Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Elit játszma - AMC, 06:15 |
Gumball csodálatos világa - Cartoon Network, 06:30 |
Roger nyúl a pácban - Mozi+, 06:45 |
Macskák - HBO2, 07:45 |
Lúzer SC - Film Café, 07:45 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Scarlett Johansson (40) |
Jamie Lee Curtis (66) |
Mark Ruffalo (57) |
Mads Mikkelsen (59) |
Mariel Hemingway (63) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Minden ami a karácsonnyal kapcsolatos/film-zene/ |
Bűntudat nélkül - Vélemények |
Gladiátor 2. - Vélemények |
Rock zene |
- Filmes Sámánok Rendje - |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Gladiátor 2. |
Colin Farrell |
2011-11-12 00:48.18 |
http://www.youtube.com/watch?v=RlYBsdvFORU&feature=related
Nightwish:Siren..., csak szimplán szeretem, nem keresek benne intellektuális töltetet, csak érzelmit. |
2011-11-12 00:41.57 |
Köszönöm Nektek, kedvesek vagytok.Igazán öröm volt Veletek fórumozni, őszintén, ám sajnos néha odasóz az élet, oszt ember tervez, isten végez, nem úgy alakulnak a dolgok, ahogy szeretnénk.De már hármótok miatt megérte idecsászkálnom... :)) |
2011-11-12 00:19.33 |
A teremtés veszélyes dolog.A semmiből valamit létrehozni, már az is, de valakit, még, ha ez a "valaki" egy gép is..., és ellátni ezt a valakit, különleges képességekkel, emberfeletti erővel, majd az érzelmi töltődését rábízni a tapasztalásra, ez óriási rizikó, már istennek se jött be, fércmunkát végzett, mi emberek, erre jó példa vagyunk.Sérülékenyek vagyunk, néha gonoszak, önpusztítóak, sokszor nem ismerjük fel a valódi értékeket, az igazi érzelmeket, létünk sérülékenységet, nem merjük megélni a nagy pillanatokat, félünk a holnaptól, beletörődünk a mába, nem keressük azt, amiért, van értelme...
Az élet becses mivoltát alulbecsüljük, sokszor csak akkor kezdjük értékelni, ha veszni látszik, túl későn. Ha egy android, rövid, teremtője által szabott idő alatt képes arra, hogy felfogja miért is volt értelme létezésének, akkor mi emberek, miért nem vagyunk erre képesek?Mert sokszor nem látjuk át, miről is szól ez az egész, amit úgy hívunk, élet... Sokan nem értik ezt a filmet, lassúnak, vontatottnak találják, elkészültekor nem volt sikeres, vannak, akik ma is olyan filmekkel említik egy sorban, mint sci-fi, melyek maximum látványvilágukban képesek ezzel az alkotással versenyre kelni, másban aligha.Véletlenül olvasgatván a topikban belebotlottam olyan véleménybe is, hogy jellegtelen a zenéje, elfelejthető, igen, valóban, egy süketnek, talán..., zseniális a zenéje, parádés, Vangelis remekmű, önállóan is élvezhető. Ennek a filmnek komoly üzenete van, igen mély filozófiai tartalma, mondjuk meg kell látni ez tény, de Scott mindig nagy mestere volt annak, hogy közérthetően mesél, ám csodálatos módon. A Blade Runner képi világa semmit nem avult, CGI, ide CGI oda, ez most is tökéletes, hibátlan, briliáns, mellbevágó, már a nyitóképek sorjázása alatt kitágul a pupillánk, hogy minél mélyebben befogadhassuk a felénk áradó különleges atmoszférát, a két pólusú világot, a fent és a lent ellentétét, fent a lángokat lövelő üzemek, a Teremtő piramisa, a tova lebegő óriásreklámok, az üres fogyasztói világ jelképei, ijesztő, de reálisan kiábrándító, és lent pedig a kosz,a szmog, a zaj, a káosz, a rendetlenség, a bábeli zűrzavar, és közben gerincünket borzolják a dallamok, pompás. A replikánsokat