Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Deadpool & Rozsomák *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Adj egy esélyt! - Cinemax, 06:01 |
Érvek és életek - Filmbox Extra HD, 06:20 |
Gumball csodálatos világa - Cartoon Network, 06:30 |
Kiskarácsony mindenáron - Film+, 06:45 |
Maszk - RTL Három, 07:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Patrick Warburton (60) |
Kútvölgyi Erzsébet (74) |
D. B. Sweeney (63) |
Olga Kurylenko (45) |
Harland Williams (62) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Borotvaélen |
Jeff Daniels |
2016-11-10 20:00.43 |
Kun vonások? Honnét ez a kun?
Nekem Molnár Gál verziója is tetszett azzal a kalmükkel :) |
2016-11-10 18:43.40 |
Ti nagyon messzire mentetek már az eredeti témától ezzel a Kassa bombázásával és a vietnami háborúval.
Itt most Trump a kérdés. Szerintem nem kell pánikolni, belföldön olyan drasztikus változtatásokra egy amerikai elnöknek sincs vér a pucájában. Aggódjon az a kis olajtól túlcsöpögő ország, akire majd rámorog, mert ez viszont 20-25 éve bevett szokás minden elnöknél. |
2016-11-10 12:08.59 |
Molnár Gál szokásos intellektuálisan szekáló stílusában írt pár sort Molnár Tiborról még régebben, és szerintem nem lett rossz.
[link] Sajnos ez a színész is olyan, hogy ma már nem igazán emlegetik a nevét, pedig rengeteg filmben volt benne és szinte mindig emlékezetes is volt. Kívülről is, hiszen olyan járomcsontja volt, mintha ő lett volna a hiányzó láncszem a magyarság és az őshaza között. Ezen kívül mindig valami irtózatos férfias erő áradt belőle szinte minden vásznon töltött pillanatában. Ennek ellenére mindenhol egy kedves embernek írják őt le, aki a jó magyar színészszokás szerint a nagy férfiszínészek versenyében nem teljesített annyira jól és emiatt önpusztító lett. Kár érte, pedig neki sincs egy rossz története azzal a kis disszi és visszidálós históriájával. |
2016-11-10 11:56.43 |
De lett volna a vén Bernie, csak lehet, hogy ő természetes halállal távozott volna mandátuma felénél :D |
2016-11-09 09:36.45 |
Hát Lincoln sorsán úgysem fog, mert kétlem, hogy Trump bácsi járna ilyen kulturális intézményekbe, mint színház :D |
2016-11-09 09:33.51 |
Attól, hogy Clinton is hazudik, az nem fogja felszentelni a másik oldalt. Mindketten elég szörnyűek voltak, azzal a különbséggel, hogy a fogyatékos pénzeszsák nyert az őrült nő ellen. Jajdejó.
Aggódjon emiatt a nyugat. Nekünk megvan a magunk baja a saját autoriter vadbarmainkkal. Megint nyer mindenütt a populizmus. 1930-as évek újratöltve. |
2016-11-05 20:49.23 |
Törőcsik Marinak nagyon fontos volt ez a film az életében. Sőt, ha rangsorolhatnánk, talán egyből a Körhinta után a második helyen lenne a legjelentősebb filmjei között.
