Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Jég hátán is szerelem - Izaura TV, 07:00 |
Karácsony Szerbiában - Izaura TV, 13:00 |
Ismeretlen férfi - AXN, 15:45 |
A szív bajnokai - SuperTV2, 16:00 |
Vihar előtt - Viasat3, 23:30 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Thierry Lhermitte (72) |
Albert Wolsky (94) |
Shirley Henderson (59) |
Katherine Heigl (46) |
Garret Dillahunt (60) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Vadászat (2020) - Vélemények |
Van Helsing - Idézetek |
Creed 3. - Vélemények |
Rock zene |
2022-es választás |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
A feltaláló |
Ella Purnell |
2015-10-31 14:44.04 |
Mr. Holmes (2015), 3* |
2015-10-27 16:45.54 |
Persze, hogy nem. Mert lekötötte az igazgatás.
A jó öreg Tomiból írom végül a szakdolgozatomat is, de ezt csak zárójelesen említettem meg :) |
2015-10-26 23:51.19 |
Az a jó öreg halálbüntetés erkölcsi kérdéskör.
Igen sok film született már a témában, ami A-Z-ig mindenféle esettel próbálja meg szemléltetni, hogy ez miért is embertelen és hogyan válik még az utolsó szenny gyilkos is kezesbáránnyá életének legutolsó napjaiban. Nem is beszélve arról, akit esetleg ártatlanul ítélnek el....ilyen felvezetés után szokott az lenni, hogy én melyik oldalra állok, de inkább maradnék semleges. Szerintem még így is vannak olyan emberek, akik akkora károkat okoznak az emberiségnek, akiktől nem sajnálom el ezt a módszert. Sorozatgyilkosok, mészárosok, ne adj isten háborús bűnösök, akik tömeggyilkosságokat követtek el. A 20. században még farkas(abb) törvények éltek, mint manapság, és akkor ennek az erkölcsi súlyát még eszébe sem jutott felvetni a többségnek. Ez a film 95-ös, ami már a mai képet tükrözi inkább. És szerintem ezúttal egy jobb és meggyőzőbb sztorit állítottak az ügy szolgálatába, mint amiket eddig tapasztaltam. Egy olyan apáca szemével láthatjuk egy pitiáner gyilkos/cinkos halálbamenetelét, akinek tilos állást foglalnia. Csak azért segít, mert ez a hivatása, de így mégis mindent lát. Az, hogy hogyan puhul meg a kemény fiú, miközben várja az injekcióját, és ezalatt hogyan mennek idegileg még inkább tönkre a megölt pár hozzátartozói, akiknek az ostora még magán az apácán is csattan. Minden színész elsőosztályú és remek választás. Szép munka Mr. Robbins, és a témaválasztás is dicsérendő. Szeretem a provokatív állásfoglalásokat, már pedig ez nagyon is az volt. Még akkor is, ha a fiú később elismeri bűnösségét, a film részrehajlósága világos marad. Túl sok könny áztatta ahhoz az utolsó fél órát, hogy ez a vélemény burkoltnak tűnjön. De nekem pont ez a szándékos ríkató időhúzás volt az, ami eggyel visszatartotta az értékelésemet a 'kiváló' jelzőtől. Bár minden és mindenki kiváló, kiváltképp a briliáns Penn és Sarandon (és a még amatőr Jack Black felbukkanása is szívderítő volt), nekem kicsit túl szájbarágós lett....nem is beszélve a finom Jézus metaforáról a végén. Ehhh...most csak egy 4-es. |
2015-10-20 22:50.35 |
El sem hiszem, hogy pár óra és megjön Marty :)
De ha nekem megint elcseszik a téri-idő kontinuumot, nagyon pipa leszek! |
2015-10-19 17:01.48 |
Sajnálatos módon Harlan Coben regényéhez még nem volt szerencsém, de úgy hallottam, hogy ő is elégedett lett azzal, amit Guillaume Canet rendező úr kihozott belőle.