üldöző Ford, élete egyik legjobbját hozza, gesztusai, mimikája, egyszerű, kiérlelt, játékában egyszerre jelenik meg a fásultság, és az erkölcsi bizonytalanság, majd később az érzelmek, a szerelem. A szerelem amúgy is fontos alappillér a filmben, mint a talán legnagyobb megélhető emberi érzelmek egyike, ha nem a legnagyobb, szerelemért sok mindenre képesek vagyunk, ölni, vagy halni, is.Bántani önmagunkat, néha másokat, néha azt is, akit szeretünk, ha bánatunk túlhalad a józan észen, érdemtelenül, igazságtalanul, de ez olyan felkavaró lelki állapot, ami akár arra is késztethet, hogy meggyilkoljuk a Teremtőnket, mert nem ad hosszabb életet, mert igazságtalanul rövid az idő, amit azzal tölthetünk, akit szeretünk.Hauer megöli a teremtőjét, néha van egy olyan érzésem, ha valaha volt Isten, akkor már azért nincs, mert az öntudatra ébredt "ember" megölte, de legalább is megölné, ha tudná. A film nem bővelkedik akciókban, szerencsére, nem is hiányzik bele, pont annyi van benne, amennyi kell, de azok, legfőképp az utolsó, hol a replikáns tanítja az embert, élni..., fantasztikus, az üres házban Hauer monológjai, döbbenetesen hatnak, egy android, ki megél, tapasztal, átél, tisztábban látja miért is vagyunk itt, mint mi magunk.Nem hisz a túlvilágban, nem érdekli az, "azután", itt a földön keresi és látja meg a csodás dolgokat, ezeket értékeli, ezekből akarna még többet, és többet, aztán elveszti a szerelmét, majd békés beletörődéssel elveszti az életét is, de előbb, megment egy másikat, mert ilyen hatalmasra értékeli az életet, felkavaró. Hauer "replikáns" ül az esőben, folynak az arcán a vízcseppek, és csendben kimúlik a világból, ezért az egy szerepéért megérte színésznek "állnia", aki látta nem feledi a játékát.Borzongatóan csodálatos. Egy gép morálisan többé válik, mint az őt üldöző emberek, és most kár azon merengeni, hogy Ford is ugye..., mert Fordot is csak az emberek szabadítják rá a "bőrgépekre". Gyanítom minden ember, aki kicsit is mélyebbre ás önmagában és kerüli a parlamenti közvetítéseket, meg a való világot, mert ezek szürkeállomány romboló hatásúak, elgondolkodott már azon, hogy miért is, mit keresünk itt, mi végre..., a film is ezen töri a "fejét", és mi a fimmel együtt. Érdemes meglátni, és keresni az életben a nagy dolgokat, a csodás pillanatokat, mert a replikáns legalább tudja, hogy igen közel a vég, de mi nem, ma?, holnap?, öt perc múlva?, be tudom még fejezni ezt az írást?, van még holnap? nem tudhatom, senki nem tudhatja, hát nagyon meg kel becsülni minden másodpercet. "Érdekes élmény a rettegés, ugye? Ezt jelenti a rabszolgalét. Láttam, láttam sok olyat, amit ti emberek el se hinnétek. Lángban álló hadihajókat túl az Orion-csillagképen, láttam C-sugarakat csillogni a sötétben a Tannhauser kapu mellett. Ezek a csodás pillanatok eltűnnek az időben, akár a könnyek az esőben... Ideje meghalni." Ő látta és meghalt, sok ember még a saját orra hegyét sem látja, eltakarja előle a félelem az élettől, és a tudatlanság... http://www.youtube.com/watch?v=ZTzA_xesrL8 |
2011-11-08 07:39.06 |
Értjük mi itt mindnyájan, amit mondasz, csak miután érdekesen mondod, érdemes néha vele foglalkozni, aki érdektelen, azzal nem foglalkozik senki.
Te időnként előhozol az emberből néhány szót, mert "megérdemled"... :) Bérest kihagytam valóban, sorry! |
2011-11-08 07:31.40 |
Az egyik legjobb, minden szavad adom.