De ha mondjuk 2-3 évvel ezelőtt láttam volna, fogalmam se lett volna, hogy mi is szeretne lenni ez a mű. Művészfilm, kísérleti film, életrajzi film? Idővel rájöttem, hogy mitől érzem furcsának az egészet. Ez kérem nem más, mint a brechti színjátszás filmrevitele. Különös élmény, talán egyedi is kis hazánkban és nem könnyen szokható ez az elhidegült, érzéketlen és egyedül hangsúlyokkal operáló játékmód. Erre igazából a casting vezetett rá, igaz egyik szakmabéli könyv sem erősítette még ezt nekem, úgyhogy a tévedés jogát fenntartom. A Nemzetiben a 60-as, 70-es években próbálkozott meg a Major-tábor a brechti színjáték tiszta formáját meghonosítani, ami ugyan sok sikert nem hozott, de legalább megismertette velünk ezt is. Általában Törőcsik Mari volt a főhősnője, de Kállai és Gelley Kornél is a csapatába tartozott (nem feltétlenül állandóan), és mivel ez a négy ember itt is megmutatkozik, így gondolom nem véletlen az egybeesés. A vége, amikor Júlia sorait mondja Mari, végképp igazolta ezt számomra, hisz rendezőjével legendásan újították fel Shakespeare művét egy teljesen egyedi hangnemben. Cannes pedig jól ért és szereti is a művészet ezen formáját, úgyhogy a díjon sem lehet meglepődni. Maár Gyula adott a társulatnak egy saját filmet, úgy, ahogy ők ezt színpadra álmodták volna. Szerény díszletekkel, szerény játékkal, szövegorientált előadással és egy olyan karakterrel a főszerepben, aki idősen a fiatalságán morfondírozik, hogy nem túl öreg-e a szakmához. Vagy egyáltalán mikortól öregszik meg valaki? Jogos kérdésfeltevés egy olyantól, aki 36 éves korában lesz Júlia. Íróbarátja, állandó rendezője, férje és kollégái ehhez méltón asszisztáltak. Ez egy másfél órás Marijáték volt. |
2016-11-05 20:06.09 |
Na az a bandzsa mari.....néha kaphatna egy akkorát a pofijára, hogy az kiegyenesítené a szemtengelyét. :D
Bizony, gratula a Pruck rokonoknak! |
2016-11-05 00:36.07 |
Én egészen pár nappal ezelőttig nem is hallottam a művészúrról, pedig már egészen jól kiismerem magam a magyar színészek terén.
Nagyon nagyon nagyon nehéz kihozni a sodromból, de ez az ügy, ami vele kapcsolatos, rekordmennyiségűre növelte a vérnyomásomat. Hogy a mocskos úristenben tehet valaki olyat, hogy kisajátít magának egy fényképet, amiről talán ő tudja legjobban, hogy az egy másik ember. Én az emberi aljasságnak ilyen mértékét még nem tapasztaltam, pedig a történelemhamisításnak már sok fokozatát láttam. Történészként ez az 56-os téma olyan, mintha a gerincemet döfködnék pici metszőollókkal. Már egy ideje nem számolom, hogy hanyadik megközelítésből próbálja valamelyik kormány a maga képére varázsolni ezt a történetet. Kádáréktól kezdve a rendszerváltás környékén át egészen mostanáig gyakorlatilag már mindenkit kineveztünk itt hősnek, most az utcai gyerekeknél tartunk. Ehhez csak gratulálni tudok, de mélységesen. És akkor most képzeljük el, hogy ha minden gyerekhősből kibújna a szavahihetőségét erősen megkérdőjelezhetőnek mondható Dózsa László, akinek még ahhoz sincs gerince, hogy a fotón szereplő emberke családjától bocsánatot kérjen. Pontosítok, még ott sem tart, hogy elismerje, hogy nincs igaza. A bocsánatkérés a következő fokozat lenne. Ja, hogy nem akarja lerombolni azt a mítoszt, amiből egész életében élt? Ha tehetségesebb és elismertebb színész lett volna, talán nem lett volna szüksége a hírnév ezen formájára. (Elnézést, de ez most kifakadt belőlem) |
2016-10-04 12:57.59 |
Én a japánnal pont dilemmába vagyok, és itt most inkább az anime-kre gondolok. Az eredeti hang nyivákol, a szinkron nyivákol. Én a feliratra voksolok és leveszem minimálra a hangerőt. Az az ideális :)))
A spanyolnál vagyok nagyon szinkronpárti. Annyira hadarnak, hogy azt olvasni nagyon fárasztó. 2 percenként pörgetem vissza, mert a felirat végéről lemaradok. |
2016-10-03 17:07.11 |
Volt szerencsém premier előtti vetítésen látni ezt az újabb Laika művet.