Ahogy alattam is mondták, elsőosztályú francia thillert láthattunk, ahol szerintem a francia manűröket sikeresen kikerülték. Náluk alapvetően kétféle film létezik: Ahol igyekeznek és sikerül is kikerülni ezeket, és ahol hagyják a jelenteket átitatódni a franciás hangulattal, nem szégyellik a túlzott játékot és gesztusokat. Coben eredetileg is Hollywoodnak tervezte eladni az ötletét és végeredményben egy hollywoodias felépítésű, de precíz európai stílusban tálalt mű lett. Fantasztikus színészi játék minden szinten, főleg a szabadidelyében Dustin Hoffman hasonmás Francois Cluzet, Kristin Scott Thomas (aki meglepett a francia tudásával), és Francois Berléand az, akiket szívesen kiemelnék, de igazából itt mindenki remekül kiegészítette ezt a színészcsoportot játékával. A történetet jól felépítették, tetszett, hogy több csavar is volt a végén. Egyedül az volt a furcsa, hogy a főcsavarra egészen odáig nem készített fel kellőképpen a film. Olyan alakokat is belevont, akiket szinte egyáltalán nem ismertettek előtte, vagy nem kellőképpen. De ez nem vont le sokat az élményből. Az utóbbi időben általam látott művek közül kiemelkedő volt a Ne szólj senkinek! Jó spontán döntés volt ennek megnézése. |
2015-10-18 23:31.56 |
Ne szólj senkinek! (2006), 4* |
2015-10-18 14:13.46 |
SPOILERVÉSZ
Szerintem az, hogy visszahozzák ezt a duplarészes formulát, inkább jó, mint rossz. A régi DW szériában szinte csak ezzel a módszerrel dolgoztak, és egészen Tennant koráig gyakran visszatért és szinte mindig csak jó részek sültek ki belőle. A 3-4 rész a 9. évadban zseniális volt, több ilyen kéne, mert lassan már én is kezdek rossz szemmel nézni Moffaték munkájára. Az írás sokszor gyengül, az izgalmak nincsenek jól felépítve vagy érdektelen lesz, hisz sokszor Clara már az elején összeokoskodja, hogy mi is az ábra, amit nem értek. Capaldi nekem egy átmeneti Doktor. Egyelőre még nincs kézzelfogható stílusa, úgy mindenkiből merít egy keveset. De ami a sötétségét illeti - amit beígértek nekünk az alkotók - annak egyelőre még nyomát se látom. Nem sötétebb az elődeinél, maximum kicsit merevebb az érintkezés területén. A Dalekokat én is unom, de én már Tennant idején is untam, így ez az unalom inkább már közönybe ment át. De tényleg nagyon jó volt az, amikor Clara beült egybe, az ötletes volt. Na lássuk a Vikinges, Arya-s részt. |
2015-10-03 23:34.30 |
Mentőexpedíció, 4*
Az utolsó akcióhős, 4* |
2015-09-27 21:01.56 |
Van egy kiváló kifejezés az angol nyelvben, ami a fejemben tökéletesen leírta Dennis Gansel 2008-as filmjét, A hullámot, és ez a „pretencious” lenne. Magyarban nem igazán szoktuk ezt használni. Tükörfordítása a „tettető, vagy tettetett”, de legérthetőbben úgy lehetne átültetni, hogy túlreagált, vagy túlművelt. Innentől SPOILER ALERT!