Számomra a "holiviudi Liliomfi", na, persze nem a témaazonosság okán, távol állnak egymástól, mint az a bizonyos Makó ugye, csak mert számomra bárhol, bármikor, bármennyiszer, szinte... :) ..., ja meg a mátészalkai, bronxi fiú okán, még egy kicsit magyar is! |
2011-11-07 18:36.02 |
:)))
Azért várjuk ki a végét, még az érintett nem nyilatkozott, lehet, hogy félretolmácsoltam, és minden épp fordítva, ami kívül az belül, és ami belül az kívül..., és akkor én fogom mondani, hogy hüppppppppp, sőt hüpp-hüpp! :) |
2011-11-07 18:23.48 |
Próbálom magyarra fordítani! :)
Krencsey kívülről jó, tehát jól néz ki, de vacak színész, Pécsi Ildikó, itt se kívül, se belül nem jó, tehát nem csak nem néz ki jól, de nem is játszik jól, Komlós Juci hozza az elvárhatót, Gobbi jó, mint mindig, Latinovits meg zseni. A főszereplő meg inkább ezüst, mint arany. Banyek, életcélom, hogy megtanuljak Gyermeklakul! Kétes a siker esélye, de igyekszem... :) |
2011-11-05 11:38.14 |
Nem is igaz... :))) |
2011-11-05 11:29.29 |
IQ..., zuhan?
Innen már, hova? Nem kell a zérus, 70 alatt már retardált, már, ha ismerős a szó. |
2011-11-04 19:30.37 |
A nevetés gyógyít, és amúgy nem bántani akarom én, ugyan már, hisz ismersz, akkora szívem van, mint egy elefántnak... :) |
2011-11-04 19:23.09 |
Egy éjszakára, igaz, mert utána kibelezték..., és olyankor az ember elfoglalt, persze nem értem, miért hasogatom itt a szőrszálakat.
Figyelemre méltó kitartású idős katona... :))))))) Ez odaver... |
2011-11-04 16:56.00 |
Szeretem ezt a filmet, de nem egyszerűen azért, amiért szeretni szokták.
Csodás a zene, ma is épp ez bömbölt a kocsimban, néhol elemi erejű a színészi produkció, Nielsen fejedelmi asszony, és egyben esendő, gyermekéért rettegő anya, csodásan rajzolt kettősség, egy lélegzetelállító szépségű nő előadásában. A Roman Empire vászonra álmodása, illúziókeltő, olyan, amilyennek lelki szemeinkkel is elképzeltük, a látvány találkozik a fantáziánkkal, de ritka ez… A csata, és harci jelenetek itatják a szemünket, robbannak, izzanak, fantasztikusak. Crowe lenyűgöző, de Reed is, Phoenix is, cinizmusból a jellemfejlődés, az őrület példaértékű erővel eljátszva, de nem túljátszva. Tömegfilm, üzlet a tömegeknek, egyszerű eszközökkel dolgozik, könnyen befogadható üzenettel operál, ekkora költségvetéseknél, nem lehet kockáztatni, nem lehet hibázni. Hát kárhoztatni sem lehet érte a filmet, és, hogy mégis azt mondhatjuk, ezekért a filmekért is érdemes volt „feltalálni a mozit”, ez nagy érdem. A Gladiátor filmtörténeti alkotás, hatása van, hatása lesz, élni fog húsz, harminc év múlva is. Még sem ezért szeretem ennyire, hanem talán azért, amiért A rettenthetetlent is. Eszményt teremt egy olyan világban, ahol meghaltak az eszmények, ahol az opportunizmus, a sekélyesség, az értéktelenség elharapózása már szinte mértékvesztett.Ahol a tiszta igaz szó, meglep, ahol a hazugság, a kétszínűség, már-már természetes, az ellenkezőjén lepődünk meg. Ahol