Innentől SPOILERES írás. Az a helyzet, hogy nem csak stílusra ad ez a stúdió, hanem alaposan felteszi a mércét minden más tekintetben is. Csak a jól megírt, remekül kidolgozott meséket mesélik el a nagyközönségnek, amiből Kubo históriája sem lógott ki. Az első néhány percben, mikor tudtunkra adják, hogy anya gyermekével menekül valahonnan és bevágja fejét egy sziklába, mondtam magamban, hogy ez talán nem a körülöttem ülő 200 gyerekhez fog szólni. Az egyetlen problémám ezzel a művel pont ebből adódott. Már mert a felnőtt nézőkhöz szólni, de nem mert eléggé. Félúton megállt a gyermeki és a felnőtt szinten. Sajnos megint "szokásos" üzenettel zárult a csodásan felépített és megírt karakterekkel teli képzeletbeli ázsiai világ. Húztam is a számat emiatt. Mi a lényeg? Szeretet, család, jóság. Ahhhh, hát ismét itt vagyunk. Kicsikét sajnálom, mert előzetese alapján valami különlegesebbre számítottam. De nem, megint a szeretet erejével győztük le a gonoszt. A film felétől érezhető volt, hogy erre megy ki a játék, szóval nem kerülte el a nyálat. Természetesen a film erényei akkor is erények maradnak. Páratlanul megkomponált fantáziavilág ügyes (a Laikától megszokott) technikával kivitelezve, ami megint messze repített minket és jó érzés volt elmerülni benne. Voltak megható, akciódús, és humoros jelenetek egyaránt, nem győzték váltani egymást és egyszer sem ült le a tempó. Az év legkülönlegesebb és legjobb meséje lett volna, ha elrugaszkodott volna a "alegfontosabbcsakisaszeretet" tiszteletkörétől. Így számomra csak egy korrekt "jó" az értékelése. |
2016-10-03 14:27.58 |
Ezt akarta takarni az "esztétikai szempont". Persze, hogy nem lehet összevetni az eredeti hanggal semmit. Én is a felirat pártján vagyok, sőt, hacsak nem valami eldugott angol workingclass akcentus hallatszik a filmen, akkor a feliratot sem nagyon igénylem (angol nyelvezetnél persze), de idővel megtanultam értékelni a szinkronmunkát, főleg mikor rádöbbentem, hogy abban is mennyi munka van. |
2016-10-02 23:28.27 |
Melyik jobb? Nem lehet válaszolni egy ilyen kérdésre, mert mindkettőnek megvannak az eőnyei és a hátulütői is.
1) Szinkron Előny: Nagyon sok színészünknek adott egy plusz munkát annak idején a film és a színház mellett, mellyel eggyel növelhették azoknak a fórumoknak a számát, ahol megismerhettük őket, sőt, egy egész generációt szinte csak kizárólag már innen ismer a magyar. Annak idején nagyon igényes volt, sok és változatos hanggal, amin jól esett felnőni egy olyan korban, ahol még az idegen nyelvek ismerete (főleg az angol) távol állt. Hátrány: No igen, és talán emiatt nem is jó a nyelvtudásunk. Többen kéne angolul (vagy ahogy tetszik, németül) tudnunk az országban, és nem csak a turisták miatt, hanem a benne rejlő lehetőségek miatt is. Én is úgy látom, hogy ez a szinkronfüggőség is nagyban hozzájárul ahhoz, hogy ebben (is) le vagyunk maradva. A feliratos filmekkel nagyszerűen lehetne tanulni a nyelvet. Ezentúl meg egyre silányabb és lelketlenebbek a szinkronok a tempó és a mennyiség miatt, plusz nagyon nincs utánpótlás az elhunytak után. 2) Felirat Előny: Mint mondtam, a nyelvtanulásban nagyon hasznos lehet, plusz magában a nyelvek, dialektusok