Hallottam már Todd Strasser 81-es regényéről, a korábbi filmverzióról, de még az eredeti osztálykísérletről is, mely a náci Németországot akarta felidézni burokban. De tudjuk, hogy az „igaz történet alapján” kifejezés mit jelent, azt hogy „olyasmi”. Mindenki elsőként a német változattal szeret példálózni. Meg is értem. Gyönyörűen kivitelezett, jól érthető, szép rendezői és színészi munka minden tekintetben. És pontosan azért ez a legjobb verzió, mert német. Mit tudunk a mai Németországról azon kívül, hogy jelenleg mi vagyunk szemükben a Sátán? Hát azt, hogy az elmúlt 70 évben a Falon innen és túl egy oly mértékű paranoia és önvád alakult ki népének lelkében a diktatúra fogalmával kapcsolatban, ami egyfelől szerintem marha röhejes, másfelől eléggé összekuszálja a társadalom lelki világát (és most nem értem ide a kommunizmus által keménnyé faragott keletieket, akiket kifejezetten a jobb oldal ellenében agymostak, és szerintem velem együtt ők is röhögnek ezen az egészen). Erre maga a mű is utalt, sőt, szinte ennek jegyében zajlott a film eleje egészen a bonyodalomig. Megvitatásra kerültek az értékek, a diktatúrák ismertetőjegyei, a társadalom problémái, és ezt kiválóan bemutatták a diákok szemével. Itt elkezdtem erős hitet táplálni a történettel kapcsolatban, mert remekül építkezett és abszolút igaza volt. És mit kezdett ezzel a nyugati kényelemben nevelkedett direktor úr a film hátralévő részében? Fogta, és kivágta a kukába. Azt akarta nekem bemesélni a Hullám, hogy egyetlen hét alatt ki tud nevelődni egy náci bagázs anélkül, hogy annak a csapatnak vezéralakja vagy ami a legfőbb, ideológiája legyen? Akkor kérdem én, hogy mit követett ez a csapat? Vagy ami a legfőbb, MI VOLT a Hullám? Nem tudjuk meg. Sok fehér inget viselő kisdiák, akik összefújják a falakat és szép emléket állítottak az 56-os sydneyi olimpia legemlékezetesebb momentumának. Oké, tudom, hogy Rainert nevezték ki vezérüknek, de az első két nap után már saját utat vettek a kiskáderek, és igazából a tanár is háttérbe szorult. Kicsúszott a keze közül az irányítás 4-5 nap alatt, pedig csak nagyjából azt vázolta fel, hogy 1. segítsék a közösség tagjai egymást 2. mindenki hordjon fehér ruhát 3. legyen fegyelem. Hát ez igen gyenge lábakra helyezi azt a miniautokráciát, amit alkotott. De mintha erre ráeszmélt volna a sztori és a film végén egy kísérletet láthattunk a kísérletben és próbálta a tanár fanatizálni a már jól kialakított tömegét. Igen, de ez általában fordítva történik. A tömeg a szavakat követi, és tömeget szavak nélkül nem alkothatunk. Dolfi sem hívta össze a barátait a lakására, hogy miután felöltöztette őket barna ruhákba, elmenjenek vele kocsmába, és csak azután fejezze ki aggályait a zsidókkal kapcsolatban. Szép dolog, ha felismerjük egy diktatórikus rendszer alapjait, de ennek folyamata lineáris és elemei egymásból következnek. A másik problémám pedig az, ami úgy látom alattam másnak is szemet szúrt, az eltúlzás. Sok-sok túlzás van ebben a filmben, de értem én a célját. Gyorsan le akarja zavarni a kezdetektől az összeomlásig a fanatizmus folyamatát, csakhogy ez mégiscsak vicces, ha egyetlen hét alatt zajlik le. A Hitlerjugend képzés – ami Gansel számára sem ismeretlen, hiszen ő alkotta a Napolát - évekbe telik, de az úttörő nevelde sem két napig tart. Ez alatt az idő alatt szegény gyerekek szívják magukba az adagolt propagandát, elemzésszerűen tudják és bemagolják az ideológiát és lepusztítják a maradék agyukat. Nem tudom elhinni, hogy ebben az osztályban mindenki olyan mentális zavarokkal küzd, ami miatt már a második nap minden szót törvénynek vesznek. Még ha kísérletről is van szó, azért időbe telik átnevelni saját magad. És a gyerekek viselkedése is erősen túl van dramatizálva. És nem csak az utolsó incidens értem, ahol szegény legény az életét adja az előző 6 nap tapasztalataiért, de úgy végig ez a karjelzés, a gangbe verődés, a lelki terror és az árulók kezelése…hát….én nem vettem be. Ezek minimum 15-16 éves kölykök voltak, akik már biztos tapasztalták a civilizáció előnyeit és nem teszem azt Kongóban nevelkedtek, ahol farkastörvények uralkodtak. Legalább csinálták volna nácisabbra, de a török vendégmunkás gyerekkel a mellékszerepben ez nem lett megfelelően kivitelezve. A kommunista közösségelvre épült? Akkor mi az a kézlendítés, és hol van a gazdasági alap? de legfőképpen MI VEZÉREL? Túl felnőtt és komoly akart lenni a film, illetve túl drámai és naiv. A Legyek ura hihető, az észt Osztály hihető, a Das Experiment hihető, de a Hullám nekem túl van művelve. Pedig az ötlet kiváló, a diktatúra anatómiájának vizsgálata az egyik favorit terepem történelem szakon, így ha rendező lennék, valószínűleg része lenne egy ilyen témakör a karrieremnek, de ez a film már az alapjaiban is megremeg. 4* az ötlet miatt, de minden más nem kúszik 3* fölé. |
2015-09-27 20:11.10 |
A hullám (Die Welle) (2008), 4* az ötlet miatt, de inkább 3-at érdemelne. |
2015-09-26 20:41.06 |
Csak a tegnap születetteknek írnám ki, hogy SPOILER. Egyébként nincs sok értelme, mert gondolom ismerjük a sztorit.
