (számunkra) új műfajokkal sem. De most nem akarom bántani a Saul fiát, mert biztosan jó is maga a film és nagyon jó rendezés, ehhez nem fér kétségem, én magát ezt a procedúrát nem tartom helyesnek. |
2015-05-19 14:32.50 |
Úgy értettem, hogy NEKÜNK ezzel a témával ilyen könnyű elérni. Nem mindenkire értettem nyilván.
Már ami Cannes-t illeti. Ami az akadémiát illeti, ott is általában a PC-t és a nemzeti identitást (már Amerikának, csakhogy már ne legyenek ebből további félreértések) megcélzó művek élveznek fölényes előnyt mindamellett persze, hogy rendezőközpontúság is van. Nyilván nem lehet minden film holokausztfilm amiket felhoznak a mezőnybe, ennyire hülye még én sem vagyok. Hiszen nem készül mégsem tonnaszámra, viszont ahhoz képest mégis csak feltűnően sokan vannak, hogy ez mennyire nem egy sok kérdést felvető témakör és igazából olyan súlyosan eltérőeket sem lehet alkotni belőle. Egy olyat láttam eddig, ami a meleg-holokausztot dolgozta fel, ezen kívül egyiket sem lehet a másik fölé vagy alá helyezni. És érdekes módon ezek többsége mindig valamilyen hírnévre tesz szert, a fesztiválokon és az akadémián is imádják. Persze nem abban a kontextusban állítom ezt, hogy bezzeg bezzeg másmilyen háborús témákkal már nem is tudnak előállni, illetve hogy ez sokkal nagyobb létszámú, mint mondjuk a sci-fi termés egy évben. Nem, ez a téma könnyű és kényelmes útja a nyugati kritikusok megnyeréséhez, mert egy jól bevált recept szerint dolgozik és még a művészi plusz hozzáadása is egy bizonyos kereten belül történik. Ergó a Saul fia tematikájával egy könnyebb utat taposott ki, mintha egy olyan drámát állítottunk volna ki, ami úgy magyaros, hogy nincs a magyarság egzotikummá alakítva benne, és valóban sajátosan magyar történettel áll ki....mert azt odakint nem értik, vagy nem ismerik. De ha a nemzeti filmkultúrák megítéléséről akarsz diskurzust folytatni, állok rendelkezésedre, mert épp most tanulom, csak szünetben gépelek. |
2015-05-19 14:06.18 |
Én egyrészt örülök neki, hogy végre egy magyar mű ilyen magasra jutott Cannes-ban, pláne, hogy egy elsőfilmes rendező jóvoltából, ami azért nagyon nagy szó.
Másrészt már inkább kínomban vigyorgok azon, hogy csakis ezzel a témával lehet ezt elérni, másra sosem harap ennyire a tisztelt cannes-i közönség. Ebben kezet rázhatnak a hollywoodi akadémiával. Szerintem a holokauszt már igen régen a lerágott csontok kategóriájába tartozik és ezt nem a mélymagyar énem mondatja velem, hanem a filmművészet kreativitását pártoló (+ politikát nem figyelembe vevő) énem. |
2015-05-18 08:13.14 |
a probléma már ott kezdődik, hogy mit keresnek a dolgozók közt pasik. De megértem, mégis fura lett volna ha a gyerekeknek egy leszbikus szerelmi szálat mutatnak be. |
2015-05-15 23:48.29 |
Azt meghagyom az uraknak, élvezzék ők.
Egyébként sem vagyok olyan nagy képregényfilm fan, ennek a bosszúálló csapatnak meg már igen régóta nem sikerült engem lenyűgöznie. |
2015-05-15 23:38.39 |
Ezzel azt akartad mondani, hogy lepontoztam? :)
Nekem elég lapos volt szegény, mint a lángos hátulról. |
2015-05-15 23:34.24 |
(nem valószínű, hogy SPOILERES, de azért kiteszem)
Szerintem én már annyira elszoktam a blockbusterek nézésétől és annyira átevickéltem Európa és a fügi filmek talajára, hogy a képregény filmek (különösen a Marvelék) nekem már popcorn mellett is zavaróak lettek. Úgy tűnik, mintha már minden fordulatot, minden karaktertípust és minden CGI gyönyört ellőttek volna korábban, szegény Bosszúállók 2-re meg semmi sem maradt. De sokszor nem is kizárólag ezzel van a baj, hanem az, hogy a kényelmes "nem magyarázzuk el" taktikával szeretnek élni. Esetleg csak annyit kapunk, hogy "ő is tudós, ő is tudós, és ők kifejlesztettek ilyen sok hiperszuper dolgokat". Ennyi. A tudomány, a fizika és úgy eleve az, hogy mondjuk a karakterek szándékát magyarázzák, az kicsit túl hiányos nekem. Tudom tudom, túl nagyok az igényeim... Akkor a karakterek. Amerika Kapitány, Vasember, és Thor szerintem ugyanaz a személy. A jó kinézetükön kívül nem tudnék mondani karakterjegyeket, amik hozzájuk köthető. Bocsánat, izmok! Ez még határozottan. Hawkeye már annyiban jár ezek előtt, hogy kiderült van egy családja valahol a senkiföldjén, ahova valószínűleg csak minden szökőévben járhat haza. Scarlet Johanov a "csaj" a történetben és ez teljes egészében le is írta őt. Egyke reményem abban volt, hogy Bruce Banner. Mivel belé szorult némi pszichológia is, és az ő helyzete nem csak saját, de kollektív probléma is, ami jót tett a plotnak. Meg persze Mark Ruffalo túl jó színész ahhoz, hogy ne hagyjon az emberben nyomot, számomra ő tartotta fenn a csapatot. De úgy láttam, hogy ezt Whedon is tudta, mert a többivel most szinte nem is foglalkozott. És ez a szerelmi szál, amit beleszőttek még egészen mértéktartó is volt, nem csöpögött a nyáltól. Tényleg, most ez volt az egyetlen pozitívum, amit magának a csapatnak a számlájára írhatok. De ha az egész művet nézem, akkor én Ultron karakterére szavazok ez ügyben. Persze mielőtt még kijelentette volna, hogy ő is a világ elpusztítására törekszik és ezzel belépett a klisé antagonisták népes táborába, pedig egészen odáig neki volt a legélvezetesebb személyisége, pedig ő egy robot/mesterséges intelligencia az ég szerelmére. Igaz ezt James Spader tolmácsolásában el is vártam, egyébként is nagy figura a művész úr. És Andy Serkis mind a 6 percét imádtam, mert végre EMBER volt. Ritka alkalmak egyike. Ó, és szőke fiút, vörös lányt és Paul Bettanyt is jó volt látni, utóbbit különösen, most már testben is. Én 2012-ben ötöst adtam. Persze, mert akkor az új volt, egyedi volt, egy élmény volt őket összehozni. Talán akkor a humor is jobban működött, és nem vette magát ennyire komolyan. Szerintem az ilyen team felállásoknál az szerencsésebb is, a Galaxis őrzői erre a legjobb példa. Nekem ez most nagyon nem jött be, pedig az új karakterek egészen jók voltak és fantáziadús volt felemelni egy egész szovjet várost (nekem aztán mondhatnak kitalált országneveket, ha egyszer vasbeton panelházakat látok), csak egy idő után már az akciójelenetek is untattak. Nem ez volt nekem az év mozija. |