Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Hajsza egy gyilkos után - AXN, 23:55 |
Tolvajok városa - Film Café, 23:55 |
Szerelem karácsonyra - Mozi Klub, 00:40 |
Az - Film+, 01:10 |
Sebhelyek - RTL Három, 01:10 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Thierry Lhermitte (72) |
Albert Wolsky (94) |
Shirley Henderson (59) |
Katherine Heigl (46) |
Garret Dillahunt (60) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Vadászat (2020) - Vélemények |
Van Helsing - Idézetek |
Creed 3. - Vélemények |
Rock zene |
2022-es választás |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Jó kislányok kézikönyve gyilkossághoz |
Ella Purnell |
2015-08-08 15:47.45 |
Nincs is jobb, mint egy erős kezdés. David Lynchnek ez is sikerült.
(Nem tudom, hogy lehet itt spoilerekről beszélni, de akkor kiteszem a SPOILERVESZÉLY jelzőt.) Annak ellenére is el kell ezt ismernem, hogy soha nem rajongtam a húszas évek avantgard hóbortjáért. Az is ugyanolyan felfuvalkodott hólyag hozzáállásból keletkezett, mint a 60-as évek újhullámos mozgalma, amikor „na majd mi megmutatjuk Európában, hogy mi sem felejtettünk még el filmeket gyártani ti szemét Hollywood”, és próbáltak kialakítani valami teljesen eltérőt az eddigiektől, valami magasabb művészi színvonalat próbáltak megalkotni, mert a mainstreamet képletesen is elfoglalták. No de ki szabja meg, hogy vannak-e határok a filmművészetben. Senki! Egy idő után oda-vissza működött a stílus és műfajátvétel, sőt, aki igazán merész volt, az megpróbálkozott a kettő keverésével. David Lynch első nagy játékfilmje, a Radírfej is valami ilyesmi. Érezni benne jócskán Buñuelt, sőt, volt egy idő, amikor az amerikai szürrealizmus megteremtőjeként emlegették Lynchet, persze aztán egyre inkább a midcult felé terelődött a direktor úr ízlésvilága. Mit ne mondjak, abban több pénz is van, úgyhogy biztos nem bánta meg. Mielőtt még beleszagolnánk, hogy mi merre ebben a filmben, érdemel egy szót a fogadtatása is. Szerintem hátradőlve ki lehetne jelenteni, hogy ez volt az amerikai filmgyártás első szó szoros értelmében vett művészfilmje az Új-Hollywood időszámítása óta. Ez a trend inkább a 80-as években fog folytatódni és azért is meglepő az 1977-es időpont, mert ekkor pont műfaji filmek újraszárnyalásáról lehet beszélni. Elkezdtek kijönni a hatalmas produkciók, sci-fiktől a háborús filmekig, melyek ekkor virágkorukat élték. A közönség is inkább erre tartott igényt, majd bejött egy fiatal lázadó amatőr rendező és tényleg mindent sikeresen felbolygatott. Rengeteg rendező és producer volt lenyűgözve ettől a renitens filmtől, ezért is kapta aztán a nem szája íze szerinti felkéréseket Lynch. Elefántembert is elvállalta, amit megpróbált a maga képére formálni ugyan, de még így is nagyon elüt mindentől, a Dűnét meg egyenesen megtagadja. Szerintem nem kellene, mert jó tapasztalatszerzés volt, de ő tudja. Na akkor menjünk bele a Radírfejbe. Mivel ilyen erősen hordozza magában ez a mű az avantgard vonásokat, inkább értelmet lényeget próbálok benne keresni. Szerintem ez a film burokban a fiatal férjek és apukák félelmeit próbálja kifejezni egy lidércnyomásra hasonlító fantáziavilág keretein belül, és nem is csodálom, hogy az ekkor 30-31 éves rendezőnek ilyesmi megfordult a fejében. Apósékkal való közös vacsora, első gyerek megszületése (még akkor is ha ez jelen esetben egy robot-dínó-izé-valami volt), aki folyton sír, megbetegszik, a fiatal feleség hamar lelép, mert elege lesz mindenből, a gyerek meg a férfi nyakán marad. És ha ennyi nem lenne elég: még a szomszéd nő is