Bryan Singer egy igazán fantasztikus tehetségű rendező, aki ha nem is rendez tökéletes filmet, mindig összeszedett és pontos munkákat tesz le az asztalra. Azért egyik X-Mennél sem lehet panaszkodni a rendezői munkára, vagy a minőségre, a Közönséges bűnözők meg maga volt a csúcs. Na jó, a Superman visszatérre nem lesz büszke öreg napjaiban, a Valkűr pedig nekem pont félúton helyezkedik el valahol. Nagyon pontos, jó rendezés szintén, de nekem egy icipicit robotszerűre volt véve minden. Picit olyan volt, mint a diafilm, ahol az attrakciók egymást követik, van egy jól felépített sztori, de igen kevés az élet benne. Kiváltképp Tom Cruise-nál látszódott ez, akihez talán pont ezért volt testhezálló ez a szerep. De tényleg, olyan sok lelket nem vitt bele a játékába, leszámítva talán azt a néhány arcmimikaváltást a 2 óra során. Nem volt körítés, nem volt hollywoodira véve (ez mondjuk egy nagyon jó pont a szememben), de mégis túlságosan mereven koncentrált az attrakcióra és nem igazán sikerült színesebbé tenni. Ez nem feltétlenül negatívum, mert ha fordítva sül el, az sokkal rosszabb. Tele van a filmraktár olyan művekkel, ami túldémonizálja ezt a korszakot, az amerikaiakat a világ megmentőinek kürtölik ki, és a szellemisége elúszik a nyálban, ami körülveszi őket. Így mégiscsak inkább a merevséget választom, főleg, ha arról van szó, hogy németek próbálták kikaparni más németek szemét. Még akkor is, ha angol nyelvű film, angolszász színészekkel zömében. Meg kell említenem, hogy igazán kiváló taktika volt Singer részéről ez a sztárparádé, amit láthattunk, mert szükség volt a szakértelmükre, hogy legalább egy minimális érzelmi dózist adjanak hozzá a Valkűrhöz. Ez szerintem hiba nélkül teljesült. Különösen Bill Nighy és Thomas Kretschmann volt szokatlanul erős, de nem lehet elmenni nagy kedvencem Christian Berkel mellett sem, aki már évek óta betört nyugatra, mégis kevesen ismerik csak fel, ami kicsit bánt, mert mindig kiváló. Ő a kopasz úriember, Tarantino csaposa, a német Kísérlet nyugodt fogja, és a haldokló Berlin orvosa a Bukásban. Mire vagyunk még kíváncsiak. Mire is lennénk, amikor egy náci vezetésről szóló filmet nézünk. Természetesen Hitlerre és garnitúrájára. Szerintem ez volt a film csúcspontja. Mindig akkor próbálta Singer visszafojtani a lélegzetünket, mikor ők kerültek reflektorfénybe, és ez sikerült is. Nem mutattak meg mindent és mindenkit, csak néhány pillantásra, és ez egy kiváló taktika. Tényleg érezzük a kellemetlen légkört anélkül, hogy eltúloznák. David Bamber érdekes választás Hitlernek, láttam már a sógor bőrében hasonlóbb arcú színészt is, de ide ez is elég volt. Viszont ÚRISTEN, de kiváló volt az a Goebbels. Túl vagyok már 3-4 Goebbels alakításon, de ez a színész profilból egy az egyben a doktor, és még szemből is eladta nekem. Kiváló, csak sajnos