felismerésében és ez is ad egyfajta kulturális kórképet arról a népről, aki beszéli. No meg az olvasás általában nem egy ártalmas tevékenység. Hátrány: Sajnos olyan kevesen hajlandóak még mindig feliratos filmet nézni, hogy a mozik sem látják jónak a nagy blockbustereket nagy számban így vetíteni. Annak azért örülök, hogy a fiatalabb, 20-as, 30-as generációnak már jobban el lehet ezeket adni. Viszont ha ipari méretű eladást tervezünk, tényleg nem szabad lemondani a szinkronról. Ha ezt mégis meg akarnánk valósítani - bár ennek sok esélye nincs - az még évtizedekbe telne. Nem lehet itt dönteni. Nem jobb egyik a másiknál, csak az egyik tanulási és esztétikai (?) szempontból praktikus, míg a másik hagyományt őriz és kényelmes. |
2016-09-25 23:18.35 |
Szemtelenül keveset élt Gelley Kornél, gondolom a szokásos magyarművész betegségek egyikében halhatott meg (bagó-alkohol-öngyilok és komplikációi), de azért is nagy kár érte, mert nagyon jó képességű, egészen különleges arcú és orgánumú ember volt, nem is beszélve a termetéről. Mondjuk az utóbbi attribútuma annyira meghatározta őt, hogy valószínűleg ezért lett epizodista.
Érdekesség: Őt nem temették a művészek sokasága közé, hanem a Kerepesi temetőben nyugszik közvetlenül Major Tamás mellett. Ezt egyrészt azért tudom megérteni, mert ő is mesterének vallotta Majort és követte őt mindenhova (Katonába is vele ment), másrészt furcsa döntés. Elnézve a sírját nem nagyon ápolják. Nem volt neki senkije? Az epizodistákról alig lehet infókat találni. Ami bánt, mert olyan kis szimpatikus volt. |
2016-09-25 13:41.00 |
:DDDDDDD
"Hol van a személyzet? Hol van az a szemtelen komornyik, az a pojáca lakáj és az a dilis szobalány?" :D |
2016-09-23 19:13.09 |
:DDDD
Vagy amikor Sir Ralph-nek nyit ajtót. " Kit óóóóóóhajt uraságod látni?" Ezek a jelenetek eredeti hanggal jönnek át, mert ilyenkor úri angol akcentussal próbálkozik :D |
2016-09-19 16:54.02 |
"I didn't choose the skux life. The skux life chose me." |
2016-09-17 16:32.25 |
:DDDDDDDD |
2016-09-16 21:40.59 |
Miért nem láthatják a lányok? Én lány vagyok és látom! :D |
2016-09-16 21:37.06 |
2010-ben ez volt a Cannes legnagyobb kedvence, ami persze egy francia filmnél nem sokat jelent, nyilván ha teheti, hazaszavaz az ottani zsűri.
[Innentől SPOILER!!] Mégis voltak fenntartásaim a filmmel kapcsolatban azon egyszerű okból, hogy 10 emberből legalább 5 úgy írja le az élményt, hogy unta, mert lassú és vontatott volt. Nagyon örülök, hogy én végül mégsem így láttam ezt a remekművet. Kimért volt, lassú tempójú, ez igaz, de persze célzattal volt mindez. Egy néhány idős tagból álló szerzetesrend élete, ami gyakorlatilag a vallással, élettel, morállal és valahol a történelemmel kell, hogy vitába szálljon, ott nincs helye gyorsvágásnak és akciószekvenciáknak. Ez a hosszú idő pont arra kellett, hogy a testvérek megvitassák magukban, hogy mi a küldetésük, mi a céljuk az életben. A szélsőséges araboktól el kell-e futni, hogy mentsék magukat, vagy kockázatot vállalva maradjanak-e telephelyükön a védtelen faluval, amit szolgálnak és a tudattal, hogy bármikor utolérheti őket a mártírhalál. Bizony ezt kimérten sokkal szebb ábrázolni, a tempó kifejezetten