szexi és csábító, és úgy tűnik, hogy elég kiéhezett is, így aztán zöld utat kap a megcsalás. Sok akadályba ütközik egy ilyen korú ember, amit lehet sokan nem pozitívan élnek meg. Sok szimbólummal, abszurdummal van tele, de hát melyik Lynch mű nem. Bunueltől annyiban különbözik ez élesebben, hogy végig elég depresszív az atmoszférája, szinte sosincs nappal. Annyiban viszont helyben vagyunk, hogy szexuális szimbólumok bőven akadnak, csak úgy potyognak az égből néha. Bár még így is sok nehezen megfejthetőt találunk közte, de ezek abszolút ránk vannak bízva. Ezért is használtam a „szerintem” szót, Lynchnél nincs más választásunk. A filmművészeti látószög kitágulásán kívül nyertünk még egy Jack Nance-t is. Azt a Jack Nance-t, aki aztán haláláig folytatta kollaborálását a direktor úrral, ami sajnos csak a Lost Highway-ig tartott. Furcsa színész volt, de érdekesen szimpatikus. Kár érte. De hogy mi az a Radírfej? Henry fejéből préselt ceruzaradír. Hogy ez mit jelent? Ki tudja. |
2015-08-08 15:03.14 |
Kék bársony, 4*
A lynchesebb filmek közül az eddigi legjobb, amit láttam. Bár az Elefántember még mindig a legjobb, de az elég különc a filmográfiájában. (Mindent összevetve a Twin Peaks a legjobb) |
2015-08-07 20:46.36 |
Nein Nein. Igazából a 3* egy kompromisszum akar lenni, mert én az ilyen filmeket sehogyan sem tudom számokban értékelni. |
2015-08-07 19:36.16 |
Radírfej (1977)....hát most erre mit adjak....legyen 3* |
2015-08-07 19:35.48 |
Ezzel vitatkoznék :D |
2015-08-07 15:36.49 |
Csak ezt tudod mindig mondani? :D |
2015-08-07 00:33.42 |
Nem is vártam mindenre választ, mert tudom, hogy azt tőle nem kapok. De akkor valamire vezessen rá, mert nem volt sok értelme csak azért csinálni egy előzményt, hogy Sheryl Lee nagyobb fizetést kapjon és meglássuk, hogy hogyan gyilkolják meg, amiről már így is mindent tudtunk. |
2015-08-06 23:53.36 |
Nem ez lesz életem legjobb előzményfilmje, az biztos.
Ennek oka egyszerű: Egyrészt számomra nem sikerült visszaadnia a széria hangulatát, másrészt eléggé le volt minden egyszerűsítve. Innentől SOK SPOILER!!! Kaptunk sok Bobot, sok Laura Palmert. Végre megtudtuk, hogy nem olyan aranyos kislány, mint ami abból a képből leszűrődik, amivel zárultak az epizódok. Akinek Lelnad volt a kedvence a szériából - mint például nekem - az is tudta élvezni a film legjavát, mert a három karakter maximálisan lett kibontva, már ami a gyilkosságot megelőző kis időt illeti, de igazából ennél nem is kellett volna több. Viszont minden egyéb területen tudtam kifogásolni néhány dolgot, még a történeten belül is. Kezdjük az elején. Szerintem a Teresa Banks ügy jóval tovább lett húzva, mint ahogy az szükségeltetett. Majd' fél órát vett el a játékidőből úgy, hogy addig egy darab ismerős arccal sem találkoztunk a sorozatból, és szerintem ez nem egy szerencsés kezdés. Aztán hirtelen minden szeretett FBI ügynökünk összejött egy helyen, de csak 5 percre, és az az 5 perc sem volt a legkivehetőbb és érthetőbb (vagy csak nem figyeltem eléggé). Ez igen furcsán lett így összeszerkesztve, és őszintén szólva nem is tetszett. Egy picivel több Lynch és MacLachlan elfért volna, de tudom, hogy a direktor úr helyet akart szorítani a haver színészeknek is, de idáig még "annak" a Twin Peaksnek nyoma sincs. A későbbiekben pedig inkább annyit mondnék, hogy so-so felelt meg az elvárásaimnak a mű. Tudom, hogy Lara Flynn Boyle épp más filmeket forgatott és ezért kimaradt, de valami ennél hasonlóbb színésznőcskét választottam volna a szerepére. Moira Kelly annyira naivára vette Donna jellemét, hogy ez