nem merünk harcolni az igazunkért, beletörődünk ha ránk taposnak, nem emeljük a fejünket, nem nézünk szembe még egy minket pocskondiázó főnökkel sem, rettegünk a holnaptól, elfogadjuk a sorsunkat. Maximus és Wallace helyettünk harcol, helyettünk szenved, és helyettünk hal, viszont míg nézzük őket, velük dicsőülünk, velük nemesülünk. Értéket teremtenek, reményt adnak, illúziót keltenek, és kellenek is ezek az illúziók a mindennapok szennyes valóságában. Szeretjük hát őket ezért, mert adnak nekünk valamit, akárcsak a népmesei hősök adtak, a szegény nyomorgóknak évszázadokkal ezelőtt. Hinni kezdünk abban, hogy ilyen férfiak tényleg léteztek, hinni kezdünk a holnapban, talán még a villamosra is másképp szállunk fel másnap reggel, talán még a nap is másképp süt, merítünk valami belső erőt belőlük. Ezek persze csak filmek, reménytelenül szentimentálisnak kell lenni ahhoz, hogy így nézzük a filmeket és kedvenc hőseinket, de néha ész helyett így is érdemes, mert képesek a lelkünkig hatolni, ha van lelkünk, és persze hagyjuk is, hogy hasson ránk. Történelmileg nyilván szét lehet kapni a karaktereket, főleg Wallace-t, hisz ő valós alak, na és? Biztos azt akarjuk látni, hogy megnyúzta az angol katonákat és szíjat csináltatott a bőrükből? Ha Zrínyi Miklósról és Szigetvár ostromáról film készülne, azt akarnánk látni, miképp löveti ágyúval halomra a töltést a törökök parancsára emelő szerencsétlen magyar jobbágyokat. Nyilván nem, a film idealizál, nem is kicsit, de ez nem baj. Mi a hőst akarjuk, majdnem hibátlanul, szinte tökéletesnek. Pozitív üzenetet akarunk, és akár Wallace akár Maximus esetében a szimpla magánéleti sérelem miatt elkövetett bosszú, átalakul, új tartalommal telik, az egyik esetben harc a szabadságért, a függetlenségért, a másik esetben harc egy jobb Rómáért! És mi hiszünk bennük, velük harcolunk, és megsiratjuk őket, meg talán valahol titkon, legbelül, mélyen, mi is szeretnénk olyan férfiak lenni, mint ők. Akik érdemesek arra, hogy felnézzenek rájuk…, akár a mindennapokban. |
2011-11-03 21:00.34 |
http://www.youtube.com/watch?v=-QdgeZMIF28&feature=related
Nightwish aláfestéssel minden jobb egy kicsit... |
2011-11-01 18:17.50 |
A "pofáz" az mi? :)
Mert két z-vel ismerem a szót, így most gondolkodnom kell, vagy lehet, hogy Te ismerkedsz még csak a nyelvvel?Vagy ez valami nyelvújító szándék részedről? Előbb olvasgass, tanulgass, aztán írogass! Na, pá Csabika! :) |
2011-11-01 17:59.34 |
Egy rossz szót se mi?
Leszámítva azt, hogy bekaphatod. Idióta..., bár leginkább a szót is kár pazarolni... |
2011-11-01 11:51.46 |
Hát akkor ne fogd vissza Magad..., szólj szabadon.
..., bár hát szólás szabadságban élünk, írod ugye, akkor én is szólhatok szabadon, fölébe helyezve a női nemet úgy általában, a "nőcske" kategórián. Na, befejeztem a szómágiás játékot, értékesebb az idő, ennél... |
2011-11-01 11:35.24 |
Eleve nem szeretem azt a szót, hogy "nőcske", mi az, hogy nőcske?Kufircolt?