kevés játékidőt kapott. Igaz az a kevés játékidő, amit jutott neki jelentette a film egyik fénypontját. Zseniális volt az a jelenet. Mindent összevetve egyáltalán nem rossz film a Valkűr. Sajnos a Stauffenberg akciót nem ismerem kristálytisztán, amit szégyellek is, mert az egyik kedvenc történelmi korszakom, így nem tudom, hogy mi volt realista a látottak közül, és mi nem. De az biztos, hogy erről kellett egy film, mert figyelemreméltóak ezek az ellenállók, és persze az is, hogy Dolfit aztán magán kívül semmi nem tudta elpusztítani. Őrület. De sajnos nem tudok erre maximális pontot adni. |
2015-09-11 01:01.48 |
Ja tévedtem, a Redemption másmilyen, csak rosszul nevezték el azon az albumon, ami nekem van. Akkor Brothers In Arms <3 |
2015-09-10 21:15.57 |
Elnézést kívánok. |
2015-09-07 10:59.22 |
8-as :D |
2015-09-07 10:49.32 |
http://www.youtube.com/watch?v=XmRYlOcPawg
Elkezdtem néhány évadot ledarálni, és szerintem (bár mindegyik zseniális) ennek az évadnak kifejezetten jó introja volt. Plusz maga az évad is szórakoztató lett. |
2015-09-07 10:42.57 |
Ez nagyon hasonlít a Redemption c. számra belőle, nekem meg az a nagy favoritom. |
2015-09-06 11:39.42 |
Sajnos igen lassan váltunk.
Képregény filmeknél ugyanez, kérdezd csak Spielberget és Gilliamet, akiknek érdekes meglátásaik voltak róluk :) |
2015-09-05 22:42.46 |
És én már beteg vagyok ettől a sok zombifilmtől. Kissé unalmas. Az 50-es években lépten-nyomon ufós filmek, a 21. században meg mindenhol zombik. |
2015-09-04 12:27.51 |
Észak-északnyugat, 4* |
2015-09-02 22:04.33 |
Mielőtt megszakértenéd az emberi rasszokat, előbb szerintem nézz utána annak, hogy egyes színészek valójában melyikbe is tartoznak. Cliff Curtis nem indiai...
Ha tisztán fehér sorozatokra vagy kíváncsi, ajánlanám a Szomszédokat, szerintem imádni fogod :D |
2015-09-01 22:51.40 |
Én sem estem még egyelőre hanyatt tőle. De két rész után még nem ítélkezem, biztos fog ez javulni. A feszültség apránkénti felépítése és az események kifejezetten tetszenek, de nekem is főként karakterproblémáim vannak. Ismét sikerült inkompetens barom női karaktereket összehozni, akik nem látnak át a szitán :)
A férfiakban több reményt látok (na jó, Cliff Curtisnél laposabb ember még nem bukkant fel ebben a két részben) |
2015-09-01 20:25.41 |
Magyarán spin-offot kapott új karakterekkel.
Ugyanaz a világ csak másik szereplőkkel. Ennél nem bonyolultabb az ügy :))) |
2015-08-31 10:17.32 |
Nyugodjék békében a horror műfajának egyik királya :( |
2015-08-28 21:52.56 |
Ó, Ciri <3
El kéne rá nézni. Bízom a Cumbyban, szerintem jól összehozza. |
2015-08-25 23:15.19 |
Ez igaz. |
2015-08-25 10:13.28 |
Az igaz, hogy ezt túl hamar elsütötték jelen esetben, de ugye számítottak rá, hogy gyakorlott TWD nézők fognak elé leülni és nem kezdik újra ezeknek a misztikumoknak az építését.