engem egy picit kizökkentett, mikor ketten osztoztak a vásznon. Olvastam még egyéb problémákról a színészek terén, például Richard Beymer is visszamondta, ami szerintem hatalmas hiba volt, ugyanis Laura és Ben kapcsolata érdekelt volna engem legjobban....olyan jól elhintették a sorozatban, és jó lett volna, ha kibontakozik. De akkor erről ennyit. Ezen kívül sejtettem, hogy a karakterek többsége nem kap helyet, ami nem volt baj, de a visszatérők közül több játékidőt is kaphatott volna némelyik. Ezen kívül már csak egy nagyobb problémám volt: nem jöttünk rá sokkal többre, mint amit már eddig is tudtunk. A szépen lassan és komótosan felfedett rejtélyeket most már csak úgy odalökték elénk, kiveszejtve belőle azt a jó érzést, hogy rá kelljen jöjjünk valamire. A Black Lodge is csak úgy ott volt, de még mindig nem tudjuk, hogy pontosan mi is az. Bob/Leland ijesztőbbre lett véve, de más pluszt nem kapott a nyakába. Mindössze egy történetszálakat összekötő gyűrűt kapunk, meg magát a gyilkosságot, amiről már a 2. évad közepén mindent megtudtunk. Inkább a kételyeink eloszlatására és egy jó kis Sheryl Lee - Ray Wise remekelésre volt jó ez az előzmény film, de arra nem, hogy válaszoljon a rajongók kérdéseire. Nem mondom azt, hogy többet vártam a filmtől, de akkor sem tudom 3*-nál jobbra értékelni. |
2015-08-06 22:30.05 |
Jól van fiam :D |
2015-08-06 22:12.09 |
Nem hiszem. Éppen töri az agyát a Sebezhtetelen hogyantovábbjáról (a legutóbbi hírek szerint) |
2015-08-06 22:10.27 |
Én ebben a témába már beszélgettem veled a saját topikjában, úgyhogy ha még egyszer bele akarsz rángatni, el kell keserítselek, mert nincs kedvem :D |
2015-08-06 20:37.33 |
Nem, mert a mostani filmjei nem kerültek szóba, én a 90-es évek közepétől, és annál korábbról beszéltem. |
2015-08-06 19:47.16 |
Attól függ, hogy mit takar a régebben. Az Ál/Arcban például már túllőtt a célon, a Sziklában pont határeset volt és ennél régebbi filmeket nem nagyon néztem tőle, így eme korszakára utalva nem is hangozhatott el tőlem ilyen mondat. |
2015-08-06 19:38.39 |
Szerintem a Lost Highway-jel és a Mulholland Dr-val a hátam mögött már gyakorlottnak számítok :) És avantgardból is csúszott le már néhány a tanulmányaim során, úgyhogy tudom én, hogy egy szép napon menni fog ez :) |
2015-08-06 18:30.54 |
Én újabban Kai kis ölebéért, Burtonért vagyok oda. Jézusom, milyen király karakter.
De igazából szinte mindenkit szeretek, pláne Kait, és Jobot. Nem mondom azt, hogy a legtökéletesebb történettel rendelkező sorozat, de még egy percét nem untam. Szerintem a remekül megírt karakterek miatt. |
2015-08-06 18:21.03 |
Elmondása szerint ennyi volt a történetben, nem is tervezték sose hosszabbra. Igaz előbb is megmondhatták volna, hogy lélekben felkészüljünk :) Hiányozni fog, mert jelenleg a kedvenc sorozatom :/ |
2015-08-06 18:05.56 |
Én megpróbáltam megnézni. 20 perc után mondtam, hogy "na jó, majd máskor" :D De lehet ma előre veszem, mert most lynchelkedni van kedvem :) |
2015-08-06 18:04.40 |
Nemcsak tán, a 4. évad még lemegy.
5. nem lesz már. |
2015-08-06 15:54.57 |
Tényleg....igaz én 4-et mondanék, mert Jack Nance egy reguláris visszatérő volt a Lynch filmekben, sőt, minden vele kezdődött :) |
2015-08-06 00:57.20 |
No emberek, ilyen egy roadmovie. Amelyik történetet akar nekem bemesélni, az valami modern felfogás lehet, de az az igazi klasszikus, amikor csak megyünk, megyünk és majd valami történik velünk, az formailag ilyen Ennek talán egyik első oszlopos műve a Szelíd motorosok volt, és a mai napig előszeretettel alkotnak hasonlókat.