Talán, szeretkeztek, nekem úgy tűnt, a kufirc az más, nagyon más, van olyan is, csak nem itt. De, ha már minden áron kell egy ilyen "halmaz", melyben elhelyezkednek, egy itt ki nem fejtett értékrend szerint, a nőcskék, még akkor is... Franciaország Nőstényfarkasa, és egy nőcske, garantáltan nem ekvivalens fogalmak egymással. Az pedig, hogy Mel Gibson milyen ember, annyira érdekel, amennyire őt, hogy én milyen vagyok. A passió után pedig, mely filmet egyébként nem szeretek, azt írni, hogy rossz rendező..., ha máshol nem is, ott bebizonyította, hogy piszkosul érti a filmnyelv hatásmechanizmusát, és képes is tolmácsolni, amit el akar mondani, függetlenül attól, hogy mondom, A passiót nem szeretem!Mestermunka, rendezői értelemben mindenképp. A filmet persze szíve joga utálni mindenkinek, különösképp nem izgat... |
2011-11-01 10:45.00 |
Kedves Gyermeklak..., mi összekacsintó egyetértéssel tudunk egyet nem érteni, nincs itt baj, szerintem a film a maga "amerikás" eszközeivel, ami Te nem szeretsz tudom, elég jól ábrázolja, hogy még a cinikus, hedonista, életélvező, és minden felelősségtől visszariadó ember is képes önmaga sarkaiból kifordulni, átfordulni, megváltozni, és tetszik nem tetszik ezt azok a szívszorítóan bájos pillantások hozzák ki belőle.És ez a változás rögzül, a világ más lesz, és Gere sem lesz már ugyanaz az ember soha.
A szerelemnek ereje van, jobbá tehet, és tesz, ha hagyjuk, hogy megtegye velünk.Ez egy kommersz film, de szerethető nagyon, és szeretem, ezután is fogom. Máris szórom a csillagokat! :)) |
2011-10-31 23:26.30 |
Ryder esendősége, pillantásainak mélysége, mosolyának szépsége, és Gere jellemfejlődése, ez a költészet, a szerelem költészete! |
2011-10-31 23:20.38 |
:)) |
2011-10-31 23:11.58 |
Pláne! :) |
2011-10-31 23:04.47 |
A gyönyörű Toscana nem tehet e filmről, de a film honnan vette a bátorságot, hogy "filmnyelvére" vegye a gyönyörű Toscana-t?, próbálta vele menteni a menthetőt.
A táj bűntelen, a film bűn...rossz! :) Szegény Shakespeare, és szegény Vanessa Redgrave. |
2011-10-31 22:44.51 |
Ilyen rosszat én is... |
2011-10-31 22:41.37 |
Sunyovszky nekem Dobó Katai magasság..., vagyis mélység.Szépsége üres, hangja fakó, mosolya émelygős, játéka színtelen, szagtalan. |
2011-10-30 23:55.59 |
Egyetértünk, én is erre utaltam, a fricskával, erre akartam kilyukadni, de most már egyszer tényleg látnom kell azt a lovat, hogy valóban elmondhassam:Anyám, én nem ilyen lovat akartam! :) |
2011-10-30 23:50.48 |
Valóban jó mondat, a holnap még egy üres lap, még csak tervezi teleróni az ember betűkkel, persze, hogy olyannak képzeli, amilyennek szeretné..., a tegnapi botlásainkon okulva, hibátlannak, tökéletesnek, tisztának, és miért is ne lehetne az?Hinni kell benne!
Imádom ezt a filmet, a Váratlan utazást detto, egyszerűen nem lehet nem szeretni! :) |
2011-10-30 13:39.07 |
Nem bántom a "Lovadat", tudom, hogy szereted, csak beugrott ez-az.
Van ilyen... :) |
2011-10-30 13:31.19 |
Tarr lováról, amiket eddig olvastam róla, beugrik Zappa:Silence 1979.
Csak míg az egyik, az írásod alapján a nihil, mely nem vezet sehova, a jövőkép-nélküliség, veszélyes, nincs érték, melyet veszíthetsz, a másik, a fricska, a zenétlenség fricskája a csacska fogyasztóknak, kik egy idő után már tudták, egy hang sem lesz a lemezen, mégis vették, mint a cukrot, ma 20.000.- dollárt ér egy példány. A csenddel Zappa üzent, de ez jó üzenet, felnyit néhány szemet.Ennek van értelme, a kiüresedett sötétségnek nincs. Talán ez mind nem vág ide szorosan, csak hirtelen asszociáció. |
2011-10-29 21:15.46 |
Rögvest nem csak szép leszek, hanem okos is!
..., és szerény. :) |
2011-10-29 21:06.09 |
Jól is teszed, először nem akartam beleszólni, csak időközben rájöttem, hogy muszáj, még a végén rajtam marad az az idióta ing... :) |