De arra még senki sem jött rá, hogy nem szabad közel menni hozzájuk :D |
2015-08-25 00:41.18 |
Na az már önmagában egy igen igen érdekes élmény. :) Az a tipikus szívet melengető miazúristen :) |
2015-08-25 00:38.29 |
Én még nem fogok leosztályozni egy pilotot, mert a bevezető részek mindig egy kicsit mások, mint a folytatás és soha nem is szándékoznak a legjobb epizódok lenni.
De egyelőre tényleg nagyon ügyes a felvezetés, sőt, sokkal gondosabb, mint az anyasorozaté volt. Jobban építették a feszültséget, és a karakterek is sok figyelmet kaptak - nyilván, mert nincsenek is annyian, mint a TWD kezdő gárdája. Nekem eleinte gondom volt a pici Dillane kölyökkel, de a végére rájöttem, hogy az egészen furcsa játéka még egy kicsit emel is a srác érdekességén, így Stannis fiacskáját (aki csak szájtartásban üt a papára) szerintem kedvelni fogom. A többi karakter viszont még tényleg nem tette oda magát az elővigyázatos duci tanulón kívül, aki már csak a kegyetlen nézése miatt is egyből felkeltette a figyelmem. Én kíváncsian várom a folytatást és drukkolok a szériának, hogy találjon még valamilyen életszituációt, amit nem sütött el az alapsorozat. |
2015-08-25 00:33.01 |
Akkor lényegében a jobb filmjei tetszettek :)
Bár mindenkinek javasolnám elsősorban a Birodalom c. sorozatát, amit sosem emlegetnek szorosan a neve alatt, pedig talán ezt kéne legelőször. Az a legmesteribb groteszk, amit valaha láttam. |
2015-08-24 10:14.28 |
Valóban nem lesz ez sosem egy filmtörténeti klasszikus, de ez még nem jelenti azt, hogy kategóriáján belül ne lenne egy nagyon kielégítő és szórakoztató mű.
Az ír maffiás történetek számomra fent vannak a digó maffiás sztorik szintjén. Én nagyon szeretem, amikor valaki elkalauzol minket Hell’s Kitchen-be és megmutatja nekünk, hogy az angol nyelvű bevándorlóknak is megvan ugyanaz a bandába verődő söpredéke, mint annak idején az olaszoknak, zsidóknak (bár ez jóval régebben volt), feketéknek, és New York egyéb kedves import népének. A State of Grace is egy ilyen maffiafilm, ami egyben egy beépülős zsaru film és egy bosszúfilm is. Lehet rá mondani, hogy egy a sok közül, de amitől ez egy kicsikét mégis különlegesebb, az csakis a casting. Igen nagy nevekkel dobálózunk itt, és közöttük is három dudás próbál megférni valahogy egy csárdában. Bővebben: Gary Oldman, Sean Penn és Ed Harris mind domináns színész, és ezek közül is főleg az első kettő szeret átmenni néha az idegbetegségbe. A mostani helyzet ebben Oldmannek kedvezett és Sean Pennek kellett lenyugtatnia kedélyeit, de ezzel a dominancia harcot fölényesen is nyerte a brit. Nem azt mondom, hogy 100%-ban vitte el a hátán a filmet, de nagyon közel volt hozzá. Ez volt az a mű, minek segítségével végleg betört az amerikai filmiparba, és elnézve ezt a szerepet ezen egy percig nem lehet meglepődni. De szerintem Penn és Harris is kiválóan helytálltak, bár innen utóbbinak volt a hálátlanabb szerepe, mert egy végtelenül béna bandavezért/maffiafőnököt kellett hoznia, aki még azzal sincs tisztában, hogy közvetlenül mellette mi történik. De nekem ez hitelesnek tűnt, úgyhogy mondhatni tetszett is, hogy egy töketlen antagonistát láthatok. Amit én nem értettem, hogy miért kellett felkérni Burgess Meredith-et egy jelenetre. Az is lehet, hogy néhányat kivágtak, de még így is keveslem, na mindegy. Összességében jó kis film volt. Nem egy túlbonyolított, nem egy egyedi, de helytálló alkotás, ami azért több említést érdemel. De ha másért nem is, legalább azért, mert itt alakult ki az a kapcsolat, amiből később Penn lett a Robin Wright. Hosszú távon mondjuk nem vált be, de carpe diem. |