David Lynch pedig nem meglepő módon lynchesre vette – bár szerintem ez sem tartozik élete legelborultabb filmjeihez. Nagyon kevésszer tér ki valami őrültségre és azokat is csak azért rakta bele, hogy érezhető legyen keze nyoma. Igaz semmit nem kezdett azzal a kb. 2-3 ilyen jelenettel, ami igen elszomorító. Így marad nekünk a szexuálisan és erőszakosan túlfűtött Cage-Dern páros, akik okot szolgáltattak a mű elnevezésére. A kemény, megszelídíthetetlen, sivatagos nyugat gyermekei, akik elszöknek együtt a maffiagyanús anyuka árnyékából, hogy szabadok lehessenek. Ám az anyuka 1-2 embert utánuk küld….meg valami szekta szerűség is, de a fiatalokat ez sem állíthatja meg. Közben sztorizgatnak, néhány sötét folt napvilágot lát a múltjukból, a családjuk múltjából, és jól szemlélhetjük eközben végig a száraz déli tájakat, és a még délibb akcentusokat. Maga a film valóban nem volt még annak ellenére sem összeszedett, hogy nem akart egy kerek történetet felölelni. De azt nem tagadom el tőle, hogy hangulatteremtésben remekelt és a színészek terén is csak szépeket lehet rá mondani. Ilyet ritkán mondok, de Nicholas Cage teljesen elfogadható volt, igaz szerintem Laura Dern hozta a legjobbat. Hozzájuk csatlakozott be (sajnos elég későn) Willem Dafoe, aki életének egyik legnagyobb szemétládáját alakíthatta itt, méghozzá tökéletesen. Itt volt nekünk egy megint jól alakító Harry Dean Stanton, akit sajnos nem láthattunk annyiszor a filmvásznon, amennyit érdemelne, illetve Diane Laddnak is egészen jó játékát figyelhettük meg. Két Twin Peaks cameo-sunk is van….bár mivel egy évben jött ki a sorozattal, nem tudom melyik volt előbb, így óvatosan bánok a cameo szóval. De poén volt. A direktor úr ekkori barátnőjét se hagyjuk ki, Isabella Rossellinit, akinek vastag a szemöldöke és kevés a játékideje, így értékelni sokra nem lehet jelen esetben. Engem is egyedül a hangulatnak sikerült megfognia, annak viszont nagyon. Egy vékonyka 4*-ot adhatok néki. |
2015-08-06 00:38.41 |
* Veszett a világ
Whatever. |
2015-08-06 00:37.59 |
Veszett világ (1990), 4* |
2015-08-04 15:27.35 |
Az emberek általában azért hánynak, mert betegek, részegek, vagy rosszul vannak. A filmekben a férfiak csak akkor hánynak, ha részegek, a nők meg csak akkor, ha terhesek.
Az utóbbi hangsúlyosan igaz! |
2015-08-04 01:43.20 |
Twin Peaks: Fire, Walk With Me.....3* |
2015-08-01 12:24.06 |
Azért még 2 évad belefért volna. Pont most változott a karakterek felállása. Ebből simán kijött volna még 2 évadnyi húzás.
Most nekem is ez a kedvencem jelenleg és én is rácsaptam egy jó nagyot az asztalomra, mikor megláttam a hírt. |
2015-07-31 22:32.33 |
Na végre egy kritikád, amit pozitívan értékelek. Egyedül a szerkezetének megtartására biztatnálak, mert egyszer így írod a szempontokat, egyszer úgy. Inkább legyen egyféle többször, úgy áttekinthetőbb.