rontott volna a hatáson. Olyan sok mindent vetett latba a történet és olyan mélyre hatolt az emberi lélekbe (pontosabban egy szerzetes lelkébe), hogy ettől lehetett élvezni még a csendet is. Persze mint minden vallásos témájú műnél, itt is felmerül a kérdés, hogy mennyire erős a vallásos üzenet és töltet a filmben. Szerintem ha volt is benne ilyesmi, nem erőszakolta ránk. Inkább nyitva hagyta a választási lehetőséget. A halál elő való menekvés nem szégyen, a maradás pedig éppúgy tűnik őrültségnek, mint dicső mártíromkodásnak. A rendezés egészen bravúros volt, ami egyértelműen az "utolsó vacsora" jelenetnél csúcsosodott ki. Akkora jelenet volt, hogy beleborzongtam. Csodálom is, hogy nem lett ismertebb az a jelenet....vagy maga a film. Méltatlanul keveset emlegetett dráma, isteni alakításokkal és remek fényképezéssel. Az i-re a pontot a legvége tette fel. Mikor kiírták, hogy ez igaz történet, az sokkolt legjobban. Direkt nem így reklámozták a filmet, hogy nagyobbat üssön az utolsó pár képkocka, és így sikerült is. Nagyszerű filmélmény! |
2016-09-12 17:34.38 |
http://www.youtube.com/watch?v=I5Zl1IGHe2o
Angst (1983) Nincs is jobb, mikor egy kellőképpen beteg filmhez egy kellőképpen beteg filmzene párosul. Főleg, hogyha mindkettő megkapóan zseniális külön-külön is. |
2016-09-12 16:42.42 |
És szerintem már minimum 3-4-szer kértük a Filmkat.-ot hogy adja hozzá a filmlistájához, de nem....pedig ott biztosan jókat filóznánk azon a filmen. Ami szerintem egy mestermű. |
2016-09-12 13:32.05 |
A helyzet az, hogy én már évekkel ezelőtt megnyitottam volna a topikot valami hasonló szöveggel, de nem tudom végül miért nem tettem.
Viszont nemrég újranéztem az Angst-t, néztem tőle egy jó hosszú interjút és gondoltam itt az ideje megnyitni. Aztán látom hogy te nemrég itt jártál, mondom csatlakozom akkor. Egyébként az Underworldben is elég feltűnő jelenség volt (ezzel az ábrázattal). [link] Igen, a te képed még elég barátságosan mutatja :) |
2016-09-12 06:42.01 |
Ezt örömmel olvasom [elpirulás] |
2016-09-12 06:41.30 |
[link] Avagy. |
2016-09-12 06:41.00 |
Ez a kép kissé félrement.
Gondolom valami ilyesmit akartál :) [link] |
2016-09-11 19:57.08 |
Jaj, egyelek meg. :)
Nem tudok már egyszerre sokat itt lenni, kevesebb lett hozzá a türelmem :) |
2016-09-11 19:48.03 |
Akkor jó :):) |
2016-09-11 19:42.51 |
Igen :D |
2016-09-11 19:37.25 |
Erwin Leder is azt a tábort erősíti a filmvilágban, aki a saját kinézetének az áldozata. A Das Boot és az Angst megmutatta, hogy mekkora tehetség is ő, és azért próbálták néha be-becastingolni egy-egy hollywoodi filmbe, de igazán sosem törte át ezeket a falakat, pedig tehetségét tekintve nagyon megérdemelte volna.
Viszont nem egy szép ember, sőt, olyan arca van, hogy a pszichopata gyilkos szerep a minimum, amit osztani lehet rá. Ez igen nagy kár. Ahogy elnézem, osztrák művészfilmvonalon mozog mostanság. Christoph Waltz, akivel együtt kezdték az ipart (ezt egyébként ő mondta, és azt is, hogy megmaradtak jóbarátoknak), jó ellenpélda. Kell a külső is, nemcsak a tehetség és akkor még Tarantino is felkarolhat. Én azért egy Mad Maxben el tudnám képzelni, habitusra és külsőleg is oda való egy jó creepy karakternek. :) |