Egyet tudok érteni azzal, hogy a széria ott kezdett a dugájába dőlni, amikor semmi mást nem csináltak az alkotók, mint olcsó, slapstickre lealacsonyodott poénokra fektették a hangsúlyt, ahelyett, hogy normális sztorikat, helyzeteket, de mi több, karakterfejlődéseket kreáltak volna neki. Átnyálaztam én is az összes részt a hetesen kívül, mert arra rákattintani sem merek, és a 6 rész alatt csak egy, egyetlen egy olyan embert találtam, akivel legalább 2 féle különböző dolog történt, és ez Eugene Tackleberry. Ő szerelembe esett, megházasodott, végigszenvedett minden vacsorát apóséknál, még gyereke is született 6 rész alatt. Ezzel szemben a maradék szereplő 90%-át nem is láttuk az akadémia falain kívül, és mindegyik megelégszik fejenként 1, vagy ha mázlista, akkor 2 tulajdonsággal. Sőt, valakinek még a teljes nevét sem tudtuk meg soha sem. Sajnos ez vezetett a 7 részes film csúnya orra eséséhez és ahhoz, hogy ma a szereplők ZS filmekben jönnek össze óriáspókokra vadászni. Szám szerint csak 1 ember futott be tisztességes karriert és visszanézve ő sem büszke rá, hogy valaha ebben szerepelt (ezt ő állította egy interjújában), és ő a Zedet alakító Bobcat Goldthwait volt. Sorozatsztárokat azért sikerült kinevelni, G. W. Bailey elhelyezkedett 1-2 sorozat mellékszereplőjeként, ami számomra döbbenet, mert a ripacsság verseny első helyezettjéről van szó, Kim Catrall pedig még a csúcson hagyta ott a Rendőrakadémiát, szóval ő még idejében elkezdhette ma már nem olyan nagynak számító karrierjét. Én még azt sem elleneztem volna, ha félig-meddig keverik a drámával, vagy legalább csak olyan komolysággal, ami az első részben is érezhető volt a háttérben. Kíváncsi vagyok, hogy ha ez így alakul, akkor ma kik lennének ezek az emberek. |
2015-07-31 22:11.41 |
Köszönöm, ez jól esik :)
Én nem szeretek ok nélkül szarozni, ha így is teszem, mindig megindoklom és hozzáteszem, hogy ez az én véleményem. A Twin Peaksnél ilyenről szó sincs természetesen, jó élmény volt a sorozat a kis hibái ellenére is. |
2015-07-31 20:53.24 |
Tudom, hosszú, elnézést! |
2015-07-31 20:53.04 |
Kávé, pite, erdő, bagoly, óriás, törpe, thriller, szappanopera, szép lányok, piros függönyök, visszafelé beszélés, és a kanadai határ, avagy mi is az a Twin Peaks.
Remélem az, aki mindenre választ akart találni, hamar szembesült a ténnyel, hogy David Lynchnél ez nem így működik. Ő, ha térden csúsztok előtte sem fog minden kérdésre választ adni, mert az ellenkezik az elveivel. De muszáj nekünk mindent tudni? Szerintem nem. Vannak dolgok, amiken jobb, ha összeülünk és közösen elmélkedünk. Nem kell mindig elrontani a mókát a magyarázatokkal. Nos, a Twin Peaks az ilyen típusú nyitott történeteknek a kánaánja. Ez a direktor stílusának is köszönhető. Aki egy avantgard vonalat keresztez egy új hullámos antonioni-félével, és ehhez hozzápakolja a saját fantazmagóriáit, attól nem lehet egy spielbergien egyszerű formulát várni. És pontosan ennek köszönhető a sorozat zsenialitása. Nem csak ennek adnám azért oda a fődíjat, mert minden téren kreatívnak mondható a mű. Az írás nagyon rendben volt, a hangulat megteremtése tapsot érdemel, a castingra majd rátérek, mert szerintem az megért volna még egy misét. A díszletezők is nagyon kitettek magukért, főleg az egyikük ( :D Remélem nem szorul magyarázatra). A Twin Peakst nem hiába emlegetik az egyik etalon krimi/thriller serialnak. Abban az időben jött a világra, mikor még nem szárnyalt olyan magasan a televízió médiuma, mint manapság. Sőt, a folytatásos epizódokkal rendelkező sorozatok még inkább kisebbségben voltak. Ma már tudjuk, hogy ezek a siker kulcsai. A nézőket ez szögezi oda a képernyők elé igazán. És a Twin Peakst ezt remekül kitaposta, mégpedig az intelligenciájával. Hatalmas szenzáció is lett világszerte, még a szakavatatlanok is tudják, hogy hova tegyék azt a kérdést, hogy „Ki ölte meg Laura Palmert?”. Még a frissen lebontott falakon túlra is egyből eljutott. Eszméletlen. De milyen történettel is állunk szemben. Szemmel láthatólag egy gyilkosságos/nyomozós sorozatnak indul, ahol várjuk, hogy megfejtődjön a gyilkos kiléte. Igen ám, de ez keveredik a természetfelettivel; Lynch beteges fantáziájával; Amerikának egy olyan vidékével, ami felé eddig még nem annyira kacsintgattak a filmek – és talán emiatt lett olyan emlékezetes az északi kisváros; továbbá érezhető a korszakból hozott szappanopera feeling főleg a karakterek küllemében és személyiségében….persze nem mind. Egy igazán érdekes remix, amit még Angelo Badalamenti munkája is tovább szabdal a váltakozó korszakot és zsánert idéző témáival. Úgyhogy minden hozzávaló megvan a különlegesség elkészítésére. A történet dinamikáját és egész lelkét a karakterei adják. Nem is érdemes másra helyezni a kifejtés hangsúlyát, hiszen színtisztán a rengeteg karakter által felépített elkülönülő szálak mozgatásával halad a történet. Ez a féle felépítés szerintem a legszerencsésebb, mert a nézők szeretnek favoritokat kiválasztani a tömegből, akiknek aztán szurkolhatnak. Minimum 4-5 szálat lehet itt jól elkülöníteni, melyek sosem pihennek a 30 rész alatt. Az már más kérdés, hogy ezek színvonalban, fontosságban és aktivitásban hogy különülnek el, merthogy nagyon vegyesen. És nekem pontosan emiatt nem tökéletes ez a show. Voltak olyan történetdarabok, amik soha egy percig nem tettek hozzá semmit az élményhez, mégis kellett figyelnünk szemtelenül sok ideig; voltak olyanok, melyek a legérdekesebbek lehetettek volna, de mégsem hangsúlyozták ki őket; és olyanok is, amik minőségükben igazi sinus görbéket írtak le. Eléggé változatos volt és sokszor nem is oszlott ez jól el a 2 évad alatt. Míg az első évad epizódról epizódra, jó lassan, de legalább beindult és a katarzisa is a helyén volt, addig a második néha irtó összevisszaságba ment át. Tökéletes építkezik, a 9. epizódban jön az elsöprő katarzis (konkrétan az egész sorozat lényegét fejtettük meg…nem értem, hogy miért ilyen korán, még most sem)…..és a maradék 13 rész ilyen tartalékgenerátorral pörgött tovább. Kb. Windom Earle megérkezéséig (14-15. rész környéke) egy ilyen semerre jellegű uborkaszezon volt. Én a 15. epizód környékén már majdnem feladtam a nézését, de Kenneth Welsh számomra egy személyben megmentette a sorozatot frenetikus alakításával. Ő, Ray Wise (Leland Palmer) és Kyle MacLachlan (Dale Cooper) voltak azok, akik igazán megérdemelték a fennmaradást - noha nem annyira sikerült - eme sorozatnak köszönhetően. Díjakat vágtam volna ezért hozzájuk. Érdekes, hogy sokan, sőt, sokkal többen meg a széria női ikonjaira esküsznek. Én viszont nagyon nem. Gyönyörűek és fontos elemek is voltak, de Sherilyn Fennen (Audrey Horne) kívül tőlem egyik sem kap elismerést. Nála éreztem végig a fejlődést, a többinél vagy hullámzó, vagy visszafejlődés volt tapasztalható mint alakításban, mint karakterben. Nem, én Sheryl Lee-től sem ájultam el…egyiktől sem. És akiket még dicsérni tudnék, azok a kiegészítő emberek voltak. Esküszöm, sokkal fantáziadúsabb volt némelyik, mint a sok irritáló állandó karakter. Albert, Gordon Cole ( naná…), Harold, Bob, Tuskós néni, Mr. Briggs, Óriás-törpe, de még a komikus vonal tagjai, Lucy és Andy is jobban szórakoztattak, mint mondjuk Josie-ék vagy Nadinék (Eddel és Normával), akiket inkább vágtam volna a falhoz (utóbbinak az ég világon SEMMI, de SEMMI értelme nem volt…soha egy pillanatig sem), no meg ott van James. Szerencsére erre Lynch is rájött, és a végéből kitette őt. Furcsán ért nekem véget a történet. Nem tudom, hogy Lynch ezt így is tervezte, vagy kaszát kapott, de szinte minden nyitva lett hagyva. Egy darab történetszál sem lett lezárva és tényleg sok-sok kérdés maradt megfejtetlen. Ez adja a habot a tortára, és ezért beszél róla még mindenki. Ha titkon ez volt a direktor szándéka, akkor bravó! 2017-ben visszatér, most már biztos. Hogy jó ötlet-e, az kérdéses. Én a ’nem’ felé hajlok jobban. Tudom, hogy kicsit mai szemmel nézek rá, de ez abból adódik, hogy 1991-ben én még -2 éves voltam, így adta az élet. Akkori szemmel ez lenne nálam is a no. 1 minden bizonnyal, de azért most is igyekeztem bevetni minden jóindulatomat és háttértudásomat. 10-es skálán is 8-at kapna, így bátran vágom rá kisebb skálán is a 4-est. |
2015-07-30 23:41.50 |
És mi mindkettőt nagyon köszönjük neki :)
Az elsőből nekem ez a favoritom: http://www.youtube.com/watch?v=ryJh5XSUwY8 (Give me your Names) |